Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Ford Focus odhaluje české ceny. Vyplatí se pořídit s mildhybridem

David Bureš David Bureš 13. 12. 2021 • 02:17
66
113
Zobrazit náhledy (66)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus kombi Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST

Ford uvádí na český trh modernizované provedení modelu Focus. Spolu s tím cenově zvýhodnil tříválcový mildhybrid se 114 kW, a tak se vyplatí se porozhlédnout právě po něm.

Ford pokračuje v modernizaci své modelové řady. Po malé Fiestě se obdobných stylistických úprav dočkal i kompaktní Focus, jehož modernizovaná verze nyní odhaluje své české ceny. Začínají na částce 452.900 korun.

Tato cena se vztahuje na pětidveřový hatchback s benzinovým tříválcem 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW pod kapotou, který je spárovaný s šestistupňovým manuálem. Kdo by pak chtěl praktičtější kombi, připlatí si 30.000 korun.

Součástí základní výbavy přitom jsou 16" ocelová kola, manuální klimatizace, diodové světlomety, asistent pro jízdu v pruzích nebo infotainment SYNC 2.5 s osmipalcovým displejem a funkcemi Android Auto I Apple CarPlay. Dále je tu i palubní počítač, šest airbagů, multifunkční volant, palubní počítač, elektricky ovládaná přední a zadní okna, tempomat nebo přední a zadní parkovací senzory. Kombík navíc přidává střešní ližiny.

Ford Focus hatchback (2022) – technická data a české ceny
Motor 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost mHEV 1.0 EcoBoost mHEV 1.5 EcoBlue
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999 1499
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 92/6000 92/6000 114/6000 88/4000
Točivý moment [N.m/min]  170/1400-4500 210/1750 240/2500 300/1750-2250
Převodovka 6M 6M (7DS) 6M (7DS) 6M (8A)
Max. rychlost [km/h] 200 200 (195) 211 (208) 196 (193)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2 10,2 (10,2) 9,0 (8,4) 9,8 (10,6)
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 5,3 5,2 (5,4) 5,1 (5,2) 4,2 (4,6)
Cena Trend Edition [Kč] 452.900 561.900 (621.900) 591.900 (-) 602.900 (-)
Cena Titanium [Kč] - 595.900 (655.900) 515.900 (575.900) 636.900 (696.900)
Cena Titanium X [Kč] - 629.900 (689.900) 549.900 (609.900) 670.900 (730.900)
Cena ST-Line X [Kč] - - 555.900 (615.900) 691.900 (751.900)
Cena Active X [Kč] - - 555.900 (615.900) -

To druhý stupeň Titanium výbavu rozšiřuje o automatickou dvouzónovou klimatizaci, novinku faceliftu v podobě  multimediálního systému SYNC 4 s 13,2" obrazovkou, navigaci s online připojením ke cloudu, dešťový senzor nebo elektricky sklopná zrcátka. Kombi navíc má hliníkové střešní ližiny.

V tomto případě se přitom vyplatí zvolit mildhybridní tříválec 1.0 EcoBoost naladěný na 114 kW. Vztahuje se na něj cenové zvýhodnění, a tak přijde na 515.900 korun. To je totiž méně než za slabší mildhybridní 1.0 EcoBoost s 92 kW. A dokonce méně, než kolik tento mildhybrid stojí v základním stupni výbavy.

Titanium X pak dále přidává 12,3" digitální přístrojový štít, bezklíčový vstup, zadní parkovací kameru, bezdrátové dobíjení smartphonů nebo třeba LED osvětlení kabiny.

Video se připravuje ...

Komu by ani to nestačilo, je tu ještě Active X a ST-Line X. První přidává dobrodružný vzhled se 17" koly nebo jízdními režimy pro kluzký povrch a nezpevněnou cestu, zatímco druhý je sportovně laděný se 17" koly a sportovním odpružením.

Pro oba deriváty lze dále dokoupit sadu Vignale, která za 57.000 korun přidá 18" litá kola, vyhřívání volantu, předních sedadel i čelního skla, sedadla a palubní desku čalouněnou v prémiovém veluru Sensico nebo průvlak na lyže.

Ford Focus kombi (2022) – technická data a české ceny
Motor 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost mHEV 1.0 EcoBoost mHEV 1.5 EcoBlue
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999 1499
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 92/6000 92/6000 114/6000 88/4000
Točivý moment [N.m/min]  170/1400-4500 210/1750 240/2500 300/1750-2250
Převodovka 6M 6M (7DS) 6M (7DS) 6M (8A)
Max. rychlost [km/h] 198 198 (193) 209 (206) 194 (191)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,5 10,4 (10,4) 9,1 (8,6) 9,9 (10,9)
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 5,5 5,3 (5,5) 5,2 (5,4) 4,3 (4,7)
Cena Trend Edition [Kč] 482.900 591.900 (651.900) 621.900 (-) 632.9000 (-)
Cena Titanium [Kč] - 625.900 (685.900) 545.900 (605.900) 666.900 (726.900)
Cena ST-Line [Kč] - 659.900 (719.900) 579.900 (639.900) 700.900 (760.900)
Cena ST-Line X [Kč] - - 585.900 (645.900 721.900 (781.900)
Cena Active [Kč] - - 585.900 (645.900 -

Související články

Témata
15. 12. 2021 22:27
Re: Tomu autu bych byl schopen...
Kéž bych neměl… ;-)
15. 12. 2021 17:16
Re: Re: Focus
Vliv měl rozhodující, nekompromisní a účelový.
14. 12. 2021 23:29
Re: Interiér
V Německu už je i konfigurátor na nového Focuse. A je zajímavé, že při konfiguraci je v interiéru na fotkách otočný ovladač automatické převodovky :D :D Mně třeba ale vůbec nevadí. :-)
S displejem a jeho velikostí až takový problém nemám, i když pro mě je nejhezčí řešení to v AR. Ale s tím ovládáním klimatizace už ano. V tom Mustangu mě to štvalo, kor teď v zimě, když projíždíš vesnicí a rychle zapnout vnitřní cirkulaci vzduchu prostě nejde.
A z jiného soudku. Doufám, že do Evropy dorazí i Honda Civic jako konkurent:
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ozzman
14. 12. 2021 23:08
Re: Tomu autu bych byl schopen...
Nebo konečně udělají defenestraci managementu a začne se od znova...no spíš máš pravdu ty :D
Avatar - Ozzman
14. 12. 2021 23:08
Re: Tomu autu bych byl schopen...
Nějak v ceníku chybí STčko, to být má (snad i u nás) a pro mne to s podařeným faceliftem zůstane jako top mainstreamu v případě rodinného kombi :)
Články odjinud