Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Scala Combi s odstupem času: Dávala by dnes větší smysl?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (37)

Model Scala brzy dorazí v omlazeném balení, s další karosářskou verzí se však ani tentokrát nepočítá.

Historii Škody Scala jistě netřeba zdlouhavě představovat. Připomeňme, že model v hierarchii značky nahradil Rapid a dorazil s podstatně bohatší výbavou, avšak také vyšší cenovkou. Zatímco Rapid se nabízel ve dvou karosářských verzích – coby liftback a hatchback, Scala dorazila jen a pouze jako hatchback. Avšak značně přifouklý s kufrem o objemu 467 až 1410 litrů, takže kombík toho času nebyl na pořadu dne.

To se ale bavíme o závěru roku 2018, kdy se Scala oficiálně představila světu. Dnes je malých kombíků na trhu výrazně méně, vždyť i Škodovka nakonec upustila od u nás tolik úspěšné Fabie Combi, jež původně měla dorazit i v nové generaci. Najednou by Scala Combi, zastupující roli jakési menší a levnější Octavie Combi, mohla dávat smysl… a tak jsme si ji od kolegy a grafika Honzy Lušovského nechali nakreslit.

Ale neradujme se předčasně. Ani v rámci omlazovací procedury Škodovka rozšíření palety karoserií nechystá. Scala zůstane i nadále u jediné varianty, která se při faceliftu dočká jen decentních úprav. I ty autor zapracoval do svého nejnovějšího díla, přičemž inspirací mu byla nedávná série několika špionážních snímků. A tak si můžeme všimnout třeba přepracované světelné techniky či jiných litých kol propůjčených od nové Fabie. Změny to opravdu nebudou nikterak dramatické.

Video se připravuje ...

redakce AUTO.CZ
Diskuze (37)

Doporučujeme

23. 12. 2021 13:19
Re: ....
Ona Škoda z Vw koncernu má i nejlepší konfigurátor a možná nejlepší celkově.Scalu jsem zkoušel jen na posez a prostorem v kabině je jako O3 a navíc má všechny ovladače po ruce jak má být.
22. 12. 2021 14:20
Re: ....
Takhle konfigurace(resp. 1,5) v malém autě segmentu B moc smysl nedává, proto se jí prodalo sotva 5% objemů prodejů scaly... Pro typické městské užití ten motor není ideální, na dálnici se malá auta moc nepodívají, a na příměstský provoz je to lehce bonviánské, což odpovídá té výsledné prodejnost... Jako je rozhodně dobře že je ta možnost to koupit (má jí i výchozí fabie), ale je to spíš pro pocit že to je v ceníku, fakticky zákaznící preferují jiné varianty.
22. 12. 2021 14:15
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
Scala kombi by smysl nedávála prakticky žádný - fabiové kombi právě naopak pomohla zlikvidovat... Jako pár kupců si najde cokoliv, ale na rentabilitu modelu to nestačí.
22. 12. 2021 14:13
Re: ....
Scala coby přifouklé malé auto opravdu není žádným, natož plnohodnotným, zástupcem nižší střední třídy ;-) To samozřejmě všichni dobře ví, a nejlépe samotná škodovka, který velmi dobře viděla komu tato řada ubrala na prodejnosti (fabia kombi), jinak řečeno trh se opít PR Škodovky nenechal. Kdyby škodovka chtěla skutečný kompakt v této podobě, tak udělá jednoduše octavii hatchback, využije postavení a jména svého nejprodávanějšího modelu a jede. Ale Rapid/Scala byl jen pokus nahradit v rámci portfolia někdejší octavií tour, ovšem jinou formou (nic by nebránilo dělat toura i z dalších generací), a to právě takovou aby nekanibalizovala octavii (což tour dělal). To je celý smysl existence.

Jinak to není nic proti autu jako takovému, proti rapidu je scala dotaženější a vyváženější (díky platformě nové fabie), ale pořád je to jen přifouklá fabia a kompaktům samozřejmě reálně nekonkuruje, což trh vcelku bezpečně dává najevo a její prodeje jsou dost za očekáváním.
22. 12. 2021 09:56
Re: No, uvidíme, jak moc se facelift povede...
Přesně tak. EU reguluje každou hovadinu, a přitom tato opravdu velmi nebezpečná věc ji nezajímá... :-O :-( :no: