Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar XK: Legendární řadový šestiválec se vyráběl skoro půl století

Šestiválec XK byl zkonstruován ve 40. letech dvacátého věku a sériově se rodil šest po sobě jdoucích dekád. Stal se tak jednou z nejúspěšnějších automobilových pohonných jednotek.
Zpět na článek
21. 12. 2021 19:44
Kvalitní článek, jako vždy od p. Dragouna.
Pokud jde o hladkost chodu, tak ta je u R6 nejlepší (vedle V12 - což jsou dva spojené R6) už z vlastního principu konstrukce, je lepší než u všech ostatních používaných variant motorů s vratnými písty. Takže porovnávat s R4, jak se píše v článku, ani vlastně nelze nebo lépe není korektní. I v souhrnu ostatních vlastností je na tom konstrukce R6, proti všem jiným koncepcím, velmi dobře.
Rozbalit vlákno
7
22. 12. 2021 17:07
Re: Kvalitní článek, jako vždy od p. Dragouna.
Sedm mínusů - sedm lidí netuší o čem píšeš

Ale stejně bych asi rozlišil hladkost chodu a vyvážení. Zatímco vyvážení je u R6 z fyzikální podstaty výborné, v hladkosti chodu tedy počtu zápalů během jedné otáčky na tom asi bude líp každý motor s ještě větším počtem válců, např. V8.
22. 12. 2021 17:42
Re: Kvalitní článek, jako vždy od p. Dragouna.
Ty mínusy nedostal obsah, ale můj nick, +/- to tak je vždy, ať napíšu cokoliv, námět k diskuzi, hejt, vtip, nebo jen konstatování faktů. Nefrustruje mě to, spíše naopak.

Vyvážení a to jak primárních, tak i sekundárních sil, je exaktní, měřitelná veličina. Hladkost chodu? No, minimálně věc k diskuzi, co sem patří a jaká jsou její kritéria - jako např. udrží se pětikoruna nastojato na víku ventilů při běžícím motoru na volnoběh? :-) Počet resp. zejména pravidelnost zápalů během jedné otáčky může jistě patřit mezi jedno z nich. Třeba konkrétně u těch V8 záleží však, mimo jiné, i na tom, jestli mají křížovou nebo plochou klikovku a jaký je zvolen úhel, který svírají válce.

Jsem mile překvapen, že se našel alespoň někdo, kdo se nad mým příspěvkem zamyslel. :-)
22. 12. 2021 18:03
Re: Kvalitní článek, jako vždy od p. Dragouna.
:-)

Ta hladkost chodu coby nerovnoměrnost úhlové rychlosti kliky během otáčky bude taky asi měřitelná, i když se tím asi nikdo až tak nezabývá.
Ale souhlas že pod tím pojmem si můžeme představit více disciplín
22. 12. 2021 18:17
Re: Kvalitní článek, jako vždy od p. Dragouna.
Ano, to bude měřitelné a rozložení zážehů v cyklu u konkrétního motoru je také hmatatelné a já si myslím, že se tím vším konstruktéři zabývají a možná víc, než si laik dokáže představit.
22. 12. 2021 18:42
Re: Kvalitní článek, jako vždy od p. Dragouna.
To ano, ve vývoji motorů to určitě hraje významnou roli, ostatně proto se vymýšlejí třeba různá provedení setrvačníků apod
Má to vliv na namáhání převodů a vibrace při akceleraci
22. 12. 2021 19:23
Re: Kvalitní článek, jako vždy od p. Dragouna.
Samozřejmě, zde jsme ovšem zanořeni do dob, kdy neřídily vývoj a rozhodování o počtu válců, objemu a uspořádání emisní limity. Pá, pá R6 nebo V8, tady máš R3 a jeď.

Proto ty setrváky, "měkoučká" R6 nebo křížová V8 - navíc atmosféry, jej nepotřebovaly. No, ale proto to taky vodskákal bílej nosoržec. :-) Prý.
22. 12. 2021 20:31
Re: Kvalitní článek, jako vždy od p. Dragouna.
Nj asi si v bruselu myslí že když šestiválec vibruje málo, tříválec musí vibrovat ještě míň
22. 12. 2021 12:50
Krasnej clanek
Fakt.
Akorat "sest dekad" je vic nez pul stoleti, ne skoro, ne?
Ale vubec to nemyslim spatne!
Krasne se to cetlo.
:-)
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud