Veterán
Přihlásit pro přidání komentáře
Já Prvni_1
Fakt.
Akorat "sest dekad" je vic nez pul stoleti, ne skoro, ne?
Ale vubec to nemyslim spatne!
Krasne se to cetlo.
😄
Akorat "sest dekad" je vic nez pul stoleti, ne skoro, ne?
Ale vubec to nemyslim spatne!
Krasne se to cetlo.
😄
Ale stejně bych asi rozlišil hladkost chodu a vyvážení. Zatímco vyvážení je u R6 z fyzikální podstaty výborné, v hladkosti chodu tedy počtu zápalů během jedné otáčky na tom asi bude líp každý motor s ještě větším počtem válců, např. V8.
Vyvážení a to jak primárních, tak i sekundárních sil, je exaktní, měřitelná veličina. Hladkost chodu? No, minimálně věc k diskuzi, co sem patří a jaká jsou její kritéria - jako např. udrží se pětikoruna nastojato na víku ventilů při běžícím motoru na volnoběh? 😄 Počet resp. zejména pravidelnost zápalů během jedné otáčky může jistě patřit mezi jedno z nich. Třeba konkrétně u těch V8 záleží však, mimo jiné, i na tom, jestli mají křížovou nebo plochou klikovku a jaký je zvolen úhel, který svírají válce.
Jsem mile překvapen, že se našel alespoň někdo, kdo se nad mým příspěvkem zamyslel. 😄
Ta hladkost chodu coby nerovnoměrnost úhlové rychlosti kliky během otáčky bude taky asi měřitelná, i když se tím asi nikdo až tak nezabývá.
Ale souhlas že pod tím pojmem si můžeme představit více disciplín
Má to vliv na namáhání převodů a vibrace při akceleraci
Proto ty setrváky, "měkoučká" R6 nebo křížová V8 - navíc atmosféry, jej nepotřebovaly. No, ale proto to taky vodskákal bílej nosoržec. 😄 Prý.