Novinky
gutex
4
Vlak je ekologická doprava za předpokladu dostatečné obsazenosti. Pokud v rychlíku jede 20 lidí, což není výjimečné, o nějaké ekologii nelze ani hovořit. Lokálky se sotva třemi lidmi snad ani nezmiňovat.
Přejít do diskuze
Předpokládám, že nevíš, že 150 by byla maximálně povolená rychlost a ne rychlost povinná. Já většinou jezdím okolo 145 tacho, což je nějakých 135 reálných a přesto mě dost řidičů předjíždí.
A že by vylétali ze zatáček díky návrhovým rychlostem jsem si nevšiml. Ona totiž návrhová rychlost byla ve své době počítána na techniku tehdejších aut a nikoli dnešních
A že by vylétali ze zatáček díky návrhovým rychlostem jsem si nevšiml. Ona totiž návrhová rychlost byla ve své době počítána na techniku tehdejších aut a nikoli dnešních
Kdy ODS rozdělila republiku,že ten fialovéj poskok kecá jen o západu. Komu koupí ty vagony? sobě? nebo fialce?
Promin ale na takové D11 za Prahou, a obecně od Poděbrad na Hradec, tam může byt 150 uplne bez problemu. To same tripruh pred Ostravou. Kdyby to dokazal prosadit, je to pro me hrdina !!!
Kolik byste za 50 mio, což byla dotace na Čapí hnízdo postavil km dálnic ?
Všechny, že ? Ale maximálně jako prezošku v .ppt
Všechny, že ? Ale maximálně jako prezošku v .ppt
Tak kdyz se nemusi nikoho ptat a lidem jejich majetek proste vemou a vyhodej je, tak to se to pak stavi. Ale to tu asi uplne nechceme...
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Je zjevné, že vzdělání a dosavadní kariéra přímo předurčují pana Kupku k tomu, být ministrem dopravy.
Pokud vím, jeho prvním geniálním nápadem bylo zvýšit maximálku na dálnicích na 150 ("některé vybrané úseky", vím).
Vím, mnozí na těchto stránkách tomu tleskají. Ale vězte, že 99% odborníků z oblasti projektování, dopravního inženýrství či bezpečnosti se (opět) chytá za hlavu.
Taková základní, léty ověřená poučka, která mezi těmito odborníky již léta koluje - pokud nový kandidát na ministra dopravy začne na téma 160 (teď 150 teda), bude stát za houno.
A hodně se před drtivou většinou odborné obce znemožní - což většina takových nepochopí až do konce svého vládního angažmá.
Člověk si musí po té povolební euforii prostě už zvyknout, sundat si růžové brýle a zvyknout si, že se vracíme "do normálu". A ministři jsou různé, některé i blbé, jak by řekl klasik.
Přeji panu Kupkovi, ale i nám všem co v této zemi žijeme, aby byl právě on výjimkou z tohoto pravidla.
Pokud vím, jeho prvním geniálním nápadem bylo zvýšit maximálku na dálnicích na 150 ("některé vybrané úseky", vím).
Vím, mnozí na těchto stránkách tomu tleskají. Ale vězte, že 99% odborníků z oblasti projektování, dopravního inženýrství či bezpečnosti se (opět) chytá za hlavu.
Taková základní, léty ověřená poučka, která mezi těmito odborníky již léta koluje - pokud nový kandidát na ministra dopravy začne na téma 160 (teď 150 teda), bude stát za houno.
A hodně se před drtivou většinou odborné obce znemožní - což většina takových nepochopí až do konce svého vládního angažmá.
Člověk si musí po té povolební euforii prostě už zvyknout, sundat si růžové brýle a zvyknout si, že se vracíme "do normálu". A ministři jsou různé, některé i blbé, jak by řekl klasik.
Přeji panu Kupkovi, ale i nám všem co v této zemi žijeme, aby byl právě on výjimkou z tohoto pravidla.
Pokud o tom neco vis, tak dalnice se navrhovaly na 130kmh pro stare Skodovky 130 apod.
Zkus si srovnat brzdnou drahu te stare skodovky a blbe nove fabie a chovani vozu ve 130kmh u obou techto pripadu. Neporovnatelny rozdil. A ted se podívej kolik takovych aut jako skoda 120 opravdu na dalnici jezdi. A jeste navic jde o maximalni povolenou ne maximalni nutnou rychlost. Proste 150 by mela byt naprosto bez problemu na techto usecich a to bez jakychkoliv uprav.
