Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Scala Combi s odstupem času: Dávala by dnes větší smysl?

Model Scala brzy dorazí v omlazeném balení, s další karosářskou verzí se však ani tentokrát nepočítá.
Zpět na článek
21. 12. 2021 13:37
21. 12. 2021 13:39
21. 12. 2021 13:41
21. 12. 2021 13:51
21. 12. 2021 14:11
21. 12. 2021 14:55
21. 12. 2021 17:13
21. 12. 2021 15:59
21. 12. 2021 13:38
21. 12. 2021 14:39
21. 12. 2021 23:29
22. 12. 2021 08:40
22. 12. 2021 08:59
22. 12. 2021 09:01
22. 12. 2021 09:04
22. 12. 2021 09:09
22. 12. 2021 09:16
22. 12. 2021 09:21
22. 12. 2021 09:27
22. 12. 2021 09:38
22. 12. 2021 09:45
23. 12. 2021 13:19
22. 12. 2021 14:20
22. 12. 2021 10:41
22. 12. 2021 14:13
21. 12. 2021 13:37
Smysl?
Téměř vše smysl dává za předpokladu, že je správně nastavena cena. A to se dlouhodobě ŠKODOVCE zrovna moc nedaří.
Rozbalit vlákno
7
21. 12. 2021 13:39
Re: Smysl?
evidentne se ji to dari, kdyz je na mesice dopredu vyprodana
21. 12. 2021 13:41
Re: Smysl?
Roomster propadák, Rapid propadák, Scala propadák...

nedaří.....
21. 12. 2021 13:51
Re: Smysl?
jasne, kde koupis novyho roomstra nebo rapida ??
nez scalu, vetsina radsi koupi vetsi oct
Avatar - caliban
21. 12. 2021 14:11
Re: Smysl?
Octavia se nekupujte, ta se přeci fasuje.
A kyž budeš zlobit vyfasuješ Scalu
21. 12. 2021 14:55
Re: Smysl?
a tys vyfasoval co ??
lopatu ???
21. 12. 2021 17:13
Re: Smysl?
Ta sedla! :-[] :yes:
21. 12. 2021 15:59
Re: Smysl?
Víš co znamená slovo "dlouhodobě"?
21. 12. 2021 13:38
pochybuju
nejlevnejsi oct lift 520tis - 81kW/ manual
scala s tim samym motorem a prevodovkou 438tis
rozdil mozna zajimavych 82tis
kombik oct +40 tis, tedy 560tis
aby scala kombi mela nejakej smysl, musela by byt delsi nez hatch, coz u oct lift/kombi neni - jsou stejne dlouhy
tedy priplatek by byl tipuju min 70tis, tedy cena na urovni 510tis, tedy rozdil uz jen 50tis
to pro automobilku nedava smysl, protoze by vetsina zajemcu par korun prihodila a koupila vetsi a nejspis vybavenejsi oct
pro automobilku je lepsi, kdyz nasmeruje vyvojare a konstruktery do rozsireni nabidky hybridu a EV, nez do tak pochybnyho projektu jako scala kombi
Rozbalit vlákno
1
21. 12. 2021 14:41
Re: pochybuju
Aj Scala samotná je viac-menej zbytočný model. Vypĺňa minimálnu medzeru medzi Fabiou a Octaviou. Kombík len o pár cm menší od Octavie je nezmysel.
Avatar - VDC
21. 12. 2021 14:39
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
15
21. 12. 2021 23:29
Re: ....
Tak to je jen PR žvást škodovky, scala je stejně jako předchozí generace (rapid) jen jinak okarosovaná fabie, s kompaktama to samozřejmě nemá co dělat.
Avatar - Tielman
22. 12. 2021 08:40
Re: ....
Ale Scala JE plnohodnotný zástupce nižší střední a lze zcela komplexně srovnávat. S výjimkou Mazdy3, která je technologicky vychýlená jinými směry a spíše je takovou samostatnou kategorií nakloněnou více směrem k prémii - s Golfem, Astrou a 308 a Mégane Scala srovnání určitě snese. Sice nenabízí nic extra navíc, ale ani nijak nezaostává. I když... nabízí víc prostoru v kabině a to ostatní je jen o síle peněženky každého z nás. Tohle hejtování škodovky napříč diskusemi nechápu. Chlapi, raději si Scalu projeďte. Je to auto pro racionálně uvažující lidi, kteří nepotřebují v kabině cirkus a blikátka a podobný ambientní nesmysly a nepotřebují se vláčet s nadbytečnou hmotou jen proto, aby zapůsobili na souseda.Scala je uvnitř tichá (v rámci třída tišší než Astra či dokonce Golf), dobře se řídí, je pohodlná a když je třeba, tak i velmi svižná. A navíc její design je mimořádně povedený. Tohle hejtování je fakt už zbytečné, Škodovka se za posledních deset let posunula o mílové kroky dopředu.
