V silničním provozu emoce řidiče mnohdy vedou k nebezpečnému jednání. Odborníci mají jasno, při smrtelných dopravních nehodách má až 40% podíl agresivní jednání.
Dokázanné je i o odskoušenné je není že lepší i zápodních žemí akolo normálně používají js ou klídnějšéí atakže za mě alkhohol a lidi bůdou lepšý klině jší :yes:
Zalezi kolko alkoholu, tiez davam vacsi pozor a idem pomalsie, ked mam nejaku hladinu alkoholu v krvi. Alebo casto stretnem auta, co idu pomaly, sem tam cez ciaru, ti urcite maju vypite.
Clanok o agresivite a ty by si zabijal kvoli tukancu :D. Zas odtial-potial. Mensie nehody je najlepsie riesit s kludom. Ale chapem, ze si to nemyslel doslovne a suhlasim, ze dobrovolna jazda za volantom pod vplyvom nema ospravedlnenie. Na takych hned treba volat policajtov, nech im daju fukat. A to bez ohladu na sposobenu skodu.
Klidný vrahu :-) , jedno pivo za havárku nemůže, větší nebezpečí je patlací displej. A co je katastrofa Google asistent nezvládne povel: Volej Kučera. Neumí česky.
Jasne, ze jedno pivo maximalne :-) Alebo nejaky zbytkovy alkohol na druhy den, tam si tiez davam pozor. Presne o tom je clanok, ludia sa javia normalne, ale staci nejaky mensi problem a menia sa na agresivne zvierata. Aj keby som tukol, tak co? Stava sa, aj mna tukli a vyriesili sme to normalne, ved nie naschval tukol.
Odhadl jsi to naprosto přesně. Ve chvíli kdy jsem to psal, jsem byl fakt vytočenej (hodil by se silnější výraz, ale už se mi nechce používat hvězdičky).
wow... Aj v pripade, ze sa citis byt ok, tak aky myslis ze ma alkohol vplyv na tvoje reflexy a reakcne casy? Opatrnu pomalu jazdu v mierne podnapitom stave zvladne skoro kazdy. Ale uplny zakaz alkoholu je kvoli tomu, ze krizove alebo len nahle a necakane situacie uz v takom stave kazdy nezvladne. Fakt si rozmysli, ci ti to stoji za to, nahoda je blbec... Kazdemu sa aspon raz za x rokov stane, ze ho za volantom zachrani len bleskovy reflex.
Netvrdim, ze nie. Ale to pivko je ovela lahsie ustrazit ako unavu, ktorej sa niekedy jednoducho vyhnut neda. Je to o eliminacii rizik v ramci moznosti. Navyse niekto si povie, ze jedno male pivo je nic, dalsi si povie, ze jeden pohar vina je ok, iny zas ze jeden stamperlik mu nic nespravi a takto to ide... preto je jednoduchsi kompletny zakaz, nad ktorym sa neda spekulovat.
jestli chces eliminovat rizika, tak nevylejzej z postele
na druhou stranu ale staticky nejvic lidi umira v posteli ...
to sou keci, ze kdyz se povoli jedno, tak lidi budou jezdit nalabany
naopak to povede k vetsi zodpovednosti za sva konani, ktery spouste lidem chybi. nejspis dedictvi po komunistech
Preto som to o tej eliminacii rizik napisal s dodatkom "v ramci moznosti", lebo som nechcel, aby mi nejaky chytrak odporucil jednoducho nejazdit :D. Je mi jasne, ze vsetky rizika za volantom sa uplne eliminovat nedaju. Pre mna je ale eliminovat ten alkohol jednoduche, preto mi nevadi, ze to je prakticky vynutene. A suhlasil by som s tebou, ze by to nemuselo byt vynutene, ak by ludia boli rozumni a zodpovedni. V globale ale na Slovensku a v Cechach nemam bohuzial pocit, ze by ludia boli rozumni a zodpovedni... Kazdopadne ja o takychto veciach aj tak nerozhodujem a mozem preto iba pisat, ze podla mna je lepsie, ked je to zakonom priamo zakazane.
kdyz mam k obedu typicky vepro-knedlo-zelo, tak si to necely pivo dam i kdyz za pul hodiny jedu a neresim to.
z meho pohledu sem v ramci moznosti eliminoval rizika.
jinej to vidi jinak, mozna az tak, ze by za volant nesed, kdyz by mel pred tydnem sklenicku piva
Na vepřo-knedlo-zelu je nezdravý jen to knedlo. Přežrání bůčkem a zelím je zcela zdravé. Navzdory stupidním prohlášením tzv. "odborníků" na výživu už celá desetiletí...
No smát se můžeš jak chceš, ale až se dovzděláš, tak ti to třeba dojde. Za vším hledej zvyky, peníze, pohodlí, dostupnost atd...
Alopat bude 50 let omílat co měli v učebnici, navzdory logice a fungování metabolismu. Studie si platí zadavatelé a vychází tak jak je potřeba. Víš co dělá s tělem lepek a jeho neustálý nárůst v obilí? Víš co dělá s tělem neustálý příjem sacharidů po desítky let? Víš jak se vyvíjí poměr inzulinu ke krevnímu cukru, když stárneš, nehýbeš se a žereš, jak jste byli doma tak nějak zvyklí? Víš proč celosvětově extrémně roste diabetes 2. stupně? A proč asi? Víš co je inzulínová rezistence? Víš co je glukoneogeneze? Víš co chutná kvasinkám, plísním, rakovinným buňkám? Víš z čeho se skládají buňky v lidském těle? Máme esenciální bílkoviny i mastné kyseliny, ale znáš nějaký esenciální cukr? No, jak říkám směj se a pak se div, kde se berou všechny ty reumatitidy, sklerózy, alzheimery, cukrovky, ucpávání tepen atd... A obdivuj, jak je ti všichni odborníci léčí. A nikdy nevyléčí. Třeba tu cukrovku léčí stylem: Tady máš inzulín, když jsi svůj vyčerpal a buňky už jsou rezistentní a nezapomeň jíst cukr, abys neměl hypoglykémii, když už jsme ti dali ten inzulín, ale když budeš jíst ten cukr, tak ti budeme ten inzulín zvedat a zvedat a tím tě jakože budeme "odborně" léčit dokud neumřeš. A dnes o to dřív, když máme ten covid...
