Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Opel Insignia s karoserií SUV může dorazit v roce 2024

47 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Tak že Insignia v súčasnej podobe končí a vráti sa ako crossover je takmer isté, píšu o tom takmer všetky nemecké aj anglické weby a už sú aj nejaké kresbičky: https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s--X-WVjvBW--/f_auto,t_content-image-full-desktop@1/v1578309568/autoexpress/2019/12/vauxhall_insignia_-_front_watermarked.jpg
Koniec klasických karosérií (sedan, príp. liftback) je zdá sa jasným trendom, po prerode Citroenu C5 a plánovanom prerode Mondea na crossover najnovšie informácie hovoria, že aj dlhoročný líder triedy Passat končí ako sedan a v novej generácii už bude len ako kombi. A pri najpredávanejšom aute triedy sa už nedá argumentovať zlou predajnosťou (ako pri Insignii), je to proste nový trend a vôľa automobiliek ísť týmto smerom. Tak sa zdá, že napokon aj v strednej triede ten, kto si bude chcieť kúpiť klasický sedan, bude môcť vyberať len u prémie. ;-\
Avatar - Ozzman
Ozzman
Předběhl jsi mne.... to je konec mainstreamových normálních aut... už zbýá kdy to předělají z Passatu a bude to.

:no: :no:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Outback už zhasnul, kdysi to bylo Legacy 8-s :-[]
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No Mondeo se taky bude prodávat dál jako sedan, ale né tady :D To je jako s tím Legacy.. mimochodem to vypadá docela hezky, i ten motor... škoda ho.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Pokud se rozpadne EU, pak je ještě záchrana.....jinak to bude prostě jako před rokem 1989 kdys do Československa zahraniční auto prostě nedovezl.....teď když se budeš chtít tady svézt v normálním autě, ve skutečným autě a ne s elektrovozítkem z pouti, tak bohužel. Jedině odstěhovat se do Texasu, na Floridu, do Ruska, Anglie.
Btw. koupil jsem kdysi v Německu v Mnichově když jsem vozil auta, převážně pouze dodávky Ford Tranzit, VW Transporter, Opel Omega 3,0 V6. Motor měl krásnej zvuk a táhnul ve výšších otáčkách.....problémy byly s elektrikou.
Avatar - xxc
xxc
Nie sme v azii, ludia tu sedany nekupuju. Ani sa im necudujem, ako crossover to bude lepsie.
Avatar - iudex
iudex
Budem to musieť povedať svojmu autu, asi je len virtuálne.
Avatar - fOE
fOE
Taky :-(
Avatar - MS-sport
MS-sport
Byl to kombik a ted si nejsem jistej, ale tvrdil bych že to byl zadní náhon.....místa tam bylo fakt hodně.

Opel Omega B 3.0i V6 Engine Technical Data
Engine type - Number of cylinders : Inline 6
Engine Code : -
Fuel type : Petrol
Fuel System : MPI
Engine Alignment : Longitudinal
Engine size - Displacement - Engine capacity : 2962 cm3 or 180.8 cu-in
Bore x Stroke : 86.0 x 85.0 mm
3.39 x 3.35 inches
Number of valves : 24 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 10.8
Maximum power - Output - Horsepower : 211 PS or 208 bhp or 155 kW @ 6200 rpm
Maximum torque : 270 Nm or 199 lb.ft @ 3600 rpm
Drive wheels - Traction - Drivetrain : RWD

5 speed manual
Avatar - fOE
fOE
Na jednu stranu je to smutne. Na stranu druhou a vzhledem k tomu kam se pomalu mainstream posouva cenove, a taky tomu ze premie leze nahoru pomaleji, to mi to jako az takova tragedie snad ani neprijde.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Pro mě je to hrozně smutné. Ty moderní tanky opravdu nenávidím. Jediné co dělají je, že zabírají místo a oslňují řidiče normálních aut (sedan, kombi, hatchback atd).
Mr.Murphy
.... budu Insi bedlivě sledovat a jak se začne blížit konec, koupím jednu do zásoby.... Velké kombi, diesel, tlačítkový interiér.... prostě NORMÁLNÍ auto....

mám ve firmě CNG, PHEV, novinkám se nebráním.... ale dop*dele velké naftové kombi je pro firmy pořád zásadní nástroj.... to se už fakt všichni zbláznili...????

