Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Carens odhaluje nový styl, z MPV se stalo další rodinné SUV

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 12. 2021 • 20:22
30
22
Zobrazit náhledy (30)
Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens Kia Carens

Po několika ukázkách a oficiálních skicách automobilka konečně oficiálně představila nový model Kia Karens. V Evropě se s ním ale nesetkáme.

Nová Kia Carens totiž byla představena v Indii jako „rekreační vůz se třemi řadami sedadel“. Už při prvním pohledu je ale jasné, že se z klasického zástupce vymírajícího segmentu MPV stal další model balancující na hranici SUV a crossoveru. Díky prostorné kabině a třem řadám sedadel by si však čtvrtá generace modelu Carens měla uchovat své postavení praktického rodinného modelu.

Základem pro novou generaci se stala platforma modelu Seltos, se kterým sdílí Carens šířku 1.800 mm. Rodinné SUV je však delší (4.540 mm), vyšší (1.700 mm) a nabídne také delší rozvor, který je díky protažení na 2.780 mm jedním z premiantů na indickém trhu.

Design exteriéru vychází z designového jazyka značky „Opposites United“ a sází na odvážné a výrazné tvary, které jsou pro značku nyní charakteristické. Nechybí tedy moderní LED osvětlení vpředu i vzadu, oplastovaná karoserie, ostře řezané hrany v kombinaci s velkými plochami, atd. Snad jen 16“ kola v podbězích působí trochu utopeně.

Kabina působí velmi moderně, což je zásluha především futuristické palubní desky, která volně navazuje na obložení dveří a posádku tak elegantně obklopuje. Uprostřed palubní desky je zabudován 10,25“ infotainment Kia Connect s bezdrátovými aktualizacemi, další displej pak tvoří digitální přístrojový štít.

Video se připravuje ...

Ve volitelné výbavě pak nechybí ambientní osvětlení s 64 barvami, prémiový audio-systém Bose Premium Sound, střešní okno SkyLight, volič jízdních režimů nebo speciální systém čištění vzduchu, který by měl z kabiny odstraňovat viry a bakterie.

Po stránce praktičnosti pak automobilka zmiňuje například možnost snadno sklopit a vyklopit sedadla ve třetí řadě pomocí jednoho tlačítka, stolky na opěradlech, chlazené držáky na pití, výdechy ventilace pro všechny řady sedadel, pět USB-C portů, stínítka pro zadní dveře, kapsy na drobnosti a lahve, atd.

Pod kapotou pak bude na výběr mezi atmosférickým 1,5litrovým benzínovým motorem, turbem přeplňovaným 1,4litrovým benzínovým motorem a 1,5litrovým dieselem. O přenos výkonu na přední kola se pak může starat v závislosti na motorizaci šestistupňový manuál, sedmistupňová dvouspojková převodovka nebo šestistupňový automat.

Všechny výbavové stupně pak zahrnují Hi-Secure Safety Package se šesti airbagy, kotoučovými brzdami a elektronickými asistenty jako ECS, ABS nebo asistentem rozjezdu do kopce. V Indii a na dalších trzích se pak nová Kia Carens objeví v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku.

Související články

Témata
Avatar - Emel
19. 12. 2021 19:54
Re: Mi se zdá,
Dělení aut do kategorií bylo vždycky docela subjektivní. SUV, kompakt atd... nic z toho nemá jasnou definici.
Umístění motoru na to asi vliv nemá, ne? Pokud má nějaké auto náhodou motor uprostřed nebo vzadu (Twingo, Cayman, MR2 apod.), tak to asi nemá vliv na to, kolikaprostorovou karoserii to auto má.
Nebo - takhle to aspoň beru já. Ale úředně dané to asi není :-)
Avatar - rohYpnol
18. 12. 2021 09:56
Tak 50 : 50
Uvidíme naživo. Každopádně prozatím - supr že Hyundai/Kia stále drží MPV. Jen trochu škoda že do toho za mě zbytečně motaji prvky SUV.

Ale celkově :yes: :yes:
18. 12. 2021 09:44
Re: Mi se zdá,
Pouze opticky to rozlišovat můžeš ,ale naráží to v některých případech na subjektivitu, která u techniky (a to auta jsou) by měla být v kritériích minimální. V tvém odkazu se totiž u MPV uvádí, že mohou být i dvouprostorová.
Naopak ten Civic hatchback mě pobavil, jako že je jednoprostorový. Daší je Octávia liftback -tříprostorová, ale v techničáku hatchback. :D A ty jsou prý dvouprostorové.
Naopak technické rozdělení podle pevných přepážek je striktní. Pokud nemáš jako u té 1203 přístup k motoru zvenku (trambusová konstrukce),tak jeden prostor. Z venku jednoznačně nedokážeš určit kde se motor nachází. U všech moderních MPV ... Scénic, Touran... jednoznačně motor odělen (není možnost odklopit přepážku) a má vlastní kapotu.
Tříprostorové byli jednoznačně auta, která měla vlastně kufr přidaný za kabinu,opět pevná přepážka, ne sklopná.
Toto striktní a technické dělení je mi podstatně bližší.
Dvouprostorová auta jsou nepoužívanější, protože bezpečnost, komfort a praktičnost.Ale třeba to elektromobily změní.
Avatar - Emel
18. 12. 2021 08:24
Re: Mi se zdá,
Jednoprostorovými pak označujeme dodávky a stroje jim podobné, u nichž linie kapoty navazuje na přední sklo a padá k zemi pod přibližně stejným úhlem.
https://www.autoweb.cz/…zvoslovim-dil-1/
Možná je víc možných interpretací, ale MPV se běžně označovala jako jednoprostorová.
Avatar - Mikesus
18. 12. 2021 08:23
Re: Mi se zdá,
To jo. Spis jsem narážel na ty Mpv dodávky.
Jinak souhlas, jako MPV beru právě to Picasso, scenic, Galaxy, pacifica, stará carens atd.
Články odjinud