Mokrous - najsmutnejšie je, že o týchto veciach vie minimum ľudí a aj z tých, čo tie inormácie majú, im väčšina neverí, lebo osveta ich celý život učila niečo celkom iné. Nejedzte mastné, nejedzte veľa mäsa a ak, tak len chudé (libové) alebo hydinové, namiesto masla žerte margaríny a mlieko a jogurty zásadne nízkotučné. O bielej múke donedávna ani slovo, a aj dnes sa o nej píše opatrne, pritom je to väčšie svinstvo ako repný cukor.
Přesně tak. O tom by se dalo mluvit do nekonečna. 20 let posloucháš jak margaríny jako Rama léčí srdce a přitom to zabilo víc lidí, jak v Hirošimě a Nagasaki. Naopak. Lepek je svinstvo, cukry jsou svinstvo, lektiny svinstvo, dokonce i ovocný džusy ti zničí játra, když je jich moc atd. + stress.
To samý všechno LiGHT. Všichni myslí, jak si pomáhají a přitom se zabíjejí.
Pak ti tvrdí jak škodí vejce a tučné maso a že ti cholesterol ucpe cévy a přitom to je naprostý blábol. Cévy si ucpe tělo samo jako obranu proti zánětu. Ale už ti neřeknou z čeho máš ten chronickej zánět. Jen ti řeknou papej *** z TV reklam. Pak přidají chemickou tabletku a udržují mrzáka až do smrti.
Třeba to nezapadne. Nic není tak jednoznačné. Spoustu vlivu má genetika. Ten blábol o cholesterolu, který vyprodukuje tělo, když má zánět, to je - blábol. Jaký zánět, kde? Většina lidí po pár týdnech ketogenní diety má zvýšený cholesterol, což přesně tyhle autoři vyvrací, že se to neděje. Že když vynecháš sacharidy a nahradíš je tuky a bílkovinami, cholesterol se sníží. No, v reálu se to neděje. Je to zdokumentováno.
Lepek je svinstvo? Jak a pro koho, italská kuchyně je lepkem přesycená, ty jejich mouky ho obsahují ještě větší množství než všechny ostatní a s cholesterolem a nadváhou tam téměř nikdo nebobuje. Že sacharidy a jednoduché živí plísně a kvasinky? Ano, ale u lidí, kteří je mají přemnožené, u zdravých se nic takového neděje... A přemnožené kvasinky přišly víceméně až s antibiotiky...
Maso je nad 50 let života prokázaný karcinogen, starší by se ho měli především ve formě vepřového a hovězího zříct. Jenže - pak se podíváš na statistiky rakoviny tlustého střeva a na třetím místě na světě - odshora, rozuměj nejméně výskytů - je Argentina s nejvyšší spotřebou červeného masa na obyvatele:) a pak se v tom vyznej.
Myslíš ketodiety v prášku a podobný prasečiny? Ono je jídlo a jídlo. A málokdo v tom vidí rozdíl.
Semolina není naše klasická přešlechtěná pšenice na rohlíky.
Jaký zánět? No ten chronický. Ten který nikdo neřeší a neléčí. Ten, který škodí nejvíc. Akutní zánět je obranná reakce organismu a je v podstatě ozdravná. Chronický zánět je likvidační.
Maso a karcinogen, k tomu nemá asi smysl se ani vyjadřovat.
Jediné s čím souhlas, tak že antibiotika krom toho, že občas zachrání život, tak v drtivé většině jsou podávána zcela mimo a zbytečně a napáchají dlouhodobé a trvalé poškození střevního mikrobiomu a to vede k mnoha závažným chronickým potížím a mnohdy i k rakovině. A jako vše to bude vyvraceno sponzory studií.
Já poslouchal doktory skoro 50 let a díky jejich odbornosti jsem málem zdechnul. Když jsem začal poslouchat tělo a zkoumat fungování organismu, tak se děly obrovské změny. Znám lidi, kterým odborníci pomáhali tak dlouho, až jim uřízli střevo a znám i takové, kteří těsně před tím řekli dost, přešli do zakázané zóny vlastního názoru a přístupu a zánět je pryč a střevo na místě. A nejen to.
Takové ty jasné závěry ala novinky.cz “vědci zjistili” mne nezajímají. Stejně jako šmejdi prodávající keto v prášku, zázračné preparáty a voodoo.
Pre Mig_35: Ako nič v zlom, ale to doháňanie je aktuálnejšie u teba. Čo tvrdíš, vychádza zo štúdií slúžiacich farmaceutickému priemyslu, nie zdraviu človeka. Sám nemáš istotu, či vpravo alebo vľavo. Napríklad:
"Maso je nad 50 let života prokázaný karcinogen, starší by se ho měli především ve formě vepřového a hovězího zříct. Jenže - pak se podíváš na statistiky rakoviny tlustého střeva a na třetím místě na světě - odshora, rozuměj nejméně výskytů - je Argentina s nejvyšší spotřebou červeného masa na obyvatele a pak se v tom vyznej." - ako si to teda vysvetľuješ?
středomořská kuchyně obsahuje kvanta bílého pečiva, olivový olej, ryby, mořské plody, daleko menší podíl hovězího, vepřového. mají méně srdečních chorob...
Nevím co je absolutní pravda. Podle mého názoru je zelí super a v kombinaci se suchým knedlíkem je to dobrý zdroj energie. Špatně je (dle mého názoru) to vepřo a už jenom díky tomu, jak se to vepřo "vyrábí".
Xylo: Ten knedlík je sviňa preto, že je to prakticky len čistý škrob a lepok - a títo dvaja experti robia v tele poriadnu sabotáž. Lepok dáva zabrať hrubému črevu a škrob je prakticky cukor, ktorého telo potrebuje minimum - zbytok ničí orgány a ukladá sa hlavne v pečeni vo forme tuku. Dôsledky - stukovatená pečeň, poničený pankreas a následne diabetes druhého typu.
Antibiotiká a rôzna iná chémia v mäse je iná kapitola, o tom by sa dalo debatovať zvlášť. Naše potraviny by mali pochádzať max. z malých domácich chovov, veľkovýrobne sú zlo. A žiaľ nie len čo sa týka zdravia.
