Škoda 706 bývala tradiční součástí československých silnic. Slavná je dodnes hlavně se svou trambusovou karoserií z éry Liazu, historie tohoto nákladního vozu je však mnohem delší.
Jen drobnost, která není v článku zmíněna a možná ji autor nepochopil. Označení "Mates" bylo původně pro rozšířený třístranný sklápěč s krátkou boudou 706 MTS.
ano, u nás se to tak říkalo, ale je možný, že někde to bylo jinak.Mates se výráběl i současně se 100 a neměl trilexy, měl dvoukruhový brzdy, řízení technometra a ty redukce v kolách-nápravu rába.
jo asi ano, já jsem ty rt sklépeče s krátkou budkou nezažil a třeba tym hasičským, jsme říkali RVHP i když název byl jiný. U nás v čsad třeba koupili dva matesy na řepu a ty už měly označení LIAZ
Článek i nadpis je, že to začalo barčou a skončilo matesem éra 706 a potom byl LIAZ a škoda putovala do plzně.