Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v listopadu 2021: Hyundai i Kia před Škodou, propad Fordu

Korejci letos pokračují v úspěšném tažení evropským trhem. V listopadu byl Hyundai sedmou nejžádanější značkou v Evropě, následovala osmá Kia.
Zpět na článek
17. 12. 2021 15:15
17. 12. 2021 16:01
17. 12. 2021 17:23
17. 12. 2021 17:41
17. 12. 2021 18:00
17. 12. 2021 18:51
17. 12. 2021 20:43
17. 12. 2021 21:18
18. 12. 2021 05:55
18. 12. 2021 16:18
18. 12. 2021 17:09
17. 12. 2021 19:28
17. 12. 2021 18:03
18. 12. 2021 13:26
17. 12. 2021 19:22
17. 12. 2021 19:29
17. 12. 2021 19:40
17. 12. 2021 19:52
17. 12. 2021 22:06
17. 12. 2021 23:28
18. 12. 2021 07:17
18. 12. 2021 07:54
18. 12. 2021 08:37
18. 12. 2021 09:17
18. 12. 2021 09:44
19. 12. 2021 09:52
19. 12. 2021 11:14
19. 12. 2021 11:44
19. 12. 2021 12:38
19. 12. 2021 12:53
19. 12. 2021 13:33
19. 12. 2021 13:46
19. 12. 2021 16:03
19. 12. 2021 16:06
19. 12. 2021 17:32
19. 12. 2021 09:39
19. 12. 2021 11:11
19. 12. 2021 11:53
19. 12. 2021 12:42
19. 12. 2021 12:55
19. 12. 2021 13:32
19. 12. 2021 13:46
19. 12. 2021 13:50
19. 12. 2021 14:11
19. 12. 2021 14:25
18. 12. 2021 08:15
18. 12. 2021 08:20
19. 12. 2021 15:03
18. 12. 2021 13:38
19. 12. 2021 10:11
17. 12. 2021 21:17
18. 12. 2021 00:42
18. 12. 2021 05:53
17. 12. 2021 18:45
17. 12. 2021 19:13
17. 12. 2021 20:54
17. 12. 2021 22:08
17. 12. 2021 22:40
19. 12. 2021 09:59
18. 12. 2021 20:55
19. 12. 2021 11:06
17. 12. 2021 15:31
17. 12. 2021 18:34
17. 12. 2021 19:57
18. 12. 2021 10:58
18. 12. 2021 12:48
18. 12. 2021 12:53
Avatar - Mikesus
17. 12. 2021 15:15
-44%
Tak to je hodně smutné.
Před 10 lety měl 2. místo a téměř 1.1M aut za rok, a to už tehdy padal.
https://www.auto.cz/…elu-a-zemi-64468
Teď za 11 měsíců 488tis, to je propad o 50% za 10 let. Tomu říkám úspěch.
Rozbalit vlákno
62
Avatar - hugino
17. 12. 2021 16:01
Re: -44%
Však toto.V čom je podľa teba najväčší problém Fordu.Podľa mňa v ponuke štvorvalcových turbomotorov od ktorých totálne upustil alebo upúšťa.Ja si stále myslím že auto v segmente C je v našich končinách považované za rodinné a tým pádom kľúčové v predajoch.Ak v tomto segmente automobilka nemá dobré predaje tak tým pádom bude mať problém sa udržať celkovo.To je prípad Lancia,Alfa alebo Nissan.Nie každý chce alebo si môže dovoliť SUV.Toto asi čaká po predstavení Meganu E-Tech Electric aj Renault.Však kto by dal 900 000 kč za elektrický Renault s dojazdom 300km keď Megane Grandtour sa pred 3 a 1/2 rokom predával vo výbave Intense čiže najvyššej s 1.6 atmo 110k za 16 000 € / tj 410 000 kč/.Hm
17. 12. 2021 17:23
Re: Re: -44%
Na trhoch ako anglicko, kde bol desatrocia ford peceny vareny je to podla mna nemecka 3ka. Priniesli segment c, male suv a krosovery, ceny. A4, c, 3 su tiez relativne prijemne. Ludia nahradili mondea 3kami, fokusy a3kami, premia na kazdom rohu, ford aby si pohladal. Jedine co sa este od fordu v uk predava je puma. 10 rokov a ford bude v eu mrtvy.
Avatar - WinDiesel
17. 12. 2021 17:41
Re: Re: -44%
Ford ušetřil náklady na 3-válcích, teď bude muset ušetřit na bonusech pro management.
Avatar - hugino
17. 12. 2021 18:00
Re: Re: -44%
Ja si tiež myslím že veľa ortodoxných Forďákov prešlo postupom času ku konkurencii.Už neponúkajú Galaxy,S-max,C-max a Mondeo a to boli úspešné modely.Fiesta aj Focus boli vo svojich triedach vždy v predajoch na vrchných priečkach.Teraz k tomu tie trojvalcové motory a je vymalované.Fordy som mal rád ale kam smerujú posledných 5 rokov je až zarážajúce.Momentálne sú za mňa kúpitelné len dva modely a to Focus po facelifte a Bronco.
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2021 18:51
Re: Re: -44%
Focus po fl ... bronco explorer puma a mustang za mna parada ....
17. 12. 2021 20:43
Re: Re: Re: -44%
Bronco a mustang nebudu robit v eu predaje
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2021 21:18
Re: Re: -44%
Bronco se tady neprodává a Explorer je úplná okrajovka.
Avatar - Mikesus
18. 12. 2021 05:55
Re: Re: -44%
A explorer na svou cenu má hroznou kvalitu zpracování.
18. 12. 2021 16:18
Re: Re: -44%
To sa mýliš, to je presne naopak. Na svoju kvalitu spracovania má hroznú cenu. ;-)
Avatar - Mikesus
18. 12. 2021 17:09
Re: Re: -44%
Ok, nebo tak. :-[]
17. 12. 2021 19:28
Re: Re: -44%
...a hlavně Mustang 5.0 V8 s manuálem! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - KANKUNEN
17. 12. 2021 18:03
Re: -44%
Nevím komu budou chtít prodávat Megana za mega. Už jen ta pojistka a ztráta hodnoty po 5ti letech.
18. 12. 2021 13:26
Re: -44%
pojistka nijak zvlast silena nebude
Avatar - Mikesus
17. 12. 2021 19:22
Re: -44%
Ono je to krapet složitější si myslím.

