Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nio expanduje, ET5 je nový konkurent pro Teslu Model 3 s neuvěřitelným dojezdem

Nio ET5 má proti Tesle Model 3 v rukávu jedno eso. Nabídne baterie s kapacitou 150 kW, které mají zajistit dojezd přes 1.000 km. Avšak podle mírnější čínské normy...
Zpět na článek
22. 12. 2021 12:02
22. 12. 2021 12:32
22. 12. 2021 13:13
22. 12. 2021 13:32
22. 12. 2021 16:26
22. 12. 2021 18:27
22. 12. 2021 12:47
22. 12. 2021 13:23
22. 12. 2021 13:50
23. 12. 2021 17:39
22. 12. 2021 18:36
22. 12. 2021 20:37
22. 12. 2021 21:30
23. 12. 2021 12:58
Avatar - eLzyx
22. 12. 2021 12:02
kW vs kWh
proč máte u té největší zmíněné kapacity baterie uvedené kW místo kWh? Nebo je ta kapacita neznámá a baterie dokáže dodat maximální špičkový výkon 150kW?
Rozbalit vlákno
5
22. 12. 2021 12:32
Re: kW vs kWh
To musime upozornovat pod kazdym clankem?
Naposledy jsme to resili pod GLE, kde to Martin nasledne opravil.
"Kapacita 150kW" je nesmysl. Kapacita baterky se udava v kWh.
Baterka nemuze mit VYKON (v kW - je to tak tezke pochopit a rozlisovat?) 150kW, kdyz vykon motoru je 360kW...

Davide?
22. 12. 2021 13:13
Re: kW vs kWh
To se nijak nerozporuje, ne? Tak baterie dodá maximálně 150kW a motor zvládne až 360kW. :D To že by svého potenciálu nevyužil, to je věc jiná. :D
22. 12. 2021 13:32
Re: kW vs kWh
No kapacita a kw se rozporujou. :-)

A ano ty vykony BY se nemusely rozporovat v pripade, ze by slo o nejaky dlouhodobejsi vykon (ale vykon, ne kapacita) baterky. A jeji spicka by lezela vys, treba na 360kW...
Avatar - Mokrous
22. 12. 2021 16:26
Re: kW vs kWh
Jasně. A zbylých 210kW dodají elfí prdy. :D
OMG, tady je poslední dobou tolik odborníků, až to bolí.
22. 12. 2021 18:27
Re: kW vs kWh
Ja u toho prispevku videl tohle: :D
A dokonce 2x ;-)
22. 12. 2021 12:47
Neskutecny auto
Krasny cisty design, uzasne baterie, dojezd, dynamika.
Tohle auto ma vse.

A k tomu vymena baterie za 3 minuty...

Takova EV ukazuji cestu a posilaji spalovaci motory do ucebnic dejepisu. :yes:
Rozbalit vlákno
12
22. 12. 2021 12:52
Re: Neskutecny auto
Zaujimalo by ma, kolko patentov ktore uvolnil Musk bolo aplikovanych v tomto aute...a ci vobec. Ak je to cislo male, potom asi treba zacat brat vyrobu cinskych EV vazne. Naskok, ktory mali eu vyrobcovia v spalovaich autach je pri EV v podstate zmazany...
22. 12. 2021 13:34
Re: Neskutecny auto
Myslim, ze je to cislo male.
Ze maji sve technologie.

A nerad bych te opravoval.
Ale naskok uz neni jen smazany.
Viz tohle auto.
Evropa se musi probrat. Jeden z mala manazeru, ktery to chape je Diess.

Jen jak se rika: pravda boli.

Nekdo prekonava bolest a nekdo jiny jen narika, co vsechno nejde... :D
Ja fandim tem prvnim, co se k tomu stavi celem...
23. 12. 2021 12:54
Re: Neskutecny auto
Jedine, co boli, je stupidita idiotov v EP/EK, ktori nezmysly ohladom elektrobrakov pretlacaju hlava nehlava
23. 12. 2021 16:44
Re: Neskutecny auto
Pro hlupáka každý hloupý
23. 12. 2021 17:33
Re: Neskutecny auto
EU tlačí na elektromobilitu nejměkčím způsobem z vyspělých zemí.
22. 12. 2021 12:53
Re: Neskutecny auto
Vybernaie bateriek skusal aplikovat aj renault snad pred 10timi rokmi..
22. 12. 2021 13:01
Re: Neskutecny auto
Ano, vim. Netvrdim, ze to je cesta...
Zpocatku to planovala i Tesla.

