Ono by bylo co vyvijet, kdyby tomu nechali volny průběh. Ale chapu, ze lidi bez spetky inteligence a rozumu potřebuji diktaturu, aby jim rekla co je pro ne nejlepší...
V Jizni Koreji je diktatura?
Nepletes si to se Severni.
Tam spalovaky zakazovat ani nemusi. :-)
https://metro.co.uk/2017/07/23/north-koreas-eerily-empty-motorways-where-it-is-a-surprise-to-see-cars-and-buses-6799594/
Kolko rokov sa ty venujes vyvoju a vyrobe pohonov aut ze si dovolis oznacovat spicky z odboru ludmi bez spetky inteligencie a rozumu? Klasicky povysenecky diskuter ktory naopak nema ziadne vedomosti alebo vzdelanie potrebne na komentar k veci. Nepochopil si rozdiel medzi neudrzatelnou zastaralou fosilnou cestnou dopravou a nevyhnutnou potrebou udrzatelnej dopravy ktora sa da dosiahnut iba s elektromobilmi. Ked si to dostudujes, pochopis preco sa deju tieto pre teba matuce veci.
A vis o tom, ze ty doby o kterých mluvis vzesly samovolne? Jim to nikdo nenaridil, ze maji pouzivat parni stroje.. Chtelo by to zabrat v 5.tride v dejepisu
Vito, Musk začal, protože je nadmíru schopný. Viděl v baterkách obrovský potenciál, ale nějak se přešlapuje a taky ho nenapadlo, že bude problém s výrobou el. Energie. Letos máme nový rekord výroby z uhlí.
Na tom není nic k chápání, spíše námět pro přemýšlení o jasných danostech, třeba co nás učí ekonomové. Zajímavé je, že (dva) největší (institucionální) majitelé podílu v tak rozdílných automobilkách jako je GM a Tesla jsou stejní. Chápu, že akcie Tesly jsou terno (pro drobné střádale), ale akcie GM ??
nebyt dlouhodobych danovych zvyhodneni nafty, tak v osobacich zadny naftaky nehrochtaj a kolenovrti by si kolena nechavali vrtat pro neco jinyho
od 2023 nastane dalsi upadek dyzlu - nafta se prestane danove zvyhodnovat proti benzinu, coz bude znamenat ukonceni prodeju naftaku v nizsi stredni uplne a ve stredni velmi vyrazne
pozici nafty preberou benzinovy hybridy a casem EV
zdaneni nafty a benzinu bude stejne podle CO2
tedy jestlize spalenim 1 litru nafty vznikne o 10% vic CO2 nez spalenim 1 litru benzinu, tak spotrebni dan na naftu bude o 10% vyssi nez spotrebni dan na benzin
tedy jestlize dnes je spotrebni dan na litr benzinu 12.84kc a na naftu 9.90, znamena to, ze nafta bude nove zdanena 12.84*1.1 = 14.12 tedy o 4.22kc vic (+DPH), nebo benzin o 9.90/1.10 = 9.00 tedy o 3.84kc min (+DPH) a nebo treba neco mezi tim, aby celkovy zdaneni bylo stejne, nebo to bude uplne jinak...
vzhledem k prazdny statni pokladne po hospodareni StBaka babise a schilleny schillerky sazim na 1. variantu, coz bude znamenat dalsi prijem 25-30mld do statni kasy rocne, ktery zaplati hlavne kolenovrti jezdici na naftu a z male casti my vsichni, protoze cena vseho pujde logicky o par desetin procenta nahoru
a v okamziku, kdy nafta na stojanu bude o 5kc vyssi nez ted, tak pofiderni ekonomicka vyhodnost naftaku bude tatam.
jestli mas naftaka, tak se ho zbav, dokud se najde nejakej blazen co ho koupi
mozna ada nebo windiesel by mohli mit zajem ...
A bude to platit v celé EU? Pokud ne, tak minulé zvýšení daně na naftu vedlo naopak k výpadku ve státním rozpočtu. Jseš si jistej, že teď to bude jinak?
Tak on Musk muze vyrabet co chce, jemu nikdo nic nenarizuje. Ale vsem ostatnim ano. A to v pripadech, ktere jsi uvedl nikdy nestalo. Tyto vynalety si nasly cestu samy, pro svou vyhodu. A proto byl elektricky pohon neuspesny v porovnani s motorem pana Diesela.
PS. klidne muzu vyrabet bič z ***, ale na trh se asi nedostane, ale kdyz zatlacim na EU tak s nim budes praskat kazdy den. Stejna logika jako s EV auty
Doba elektrická byla před dobou benzínovou. První elektromotor byl sestrojen v roce 1828 a první elektromobil v roce 1835. První čtyřdobý zážehový motor byl sestrojen až v roce 1864, ale byl poháněn plynným palivem. Benzín se začal využívat mnohem později, až po roce 1890.
elektrika tady je odjakziva ve forme blesku a prinejmensim od doby lovcu mamutu ji tvuj praprapradedek vyuziva kdyz blesk zapalil les a tvuj praprapradedek si pripravil kvalitnejsi zradlo, coz znamenalo kvalitativni skok diky elektrice tehda v priprave zradla
a dnes diky elektrice zazivame dalsi kvalitativni skok, tentokrat v doprave
Můžu se zeptat, v čem je ten kvalitativní skok? Pokud je mi známo, tak před 100 lety byly elektromobily vytlačeny z trhu, jelikož auta na benzínový motor nabídla i přes složitější techniku větší dojezd. Co se od té doby změnilo?
