Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaké jsou plány nového ministra dopravy? Až 200 km zcela nových dálnic za čtyři roky

David Bureš
Diskuze (37)

Ministerstva dopravy se nově ujal Martin Kupka (za ODS). Ten plánuje výrazně pohnout s budováním dálniční sítě. Snad se to povede…

V pátek 17. prosince byla jmenována nová vláda premiéra Petra Fialy, což znamená též příchod nového ministra dopravy. Karla Havlíčka (za ANO), který vedl i ministerstvo průmyslu a obchodu, střídá Petr Kupka (za ODS). Při svém jmenování nastínil své plány.

Týkají se hlavně rozvoje dálniční sítě. Kupka má ambici, že během čtyř let přibude na 200 kilometrů dálnic. Má jít přitom o nové úseky, postavené na zelené louce, tedy ne i ty rekonstruované, jak je za nové mnohdy prezentovala odcházející vláda.

„Musíme pohnout s dostavbou Pražského okruhu, za čtyři roky bude rozestavěna klíčová část mezi Běchovicemi a D1, severní část okruhu bude připravena k výstavbě. Stejně tak potřebujeme dokončit D1 u Přerova a rozestavět co nejvíce úseků na D35, která je alternativní spojnicí východu a západu země,“ říká nový ministr dopravy Martin Kupka.

Stávající ministr dopravy mu přitom podle svých slov přenechává výstavbu 131,1 km zcela nových dálnic, které v příštích letech začnou sloužit řidičům. Konkrétně v roce 2022 má být otevřen další úsek dálnice D35, z Časů do Ostrova. Rok nato má následovat úsek dálnice D3 z Hodějovic do Třebotína nebo zkapacitnění obchvatu Loun, jakožto součást dálnice D7. V roce 2024 pak má být hotov PPP projekt nové části dálnice D4.  

Kupka přitom jasně podporuje plánované investice do dopravní infrastruktury, přesahující významně 100 miliard korun. V podobné výši mají zůstat i pro další léta.

Kupka chce rovněž vyhodnotit první PPP projekt na dostavbu 32 kilometrů dálnice D4 a zvážit případné použití stejné formy financování a provozování u dalších dopravních projektů.

Vedle dálnic hodlá Kupka zatraktivnit železniční dopravu. Chce nakoupit nové moderní vagony nebo pokročit se stavbami na IV. železničním koridoru, aby se cesta z Prahy do Českých Budějovic zkrátila na 1,5 hodiny, nebo rozestavět většinu staveb budoucího železničního spojení na letiště Václava Havla Praha.

Do roku 2025 bude podle nového ministra dopravy také kompletně digitalizovaná dopravní agenda. „Pro nový nebo vyměněný řidičský průkaz už nebude nutné chodit na úřad obce s rozšířenou působností, stejně tak zmizí povinnost nosit průkaz při řízení vozidla u sebe. Zápisy a změny v registru vozidel půjdou také vyřídit přes internet bez návštěvy úřadu,“ vysvětluje Kupka.

Martin Kupka dosud působil v pozici první náměstek hejtmanky Středočeského kraje, v níž byl zodpovědný právě za oblast dopravy. Zároveň byl dlouholetým starostou Líbeznic a od roku 2017 je také poslancem. Kupka vystudoval žurnalistiku na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, pracoval v Českém rozhlase jako moderátor a redaktor, byl také mluvčím několika institucí a krátce i mluvčím vlády. Je ženatý, má dvě děti.

David Bureš
Diskuze (37)

Doporučujeme

Avatar - petr petrumr
22. 12. 2021 07:29
Re: 200 km
U nás se nestaví ani zdymadlo, našli tam v moravě kapra, na silnici u napajedel našli čmeláka, v holešově ropuchu a kolem křečka. Tady na moravě sysla né, kdežto křečci jsou tady přemnožení, dovedou za škraň schroustat dvoukilovou cuketu a nikdo je tady kromě Patrika nemá rád
Avatar - petr petrumr
21. 12. 2021 17:30
Re: od roku?
V roce 1992 došlo na rozdělení čechy a morava?
Avatar - Mikesus
21. 12. 2021 11:21
Re: EU
Všiml sis, že příspěvek zvládne zobrazit jen 20 stejných smajlíků?
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
A teď už další ne :-[]
Takze nemá smysl jich dávat vic. ;-)
Avatar - lyon667
21. 12. 2021 09:57
Re: EU
Když si Evropa hraje na to, že přerozdělování je základ pokroku a peníze lze tisknout donekonečna? To není o menšinách, ryba vždy smrdí od hlavy.
21. 12. 2021 09:57
Re: Vlak
Rychleji vlakem z pražského nádraží na plzeňské nádraží možná, ale nádraží obvykle nejsou výchozím ani cílovým místem cesty :*)