Novinky
Krasny cisty design, uzasne baterie, dojezd, dynamika.
Tohle auto ma vse.
A k tomu vymena baterie za 3 minuty...
Takova EV ukazuji cestu a posilaji spalovaci motory do ucebnic dejepisu. :yes:
Tohle auto ma vse.
A k tomu vymena baterie za 3 minuty...
Takova EV ukazuji cestu a posilaji spalovaci motory do ucebnic dejepisu. :yes:
Zaujimalo by ma, kolko patentov ktore uvolnil Musk bolo aplikovanych v tomto aute...a ci vobec. Ak je to cislo male, potom asi treba zacat brat vyrobu cinskych EV vazne. Naskok, ktory mali eu vyrobcovia v spalovaich autach je pri EV v podstate zmazany...
Myslim, ze je to cislo male.
Ze maji sve technologie.
A nerad bych te opravoval.
Ale naskok uz neni jen smazany.
Viz tohle auto.
Evropa se musi probrat. Jeden z mala manazeru, ktery to chape je Diess.
Jen jak se rika: pravda boli.
Nekdo prekonava bolest a nekdo jiny jen narika, co vsechno nejde... 😁
Ja fandim tem prvnim, co se k tomu stavi celem...
Ze maji sve technologie.
A nerad bych te opravoval.
Ale naskok uz neni jen smazany.
Viz tohle auto.
Evropa se musi probrat. Jeden z mala manazeru, ktery to chape je Diess.
Jen jak se rika: pravda boli.
Nekdo prekonava bolest a nekdo jiny jen narika, co vsechno nejde... 😁
Ja fandim tem prvnim, co se k tomu stavi celem...
Vybernaie bateriek skusal aplikovat aj renault snad pred 10timi rokmi..
Ano, vim. Netvrdim, ze to je cesta...
Zpocatku to planovala i Tesla.
Dnesni rychlosti nabijeni delaji vymenu (v podstate) nepotrebnou.
Ale ukazuje to moznosti.
Treba pro motorsport. :-!
Zpocatku to planovala i Tesla.
Dnesni rychlosti nabijeni delaji vymenu (v podstate) nepotrebnou.
Ale ukazuje to moznosti.
Treba pro motorsport. :-!
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Omyl, priateľu. Dizajn je hnusný. Pokus o "vylepšenie" dizajnu Tesly, naviac hrubo nezvládnutý. Čistotu oblín po stranách kazia ostré hrany v prednej aj zadnej časti, naviac ten výraz... Tie čierne "uši" po stranách auto neskutočne hyzdia. Na čistý dizajn Tesly to nemá ani omylom.
To ostatné neviem, či sa dá chváliť, treba počkať na poriadne testy. Bez ohľadu na uvádzané parametre je to čínsky výrobok, takže si netreba robiť žiadne ilúzie. Realita môže byť iná, čo sa týka kvality a použitých materiálov, tak tiež. Číňania možno vedia robiť baterky, ale žiadnym autom doteraz nepresvedčili. A že tých pokusov už bolo...
To ostatné neviem, či sa dá chváliť, treba počkať na poriadne testy. Bez ohľadu na uvádzané parametre je to čínsky výrobok, takže si netreba robiť žiadne ilúzie. Realita môže byť iná, čo sa týka kvality a použitých materiálov, tak tiež. Číňania možno vedia robiť baterky, ale žiadnym autom doteraz nepresvedčili. A že tých pokusov už bolo...
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Njn. to se holt v historii občas děje. Taky bylo mnoho lokálních výrobců kočárů a pak přišel nějaký Karl Benz a byli v loji. 150 let know-how vývoje motorů s vnitřním spalováním a na ně navázané spojky, převodovky a dalšího příslušenství je v tahu. Začíná se znovu s čistým stolem. I když jak je vidět na příkladu Tesly, zkušenosti s výrobou auta (které Tesla nemá) se hodí i při výrobě elektromobilu...
Koukám, že tam kde náš Überkonzern končí, Číňan začíná... Tak tohle bude ještě zajímavé...
1. začít pořádně makat na elektromobilitě a doufat, že Evropa dokáže hrát s USA a hlavně pak s Čínou alespoň jakžtakž vyrovnanou partii. Ale vzhledem k tomu, že Čína ovládá většinu AKTUÁLNĚ potřebných surovin a má už zřejmě i lepší know-how to nevidím moc růžově.
2. hystericky hýkat, že je potřeba zůstat u motorů s vnitřním spalováním elektromobilitu ignorovat.
Krátkodobě může být výhodnější možnost 2 (byť tedy prosím alespoň diesely nebrat, je to hnus) a dlouhodobě zřejmě stejně neobstojíme a budeme poloostrůvkém úpadku vzpomínajícím na zašlou slávu 😁 :yes:
2. hystericky hýkat, že je potřeba zůstat u motorů s vnitřním spalováním elektromobilitu ignorovat.
