Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai údajně zavírá centrum pro vývoj spalovacích motorů

Vývojové centrum pohonných jednotek mělo být reorganizováno na vývojový tým elektrifikace, zatím se však jedná pouze o spekulace.
Zpět na článek
28. 12. 2021 15:06
28. 12. 2021 15:55
28. 12. 2021 23:15
29. 12. 2021 15:54
29. 12. 2021 10:17
29. 12. 2021 11:13
29. 12. 2021 12:40
29. 12. 2021 14:23
29. 12. 2021 15:26
29. 12. 2021 15:32
Avatar - toomuch
28. 12. 2021 14:09
Revoluce, ne evoluce.
Když není dál co vyvíjet, tak to pochopitelně zavřou, bohudík.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Amaterasu
28. 12. 2021 14:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Brmbalik
28. 12. 2021 22:43
Re: Revoluce, ne evoluce.
Ono by bylo co vyvijet, kdyby tomu nechali volny průběh. Ale chapu, ze lidi bez spetky inteligence a rozumu potřebuji diktaturu, aby jim rekla co je pro ne nejlepší...
30. 12. 2021 20:43
Re: Revoluce, ne evoluce.
V Jizni Koreji je diktatura?
Nepletes si to se Severni.
Tam spalovaky zakazovat ani nemusi. :-)
https://metro.co.uk/2017/07/23/north-koreas-eerily-empty-motorways-where-it-is-a-surprise-to-see-cars-and-buses-6799594/
Avatar - .StenLi.
4. 1. 2022 09:22
Re: Revoluce, ne evoluce.
Kolko rokov sa ty venujes vyvoju a vyrobe pohonov aut ze si dovolis oznacovat spicky z odboru ludmi bez spetky inteligencie a rozumu? Klasicky povysenecky diskuter ktory naopak nema ziadne vedomosti alebo vzdelanie potrebne na komentar k veci. Nepochopil si rozdiel medzi neudrzatelnou zastaralou fosilnou cestnou dopravou a nevyhnutnou potrebou udrzatelnej dopravy ktora sa da dosiahnut iba s elektromobilmi. Ked si to dostudujes, pochopis preco sa deju tieto pre teba matuce veci.
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2021 15:06
Spekulace
Takže další typický informační hoax... Konkrétně nikdo nic neví ale už se budují teorie coby kdyby...

Viz změna pouoce designéra Petera Schreyera... ano, ro přece nemůže znamenat nic jiného než elektrifikaci... :-[] :-[] :-[]

Taky přidám jeden - Hyundai posiluje vývoj vodikoveho pohonu. Proto Peter Sxhreyer změnil pozici a Biermann odešel do důchodu... :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Amaterasu
28. 12. 2021 15:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2021 23:15
Re: Spekulace
A co takhle si o tom první něco přečíst a až poté tvrdit, že to je hoax?

Potvrzuje to i BusinessKorea.

A k elektrifikaci:

"“Now, it is inevitable to convert into electrification,” said the newly appointed R&D chief Park Chung-kook in an email to employees. "

Fascinuje mě ten počet lajků tvého příspěvku. To si jako fakt tolik lidí nic neověří a hned kliká???
28. 12. 2021 21:48
kdo chvili stal, stoji opodal
a protoze i hyunday chce prezit a necumet jak mu ujizdi vlak, tak i on posila spalovaky k ledu
logicky

byla doba kamenna, doba parni, doba benzinova, ted prichazi doba elektricka
kazdej novej upgrade znamenal kvalitativni skok
bude to tak i ted
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Brmbalik
28. 12. 2021 22:45
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
A vis o tom, ze ty doby o kterých mluvis vzesly samovolne? Jim to nikdo nenaridil, ze maji pouzivat parni stroje.. Chtelo by to zabrat v 5.tride v dejepisu
28. 12. 2021 23:14
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Kdo naridil nejhodnotnejsi automobilce (Tesla) elektricky pohon?

Kdo to naridil GM (viz muj prispevek nize)?

Kdy skonci se spalovaky Volvo a kdy Jaguar?
Kdo jim to naridil?

Ty jsi historik, Brmbaliku?
Vis neco o vymirani druhu?
Ale to jsi asi na zakladce neprobiral, vid...
https://www.amnh.org/…/six-extinctions
https://en.m.wikipedia.org/…m_climate_change
Avatar - KANKUNEN
29. 12. 2021 08:34
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Vito, Musk začal, protože je nadmíru schopný. Viděl v baterkách obrovský potenciál, ale nějak se přešlapuje a taky ho nenapadlo, že bude problém s výrobou el. Energie. Letos máme nový rekord výroby z uhlí.
29. 12. 2021 09:08
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Využil obrovských dotací a dalších všemožných zvýhodnění. Bez toho by do toho asi ani nešel.
29. 12. 2021 10:17
Tesla
Ono je docela zajímavé se kouknout, kdo vlastní největší podíly v těchto firmách:
Tesla https://finance.yahoo.com/…ote/TSLA/holders?…
GM https://finance.yahoo.com/…quote/GM/holders?p=GM
pak se koukneme na náš oblíbený dodavatel zdraví Pfizer https://finance.yahoo.com/…uote/PFE/holders?…
největší řetězec lékáren https://finance.yahoo.com/…uote/WBA/holders?…
potraviny Mondelez https://finance.yahoo.com/…ote/MDLZ/holders?…
a tak dále :D
29. 12. 2021 11:13
Re: Tesla
Xylo, co presne je na tom zajimaveho?

Ze Americane spori do investicnich fondu?
29. 12. 2021 12:40
Re: Tesla
Jo takový investiční fond ten nemá žádný vliv na nic, jen spravuje peníze pro investory (nebo národní banky) :-O
https://www.kurzy.cz/…-ted-nepujcujte/
29. 12. 2021 14:23
Re: Tesla
Ok, ale porad nechapu.
29. 12. 2021 15:26
Re: Tesla
Na tom není nic k chápání, spíše námět pro přemýšlení o jasných danostech, třeba co nás učí ekonomové. Zajímavé je, že (dva) největší (institucionální) majitelé podílu v tak rozdílných automobilkách jako je GM a Tesla jsou stejní. Chápu, že akcie Tesly jsou terno (pro drobné střádale), ale akcie GM ??
29. 12. 2021 15:32
Re: Tesla
Tak maji diverzifikovane portfolio.
Sazi na vsechny kone...

V USA nefunguje penzijni system a lide spori timhle zpusobem.
Tech penez je tam strasne a nekam se nacpat musi. :-)

O tom do jake miry takovy vlastnici ovlivnuji smerovani tech firem nemam tuseni. Myslim, ze jim jde jen o jedno - zisk resp. zhodnoceni investice.
29. 12. 2021 10:20
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
nebyt dlouhodobych danovych zvyhodneni nafty, tak v osobacich zadny naftaky nehrochtaj a kolenovrti by si kolena nechavali vrtat pro neco jinyho

od 2023 nastane dalsi upadek dyzlu - nafta se prestane danove zvyhodnovat proti benzinu, coz bude znamenat ukonceni prodeju naftaku v nizsi stredni uplne a ve stredni velmi vyrazne
pozici nafty preberou benzinovy hybridy a casem EV
29. 12. 2021 10:49
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Mohl jsi jen stručně napsat, že nafta a benzín budou díky vyšším daním zdraží.
29. 12. 2021 11:30
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
tak to neni

zdaneni nafty a benzinu bude stejne podle CO2
tedy jestlize spalenim 1 litru nafty vznikne o 10% vic CO2 nez spalenim 1 litru benzinu, tak spotrebni dan na naftu bude o 10% vyssi nez spotrebni dan na benzin
tedy jestlize dnes je spotrebni dan na litr benzinu 12.84kc a na naftu 9.90, znamena to, ze nafta bude nove zdanena 12.84*1.1 = 14.12 tedy o 4.22kc vic (+DPH), nebo benzin o 9.90/1.10 = 9.00 tedy o 3.84kc min (+DPH) a nebo treba neco mezi tim, aby celkovy zdaneni bylo stejne, nebo to bude uplne jinak...

vzhledem k prazdny statni pokladne po hospodareni StBaka babise a schilleny schillerky sazim na 1. variantu, coz bude znamenat dalsi prijem 25-30mld do statni kasy rocne, ktery zaplati hlavne kolenovrti jezdici na naftu a z male casti my vsichni, protoze cena vseho pujde logicky o par desetin procenta nahoru

a v okamziku, kdy nafta na stojanu bude o 5kc vyssi nez ted, tak pofiderni ekonomicka vyhodnost naftaku bude tatam.

