Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Proč se vám Renault při obcházení zamkne? A jak tomu předejít? Vůbec nejde o chybu

27 komentářů

Othello
....Nejde totiž o chybu, ale bezpečnostní funkci. „V předním nárazníku není anténa pro kartu. Není to chyba, ale záměr. Mohlo by se stát, že když máte zvednutou kapotu a například doplňujete kapalinu do ostřikovačů, někdo by vám vybral auto,“ ...

Kdyby tohle byl opravdu záměr, zamykalo by se to jen při zvednuté kapotě.
Takže to vypadá spíše na chybu
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
no francie má asi jiné normy, my do garáže nesmíme couvat, výfuk musí být vena tak neodcházíme př kolem předku, ale co už renaultácký systém nemám a vždy rád pohladím kliku palcem. Ale aby se vozidlo zmknulo, když je čip ve vnitřku je totální renaultovina.
kyklop
V manuály nájdeš pokrytie signálu HF karty. Fungovalo to presne podľa toho. Zároveň, keď som plnil vodu do ostrekovača, šiel som pre ňu do kufra, kufor nechal otvorený a dolieval som. A popri otvorenom kufri, resp iných dverách k uzamknutiu nepríde. Ďalší zbytočný článok na tému čo sme zistili keď sme prečítali manuál
Avatar - xxc
xxc
Ja som manual necital, ale milujem, ked idem tankovat a auto sa dovtedy zamkne 😄 Ale staci potom otvorit zadne dvere a otvori sa. Je to dobra vec do parizskej ulice, kde auto parkuje mimo, ale mat to doma v garazi, chodit okolo, auto sa 10x zamkne odomkne, nie je nic moc. Kazdemu to moze vyhovovat inac. Su aj horsie veci, kto mi poradi, preco ked rano nastartujem, vypise milion chyb a nechce odbrzit parkovaciu brzdu? Staci po par sekundach vypnut motor, nastartovat znova a uz to funguje normalne. Uplne super riesenie uz aj pre tak slabu baterku v rannych mrazoch, startovat na 2x.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vim, ze to pro tebe bude mozna sokujici, ale zkusil si vymenit baterii ? Moderni auta, ktera maji parkovaci brzdy elektronicke toto pri slabe naterce delaji, mne to udelal i Ford, proste baterka ma svou zivotnost a kdyz ma malo stavy brzdova soustava, tak ti to hazi tyhle hlasky.
kyklop
Možno ak by si si ten manuál prečítal, nebol by si tu za úplného šaška. Tvoje magické problémy si nevybavujem, ale áno, raz mi auto oznámilo že si mám skontrolovať tlak f pneu a pár krát ma vyzvalo na servis (výmena oleja, a tú som neriešil na fejsbúku , ale f servise ). Takisto si nepamätám, že by som nebol schopný s hf kartou natankovať. Možno by sa stačilo obrátiť na servis a nie na fejsbúk, ale chápem , tam ti za tvoje výlevy nikto nedá like. S batériou som problém za tú dobu tiež nemal, ale ja som štart stop a inteligentné nabíjanie deaktivoval hneď ako som ho kúpil, takže k tomu sa mi ťažko vyjadruje
Avatar - xxc
xxc
V servise som s tym uz kedysi bol, spominali nizke napatie v baterii. Ale ved si ju auto nabije, jazdim len dlhe trasy a auto ma informaciu, ze kolko je vonku stupnov 😄 Pri druhom starte ma este nizsie napatie a vtedy uz nabehne v pohode. A preco mi auto nenapise, ze je slaba baterka? Zase co sa tyka bezklucoveho vstupu do auta, Renault aspon napise, ze slaba bateria v karte, Citroen ma nechal pred zamknutym autom s detmi na lyziach v zime a musel som odomykat manualne za zvuku alarmu 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože inteligentní nabíjení neznamená, že auto dobíjí pořád a pak umře baterka. Výměn ji a bude to dobrý, jak je stará?
esper
Ja osobne by som jednoducho zasiel do servisu znova s tym, ze jednoducho tam ten problem stale je a nech s tym nieco spravia. A asi by som aj sam vyskusal zistit aspon pricinu (aspon premeranie stavu baterie), ale rypanie sa v aute nie je pre kazdeho a preto hlavne tiez radim ten servis. Takto cez net je velmi mala nadej na spravnu diagnostiku a nebodaj aj opravu. A ak ti v servise nebudu chciet pomoct alebo budu iba zalamovat rukami ze sa neda nic robit, tak jednoducho vyskusaj iny servis a povedz im, ze ta predtym poslali prec a nevedeli to opravit. Nie vsetky servisy su rovnake a niekde na to kaslu, niekde sa naozaj snazia.
Viem aj aky je to pocit, ked clovek ma s nejakou vecou problem, pripadne viac problemov a strati doveru v produkt alebo celu znacku, ale aj zo skusenosti viem, ze niekedy je to viac-menej len o smole, kombinacii roznych dalsich faktorov a nedokladnom rieseni problemu, ktore vedie k tomu ze clovek dokola zaziva stale rovnaky problem/y, co nikomu neprospieva... Nezda sa mi jednoducho, ze by v globale vacsina vodicov tvojho modelu renaultu musela startovat nadvakrat...
Avatar - xxc
xxc
Jasne, ze baterka uz nie je najnovsia po 4 rokoch. Ale presne o tomto to je, v druhom aute je baterka este o rok starsia a funguje v pohode, na Volve sa menila po 6 rokoch a Renault to spravi tak, aby to naschval nedobilo, alebo aby vydrzala len 4 roky. Renault jazdi len dlhe trasy, druhe auto vyhradne po meste a baterka drzi. Presne taky pocit z toho mam, ze urobia auto, ale naschval horsie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ty baterky dnes vydrzi mene prave kvuli jinemu dobijeni, to nedela jen Renault
Avatar - xxc
xxc
Dnes nastartovalo bez chyby na prvy raz 😄 mozno fakt tak inteligentne nabija, ze sa adaptuje na mrznuce noci postupne.
Avatar - wakantanka
wakantanka
A mne v Kii vydržala pôvodná batéria 8 rokov. A čo z toho vyplýva? Nič.
Avatar - xxc
xxc
Prečo by nič? Že si Kia lepšie manažuje nabíjanie batérie? Asi som veľmi prechválil, poobede to zase nešlo 😄
hipisko
auto sa neodomyka samo, takze sa zamkne iba raz.... ja to riesim tak, ze proste nezavriem uplne dvere..... viac mi vyhovuje rezim ked sa auto samo zamkne ako keby sm mal stlacat tlacitka na ruckach. Pri otvarani maju renaulty senzory pod packou, takze staci sa len chytit rucky ako ked bezne otvaras dvere a auto sa odomkne = nulove obmedzenie.

