Vďaka za vaše testy aspoň človek má trochu väčší prehlad prajem Vám a aj všetkým diskutérom pekný Silvester a do nového roku len to Naj.Diskutéri ak sa im bude chcieť môžu napísať svoje TOP 3 - 2021:Za mňa:1.Mercedes C,2.VW Arteon Shooting Break,3.Seat Leon. :-)
Tobě se fakt líbí ten shooting break více, než obyč Passat kombi ? Soused teď přivezl klasický lift a ten hezký je, po letech jsem mu docela přišel na chuť (bratranec pak má zlatou 2.0 TSI 206kw), ale ten banán, co není ani kombi, ani coupé, nějak nevím, proč si místo toho nevzít Passat kombi, motorizace jsou stejné, technika taky, ale proti gustu... spíše mne zajímá jaké má ten shooting break výhody, je to hůře použitelný kufr, než kombík a liftback je stylovější a kufr má taky solidní.
Za mne pak asi za 2021 takhle:
Potěšilo
1. Yaris GR - takovou skvělou hovadinu prostě už nikdo jinej nestaví, za to ještě jednou díky Machimu, že jsme se mohli svézt.
2. Rav4 PHEV - když už neprémiové SUV, tak tohle jelo fakt zajímavě i s tendencí tě vyhodit v každé zatáčce nedotáčivě ven, protože řídit SUV s váhou rodinného domku je zábava :D
3. To si zabychařím, nejezdil jsem s ním, ale taky se mi líbí Cklasse
4. Po více než roce jsem si zase letos projel Lamalovo Clio a i když už je to dinosaurus, tak je to pro mne jedno z nejlepších aut, co jsem kdy řídil :) Dávám to sem spíše pod čarou :D
Zklamání:
Ford Puma - v testované kombinaci sice výborný podvozek a řízení.. do prvního retardéru
Ford Kuga PHEV - jízdně skvělé auto ve své kategorii, ale přímé srovnání s Kugou minulé generace a prostorností a použitelností kufru třeba pro rodinu je to jasný krok zpět.. .škoda.
Spíše neutrální - Yaris Cross hybrid - neco bylo dobré, třeba výhled, pravidelnost karoserie a tím pádem i prostornost slušná na daný segment, ale tvrdý podvozek (u auta, které asi bude jezdit hlavně po městě, kde jsou kostky a tak je to fakt pruser) a u testovaného kusu mi neseděl pohon, respektive hlučné nahazování tříválce, u klasického hybridního Yarisu mi to přišlo hladší.
Slušný je pak i Highlander, akorát majitelům dává pak pocit nadřazenosti díky jeho velikosti :-[]:-!
Ale třeba na rozdíl od Machiho mi neohrabanost k takovému autu sedí, naopak nekomfortní mi nepřišlo a to ani po Praze, je to podle mne nejkomfortnější neprémiová Toyota, co tady je aktuálně na trhu a to i odhlučněním na to, že je to hybrid.
V Toyotě určitě dlouze zvažovali rozlišování dle slovosledu v češtině... :-[]
Podstatné je, že logicky se méně plete GR Yaris vs Yaris GR sport, než Yaris GR vs Yaris GR sport.
Ono se to plete tak jako tak. V toyote samozřejmě to nikdo neřešil, o to víc překvapuje, že to řeší nějaký Čech. Protoze právě ten slovosled pro rodilého mluvčího je prakticky jedno.
Já myslím, že TOYOTA Gazo Racing je v japonsku myslím míněno motorsportem, ale víc by nám mohl řící manžér gazo racing ze Zlína. Nebyl tady sním rozhovor?
Češtinu do toho (naprosto zbytečně) taháš ty.
Proč Toyota (hned původně) zvolila pořadí jaké zvolila, je přitom naprosto jasné, je to totiž mnohem víc GR (Gazoo Racing), než Yaris, se kterým nemá technicky společného téměř vůbec nic, na rozdíl třeba od Golfu GTI a běžného Golfu.
Takže ten lingvistický kroužek tady už konečně zabal, volný slovosled není libovolný slovosled a navíc se týká primárně větné skladby, ale tady jde o název/jméno, které je jasně dané. S obdobnou logikou by s taky mohl tvrdit, že je úplně jedno, jestli napíšeš Karel Havlíček B., nebo Havlíček Karel B.
Ano mne sa viac ako Passat páči Arteon SB.Ten GR Yaris popísal Machy že to už je auto pre profíkov ale každopádne je to unikát pre fajnšmekrov takže kto si to môže dovoliť tak ten nech do toho ide.Som prekvapený že ťa sklamali Fordy.Ešte keby som to rozšíril na TOP 5 tak by som tam dal nový Qashqai a BMW 3.