Jako hlavní u fordu problém vidím v:

- špatná poprodejní péče ( servis ). Je to sice o lidech, ale to si ma právě automobilka ohlídat
- vysoké ceny na to, co nabízí
- podprůměrná kvalita a spolehlivost
- pouze 3válce případně sekačkové motory ve většich autech.
17. 12. 2021 19:29
Re: -44%
Ještě jsi zapomněl na "globální design" většiny současných modelů, který u Evropanů prostě nefunguje... :-( :no:
Avatar - Mikesus
17. 12. 2021 19:40
Re: -44%
Design je subjektivní, takže radši dávám jen objektivní věci.
Ale ano, i design je hodně slabý z mého pohledu. Nicméně focus po fl aspoň vypadá dobře, tak se třeba chytli za nos.
Avatar - hugino
17. 12. 2021 19:52
Re: -44%
Mne sa zdá že na Slovensku nemá Ford ani oficiálne zastúpenie tak potom je aj problém s akciami a samozrejme aj so servisom.Možno sa niečo zmenilo ale ešte v nedávnej minulosti ho určite nemal.A presne ako píšeš predaj o - 44% za 10 rokov je teda riadny výkon.
Avatar - Mikesus
17. 12. 2021 22:06
Re: -44%
Ono je to bude asi ještě víc než 44%. Byl to jen odhad.
17. 12. 2021 23:28
Re: -44%
Áno, je to tak.
Ford nikdy nemal u nás oficiálne zastúpenie.
Ceny úplne nereálne, lokalizácia žiadna, služby nulové.
K tomu príšerný pomer cena / výkon.
Nikto normály si dnes Ford nekúpi.

Je to skoda, každá konkurencia je dobrá, ale môžu si za to sami.
Avatar - petr petrumr
18. 12. 2021 07:17
Re: -44%
a taky majitelé tady v dskuzích co na veřejným foru si myslí, že ford lépe jede jak toyota. Já třeba nenávidím forda, že to má tchyňa a to je v každé domácnosti a ti si forda nekoupí. Nenávist na ford může i to, že s tím jezdi ti romové co to používají na nekalou práci.
Avatar - Mikesus
18. 12. 2021 07:54
Re: -44%
Ford ma dobré podvozky. Skvělé naladěné. Kdyz pak ale člověk najednou řekne, že corolla ma lepší odezvu ve volantu než mondeo při přímém srovnání, tak je to smutne.
Avatar - petr petrumr
18. 12. 2021 08:37
Re: -44%
Není monde už jiná třída než corolla? Podle jakou corollu, já jsem to někdy i psal, E10 a focus1-forda neudržíš v zatáčce a corollou to projedeš o dvacet km rychleji, to měly oba dva hydrauliku. Ale souhlas třeba s-maxem srovnávat nějaký jiný MPV se nedá. Zase musíš brát ohled co dělá řidič, závodník má jiný návyky jak řidič co nevyjede od komína.
Avatar - Mikesus
18. 12. 2021 09:17
Re: -44%
Je. Ale měli jsme to současně.
Avatar - wakantanka
18. 12. 2021 09:44
Re: Re: -44%
No twl, večná škoda že toho Focusa 1 už dávno nemám. By si vystúpil na prvej zákrute, kdeže súdobá Corolla. Som si s ním povodil v zákrutách drahšie a silnejšie autá. Toyota bola spoľahlivý robotník na každý deň, nenadchla ani neurazila, ale Focus ťa vedel okrem toho aj pobaviť za volantom.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 09:52
Re: Re: -44%
To umí i novej Fokus, problém je, že Corolla se povedla (a ještě by bylo férovější říct, že né každá Corolla je stejná, třeba 1.2T je auto s přeposilovaným umělým řízením a o dost lepším komfortem, než ten hybrid) a v případě předokolek nemáš už moc kam dál se posouvat. Ono i to těžké Mondeo té Corolle samozřejmě stačí v zatáčkách, to s odezvou nemá co dělat, on mluví o tom, co popsal Lamal, sám Mikesus ani já jsme to nepoznali,ale musí si tu obhájit svoji garáž, to už tady všichni známe :) Takže zase ten rozdíl je tam dost malej, pro mne třeby nerozeznatelnej :D

Nemám rád tyhle srovnání, kdy se řekne A a už se neřekne B... :no:
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 11:14
Re: Re: -44%
Garáž obhajujes ty. A jen tak mimochodem, sám dobře víš že už půl roku v mě garáži není.
Navíc to řekl lamal m který nemá ani jedno z daných aut a mohl nezaujate říct svůj názor. Jelikož z mé strany by to bylo subjektivní, svůj názor na to nedávám, narozdil od tebe.
A jaké B se neřekne? Fakt chceš srovnavat odhlučnění C a D segmentu? Jako vážně?
Vím, realita bolí, ale opravdu se nemusíš stavět na úroveň miromena. Ford jde prostě od 10 k 5 a dělá to I tou spolehlivosti a nesmyslnou cenou.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 11:44
Re: Re: -44%
Ja sem pritahl Mondeo ? Ty si s tim zacal a porad vsude tahas Toyotu, takze uroven Miromena tu delsi dobu davas ty, skoro pod kazdou diskuzi a vsimlo si toho vice diskuteru… :) . navic ty srovnavas D a C segment v jizdnich vlasnostech, to je ale divny, ze tezke velke Mondeo neni hbitejsi, nez mensi a lehci Corolla… kdo by to byl rekl. I ten blaznivej Petrumr ti to tady napsal a ten taky kope za Toyotu…

Mne je fuk, ze Ford pada… no tak si ho nekoupim, a vubec tady nehajim ze to je blbost, proc to takhle prekrucujes ? Vim ze padaji prodeje, ja jejich akcie nemam, je mi to fuk.. nebo proc si tuhle argumentaci pritahl do tebou vytvorene diskuze ve snaze ukazat jak je Mondeo spatne, protoze ma trochu mensi odezvu od volantu, nez Corolla na nizkoprofilovejch r18 ? Vysvetlis mi to ?
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 12:38
Re: Re: -44%
Jo. Kde seovnavam Toyotu s něčím a přidávám tam své názory? Budu rád za jediný příspěvek. Zde jsem to napsal, protoze to řekl lamal při presednai mezi auty a svého komentáře jsme se zdržel.
Jakmile se jedná o srovnávání, reaguji vždy jen na nesmysly co kdo píše a nikdy s tím nezačínám. Jako třeba srovnavat komfort C a D segmentu :-[]
Nebo mám začít srovnavat komfort teď s Highlanderem a Mondeem? Mohl bych hodit námi naměřené hodnoty z obou aut, ale bylo by to jako srovnavat C a D segment
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 12:53
Re: Re: -44%
Jo to muzes, myslim, ze sou na tom podobne :) Navic obe auta zamerena komfortneji, hele tady se asi i cilova skupina muze mísit
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 13:33
Re: Re: -44%
Mondeo je tiché na palubě, že?
Naprumerne ve svém segmentu?
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 13:46
Re: Re: -44%
Ve svem segmentu ? Asi, rika se to. Pokud je stejne hlucne jako auto za drazsi auto vetsiho segmentu, beru to jako fajn informaci.
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 16:03
Re: Re: -44%
Tak při 90/130 jsme namerili:

Mondeo: 67.5/69.5
Highlander: 64/67
A jako bonus chtěl Ozzy vědět jak je to při vyšších rychlostech, tak při 170 je to 70db.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 16:06
Re: Re: -44%
To je velkej rozdil, to se toyote povedlo.
Avatar - wakantanka
19. 12. 2021 17:19
Re: Re: Re: -44%
Ale pokiaľ sa nemýlim, tak píše o Focuse I. a súdobej Corolle čo bola štvoročko a s tú si aj obyčajný Focus s 1,6 v zákrutách namazal na chleba. U poslednej generácie oboch modelov je to oveľa oveľa vyrovnanejšie to nepopieram.
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 17:32
Re: Re: Re: -44%
To napsal umrd. Nemá smysl to rozvádět dál.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 09:39
Re: -44%
A hlavně si zapoměl říct taky B a to odezvu hlukovou od podvozku a to brutální, to má Corolla jasně větší :D

Ale takhle to nemůžeš srovnávat, jedno auto je postavené na komfort, druhé na.. osekané na materiálech, aby nežralo :D

To je jako srovnávat dva extrémy, do kterých se tu pouštěl Hamuna, tedy kylie dříve, Citroen s hydropodvozkem vs třeba nějaké tehdy E46BMW, každý má svým zpusobem skvely podvozek. Vyčítat Mondeu, že nemá takovou odezvu od volantu (a nemělo ji žádné v porovnání s nějakými sportovnějšími auty, to jsou jen fámy), jako Corolla, která se zrovna jako jediná povedla (fér by bylo to srovnat s Camry, která rozhodně nemá takovou odezvu jako Corolla a myslím, že ani jako Mondeo, protože je stavěna na komfort), je to poslední, co je tam za problém.

Mondeo prohrálo váhou a prostorem (neberu teď kecy diskutérů, kteří by si takové auto stejně nekoupili, že se jim nelíbil US vzhled, či že to mělo ošklivej rámeček kolem navigace, alespoň není z klavírního laku! :D ), to jsou jeho hlavní neduhy.
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 11:11
Re: -44%
Fakt chceš udělat takový krok a srovnavat hluk C a D Segment? Za každou cenu si obhajovat garáž. Kdyz by to bylo naopak, bylo by to sakra smutné. Mondeo je stále označováno za řidičské ( nebo už tomu není? ) a ve zpětně vazbě volantu označí nezaujaty člověk ( nemá ani ford ani Toyotu) po presednuti, že toyota je an tom lépe.

Camry není stavěna na zábavu za volantem, mondeo není také? Mám vytáhnout tech X příspěvků a testu jak se píše o řidičském autě?

Nepadej na úroveň miromena. ;-)
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 11:53
Re: -44%
Kde si obahujuju garaz ?! Ja preci nikde nerozporuju co rekl Lamal a ze to neni pravda, tak co obhajuji ?… to ty si pritahl svou (byvalou) garaz :) Ne ja …svZe sem to uvedl na pravou miru ? Ty auta si do srovnani dal ty a srovnavas auta jineho zamereni zamerne, aby si kopl do Fordu, to je trapne na urovni zdejsich trollu. Stacilo uznat, ze jsou to jine tridy a dal se v tom nepitvat. Kdybych slepe obhajoval garaz, nepisu tu negativa, me nazory a postoje znas, ale ze ty vyuzijes kazdou moznost Ford (ale i dalsi znacky mimo te sve Toyoty) shodit je trapne a s Fordem a Renaultem to delas obvzlst rad, protoze tyhle znacky mam. Ja si ale na rozdil od tebe nemyslim, ze mam to nejlepsi ve sve garazi a ty auta mam proto, protoze se mi libi u s jejich negativy o kterych verejne pisu :) ;) Nemam potrebu si je obhajovat porad dokola.


Ne Mondeo je cestak a ze to nekde psal tester a hleda v tom zavodni auto neni problem Mondea. Psal sem to tu stokrat, petimetrovrovej dieslovej kombik neni a nikdy nebyl sporotvni, ridil sem vsechny generace a vzdy to bylo komfortni a jiste auto, to je vse a mne zo staci pro to, abych si ho vybral a je fuk, ze ho mam doma, to ty si srovnani zacal, ja jen reaguji, stejne bych ti sem napsal, kdyby si tam placl jinou vec o aute, ktere znam a nrvlastnim.


Vis co me stve nejvic ? Ze diskuzne schvalne rypes do veci a ve skutecnosti takhle extremisticky nazory nemas (treba to ze Mondeo neni zavodak a ze tenhle nazor zastavam vis moc dobre). Kdyby si byl nekdo jako miromen, asi ani nereaguju..
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 12:42
Re: -44%
"ale i dalsi znacky mimo te sve Toyoty"
Zapomněl jsi na Lexus :-[] :-[] :-[] :-[]

Jestli to bereš jako rýpání tak promiň. Psal jsem to z důvodu, že ford zvladnul za 10let ztratit 50% prodejů. Kdyby to byla jakákoliv jiná automobilka, Renault, Opel, BMW, Honda, Toyota, napsal bych úplně to samé..

