Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová baterie pro Ford Mustang Mach-E je dražší než nejlevnější pick-up značky

Ceny baterií sice v posledních letech padají, přesto pořád nejde o žádnou levnou srandu.
Zpět na článek
29. 12. 2021 17:38
29. 12. 2021 17:43
29. 12. 2021 19:14
30. 12. 2021 01:52
30. 12. 2021 08:53
30. 12. 2021 10:14
30. 12. 2021 16:57
30. 12. 2021 17:27
30. 12. 2021 18:49
31. 12. 2021 09:33
Avatar - Pac-Man
29. 12. 2021 16:23
Battery pack vs pick-up
Banksyho art objekty stoji £4-6M, pritom to muze byt pouze kus zdi nemovovitosti, ktera samotna stoji 10x min nez jeji mala soucast, a fakt nikdo nad tim nebreci.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Roman Horký
29. 12. 2021 17:06
Re: Battery pack vs pick-up
To je dobrá paralela. Zejména stran reálných kupcu.
Avatar - curwasportiva
29. 12. 2021 17:28
Re: Battery pack vs pick-up
A to souvisi s fenou baterii jak? :D
Avatar - Pac-Man
29. 12. 2021 17:46
Re: Battery pack vs pick-up
Jsi potencialni sberatel moderniho umeni?
Jsi potencialni kupce Mustang Mach-E™?
Jestli ano, pak ti to velmi rad vysvetlim.
Jelikož mam oboje z obou světů a…
Jsou to vytribena umelecka dila & baterka namisto nadrze :-)
Jednoduche vysvetleni: doma a na sport Casio G-Shock™ GMW series, do spolecnosti PP Nautilus® 5711 series.
Jo, a nebud smutny, nebylo tomu vzdy tak. Na konci roku 2007 jsem rozprodaval vsechno, co se dalo dobre zpenezit, jen aby zachranil svuj byznys (napríklad zastavarna Nekazanka, trvalo to dlouho, sakra… velmi dlouho).
Jj, trvalo to 3-5 let, ale dopadlo to dobre, jsem zpet ve hre a velmi me to bavi 🤗
Jey, jajsem mel moznost ridit skoro vse, co ma ctyri kola. Prisel jsem na to, ze budoucnost patri elektrickym autum.
Jsou nejlepsi ve vsech disciplinach, at si sednu do cehokoliv z V6, V8, V12 - ma to vzdy a za jakychkoli pozici a podminek navrch, a to skutečně ve vsem. Skutecne :-)
Avatar - curwasportiva
29. 12. 2021 19:57
Re: Battery pack vs pick-up
Nejsem ani jedno a ani jedním se neplánuji stát.
Banksyho piece většinou stojí pár liber, což je cena barvy v plechu a pár minut práce/zábavy, které ho to opravdu stojí. Vše ostatní je jen spekulace..
To nemá s exaktně určenou a vypočítanou cenou baterie absolutně nic společného. Pokud teda tu baterii nepřilepíš páskou na zeď v muzeu moderního umění a nenazveš to uměleckou instalací...
Jinak jsem rád, že jsi rád :)
Avatar - Pac-Man
29. 12. 2021 20:13
Re: Battery pack vs pick-up
Dekuji za odpoved, jsem velice rad, ze jsi take rad. Posilam pusu do pilsner :-)
Avatar - lyon667
30. 12. 2021 08:34
Re: Battery pack vs pick-up
To chceš vážně srovnávat díl spotřební s (možná rádoby) dílem uměleckým? Nebo snad naznačuješ, že ta baterka do Mach-E je ve skutečnosti světový unikát a ke koupi bude jen na aukci?
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 10:17
Re: Battery pack vs pick-up
Hele, další fake Nick. Všichzni sou Čížek, vid trotle :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 10:16
Re: Battery pack vs pick-up
Hlavně v dojezdu, ve výdrži, charakteru, zvuku a odkazu na tradice.

Tam to přímo vede.

Boha, to jsou zas fanatický žvásty!!!

Tihle elektro-trollové, to je diagnoza sama.
29. 12. 2021 16:38
Kolik stojí spalovací motor?
Třeba kousky od AMG klidně milion plus
Rozbalit vlákno
72
29. 12. 2021 17:22
Re: Kolik stojí spalovací motor?
A to jako chceš srovnávat osmiválcový motorový skvost se stovkami na tisícinu mm vyrobených součástek s hnusnou těžkou škatulí plnou jedů a těžkých kovů, která nezadržitelně degraduje? :-[] :-[] :-[] :no:
29. 12. 2021 22:35
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Jasně a v nádrži spalováku místo jedů máš fialky…
30. 12. 2021 08:56
Re: Kolik stojí spalovací motor?
A elektrika se vyrábí bez ztrát třením ebenové tyče.
30. 12. 2021 10:05
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Ano, může být. Ale nemusí. EV má tu výhodu, že může jezdit na elektřinu z mnoha zdrojů, ať už špinavých nebo čistých. Kdežto spalovák bohužel jen na tu ropu.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 10:22
Re: Kolik stojí spalovací motor?
bohužel milý fanatiku, v zimě se vyrábí VYHRADNE ze špinavých zdrojů, nebot vaše slavná fotovoltaika nic nedává, stejně tak větrníky

Fotovoltaika v německu dává 0,707 GW za den, konvenční špinavé zdroje 42-68 GW za den :-) :-) :-)
Větrníky mezi 2-20 GW za den a spíš většina dní v měsíci je do těch 10 GW.

Dost smůla co.

https://www.agora-energiewende.de/…0.12.2021/today/
30. 12. 2021 13:26
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Jsi blbej nebo navedenej? Já snad tvrdím, že elektřina se vyrábí výhradně z čistých zdrojů? Zimu tady snad máme celý rok nebo co?
Pokud nerozumíš psanému textu, nerozumíš rozdílu mezi "moct" a "muset", tak se vrať do základky na hodiny češtiny.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 13:45
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Zima je tu od půlky října do konce března, takže 5,5 měsíce, v některých oblastech i klidně i 6,5.

Jediná smyspluplná čistá energie je Jádro.

A to jak konvenční elektrárny III+ generace, tak SMR typu akademik Lomonosv tak 4. generace typu reaktory s rychlými neutrony chlazenými sodíkem (BN v Bělojarské JE) nebo rusy stavěná obdoba v Číně, tak chlazené olovem (testovací fáze opět Rusko)

Vše ostatní je zelená neostalinistická utopie, co je pro střední Evropu neopoužitelná (protože bohužel nemám moře a kolem Poděbrad to faaaakt nefouká) a nikdy to nemůže utáhánout ty desítky milionů tepelných čerpadel a a eleketromobilů + svícení + spotřebiče + průmysl+ veřejné osvětlení atd atd
30. 12. 2021 13:47
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Já vím, od kdy do kdy je zima. Nevím, proč mi to píšeš a jakou to má souvislost s mým tvrzením, že elektřina se dá vyrábět špinavě i čistě.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 13:58
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Kolik % jí vyrobíš čistě a kolik % je nutno vyrobit špinavě, aniž by se lidi vrátili do jeskyní nebo umrzli?

Povídej, čekám.-

zatím je to v krísném, zeleném bolešvické Německu v zimě tak 15% kus 85% když maj šopatný dny a nesvítí a nefouká a tak 35% kus 65% když maj hodně dobrý dny a fouká.

