Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Slovenský AeroMobil má být prvním létajícím autem na trhu, dorazí v roce 2023

18 komentářů

rtomas
AeroMobil není létající auto, maximálně ultralight s omezenou možností pohybu po silnici. Jako letadlo je špatný a jako auto skoro nepoužitelný – jezdit s šesti metrů dlouhým dvoumístným monstrem je nesmysl.
Proti kombinaci letadlo v hangáru na letišti a použitelné auto doma v garáži, je prakticky ve všem možném horší, dokonce i cenově.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
A já si zase myslím, že by si to zákazníka našlo. Protože atrakce je to slušná a ne že ne. :yes:
traveldrive
Však o to ide. Určite sa nájdu ľudia, ktorí niečo také chcú a sú ochotní si to kúpiť.
Avatar - lyon667
lyon667
Tohle bude mířit hlavně na Ameriku, tam je šance podobné výstřelky prodat. Ono to v Evropě moc smysl nedává ani po praktické stránce a za tu cenu už vůbec ne.

Vem si takový obojživelný Amphicar - ve své době mnohem jednodušší a méně kompromisní řešení, velký mediální ohlas a přesto to díru do světa nedělalo. On okruh potenciálních uživatelů něčeho takového je už tak dost omezený a počet dostatečně movitých kupců ještě menší.
traveldrive
Aká je definícia auta, keď to podľa teba nie je auto? Dvojmiestne vozidlo s maximálkou na ceste 160 km/h nie je auto? Dojazd cez 500 km nestačí pre auto? Dĺžka nie je parameter, ktorý definuje auto.
Mimochodom, ty si v tom letel, keď vieš, že lieta zle?
rtomas
Jak obyčejně ses zase jen na hloupost zmohl. Kde jsem napsal, že to není auto?
Ale je to auto na prd. Kdo by s tím odkud kam jezdil?
traveldrive
Napísal si, že to nie je lietajúce auto, maximálne ultralight. Ultralight nie je auto, takže áno, napísal si, že to nie je auto.
Jazdí na to, aby si sa po prístátí odviezol domov, nemusíš nechávať lietadlo v hangári a presadať do auta. Z praktickéh pohľadu nič zaujímavého, ale ako hračka pre solventných v tom Monaku alebo niekde v Arabskom svete, prečo nie? Môže to zarobiť pekný balík peňazí na ďalší vývoj. Časom možno vznikne aj niečo praktickejšie. Optimizmus! 😉
rtomas
Každý se může na vlastní oči přesvědčit, co jsem napsal a jaký jsi lhář.
A zase plácáš nesmysly. Kam tu věc dáš, až s ní pojedeš domů? Postavíš si vlastní hangár a najmeš si leteckého mechanika? Jaký má smysl odvést se z letiště v tomto, namísto skutečného auta?
Nakonec si potvrdil, co jsem napsal. Je to nepovedený ultralight, s velmi omezenou možností dopravy z letiště po vlastní ose.
traveldrive
Hlavne mať za každú cenu navrch, že? Zdá sa, že ega máš na rozdávanie.
Ten zmysel som ti vysvetlil, že nie si schopný (alebo ochotný) chápať písaný text, je tvoj problém. Skrátka to nie je hračka pre chudáka, ktorý si ku kúpe lietajúceho auta nemôže dovoliť zodpovedajúcu garáž. Nákupnú tašku pre paštikára si musíš hľadať inde.
hipisko
taky zmysel ze nemusis platit hangar za lietadlo. Proste mas ultralight ktory je za velmi nizke naklady
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
Také niečo dávno existuje, volá sa to vírnik. https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
Vyzerá to, že hej, ale pravda, 40 km/h má k dokonalosti predsa len ešte trochu ďaleko. Vybaviť to lepším podvozkom a vyriešiť pohon na ceste spaľovákom, bolo by to lepšie,
Ale vírnikov existuje už docela dosť, niektoré modely môžu byť schopnejšie.
Avatar - lyon667
lyon667
U letadel je zásadním parametrem hmotnost. Čím víc s letem nesouvisejících věcí tam budeš přidávat, tím horší to bude mít vlastnosti ve vzduchu. Je to o kompromisech a je prakticky nereálné navrhnout stroj, co bude zároveň dobře létat i jezdit. Naopak je pravděpodobnější, že bude ve všech ohledech zklamáním.
Freddka
Letajici auto neexistuje. Existuje pouze jezdici letadlo. To se nikdy nezmeni.

Drtiva vetsina letadel jezdit muze, takze neni moc co resit nebo vymyslet.

Jde o to, ze letadlo je nesrovnatelne choulostivejsi stroj nez auto. Kdyz letadlo selze, posadka temer jiste zemre.

Proto je potreba zustat realista a divat se na to vzdy tou spravnou optikou: jezdici letadlo.

A letadlo jezdici po silnici stejne nikdo nechce. A ten posledni, kdo ho chce, je ten, kdo by ho mel pilotovat (pokud ma vsech pet pohromade).
gil54
Neexistuje? Ale Fantomas ho měl... 😄
_Teddy_
Povedal by som, ze uvedenie AeroMobilu na trh je momentalne tak vzdialene, ze o dakom konkretnom roku sa ani neda hovorit. A cela ta vec okolo AeroMobil/AirCar sa zacina podobat na velky "tunel"...

Za vyvojom AeroMobilu stoji dizajner Stefan Klein. Lenze jeho posobenie v tejto firme bolo nahle ukoncene po tom, co AeroMobil s.r.o. prevzal daky manager (tusim z CR?). Efektnou "bodkou" bola potom letecka havaria v Nitre, pri ktorej sa s prototypom verzie 3.0 strieskal prave samotny Klein.

Ten potom predal svoj podiel vo firme (udajne mu vadili tlaky manazmentu na urychlene uvedenie na trh), zalozil si firmu KleinVision, a zacal pracovat na dalsom aute, tentokrat nazvanom "AirCar". S nim uz ma aj niekolko uspesnych skusobnych letov, ale rozhodne este nie je pripravene na certifikaciu a vyrobu. Ak sa niektore realne dostane na trh, tipujem ze to skor bude AirCar. Ale ani to nebude v roku 2023...