Ostatne v Rakousku kdyz testovali na dalnici 160 tak zjistili, ze nehodovost klesla, stejne jako emise.
Zkus si srovnat brzdnou drahu te stare skodovky a blbe nove fabie a chovani vozu ve 130kmh u obou techto pripadu. Neporovnatelny rozdil. A ted se podívej kolik takovych aut jako skoda 120 opravdu na dalnici jezdi. A jeste navic jde o maximalni povolenou ne maximalni nutnou rychlost. Proste 150 by mela byt naprosto bez problemu na techto usecich a to bez jakychkoliv uprav.
Ostatne v Rakousku kdyz testovali na dalnici 160 tak zjistili, ze nehodovost klesla, stejne jako emise.
Jako EIA je problem. Ale jinak to stoji hlavne na vykupu pozemku a pomalem stavebnim povoleni. Nicmene fakt, ze se te nekdo zepta, nez ti barak zboura, je celkem fajn. To v Cine totiz moc neresej 😁
Dnes to nějaký odborník-ridič rozjel na D5 tak, že ji celou zavřeli. Jet vlakem, byl bych v Plzni dříve, na pohodu a nějekou hodnotu bych ve vlaku vytvořil.
Do Liberce bych vsak vlakem z prahy nejel.
Do Liberce bych vsak vlakem z prahy nejel.
Jo jo - u nás je sysel pánem, díky kterému se stavět nedá. To asi fakt v té Číně není ....
Už dneska jezdí několik rychlíků ČB-Praha pod 2 hodiny, což je paráda. Koukám, že po nějaké podpoře elektroaut není v jeho prohlášení není ani stopa 😄 .
A EU to plati kdo ? Ta si ty penize tiskne ? Nevim, jestli plati EU AŽ 85% nakladu ale vim, ze my do EU posilame hodne penez a ta nam je pak formou dotaci posila zpet. Jeste mozna stale vice bereme nez davame ale uz to nebude zas tak velkej rozdil, takze timhle bych se moc neohanel. Navic EU si jeste diktuje, na co ty nase penize mame pouzit...
Vlaku by mohlo jezdit více a rychleji. (Z prahy) na Plzeň je to bida. Budejice jakž takž.
Navíc je to v rámci možností ekologická doprava.
Navíc je to v rámci možností ekologická doprava.
Do čapího hnízda může každý zajet, je to veřejný prostor, chleba je nutný dotovat, penam kupuji, jak jsem byl v olmíku a tam ten velkosedlák Jurečka prodával ty svoje výtvory dotovaný z EU, tak se mně dělalo mdlo z cen a to pobírá dotace na naftu do toho dotovanýho johna.
Tvůj fialka s babišem zatočí, zruší důchodcovský slevy na vlak aby nejezdil leošem, fialka bude po vzoru grose lítat vrtulníkem.
Tvůj fialka s babišem zatočí, zruší důchodcovský slevy na vlak aby nejezdil leošem, fialka bude po vzoru grose lítat vrtulníkem.
Předpokládám, že víš něco o návrhových rychlostech našich dálnic, relativní nehodovosti (např. Čr vs DE), stavu vozového parku, o tom jak je to jinde v motoristicky vyspělejších zemí na západ od nás (kde jednou výjimkou je DE, s tím že nad 130 máš při jakékoli nehodě automaticky spoluúčast)... Atd atd.
Nebo na to prostě koukáš optikou řidiče, držitele ŘP B + třeba na motorku?
Tyto diskuze uživatelů pozemních komunikací jsou legální a v pořádku. Problém je, když se někdo takový stane třeba ... minnistrem a stále na to kouká optikou, kterou zná např. ža své Audi A8. A hned na počátku, aniž by se s kýmkoli poradil, toho hodí na veřejnost.
Nebo na to prostě koukáš optikou řidiče, držitele ŘP B + třeba na motorku?
Tyto diskuze uživatelů pozemních komunikací jsou legální a v pořádku. Problém je, když se někdo takový stane třeba ... minnistrem a stále na to kouká optikou, kterou zná např. ža své Audi A8. A hned na počátku, aniž by se s kýmkoli poradil, toho hodí na veřejnost.
U nás se nestaví ani zdymadlo, našli tam v moravě kapra, na silnici u napajedel našli čmeláka, v holešově ropuchu a kolem křečka. Tady na moravě sysla né, kdežto křečci jsou tady přemnožení, dovedou za škraň schroustat dvoukilovou cuketu a nikdo je tady kromě Patrika nemá rád
Všiml sis, že příspěvek zvládne zobrazit jen 20 stejných smajlíků?
😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
A teď už další ne :-[]
Takze nemá smysl jich dávat vic. 😉
😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
A teď už další ne :-[]
Takze nemá smysl jich dávat vic. 😉
Když si Evropa hraje na to, že přerozdělování je základ pokroku a peníze lze tisknout donekonečna? To není o menšinách, ryba vždy smrdí od hlavy.
Rychleji vlakem z pražského nádraží na plzeňské nádraží možná, ale nádraží obvykle nejsou výchozím ani cílovým místem cesty :😉
Návrhová rychlost neznamená, že se po mnoha úsecích nedá jet bezpečně rychleji. Pochybuji, že by byl autobahn navrhován jako celek pro rychlosti 300+, přesto tam mnohde platí neomezená a s podobnými rychlostmi se tam setkáš. Jinými slovy nevidím důvod, proč nezvýšit rychlosti především na rovných úsecích, stejně se mnohde běžně těch 150-160 jezdí.
Opravuji - několik jich jezdí za 2 hodiny a jsou většinou hodně dost plné.
IC 542 - 5:57 (odjezd z ČB)
IC 540 - 6:57
IC 538 - 7:57
EC 330 - 8:57
IC 536 - 11:57
EC 332 - 13:57
IC 534 - 14:57
IC 532 - 15:57
EC 334 - 17:57
IC 542 - 5:57 (odjezd z ČB)
IC 540 - 6:57
IC 538 - 7:57
EC 330 - 8:57
IC 536 - 11:57
EC 332 - 13:57
IC 534 - 14:57
IC 532 - 15:57
EC 334 - 17:57
No snad si někdo, s výjimkou určitých národnostních menšin, nemyslí, že lze donekonečna brát a být “v plusu” 😄
To jsou hezka cisla ale driv jsme byli cisti prijemci. Podivejte se na cisla za posledni rok. Jsme tak +10-15%. A jeste nam urcuji kam a jakym zpusobem ty penize pouzijeme. Neberte me zle, ja jsem pro setrvani v EU. Ale ta se musi reformovat a rozhodne si nezaslouzi nejake prehnane dekovani.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
- návrhová rychlost byla do roku 2018 120 km/h, až nyní se projektuje na 130, tzn. žádná taková dálnice dnes nestojí
- fyziognomie lidí se nezměnila, takže např. reakční doba řidiče je stejná. Rozhledové poměry dtto
- tzn. to, co uvádíš Ty je pouze část parametrů, které se sledují
- rozdíl v rychlostech OA vs nákladní 70 km/h je obrovský
- nevím o tom, že by tu 160ku v Rakousku nakonec zavedli. Ale ano - klidně můžeme vést společenskou diskuzi zda zvýšení rychlosti stojí za (předpokládáné) vyšší riziko nehod, hlavně těžších. Ale pak bychom to, po vzoru Rakušanů, měli řádně otestovat a ne to prostě od stolu zavést, to je diletantství...
- fyziognomie lidí se nezměnila, takže např. reakční doba řidiče je stejná. Rozhledové poměry dtto
- tzn. to, co uvádíš Ty je pouze část parametrů, které se sledují
- rozdíl v rychlostech OA vs nákladní 70 km/h je obrovský
- nevím o tom, že by tu 160ku v Rakousku nakonec zavedli. Ale ano - klidně můžeme vést společenskou diskuzi zda zvýšení rychlosti stojí za (předpokládáné) vyšší riziko nehod, hlavně těžších. Ale pak bychom to, po vzoru Rakušanů, měli řádně otestovat a ne to prostě od stolu zavést, to je diletantství...
S bulharskými mašinfýry neznalými češtiny světlým zítřkům vstříct. Raději 100x autem než 1x vlakem, toho se držím a žiju.
do poloviny 2020 jsme do EU odvedli 649mld a ziskali 1509mld
tedy plus 860mld
kdyby se z toho StBakoj neplatilo capi hnizdo, nedotoval chleba a dalsich milion veci do vlastnich kapes, tak by dalnice byly davno postaveny
tedy plus 860mld
kdyby se z toho StBakoj neplatilo capi hnizdo, nedotoval chleba a dalsich milion veci do vlastnich kapes, tak by dalnice byly davno postaveny