Kromě Insi už snad s tlačítkovým interiérem zbyl jen aktuální Superb.... (a ten mě moc nebere, je to hrozná houpačka)....
Avatar - qwerty99
qwerty99
Souhlasim, posledni poradnej kombik ve stredni tride, na podzim mi prisla ve verzi GSi :D. a koupit co nejdriv, nebude dlouho :D.
A teda se superbem neni co srovnavat. Mozna prostornost. Ale jizdne vubec. Insignia sedi na silnici. Superb je uhoupanej a pritom umlacenej a odskakuje, prujezd zatackou se v superbu pere ridic s volantem. U insignie ani u bezne toto za volantem nikdy nezazijete. Dlouha cesta v superbu = bolava zada a osezelej zadek :D

plusy insignie?
+ tlacitkove ovladani vseho (i nastaveni headsUP ma svoje samostatna tlacitka)
+ vse lze vypnout (ano i kompletne elektroniku podvozku lze uplne vypnout)
+ Asistenti se nesnazej posadku zabit, funguji a jsou nenasilne (pokud citi na volantu odpor necha prejet caru bez blikani)
+ podvozek / Twinster AWD
- i na 20 rafkach je konfortni
+ prostor a pohodli (AGR sedadla)
+ Svetla (jako metrix s 86 ledkama v kazdem svetle jsou pecka)
+ Insignia je kompletne offline, nikdo me nebude spehovat kde jsem :D, kolik mam benzinu, atp.
+ brzdy, uz bezna insignia nema binarni brzdy (dobre se davkuji zadne zapnuito / vypnuto jako VW), a bremba? to je pecka.
+ 9stupnu hydro automat radi hladce, zadne mlaceni a cukani dvouspojky
+ neni to tuctovka, kterejch pred nakupakem stoji 15 v jedne rade :D
+ v interieru lze vypnout krome kaplicky veskere osvetleni (ambientni a dokonce i stredovy display)

- elektrickej posilovac je moc mekkej netuhne ani ve sportu
- malej prostor pod podlahou kufru / neni kam dat roleta
- facelftem zrusili nektere prvky vybavy :(
- motor by si zaslouzil vice jak 169KW
- divne resena bezdratova nabijecka na telefon

nemyslim si, ze by v soucasne dobe bylo ve stredni tride lepsi auto hlavne za tu cenu (na superba a passata zapomente to jsou trakace :D ) v premii samozrejme ano, ale tam je cena trosku jina :D treba BMW 330i ma sice o 20KW vic ale v podobne vybave je o 400K drazsi

Jirka
Avatar - Emel
Emel
- Tlačítkové ovládání není všeho. Třeba změna synchronizace klimy (tj. jestli řidič ovládá vše, nebo je to oddělené) je nutno vlézt do menu (a dřív na to tlačítko Sync bývalo). Celkově je to ale slušnej kompromis.
- Nevím jestli nějak vylepšili asistent jízdy v pruhu, před faceliftem to byl strašnej shit... přeprat volantem se to dalo, ale jinak se to mlátilo od čáry k čáře a tak půlku čar to nevidělo vůbec
- Offline je tak napůl... normálně tam je eCall a sledování polohy auta a online telemetrie, akorát tu službu co Opel nabízel a kde sis mohl auto najít nebo odemknout přes mobil a tak zařízli po prodeji PSA. Jestli ta data tečou nebo netečou těžko říct.
Avatar - qwerty99
qwerty99
Ano synchronizace dvouzonovky je tlacitko climate a pak na displayi sync.