A to má Německo moře.

Spočti mi to u nás, v Rumunsku, slovensku, Jugoslávii atd atd.
To bude tak 7% ku 93% a 15% vs 85% v nejlpším případě vid nebo investice řádu stovek milionů EURO ale!!!!!
A to nemluvím a rozvodné síti na vesnicích a odlehlých oblastí, která je zastaralá a poddimenzovaná. Nutno vyměnit nejméně tak 300 trafoastnic atd atd
30. 12. 2021 14:16
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Mám ten pocit, že si myslíš, že tvrdím, že elektřina se vyrábí pouze čistě nebo se musí vyrábět pouze z čistých zdrojů?
Co nedokážeš pochopit na tom, že elektřina má různé možnosti výroby, kdežto benzín/naftu můžeš prakticky jen vyrábět z ropy? (ano jsou tam nějaké jiné možnosti, ale vzhledem ke spotřebě naprosto marginální)
Když chceš podíly, tak tady jsem je pro tebe získal z výroční zprávy ČEZ za rok 2020: výroba elektřiny bezemisní zdroje: 32,561 TWh, emisní zdroje: 24,216 TWh. Procenta jsi snad schopen už spočítat sám.
Co se týče rozvodné sítě, ČEZ investuje ročně přes 10 mld, ostatní distributoři další miliardy do modernizace sítí.Není to tak, že se postavila nějaká rozvodná síť v 50. letech minulého století a od té doby se na nic nešáhlo. 4,5 tisíce benzínek ti tady taky nevyrostlo ze dne na den, ale trvalo to skoro 30 let.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 14:23
Re: Kolik stojí spalovací motor?
tu čistou energie dělá z 80% jádro, které německo tvrdošíjně odmítá a s ním i někteří utopisti a zelený fanatici v Bruselu.

Kolik to je bez jádra, jo a ještě bez vodních elektráren, protoež ty bezemisně už vyrábí taky 70 let :-)

Kolik jde vyrobit % ryze z OZE new generation, tedy větrník, FVE a biomasa. To budou luxusní číslíčka vid.

Ale vlastně sem zapoměl, že to za 20 let zachrání všechno vodík :-) :-) :-) :-)
30. 12. 2021 14:35
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Co máš proti jádru? Mě jádro nevadí a vyhovuje.
Mě je u pr*ele, co si o jádru myslí utopisti a zelení fanatici.
Co se týče poslední věty, vodík je snad zdroj energie? On se dá někde čerpat, aby jsi z něj mohl vyrábět elektřinu? Nebo proč ho tu uvádíš?
P.S. Mimochodem, nauč se rozlišovat mezi špinavým/čistým (resp. emisním a bezemisním) zdrojem a obnovitelným a neobnovitelným zdrojem. Nejsou to synonyma.
30. 12. 2021 11:04
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Zkoušel jsi někdy dobíjet EV z FVE? Pro tvojí informaci. FVE s 3,5 kWhp je schopna vyrobit v nejlepších dnech max.25 kWh energie. Průměrný EV má spotřebu +/- 20 kWh/100 km. Pokud tedy nebudeš elektriku spotřebovávat doma, nabiješ za den dojezd max 100 km. A to v nejlepším možném případě. V zimě je výroba na max 10%. Tak asi takhle.
30. 12. 2021 13:30
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Hele, zkoušel. Mám FVE v práci a teď budu mít i doma. Takže limity FVE na střeše znám.
Nicméně o získávání elektřiny pouze z vlastní střechy nepíšu. Relativně čistá elektřina se dá získat i z rozvodné sítě, záleží na tom, co je na druhém konci.
Mě nevadí, že elektřinu mohu mít i ze špinavých zdrojů. Pořád platí, že elektřinu můžeš mít i z čistých zdrojů.
Avatar - twistedTSD
30. 12. 2021 16:23
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Až na to, že ne. Spalovák může jezdit na cokoli od fritovacího oleje přes ethanol po vodík. Jde jen o to skloubit ekonomickou a ekologickou stránku provozu.
30. 12. 2021 19:22
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Tak to jsem zvědav, když do svého naftového V6 200 kW začnu lít fritovací olej, jak dlouho motor vydrží, jaký bude mít výkon a zda si udrží limity emisí...
A pokud zmiňuješ vodík, BMW s tím přes cca 10 let experimentovalo a zajímalo by mne, co by lidé říkali, že jezdí za 10 Kč / km a že motor je po 50 tisících km na výměnu. A když natankují kapalný H2 (musí ho být hodně, protože spalování H2 je naprosto neefektivní), tak za cca 10-13 dnů budou mít prázdnou nádrž...
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2021 01:48
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Samozřejmě tím nebylo myšleno, že začneš lít olej do euro 6 motoru. Z vodíku především můžeš vyrobit syntetické palivo.
31. 12. 2021 12:27
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Tak k čemu mi ten argument je, když nenajdu motor s dnešními parametry, kam bych fritovací olej mohl nalít?
Co se týče druhé věty, rozumím tomu tak, že vyrobím vodík, jehož výroba je poměrně energeticky náročná, a poté s dalšími náklady a ztrátami z něj vyrobím syntetické palivo, které s velkými ztrátami spálím v motoru? Spočítané to nemám, ale pokud jen na palivu mě bude stát jeden km třeba 20 korun, tak se domníváš, že to bude hit?
30. 12. 2021 08:20
Re: Kolik stojí spalovací motor?
chci srovnávat cenu, za kterou se vyměňuje spalovací motor a cenu, za kterou se vyměňují baterie do auta.
upřímně doznávám, že spousta aut jezdí s původním motorem a šance, že elektromobil bude jezdit se stejnými bateriemi 20 let není velká.
Avatar - lyon667
30. 12. 2021 08:35
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Jak často měníš celý motor?
30. 12. 2021 09:18
Re: Kolik stojí spalovací motor?
umějí číst, vašnosto?
Avatar - lyon667
30. 12. 2021 09:31
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Umějí, ale taky chápou, že nemůžou srovnávat nesrovnatelné. Že byla spousta motorů, které dojely na konstrukční chyby, je samozřejmě nepopiratelný fakt, třeba ty přeplňované V8 od BMW. Ale u baterií nejde o konstrukční chybu, jde o koncepční vlastnost. Takže zatímco drtivá většina ICE při správné péči vydrží teoreticky věčně, baterii budeš muset vyměnit bez ohledu na to, jak se o ni staráš. Jejím nepřítelem je čas.
30. 12. 2021 09:38
Re: Kolik stojí spalovací motor?
za osm let může být recyklace baterií úplně někde jinde, cena taky. těžko předjímat, ale vývoj jde pořád dopředu.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 10:23
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Kolik stojí GO motoru? 100-150 tis kč.

A najede dalších 400 tis km vid.

