Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v listopadu 2021: Hyundai i Kia před Škodou, propad Fordu

David Bureš David Bureš 17. 12. 2021 • 14:06
55
113
Zobrazit náhledy (55)
Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Hyundai Tucson Hybrid Kia Ceed GT-line Kia Ceed GT-line Kia Ceed GT-line Kia Ceed Kia Ceed GT-line Kia Ceed GT-line Kia Ceed GT-line Kia Ceed GT-line Kia Ceed GT-line Kia Ceed SW PHEV Kia Ceed SW PHEV Kia Ceed SW PHEV Kia Ceed SW PHEV Kia Ceed SW PHEV Kia Ceed SW PHEV

Korejci letos pokračují v úspěšném tažení evropským trhem. V listopadu byl Hyundai sedmou nejžádanější značkou v Evropě, následovala osmá Kia.

Evropský trh s novými automobily se pořád zcela nevzpamatoval z pandemie koronaviru, nadále doplácí na nedostatek komponentů, který negativně ovlivňuje výrobu a tím i odbyt. Znát to bylo i v listopadu 2021, kdy bylo v Evropě registrováno 864.119 automobilů, o 17,5 % méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA).

Meziroční pád je důvodem silného propadu největších značek na trhu. Volkswagen sice zůstává v čele pořadí, meziročně se však v listopadu propadl o 36,5 %. Druhý Renault spadl o 21,3 %, třetí Peugeot o 20,3 % a čtvrtý Mercedes-Benz o 24,9 %.

Naopak korejské automobilky těží z toho, že si většinu komponentů vyrábějí samy a třeba objednávky čipů po loňském propadu výroby kvůli koronaviru nestornovaly. Čipů tak mají dostatek, chybí jim jen u vyloženě doplňkových verzí.

Výsledkem toho je, že Hyundai s 45.837 registrovanými vozy byl v listopadu sedmou nejžádanější značkou v Evropě. Ještě důležitější fakt je pak ten, že si meziročně pomohl o neskutečných 41,6 %. Hned za ním pak následuje Kia, jejíchž 40.056 registrací je o 19,6 % více než před rokem.

To znamená, že Hyundai a Kia v listopadu překonaly mnohé značky, které mají v Evropě z dlouhodobého hlediska mnohem silnější pozici. Opel/Vauxhall byl dvanáctý, s meziročním pádem o 24,8 %, Citroën třináctý. Výrazný propad pak zažil Ford, 31.177 registrovaných aut je o 43,9 % méně než před rokem, což ho odsunulo až na patnáctou pozici. Škoda byla mimochodem devátá, jejích 39.573 registrací bylo o 27,2 % méně než před rokem.

Korejci ale nejsou jediní, kterým v listopadu rostli prodeje. Jedenáctá skončila Dacia, jejích 37.698 aut bylo o 5,7 % více než před rokem. Rostlo i devatenácté Mini (+2,2 %).

Evropský trh – registrace nových aut v listopadu 2021 podle značek
Poř. Značka Registrace 11/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 77.655 -36,5 9
2. Renault 53.959 -21,3 6,2
3. Peugeot 52.681 -20,3 6,1
4. Mercedes-Benz 52.541 -24,9 6,1
5. Toyota 51.950 -9,3 6
6. BMW 51.643 -19,5 6
7. Hyundai 45.837 +41,6 5,3
8. Kia 40.056 +19,6 4,6
9. Škoda 39.573 -27,2 4,6
10. Audi 37.722 -30,2 4,4
11. Dacia 37.698 +5,7 4,4
12. Opel/Vauxhall 34.670 -24,8 4
13. Citroën 33.589 -7,1 3,9
14. Fiat/Abarth 32.755 -25,3 3,8
15. Ford 31.177 -43,9 3,6
16. Seat/Cupra 22.789 -25,2 2,6
17. Volvo 21.935 -16,0 2,5
18. Nissan 18.748 -19,7 2,2
19. Mini 15.474 +2,2 1,8
20. Mazda 10.250 -27,2 1,2
- CELKEM 864.119 -17,5 -

Po jedenácti měsících roku 2021 se pak ukazuje, jak propady prodejů v posledních měsících ovlivňují celkové výsledky za letošní rok. Od ledna do listopadu 2021 bylo v Evropě podle ACEA registrováno 10.824.670 automobilů, jen o 0,8 % více než za stejné období loňského roku. Potvrzují se tak odhady, že kvůli nedostatku výrobních komponentů budou letošní prodeje nakonec na úrovni loňského roku, silně ovlivněného uzávěrami kvůli čínské chřipce.

