Ona Škoda z Vw koncernu má i nejlepší konfigurátor a možná nejlepší celkově.Scalu jsem zkoušel jen na posez a prostorem v kabině je jako O3 a navíc má všechny ovladače po ruce jak má být.
Takhle konfigurace(resp. 1,5) v malém autě segmentu B moc smysl nedává, proto se jí prodalo sotva 5% objemů prodejů scaly... Pro typické městské užití ten motor není ideální, na dálnici se malá auta moc nepodívají, a na příměstský provoz je to lehce bonviánské, což odpovídá té výsledné prodejnost... Jako je rozhodně dobře že je ta možnost to koupit (má jí i výchozí fabie), ale je to spíš pro pocit že to je v ceníku, fakticky zákaznící preferují jiné varianty.
Scala kombi by smysl nedávála prakticky žádný - fabiové kombi právě naopak pomohla zlikvidovat... Jako pár kupců si najde cokoliv, ale na rentabilitu modelu to nestačí.
Scala coby přifouklé malé auto opravdu není žádným, natož plnohodnotným, zástupcem nižší střední třídy ;-) To samozřejmě všichni dobře ví, a nejlépe samotná škodovka, který velmi dobře viděla komu tato řada ubrala na prodejnosti (fabia kombi), jinak řečeno trh se opít PR Škodovky nenechal. Kdyby škodovka chtěla skutečný kompakt v této podobě, tak udělá jednoduše octavii hatchback, využije postavení a jména svého nejprodávanějšího modelu a jede. Ale Rapid/Scala byl jen pokus nahradit v rámci portfolia někdejší octavií tour, ovšem jinou formou (nic by nebránilo dělat toura i z dalších generací), a to právě takovou aby nekanibalizovala octavii (což tour dělal). To je celý smysl existence.
Jinak to není nic proti autu jako takovému, proti rapidu je scala dotaženější a vyváženější (díky platformě nové fabie), ale pořád je to jen přifouklá fabia a kompaktům samozřejmě reálně nekonkuruje, což trh vcelku bezpečně dává najevo a její prodeje jsou dost za očekáváním.
Je to především velmi nebezpečné. Moc nechápu, že to automobilkám prochází. desítky asistenčních systémů, které mají přispět bezpečnosti, ale jejich nastavení či deaktivace přes dotykáč... stejné zlo, jako držení telefonu u ucha. Vůbec mi tento trend nedává smysl.
1.5 DSG, 1.0 manuál. Ale DSG bych si už asi rozmyslel. Považuji to za "špatné" rozhodnutí. Je ale nutno podotknout, že 1.5 je fleet, čili fasovaný vůz, 1.0 je za "vlastní". A ta "za vlastní" nahrazuje Fabii Combi III 1.2 Tsi z roku 2016.
Poslední Cupra, která mě oslovovala, byl Leon ST se 6st. převodovkou, škoda, že tehdy byl mimo naše finanční možnosti, ale ono by to vzholedem k tvrdosti podvozku a spotřebě ve městě stejně nebyl dobrý daily car... Co se týče dotykáčů, tak samozřejmě naprostý souhlas, je to mimořádné odporné a velmi nebezpečné zlo! A Karoq u nás zabodoval v neposlední řadě i díky tomu, že ho je ještě ušetřen, naopak nová Octavia u nás právě kvůli dotykové palubce neměla žádnou šanci. :no:
Mně se seatí filozofie primárního posunu k předbrandování na Cupra docela líbí. A současný Leon? hodně záleží na zvolené barvě (subjektivně). Dotykáče ovládající základní věci v kabině jsou fakt zlo. Vlastně i proto jsem chtěl Scalu. Zásadní věci jsou na "knoflík"
PS: k recenzi na Auto.cz - mám prvních 30 odstavců... ale...Ona v garáži u souseda čeká schovaná ještě jedna... takový malý nižší středotřídní dárek pro mou manželku.... takže budu srovnávat 1.5Tsi a 1.0 Tsi 81kW... po Vánocích...
To jsou přesně takové ty přehlížené věci... konfigurace na míru. V tom je dlouhodobě Škodovka opravdu vůči zákazníkům vstřícná. V podstatě - co nechceš, nevnutí ti. Lze tohle říct o dalších značkách?