Trollíš sice hezky, ale bohužel plácáš zelené neobolševické nesmysly :-) :-)
30. 12. 2021 12:29
Re: Kolik stojí spalovací motor?
nikdo nedělá generálku, koupí se ojetý motor a vymění... nicméně např. Mustagn V8 versus Mustang E-mach stojící přibližně stejně a potom jezdící kilometr za 4-5 korun nebo za korunu padesát... to mi vychází poměrně jednoznačně.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 13:47
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Chceš s pár lidma co generálky dělaj seznámit? V USA není vůbec problém koupit reapsované bloky motorů, klikovy, písty, ojnice atd

proti novému motoru to opravíš za směšné částky
31. 12. 2021 07:25
Re: Kolik stojí spalovací motor?
to bude nějaká forma postižení. pořád argumentovat tím, kolik stojí motor v USA, že se tam repasují motory, kolik tam stojí benzín. super, ale já žiju v České republice. a tady nikdo motory neopravuje, do starých kraksen se kupují ojeté, do novějších ti dají v servisu nový motor.
Avatar - twistedTSD
30. 12. 2021 16:24
Re: Kolik stojí spalovací motor?
A nebo nemusí.
30. 12. 2021 16:38
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Za 8 let bude recyklace baterií přesně tam kde je dnes. Na to se můžeš spolehnout.
1. 1. 2022 12:09
Re: Kolik stojí spalovací motor?
:D :D :D

A o tom jaky je dnesni stav nemas tucha, vid, Pepiku.
30. 12. 2021 13:28
Re: Kolik stojí spalovací motor?
to zalezi podle servisu, kdys budes pocitat ze do servisu nedas ani haler, tak po cca 80-100 tisisich bude motor zralej na vymenu, pokud budes motoru servis dopravat (mam Mustanga Mach 1 69 a tam se olej meni co 10kkm, je ho tam 9,4 litru, a vesmes servis motoru stoji rocne cca 15-20 tisic aby byl krasne "navonenej" a dal se predvadet na vystavach a srazech, parkat se byl projek i v jedne redakci kde o nem psaly, a samozrejme se meni i olej prevodovky, to je tusim 3 litry co 30 nebo 40kkm, to jsem nechaval delat jen jednou takze si to presne nepamatuju, a spojka cca co 100kkm ) , a vesmes pokud by s tim chtel clovek jezdit jako s dennim autem, tak rocne bude servis tak na 60-70 tisicich, i tak bych nepocital ze to da vic nez treba 300 tisic km nez bude potreba kompletni repas motoru a prevodovky

nema smysl porovnavat spalovak s elektrem co se tyce vymen dilu, spalovak by prohral na plne care, protoze krom samotne vymeny mu to kazdej rok neskutecne naskace na servisu aby se to vubec "tocilo" a jelo, a myslim ze pro porovnani me toho v garazi stoji celkem dost jak co se veteranu tyce, tak i modernich aut, v horizntu 10+ let je proste spalovak drahej, jen to lidem neprijde tak drahe, protoze to do toho nasypou postupne po mensich castkach kazdej rok, a ne najednou :yes:

kdybych mel spocitat TCO u Taycanu a u Panamery v benzinu, tak Panamera bude u 200kkm tak na dvojnasobne cene oproti Taycanu (kdybyých pocital nakupni cenu cca stejnou), a to ikdyby se menila baterka, coz si nemyslim ze bude potreba, protoze po najezdu cca 48 tisic km me na poslednim servisu ktery byl 10 prosince namerili stav baterky 97,1%, takze ikdyby to na 200kkm melo treba jen 80% tak proc jako menit baterku? to je jako bych u spalovaku menil motor kdys nahodou odejde treba jedna svicka, proste se vymeni jen vadna svicka a tim to hasne, tak jako u elektra se vymeni bude jeden clanek nebo treba jeden modul z cele baterky
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 14:06
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Zapoměl si nám napsat, že do toho veterána se lije v lepším případě 15W40 kde těch 10 litrů stojí 1200 kč (od shellu) a filtr stojí 120 Kč vid :-) :-) A do ještě starších Paramo M6A, proptože to jediné odpovídá původní specifikaci olejů před 50-70 lety. Ten stojí 650 Kč 10 L.
Novým olejem , což je řídká longlife voda ten motor zabiješ.

Mam Rollse, vím kolik stojí olej do veterána.

Motor vydrží bez údržby 80 000 km, taky dobrej blábol. Předepsaná údržba do 80 000 nejsou posledních 25 let ani svíčky, tam se mění akorát olej, klínáky a antifreeze, to je asi tak všechno. Už 2001 Sebring měl interval na výměny svíček 160 000 km a rozvod řetězem, kdy ho nikdo před 200 000 km nikdy neměnil.

Interval výměny ATF v automatu 100-160 000 km, doporučuje se to nedodržovat, ale k dyž to měníš každé 2-3 roky, tak to je věc co stojí ccca 5-6 tis.

Pakatel.

Tak tu nepiš bludy.

Já sem jediný servis co sem dělal na Chargeru od 9/2020 doted byla výměna oleje a filtru. A gemoetrie kol, ovšem ta je ntuná dělat i u Ev plečky. Jinak nic.
Zítra ho budu měnit znovu (olej) + budu dávat kabinový filtr.

A za 2 a čtvrt roku co mam Charger se v tom krom výměn oleje dělala 1x výměna ATF+filtru, výměna Antifreeze, kabinový filtr, svíčky , žárovky předních světel co praskly a ta geometrie.
Jinak nic dalšíhoneblyo třeba.

Vše další co sem dělal bylo vylepšení auta, protože sem chtěl. Ne že sem Musel.
31. 12. 2021 17:11
Re: Kolik stojí spalovací motor?
je me fuk jaky olej tam je, ja auta davam do servisu k lidem kteri to umej, a pocitam ze to tak ma drtiva vetsina lidi ;-) ze ty si vymenis olej sam je vesmes nic nevypovidajici o tom ze vetsina zdejsich diskuteru natoz pak drtiva vetsina ridicu si proste olej sama menit nebude a svoje auto sveri bud do servisu nebo se na servis vyserou a pak to dopada jak to vidame na Ceskych silnicich, kdy i 10 lete stare auto je motoricky na umreni ;-)

u Roolsu je me celkem fuk kolik to vydrzi, ja Rolls nemam ani neplanuju, ale vim ze u sveho Mustanga ktery ma pro me nesmirnou hodnotu,mu ten servis budu dopravat aby zustal proste v excelentnim stavu, jako auto na kazdy den bych to nepouzival nikdy, zaprve je to nepohodlne a zadruhe to auto by do par let bylo beznym silnicnim vrakem, vidim v jakem stavu to po par letech maj lidi ze stazu kdys s tim jezdej, pokud tomu nedaj co treba 10 let generalku, tak jim to uhnije pod rukama a z auta za nekolik milionu se stane tuctovka za par set tisic, a myslim ze ty oceneni ze srazu po cele Evrope me davaj za pravdu ze o svoje auta se staram necham postarat velice dobre

navic nekdo kdo uvazuje o modernim SUV crosoveru tak stezi bude jako alternativu zvazovat 60 let stare auto, takze tvoje vylevi jsou vesmes bezpredmetne a smir se s tim ze do 10 let se to k elektromobilite preklop[i at se na forech budes rozepisovat jak chces, nikdo z nas s tim nic neudela ;-)
Avatar - twistedTSD
30. 12. 2021 16:43
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Tak ono taky záleží, co srovnáváš. Jistě, že X5 M bude na údržbu mordor a možná, že tě vyjde levněji nová baterie v Taycanu, protože z elektra se výkon vydoluje snadno. Ale pokud budeme srovnávat něco trochu normálního, Octavia 1.5 TSI vs. Ioniq 5, tak jednak v Hyu musíš pořád měnit chladící kapalinu, 12V baterii a další drobnosti, takže servis zadarmo nebude, zatímco v Octavii po záruce měníš olej za 1500 Kč + filtry + svíčky + práce a jednou možná turbo nebo dvouhmotu. U Hyu absolutně nevíš, co bude, když ti umře baterie, protože ceny náhradních dílů mají brutální.