jestli mas naftaka, tak se ho zbav, dokud se najde nejakej blazen co ho koupi
mozna ada nebo windiesel by mohli mit zajem ...
29. 12. 2021 11:59
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
A bude to platit v celé EU? Pokud ne, tak minulé zvýšení daně na naftu vedlo naopak k výpadku ve státním rozpočtu. Jseš si jistej, že teď to bude jinak?
29. 12. 2021 12:02
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Nemám nafťáka a taky jsem mnoho let neničil zdraví jiným lidem přímostřikovým benzínem. Jako třeba ty.
Avatar - Brmbalik
29. 12. 2021 19:16
Re: Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Tak on Musk muze vyrabet co chce, jemu nikdo nic nenarizuje. Ale vsem ostatnim ano. A to v pripadech, ktere jsi uvedl nikdy nestalo. Tyto vynalety si nasly cestu samy, pro svou vyhodu. A proto byl elektricky pohon neuspesny v porovnani s motorem pana Diesela.
PS. klidne muzu vyrabet bič z ***, ale na trh se asi nedostane, ale kdyz zatlacim na EU tak s nim budes praskat kazdy den. Stejna logika jako s EV auty
Avatar - Amaterasu
29. 12. 2021 19:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2021 19:30
Re: Re: kdo chvili stal, stoji opodal
A kdo tu naftu podle tebe dotuje? Dej odkaz na nějaký rozpočet.
Avatar - Amaterasu
29. 12. 2021 19:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2021 19:35
Re: Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Takže opět jen žvaníš.
Avatar - Amaterasu
29. 12. 2021 19:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 12. 2021 13:17
Re: Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Asi máš ve všem pravdu. Jako vždy.
Avatar - Amaterasu
30. 12. 2021 13:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2021 19:32
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Jak souvisi vymirani druhu se spalovacimi motory Hyundai?
29. 12. 2021 08:58
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Doba elektrická byla před dobou benzínovou. První elektromotor byl sestrojen v roce 1828 a první elektromobil v roce 1835. První čtyřdobý zážehový motor byl sestrojen až v roce 1864, ale byl poháněn plynným palivem. Benzín se začal využívat mnohem později, až po roce 1890.
29. 12. 2021 10:16
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
elektrika tady je odjakziva ve forme blesku a prinejmensim od doby lovcu mamutu ji tvuj praprapradedek vyuziva kdyz blesk zapalil les a tvuj praprapradedek si pripravil kvalitnejsi zradlo, coz znamenalo kvalitativni skok diky elektrice tehda v priprave zradla
a dnes diky elektrice zazivame dalsi kvalitativni skok, tentokrat v doprave
29. 12. 2021 17:48
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Můžu se zeptat, v čem je ten kvalitativní skok? Pokud je mi známo, tak před 100 lety byly elektromobily vytlačeny z trhu, jelikož auta na benzínový motor nabídla i přes složitější techniku větší dojezd. Co se od té doby změnilo?
Avatar - Amaterasu
29. 12. 2021 19:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
29. 12. 2021 14:35
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Pokud zavírají, znamená to Kyliánku, že už mají hotový pravý diesel na metan. To je motor budoucnosti! Prvních 30 let jeho design vydrží beze změny, potom se vývoj obnoví. :yes:
Avatar - toomuch
29. 12. 2021 15:57
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Davide, neměl by to být spíš diesel na letecký kerosin?
29. 12. 2021 18:05
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Pravý Dieselův motor jezdil na arašídový olej. Pak přišla motorová nafta. Proč by měl být zajímavý metan? Má nízké cetanové číslo a proto se pro spalování ve vznětovém motoru nehodí. Navíc je to plyn se silným skleníkovým efektem a lze očekávat, že brzo se dostane na černou listinu zelené církve.
Avatar - .StenLi.
4. 1. 2022 09:28
Re: kdo chvili stal, stoji opodal
Ale Ada cital na autoforum nezmysel o metanvovom motore tak to tak musi byt!! :)
28. 12. 2021 21:52
Zdravime Jana Macka, siritele bludu
Doufam, ze konecne pochopi (dnesni) zbytecnost sveho oboru a prestane brzdit pokrok patami.
A prestane fungovat jako dezinformacni lobbista za sve (v dnesni dobe v osobni doprave absolutne neperspektivni) obory - spalovaci motory a vodik.
Motory s vnitrnim spalovanim se odebiraji za temi s vnejsim. :yes:
To je realita bez ohledu na tento clanek...

Mackovi publikace a verejne vystupy (posledni vykriky) naprosto postradaji smysl.
https://itradenews.cz/…predni-odbornici :D
Citace z toho bullshitu:
"Jsou auta do zásuvky hotová věc?
JAN MACEK: Rozhodně ne v blízké budoucnosti." :D :D :D "Spíš bych si vsadil na vyvážené portfolio konvenčních vozů, hybridů, elektromobilů a vodíkových technologií."