To SUV chtěla moje žena už dávno, ale léta jsem tomu odoloával. Ale když jsem si uvědomil, že kvůli ekofašistické EU už si žádné další nové auto nekoupíme (protože za několik málo let už nebudou k mání žádná taková, která bych chtěl), tak jsem s Karoqem souhlasil. V důchodu jeho zvýšenou stavbu určitě oceníme. :-) Jinak já jsem původně chtěl právě Scalu 1.5 TSI. :-)
U koncernových aut velice oceňuju možnost jejich konfigurace přesně "na míru" konkrétnímu zákazníkovi. Takto jsme si např. do Leonu i Karoqa objednali i boční zadní airbagy, aby naši potomci byli v maximálním bezpečí. Přitom řada konkurenčních modelů je dodnes nenabízí vůbec! :-O
Tak Karkulka se ti povedla. Jak už jsem staromilec a třicet let brázdím cesty se zadkem u silnice, tak jsem si na crossovery a SUV nezvyknul. Ale je to naprosto racionální volba, protože... až budeš prodávat, tak určitě se ztrátou, ale nikoliv s takovou, jako Opel či Reanult. A nebo ji nebudeš chtít prodat vůbec :)
Gratuluji ke skvělému výběru. A z místních antiškodováckých haterů si vůbec nic nedělej, jsou to jen závistivý chudáci. Taky jsem si s nimi užil své, když jsem v květnu koupil nový Karoq 1.5 TSI a dal jsem sem jeho recenzi. :-)
P.S. Dával jsi sem na mojeauto recenzi své Scaly?
Taky si myslím, že Scala je velmi povedené auto, zvláště pak s motorem 1.5 TSI a 6st. manuálem. Pokud bych nyní kupoval hatchback C segmentu, byla by pro mne jednoznačná volba - nabídku prostoru pro nohy vzadu i v kufru je ve srovnání s konkurenty vysoce nadprůměrná a také čtyřválec 1.5 TSI je v tomto segmentu bohužel už spíše světlou výjimkou. A opravdová třečešnička na tomto dortu je mechanická ručka! :-):yes::yes::yes:
Co se týče designu, z boku je to velmi dobré, ovšem přední světlomety by měly při faceliftu dostat méně š p i č a t ý tvar a zadní svítilny bych předělal taky.
ale upřímně, byl bych radši, kdyby to moc nepřeháněli. Čumák současné Scaly je při live pohledu sexy a i ty světlomety jsou svým způsobem originální. Myslím, že Scala v combi by asi své kupce našla, ale zda by jich bylo dost... tohle žezlo dle mého na nějakou dobu převezmou (na českém trhu) Korejci.
Ale Scala JE plnohodnotný zástupce nižší střední a lze zcela komplexně srovnávat. S výjimkou Mazdy3, která je technologicky vychýlená jinými směry a spíše je takovou samostatnou kategorií nakloněnou více směrem k prémii - s Golfem, Astrou a 308 a Mégane Scala srovnání určitě snese. Sice nenabízí nic extra navíc, ale ani nijak nezaostává. I když... nabízí víc prostoru v kabině a to ostatní je jen o síle peněženky každého z nás. Tohle hejtování škodovky napříč diskusemi nechápu. Chlapi, raději si Scalu projeďte. Je to auto pro racionálně uvažující lidi, kteří nepotřebují v kabině cirkus a blikátka a podobný ambientní nesmysly a nepotřebují se vláčet s nadbytečnou hmotou jen proto, aby zapůsobili na souseda.Scala je uvnitř tichá (v rámci třída tišší než Astra či dokonce Golf), dobře se řídí, je pohodlná a když je třeba, tak i velmi svižná. A navíc její design je mimořádně povedený. Tohle hejtování je fakt už zbytečné, Škodovka se za posledních deset let posunula o mílové kroky dopředu.
Tak to je jen PR žvást škodovky, scala je stejně jako předchozí generace (rapid) jen jinak okarosovaná fabie, s kompaktama to samozřejmě nemá co dělat.
nejlevnejsi oct lift 520tis - 81kW/ manual
scala s tim samym motorem a prevodovkou 438tis
rozdil mozna zajimavych 82tis
kombik oct +40 tis, tedy 560tis
aby scala kombi mela nejakej smysl, musela by byt delsi nez hatch, coz u oct lift/kombi neni - jsou stejne dlouhy
tedy priplatek by byl tipuju min 70tis, tedy cena na urovni 510tis, tedy rozdil uz jen 50tis
to pro automobilku nedava smysl, protoze by vetsina zajemcu par korun prihodila a koupila vetsi a nejspis vybavenejsi oct
pro automobilku je lepsi, kdyz nasmeruje vyvojare a konstruktery do rozsireni nabidky hybridu a EV, nez do tak pochybnyho projektu jako scala kombi