V rozumném elektromobilu baterii asi nebudeš měnit kvůli degradaci kapacity, ale prostě proto, že začnou odcházet články. A pak je diskutabilní, jestli má smysl vyměnit jeden modul. Tesla pokud vím nic takového nedělá, baterie se vymění za repasovanou.
30. 12. 2021 16:54
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Srovnavam Mustang GT a Mustang Mach E
31. 12. 2021 17:23
Re: Kolik stojí spalovací motor?
spousta majitelu Mustanga si prave kupuje i Mustang E, prave proto ze Mustanga meli jako druhe auto spise pro zabavu a ted muzou mit Mustanga i coby hlavni auto, v CR je ale problem ze prodejci Fordu jsou hrozni, ja Mustang E chtel pro zenu, ale autosalony co jsem navstivil me od koupe jakehokoliv auta u nich doslova odradili
31. 12. 2021 18:59
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Nedávám prodejce a produkt do stejného pytle. Ve spouste premiovych autosalonu mají prodejci pocit, že jsou víc, než zákazník…
31. 12. 2021 17:21
Re: Kolik stojí spalovací motor?
srovnavat Octavii s Ioniq5? tyjo srovnavat segment C s velkym Crosoverem, hmmmm

proc nesrovnavas srovnatelne, nekdo kdo uvazuje o velkem crosoveru nebo SUV spis bude srovnavat Kodiaq s tim Ioniq5, nebo s Enyaq a nebo SantaFe, to sjou vsechno +- stejna kategorie, a kdys si projdes ceniky tech aut, tak je to take +- stejne, ta octavka 1.5TSI me tam teda moc nezapada :'-(

v segmentu Octavky mnoho elektromobilu jeste neni, vesmes jen Leaf, Ioniq, ID3, Born, Ë-C4, ...takze takove nic moc zatim a da se rici ze se do toho zatim automobilky moc nehrnou kvuli cenam, jenze ta cena se jim postupne meni a ty cenove nuzky se postupne zmensuji, v Evropu v tomto segmentu asi bude dulezity kombik, ac to u nej neni as tak jiste tim ze je vytlacovany u zakazniku oblibenejsima mensima SUV a crosovrama, v tomto segmentu tedy asi zacnou bejt elektromobili zajimave za par let, ostatne u Skodovky se takovy elektricky model chysta v segmentu C, a uvidime zda ponese jmeno Octavia nebo jine, urcite ale bude az v te dalsi generaci a ne v te na ktere je ID3 s Bornem
Avatar - curwasportiva
29. 12. 2021 17:27
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Kdyz zustaneme u Fordu tak jejich 5.0V8 Coyote se da koupit do $15k
29. 12. 2021 17:36
Re: Kolik stojí spalovací motor?
eBay z utopence v New Orleans? Great deal dick za tip :yes:
Avatar - curwasportiva
29. 12. 2021 17:52
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Mozna misto omalovanek, nekdy pouzij google…
29. 12. 2021 17:56
Re: Kolik stojí spalovací motor?
aby sme porovnávali porovnateľné, tak zistime cenu motora v oficiálnom autorizáku.
Avatar - curwasportiva
29. 12. 2021 18:20
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Chyba se vloudila. Tech $15000 bylo kanadskych… Primo Od Fordu jsem ho nasel za $9870 USD…
Avatar - Ozzman
29. 12. 2021 22:33
Re: Kolik stojí spalovací motor?
To je docela sranda, cca 217 tisíc kč... zajímavé, že Fordí 1.6Ecoboost 110kw stál v roce 2016 186 tisíc, na to, že je to ani ne poloviční motor v ceně moc rozdíl není.. je to fakt od Fordu origo ?
30. 12. 2021 08:20
Re: Kolik stojí spalovací motor?
US ceny...
Avatar - Ozzman
30. 12. 2021 08:46
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Jo, to bude tím... navíc ten Ecoboost byl z Turecka a né z USA :D Doprava pětilitru bude tak stát ranec.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 10:24
Re: Kolik stojí spalovací motor?
V kontejneru v pohodě za 15 tis kč. Doprava.
30. 12. 2021 11:22
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Plus clo plus DPH
Avatar - Ozzman
30. 12. 2021 12:55
Re: Kolik stojí spalovací motor?
A už jsme na 30 procentech navrch, jen to hvízdne, ale pro Barika pohoda :D
30. 12. 2021 19:13
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Prosím ťa, čo je to 3000€ hore dole :-[] :-[] :-[] . Jo, hociaký EU motor koštuje 5-10000€ a to sem nerátam okrajové motorizácie, kde je cena násobne vyššia
31. 12. 2021 07:25
Re: Kolik stojí spalovací motor?
to je Barik. všechno počítá na ceny v USA...
Avatar - speedfred
29. 12. 2021 23:14
Re: Kolik stojí spalovací motor?
F80 M3 motor 550t Kč bez DPH na faktúre - autorizák.
30. 12. 2021 07:44
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Takže 650. A něco vydrzi. Takový 4,4 V8 biturbo se měnil skoro v každém autě (50i)
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 10:14
Re: Kolik stojí spalovací motor?
AMG je specialitka, kolik stojí obyčejná V6 typu Pentastar? 250 000 ?
30. 12. 2021 10:22
Re: Kolik stojí spalovací motor?
To bude určitě víc
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 10:24
Re: Kolik stojí spalovací motor?
to nebude, ani omylem.
30. 12. 2021 13:34
Re: Kolik stojí spalovací motor?
IMHO bude. Já měnil v roce 2003 u Passata (1.9 TDI 96 kW) motor, turbo a katalyzátor a přišlo mně to na 450 tisíc. A to bylo skoro před 20 lety.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 13:48
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Tak to si s prominutím šílenec. Za to jde postavit tři motory V8 :-) :-)
30. 12. 2021 13:59
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Taky jsem to neplatil. Rozsypalo se mi turbo (2 měsíce po záruce, 60 tisíc km) na dálnici, vzalo to sebou motor a katalyzátor.
Když s tím na mne (autorizovaný) servis přišel, tak jsem jim fakturu hodil na hlavu, že není normální, aby auto vydrželo 2 měsíce po záruce a že radši jim to auto nechám a za 200 litrů si radši zaplatím celostátní inzerci, jak mají "výborná a spolehlivá" auta. Handrkoval jsem s nima 3 dny a nakonec VW svolilo ke kulanci a já platil jen práci za 13 tisíc.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 14:15
Re: Kolik stojí spalovací motor?
VW je kvalita sama, třeba motory TSI. To ti poví každej slušnej dovozce, třeba David Kubrt co tahá auta z německa (má kanál na youtube, já ho znam už asi 3 roky když ještě na youtube nebyl) lidem už asi 25 let. Říkal že TSI nechce vozit ani ty nový, že u měl lidi, co měli problémy i s 2-3 roky starým autem.

A stejný etalony kvality byly takový V10 TDI a další bomby z produkce VW.
30. 12. 2021 14:19
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Kubrt je skvělej. Dělá si výbornou reklamu a ještě to umí výborně prodat, že ho můžeš poslouchat hodiny. Běžně za jízdy poslouchám jeho videa.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 14:28
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Jojo, je to showman co má věčně dobrou náladu a úsměv.