Jsme rád, že každý má svou oblíbenou automobilku, já osobně asi ani nemám, ani tu Toyotu jak píšeš ty, protože mně s*re miliony věcí, ale jako priblizovadlo funguje.
Ale bereš ten Ford příliš osobně asi tma hledáš něco co není.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 12:55
Re: -44%
Mne jako priblizivadlo fungovalo i clio za 13 tisic , takze pak bych optikou ceny musel hejtovat vse ostatni.ja rozlisuji spatne auto a spatne nastavene auto/automobilku pro prodeje. Neplati ze nejvice se prodavaji nejlepsi auta a naopak, jak jinak vysvetlis druhy nejorodavanejsi “nespolehlivy” Renault ?:D
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 13:32
Re: -44%
No s cliem za 13tis bych fakt nechtěl jezdit 50tis km ročně. Ty jo?
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 13:46
Re: -44%
Ja ne, proto jsem s nim jezdil jen do prace , co to je zase za argument ?:D
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 13:50
Re: -44%
Ja reagoval na tvůj argument s cliem za 13tis:

"Mne jako priblizivadlo fungovalo i clio za 13 tisic , takze pak bych optikou ceny musel hejtovat vse ostatni"
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 14:11
Re: -44%
Priblizovadlo a auto na 50tisic km na rok je pro mne zasadni rozdil uz v samotne definici ;)
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 14:25
Re: -44%
Aha. To máme jinou definici. Pro mě to je vyjet z A a dojet do B. Na moji porci km ještě aby to bylo pohodlné, priblizovadlo. :-[]
Avatar - Emel
18. 12. 2021 08:15
Re: -44%
Pořád je ale Focus top auto v segmentu... jasně, ta díra mezi 1.0 a 2.3 je nepříjemná... bych se holt smířil s 2.3 :-)
Avatar - Mikesus
18. 12. 2021 08:20
Re: -44%
:-[] :-[] :yes: :yes:
Ale ta 2.3 už ma hodně udrncanej podvozek.
Avatar - Emel
19. 12. 2021 15:03
Re: -44%
Octou RS jsem jezdil dlouho a dalo se to... je fakt, že i FoFo3ST byl tehdy tvrdší. Čtyřkový ST jsem ještě nezkoušel, tak nemůžu říct, jestli by to už nebylo přes čáru.
18. 12. 2021 13:38
Re: -44%
dealeri Fordu jsou doslova tragedie, chteli jsme Mustang Mach E a v obou Fordech kde jsem se sel podivat to byla tragedie, absolutni nezajem prodejcu o jedineho zakaznika na showroomu, tak jsem si po cca 5 minutach zevlovani okolo Mustanga rekl ze tedy nejakeho prodejce z tech 3 co tam byli oslovim, no to byla chyba nejvetsi, strata dalsich 10 minut s clovekem ktery nema absolutne zajem prodat auto za 1.5+ milionu a snazi se vas presvedcit ze je pro vas lepsi Kuga s 1.5 kou, predpokladam ze je platej ne za prodana auta, ale za vysezenej dulek u stolu a koukani na zakazniky co to po par minutach nezajmu prodejcu vzdaj a odejdou ke konkurenci :-[]
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 10:11
Re: -44%
Já to vidím trochu jinak

- první odrážka bude největší problém, nejen v tom, jak se chovají k lidem, ale i k velkoodběratelům, protože Ford samozřejmě dříve sloužil v obrovské míře jako auta do firem a taky hlavně do autopůjčoven, ještě 5-10 let nazpět každá větší autopůjčovna v Evropě nabízela většinou Fiesty a Fokuse, nebo to tedy bylo skoro nejčastější auto, na to se tady trochu zapomíná.

- Vysoké ceny za to co nabízí, to nejde říct obecně. Většinou zavede ceník novinky vysoko, ale že jsou jiní konkurenti mainstreamu podobně drazí, to je taky fakt. A nemyslím si, že by třeba Fokus neodpovídal své ceně jako kvalitou a kusem auta, třeba podobné, jako je Golf. Pokud se pak bavíme o tom, že třeba dnes v cenové relaci Fokuse s R3 je jinde R4, tak to pak ano, nicméně jen počet válců není směrodatný.

- Kvalita a spolehlivost je právě naprosto průměrná, srovnatelná s ostatními mainstreamovými značkami. Můžeme se tu bavit o problematických Ecoboostech, ale takový motor najdeme u většiny konkurence, stejně jako některé várky špatných powershiftů, což se opět stává i v lepších automobilkách (ehm.. DSG...ehm). Naopak třeba v té kvalitě - takové díly podvozku vydrží z mé zkušenosti mnohem déle, než u jiných aut, co jsme mívali my a nebo v okolí.

- V zásadě chybí jen dvoulitrový čtyřválec v benzínu, jestli by zlepšil prodeje, nevím, ale jaké sekačkové motorizace mají větší Fordy ?

Mondeo končilo s 2.0Ecoblue a benzínem 2.0hybrid, Smax a Galaxie mají 2.0Ecoblue a 2.5hybrid. Kuga má v základu R3 1.5EB 88kw (ale je to vlastně kompaktní SUV), jinak 2.0Ecoblue a 2.5hybrid a PHEV, Explorer pak jen 3,5V6 hybrid :D

Že tam mívali 1.5EB R4 s 118kw, jo to je fakt, ale to si nemyslím, že je tak podměrečná motorizace, pár lidí to tu mělo a ten 1.0EB v Mondeu? To snad ani nikdy nebylo reálně na prodej v ČR ne? :D

Problém vidím hlavně v prvním bodu + souhra menších faktorů dále a taky jak píše níže Emel, problém s dodáním odehnalo zákazníky nejen Fordu.
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2021 21:17
Re: -44%
Za mě:
Fiesta úplně nezajímavá, recyklát předchozí generace za vysokou cenu.
Focus nehezký a nabídka motorizací kontroverzní. FL napravil exteriér a zprasil interiér.
Mondeo mrtvé.
MPV asi dobrá, ale ta prodeje nenaženou.
Puma se mi nelíbí, na trhu je x hezčích malých crossoverů.
Kuga opět design nic extra, ale asi celkově slušné.
18. 12. 2021 00:42
Re: -44%
Velmi výstižně zhodnoceno. V současné nabídce Fordu je skutečně atraktivní fakt jen ten Mustang... :-O :no:
Avatar - Mikesus
18. 12. 2021 05:53
Re: -44%
Ja bych ještě dodal explorer. Ačkoliv okrajovka, na papíře vypadá skvěle a pak člověk vidí tu "kvalitu" na vlastní oči. Zpracování tragédie a ještě si o to řeknou 2M+
Avatar - Emel
17. 12. 2021 18:45
Re: -44%
Na druhou stranu... tohle je prostě z větší části omezení ve výrobě, ne v odbytu... s nějakou šancí, že až se to dá dohromady, tak se to vrátí... na ten milion ne, ale třeba na 0,75.
Avatar - Mikesus
17. 12. 2021 19:13
Re: -44%
Nemyslím si, ze se to vrátí ani na 0.75M.
Avatar - Emel
17. 12. 2021 20:54
Re: -44%
Tak záleží, jestli se rychleji projeví zotavení z corony a čipové krize, nebo to, jak to jde celé do kytek. Já bych si ale na těch 0,75 asi ještě vsadil...
Avatar - Mikesus
17. 12. 2021 22:08
Re: -44%
Je pravda, ze se na fofo dá konečně koukat, ale zabíjí to motory.
Takze příští rok bude mít 0.75M? To bych se i klidne vsadil, že nebude.
Avatar - Emel
17. 12. 2021 22:40
Re: -44%
Je potřeba, aby to nahnala Puma a případně Kuga.
Jestli příští rok... to vidím tak 50:50, začátek roku bude asi ještě blbej.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 09:59
Re: -44%
Otázkou je, jestli to zabíjí motory opravdu, nebo jsou tam jiné faktory, protože co tak pozoruji i konkurenci, tedy velkou část, tak v tomto segmentu jedou tříválce a lidi jsou už z velké části přesvědčeni, že je to tak v pořádku, spíše se bojím typických Ford failů - cena, prodejní servis a jak se rozjede výroba.
Avatar - miromen
18. 12. 2021 20:55
Re: -44%
Neni nad to byt za ***a. :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 11:06
Re: -44%
To jsi no. Co se dá dělat.
Avatar - lyon667
17. 12. 2021 15:31
Chybička
Volkswagen s 2.7 mil. registrovaných vozů má při celkovém počtu 10.8 milionu tržní podíl 10.9%? Takový renonc a autora to nepraští do očí?

Podle tiskovky ACEA měl Volkswagen jako značka 1179339 vozů, těch 2.7 mil. je za celý koncern:
https://www.acea.auto/files/20211217_PRPC_2111_FINAL.pdf
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2021 18:34
Fiesta
Fordu uz pada hlavne fiesta... z niekdajsieho bestselleru je prepadak ( u nas ju nevidim jak je rok dlhy.. to skor stretnem wraith od rollsa ) ... focus inak ok aj puma ci kuga... ba neviem ci zrovna prave puma nepozrala fiestu... je to totiz riadna selma vrrr
Rozbalit vlákno
2
Avatar - hugino
17. 12. 2021 19:57
Re: Fiesta
Však staršie Fiesty a aj Focus vidno dennodenne lebo sa fakt dobre predávali ale tú novú Fiestu som nevidel ani nepamätám.
Avatar - wakantanka
18. 12. 2021 11:06
Re: Re: Fiesta
Najviac FORDov čo jazdí po našich cestách sú dovezené jazdenky. Pri cenovej a marketingovej politike sa ani nečudujem. Objavia sa aj Fiesty, keď sa začnú voziť 5 ročné kusy z vonka.
Avatar - Midlosek
17. 12. 2021 20:28
Vývoj zcela dle očekávání.
Ford za posledních 10 let udělal tolik věcí proti svým zákazníkům, že se takovým výsledkům může divit asi jen ten, kdo by to celé prospal. Dopadl přesně tak, jak se dalo předpokládat.
Mondeo s poslední globální generací neomluvitelně zpozdil, kvalitou a následně motorizací pěkně zazdil, až ho nakonec pěkně potichoučku úplně zařízl. To je jen jeden příklad likvidace portfolia a dříve úspěšných modelů. Věci jako EcoSport a podobné další přešlapy je škoda vůbec komentovat.
Rozbalit vlákno
3
17. 12. 2021 20:44
Re: Vývoj zcela dle očekávání.
Alebo b max
18. 12. 2021 00:45
Re: Vývoj zcela dle očekávání.
Přesně tak. Celá absurdní globalizační strategie "One Ford" dopadla v Evropě přesně tak, jak jsem to zde před lety předpověděl. Bohužel. Byl bych mnohem raději, pokud bych se býval mýlil, Ford jsem měl totiž dříve opravdu moc rád... :-O :-( :-(
Avatar - rohYpnol
18. 12. 2021 12:14
Re: Vývoj zcela dle očekávání.
Přesně tak. Zatímco mnozí to tu v diskusi nebyli stále schopni probrat....
18. 12. 2021 10:58
Velká
Škoda těch rodinných MPV, to udělal chybu. Měl je nechat ve výrobě a snížit o 100tis. cenu a byl by o kus výš v žebříčku.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Mikesus
18. 12. 2021 12:48
Re: Velká
Souhlas. Prakticky poslední, kdo nabízel normální MPV
Avatar - Midlosek
18. 12. 2021 12:53
Re: Velká
Kdyby v S-Maxu zůstal benzín, tak bych dnes nejezdil v Superbu. Takže asi tak.
Avatar - rohYpnol
18. 12. 2021 12:21
Problém Fordu je Ford (a EU)
One Ford byla koncepce odsouzená k zániku od počátku.

Ford auta umí. Jen se prostě tak nějak na Evropu vykašlal. A klíčové modely pro Evropu se mu navíc nepovedly, nebo s nimi otálel.

Navíc přišel s dalsim nesmyslem jako je Vignale. Totální odpal mimo hřiště. Jediné co tak vynikla nezobrazuje kvalita základní produkce.

