Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSlovenský AeroMobil má být prvním létajícím autem na trhu, dorazí v roce 2023
18 komentářů
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Také niečo dávno existuje, volá sa to vírnik. https😐/www.youtube.com/watch?…
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Vyzerá to, že hej, ale pravda, 40 km/h má k dokonalosti predsa len ešte trochu ďaleko. Vybaviť to lepším podvozkom a vyriešiť pohon na ceste spaľovákom, bolo by to lepšie,
Ale vírnikov existuje už docela dosť, niektoré modely môžu byť schopnejšie.
Ale vírnikov existuje už docela dosť, niektoré modely môžu byť schopnejšie.
U letadel je zásadním parametrem hmotnost. Čím víc s letem nesouvisejících věcí tam budeš přidávat, tím horší to bude mít vlastnosti ve vzduchu. Je to o kompromisech a je prakticky nereálné navrhnout stroj, co bude zároveň dobře létat i jezdit. Naopak je pravděpodobnější, že bude ve všech ohledech zklamáním.
Freddka
Letajici auto neexistuje. Existuje pouze jezdici letadlo. To se nikdy nezmeni.
Drtiva vetsina letadel jezdit muze, takze neni moc co resit nebo vymyslet.
Jde o to, ze letadlo je nesrovnatelne choulostivejsi stroj nez auto. Kdyz letadlo selze, posadka temer jiste zemre.
Proto je potreba zustat realista a divat se na to vzdy tou spravnou optikou: jezdici letadlo.
A letadlo jezdici po silnici stejne nikdo nechce. A ten posledni, kdo ho chce, je ten, kdo by ho mel pilotovat (pokud ma vsech pet pohromade).
Drtiva vetsina letadel jezdit muze, takze neni moc co resit nebo vymyslet.
Jde o to, ze letadlo je nesrovnatelne choulostivejsi stroj nez auto. Kdyz letadlo selze, posadka temer jiste zemre.
Proto je potreba zustat realista a divat se na to vzdy tou spravnou optikou: jezdici letadlo.
A letadlo jezdici po silnici stejne nikdo nechce. A ten posledni, kdo ho chce, je ten, kdo by ho mel pilotovat (pokud ma vsech pet pohromade).
_Teddy_
Povedal by som, ze uvedenie AeroMobilu na trh je momentalne tak vzdialene, ze o dakom konkretnom roku sa ani neda hovorit. A cela ta vec okolo AeroMobil/AirCar sa zacina podobat na velky "tunel"...
Za vyvojom AeroMobilu stoji dizajner Stefan Klein. Lenze jeho posobenie v tejto firme bolo nahle ukoncene po tom, co AeroMobil s.r.o. prevzal daky manager (tusim z CR?). Efektnou "bodkou" bola potom letecka havaria v Nitre, pri ktorej sa s prototypom verzie 3.0 strieskal prave samotny Klein.
Ten potom predal svoj podiel vo firme (udajne mu vadili tlaky manazmentu na urychlene uvedenie na trh), zalozil si firmu KleinVision, a zacal pracovat na dalsom aute, tentokrat nazvanom "AirCar". S nim uz ma aj niekolko uspesnych skusobnych letov, ale rozhodne este nie je pripravene na certifikaciu a vyrobu. Ak sa niektore realne dostane na trh, tipujem ze to skor bude AirCar. Ale ani to nebude v roku 2023...
Za vyvojom AeroMobilu stoji dizajner Stefan Klein. Lenze jeho posobenie v tejto firme bolo nahle ukoncene po tom, co AeroMobil s.r.o. prevzal daky manager (tusim z CR?). Efektnou "bodkou" bola potom letecka havaria v Nitre, pri ktorej sa s prototypom verzie 3.0 strieskal prave samotny Klein.
Ten potom predal svoj podiel vo firme (udajne mu vadili tlaky manazmentu na urychlene uvedenie na trh), zalozil si firmu KleinVision, a zacal pracovat na dalsom aute, tentokrat nazvanom "AirCar". S nim uz ma aj niekolko uspesnych skusobnych letov, ale rozhodne este nie je pripravene na certifikaciu a vyrobu. Ak sa niektore realne dostane na trh, tipujem ze to skor bude AirCar. Ale ani to nebude v roku 2023...
Proti kombinaci letadlo v hangáru na letišti a použitelné auto doma v garáži, je prakticky ve všem možném horší, dokonce i cenově.
Vem si takový obojživelný Amphicar - ve své době mnohem jednodušší a méně kompromisní řešení, velký mediální ohlas a přesto to díru do světa nedělalo. On okruh potenciálních uživatelů něčeho takového je už tak dost omezený a počet dostatečně movitých kupců ještě menší.
Mimochodom, ty si v tom letel, keď vieš, že lieta zle?
Ale je to auto na prd. Kdo by s tím odkud kam jezdil?
Jazdí na to, aby si sa po prístátí odviezol domov, nemusíš nechávať lietadlo v hangári a presadať do auta. Z praktickéh pohľadu nič zaujímavého, ale ako hračka pre solventných v tom Monaku alebo niekde v Arabskom svete, prečo nie? Môže to zarobiť pekný balík peňazí na ďalší vývoj. Časom možno vznikne aj niečo praktickejšie. Optimizmus! 😉
A zase plácáš nesmysly. Kam tu věc dáš, až s ní pojedeš domů? Postavíš si vlastní hangár a najmeš si leteckého mechanika? Jaký má smysl odvést se z letiště v tomto, namísto skutečného auta?
Nakonec si potvrdil, co jsem napsal. Je to nepovedený ultralight, s velmi omezenou možností dopravy z letiště po vlastní ose.
Ten zmysel som ti vysvetlil, že nie si schopný (alebo ochotný) chápať písaný text, je tvoj problém. Skrátka to nie je hračka pre chudáka, ktorý si ku kúpe lietajúceho auta nemôže dovoliť zodpovedajúcu garáž. Nákupnú tašku pre paštikára si musíš hľadať inde.