Sytý hladovému nevěří. Bohatý chudému, zdravý nemocnému. Atd.
Nemá smysl vysvětlovat biochemii (která je asi tak milionkrát složitější, než mechanika) lidem, kteří si pletou kW s kWh a někteří jsou rádi, že ví, kolik otáček je jeden pracovní cyklus čtyřdobého motoru. Zdraví je jen jedno a nedá se opravit jako vodní pumpa. Dokud se tělo drží, tak to jde. Ale až se podělá, tak to žádnej odborník tabletkama nespraví. A na každého dojde.
Mezi tím si mohou poměřovat penisy, zda pomalu, nebo rychle. Zda nafta, benzin, nebo EV atd.
Tka proč buzerace za 200 na dalnici, kdyz v Německu je neomezená?
To není buzerace, ale vyzadovani dodržování pravidel. Pokud někdo chlastá, nemá co dělat za volantem a chce to drastické tresty stejně jako za úmyslné ohrozovani ostatních.
Ano, ale nie za nejaky alkohol 0,1, ktory ma bud telo v sebe, alebo sa nejak dostane z jedla. Hlavne, ze tolerancia je 0 a tu 0 nikto realne nema. Rovnako, ako ked je maximalna povolena rychlost 50, ludia si kludne jazdia 53, ved nepresnost tachometra a tolerancia radaru, vedome porusuju zakony a este su pysni, ako to dodrziavaju.
Ja som nulu realne mal a to pri kazdej nahodnej kontrole... A s tou rychlostou je to trochu ine. Presne 50 alebo pod limitom 50-ky permanentne 99% vodicov nejazdi, pretoze to ani nie je mozne. Nie sme stroje, necumime stale na tachometer a nejazdime s limiterom. Normalni policajti ani za male. prekrocenie rychlosti nedaju pokutu. Nepit alkohol pred jazdou ale zvladne kazdy, kto nie je alkoholik...Ano, male slabe pivo po jedle dospelemu cloveku nic nespravi, ale preco si potom ten clovek neda radsej nealko? To je vsade tolko gurmanov, ktori by nezvladli nezapit jedlo vinom alebo pivom? :D Ved je to smiesne. A je jasne, ze o jedno male 5 percentne pivko realne tym propagatorom zvysenia hranice nejde...
Neviem kolko je v dychu, ale v krvi by mozno nieco nasli. Skor je problem ten, ze sa nezmyselne nieco zakazuje. Ale to asi vacsina dodrzuje na rozdiel od maximalnej povolenej rychlosti :-)
Tolerance samozřejmě je, stejně jako u toho radaru, ale chlast za volant nepatří a to ti říkám jako člověk, co pije docela rád a často.
Jedna věc je jet opatrně se zbytkáčem (nemyslím zbytkáč kolem promile, jako někteří střelci), to se asi za život stalo každému, kdo to večer přehnal a druhý den pak někam musel, sice se to nesmí, trest je trest, pokud ho chytnou, ale ještě to umím pochopit, že to někdo riskne... ale pít a pak řídit, za to bych nemilosrdně bral papíry na doživotí... jestli má někdo problém na trapnou výmluvu zapít oběd pivem, dvěma, třema... tak nemá lézt za volant, normální nenotorik to zapije nealkem.
Sám jsem si v zemích, kde se to smí, vyzkoušel jízdu s 0,5-0,8 a není to fakt nic o co stát...
Unava je ovela horsia a pritom to nikto nekontroluje. Pritom staci tak malo, skoro kazdy ma hodinky a policajti mozu kontrolovat, kolko kto a kedy naspal. Ved ide o to, minimalizovat rizika :-)
Jedna dvanáctka, když nejíš a jsi unavený za volantem je jako 4 piva normálně. To jsem si zkusil kde se to smí... myslím, že na náš neukázněný národ je to nastaveno dobře, tolerance je ofiko nulová, 0,2 promile pak zohlednuje nejaké to množství alkoholu po jídle (myslím když si dáš třeba Milu či něco takového), či když někdo má stále stopové množství, jde se na krev, pak se to většinou vyřeší a papíry se neodeberou. Né nadarmo jsou ty tolerance alkoholu většinou v zemích vyspělé západní Evropy a na východ od nás nulové tolerance, za to si můžeme sami a XXC je toho zdárný příklad.
jedno pivo taky moc neresim
sance ze me chytnou benga a daj dejchnout je mala
a navic stejne namerej do 0.2%% a na otazku, jestli jsem pred jizdou neco pil se odpovida zasadne NE.
do 0.2%% se to v pripadne negativni odpovedi neresi, vpodstate se tim podporuje lhani, ale to je po 8 letech vlady ANO a prasedenta emana standard.
bohuzel
verim, ze nova vlada da limit alkoholu aspon 0.3%%, nebo jeste lepe 0.5%% jako je standard ve vetsine civilizovanych zemi na svete
Ako som uz pisal s rychlostou. Alkohol sa da uplne eliminovat lahko (pre cloveka, ktory uz nie je zavisly), unava, hlad a lieky su niekedy nevyhnutne, lebo nie sme stroje. Ale mozno ta upokoji, ze aj vo vyhlaske zdaleka nie je iba alkohol. Naozaj sa nema jazdit pri nadmernej unave a aj pri urcitych liekoch je zakaz soferovat. Ak niekto uz citi, ze je dost mimo a napriek tomu sada za volant, tak je to cisto jeho vina a ak sposobi nehodu, tak ponesie rovnake nasledky ako keby pil. To sa nemusis obavat. Rozdiel je iba v tom, ze normalna mensia unava alebo nebodaj hlad su bezne veci a tak nemoze byt povolena iba nulova hranica. Pri alkohole nuloha hranica byt moze a preto aj je.
Veď ja bežne nepijem, tiež som mal vždy 0, ale niekedy môže nastať nečakaná situácia a s jedným pivom si nemyslím, žeby sa človek stal postrachom ciest, hlavne keď o tom vie a dáva ešte väčší pozor.