Takovej automobilovej Zdenda Pohlreich, mam takový lidi rád.
31. 12. 2021 07:26
Re: Kolik stojí spalovací motor?
ty máš rád Pohlreicha? to mnohé vysvětluje:)
30. 12. 2021 19:31
Re: Kolik stojí spalovací motor?
V10TDi by som sem neťahal, lebo to bola kusová záležitosť. TSI je tiež sporné, hlavne čokoľvek po prvej testovacej generácií je relatívne bezproblémové Tých motorov jazdí veľké množstvo, takže sa dopočuješ o problémoch skôr ako problémoch motorov z USA, ktoré jazdia len fóre a fejsbúku. Čo sa týka tej legedárnej spoľahlivosti amerických V8 by som bol opatrný , zrovna kúsok odo mňa je jeden rozpadnutý a to si kupoval (RAM) na prácu ako odolné auto. A mimochodom oprava tej V8 stál hodne cez 10000€
30. 12. 2021 13:36
Re: Kolik stojí spalovací motor?
v autorizovanem servisu, u benze V6 treba rekneme u Fiatu Freemont, co zje ten tvuj Pentastar v Ceske Republice pocitej ze vysolis tak 600+ pokud se bude menit motor ;-)

ostatne vim kolik stala pojistovnu vymena hlavy a zapalovacu coby celku u Audi S6 co jsem mel, za cenu te faktury by sla koupit nova Oktavka RS :-[]

Mustang Mach E je auto za 1,3 milionu plus, takze rsit u nej jestli nova baterka prijde na 400 nebo 600 tisic je vesmes nesmysl, to je cena zalistovana kvuli pojistovnam, a nikdo nepredpoklada ze pristich 10 let nekdo bude menit baterku jen tak protoze si rekne ze vymeni baterku za vlastni ;-) a pokud se nekdo takovej najde tak to budou jednotlivci, ti zbyli co maj v hlavne aspon trosku mozecku si nechaj tu baterku zrepasovat, tedy ze se baterka zdiagnostikuje, a pote se vymeni jen clanky s nizsim napetim nebo pripadne modul kde tech clanku bude takovych vic ;-) a diagostika se da delat i za jizdy, kdy to napeti na clancich lita podstatne vic
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 13:51
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Jasně kámo, na pojištovnu. A v ofiko servisu.
Tam se mění motory leda na záruku a pojištovnu, jinak si to dam může dát jen šílenec.


Hele já znam borce co pojištovně účtoval za údajnou výměnu levých předních dveří, nalakování levého zadního blatníku a levých zadních dveří + rostřík levého předních blatníku 119 000 Kč.
Ted realita - žádný přdní dveře neměnili, to se vyklepalo a zakytovalo a stříklo a kdyby to neblyo na pojištovnu, stálo to cleý 52 000 Kč.

Ale na pojištovnu 119 00.

Takže ten tvůj motor za 600 je jinde za 220 :-) :-) :-) :-)
30. 12. 2021 19:33
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Tvoj známy sa pohráva s otvoreným ohňom, poisťovne pomerne často robia pri takýchto opravách kontroly, či bol diel naozaj vymenený, alebo len vyklepaný a prelakovaný. Ak ti na to prídu, máš na krku podvod
30. 12. 2021 14:01
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Tyhle knížecí rady ohledně repasu místo výměny baterie mi přijdou nanejvýš úsměvné. Když vyměníš ty nejhorší články a moduly, ostatní nevyměněné a x let staré články a moduly budou sloužit stejně dlouho jako ty vyměněné? Je to řečnická otázka jelikož je jasné, že nebudou.
Naopak je docela pravděpodobné, že toho už moc nevydrží. Vyměníš články, co nejsou schopné držet napětí a necháš tam ty, co ještě jakž takž drží. Strategie vhodná tak maximálně na neprodlený prodej do bazaru, ať si to vyžere jiný chudák.

Pokud bys ale náhodou chtěl kontrovat tvrzením, že můžeš vyměnit každý horší článek, pak se nabízí otázka ohledně ceny takové výměny 50% článků v porovnání s celým battery swapem. I kdyby to vyšlo o něco výhodněji, stále máš polovinu baterie x let starou, která odejde výrazně dřív, než vyměněná část.

Bude ještě náramná sranda kupovat elektromobily z bazaru. Baterie po repasu šéfe, jako nová, nic neřešíte jen jezdíte.
31. 12. 2021 17:34
Re: Kolik stojí spalovací motor?
hela ja to neresim, ja nemam duvod k repasi baterie, ale kdys se podivam na firmy ktere se tim jiz par let zivi v USA kde to zacali delat kvuli Tesle a restomodum s vnitrnostma z Tesel, tak to asi bude fungovat

ciste prakticky kdybych to mel resit a repasovat jednotlive clanky, tak clanky se daji nabalancovat a pripadne prohazet tak aby k sobe pasovali napetim, predpokladam tedy ze dana firma ktera takovej repas provadi, tak ma vice celych baterii rozebrane na clanky a proste pro pripadny resas k sobe vybere nejvhodnejsi clanky prave napetim ktere jim ukazou 2-3 cykly, kde zjisti napeti a jeho kolisani, tim se vesmes zjisti stav clanku, ostatne takto nam repasuji i olovo co pouzivame ve vyskozdviznych vozicich ve skladu nasi spedice, za me se tam delala repas u 4 kousku z deseti, chlapek co prijel na repas si vse zmeril, kazdy clanek oznacil (16 kusu), pak se to 2 dny pouzivalo a proslo vesmes 2 nabijecimi cykly, opet si to zmeril a vymenil jen clanky co neodpovidali zbylejm a vymenil nam je za clanky ktere odpovidali ten co ponechal, mel v aute na vyber treba z 30-30 clanku kde vedeli ze maj namerene podobne hodnoty, a baterka na dalsich 5-6 let zase v cajku a misto nove ktere stoji treba 200 tisic a ma mit zivotnost treba 12 let nas to stalo treba 15 tisic
30. 12. 2021 10:27
Re: Kolik stojí spalovací motor?
"Ceny nových motorů začínají na přibližně 4 000 USD za čtyřválec, přibližně 5 500 USD za šestiválec a 7 000 USD za osmiválec. Ceny se od těchto hodnot zvyšují v závislosti na složitosti motoru a značce vozu. Je zřejmé, že za výkonný motor pro instalaci do dováženého luxusního vozu zaplatíte více než za sériový motor pro domácí ekonomický vůz.Použitý motor lze pořídit za mnohem nižší cenu, někdy jen za 400 až 700 dolarů."
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Zdroj: https://www.familyhandyman.com/…eplace-an-engine (odkaz zkrácen, takže není funkční, článek z 1.12.2021)
30. 12. 2021 11:22
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Tipuju na atmosférické motory a ceny jsou bez DPH
30. 12. 2021 19:34
Re: Kolik stojí spalovací motor?
Otočme to opačne, obráť sa na servisy a daj si naceniť bežné motory dostupné v tu predávaných modeloch. Žiaden nestojí tie peniaze, ale násobnú sumu...
29. 12. 2021 17:38
Korekce
Je Ford Maverick ne "Maverik".

A baterie levna ne "leva".

