Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Mikesus
Už vim:
https://www.auto.cz/…ivni-cenu-140634
Vypadá to skoro stejně. Prostě nafouknoutej malej Crossover.
https://www.auto.cz/…ivni-cenu-140634
Vypadá to skoro stejně. Prostě nafouknoutej malej Crossover.
rohYpnol
Uvidíme naživo. Každopádně prozatím - supr že Hyundai/Kia stále drží MPV. Jen trochu škoda že do toho za mě zbytečně motaji prvky SUV.
Ale celkově :yes: :yes:
Ale celkově :yes: :yes:
×
Sdílení komentáře
×
Automobily MPV jsou určeny pro přepravu osob i nákladu, mají velmi variabilní vnitřní prostor. Vyznačují se uzavřenou pětidveřovou karoserií, postavenou na podvozku osobního automobilu. Stavba automobilu je znatelně vyšší než u běžného osobního vozu. Některá MPV mají praktické posuvné dveře. Karoserie je dvouprostorová s inteligentním systémem sklápění sedaček. MPV vhodná pro přepravu pěti i více osob.
To bych chtěl vidět třeba u Roomsteru (nejen u něj) jednoprostorovou karoserii.
Třeba Š1203 neměla kapotu motoru,jednoprostorová karoserie.
https://www.autoweb.cz/…zvoslovim-dil-1/
Možná je víc možných interpretací, ale MPV se běžně označovala jako jednoprostorová.
Naopak ten Civic hatchback mě pobavil, jako že je jednoprostorový. Daší je Octávia liftback -tříprostorová, ale v techničáku hatchback. :D A ty jsou prý dvouprostorové.
Naopak technické rozdělení podle pevných přepážek je striktní. Pokud nemáš jako u té 1203 přístup k motoru zvenku (trambusová konstrukce),tak jeden prostor. Z venku jednoznačně nedokážeš určit kde se motor nachází. U všech moderních MPV ... Scénic, Touran... jednoznačně motor odělen (není možnost odklopit přepážku) a má vlastní kapotu.
Tříprostorové byli jednoznačně auta, která měla vlastně kufr přidaný za kabinu,opět pevná přepážka, ne sklopná.
Toto striktní a technické dělení je mi podstatně bližší.
Dvouprostorová auta jsou nepoužívanější, protože bezpečnost, komfort a praktičnost.Ale třeba to elektromobily změní.
Umístění motoru na to asi vliv nemá, ne? Pokud má nějaké auto náhodou motor uprostřed nebo vzadu (Twingo, Cayman, MR2 apod.), tak to asi nemá vliv na to, kolikaprostorovou karoserii to auto má.
Nebo - takhle to aspoň beru já. Ale úředně dané to asi není :-)
Ale když třeba tu Siennu srovnáš s Carens, tak je to pořád dost jasnej rozdíl.
Jak psal Johnn:
"Vyznačují se uzavřenou pětidveřovou karoserií, postavenou na podvozku osobního automobilu"
A dodávkové MPV nejsou na podvozku osobního automobilu, což clovek pozna hned, jak se s takovým MPV rozjede, na komfortu.
Pro mě je důležitější ta evropská tradice - Espace, Scenic, Picasso, S-Max... Galaxy taky, ale to pro mě má jednoprostorovou karoserii.
Jinak souhlas, jako MPV beru právě to Picasso, scenic, Galaxy, pacifica, stará carens atd.
Ale aspoň interiér vyzerá celkom fajn.