Paradoxně, jediné Fordy které stojí zato jsou Ranger a Mustang. Teď se celkem povedla i Puma a Kuga, tak uvidíme. Každopádně na značku, která byla v nižší střední, střední třídě a MPV ještě před pár lety někde TOP5, je tohle prostě málo.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Midlosek
18. 12. 2021 12:57
Re: Problém Fordu je Ford (a EU)
Vignale, to byl už jen skok do zdi, který měl běžné vozy přiblížit prémii, za prémiovou cenu. Opět někomu z managerů nedošlo, že když má někdo peníze na prémii, tak si koupí prémii a ne něco, co je za ni jen převlečené.
19. 12. 2021 08:16
Re: Problém Fordu je Ford (a EU)
Ja v One Ford problém nevidím, dizajn je subjektívna vec. Ani trojvalce nie sú problém, ľudia ich aj tak dosť kupujú u iných značiek, určite im však nepomohlo, že ecoboosty horeli (nie jedna baba povedala, tie motory boli zo začiatku úplná katastrofa).

Vnímam to optikou na Slovensku, nie je oficiálne zastúpenie, zľavy reálne žiadne, autá nemajú dobrý pomer cena/kvalita. Síce preferujem MPV ale nie za 40-50 tisíc v takejto kvalite, oni úplne zošaleli.
Avatar - twistedTSD
19. 12. 2021 19:42
Re: Problém Fordu je Ford (a EU)
One Ford byla hrozná stupidita, vymstilo se jim to všude. Ale hlavně, že ušetřili na vývoji.
Avatar - rohYpnol
18. 12. 2021 12:27
Zákazníci chtějí auta
Zákazníci chtějí auta. Stále. I když se EU snaží neustále přesvědčovat, že mají chtít elektrospotřebiče.

Normální poctivá auta za relativně normální ceny drží v podstatě už jen Hyundai a Kia. Tak se není čemu divit, že prodeje letí vzhůru.

Navíc na rozdíl od eurosocialistického koncemu VAG, který umí jen fňukat, lhát a vydírat státy skrze odbory a lézt EU do zelené zádele, dokáží Hyundai/Kia to nejdůležitější- vyrábět!!! :-!

Hyundai/Kia :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - hugino
18. 12. 2021 18:19
Re: Zákazníci chtějí auta
Tak toto bolo trefné.Zákazníci chcú AUTO a nie ELEKTROSPOTREBIČ. :yes: :-)
Avatar - miromen
18. 12. 2021 20:58
Takova opakovačka
Před měsicem jsem to pěkně trefil, musim se pochvalit :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
19. 12. 2021 10:28
Re: Takova opakovačka
Ty že by jsi něco trefil :-O ?
Ty bys měl i problém trefit Zemi pro seskoku padákem z letadla.... :D :-!
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 13:24
Na přání Ozzmana
Prý aby to nevypadalo, že se trefuju do Fordu jen kvůli tomu, že ho má rád on.

Tak Renault, ač má teď jen -16%, za 10 let cca -38%
Čím to může být? Že by zase neodpovídající cena kvalitě? A bezpečnosti aktuálně?

No a další na řadě je Opel. Ten přesně ukázal, kam smeruje ford.
I kdyz se trochu zlepšuje, zvládl prakticky to samé co Ford, tedy za 10 let nějakých 50% dolů. U něj vidím důvod spis zastaralou techniku, kam ho GM dovedl.