Wtf
Rozbalit vlákno
1
29. 12. 2021 18:37
Re: Korekce korekce...
..."levá" nikoliv baterie, ale přeprava.
29. 12. 2021 17:43
Koho to zajima?
Ja jsem nikdy neresil vymenu motoru - spalovaciho.
Tudiz me cena tohoto dilu nezajima.

Baterie Fordu Mach-E ma obdobnou zivotnost.
A az bude po zivotnosti budou zase ceny a technologie jinde.
Tak jako jsou jinde dnes oproti stavu pred deseti lety.

Jinak jaka ze je na tu baterku zaruka?
Ford vám na něj (Mach-E) dá záruku 5 let/100 000 km, na baterie pak dokonce 8 let/160 000 km.
:-O
Koho ted zajima cena nahradniho dilu relevantni za osm let??
Kdo vi, ze ta cena bude za osm let stejna jako dnes?

Cena 272$ za kWh u toho nahradniho dilu je smesna. A nevypovida o vyrobnich nakladech, ktere se pohybuji odhadem na polovine, vubec NIC. Tudiz za clanek plny chyb a postradajici smysl :no:
Rozbalit vlákno
27
29. 12. 2021 19:55
Re: Koho to zajima?
Cena náhradního dílu za 8 let by měla zajímat i člověka, který točí auto co pár let. Od toho se bude odvíjet zůstatková cena ojetiny. Zatím to není tak horké, protože ojeté elektroauta si zatím kupují spíš fanoušci, kteří na nový elektromobil nemají, ale čím větší ten trh bude, tak tím to bude mít větší význam.

Už teď je třeba průser, když první majitel před pár lety ušetřil v příplatkové výbavě na tepelném čerpadle. Takové auto nikdo nechce ani za nižší cenu.
30. 12. 2021 19:01
Re: Koho to zajima?
Nevim jestli umis rozlisit pojmy "zaruka" a "zivotnost". ;-)

Jakou mas zaruku na svuj spalovaci motor?

Jinak tepelne cerpadlo kolem komina fakt neni potreba...
29. 12. 2021 20:52
Re: Koho to zajima?
Motor se ale obvykle nemění a generálka něčeho normálního je o desítkách tisíc Kč. Problém baterek je, že zhebnou, otázka je kdy. Zhebnou v mobilu, v nářadí, záložní co mám na ukládání z panelu, zhebnou i ty v EV. Ta záruka na baterky je vždycky o nějakém poklesu kapacity v čase. To je asi reálně palčivější problém - bude to za 5/8/10 let ještě použitelná kapacita? Bohužel to nikdo nedělá v blocích, že by šlo vyměnit třeba 1/4 článků a dostat se za rozumnou cenu na téměř výchozí kapacitu. Celý pack je logicky mnohem dražší než jen články samotné.
29. 12. 2021 21:15
Re: Koho to zajima?
To jsi vzal kde, že nikdo nedělá baterku v blocích? Já naopak neznám žádné stávající EV, které by mělo jeden velký battery pack, ale vždy se skládá ze samostatně vyměnitelných bloků.
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 01:48
Re: Koho to zajima?
Tesly nemají servisně výměnné bloky. Že se ten battery pack neautorizovaně otevírá a vadný modul se vyměňuje je věc druhá. Ovšem pak nesouhlasí dojezd (auto chcípne klidně s 20km dojezdem, což se běžně neděje). A ještě je tam riziko, že "garážník" špatně utěsní onen nedestruktivně nerozebíratelný obal, takže může dojít ke zkratu a teoreticky i k zahoření.
30. 12. 2021 10:02
Re: Koho to zajima?
Tesly mají výměnné bloky. Chceš jmenovat, kolik který model má modulů?
Když ti selže v záruce nějaký modul, Tesla ti nevymění celou baterku, ale jen ten konkrétní modul.
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 13:14
Re: Koho to zajima?
nevymění, díval jsem se do katalogu, modul není jako servisní díl. Jen celá baterka v několika variantách.
Ano, ve finále můžeš dostat baterku, ve které byl vyměněn jeden modul v nějakém repas centru Tesla, určitě ne v servisu. A zaplatíš za celou repas baterii, 250t Kč.
30. 12. 2021 13:39
Re: Koho to zajima?
Nepochopils to. Technicky to jde. A i to Tesla dělá, pokud ti odejde v záruce modul, tak ti vymění jen modul. Že ti Tesla cpe po záruce celou baterku je jen obchodní rozhodnutí. Není to tedy nějaké samodomo improvizační rozebírání nerozebíratelného battery packu, který na toto není připraven.
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 14:25
Re: Koho to zajima?
ten battery pack na to připraven není, protože při demontáži víka to víko poškodíš. Náhradní díl "nové víko baterky" není dostupný, takže potřebuješ tunu silikonu a dobré pojištění. Mi to tedy přijde jako samodomo improvizační řešení.
31. 12. 2021 12:20
Re: Koho to zajima?
OK. Máme rozdílný pohled na to, co je nerozebíratelné, improvizace a jaký je rozdíl mezi obchodním a technickým pohledem.
Přiznávám, že z oficiálního pohledu Tesly je battery pack jedním kusem, takže pokud se budeme držet oficiální linie, tak Tesla nabízí pouze celé battery packy.
31. 12. 2021 16:43
Re: Koho to zajima?
Mudrujes,mudrujes a nakoniec hov.o o tom vies :D
1. 1. 2022 00:16
Re: Koho to zajima?
Oproti tobě umím uznat argumenty druhé strany. Ano, dají se měnit jednotlivé moduly, dělá se to. Ne že o tom vím ho*no, vím toho, oproti tobě, dost. Proto jsem tvrdil to, co jsem tvrdil a nadále za svými slovy stojím. Ale musím uznat argument oponenta, že Tesla oficiálně nabízí jen celé battery packy.
Že ty to neumíš pochopit, je čistě jen tvůj problém, ne můj.
Je to stejná filozofická otázka, jako u mé Audiny. V Audi lze zásahem do ŘJ vypnout Start-stop systém. Normálně to technicky tedy možné je. Nicméně žádný autorizovaný servis Audi ti toto nenabídne. Znamená to tedy, že v Audi nelze vypnout Start-stop nebo lze?
Avatar - Roman Horký
29. 12. 2021 21:28
Re: Koho to zajima?
U správně vybalancovane baterie umřou všechny články cca ve stejnou chvíli. Měnit část nedává smysl. Za malou chvíli menis další, pak brzo další.
30. 12. 2021 19:12
Re: Koho to zajima?
Jj, ale existujou (muzou se jednotlive objevit) problematicke clanky, ktere umiraji driv.