Dnesni rychlosti nabijeni delaji vymenu (v podstate) nepotrebnou.

Ale ukazuje to moznosti.
Treba pro motorsport. :-!
Avatar - VDC
22. 12. 2021 13:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2021 13:41
Re: Re: Neskutecny auto
To mi rika nekdo, kdo se schovava za Milousem Jakesem?

Zvlastni doba.
Avatar - VDC
22. 12. 2021 13:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2021 12:59
Re: Neskutecny auto
Omyl, priateľu. Dizajn je hnusný. Pokus o "vylepšenie" dizajnu Tesly, naviac hrubo nezvládnutý. Čistotu oblín po stranách kazia ostré hrany v prednej aj zadnej časti, naviac ten výraz... Tie čierne "uši" po stranách auto neskutočne hyzdia. Na čistý dizajn Tesly to nemá ani omylom.
To ostatné neviem, či sa dá chváliť, treba počkať na poriadne testy. Bez ohľadu na uvádzané parametre je to čínsky výrobok, takže si netreba robiť žiadne ilúzie. Realita môže byť iná, čo sa týka kvality a použitých materiálov, tak tiež. Číňania možno vedia robiť baterky, ale žiadnym autom doteraz nepresvedčili. A že tých pokusov už bolo...
22. 12. 2021 13:03
Re: Neskutecny auto
Ja nemam s timhle designove jediny problem a prijde mi to atraktivnejsi nez Model 3.
Avatar - VDC
22. 12. 2021 13:23
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
22. 12. 2021 13:50
Re: ...
Njn. to se holt v historii občas děje. Taky bylo mnoho lokálních výrobců kočárů a pak přišel nějaký Karl Benz a byli v loji. 150 let know-how vývoje motorů s vnitřním spalováním a na ně navázané spojky, převodovky a dalšího příslušenství je v tahu. Začíná se znovu s čistým stolem. I když jak je vidět na příkladu Tesly, zkušenosti s výrobou auta (které Tesla nemá) se hodí i při výrobě elektromobilu...
23. 12. 2021 17:39
Re: ...
To je zajímavé že je umí vyrobit každý a přitom svatý koncern zatím nevyrobil jediný slušný...
Avatar - Barry Lyndon
22. 12. 2021 13:45
kapacita baterií?
Koukám, že tam kde náš Überkonzern končí, Číňan začíná... Tak tohle bude ještě zajímavé...
Rozbalit vlákno
2
22. 12. 2021 13:59
Re: kapacita baterií?
Tohle nejsou nejaci ubozaci. To jsou firmy s kompletnim know how, s vyvojovymi centry v evrope i US, s rozsahem vyroby ciny, s kvalitou zpracovani na urovni zavedenych automobilek.
Uvidime.
22. 12. 2021 16:18
Re: kapacita baterií?
Na zaklade coho toto tvrdis? To si velmi silne slova...
Avatar - Barry Lyndon
22. 12. 2021 13:59
máme dvě možnosti
1. začít pořádně makat na elektromobilitě a doufat, že Evropa dokáže hrát s USA a hlavně pak s Čínou alespoň jakžtakž vyrovnanou partii. Ale vzhledem k tomu, že Čína ovládá většinu AKTUÁLNĚ potřebných surovin a má už zřejmě i lepší know-how to nevidím moc růžově.
2. hystericky hýkat, že je potřeba zůstat u motorů s vnitřním spalováním elektromobilitu ignorovat.
Krátkodobě může být výhodnější možnost 2 (byť tedy prosím alespoň diesely nebrat, je to hnus) a dlouhodobě zřejmě stejně neobstojíme a budeme poloostrůvkém úpadku vzpomínajícím na zašlou slávu :D :yes:
Rozbalit vlákno
6
22. 12. 2021 14:42
Re: máme dvě možnosti
Presne tak. :yes:
22. 12. 2021 15:22
Re: máme dvě možnosti
Barry: pokud bychom chtěli urychleně opustit diesely, je nejvyšší čas ukončit v Evropě výrobu dieselových lokomotiv, autobusů a mikrobusů, kamiónu i náklaďáků obecně. To stejné vlastně platí i pro bagry, autojeřáby, buldozery apod. A ano, abych nezapomněl ... i pro osobní auta.

P.S. ale souhlasím že změna asi přijde
22. 12. 2021 18:29
Re: máme dvě možnosti
https://www.deere.com/…electrification/
Jeden priklad.

Myslim, ze najdes podobny v kazdem z tebou jmenovanych odvetvi. ;-)
Avatar - lyon667
22. 12. 2021 19:45
Re: máme dvě možnosti
A jak to budeš nabíjet na poli? Naftovou elektrocentrálou?
22. 12. 2021 20:34
Re: máme dvě možnosti
Posli dotaz Johnu Deerovi :D

Kde ty tankujes? Na dalnici?
Wtf

Poradim ti. Vetsina elektromobilu se nenabiji behem provozu. Ale kdyz odpocivaji v noci. ;-)
23. 12. 2021 12:56
Re: máme dvě možnosti
Budu za sebou tahat kabel, je to tak vymyslene. Baterky len na prijazd na pole.
Mierna hovadina, ale co uz.
22. 12. 2021 14:50
Re: Zprávy ze světa vnucované elektrodebility
Čte to někdo? Já ne
22. 12. 2021 16:12
Re: Zprávy ze světa vnucované elektrodebility
Jen arese a citi se diky tomu vyjimecnej. A po pravu, protoze to nikdo necte :-!

Proste nejaka anti-EV lobby jak vysita, ani to nemusim otvirat. Ale to nevadi, nekdo se proste prizivuje na green speech, jinej zase na hate speech. Nakonec zas takovy rozdil v tom neni a na realny vyvoj automobilismu to ma jen okrajovy vliv.
23. 12. 2021 17:41
Re: Zprávy ze světa vnucované elektrodebility
Autoforum jsou Parlamentní listy automobilové žurnalistiky.
30. 12. 2021 19:26
Re: Zprávy ze světa vnucované elektrodebility
Takže se tam objeví u kus pravdy.
30. 12. 2021 19:45
Re: Zprávy ze světa vnucované elektrodebility
Doufám, že tyhle články otevřou spícím oči. K tomu poslednímu, svezení s Renaultem Zoe poslední verze bylo na mětské auto parádní. Měl jsem ho na víkend půjčený a jezdil s ním po Praze a okolí, nikoli po dálnici, protože vím, k čemu je Zoe určena. Jenž právě tyto krátké jízdy mohou vytvořit iluzi, že jde o výhodné pořízení a provoz. Zatímco auta se spalovacími motory jsou běžně v provozu dvacet a více let a lze je celkem nenákladně udržovat v plně funkčním stavu, EV je citlivé na teplotu, kdy za vysoké při spuštěné klimatizaci stejně jako za nízké při spuštěném topení pouze odebírá energii primárně určenou pro jízdu. Dojezdy jsou proto v hicech a za mrazu poloviční, což o autech se spalovacími motory neplatí, tam jde o půl litru až litr vyšší spotřebu s klimatizací, topení pak využívá odpadní teplo motoru. Ani vodíková elektrárna na palubě není řešení, tím je pouze volná energie.
Avatar - 3_diamanty
22. 12. 2021 18:36
Nio
Niu skutocne fandim... cina ma eso v rukave... a uz dnes teslu posle do smutku... kvalitou aj dizajnom urcite
Rozbalit vlákno
1
22. 12. 2021 20:37
Re: Nio
Ty znas kvalitu Nio?
A Tesly? :D
22. 12. 2021 21:30
tunel
Vypadá dobře, mohli si jen odpustit obrovský střední tunel v interiéru.
Rozbalit vlákno
0
23. 12. 2021 12:58
Televizor
Tie telefony polozene na palubovke su dizajnova katastrofa. Snaha vsetko zjednodusovat pomaly mieri k tomu, ze ovladacie prvky nebudu ziadne a auto bude snazit vycitit ciel cesty z prdu a grgu.

Dizajnovo jasny pajc uz tak ci tak skaredej Tesly, ale zase nemali vela prace s riesenim aerodynamiky. Staci po cinsky skopirovat.
Rozbalit vlákno
0
30. 12. 2021 19:25
Tento způsob EV je poněkud neefektivní
Lithiové akumulátory jsou slepou uličkou. Ta, které vede k efektivnosti, je Teslova volná energie. S Muskovou Teslou to nemá pranic společného.
Rozbalit vlákno
0