AeroMobil není létající auto, maximálně ultralight s omezenou možností pohybu po silnici. Jako letadlo je špatný a jako auto skoro nepoužitelný – jezdit s šesti metrů dlouhým dvoumístným monstrem je nesmysl.
Proti kombinaci letadlo v hangáru na letišti a použitelné auto doma v garáži, je prakticky ve všem možném horší, dokonce i cenově.
Tohle bude mířit hlavně na Ameriku, tam je šance podobné výstřelky prodat. Ono to v Evropě moc smysl nedává ani po praktické stránce a za tu cenu už vůbec ne.
Vem si takový obojživelný Amphicar - ve své době mnohem jednodušší a méně kompromisní řešení, velký mediální ohlas a přesto to díru do světa nedělalo. On okruh potenciálních uživatelů něčeho takového je už tak dost omezený a počet dostatečně movitých kupců ještě menší.
Aká je definícia auta, keď to podľa teba nie je auto? Dvojmiestne vozidlo s maximálkou na ceste 160 km/h nie je auto? Dojazd cez 500 km nestačí pre auto? Dĺžka nie je parameter, ktorý definuje auto.
Mimochodom, ty si v tom letel, keď vieš, že lieta zle?
Napísal si, že to nie je lietajúce auto, maximálne ultralight. Ultralight nie je auto, takže áno, napísal si, že to nie je auto.
Jazdí na to, aby si sa po prístátí odviezol domov, nemusíš nechávať lietadlo v hangári a presadať do auta. Z praktickéh pohľadu nič zaujímavého, ale ako hračka pre solventných v tom Monaku alebo niekde v Arabskom svete, prečo nie? Môže to zarobiť pekný balík peňazí na ďalší vývoj. Časom možno vznikne aj niečo praktickejšie. Optimizmus! ;-)
Každý se může na vlastní oči přesvědčit, co jsem napsal a jaký jsi lhář.
A zase plácáš nesmysly. Kam tu věc dáš, až s ní pojedeš domů? Postavíš si vlastní hangár a najmeš si leteckého mechanika? Jaký má smysl odvést se z letiště v tomto, namísto skutečného auta?
Nakonec si potvrdil, co jsem napsal. Je to nepovedený ultralight, s velmi omezenou možností dopravy z letiště po vlastní ose.
Hlavne mať za každú cenu navrch, že? Zdá sa, že ega máš na rozdávanie.
Ten zmysel som ti vysvetlil, že nie si schopný (alebo ochotný) chápať písaný text, je tvoj problém. Skrátka to nie je hračka pre chudáka, ktorý si ku kúpe lietajúceho auta nemôže dovoliť zodpovedajúcu garáž. Nákupnú tašku pre paštikára si musíš hľadať inde.
Vyzerá to, že hej, ale pravda, 40 km/h má k dokonalosti predsa len ešte trochu ďaleko. Vybaviť to lepším podvozkom a vyriešiť pohon na ceste spaľovákom, bolo by to lepšie,
Ale vírnikov existuje už docela dosť, niektoré modely môžu byť schopnejšie.
U letadel je zásadním parametrem hmotnost. Čím víc s letem nesouvisejících věcí tam budeš přidávat, tím horší to bude mít vlastnosti ve vzduchu. Je to o kompromisech a je prakticky nereálné navrhnout stroj, co bude zároveň dobře létat i jezdit. Naopak je pravděpodobnější, že bude ve všech ohledech zklamáním.
Povedal by som, ze uvedenie AeroMobilu na trh je momentalne tak vzdialene, ze o dakom konkretnom roku sa ani neda hovorit. A cela ta vec okolo AeroMobil/AirCar sa zacina podobat na velky "tunel"...
Za vyvojom AeroMobilu stoji dizajner Stefan Klein. Lenze jeho posobenie v tejto firme bolo nahle ukoncene po tom, co AeroMobil s.r.o. prevzal daky manager (tusim z CR?). Efektnou "bodkou" bola potom letecka havaria v Nitre, pri ktorej sa s prototypom verzie 3.0 strieskal prave samotny Klein.
Ten potom predal svoj podiel vo firme (udajne mu vadili tlaky manazmentu na urychlene uvedenie na trh), zalozil si firmu KleinVision, a zacal pracovat na dalsom aute, tentokrat nazvanom "AirCar". S nim uz ma aj niekolko uspesnych skusobnych letov, ale rozhodne este nie je pripravene na certifikaciu a vyrobu. Ak sa niektore realne dostane na trh, tipujem ze to skor bude AirCar. Ale ani to nebude v roku 2023...