Jo a prý nemam zapomenout zmínit, že na dalnici (a nejen tam ) je Highlander se 180kw rychlejší než 20let starý megane se 100kw. Máme to vyzkoušené. :-[] :-[]
A taky, že 100kw megane a 100kw prius jsou stejné rychlí
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 13:47
Re: Na přání Ozzmana
Renault je ale druhej, asi zas zak nevadi ten pokles :)
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 13:49
Re: Na přání Ozzmana
Ja ho vidím na 5.miste. ne jen listopad, ale leden až listopad
Avatar - Ozzman
19. 12. 2021 14:13
Re: Na přání Ozzmana
Koukal sem na listopad.
Avatar - Mikesus
19. 12. 2021 14:25
Re: Na přání Ozzmana
Jj pochopil jsem
Avatar - Emel
19. 12. 2021 15:33
Re: Na přání Ozzmana
Jistě jistě, nebo taky Fiat.
Lidi nemají rozum. Kupují korejská auta místo evropských... a za pár let na tom budeme s autama stejně, jako na tom už jsme s elektronikou a nakonec třeba i oblečením.
19. 12. 2021 17:52
Re: Na přání Ozzmana
Pokud se chytré rady, kupovat pouze evropská auta, tedy domácí, budou držet všichni, tak američan koupí své, číňan koupí pouze své, japonec koupí pouze své... . Paráda, jen nic jinam neprodáme a nevyděláme. Omezení trhů už jsme měli a jak to dopadlo všichni víme.
Proto hloupí si užívají volného trhu a kupují podle kvalit výrobku, prodejců, servisu.... , aby se trh vyvíjel a slabší výrobci měli motivaci stát se silnějšími a tím všichni na tom vydělat.
Ovšem nesmí se tržby prožrat, důležitá podmínka.
Celkem by mě zajímalo jaký diskutující mají poměr mezi časem stráveným prací a diskusemi, to jen k zamyšlení.
Avatar - Emel
19. 12. 2021 18:40
Re: Na přání Ozzmana
Zatímco když budeme jakože liberální, tak my budeme kupovat japonská auta... a v Japonsku se prodají nějaká 3% všech dovozových dohromady... a Korea totéž. Protože tam jsou mnohem větší patrioti než tady nebo v us.
19. 12. 2021 19:11
Re: Na přání Ozzmana
Otázka je jestli jsou opravdu takoví patrioti, nebo nedostatečná nabídka od jiných výrobců. Kdo jim třeba nabídne key cars?
Celkem snadné říkat , my kupujeme podle kvalit oni ne, moc tomuto konstruktu nevěřím a není důvod tomu věřit.
Avatar - Emel
19. 12. 2021 19:47
Re: Na přání Ozzmana
Jsou takoví patrioti. Jestli to nevěříš mě, někoho se zeptej. V top 10 není jediná nejaponská značka. Ani když Kei cars vynecháš, nic se na tom obrázku nemění.
19. 12. 2021 20:54
Re: Na přání Ozzmana
Pokud si myslíte, že si více lidí záměrně kupuje horší produkt, tak si věřte čemu chcete. Ale místní nabídka v japonsku je dost široká.
Mají tam evropští výrobci i své továrny, tak jako oni zde? Přizpůsobí se dostatečně?
Proč v liberální us japonci, korejci prorazili více než evropští?
Těch otázek je moc.
Ale samozřejmě máte na svůj názor nárok, a můžete žít v domnění, že jiné je vždy horší a to co máte je super, to vám nikdo brát nebude. Jen pocit nadřazenosti je někdy cesta směrem dolů. V krizi poznáš vždy kvalitu vztahů, produktů, firmy... .
Avatar - Emel
19. 12. 2021 21:11
Re: Na přání Ozzmana
Fakt, zkus se zeptat někoho, kdo o tom něco ví... ani ne nutně o autech, ale o kultuře, společnosti.
Místní nabídka v Evropě je taky dost široká, přesto se tu nějaká japonská, korejská a americká auta prodají.
Mně je celkem jedno, kdo jezdí horším nebo lepším autem... to srovnání může vyjít jednou ve prospěch evropského a jindy asijského auta. A neberu to jako něco, přes co nejede vlak... pokud se mi opravdu bude nejvíc líbit Mazda, tak si ji zase klidně koupím. Co mi vadí je to, že tou naší liberálností dojdeme k tomu, že si v Evropě nebudeme vyrábět nic a všechno bude z Číny... protože oni si tam ty naše automobilky pustí jen na tak dlouho, aby zkopírovali co potřebují.
19. 12. 2021 21:35
Re: Na přání Ozzmana
To jako že němci nejsou patrioti? Nebo francouzi? Nebo další, i my?Většinou dáš přednost domácímu produktu, i co nejblíže svému bydlišti. Ovšem později zjistíš, že ne vždy je to dobré (dá se i pěkně naletět).
Čistě můj pohled. Kupuji nové auto jednou za 12-15let. Takže asi neperspektivní zákazník, ale pokud prodejce u evropské značky ani nevstane ze židle, tak sorry. Pokud ti na 15 leté auto v autorizovaném servisu řeknou ať jdeš jinam (oni mají své jisté ve firemních a ne starých autech), tak sorry, jdu jinam. A tyto značky potřebují pocítit, že nejsou na trhu sami.
Pokud totiž koupíš, tak jsi kontaktován o spokojenosti, pokud ne tak nikoho nezajímá proč ne.
Pokud jinde jednají vstřícněji a ve finále nabídnou naprosto srovnatelný produkt, tak není o čem.
Co v Evropě budeme vyrábět rozhodují sami výrobci, ale snaha krátkodobých zisků je někdy moc silná.
Japonci i korejci se snaží podstatně více, viz ty továrny.
Avatar - Emel
19. 12. 2021 22:18
Re: Na přání Ozzmana
To by bylo na dlouho.
Francouzi jsou z toho tria největší patrioti, ale pořád mnohem mnohem menší než Japonci nebo Korejci... a z jiných důvodů.
Němci jsou tak cca. normální... .
A my jsme nejmenší patrioti, navíc máme takový divný komplex, který nás nutí sami sebe nebo naše vlastní výrobky shazovat.
Prodejci jsou dobří i špatní, to podle mě se značkou nějak moc nesouvisí. Já měl teda většinou kliku... narazil jsem jen na minimum neochotných nebo jinak nepříjemných. A kupodivu - nejvíc se mi nelíbilo u Kie (nezájem prodat Stingera - ale vypadalo to, že tam je pán jen na záskok a bavit se o cenách je mimo jeho kompetenci) a u Mazdy (milí a ochotní, ale hrozný amatéři). Naopak absoutorium má chlapík u Hondy na Jarově, to jsme tu nedávno řešili... a uměl bych poradit i pár dalších dealerů (Škoda, Opel, Mazda, SEAT).
19. 12. 2021 22:49
Re: Na přání Ozzmana
Omlouvám se, ta debata sklouzla úplně někam jinam, to nemá být o osobních preferencích.
Neřekl bych ze máme nějaký komplex a naše produkty shazujeme, už nejsou 90 roky kdy vše zahraniční bylo nej. Tehdy to určitě bylo, dnes je to spíše naopak a svět nám utíká(obavy co budeme vyrábět).
Zpět ale k tématu. Jak se evropské automobilky přizpůsobovali japoncům korejcům,američanům…? Co ty továrny,auta samotná. A přitom pro trhy kam přijde někdo cizi to je důležité.Signál že mi na zákaznících záleží.Prosím fakta, ne posuzování všech lidí a přitom omlouvání chování lidi v určitých pozicích.
Avatar - Emel
19. 12. 2021 23:05
Re: Na přání Ozzmana
Je to tady pořád... to jak se tady na Škodovku nadává, půlka diskusí je plná keců o ovcích apod.

Velmi stručně - v USA se dost evropských aut vyrábí. Obecně jsou modely střižené spíše podle amerického stylu... typicky mě napadá třeba BMW X7, to je evidentně auto víc pro Ameriku než pro Evropu, našel bych podobných případů víc... i Passat pro USA vypadá jinak než Evropský (a vyrábí se tam).
V Japonsku to nemá smysl, tam je ta mentalita taková, že se maximálně prodá pár kousků něčeho, co se doma fakt koupit nedá (Ferrari atd.).