22. 12. 2021 08:59
Re: ....
Taky si myslím, že Scala je velmi povedené auto, zvláště pak s motorem 1.5 TSI a 6st. manuálem. Pokud bych nyní kupoval hatchback C segmentu, byla by pro mne jednoznačná volba - nabídku prostoru pro nohy vzadu i v kufru je ve srovnání s konkurenty vysoce nadprůměrná a také čtyřválec 1.5 TSI je v tomto segmentu bohužel už spíše světlou výjimkou. A opravdová třečešnička na tomto dortu je mechanická ručka! :-) :yes: :yes: :yes:
Co se týče designu, z boku je to velmi dobré, ovšem přední světlomety by měly při faceliftu dostat méně š p i č a t ý tvar a zadní svítilny bych předělal taky.
Avatar - Tielman
22. 12. 2021 09:01
Re: ....
Já už ji mám :) A jsem spokojenej
22. 12. 2021 09:04
Re: ....
Gratuluji ke skvělému výběru. A z místních antiškodováckých haterů si vůbec nic nedělej, jsou to jen závistivý chudáci. Taky jsem si s nimi užil své, když jsem v květnu koupil nový Karoq 1.5 TSI a dal jsem sem jeho recenzi. :-)
P.S. Dával jsi sem na mojeauto recenzi své Scaly?
Avatar - Tielman
22. 12. 2021 09:09
Re: ....
Tak Karkulka se ti povedla. Jak už jsem staromilec a třicet let brázdím cesty se zadkem u silnice, tak jsem si na crossovery a SUV nezvyknul. Ale je to naprosto racionální volba, protože... až budeš prodávat, tak určitě se ztrátou, ale nikoliv s takovou, jako Opel či Reanult. A nebo ji nebudeš chtít prodat vůbec :)
22. 12. 2021 09:16
Re: ....
To SUV chtěla moje žena už dávno, ale léta jsem tomu odoloával. Ale když jsem si uvědomil, že kvůli ekofašistické EU už si žádné další nové auto nekoupíme (protože za několik málo let už nebudou k mání žádná taková, která bych chtěl), tak jsem s Karoqem souhlasil. V důchodu jeho zvýšenou stavbu určitě oceníme. :-) Jinak já jsem původně chtěl právě Scalu 1.5 TSI. :-)
U koncernových aut velice oceňuju možnost jejich konfigurace přesně "na míru" konkrétnímu zákazníkovi. Takto jsme si např. do Leonu i Karoqa objednali i boční zadní airbagy, aby naši potomci byli v maximálním bezpečí. Přitom řada konkurenčních modelů je dodnes nenabízí vůbec! :-O
Avatar - Tielman
22. 12. 2021 09:21
Re: ....
PS: k recenzi na Auto.cz - mám prvních 30 odstavců... ale...Ona v garáži u souseda čeká schovaná ještě jedna... takový malý nižší středotřídní dárek pro mou manželku.... takže budu srovnávat 1.5Tsi a 1.0 Tsi 81kW... po Vánocích...

To jsou přesně takové ty přehlížené věci... konfigurace na míru. V tom je dlouhodobě Škodovka opravdu vůči zákazníkům vstřícná. V podstatě - co nechceš, nevnutí ti. Lze tohle říct o dalších značkách?
22. 12. 2021 09:27
Re: ....
Přesně tak, naprostý souhlas. Na tvoji recenzi se moc těším! :-)
22. 12. 2021 09:38
Re: ....
Své ženě jsi u té 1.0 TSI objednal DSG, nebo manuál? A tvoje 1.5 TSI má jakou převodovku?
Avatar - Tielman
22. 12. 2021 09:45
Re: ....
1.5 DSG, 1.0 manuál. Ale DSG bych si už asi rozmyslel. Považuji to za "špatné" rozhodnutí. Je ale nutno podotknout, že 1.5 je fleet, čili fasovaný vůz, 1.0 je za "vlastní". A ta "za vlastní" nahrazuje Fabii Combi III 1.2 Tsi z roku 2016.
23. 12. 2021 13:19
Re: ....
Ona Škoda z Vw koncernu má i nejlepší konfigurátor a možná nejlepší celkově.Scalu jsem zkoušel jen na posez a prostorem v kabině je jako O3 a navíc má všechny ovladače po ruce jak má být.
22. 12. 2021 14:20
Re: ....