Yaris GR neni uplne pro profiky, i amater muze jet pekelne rychle, ovlada se jednoduse, jako bezny hatch a v tom je jeho nebezpeci, protoze se dostavas do rychlosti, kde kazda chyba je trestana mnohem vetsim pruserem
To je v principu možné prakticky u každé čtyřkolky.
Ale s TYGRem se (při správném nastavení preference zadku) při tom smyku můžeš parádně bavit (a relativně snadno z něj "vybruslit"), a to i v legálních rychlostech, ideálně na sněhu/vodě, kde ani auto nedostává zdaleka tolik zabrat, jako na suchu, kde navíc nemá (R3) až tolik výkonu nazbyt.
To jak se ("motokárově") malý TYGR v takových podmínkách ovládá, nemá aktuálně v sériové produkci obdoby. :yes:
Nevím no... Na cestě na Dušnou přes Bystřičky mi to teda přišlo jako asi nejrychlejší věc, kterou jsem tam kdy jel. Asi bych si na okresce typu "eRZeta" na nic moc dalšího nevsadil...
A možná ještě víc než pekelně rychlé mi to přišlo pekelně efektivní. Jakože za těch pár kilometrů člověk prostě nemá šanci vzít pořádně pod krk nic ze silnějších aut, ale GR Jaryn ve mě vyvolal pocit, že jsem tak hluboko pod vším, co u něj znamená limit, jako jsem u žádného jiného auta nebyl...
Pekelně efektivní ano...
edit
Pokud máš na mysli konkrétní úsek z Malé Bystřice přes Dušnou (jsem tu "doma"), kde se jezdí závody do vrchu, tak ani na té trati (start-cíl), to auto objektivně (měřený čas na suchu) nedostižně rychlé (v rámci sériové produkce) nebude, to by tam nesměly být i poměrně dlouhá táhlá rovná stoupání (hlavně ta jedna dlouhá rovinka).
Subjektivně ("pekelně rychlé") proč ne, pochopitelně netuším jakými auty už si tam jel a s čím to vlastně srovnáváš. Navíc neexistuje žádná definice pekelně rychlého auta, takže si pod tím pojmem může každý představit něco jiného.
Osobně, i když pominu papírové údaje, tak to prostě není auto, do kterého někoho posadíš, rozjedeš se s ním, a hned mu spadne brada ze zrychlení, z toho jak ho to výrazně a nekompromisně zatlačí do sedačky...
Skutečná výjimečnost tohoto malého awd hh je pro mě v jiných ohledech, než v údajné "pekelné rychlosti".
Cit.: "Ale bohužel, taková je realita,". Realita taková být nemusí, ani co do kvality, ani co do ceny. Příklad: letošní Octavia 2,0 TDI 81 kW: při každém startu mne nepřestává udivovat svou kultivovaností, tichostí a potom také spotřebou. Takže to jde. Jen si to vyžaduje peníze na vývoj a nějaký ten čas. Ptám se: nejsou spíš než legislativní požadavky překážkou vývoje polovzdělaní, nezkušení (=práci se vyhýbající) manažeři na rozhodujících postech, co svou kariéru založili na papouškování hesel a tezí? Přes ně si technický vývoj ve své nejlepší podobě vážně těžko hledá cestu vpřed. Důkaz? H/K inovují jako o život a výsledky jsou vidět. Nejsou spokojeni s výsledky v USA, ale vidím, že v takovém nasazení se jich dočkají docela brzo. Už chápu, proto nejlepší inženýři a dizajnéři dali přednost před BMW, Mercedesem, Audi a pod. právě jihokorejskému koncernu. Skvělí inženýři ve škodovce mají oprávněný pocit, že těch nejlepších výsledků dosahují PROTI vůli majitele. Asi tak....
Este som zabudol na noveho kaskaja.... je dokonaly... kaskaj :yes::yes::yes::yes: ... za mna snad naj auto roka ... skoda len tej neferovej cenovky... 8-s
To je otázka. Politici můžou 1000x chtít, automobilky můžou 1000x nabízet. Ale stále musí koupit zákazník...
A ne v každé zemi jako u nás tvoří prodej nových vozů jen firmy...
Za mě čím víc budou politici křivit trh, víc tlačit EV a znevýhodňovat spalováky, tím hlubší krize přijde.
Mimochodem, už těm zkratomozkům někdo vysvetlil, že elektřinu bude Německo vyrábět z ruského plynu??? A že zemní plyn a ropa je fosil jak fosil?? 8-s:-[]
hele FAKT si (až) TAK SEBEnamyšlenej = že FAKT VĚŘÍŠ že to cos napsal v posledním odstavci = nikdo (kilomeTRy) nad tebou = neví? :-O:*):D:-!
tak teprve po1000 nejde o politiky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
to sou JEN nástroje = ty FURT odmítáš REALITU (jedno jestli zrovna ekonomickou viz Maláčová vs Niedermayer nebo..
