Nio ET5 má proti Tesle Model 3 v rukávu jedno eso. Nabídne baterie s kapacitou 150 kW, které mají zajistit dojezd přes 1.000 km. Avšak podle mírnější čínské normy...
proč máte u té největší zmíněné kapacity baterie uvedené kW místo kWh? Nebo je ta kapacita neznámá a baterie dokáže dodat maximální špičkový výkon 150kW?
To musime upozornovat pod kazdym clankem?
Naposledy jsme to resili pod GLE, kde to Martin nasledne opravil.
"Kapacita 150kW" je nesmysl. Kapacita baterky se udava v kWh.
Baterka nemuze mit VYKON (v kW - je to tak tezke pochopit a rozlisovat?) 150kW, kdyz vykon motoru je 360kW...
A ano ty vykony BY se nemusely rozporovat v pripade, ze by slo o nejaky dlouhodobejsi vykon (ale vykon, ne kapacita) baterky. A jeji spicka by lezela vys, treba na 360kW...
Zaujimalo by ma, kolko patentov ktore uvolnil Musk bolo aplikovanych v tomto aute...a ci vobec. Ak je to cislo male, potom asi treba zacat brat vyrobu cinskych EV vazne. Naskok, ktory mali eu vyrobcovia v spalovaich autach je pri EV v podstate zmazany...
Omyl, priateľu. Dizajn je hnusný. Pokus o "vylepšenie" dizajnu Tesly, naviac hrubo nezvládnutý. Čistotu oblín po stranách kazia ostré hrany v prednej aj zadnej časti, naviac ten výraz... Tie čierne "uši" po stranách auto neskutočne hyzdia. Na čistý dizajn Tesly to nemá ani omylom.
To ostatné neviem, či sa dá chváliť, treba počkať na poriadne testy. Bez ohľadu na uvádzané parametre je to čínsky výrobok, takže si netreba robiť žiadne ilúzie. Realita môže byť iná, čo sa týka kvality a použitých materiálov, tak tiež. Číňania možno vedia robiť baterky, ale žiadnym autom doteraz nepresvedčili. A že tých pokusov už bolo...
Njn. to se holt v historii občas děje. Taky bylo mnoho lokálních výrobců kočárů a pak přišel nějaký Karl Benz a byli v loji. 150 let know-how vývoje motorů s vnitřním spalováním a na ně navázané spojky, převodovky a dalšího příslušenství je v tahu. Začíná se znovu s čistým stolem. I když jak je vidět na příkladu Tesly, zkušenosti s výrobou auta (které Tesla nemá) se hodí i při výrobě elektromobilu...
Tohle nejsou nejaci ubozaci. To jsou firmy s kompletnim know how, s vyvojovymi centry v evrope i US, s rozsahem vyroby ciny, s kvalitou zpracovani na urovni zavedenych automobilek.
Uvidime.
1. začít pořádně makat na elektromobilitě a doufat, že Evropa dokáže hrát s USA a hlavně pak s Čínou alespoň jakžtakž vyrovnanou partii. Ale vzhledem k tomu, že Čína ovládá většinu AKTUÁLNĚ potřebných surovin a má už zřejmě i lepší know-how to nevidím moc růžově.
2. hystericky hýkat, že je potřeba zůstat u motorů s vnitřním spalováním elektromobilitu ignorovat.
Krátkodobě může být výhodnější možnost 2 (byť tedy prosím alespoň diesely nebrat, je to hnus) a dlouhodobě zřejmě stejně neobstojíme a budeme poloostrůvkém úpadku vzpomínajícím na zašlou slávu :D:yes:
Barry: pokud bychom chtěli urychleně opustit diesely, je nejvyšší čas ukončit v Evropě výrobu dieselových lokomotiv, autobusů a mikrobusů, kamiónu i náklaďáků obecně. To stejné vlastně platí i pro bagry, autojeřáby, buldozery apod. A ano, abych nezapomněl ... i pro osobní auta.
Jen arese a citi se diky tomu vyjimecnej. A po pravu, protoze to nikdo necte :-!
Proste nejaka anti-EV lobby jak vysita, ani to nemusim otvirat. Ale to nevadi, nekdo se proste prizivuje na green speech, jinej zase na hate speech. Nakonec zas takovy rozdil v tom neni a na realny vyvoj automobilismu to ma jen okrajovy vliv.
Doufám, že tyhle články otevřou spícím oči. K tomu poslednímu, svezení s Renaultem Zoe poslední verze bylo na mětské auto parádní. Měl jsem ho na víkend půjčený a jezdil s ním po Praze a okolí, nikoli po dálnici, protože vím, k čemu je Zoe určena. Jenž právě tyto krátké jízdy mohou vytvořit iluzi, že jde o výhodné pořízení a provoz. Zatímco auta se spalovacími motory jsou běžně v provozu dvacet a více let a lze je celkem nenákladně udržovat v plně funkčním stavu, EV je citlivé na teplotu, kdy za vysoké při spuštěné klimatizaci stejně jako za nízké při spuštěném topení pouze odebírá energii primárně určenou pro jízdu. Dojezdy jsou proto v hicech a za mrazu poloviční, což o autech se spalovacími motory neplatí, tam jde o půl litru až litr vyšší spotřebu s klimatizací, topení pak využívá odpadní teplo motoru. Ani vodíková elektrárna na palubě není řešení, tím je pouze volná energie.
Tie telefony polozene na palubovke su dizajnova katastrofa. Snaha vsetko zjednodusovat pomaly mieri k tomu, ze ovladacie prvky nebudu ziadne a auto bude snazit vycitit ciel cesty z prdu a grgu.
Dizajnovo jasny pajc uz tak ci tak skaredej Tesly, ale zase nemali vela prace s riesenim aerodynamiky. Staci po cinsky skopirovat.