Možno to zaokrúhlili do tolerancie, to som neskúšal. Ale minule ma zastavili, hovorím, 2 týždne som nepil, fúkať mi nedáte? A oni, že nie. Nevedeli pochopiť, že za koľko tankujem elektrické auto :-)
Já už se ani nerozčiluju. To by se z toho člověk musel zbláznit. Jen za včerejšek jsem napočítal 5 aut, která mi nedala přednost, když jsem byl na hlavní, prostě to tam šoupli. Ani jednou jsem netroubil, už mě to nebaví. Já už mám vypěstovaný takový reflex, že počítám, že mi to tam šoupne, když jedu a už mě to ani nepřekvapuje. Lidi na všechnou kašlou, je jim to jedno.
Asi jedna situace z minulého týdne stačí. čtyřproudovka, uprostřed dvojitá plná. Já v levém. pán v pravém. Normálně tam dal blinkr a chtěl to otočit do protisměru. To jsem troubil i brzdil a málem jsem se fakt po*ral. Dojeli jsme na křižovatku, stáhnu okno a on taky. Říkám mu: co to jako ku*va mělo být.
jeho odpověď. No zapoměl jsem odbočit, tak jsem chtěl zpátky a o co jde, vždyť jsem blikal ne?
Přiznám se, že jsem neměl ani chuť něco dalšího říct a jel pryč.
To s blinkrem je snad nějaké nové pravidlo o přednosti, které mi uniklo. Nedávno mi to tam takhle poslal borec s dodávkou vyjíždějící z autobusové zastávky a přímo odbočil doleva do ulice. Normálně mě na*ral, tak jsem ho zastavil a on mi v klidu řekl, že přece dal blinkr. Na to fakt nejde ani nijak reagovat.
Počet lidí, kteří např. při řízení datlují do mobilu se za posledních pár let neskutečně zvýšil. Nechápu.
To co popisuješ zažívá člověk prakticky pokaždé, když vyjede.
Minulý týden - jdeme se ženou a kočárkem, chceme přejít přes přechod. Dodávka rohlík.cz, blinkr doleva, v podstatě už stojí (my jsme z jeho pohledu za křižovatkou, v nekolizním kurzu). Přecházíme, on zadupne plyn, strhne to rovně, na nás. Na poslední chvíli hodí myšku a kočárek mine o půl metru. Z auta na nás omluvně mává blb s telefonem u ucha.
To je na institut zbavení svéprávnosti
celkem standardni situace - v obci vyjizdim doleva na hlavni, zleva nikdo, napravo kolona, prvni auto 50 metru daleko, tak to tam samozrejme soupnu a prislapnu plyn. nez se ke me ten prvni v kolone vubec stihne priblizit, tak mam davno na taho 60, ale mag*or blika a neprestane ani kdyz ho mam po chvili nalepenyho na narazniku.
fakt nemam pocit, ze bych mu nedal prednost a nejak ho omezil.
to samy pri predjizdeni, predjizdim kamion, auto v dali v protismeru, ale blika jak pominutej jen co vystrcim cumak, kamion predjedu, s odstupem se zaradim a blikac je jeste 200 metru daleko
Trubia a blikaju len taki, ktorym sa nikdy nestalo, ze niekomu nechtiac vysli do cesty, alebo mali trosku problem s predbiehanim :-) To su tie pripady hore, lieky, hlad, psychopati a pod.
Dodal by som, ze najviac nebezpecne je ak clovek nema rozumnu hranicu agresivity. Nastvat sa za volantom a reagovat agresivnejsie je pomerne bezne a normalne, t. j. trubenie na niekoho alebo co najskorsie obehnutie "slimaka" este vacsinou nekonci nehodou. Problem je, ked clovek nepozna mieru. Vybrzdovanie alebo blokovanie kohokolvek, nech ide ako chce, je uz nad rozumnu hranicu. Takisto aj pokracovanie vysoko nad povolenou rychlostou po obehnuti. U vela ludi dokonca agresivita prekonava pud sebazachovy. Viackrat som bol svedkom ako niekomu v protismere nevyslo obiehanie a nebezpecne rychlo sa blizil k oproti iducim autam a neuhli mu vodici ani v jednom smere napriek velkorysej krajnici. A to jednoducho preto, lebo si az do poslednej chvile vsetci hovoria: "to je ale d...l, ked hentak obieha, ja mu teda uhybat urcite nebudem!". Rovnake je to aj s blokovanim aut iducich nad povolenou rychlostou na dialnici alebo na dvojprudovkach v meste, kde drviva vacsina neprenesie cez srdce pustit rychlejsie iduce auto pred seba napriek tomu, ze je to vo vyhlaske (aj ked malo sa o tom hovori a v autoskolach to nezdoraznuju, no to je na inu debatu). Mne uz aj zdravy rozum hovori, ze ked niekto vali v meste, tak bud ma nejaky dovod alebo je jednoducho pako a v oboch pripadoch je jasne, ze je najlepsie umoznit mu ist. Ale vacsina si mysli, ze ho prevychova zablokovanim a tym nastolia na ceste pokoj a mier... Rovnako aj ked niekto neda prednost, tak to este neznamena, ze to musi urobit naschval a treba sa mu pomstit aspon nebezpecnym priblizenim.
Dufam, ze to nikto neberie ako moju obhajobu rychlo jazdiacich vodicov, ktori si vynucuju aby ich kazdy pustil. Ide o to, ze agresivita za volantom je skoro vzdy na dvoch stranach a nehode sa da vyhnut iba ak aspon jeden z ucastnikov ma rozum... A toto si malokto uvedomuje.
Tak je to idealne. Aj ked niekedy sa nezdrzim a aspon si zatrubim, ked uz niekto robi blbosti a nuti ma do uhybnych manevrov alebo zbytocne za sebou vyraba kolonu. Ale to je tak vsetko, lebo uz viem, ze provokovat druhych sa neoplati. Dost mi pomaha pomysliet si, ci sa spravam tak ako by som ja cakal, ze sa budu spravat ostatni.
Taky si občas troubnu, když vím že si to můžu dovolit ;-)
Jinak těch řidičských zlozvyků je u nás fakt hodně, to je téma na román. Poslední dobou bohužel nabývám dojmu, že co se řidičské vyspělosti týče, otočili jsme kurz a zatímco před pár lety jsme se západdu přibližovali, nyní se nám opět vzdaluje.