Tohle je realita:
https://www.forbes.com/…omaker-ev-plans/
Necht si kazdy porovna plany automobilek (vsech, napr. GM, ktera nema s EU nic spolecnyho...) s tim, co tvrdi "predni odbornik".
"The General says it plans to stop selling gas and diesel vehicles by 2035." :-O
"And by 2030, the Cadillac lineup will be all-electric." :-O
Skoda, ze tyhle informace "prednimu odbornikovi", profesoru spalovacich motoru unikaji a misto toho siri vlastni zavery podlozene daty, ktere jak sam rad uvadi :no: , si ohnul ve svuj prospech a ktere jsou v primem rozporu.

Dale je pan Macek v primem rozporu primo s automobilkou BMW a jejim ekologickym auditem.
https://www.autoblog.com/…urced-and-built/
BMW iX xDrive50 isn't just greener on the road, but from the get-go
Pane Macku, umite si toto prelozit??

PS "Predni odbornici" a Macek v kontextu tohoto: "Hyundai údajně zavírá centrum pro vývoj spalovacích motorů" je proste protimluv. Macek je odbornikem na zanikajici obor, ktery se (zcela zcestne) vyjadruje k (oboru) budoucnosti - elektro, kde je ale naprosty laik (receno velmi slusne).

PPS https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Laik
Laik (z latinského laicus, původem z řeckého λαϊκός, „světský“) je obecně člověk neškolený v určitém oboru, neodborník ;-) (v protikladu k odborníkovi :-| ). Pane Macku, dekujeme, odejdete (se cti do penze a uz se dal historicky neznemoznujte).
Rozbalit vlákno
5
29. 12. 2021 09:11
Re: Zdravime Jana Macka, siritele bludu
A ty víš, co se stane až se ty šílené "ekologické" plány politiků potkají s masivními nepokoji jejich voličů?
29. 12. 2021 11:20
Re: Zdravime Jana Macka, siritele bludu
Jestli chces psat neco o socialne slabsich, revoluci nebo delnicke tride, nejsi ve spravne diskuzi.
29. 12. 2021 12:04
Re: Zdravime Jana Macka, siritele bludu
Co to zase meleš za nesmyly? Opět jseš mimo téma.
Avatar - .StenLi.
4. 1. 2022 09:37
Re: Zdravime Jana Macka, siritele bludu
Niekto ti povie ze si mimo temy a ty mu odpovies ze je mimo temy? :D Tak sa skus trochu zamysliet, ci je mimo autor povodneho prispevku, alebo ty co tu bluznis o sialenych ekologickych planoch, ktore mylne povazujes za dielo politikov, ktori prave musia znasat ich nepopularitu a tlmocit ju dezolatom ako ty ako "nutne zlo", alebo sa zmier s realitou ze ziadne masivne protesty proti EV neexistuju, naopak patria medzi najoblubenejsie auta na ktore su najdlhsie poradovniky a taktiez EV obsadzuju predne priecky prieskumov spokojnosti majitelov - to je ten clovek co ich skutocne vlastni, vie ich porovnat s viacerymi spalovakmi ktore vlastnil a pouzival a nepise iba nezmyselne infantilne komentare odveci..
Avatar - Amaterasu
29. 12. 2021 12:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2021 08:52
Bouře ve sklenici vody
1) Hyundai uvedlo na trh svůj první spalovací motor v roce 1992 (do té doby vyrábělo jen licenční motory, především od Mitsubishi). Tradice vývoje spalovacích motorů tedy není dlouhá.
2) Bentley vyrábělo svůj L-series V8 po dlouhých 61 let. Během let se přidalo vstřikování, turbodmychydla, katalyzátory, modikikovala se spousta dílů, ale design motoru zůstal stejný. VAZ/Lada vyrábí svůj motor 50 let a v modifikované verzi s objemem 1.7 litru se montuje do Lady Niva a plní i nejnovější emisní normu EURO 6d TEMP-EVAP-ISC. Proč by se měly neustále vyvíjet nové a nové konstrukce motorů, když ty staré fungují?
3) Kolik má Hyundai vývojových center na motory? "Zavře" všechny? Nejde v tomto případě o pouhé přejmenování, aby na to vývojové centrum mohli sosat nějaké zelení elektro-dotace?
Rozbalit vlákno
3
29. 12. 2021 11:37
Re: Bouře ve sklenici vody
ses si jistej, ze ted zigulackej motor je puvodem ruskej a ne italskej ???
Avatar - Ada je zase tady
29. 12. 2021 14:42
Re: Bouře ve sklenici vody
Motor z Fiatu 124 byl v Rusku nejprve výrazně rekonstruován. Nastuduj si to Kyliánku.
29. 12. 2021 16:06
Re: Bouře ve sklenici vody
Původem je v podstatě italský, ale vyráběl ho jen VAZ a pozdější modifikace si zajišťoval VAZ.