A ty se vymenit vyplati.
29. 12. 2021 21:30
Re: Koho to zajima?
Záruka na baterii 8 let nebo 160 000 km je vzhledem k ceně baterie docela slabá, zejména co se týká nájezdu. K čemu je 8 let, když běžně po 4 nebo 5 letech těch 160 tis. km auto najede. Zřejmě souběžně bude nutno pořídit a provozovat 2 vozy Mach-E a o to jde. :-[]
Stačí se podívat do inzerce, kde se nabízí auta 4-5 let stará, kolik mají najeto. :-[]
A cena 272 $ za kwh je velice vysoká, i 100 $ za kwh je až moc na to, že to má být moderní dostupná mobilita!!! :no:
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 01:50
Re: Koho to zajima?
moje 6 letá Tesla má 180t km, takže by už byla "od Fordu" po záruce. V Tesle mám ještě 2 roky klid, protože měla unlimited mileage warranty. Ale i nyní je to docela obstojných 240tkm, což je tak akorát na 8 let. Ale bylo by fajn, kdyby byla ještě delší
Avatar - speedfred
30. 12. 2021 09:04
Re: Koho to zajima?
Ako by si postupoval keby ti kľakla batéria po záruke? Investuješ do toho alebo radšej predáš auto? Len ma to zaujíma.
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 09:51
Re: Koho to zajima?
přemýšlel jsem o tom už při nákupu auta. A je nutné si uvědomit, že tahle Tesla je poměrně unikátní mezi EV, protože má doživotní dobíjení na Tesla SC zdarma, plus premium konektivitu zdarma, což obsahuje satelitní mapy(nejen uliční síť), předplacené Spotify, net pro TuneIn, Netflix, Youtube, Webbrowser atp. To free SC určitou hodnotu má.
Takže bych to každém případě řešil výměnou baterie.
Otázkou je, jakou.
Prozatím to vidím tak, že v období od 0-3 let po záruce, tedy 8-12 let stáří auta, bych sáhl po továrním repasu za cirka 250t Kč. Ten má záruku 4 roky / 80000km
V období 3-7 let bych sáhl, tedy v 12-15 let stáří auta bych nejspíše sáhl po nové baterii za půl mega. Líbilo by se mi mít baterii s vyšší kapacitou, lepšími nabíjecími charakteristikami a kdyby opět vydržela 10-15let ... vystaráno, pak už auto bude stejně asi na odpis.
Proč takto a ne obráceně? Protože čerstvě po záruce budu mít ušetřeno jen lehce přes 1/4M v nespáleném palivu.
Může samozřejmě nastat situace, že bude hluboko do kapsy, pak bych to řešil asi s místními neautorizovanými servisy a rozlousknutím baterky, deaktivací mrtvých článků, případně výměnou modulů. Ale co jsem tak viděl, tak to není dobré řešení, protože tam pak může nastat situace, kdy auto hlásí dojezd 20km a nejedeš nikam.
Avatar - speedfred
30. 12. 2021 11:00
Re: Koho to zajima?
Takže není Tesla ako Tesla. :yes:
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 11:20
Re: Koho to zajima?
není no. Doživotní Free Supercharging mají jen auta objednaná do 1.2017, dodaná cirka do 7.2017. Takže jen model S a pár X. Pak bylo ještě období, kdy byl Free Supercharging na 1. majitele, ale tím nejsem, takže se mne to netýká.
Nové Tesly už za Supercharging platí.
Z toho důvodu občas nechápu, že se dost těchto free SC Tesel vrakuje, likviduje, případně vyhazuje do povětří. Ony totiž ubývají i "přirozeně", kdy pokud takové auto vykoupí Tesla samotná (protiúčet), tak free SC odebírá, navždy.
Moc jich tedy v oběhu nezůstává.
Avatar - speedfred
30. 12. 2021 11:30
Re: Koho to zajima?
A inak keby som dobíjal na Tesla SC tak na koľko vychádza šťava 1km?
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 11:45
Re: Koho to zajima?
průměrná cena na Tesla SC je asi 8,5Kč/kWh.
Takže TM3 & 15kWh/100km = 1,27Kč/km
TMS & 19kWh/100km = 1,6Kč/km
TMX & 23kWh/100km = 1,95Kč/km

V reálu je to míň, protože nabíjíš doma za přibližně 4Kč/kWh. Leckdo má doma FVE, kde lze počítat s 2Kč/kWh (odpis elektrárny). Případně tu a tam nabiješ zadarmo u obchoďáku.
Mě to vychází pod 0,3Kč/km.
Avatar - speedfred
30. 12. 2021 14:53
Re: Koho to zajima?
:yes: :yes:
FVE na streche mám,takže malinká výpomoc by to asi bola hlavne na nejaké EV okolo komína.
30. 12. 2021 19:06
Re: Koho to zajima?
"EV okolo komina" nedoporucuju.

Muze se stat, ze uz obvykle nebudes chtit jezdit s necim jinym.

I kdyz s Alfou ti to tolik nehrozi.
:-)

Jinak pojem "okolo komina" zacina znit taky ponekud archaicky.
Verim, ze vetsina elektromobilistu bude mit domy bez kominu...

A pry s tebou pocita Mazda :-)
https://electrek.co/2021/12/29/mazda-first-electric-car-not-bad-2nd-car-long-distance/
Avatar - lyon667
30. 12. 2021 08:40
Re: Koho to zajima?
Baterie je narozdíl od motoru spotřební zboží s časově omezenou životností. A koho to zajímá? No asi kohokoliv, kdo by si od tebe takové auto prakticky bez baterie koupil. Zkus někdy prodat spalovák bez motoru...
30. 12. 2021 20:34
Re: Koho to zajima?
Ty resis u NOVEHO auta cenu nahradniho motoru?

Je motor s obvykle kratsi zarukou nez tato baterie taky spotrebni zbozi?

Baterie Tesly vydrzi vic km, nez je zivotnost vetsiny spalovacich aut. :-O
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 10:25
Re: Koho to zajima?
Cena bude tak krásná, jak u 8 let staré Tesly, kteoru radši majitel vyhodil do vzduchu vid :-) :-)
https://www.autoforum.cz/…la-nova-baterka/
29. 12. 2021 19:14
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste> http://www.fordauto.sk/
Rozbalit vlákno
1
Avatar - PUSSYCAT
29. 12. 2021 19:55
Re: Ford novinky
Martino, ďakujem, úplne si ma uspokojila. Si to najláskavejšie mačiatko, aké som kedy poznal :*)
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 01:52
Core Charge
Core charge je poplatek za nevrácený starý díl, ne? Takže pokud si tu starou baterku neodvezu na svoji FVE, tak poplatek účtován nebude.
Rozbalit vlákno
0
30. 12. 2021 08:53
A to se vyplatí!
No a to se prostě vyplatí! Jen bezmozkům z Brusele je to jedno.
Do Mustangu pouze a jenom V8
Rozbalit vlákno
14
30. 12. 2021 09:20
Re: A to se vyplatí!
čistě teoreticky, při spotřebě 13 litrů na sto se to skutečně vyplatí, jezdit za korunu nebo za pět...
30. 12. 2021 09:53
Re: A to se vyplatí!
Zkus si zjistit, například z Norska, kde je podíl elektromobilů více jak 50%, jaké jsou ceny elektřiny. Za poslední kvartál +430%. A to samé čeká nás, až se začnou elektromobily používat ve velké. Takže se s 1 Kč/km běž vycpat. Vlastnit a provozovat elektomobil bude jen pro bohaté.
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 11:21
Re: A to se vyplatí!
v té poslední větě máš drobnou chybu v úvaze - mít možnost osobní dopravy bude jen pro bohaté. Bohužel.
30. 12. 2021 11:41
Re: A to se vyplatí!
V poslední větě mám chybu v úvaze "Vlastnit a provozovat elektomobil bude jen pro bohaté" ? Já myslel, že na tom jsme se shodli.
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 11:48
Re: A to se vyplatí!
tak shodli. Jen tam chybí explicitní "spalováky nebudou", takže ve výsledku osobní doprava jen pro bohaté. Ostatní budou muset jezdit na kole, MHD, nebo zůstat na podpoře ... asi.
30. 12. 2021 12:04
Re: A to se vyplatí!
Pokud je to tvoje vnímání moderního světa, tak to potěš.
Avatar - petr petrumr
30. 12. 2021 13:09
Re: A to se vyplatí!
má pravdu i to držení auta a to je jedno na co pojede bude korigováno aby tych aut bylo méně. Podívej se na vládu-piráti jsou proti autám, učitelé a profesoři auta nenávidí a prostě je nechcou, sedláci jen a jen traktory a to americké. Zbývá nám jen ten Babiš s tím karavanem a jak to Fialkovi dojde, tak výrobce značek bude chrlit zákaz vjezdu obytných vozidel v kvantách.
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 13:11
Re: A to se vyplatí!
je to moje vnímání toho, co se děje, co se připravuje za regulace. To přeci neznamená, že s tím souhlasím
30. 12. 2021 23:06
Re: A to se vyplatí!
Tak asi by bylo divny, kdyby cistejsi auta jezdila draz.

