Zbytočný článok, bez obsahu. Ani boh ešte nevie, čo bude v roku 2035. Akurát, že budeme o 14 rokov starší. Toto je horšie jak za socíku, vtedy sa robili plány dopredu len na päťročnicu.
Plany si robi kazda firma. A podla toho sa planuju aj investicie. Casom sa sice kazdy plan moze prehodnotit, ale ked takuto info vypustia do sveta, je vysoka pravdepodobnost, ze to myslia vazne.
E-fuel bude podla doterajsich informacii zachranou len pre drahe sportove auta, ktorych majitelia budu ochotni zanho zaplatit. Pre bezneho motoristu to moc nebude. Momentalne je vyroba sakra draha a ak sa aj bude vyrabat vo vacsich mnozstvach, tak pokles ceny na cenu porovnatelnu s ropnymi palivami sa ani pri optimistickych scenaroch nezda byt realny. Takze ako doplnok do mixu hej, plnohodnotna nahrada pravdepodobne nie.
Na zaciatku je vsetko drahe,ale masovym pouzitim bude cena urcite klesat.Pochybujem,ze budu chciet vyrabat 550 milionov litrov len pre vyvolenych.Pri tych mnozstvach verim,ze rataju s masovym rozsirenim.
Vis, nektery veci nezlevnis.
Bo fyzika (a chemie...).
Az si zjistis, kolikrat vic energie/prostredku je potreba pro provoz auta na e-fuel (nebo na vodik) nez pro BEV, tak dej vedet.
Potom muzes psat neco o budoucnosti. :-!
FUTURE IS ELECTRIC, fakt ;-)
PS Trochu ti to usnadnim. https://cleantechnica.com/…ronmental-sense/
T&E shows that the total additional cost of an e-fuel pathway would be five times :D higher compared to the electrification pathway.
Ty jsi dobrý demagog, EV bude zásadně jen a pouze zlevňovat, ale e-fuel nezlevníš. Jistě že zlevníš, pokud se bude vyrábět masově, třeba v Africe. Jde o to, aby ho bylo dost pro všechna odvětví. Množství těch, kde nemá relevantní alternativu, je zároveň pojistkou jeho budoucího vývoje.
V odkazu jsou jen další demagogické nesmysly. Není důvod, aby e-fuel auto stálo víc než EV. Řešit TCO v momentě, kdy ta technologie existuje na papíře, má asi takový smysl, jako u BEV v roce 2010. Text vychází z premisy, že nic lepšího než BEV není a hotovo.
Je ohromující, jak jste vy zelení fanatici posedlí elektromobilitou do takové míry, že zvažovat alternativu neexistuje. Zdrželo by to pětiletku, je to neefektivní, ne ne ne. To je najednou celé vaše pokrokářství v nedohlednu. Nechat to na průmyslu, aby rozhodl, jestli lze najít cesta k levnější výrobě? V žádném případě.
Nejdriv studuj a pak pis, troubo (foole). :D https://www.google.com/url?…
E-fools: why e-fuels in cars make
no economic or environmental sense
Staci kdyz pochopis ten ctyrnasobek..
Jinak pro ty linejsi a mene chapave: ;-)
BEV - energii vyrobis, dopravis ji do auta, nabijes a energii premenis na pohyb
celkova ucinnost z obnovitelnych zdroju az 70%
FCEV - vyrobis energii, z energie vyrobis palivo, to stlacis na prisernej tlak, dopravis do auta, v aute z paliva vyrobis el. energii a pak teprve premenis na pohyb
Celkova ucinnost max 30%
E-fuel je to to samy co vodik, jen si odmysli stlacovani a zaverecna premena je primo chemicka energie na kinetickou
Takze specielne pro tebe, twistede: E-fuel je neskutecny mrhani energii, kterou nemame!
Mas k tomu neco?
Nejaka vlastni cisla?
Demagogie to je jen pro tebe, protoze jsi tomu doposud nerozumel.
Nejaky plan, jak se dostat s e-foolem na 70%? :D:D:D
Na to se nedostanes ani kdyz nezapocitas vyrobu e-foolu tvl.
PS Jako voditko k budoucim technologiim ti muzou slouzit investori (kteri do baterek vkladaji sve vlastni penize - narozdil od tebe, ty do e-fuelu nevkladas nic, predpokladam). Jestlipak vis, do jake technologie se investuje zdaleka nejvic (zcela dobrovolne - kecy o dobroserech si nech).
