Veterán
traveldrive
1
ale zase jeden fajn článok. :yes: A s kopu informácií, o niektorých veciach som doteraz nevedel.
Na řízení kol s rejdovými čepy nepřišel pan Benz, ale pan Ackermann😒br />
Točnicové řízení natáčející celou přední nápravu (vozy tažené koňmi: kočáry, žebřiňáky, ...), které jednak zabere hodně místa, jednak se natáčí velká hmota a jednak nejsou jeho vlastnosti pro větší rychlosti dobré (např. výrazné změny otáček obou kol v době rejdu, ...) nahradil pan Ackerman dvěma rejdovými čepy - každý u "svého" kola, a protože se musí při takovém řízení s natočením kol měnit jejich sbíhavost, musel z táhel řízení dotvořit promyšleně navržený lichoběžník, který se užívá dodnes. Viz také jeden z obrázků zde u článku.
V posledních desetiletích se jde dál a mění se i poloměry rejdu každého kola - jsou nulové i záporné.
Jinak chválím velmi pěkně napsaný článek. Stává se to u pana Dragouna záslužnou sympatickou tradicí.
Točnicové řízení natáčející celou přední nápravu (vozy tažené koňmi: kočáry, žebřiňáky, ...), které jednak zabere hodně místa, jednak se natáčí velká hmota a jednak nejsou jeho vlastnosti pro větší rychlosti dobré (např. výrazné změny otáček obou kol v době rejdu, ...) nahradil pan Ackerman dvěma rejdovými čepy - každý u "svého" kola, a protože se musí při takovém řízení s natočením kol měnit jejich sbíhavost, musel z táhel řízení dotvořit promyšleně navržený lichoběžník, který se užívá dodnes. Viz také jeden z obrázků zde u článku.
V posledních desetiletích se jde dál a mění se i poloměry rejdu každého kola - jsou nulové i záporné.
Jinak chválím velmi pěkně napsaný článek. Stává se to u pana Dragouna záslužnou sympatickou tradicí.