Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus se stane čistě elektrickou značkou. Se spalováky skončí v roce 2035

Stanislav Kolman
Diskuze (33)

Další značka oznámila svou výhradně elektrickou budoucnost. V případě Lexusu je to však o poznání překvapivější.

Nejedna automobilka nás v posledních měsících informovala, že se do toho kterého roku hodlá stát čistě elektrickou značkou, tedy že od daného termínu už zákazníkům nabídne jen a pouze elektromobily. Že se mezi ně zařadí i Lexus, jenž je společně s mateřskou Toyotou synonymem pro hybridní pohon, by ale asi napadlo jen málokoho.

Na dnešní tiskové konferenci představily obě značky celkem patnáct(!) elektrických konceptů, které se v průběhu příštích let mají objevit na silnicích. Do roku 2030 chtějí automobilky nabídnout celkem třicet bateriových vozů. Tím však výčet elektrických novinek z Japonska nekončí, Lexus oznámil další kroky.

Video se připravuje ...

Akio Toyoda potvrdil, že Lexus v roce 2030 nabídne elektromobil ve všech segmentech. Zároveň se ve stejném roce stane čistě elektrickou značkou, minimálně na trzích v Evropě, Severní Americe a Číně. Ani na dalších světových trzích ale nebudou mít vozy Lexusu se spalovacími motory na růžích ustláno. Jejich úplný konec Japonci avizují v roce 2030.

Lexus aktuálně nabízí elektrický crossover UX 300e, což je bateriová odnož modelu se spalovacím motorem. V roce 2022 uvede značka první samostatný elektromobil – crossover RZ, jenž dostane platformu e-TNGA, tedy stejný technický základ jako dvojčata Toyota bZ4x a Subaru Solterra. Následovat má celá řada dalších elektromobilů – SUV, sedany, ale především supersport a duchovní nástupce Lexusu LFA.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (33)

Doporučujeme

16. 12. 2021 08:45
Re: Aha
To PS znamenalo, ze se elektrina, narozdil od e-fuel, vyrabi ve velkem.
Kazdy z nas ji denne spotrebuje spoustu.
To nemelo byt hodnoceni dostatku nebo nedostatku energie u nas.

To jen pro vysvetleni.

Jinak domaci nabijeni je zaklad pro kazdeho elektromobilistu, zatim.
Casem se doufam velka cast pomaleho (AC) nabijeni presune do firem. Kde nabijeni pres den bude idealni i z hlediska vyuziti fotovoltaiky.
16. 12. 2021 08:18
Re: Aha
Prečítaj si celý môj príspevok ešte raz. Písal si vyššie o tom, že el energie máme dosť, resp slušné množstvo.Realita je taká že nemáme (stačí sa pozrieť čo sa deje na trhu), zjavne sa odkláňame od jadra (nehovorím že my ale veľký hráči ako Helmuti áno) a to ťahá dole celý región. A spoliehať sa na oze je už teraz evidentne nereálne. Zásadný problém elektromobility je tlačenie drahých a veľkých vozidiel, kde sme odkázaný na rýchlonabíjačky, výkonnú infraštruktúru, a veľkú spotrebu el energie, ktorú teraz nemáme. Ak by sme to zobrali z opačného konca a tlačili malé vozidlá do mesta a phev, bolo to nateraz reálnejšie, a stačilo by nám bežné nabíjanie z domácej siete bez potreby veľkých výkonov. Niektoré veci potrebujú čas, my to riešime panikou, teraz a hneď
Avatar - twistedTSD
15. 12. 2021 14:11
Re: Aha
No a co jako, že je to mrhání energií? BEV je zase mrhání zdroji na vergl, který je za 10 let na vyhození. Pokud se to palivo bude vyrábět z energie, která by jinak přišla nazmar, tak není o čem. Ty vycházíš ze stupidní premisy, že se musí vyrábět v ČR.
Avatar - Barrichello
15. 12. 2021 13:32
Avatar - Barrichello
15. 12. 2021 13:02
Re: Aha
Moc dobře víme o co Eurobolševikovi jde, udělat z lidí žebráky a zničit je. Další důkaz.

https://echo24.cz/…ergeticky-stitek