První za jedenáct měsíců se drží Volkswagen následovaný Peugeotem, oba mírně poklesly o pár desetin procenta. Třetí následuje Toyota, jejíchž 659.056 registrovaných aut je naopak o 13,1 % více než před rokem. Japonská automobilka má rovněž dostatečné zásoby dílů, a tak je nedostatkem čipů také méně zasaženy než evropské automobilky. Daří se ale i čtvrtému BMW, které letos roste o 4,9 %, naopak celkově šestý Mercedes spadl o 6,4 %.

Škoda se drží na osmé příčce, jejích 543.623 registrovaných aut je o 6,5 % méně než před rokem. Překonala však Ford, který následuje devátý. Top ten uzavírá Hyundai, jehož 488.852 registrovaných aut je o 24,3 % více než před rokem. Jedenáctá Kia meziročně vyskočila o 21,7 %.

Evropský trh – registrace nových aut v prvních jedenácti měsících roku 2021
Poř. Značka Registrace 1-11/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 1.179.339 -1,7 10,9
2. Peugeot 663.950 -0,8 6,1
3. Toyota 659.056 +13,1 6,1
4. BMW 633.164 +4,9 5,8
5. Renault 611.542 -16,6 5,6
6. Mercedes-Benz 582.437 -12,4 5,4
7. Audi 551.913 +1,1 5,1
8. Škoda 543.623 -6,5 5
9. Ford 488.537 -17,4 4,5
10. Hyundai 472.852 +24,3 4,4
11. Kia 470.581 +21,7 4,3
12. Opel/Vauxhall 450.856 +1,7 4,2
13. Fiat/Abarth 444.808 +0,9 4,1
14. Citroën 414.620 +1,4 3,8
15. Seat/Cupra 375.173 +11,0 3,5
16. Dacia 366.783 +0,3 3,4
17. Volvo 262.162 +3,9 2,4
18. Nissan 228.115 -12,3 2,1
19. Mini 156.574 +0,4 1,4
20. Mazda 146.338 +9,4 1,4
- CELKEM 10.824.670 +0,8 -
Témata
Avatar - Emel
21. 12. 2021 19:47
Re: Na přání Ozzmana
Hele, už se motáme v kruhu... fakt si o tom zkus něco přečíst, ať nevymýšlíš věci, který už jsou dávno popsaný. Korejci žádnou extra šířku nabídky neměli a i tehdy se tam prodávalo jen domácí.
21. 12. 2021 07:02
Re: Na přání Ozzmana
Národní nebo kolektivní prospěch?Uvědomění?Komunistická příručka? Já ty země vnímám jako vysoce konkurenční, soutěživé,se slabším sociálním systémem než u nás. Proto tvrdé pracuji,ale také mají pak snahu koupit to nejlepší v cenové relaci.Naprosto ignoruješ šíři jejich tuzemské nabídky a nedokážeš ani vysvětlit jejich úspěch na neutrálních vyspělých trzích jako ten USA kdemaji jednoznačně převahu třeba nad vw.
Avatar - Emel
20. 12. 2021 12:29
Re: Na přání Ozzmana
Jsou svéprávní, ale jejich horizont nekončí u vlastní garáže a peněženky... nebo dobře, aby to nevyznělo blbě... je pro ně ten národní a nebo obecně kolektivní prospěch mnohem důležitější, než pro nás... tady jsme větší individualisté, každý sám za sebe.
Kdyby byli všichni jako my, bylo by to super, ta ideální vize globalizace. Ale nejsou... a tak budeme muset řešit to, aby za chvíli nebylo všechno z Číny.
20. 12. 2021 12:16
Re: Na přání Ozzmana
Nebo by si koupil hybrid s atmosférou. Ano,pořad stejné,všudybyl a všechny znám. Jsou jinde aspoň svéprávní, když neumí nakupovat podle potřeb a kvalit?
Co budeme a od koho kupovat záleží na nabídce výrobců a jestli mají vůbec zájem prodávat a komu. Třeba jim stačí zákazníci firemní a státní a o soukromé nestojí, to je naprosto legální postoj a je to čisté jejich věc.
Avatar - Emel
20. 12. 2021 11:19
Re: Na přání Ozzmana
To je pořád totéž.
Tady jedeme každý sám za sebe. Když nám vyjde o malounko líp korejský produkt (subjektivně), tak si ho koupíme. Korejec ani Japonec by to neudělal, ten by si koupil ten domácí... vlastně by se ani k té konkurenci nešel podívat. A klidně by si koupil turbo na 4km denně a zjistil by, že to není vůbec žádný problém.
A tak budeme vesele kupovat hadry i auta z Asie tak dlouho, dokud budeme mít za co... a pak se budeme divit, že už se u nás nic nevyrábí, lidi nemají práci a stát je v dluzích.