Zkus si třeba přečíst tohle, jestli máš předplatné
https://archiv.hn.cz/…upi-ani-venkovan
20. 12. 2021 08:07
Re: Na přání Ozzmana
A není to i naopak? Stálé hejtováni jiných značek a bezbřehá adorace jedné. Podívej se na diskuze zpětně. Vždyť nejsi na diskuzi o autech,technice,ale oblíbených a neoblibených značkách.
Pravé ani v liberálním severní Americe EU mainstreamové značky moc neprorazili,ve srovnání s Japonci,Korejci.Proč? To s tím japonském, zní ze to balí už dopředu, Otázka zní: co mi domácí výrobci nenabídnou? A zjistíš výborné pokryti trhu. Taky těch značek na 120milionů lidi. To by jich v EU muselo být více,nebo stávající nesmí nechávat takové mezery.
Avatar - Emel
20. 12. 2021 08:52
Re: Na přání Ozzmana
Kdybys byl v Japonsku, budeš tu mít na deset lidí devět fanoušků lokálních značek. A tady? Řekni mi, kdo tady v diskusích adoruje Škodovku... třeba dva tři nicky, prosím. Budeš mít větší problém je najít pro domácí značku než pro Toyotu nebo Ford.
Právě. V Japonsku otázka zní, co mi domácí výrobci nenabídnou. V Evropě kupujeme od Korejců to, co nám domácí výrobci nabízí, protože nám to Korejci dají o 10% levněji.
20. 12. 2021 09:30
Re: Na přání Ozzmana
Jen kvůli ceně? Žena jezdí denně s dětmi 4km to chce atmosféru a nemusí to být hypersport, kam má jít? Za mne i30 1,5 dpi ideální volba. Vybírali jsme SUV, kvůli ceně to mohl být Duster,Grandland, Korando, ale nakonec to byl dražší Tucson a za podobnou cenu mohla být Ateca a tehdy vlastně i Karoq. Jen se podívej na šíři nabídky motorizaci,od základu až po phev,také ti všichni nenabidnou.Porovnej prostornost těchto aut.
Myslím ze jsi neporovnal vůbec šířku nabídky Japonců doma. A ze nemáme plně samostatnou automobilku,s celosvětovým prodejem,tak za to nemohu a dost se ta síla firem blbě srovnává.Ale to neznamená, ze musíme být vůči nim zapšklý až závistivý a pouze se vymlouvat.
Avatar - Emel
20. 12. 2021 11:19
Re: Na přání Ozzmana
To je pořád totéž.
Tady jedeme každý sám za sebe. Když nám vyjde o malounko líp korejský produkt (subjektivně), tak si ho koupíme. Korejec ani Japonec by to neudělal, ten by si koupil ten domácí... vlastně by se ani k té konkurenci nešel podívat. A klidně by si koupil turbo na 4km denně a zjistil by, že to není vůbec žádný problém.
A tak budeme vesele kupovat hadry i auta z Asie tak dlouho, dokud budeme mít za co... a pak se budeme divit, že už se u nás nic nevyrábí, lidi nemají práci a stát je v dluzích.
20. 12. 2021 12:16
Re: Na přání Ozzmana
Nebo by si koupil hybrid s atmosférou. Ano,pořad stejné,všudybyl a všechny znám. Jsou jinde aspoň svéprávní, když neumí nakupovat podle potřeb a kvalit?
Co budeme a od koho kupovat záleží na nabídce výrobců a jestli mají vůbec zájem prodávat a komu. Třeba jim stačí zákazníci firemní a státní a o soukromé nestojí, to je naprosto legální postoj a je to čisté jejich věc.
Avatar - Emel
20. 12. 2021 12:29
Re: Na přání Ozzmana
Jsou svéprávní, ale jejich horizont nekončí u vlastní garáže a peněženky... nebo dobře, aby to nevyznělo blbě... je pro ně ten národní a nebo obecně kolektivní prospěch mnohem důležitější, než pro nás... tady jsme větší individualisté, každý sám za sebe.
Kdyby byli všichni jako my, bylo by to super, ta ideální vize globalizace. Ale nejsou... a tak budeme muset řešit to, aby za chvíli nebylo všechno z Číny.
21. 12. 2021 07:02
Re: Na přání Ozzmana
Národní nebo kolektivní prospěch?Uvědomění?Komunistická příručka? Já ty země vnímám jako vysoce konkurenční, soutěživé,se slabším sociálním systémem než u nás. Proto tvrdé pracuji,ale také mají pak snahu koupit to nejlepší v cenové relaci.Naprosto ignoruješ šíři jejich tuzemské nabídky a nedokážeš ani vysvětlit jejich úspěch na neutrálních vyspělých trzích jako ten USA kdemaji jednoznačně převahu třeba nad vw.
Avatar - Emel
21. 12. 2021 19:47
Re: Na přání Ozzmana
Hele, už se motáme v kruhu... fakt si o tom zkus něco přečíst, ať nevymýšlíš věci, který už jsou dávno popsaný. Korejci žádnou extra šířku nabídky neměli a i tehdy se tam prodávalo jen domácí.
Avatar - twistedTSD
19. 12. 2021 19:52
Re: Na přání Ozzmana
Proč by tomu nebyl důvod věřit? Prodeje mluví celkem jasně. Japonec si koupí Japonce v odstínu šedi a má vyřešeno.
19. 12. 2021 20:55
Re: Na přání Ozzmana
Jojo jim stačí šeď a ty musíš mít tu nejlepší superkvalitu :D
Avatar - twistedTSD
20. 12. 2021 00:48
Re: Na přání Ozzmana
Mluvím o barvě. Podívej se na tamní silnice.
20. 12. 2021 08:14
Re: Na přání Ozzmana
Kecy, v Japonsku se nejvíce prodává bílá ,šedá má méně procent než v Evropě.
Avatar - twistedTSD
19. 12. 2021 19:49
Re: Na přání Ozzmana
Renault je strašně smutná story. Měl našlápnuto nejvíc z evropských koncernů, ale pak se to začalo drolit a zachraňují to hloupým šetřením, osekáváním nabídky a nucením zákazníků do drahých specifikací (na to ale nemají image). Clio se asi půl roku prodávalo bez motoru, nepochopitelné. A paradoxně i když měli první sériová EV, tak i v tomhle zaspali.

Opel mohl převzít pozici VW, ale s uspěchanou elektrifikací smůla, prodeje nebudou.
Avatar - Emel
19. 12. 2021 20:20
Re: Na přání Ozzmana
To nevím co myslíš uspěchanou elektrifikací.
Opel měl zejména finanční problémy - nebyl schopen na svých autech vydělat. Elektrifikace je tady až po převzetí PSA, ne? Nebo dobře, byla tu Ampera... ale to byl okrajový model.
Avatar - twistedTSD
20. 12. 2021 00:47
Re: Na přání Ozzmana
Myslím aktuální Opel a jeho 100% elektrifikaci do roku 2028.