Renault ma bezklucovy system zvladnuty dosial najlepsie zo vsetkych co som mal tu cest doteraz.
Avatar - Anonym
Anonym
z které strany ho mám obcházet, na to nejsem absolutně zvědavý. Frantíci často vymýšlejí nesmysly. Například když celý svět používal pro remote lock rádio, já měl v Peugeotu 406 infrared. Takže zamknout jedině tak, že klíčem mířím na zrcátko v kabině, pochopitelně jen z pohledu řidiče. Dnes zase Peugeot dělá tu parodii na HUD, takové trapné sklíčko. Jakoby čelní sklo nebylo dostatečně velké že? Nechápu jejich myšlenkové pochody, respektive co v té Francii hulí.
kyklop
Riešiš blbosť, evidentne si to neskúsil. Mal som rendlíka s hf kartou štyri roky, fungovalo to bez problémov
Freddka
Vidim to podobne, Francouzi uz to tak maji. Jsou casto inovativni v dobrem smyslu, ale pak to “vyvazi” nejakou blbosti :-!

Co se tyka HUD se sklickem, postupne to mizi, ale to nebyli to jen francouzi. Napr Mazda to tak taky mela (nevim jestli jeste ma).

Duvod je v tomto pripade uplne jednoduchy - jde o cenu. Pokud se ma HUD promitat na celni sklo, je treba, aby to sklo samotne disponovalo dalsi odrazivou vrstvou (na beznem okne HUD nefunguje) a to je samozrejme o dost nakladnejsi reseni. Take je treba vyssi jas nez v pripade pridavneho sklicka.

Jinak pro zajimavost je HUD slozitejsi tema nez se muze zdat. Je napr. obtizne zajistit dostatecny kontrast kdyz je hodne slunicka atd. Napr HUD ktery se pouziva ve stihackach apod. je kvalitativne (a samozrejme i cenove) na uuuuplne jine urovni, nez co vidite v dnesnich i tech nejlepsich autech. Presto si myslim, ze to co dneska najdes treba v Mercedesu je uz opravdu slusny a kvalitni zarizeni.

Ja osobne si dokazu snadno predstavit, ze misto klasicke kaplicky bys mel pouze HUD - to by podle me bylo idealni reseni pro Tesla Model 3 a Y - ze bys mel HUD staci zobrazit rychlist a minimum zakladnich veci + infotainment na to ostatni.
esper
Vy tie Renaulty v Cechach nemate velmi radi 😁. Zato Mazda je modlou. Ja mam zas opacnu skusenost. CX-3 88 kw dvojkolka v strednej vybave vzhladovo pekne auto, ale vo vsetkom ostatnom sedy priemer az podpriemer... a jazdne vlastnosti pri vyssich rychlostiach dost zle (vid. losi test, ktory ukazuje, co to auto robi v rychlych zakrutach). A teraz mam Kadjar 1.33 104 kw tiez v strednej vybave a nemozem najst vyraznejsie negativa 😄 . Ano dizajn uz nie je moderny, ale vzhladom na to, ze ma minuly rok stal tolko, co teraz stoji trojvalcovy 81 kw kamiq ambition, tak menej atraktivny dizajn s radostou ozeliem. Rovnako ako aj ten straaasny problem s nechcenym zamknutim 😁. Osobne som rad, ze vobec mam pri tak praktickom, velkom a cenovo vyhodnom aute popri inej necakanej vybave este aj bezklucove zamykanie a startovanie...

