Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Škoda 706 a její dlouhá historie: Od Barči k Matesovi

8 komentářů

carpediem
Jen drobnost, která není v článku zmíněna a možná ji autor nepochopil. Označení "Mates" bylo původně pro rozšířený třístranný sklápěč s krátkou boudou 706 MTS.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ano, u nás se to tak říkalo, ale je možný, že někde to bylo jinak.Mates se výráběl i současně se 100 a neměl trilexy, měl dvoukruhový brzdy, řízení technometra a ty redukce v kolách-nápravu rába.
PavelK_
No rozhodně se tomu Mates nemohlo nikde říkat před vznikem verze MTS. Článek navozuje dojem, že přezdívka přišla s RT.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jo asi ano, já jsem ty rt sklépeče s krátkou budkou nezažil a třeba tym hasičským, jsme říkali RVHP i když název byl jiný. U nás v čsad třeba koupili dva matesy na řepu a ty už měly označení LIAZ
Článek i nadpis je, že to začalo barčou a skončilo matesem éra 706 a potom byl LIAZ a škoda putovala do plzně.
gil54
...neexistovala, správné označení je Škoda 906 R, asi opsáno z Wikipedie, kde je to taky blbě.
Avatar - Stejsn
Stejsn
jsou taky odfláknuté, RTTN, ROK, AKVM atd., všechno nerozlišené.
traveldrive
Články o historických vozidlách by nemali písať ľudia, ktorí k nim nemajú vzťah a nič o nich nevedia.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo si chce počíst o LIAZU, tak se tomu věnuje docela dost lidí. Pravdě že většnou spíš 100-300 řadě, ale jsou tami info o 706 a Matesech.

A jsou tu navíc krásné knihy o historii LIAZU