Ale abych nebyl pesimista - např. zipování, nebo záchranářská ulička, v tom se u nás poslední dobou udál obrovský posun a jsme na úrovni DE
Zhodou okolnosti chodim usekom, kde sa zbiehaju dva pruhy do jedneho prakticky denne a tiez mam pocit, ze to zipsovanie je uz lepsie, ale tym, ze tadial chodim kazdy den, tak stale natrafim na individua, ktore prudko zrychlia, aby som sa pred nich nedostal ja alebo ine auto a narusia tym zips. To mi uz pride aj celkom zabavne ako je niekto schopny sa bit za jednu dve dlzky auta v kolone :D. A obcas zazijem aj expertov, ktori sa boja ist v pruhu, ktory sa v dialke konci a cim skor zastavia a tlacia sa do toho druheho priebezneho pruhu. Raz sa tak jedna expertka chcela predomna natlacit este cez plnu ciaru. Tak som zastavil, aby sme sa nezrazili a ona sa predkom auta vopchala do medzery medzi mnou a autom predomnou a ako tak stala bokom a pozrela sa na mna, tak som pokrutil hlavou a ukazal smerom dole na jasnu plnu ciaru, ktora este pokracovala viac ako 10 metrov. Jej odpoved bola jasne artikulovana nadavka (nepocul som iba videl za sklom) a vztyceny prostrednik, ktory statocne drzala pri svojom bocnom okne asi 15 sekund :D. Potom uz sa auto predomnou pohlo a mohla sa konecne uplne vsunut predomna. Niektori ludia su ako blazni :D
Ale ona to nerobila, ze bola blazniva, len jednoducho nevie. Keby ju policajti zobrali a vysvetlili jej to niekde na krajnici bez pokuty, tak spravia pre bezpecnost cestnej premavky viac, ako ked stoja za obcou s radarom. Bohuzial su aj ludia, co sa nepoucia, ale vsetci taki nebudu.
Je to mozne, ze realne nevedela, ze robi nieco zle, no posobila na mna tak, ze by ju ani nebolo mozne presvedcit, ze niekedy moze konat nespravne. Zvazoval som aj vystupit a narychlo jej povedat, ze mohla jednoducho pokracovat vo svojom pruhu az na koniec a tam by ju niekto pustil a tak by sa spustilo zipsovanie. Ale dvakrat sa mi uz stalo, ze moje vysvetlovanie iba vyvolalo az necakane prudku agresivnu reakciu (jeden jednoduchsi clovek okamzite vyskocil zo svojej hrdzavej felicie a zacal nieco hladat vo svojom kufri a dokola ziapal, ze ma zabije) a tak uz radsej nikomu ani nic nehovorim, lebo na cestach su fakt aj psychopati.
Rovnako je to aj s jazdou v protismere na dialnici. Niektori sa dokazu dostat do protismeru a potom su tam take drakonicke tresty, ze ludia stratia zabrany a riskuju pokracovanim jazdou. Keby rovno zastavili auto, zavolali policiu a ta by ich pomohla sa bezpecne otocit za nejake rozumne naklady, tak by zase boli cesty bezpecnejsie.
Taký človek už nemá čo robiť za volantom. Taká zásadná chyba sa ospravedlňovať nemôže, je to nebezpečné pre všetkých. Ako tu už niekto písal - vodičák by mal byť výsadou, nie právom.
předjíždění kamiónů na dálnici, sváteční řidič v předvánočním shonu a podobně. A znám lidi co jezdí rychle a jsou tolerantní a taky kopyta, co řídit neumí, ale jak má zelenou tak vjede do křižovatky i když je ucpaná.
Presne, obzvlast teraz, ked casto idem v meste za dochodcami sinucimi si to 30kou v meste (na dvojprudovke zasadne vedla autobusu alebo velkeho nakladaku, pripadne dvaja taki experti vedla seba) a zastavujucimi pred prazdnymi kruhacmi, tak by som najradsej mal nejaky poriadny offroad s ramom a jemne ich vzdy potlacil 😀.
Samozrejme je to len fantazia, ale ako pises, nieco tu agresivitu vzdy aj vyvolava a nemalo by sa iba rozpravat o tom ako sa za kazdych okolnosti maju vodici spravat pokojne a milo. Mali by sa pozriet aj okolo seba, ci nahodou svojou bohumilou jazdou nenasieraju vacsinu ostatnych ucastnikov premavky 😀.
Ja kdyz jedu s rodinou tak nasiram všechny okolo, protoze jedu 90gps na tempomat. A je mi to fuk. Kdyz je moc blízko bez bezpečné vzdálenosti a snaží se mne utlacit, pustím zadní mlhovku. Kdyz si ji udělá, hned ji vypnu.
Hm, neviem, ci si ma zle nepochopil, lebo podla mna takou jazdou mozes *** iba psychopatov, ktori ani nie su schopni pockat na nejaku rovinku, aby ta obehli, ked uz teda musia ist rychlejsie.
Tak si to zkus. Zjistíš, že každý duhy je tedy psychopat. A pozor, kde se tě budou snažit předjíždět, protoze po chvíli jízdy 90 jsou nepricetni a v ten moment dvojitá plná ani horizont nic neznamenají.
Je pravda, ze vacsinou chodim bud po meste alebo na dialnici, takze nemam pravidelne skusenosti s tou 90-kou, ale pride mi to sialene, aby tolkym ludom vadilo, ked niekto ide 90 gps, co je pri vacsine aut 95-100 tacho. Ak to tak je, tak to len ukazuje, ze by asi nemalo byt tak jednoduche dostat vodicak...
s tím získání řidičáku souhlasím. Dnes je to bráno jako právo, místo toho aby to bylo jako výsada. Pak tu jsou lidi ( i v mém okolí ), kteří řidičák udělali třeba na 6. pokus a více. Někdo prostě nemá vlohy na řízení.
jj taky tu polovinu zobecňuju. ale je jich fakt hodně. To samé je pak výborně vidět třeba v obci na 70 nebo 80, když člověk jede přesně na kilometr a předjíždí ( souběžná jízda pro hnidopichy ), jak se na něj hned někdo přilepí, i když nemá kam uhnout.
Já se tedy přiznám, že s rodinou naopak radši ujedu té krizové situaci, takže chvilkově jedu třeba 180-200, abych poodjel těmto blbounum.