Ono je rozdil asistent nevyjeti z pruhu a asistent jizdy v pruhu, opel mel vzdy ten nevyjiti z pruhu takze u cary korigoval, a pokud se ridic neprobral dojede k druhe care a tam to zase dokoryguje, neni to asistent, ktery drzi auto uprostred pruhu a sebemensi odchylku od stredu zacne urputne napravovat. U Insignie lze bez blikani prejet caru bez prani se s volantem, staci maly tlak navolant a volant prestane odporovat.

Ano to stare bylo GM onstar prevzaty z US (insignie (teda Buick Regal :D a motor z kadilaku :D ) je precijen stale vic US auto nez EU auto), zarizlo GM nechtelo to PSA poskytnout coz dava smysl, a PSA odmitlo jakekoli investioce do starych GM platforem, ono obecne insignia utrpela hodne tim, ze po tom co vysla prosel ten pordej,
O online telemtrii bych spis pochyboval, ale prit se o otm nebudu :D . Nektere kusy jdou napojit pres wifi v aute na apku (Muj ne :D ).

Jirka
Avatar - Emel
Emel
Telemetrie je možná přehnaný slovo, ale viděl jsi přes apku (ty nebo operátor) kde auto stojí nebo jede, jak jsou nafoukaný gumy, kolik je nájezd, kdy je další servis, životnost oleje, kolik benzínu je v nádrži, jaká je průměrná spotřeba... a myslím ještě nějaký blbinky, wifi hotspot apod.
Prodejem PSA se zařízlo to Callcentrum vč. zákaznické aplikace OnStar... ale jestli z toho posílání dat něco na pozadí dál funguje nebo ne... to netuším. Minimálně by měl asi fungovat ten eCall.

Co se týče asistenta "nevyjetí z pruhu"... to nejlepší co o něm můžu za pár let vlastnictví auta říct je to, že se dá vypnout jedním stiskem spolu se sousedním tlačítkem Start/stop ;-)
Avatar - qwerty99
qwerty99
no tak protoze jezdim autem denne, tak stav nadrze , oleje atd vim, a servis me hlida servis :D

a v nekolika recenzich co jsem psal na auta na motorvize.cz jsem psal, ze nejhorsi asistent je ten co me donuti ho okamzite vypnout :D
Vlastne ani startstop me zatim v insignii nijak nevadi, staci nedoslapnout brzdu uplne k zemi a auto proste nechcipne. ( u druheho auta to mam neaktivovane)

:D
Mr.Murphy
jj cenovka Insignie je velmi příjemná.... netušíš jak dlouho se v té naftě bude ještě dělat? chtěl bych ji tak za rok a půl.... ;-\
Avatar - qwerty99
qwerty99
Hele nevim, ja si myslim ze je to otazka emisi. 6d plni, ale jestli nekdo jeste vybehne s 6e tak asi bude rychlej konec :D V nejakej prekotnej vyvoj bych spis uz nedoufal. Myslim si ze s insigni jako takovou se rozloucime max za rok a pul, uz facelift byl jen kosmetickej (a ja ani nedoufal v navreat benzinoveho motoru natoz 2litry jako zaklad :D ). Mozna vydrzej prave ty 3 benzinove dvoulitry :D i kdyz ten nejsilnejsi prosel emisema o prsa severokorejske gimnastky

Co vim tak treba ted se v CR treba dobre prodavaji GSi, je na ne kratsi cekaci doba nez na naftu.