Cesta k ekologii muze vest jedine pres ekonomickej zajem.
Jinak se na to vetsina lidi zkratka vykasle.
To je i smysl uhlikove dane...

No a pecka na zaver?
Co z toho vyplyva?
Spalovat fosilni paliva v motoru uz nikdy nebude vyhodnejsi, nez jezdit na elektriku. :-!

Ja s tim souhlasim. Myslim, ze je fer zvyhodnovat cistejsi auta na ukor spinavych.
Samozrejme (bohuzel) bude obtizny zaridit, aby to nepostihlo nizkoprijmovy.
31. 12. 2021 09:48
Re: A to se vyplatí!
Každé pokřivení trhu přináší pouze problémy. Zvýhodňování má bohužel i tu stinou stránku, že to nekdo musí zaplatit. A platí to chudáci, tj. ti, kteří odvádí daně. Tyto dotace potom jdou bohatým, kteří si mohou dovolit koupit nové auto.
Nějak se nám ten socialismus obrátil.
31. 12. 2021 11:14
Re: A to se vyplatí!
Tak jednoznacny to neni.
Ty novy auta (vetsina) se budou driv nebo pozdeji prodavat jako ojeta.
I dnes je vetsina novych aut kupovana firmami...
Co to znamena?
Ze vetsina soukromniku si kupuje ojetiny. ;-)

Jinak vetsi zdaneni spinavejsich aut muzes brat jako pokriveni. Ja to beru jako narovnani.
Nebo chces danit vsechmy auta, vsechny paliva atd. stejne??
Vis jaka je situace dnes?
Potrebujes zopakovat dotovani nafty?
31. 12. 2021 13:17
Re: A to se vyplatí!
Co přesně to rovná? Že cenu paliva dělá z 50% daň, tak dáme slevu na elektromobil? Moji naftu nikdo nedotuje, naopak za ni platím mnohem víc, než bych měl, aby si někdo jiný mohl koupit nové auto.

Firma by si jinak koupila jiné auto, ale proč to nevyužit že? Stejně jako solár. Normální člověk by si to nekoupil, ale když pokřivíme trh a dáme polovinu dotací, tak si to lidi koupí.

Lidi si kupují ojetiny, protože platí tak vysoké daně (které pak jdou bohatým na nové auta), že na nové prostě nemají.
31. 12. 2021 13:31
Re: A to se vyplatí!
Rovna to to, ze jedno auto nici lidem zdravi a zpusobuje rakovinu a druhe ne.
Stat logicky podporuje to, co skodi min.
Pokud neni v zajeti ropne (a Ruske...) lobby a jejich dezinformaci.

Kolik platis ty bohatym na auto?
:-)
Kazdy soudny clovek, ktery si to dokaze spocitat, to zanedba. ;-)

Na dotovanou naftu je tu expert amaterasu. Je videt, ze sem chodis kratce, kdyz to neznas.

https://www.obnovitelne.cz/…cistou-mobilitu/
31. 12. 2021 15:10
Re: A to se vyplatí!
Jestli je to ohledně dotace nafty vůbec pravda, tak to dokazuje pouze, že dotace jsou zlo a vlády by neměly vládnout.

Krom ničení zdraví auta taky zlepšují život milionům lidí, kteří radši pojedou autem, než aby se na určené místo nedostali vlakem nebo autobusem, který je mimochodem taky dotovaný a taky škodí.

Já najedu tak 30 tisíc ročně se spotřebou kolem 6l, zdanění asi 15Kč/l to dělá nějakých 27 tisíc ročně na dani. Radši bych si tyto peníze nechal na nový vůz s lepší emisní normou, než je strkat státu.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2021 10:14
HAHAHA
a to se vyplatí :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
30. 12. 2021 16:13
Core charge
Core charge je vratná záloha. Pošleš součástku zpátky a dostaneš tu zálohu. Stejně to funguje u převodovek a pár dalších věcí.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 16:57
Re: Core charge
jj, u všeho, kde se vyplatí repas. Takže altíky a startéry u spalováků, poloosy, motory, někdy i ramena nebo třeba tlumiče u všech typů pohonu, a samozřejmě baterie u EV.
30. 12. 2021 17:27
Re: Core charge
Já mám asi mylnou představu, co je pojem repas. Použijí se komponenty, které nepodléhají opotřebení a ty, které podléhají opotřebení se nahradí novými. U startéru třeba dají nové uhlíky i když ty původní jsou funkční, totéž s ložisky, aby komplet po repasi vykazoval funkci a životnost nového dílu, pokud možno.

Proto u baterie si pod pojmem repas představuji výměnu všech článků za nové tj. i těch, které nevykazují poruchu, ale jsou funkční, jen přiopoptřebené. Z původních komponent si představuji použít třeba obal, nějaké kabeláže, případně elektroniku.
Avatar - eLzyx
30. 12. 2021 18:49
Re: Core charge
u repas baterií je tomu přesně naopak, aspoň u Tesly, jestli jsou moje informace správné. Obal nový (protože se starý otevřením poškodí), baterie staré, otestované, moduly vybrané tak, aby měly stejné opotřebení. Ale nevím jakou mají hranici, jestli dají zákazníkovi klidně i baterku s 25% opotřebením (což je 5% nad limitem pro záruku), nebo mají nějakou méně brutální hranici. Údajně se zatím mění baterky jen kvůli selhání, ne kvůli nadlimitnímu opotřebení. A na jaké hranici ta baterie chcípla, takovou přibližně zákazník zase dostane. Někdy i s vyšší kapacitou (místo 70/85 ->90)
Každopádně záruka je na 4y/80t km.
31. 12. 2021 09:33
Re: Core charge
Taky mi přijde nevhodné používat u tohoto typu opravy pojem repas. Jako Gil a jistě mnoho dalších, mám repasovaný díl za funkčně zcela plnohodnotný, jelikož všechny části podléhající opotřebení jsou nové.

U baterií ten, kdo opravu provádí, se tím termínem jen snaží dodat jí na důvěryhodnosti a pocitu kvality, která tam ve skutečnosti není. Přinejmenším by měli transparentně uvádět, že jde ve skutečnosti pouze o částečný repas, který nezajistí funkčnost ani životnost nového dílu.

Jenže to by nebylo dobré PR. Oni velmi nutně potřebují "levnou" možnost výměny baterie. Alespoň marketingově, když už to nejde reálně.