Naopak když jedu sám a jsem vyklidněný, jedu jako Mikesus, tempomat a nechám je zuřit :D Jo, už jsem párkrát vylezl z auta, stane se, ale většinou ti hrdinové ujedou...
Dejchneš na chvíli dvě kila, abys ujel těm blbounům, ale 1 ze 3 pacientů to vezme jako výzvu na race. Potom slevíš - protože s rodinou - a ten rozdováděnej závodník furt krouží vokolo a provokuje..... :-):D
To se mi snad stalo jednou, jinak tě nechají a nebo jim to dvěstě nejede :D Popřípadě tě dojedou ve chvíli, kdy je volno, ujedeš tomu nebezpečnému hroznu aut a kamionu.... a pak je nechám jet..
No, 200 dneska jede skoro každá ještěrka v kolbence :-) a když mu to 200 nejede, tak se do hry ani nepustí. Ale pokud chci seriozně zhodnotit situaci, tak máš pravdu. A hypotetický závod v ČR na jakékoliv silnici v provozu nemá prakticky vítěze, pokud se sejdou podobně schopní řidiči v cestovních autech s výkony od, dejme tomu, 150 do 300 kW.
Je fakt, že co mám káru s přiznaným výkonem na víku kufru, tak mám od provokatérů docela klid.
Ale jasne, ze to jede hodne aut, ale z mych zkusenosti je to spis tak, ze se mermomoci zene a blokuje auto, ktere tech 200 da s odrenyma usima, staci poodjet a pak ho necham, nebo uz da pokoj. :D
Silnejsi auta casto jedou rychle konstantne a tak nejak jedu s nimi, ale ne s rodinou a ne vzdy, proste kdyz se chci svezt. Z me zkusenosti majitele silnejsich drazsich aut nedelaji tyhle hovadiny, nemaji problem uhnout a nebo neomezuji a nevyblikavaji. Mam uplne obyvecejna auta a asi je tedy neprovokuji
Pak je tu posledni karegorie - pracovne jim rikam ofce fcipu, vetsinou starsi nacipovane a nebo silne stare premiovky sedlajici blbecky a agresory. Tem se nekdy ujet neda, protoze na to moje auto treba ani nema, ale oni maji tendenci to ukazovat, ty pri prvni prilezitosti necham jet, ale to jsou ti stejni co te pak blokuji i kdyz s nimi nechces nic mit..
Pokud jim to chvíli trvá pochopit, volám PČR s tím, že nás ohrožuje, kdyz mám 3 malé děti v aute a mám to na kameře. Vzdy přijeli, děti rádi viděly majáky a tihle dementi jako Gil nebo xcc se najednou klepali jak ratlici. A budu je volat klidně dal, kdyz 3x nepochopi, že když se na mne nalepit, pustím jim mlhovku
No, pořád žiješ v jakémsi bludu, že jezdím tak, že je na mě třeba svítit zadní mlhovkou. Nikdy na mě nikdo tou věcí nemusel nikdy svítit. Jezdím na pohodu a v klidu. Nemám problém jet na okresce klidně 8 km za autem 75 km/h. Když se rozhodnu předjet, nemusím se na nikoho lepit, stačí přidat. Kilowattů dost a dost. V autech jsem se vyblbnul už před 40 lety. Oslovení dement přecházím bez komentáře.
Ano, je dobré si všechno natočit na kameru a pelášit se záznamem na Policii. :-O Jsi fajn táta, že děláš dětem takové atraktivní programy. 3 děti, vzorný a chytrý táta, o budoucnost se bát nemusíme. :-|
Kameru mám také, ale mám to štěstí, že tím jak jezdím, jsem nikdy neměl sebemenší důvod záznam použít. Avšak několikrát řešit s Policií použití zadní mlhovky s podporou videoklipů jako ty, je jen můj vlhký sen. :D (Ironie, pro méně bystré.)
v tom případě tě mlhovka trápit nemusí. Ale vyskočil jsi jak čertík z krabičky, takže je to jasné.
Dětem dávám příklad, že policie má mít respekt a v případě jakékoliv potřeby se na ně můžou obrátit, pokud samy už nevidí jinou možnost. Ustupovat někomu, kdo porušuje zákon není řešení a dle policie ta zadní mlhovka není protizákonná, protože je použita na upozornění ( stejně jako klakson např. ). Tedy jsi úplně vedle od začátku a jen tu brečíš, že ostatní tobě nesmí nic a ty jim můžeš všechno.
S tou subeznou jazdou v ramci povolenej rychlosti ale pozor ;-). Je tam tenka hranica medzi normalnym obehnutim a uhnutim rychlejsiemu a medzi umyselnym blokovanim a "vychovavanim". Zdravy rozum hovori, ze ak za sebou vidim niekoho ako sa ponahla, tak mu umoznim obist ma. A osobne mi nevadi ani na chvilu kvoli uhnutiu prekrocit maximalku alebo trochu spomalit. Ja dokonca aj uhybam bez plynu na krajnicu so smerovkou, ked vidim, ze ma niekto na okreske tlaci a vykukuje z pruhu, aby uz rychlo mohol obiehat. Nech si ten rychlejsi ide... Rovnake spravanie cakam potom aj ja, ked sa ponahlam, aj ked viem, ze to je marne, polovica ludi ani nepouziva spataky a dalsia polovica ma chce vychovat :D.
když nemáš kam uhnout? takže mám vytlačit auto vedle sebe?
Záměrně jsem zmínil, že není kam uhnout. Nebo můžu naopak zpomalit, aby předjížděná auta byla rychlejší a mohl jsem se zařadit vpravo. Nikdo mi nedává právo ( kromě modrých majáků, těm přidám ) porušovat maximální rychlost.
Několikrát jsem to udělal, uhnul jsem vpravo a dopadlo to podle očekávání, prostředníčkem z okýnka vedle a vybržďováním. takže na to kašlu a vklidu si dopředjedu.
Vzdy je kam uhnut, auta medzi sebou musia tvorit bezpecne rozostupy. Bolo by trosku cudne nebrat ohlad na rychlejsie vozidlo, ale brat ohlad na ostatnych, ktori sa tiez velmi spravne nespravaju.