Ale samozrejme nechcem nikomu vnutit nazor, ze Renault robi dobre auta pre beznych ludi. Iba mi tu niekedy pridu tie hatey az absurdne a je zjavne, ze ide iba o zaujatost voci znacke. A tak mi nedalo trochu podpichnut aj opacnym nazorom. A teraz uz mozte davat palce dole a pisat odhady, kedy sa mi ten hnusny rendlik zarucene v blizkej buducnosti rozpadne 😀.
Avatar - xxc
xxc
Rozpadnut sa nemusi, staci ked bude vrzgat celou cestou. Inak nazory vychadzaju zo skusenosti, kto uz nejaky Renault mal. Aj Kadjar bol podla vsetkeho kupeny preto, ze nebol lepsi ako kamiq, ale bol lacnejsi 😄
esper
A kedy teda zacne vrzgat? 😀 Ale pravdupovediac viem, ze predfaceliftovy Kadjar s tym mal problem. Po facelifte uz to tak nie je. A to ja som citlivy na zvuky v interieri. Aby ma niekto nepochopil zle, tak to nie je Bentley a v zime sem-tam nieco pukne, ale neverim, ze keby sa niekto previezol, tak by povedal, ze interier vrzga.
A dufam, ze si nechcel naznacit, ze Kamiq je lepsi ako Kadjar 😉. Ked uz tak by sa dal porovnat Karoq, ktory nie je zlym autom, ale ako si spravne napisal, bol by vyrazne drahsi v rovnakej vybave. Navyse nie som presvedceny o tom, ze drahsi rovnako vybaveny Karoq s porovnatelnym motorom by bol naozaj objektivne celkovo lepsi, aj keby sme si odmysleli cenovky. Ale neodsudzujem nikoho kto si radsej priplati. Len som chcel naznacit, ze nie je spravne odsudzovat Renaulty, lebo nevyrabaju zle auta. Ved aj tu su ludia schopni spravit tragediu z obcasneho zamknutia, ked obchadzaju zatvorene auto. A ani som to nechcel zvrhnut na to, ze aj mne islo hlavne o cenu, ako si mozno myslis. Zas to nie je Dacia 😄. Hladat dobry pomer cena/hodnota je ine ako pozerat hlavne na cenu.
jurozizo
Suhlasim. Tiez sa hlasim k tej skupine, ktora s Renaultami nema problem. Ja osobne som mal 4 roky Megane GT a musim povedat, ze som mal pozitivne skusenosti. A funkcnost handsfree karty bola ovela lepsia ako na inych autach. To ze sa auto zamkne, ked ho obchadzam ma netrapi - ved ked idem z druhej strany dnu tak sa aj tak samo otvori. Dolezitejsie je, ze ked odchadzam, tak nemusim hladkat nejake klucky alebo nedajboze ist od kufra k prednej klucke...
Este k tym Renaultom: v rodine sme mali 4 vozidla tejto znacky a neboli s nimi vyrazne problemy. Kazde auto ma svoje muchy a neda sa povedat, ze by ich Renaulty mali vyrazne viac.
kyklop
to čo píšeš XXC v živote nepochopí, lebo jeho vŕzga a ešte to rieši ďalšími na fejsbúku,ktorým tiež vŕzga. A to že iným nevŕzga a funguje bez problémov nie je možné, lebo o tom nepíšeme na fejsbúk. Mal som megane genaration, rok výroby by som musel hľadať v skenoch tp čo mám v archíve, ďalší bol megane hb 2017 (prvý rok výroby, závady boli strašné -vŕzgajúce zadné dvere, poriešil som sám za 15 minút, tyčky stabilizátora - menené bez komentárov ako záruka a akurát to padlo rovno spolu s druhou výmenou oleja a pri prvej výmene oleja mi prehrali sw automatu - problém som nemal, servis to spravil a len mi to oznámil). Tie autá majú svoje muchy (dal by sa z toho napísať elaborát), ale výraznú nespoľahlivosť alebo problémy v porovnaní s konkurenciou si fakt nevybavujem.
Avatar - xxc
xxc
Preco potom mne menili automat, ked su to take bezproblemove auta? Nespolahlivost by bol este najmensi problem, skor mam pocit, ze tie auta robia naschval ako horsie.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Začínam mať pocit že patríš k istej skupine ľudí, čo aj kovadlinu vedia doyebať 😊
Chrochnik
Popisovanou Reaulťáckou kartu mám u Captura2 a na obcházení zezadu jsem si zvykl. To ale neřeší situaci, kdy kolem auta chodíte s vapkou v mycím boxu. Tam je třeba nechat kartu uvnitř, naštěstí auto s kartou uvnitř se mi nikdy nezamklo. Hlavní výhoda systému je, že nikdy nezapomenu auto zamknout. Hlavní nevýhoda naopak je, že mě to občas štve, když třeba jen procházím kolem auta s kartou v kapse a zrcátka se odklopí a zase sklopí. Kdyby se alespoň zrcátka odklopily až po nastartování, jak to má třeba Audi.
Systém VW s virtuálním tlačítkem v klice je pro mne asi lepší, ale zase se mi párkrát stalo, že jsem zapomněl virtuální tlačítko použít a Oktávka zůstala odemčená.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.