Takhle konfigurace(resp. 1,5) v malém autě segmentu B moc smysl nedává, proto se jí prodalo sotva 5% objemů prodejů scaly... Pro typické městské užití ten motor není ideální, na dálnici se malá auta moc nepodívají, a na příměstský provoz je to lehce bonviánské, což odpovídá té výsledné prodejnost... Jako je rozhodně dobře že je ta možnost to koupit (má jí i výchozí fabie), ale je to spíš pro pocit že to je v ceníku, fakticky zákaznící preferují jiné varianty.
Avatar - VDC
22. 12. 2021 10:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2021 14:13
Re: ....
Scala coby přifouklé malé auto opravdu není žádným, natož plnohodnotným, zástupcem nižší střední třídy ;-) To samozřejmě všichni dobře ví, a nejlépe samotná škodovka, který velmi dobře viděla komu tato řada ubrala na prodejnosti (fabia kombi), jinak řečeno trh se opít PR Škodovky nenechal. Kdyby škodovka chtěla skutečný kompakt v této podobě, tak udělá jednoduše octavii hatchback, využije postavení a jména svého nejprodávanějšího modelu a jede. Ale Rapid/Scala byl jen pokus nahradit v rámci portfolia někdejší octavií tour, ovšem jinou formou (nic by nebránilo dělat toura i z dalších generací), a to právě takovou aby nekanibalizovala octavii (což tour dělal). To je celý smysl existence.

Jinak to není nic proti autu jako takovému, proti rapidu je scala dotaženější a vyváženější (díky platformě nové fabie), ale pořád je to jen přifouklá fabia a kompaktům samozřejmě reálně nekonkuruje, což trh vcelku bezpečně dává najevo a její prodeje jsou dost za očekáváním.
Avatar - Tielman
22. 12. 2021 08:54
No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
ale upřímně, byl bych radši, kdyby to moc nepřeháněli. Čumák současné Scaly je při live pohledu sexy a i ty světlomety jsou svým způsobem originální. Myslím, že Scala v combi by asi své kupce našla, ale zda by jich bylo dost... tohle žezlo dle mého na nějakou dobu převezmou (na českém trhu) Korejci.
Rozbalit vlákno
10
22. 12. 2021 08:56
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
Domnívám se, se Scala Combi nedává příliš smysl prostě proto, že už její současné provedení je spíše zkrácené kombi, než klasický hatchback. :-)
Avatar - Tielman
22. 12. 2021 09:00
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
To je pravda., když si ještě nakonfiguruješ za cenu většího denního nákupu sklopnou sedačku spolujezdce, tak je to opravdu velmi použitelný vůz.
22. 12. 2021 09:07
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
Jo jo, je to skvělá vychytávka, kterou mám ve svém Leonu ST. :-) :yes:
Avatar - Tielman
22. 12. 2021 09:10
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
Seat... také v našich končinách nedoceněný vůz, přitom má naprosto špičkový design.
22. 12. 2021 09:18
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
Mám stený názor, ovšem současná generace Leonu už mi zdaleka nelíbí tolik, jako ta minulá (nemluvě o to jeho příšerném dotykovém ovládání). :-(
Avatar - Tielman
22. 12. 2021 09:25
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
Mně se seatí filozofie primárního posunu k předbrandování na Cupra docela líbí. A současný Leon? hodně záleží na zvolené barvě (subjektivně). Dotykáče ovládající základní věci v kabině jsou fakt zlo. Vlastně i proto jsem chtěl Scalu. Zásadní věci jsou na "knoflík"
22. 12. 2021 09:29
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
Poslední Cupra, která mě oslovovala, byl Leon ST se 6st. převodovkou, škoda, že tehdy byl mimo naše finanční možnosti, ale ono by to vzholedem k tvrdosti podvozku a spotřebě ve městě stejně nebyl dobrý daily car... Co se týče dotykáčů, tak samozřejmě naprostý souhlas, je to mimořádné odporné a velmi nebezpečné zlo! A Karoq u nás zabodoval v neposlední řadě i díky tomu, že ho je ještě ušetřen, naopak nová Octavia u nás právě kvůli dotykové palubce neměla žádnou šanci. :no:
Avatar - Tielman
22. 12. 2021 09:50
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
Je to především velmi nebezpečné. Moc nechápu, že to automobilkám prochází. desítky asistenčních systémů, které mají přispět bezpečnosti, ale jejich nastavení či deaktivace přes dotykáč... stejné zlo, jako držení telefonu u ucha. Vůbec mi tento trend nedává smysl.
22. 12. 2021 09:56
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
Přesně tak. EU reguluje každou hovadinu, a přitom tato opravdu velmi nebezpečná věc ji nezajímá... :-O :-( :no:
22. 12. 2021 14:15
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
Scala kombi by smysl nedávála prakticky žádný - fabiové kombi právě naopak pomohla zlikvidovat... Jako pár kupců si najde cokoliv, ale na rentabilitu modelu to nestačí.