To dělám :D Když mě někdo vybliká při předjíždění, tak dám nohu z plynu, vyhodím směrovku a čekám, abych se zařadil za auto, co předjíždím.... to je totální rozbuška na magory :-!:-[] Doporučuji vyzkoušet, ale být ve střehu, protože ti pak hrozí inzultace :D
Než dostanu moralizování, tak vyblikávat auto, co předjíždí a je zrovna vedle pomaleji jedoucího auta je naprosto nejujetější věc, protože není kam uhnout a pravděpodobně řidič magora za sebou vidí a uhne jakmile dokončí předjíždění, tedy já to tak dělám...
Na maximalnej rychlosti nie je nic neprirodzene, motor uz viac nevladze a clovek ma pocit, ze dal do toho vsetko. Neprirodzena je maximalna povolena rychlost, ktora je nastavena na umelo a je obmedzujuca :-)
Nemám sílu ti vysvětlit princip inteligentního dobíjení, není to dobré, ale je to moderní a používá to velká část výrobců... a to se bohužel vybije dříve...
Re: Re: Taky je třeba sdělit co způsobuje agresivitu
Veď ja to poznám. Pri ostrej jazde sa to dobije hneď, problém je teraz, že trosku zamrzne a každý chodí pomaly, auto sa nemá šancu dobiť. Ale veď nech si to auto zmanažuje, taký citroen s tým zatiaľ problém nemá a je to o rok staršie auto jazdené výhradne na krátke trasy. V takých detailoch sa to skrýva.
To, že někdo nedodržuje předpisy malým odstupem ovšem nedává nikomu právo porušovat předpisy také - zde nevhodným zapnutím zadní mlhovky.
Jakkoliv vychovávat řidiče za provozu, zejména klaksonem, světelnou houkačkou, zadní mlhovkou, nevhodnými gesty nebo dokonce vybržďováním, nemá nikdy pozitivní účinek a většinou je to jen další krok k případnému konfliktu.
To predsa nie je výchova. Ako inak ho upozorníš, aby sa na teba nelepil? Podľa mňa ide o vcelku dobrý a zrozumiteľný spôsob, ako toho za sebou upozorniť a pritom ho neohroziť. Zadná hmlovka nesvieti ani zďaleka tak agresívne ako brzdové svetlá. Mimochodom, ani keby si pribrzdil, neporušuješ žiadny predpis. Vybrzďovanie je niečo celkom iné.
přibrzdění se snažím vyvarovat, protože nevím jak ten za mnou se soustředí a jak rychle by zvládl zareagovat, když je nalepenej na nárazníku. Ta mlhovka mi přijde nejrozumnější. Pak jsou ještě od odborníků rady na výstražná světla, ale to mi připadá matoucí.
No tak tou mlhovkou docela bráníš, když ji zapneš, oslníš ho a on hůř vidí před tebe. Obvykle se na tebe totiž lepí, protože tě chce při první příležitosti předjet.
Stačí trochu uhnout, nechat ho předjet a jsi v klidu.
To je kec, dost lidi se lepi, ale nejedou i kdyz muzou a nebo jsou dost dlouhe useky, kde predjet nejde…takze se te snazi popohnat tim, ze se na tebe lepi a to jako mam jet treba vyssi nez povolenou rychlosti,kdyz nechci, abych takovemu blbovi neprekazel ? Ty nejak zapominas, ze nemas nikoho omezovat a to presne ten lepic dela, pokud jedu dle predpisu…nezijes nekde v pralese ?
Mně se to neděje, a to jezdím hodně a celou ČR. Buď jezdím rychleji, což asi většinu lepičů tak nějak z principu odstraní, a když se na mně někdo nalepí, tak mu uhnu a on předjede a za chvilku je z dohledu.
Nechat se provokovat autem za sebou k vyšší rychlosti… tohle tě fakt jako napadne? Jestli nebude základní chyba v tomhle.
A že by se na okresce na mně někdo lepil a jakože mně tlačil k rychlejší jízdě se mi stane jednou za dva roky.
Na dálnici, to je jiná, tam je vychovávačů v levém pruhu 20 na kilometr, logicky jsou tam i le***…:-)))
a co mám udělat. On ohrožuje, mám začít intenzivně brzdit, protože musím řešit nebezpečnou situaci? To není o výchově. Když ti někdo pouští dálkové v protisměru, tak mu zhasneš světla, abys ho náhodou neoslňoval i potkávačkami?
Teď se tu přesně ukazuje, kdo se jak chová na silnici. Přesně teď víme, že patříš mezi ty, které se agresivním chováním ( nedodržování bezpečnosti ) snažíš donutit ostatní porušovat např. maximální povolenou rychlost.
Nebo patříš do další skupiny, kdy můžeš vše, i ohrožovat ostatní, ale ti ostatní nesmí tobě udělat nic, pokud možno ani nebýt na silnici.
Jede-li někdo blízko za mnou, tak se mu snažím při nejbližší vhodné příležitosti umožnit předjetí pokud možno co nejcitlivějším a nejplynulejším způsobem. Bez použití zadní mlhovky.
Já a agresivní chování? Já a někoho nutím porušovat max. rychlost? Já a někoho ohrožuji?
Nevím, kde jsi vyčetl něco o brzdě. Umožním předjetí neznamená, že brzdím. Pouze mu udělám místo podle možností a jedu stále svojí ustálenou rychlostí.
co je tedy tohle:
"umožnit předjetí pokud možno co nejcitlivějším a nejplynulejším způsobem"
A jak udělám tedy místo, když jedu u pravé krajnice?
Takže ty stále předpokládáš, že ti ostatní ti musí uhnout, nebo že něco pourušují. Nemusí, navíc tvoje povinnost je dodržovat bezpečnou vzdálenost. Ale to už jsme od tebe četli, že ty nemusíš dodržovat nic a ostatní ti musí uhýbat.
No, to jsi asi nějak špatně pochopil, já komukoliv kdo se za mnou objeví umožním citlivě předjetí MÉHO auta.
Jezdím většinou rychlostí na zákonném limitu, tak zase moc často na nárazníku nikoho nemívám. Když už tam však někdo je a evidentně by chtěl jet rychleji, tak ho prostě pustím ať si jede. To je celé a snad je to i jasné.