A jaka ze auta dela nejhodnotnejsi automobilka sveta? :-!
PPS K tvym poslednim vetam: nechat to na prumyslu.. Cetl jsi vubec nadpis tohoto clanku??? Ono to tak neni? V USA? V Cine? Kdo v prumyslu prisel s e-fuel? Ujalo se to? :D
Vlastne mas v jednom bodu pravdu, stat reguluje jedovate emise a e-fuel jsou na tom stejne SPATNE jako ropna paliva.
Kdyz chci jezdit eko, mam si kupovat radeji e-fuel nebo jezdit BEV?
Aha, tak on to vlastne (stejne jako vodik) na pumpach nikdo nenabizi. :D
No bodejt, litr za kilo by si sotva nekdo koupil. :-O
Krome tebe samozrejme. ;-)
No a co jako, že je to mrhání energií? BEV je zase mrhání zdroji na vergl, který je za 10 let na vyhození. Pokud se to palivo bude vyrábět z energie, která by jinak přišla nazmar, tak není o čem. Ty vycházíš ze stupidní premisy, že se musí vyrábět v ČR.
Opatrne s cenou energie pre bev, stačí aby štáty zdanili el energiu podobne ako súčasné fosilné palivá a máme vymaľované
K tvojmu PS - teraz je pekne vidieť že elektrická energia sa nevyrába v až tak slušnom množstve a že skrz odklon veľkých hráčov od jadra akurát vytvára tlak na vyrábanie z fosilných palív (mimochodom v tom prípade je efektívnejšie plyn spáliť a premeniť ho na teplo ako s nm poháňať turbínu a nabíjať potom baterky, prípadne tepelné čerpadlo). A tam sa pohybujeme na účinnosti možno až 30 percent. Vypisovať nižšie len o obnoviteľných zdrojoch je scifi, soláry ani vrtulky nie sú stabilný zdroj a sú závislé na počasí.
Prečítaj si celý môj príspevok ešte raz. Písal si vyššie o tom, že el energie máme dosť, resp slušné množstvo.Realita je taká že nemáme (stačí sa pozrieť čo sa deje na trhu), zjavne sa odkláňame od jadra (nehovorím že my ale veľký hráči ako Helmuti áno) a to ťahá dole celý región. A spoliehať sa na oze je už teraz evidentne nereálne. Zásadný problém elektromobility je tlačenie drahých a veľkých vozidiel, kde sme odkázaný na rýchlonabíjačky, výkonnú infraštruktúru, a veľkú spotrebu el energie, ktorú teraz nemáme. Ak by sme to zobrali z opačného konca a tlačili malé vozidlá do mesta a phev, bolo to nateraz reálnejšie, a stačilo by nám bežné nabíjanie z domácej siete bez potreby veľkých výkonov. Niektoré veci potrebujú čas, my to riešime panikou, teraz a hneď
To PS znamenalo, ze se elektrina, narozdil od e-fuel, vyrabi ve velkem.
Kazdy z nas ji denne spotrebuje spoustu.
To nemelo byt hodnoceni dostatku nebo nedostatku energie u nas.
To jen pro vysvetleni.
Jinak domaci nabijeni je zaklad pro kazdeho elektromobilistu, zatim.
Casem se doufam velka cast pomaleho (AC) nabijeni presune do firem. Kde nabijeni pres den bude idealni i z hlediska vyuziti fotovoltaiky.
EU je zcela , naprosto fatálně závislá na surovinách z Asie, Ruska a z Afriky (ovladané ze 75% Čínou a Ruskem).
A ještě na výrobních kapacitách jejich továren, protože tady už se nic nedělá, tudíž ani FV panely, nabíječky, wallboxy, kabely, mikročipy, paměti, a další komponenty a bez těchto zemí ani není je z čeho dělat.
Např. ČR za 30 let neotvřela jediný kamenolom a pískovnu, tady nebude brzdy z čeho stavět, natož vyrábět baterie, FVe elektrárny nebo větrníky. Vše zcela závislé na Asii a Rusku.
To nabije těch 600 milionů EV s prstem v nose :-):-):-) A k tomu ještě 300 milionů tepelek na topení
To abyste ročně postvili po celém světě nejméně 9000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 FV elektráren :-):-):-):-):-)