Vole když nevíš heslo = tak to není problém = teda PRO TEBE stejnej jako pochopit.. od toho že Maláčová FAKT NE https://www.facebook.com/…259703022685945/ po to že by ses tou Teslou měl KONEČNĚ projet = abys vlastně věděl co to léééta tak zběsile rozsáhle furt dokola hodiny a hodiny kritizuješ;)
Ja mel z letosniho roku na ACZ pocit, ze do toho slaplo hlavne BMW, tedy marketingove. Testovalo se od nich pocitove snad obtyden, kazde druhe auto navic bylo autem pro fajnsmekry, dokonce i v hezkych novinarskych konfiguracich a vysledkem pak bylo ze hvezdicky jen litaly. Ne ze bych si stezoval, sam bych si u BMW umel vybrat, ale pokud neco tak to bylo tohle co me prastilo do oci, ta letosni snaha BMW byt videt.
Zejména hodnocení (šéfredaktora) GR Yarisu, ale i M3C, mě mimořádně pobavilo a uvítal bych pokračování v podobném duchu prvního dubna, ať je zase sranda... :D
Že oni vám u toho GR Yarisu zatajili volič/přepínač režimů AWD... ;-)
V závěru to dokonce vypadá na Machiho možný aktuální problém s identitou pohlaví:
"Ne, ani Mach jednička mě nenaučila mít ráda mustang."
Tak přeji, ať se to do nového roku ustálí na správné straně barikády! :yes::-)
Top: všechna normální, čistě spalovací auta, ideálně s manuální převodovkou a alespoň se 4 válci. :-):yes::yes::yes:
Flop: všechny elektrozkraty, zosobnění byrokratické hlouposti, ekoteroristické zvůle a lži, řidičské nezáživnosti, uživatelské nepraktičnosti, obludné nadváhy, cenové absurdity a ignorance vůči normálním zákazníkům! :-O:no::no::no:
Další co nikdy nejel (efektivnějším rychlejším) autem (jinak by NEPLÁCAL jak MOULA Neznalý) o elektroSPOTŘEBIČÍCH https://fdrive.cz/…-na-letisti-8277
prostě na elektromotůrek v hybridu MUSÍŠ vytáhnout stačí až V6 od Ferrari https://www.auto.cz/…y-edition-128296 myslel sem že to ví VŠICHNI DISKUTÉŘI ACZ = už 2 a půl roku;)
Išiel som na golfe keď som bol nosič palíc a na kolotočoch a stačilo mi.Nepotrebujem efektívnejšie auto chcem sa pokiaľ sa dá jazdou baviť radiť rýchlosti a tieto bzučiace elektrospotrebiče nechám pre vás eko progresívnych. :-O Je to absolútna utópia aby za 13 rokov sa predávali v Európe len elektromobili.Kde by ich všetky nabíjali ?Najlepšie keď niekto napíše že elektromobil ako druhé auto do rodiny do mesta je super.Neviem v akej galaxii tý ľudia žijú keď človek má problém raz za 10 rokov kúpiť prvé nové auto do rodiny za povedzme 18 000 € a nieto ešte druhé za 30 000 € +.
ty si fakt POMATENEJ = ropa dojde a MUSÍME MUSÍME MUSÍME něco dělat = byl si (už) na základce ZA ŠKOLOU???
PROTO sem se tu stokrát ptal na to KDY podle vás ODMÍTAČŮ POPÍRAČŮ reality dojde a NA JAK DLOUHO odhadujete celosvětovou přeměnu asi 2 tisíc milionů aut na něco co neni ropa = nepřekvapivě NIKDO NIKDO NIKDY nebyl schopen odpovědět. Což ale nebránilo aby jeden každej nepokračoval v blekotání JÁ efektivnější auto co k tý elektřině kterou spotřebuje i to spalovací NECHCI
Popravdě MNOHEM HŮŘ protože ty a další odmítači reality (a vzdělání ze ZŠ) si dojezdíte na co chcete = vy bojujete řvete ČÍM MAJÍ JEZDIT VAŠE VNOUČATA
Zjevně neumíš posoudit co a jak = tak posuzuješ JÁ JÁ JÁ (to je rozšířené ALE NIJAK to nesouvisí s tím co sem napsal = jinak ceny elektromobilů a spalováků se měly protnout někdy mezi lety 2025-30. MŮŽE být že současné posuny dané čipy a covidem to můžou trochu posunout