Presne tak, ja tiez pustam, aj keby som mal ist na krajnici. Jazdim vysoko nad limitmi, ale sem tam sa najde aj niekto rychlejsi. Kedze na ceste nie sme sami, mali by sme byt ohladuplni. Bezne na narazniku nikoho nemam, kto sa dostane na naraznik, znamena, ze je rychlejsi a nevidim jediny dovod ho blokovat.
Mám to stejně, když jedu pohodu, nic mi nebrání pustit rychlejší auta. Když jedu rychle, myslím na to, že na ty pomalejší musím taky dávat pozor, za volantem může být babička nebo mladá slečna, nebo kurýr hledající adresu…
já taky, jedu tempomat, můžou kdykoliv předjet. Nezrychluju,jedu pořád stejně, takže přesně ví, kdy můžou jet. Když bych je nechtěl pustit, tak mne nepředjedou.
K té mlhovce, dokonce už jsem tohle několikrát řešil s PČR, když to na některé nezabíralo.
Zavolal jsem je, nechal jsem dotyčného zastavit. Předal jsem kamerový záznam i s mým "přiznáním", že jsem se snažil nejdříve upozornit zadní mlhovkou. A vždy přitakávali, že je to nejlepší řešení na upozornění toho za sebou, než nějaké zpomalování, byť lehké. Prý to ještě zvyšuje agresivitu toho vzadu.
A velice vtipné je, jak najednou ti lepi.či jsou hrozní srabi a sanží se vymlouvat, že měli bezpečný odstup, nebo začnou s tím, že jsem je vybržďoval. Než zjistí, že mám záznam z kamery.
Pouštění mlhovek naschvál je chování podle předpisů? Školení ostatních řidičů, kteří se nechovají podle tvých představ? Voláním policie místo mírného přibrždění a uhnutí ke krajnici? Jo, jako afektovaná tchýně…:-)
Predstava a ohrozovani je dost propastnej rozdil a auto v kufru na okresce je ohrozeni, proboha tohle nemyslis snad vazne ? Ja mlhovky nepouzivam pokud mi tam auto nesviti jeho mlhovkama, tak jako upozorneni, ale abych se klidil z cesty, protoze jede nejakej pablb , tak to vazne ne, kdyby to delal kazdej, bude to tu jako v Rusku… vsude se uhnout na predjeti neda…
Ozzy, jednak jsem reagoval na Mikeše, která pouští zadní mlhovku, volá polišům, typická přepjatá hysterická reakce. Uhnu, pustím a jedu si dál svoji pohodu, no ne?
Se mi to stane na dálnici, zamyslím se, jedu v levém a najednou zjistím, že za mnou je rychlejší auto a asi už třeba půl minuty. Tak při první příležitosti uhnu a mávnu že sorry a ať letí, když ho to baví. Jindy to bude bavit zase mně, no ne?
Za druhé, pokud bys musel nečekaně brzdit, tak 90% následků havárie a 100% viny nese ten za tebou. Ty dáš zadní nárazník na jeho pojistku do laku a jezdíš dál. Pokud se bavíme o okreskách a jízdě dle limitů.
Znal jsem pilota, tedy ne úplně osobně, přes jednoho kamarád
Pilot se živil rozbíjením aut. Uměl opřít auto o strom tak, že se mu nic nestalo, ale auto bylo na odpis. A tenhle pilot, když mu někdo takhle nedal přednost, to byla příležitost jak něco dostat z pojišťovny a přitom nebýt v podezření. Když mu tam někdo takhle na prasáka vjel, ani nebrzdil. Pane! Vždyť Vy tady nemáte žádnou brzdnou dráhu? Já jsem ho neviděl, von mi tam vjel tak rychle....:) Mockrát jsem si přál, abych měl jeho povahu, jak píše kolega výše, pětkrát za den nějaké prase vjede z vedlejší a ani neblikne, že se omlouvá, nemávne rukou na pozdrav, nic... to nikdy nepochopím. Doufám, že to nedělají aspoň s dětma v autě...
Re: Znal jsem pilota, tedy ne úplně osobně, přes jednoho kam
Tak to už je zase dost přes čáru, ne? Chybu může udělat každý, nikdo nejezdí celý život stoprocentně koncentrovaný. Tvůj známý není žádný hrdina, spíš je to pěkný debil.
Re: Znal jsem pilota, tedy ne úplně osobně, přes jednoho kam
Však já netvrdím, že je hrdina. Bylo to pěkný pako. Jen říkám, že ti co se spoléhají na to, že proste dupnes na brzdy by zasloužili… ano, chybu může udělat každý. To co na cestách vidím většinou jako chyba nevypadá…
Re: Znal jsem pilota, tedy ne úplně osobně, přes jednoho kam
OK, trochu to tak vyznělo. Já jezdím docela dost a už i dost dlouho a většinu chyb ostatních řidičů vidím jako neúmyslných, panických… arogantní hovada dost vymizely - tedy z řidičů osobáků. Dělat z toho nějakou osobní věc, válku na silnici….nejsme v Rusku.
Re: Znal jsem pilota, tedy ne úplně osobně, přes jednoho kam
Mockrat jsem si rikal, ze si koupim starej pickup s rámem a budu to taky delat, ale pud sebezachovy je silnejsi.
Ale jednou jsem to uz nevydrzel, kdyz mi zens v slozite krizovatce jela do meho pruhu bez smerovky, protoze si vystala mnohem kratsi frontu jinam (krizivatka u Bulhara kdo zna, vi) a cekala, ze ji snad dam prednost a uhnu. Kdybych jel jinym autem, tak se odrit nenecham, ale mel sem stare Clio. Zaradila se mi do leveho boku vzadu s trojkovou fabii… bulharka, male dite na palube a ze prej to tam nezna a veze dite do skolky. Serval sem ji, ze lze, kdyz to tam nezna a jezdi tam s deckem do skolky. Chybu uznala, Fabie promackly naraznik a na Cliu jen jeji barva :D Uz ho nemam, tak tyhle kousky nedelam:D
Re: Znal jsem pilota, tedy ne úplně osobně, přes jednoho kam
Já jí? Ona to narvala do mne.... to je propastný rozdíl...a bylo mi to jedno, auto stálo pár šlupek a nic mu nebylo, třeba má nána za vyučenou, když je tak hloupá a trefila auto vedle sebe...