Pokud zavírají, znamená to Kyliánku, že už mají hotový pravý diesel na metan. To je motor budoucnosti! Prvních 30 let jeho design vydrží beze změny, potom se vývoj obnoví. :yes:
Pravý Dieselův motor jezdil na arašídový olej. Pak přišla motorová nafta. Proč by měl být zajímavý metan? Má nízké cetanové číslo a proto se pro spalování ve vznětovém motoru nehodí. Navíc je to plyn se silným skleníkovým efektem a lze očekávat, že brzo se dostane na černou listinu zelené církve.
Doufam, ze konecne pochopi (dnesni) zbytecnost sveho oboru a prestane brzdit pokrok patami.
A prestane fungovat jako dezinformacni lobbista za sve (v dnesni dobe v osobni doprave absolutne neperspektivni) obory - spalovaci motory a vodik.
Motory s vnitrnim spalovanim se odebiraji za temi s vnejsim. :yes:
To je realita bez ohledu na tento clanek...
Mackovi publikace a verejne vystupy (posledni vykriky) naprosto postradaji smysl. https://itradenews.cz/…predni-odbornici:D
Citace z toho bullshitu:
"Jsou auta do zásuvky hotová věc?
JAN MACEK: Rozhodně ne v blízké budoucnosti." :D:D:D "Spíš bych si vsadil na vyvážené portfolio konvenčních vozů, hybridů, elektromobilů a vodíkových technologií."
Tohle je realita: https://www.forbes.com/…omaker-ev-plans/
Necht si kazdy porovna plany automobilek (vsech, napr. GM, ktera nema s EU nic spolecnyho...) s tim, co tvrdi "predni odbornik".
"The General says it plans to stop selling gas and diesel vehicles by 2035." :-O
"And by 2030, the Cadillac lineup will be all-electric." :-O
Skoda, ze tyhle informace "prednimu odbornikovi", profesoru spalovacich motoru unikaji a misto toho siri vlastni zavery podlozene daty, ktere jak sam rad uvadi :no: , si ohnul ve svuj prospech a ktere jsou v primem rozporu.
Dale je pan Macek v primem rozporu primo s automobilkou BMW a jejim ekologickym auditem. https://www.autoblog.com/…urced-and-built/
BMW iX xDrive50 isn't just greener on the road, but from the get-go
Pane Macku, umite si toto prelozit??
PS "Predni odbornici" a Macek v kontextu tohoto: "Hyundai údajně zavírá centrum pro vývoj spalovacích motorů" je proste protimluv. Macek je odbornikem na zanikajici obor, ktery se (zcela zcestne) vyjadruje k (oboru) budoucnosti - elektro, kde je ale naprosty laik (receno velmi slusne).
PPS https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Laik
Laik (z latinského laicus, původem z řeckého λαϊκός, „světský“) je obecně člověk neškolený v určitém oboru, neodborník ;-) (v protikladu k odborníkovi :-| ). Pane Macku, dekujeme, odejdete (se cti do penze a uz se dal historicky neznemoznujte).
Niekto ti povie ze si mimo temy a ty mu odpovies ze je mimo temy? :D Tak sa skus trochu zamysliet, ci je mimo autor povodneho prispevku, alebo ty co tu bluznis o sialenych ekologickych planoch, ktore mylne povazujes za dielo politikov, ktori prave musia znasat ich nepopularitu a tlmocit ju dezolatom ako ty ako "nutne zlo", alebo sa zmier s realitou ze ziadne masivne protesty proti EV neexistuju, naopak patria medzi najoblubenejsie auta na ktore su najdlhsie poradovniky a taktiez EV obsadzuju predne priecky prieskumov spokojnosti majitelov - to je ten clovek co ich skutocne vlastni, vie ich porovnat s viacerymi spalovakmi ktore vlastnil a pouzival a nepise iba nezmyselne infantilne komentare odveci..
1) Hyundai uvedlo na trh svůj první spalovací motor v roce 1992 (do té doby vyrábělo jen licenční motory, především od Mitsubishi). Tradice vývoje spalovacích motorů tedy není dlouhá.
2) Bentley vyrábělo svůj L-series V8 po dlouhých 61 let. Během let se přidalo vstřikování, turbodmychydla, katalyzátory, modikikovala se spousta dílů, ale design motoru zůstal stejný. VAZ/Lada vyrábí svůj motor 50 let a v modifikované verzi s objemem 1.7 litru se montuje do Lady Niva a plní i nejnovější emisní normu EURO 6d TEMP-EVAP-ISC. Proč by se měly neustále vyvíjet nové a nové konstrukce motorů, když ty staré fungují?
3) Kolik má Hyundai vývojových center na motory? "Zavře" všechny? Nejde v tomto případě o pouhé přejmenování, aby na to vývojové centrum mohli sosat nějaké zelení elektro-dotace?