Krátkodobě může být výhodnější možnost 2 (byť tedy prosím alespoň diesely nebrat, je to hnus) a dlouhodobě zřejmě stejně neobstojíme a budeme poloostrůvkém úpadku vzpomínajícím na zašlou slávu 😁 :yes:
Barry: pokud bychom chtěli urychleně opustit diesely, je nejvyšší čas ukončit v Evropě výrobu dieselových lokomotiv, autobusů a mikrobusů, kamiónu i náklaďáků obecně. To stejné vlastně platí i pro bagry, autojeřáby, buldozery apod. A ano, abych nezapomněl ... i pro osobní auta.
P.S. ale souhlasím že změna asi přijde
P.S. ale souhlasím že změna asi přijde
https😐/www.deere.com/…electrification/
Jeden priklad.
Myslim, ze najdes podobny v kazdem z tebou jmenovanych odvetvi. 😉
Jeden priklad.
Myslim, ze najdes podobny v kazdem z tebou jmenovanych odvetvi. 😉
A jak to budeš nabíjet na poli? Naftovou elektrocentrálou?
https😐/www.autoforum.cz/…a-lip-uz-nebude/
https😐/www.autoforum.cz/…jakym-zlem-jsou/
https😐/www.autoforum.cz/…la-nova-baterka/
https😐/www.autoforum.cz/…ve-zacina-resit/
https😐/www.autoforum.cz/…-dal-rozplyvaji/
https😐/www.autoforum.cz/…h-je-to-mizerie/
https😐/www.autoforum.cz/…jakym-zlem-jsou/
https😐/www.autoforum.cz/…la-nova-baterka/
https😐/www.autoforum.cz/…ve-zacina-resit/
https😐/www.autoforum.cz/…-dal-rozplyvaji/
https😐/www.autoforum.cz/…h-je-to-mizerie/
Čte to někdo? Já ne
Jen arese a citi se diky tomu vyjimecnej. A po pravu, protoze to nikdo necte :-!
Proste nejaka anti-EV lobby jak vysita, ani to nemusim otvirat. Ale to nevadi, nekdo se proste prizivuje na green speech, jinej zase na hate speech. Nakonec zas takovy rozdil v tom neni a na realny vyvoj automobilismu to ma jen okrajovy vliv.
Proste nejaka anti-EV lobby jak vysita, ani to nemusim otvirat. Ale to nevadi, nekdo se proste prizivuje na green speech, jinej zase na hate speech. Nakonec zas takovy rozdil v tom neni a na realny vyvoj automobilismu to ma jen okrajovy vliv.
Autoforum jsou Parlamentní listy automobilové žurnalistiky.
Doufám, že tyhle články otevřou spícím oči. K tomu poslednímu, svezení s Renaultem Zoe poslední verze bylo na mětské auto parádní. Měl jsem ho na víkend půjčený a jezdil s ním po Praze a okolí, nikoli po dálnici, protože vím, k čemu je Zoe určena. Jenž právě tyto krátké jízdy mohou vytvořit iluzi, že jde o výhodné pořízení a provoz. Zatímco auta se spalovacími motory jsou běžně v provozu dvacet a více let a lze je celkem nenákladně udržovat v plně funkčním stavu, EV je citlivé na teplotu, kdy za vysoké při spuštěné klimatizaci stejně jako za nízké při spuštěném topení pouze odebírá energii primárně určenou pro jízdu. Dojezdy jsou proto v hicech a za mrazu poloviční, což o autech se spalovacími motory neplatí, tam jde o půl litru až litr vyšší spotřebu s klimatizací, topení pak využívá odpadní teplo motoru. Ani vodíková elektrárna na palubě není řešení, tím je pouze volná energie.
Niu skutocne fandim... cina ma eso v rukave... a uz dnes teslu posle do smutku... kvalitou aj dizajnom urcite
Tie telefony polozene na palubovke su dizajnova katastrofa. Snaha vsetko zjednodusovat pomaly mieri k tomu, ze ovladacie prvky nebudu ziadne a auto bude snazit vycitit ciel cesty z prdu a grgu.
Dizajnovo jasny pajc uz tak ci tak skaredej Tesly, ale zase nemali vela prace s riesenim aerodynamiky. Staci po cinsky skopirovat.
Dizajnovo jasny pajc uz tak ci tak skaredej Tesly, ale zase nemali vela prace s riesenim aerodynamiky. Staci po cinsky skopirovat.
Lithiové akumulátory jsou slepou uličkou. Ta, které vede k efektivnosti, je Teslova volná energie. S Muskovou Teslou to nemá pranic společného.
Naposledy jsme to resili pod GLE, kde to Martin nasledne opravil.
"Kapacita 150kW" je nesmysl. Kapacita baterky se udava v kWh.
Baterka nemuze mit VYKON (v kW - je to tak tezke pochopit a rozlisovat?) 150kW, kdyz vykon motoru je 360kW...
Davide?
A ano ty vykony BY se nemusely rozporovat v pripade, ze by slo o nejaky dlouhodobejsi vykon (ale vykon, ne kapacita) baterky. A jeji spicka by lezela vys, treba na 360kW...
OMG, tady je poslední dobou tolik odborníků, až to bolí.
A dokonce 2x 😉