ja mel cekat 9 mesicu :D a cekal jsem 5 :D

Jirka
Avatar - Midlosek
Midlosek
Tak dá se říct, že po tom co Ford zabil Mondeo, jsem se rozhodoval právě mezi Insignií a Superbem. Kombi jsem nechtěl, nemám pro něj využití a upřímně Insignie kombi se mi fakt nelíbí. U Insignie byl trochu problém s nabídkou výbav, kdy jsem řešil například vyhřívání sedaček vepředu i vzadu, horší byl přístup u liftu na zadní sedačky a navíc jsem dostal na Superb L&K i lepší cenu, než mohl Opel dát. Je mi jasné, že z pohledu řidiče je Insignie jistě lepší, ale Sup je na adaptivním podvozku taky použitelný, pokud není nastavený komfort, tak to není tak uhoupané a rozhodně nic nemlátí. Nakonec i na sedačku jsem si zvykl a podařilo se mi jí nastavit, že rozhodně nijak netrpím.
Bylo to těžké rozhodování a nakonec zvítězila praktičnost a cena. Je smutné, že Insignia od GM je poslední svého druhu a stihne ji stejně hořký osud, jako Mondeo :-(
Avatar - qwerty99
qwerty99
Tak to je super, s tou cenou, ja mimo jine poptalvic aut a za toho 200k benzin superba a nabidli mi cenu o 45k vic nez GSi, a to tam nebyly sedacky jako jsou v GSi :D

Ono, ale Superb s LK s adaptivnim podvozkem a ostatni superby se bohuzel moc neda srovnat a to jak podvozek tak prave sedadla, a hlavne ta vzadu. Ten adaptiv dela hodne.

Ty jo s tema sedackama to je divne ve vybave GSline a Elegance pri vybrani kuze je vyhrev v cene, ale chapu, ze ted je to s vybavama divoke. v utery to jde ve ctvrtek ne protoze krize na cipy :-(

chapu ze liftback insignia je mene prakticka, ja jsem si kombikovej :D (kazde hezke auto je vever zi kombi, pochopilo to i Ferrari a stvorilo ferrari FF :D )

Tak at supik dobre slouzi :D

Jirka
Avatar - Midlosek
Midlosek
Díky, pár roků to bude muset vydržet. Mám pocit, že GSline měla přední sedačky s výhřevem a zadek bez. Elegance oboje v základu. Každopádně Insignia si drží stále příznivou cenu, ale třeba ceníková cena mého Supa objednaného v únoru, je dnes o víc než 100k vyšší. To jsou další body pro Insignii ;-)
Avatar - qwerty99
qwerty99
ja objednaval v kvetnu, jako skodovacke ceny jsou mazec tedka, hola O4 bez motoru (3 hrnky a litr) za 600 a podobne.
Ja mam vyhrev i vzadu, ale k nicemu mi to neni , jsou tam podlozky a na nich detske sedacky :D Jenze ja chtel ty OPC performance vepredu :D a tam neni moznost nemit vyhrev vzadu :D
Avatar - Ham.
Ham.
ale neznamená to, že střední třída končí, Superb, Passat a prémie to jistí, ti dále vyvíjejí nové generace klasické střední třídy.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
Tak Tvoje téza o silných, ktorí zostávajú, asi moc neplatí, viď môj príspevok o konci Passatu ako sedanu. A Passat je dlhodobý líder v strednej triede (len aktuálne ho kvôli nedostatku čipov predbehla 3er).
Avatar - Ham.
Ham.
Passat se vyvíjí v Boleslavi jako sedan, lift a kombi, Superb se vyvíjí jako lift a kombi. Jediná otázka je, kam se podívá nový Passat sedan, je možné, že jenom do USA/Číny (má dojít k sjednocení na MQB pro všechny trhy, dosud zámořské Passaty jsou na staré platformě) a do Evropy ne a naopak do Evropy se podívá jen lift. Ale to jsou jen spekulace založené na skutečnosti, že se vyvíjí lift. Je klidně možné, že nabídnou všechny tři varianty i v EU.
Avatar - iudex
iudex
O tom, že sa Passat vyvíja ako liftback som vôbec nikde nečítal. A popravde mi to ani nepríde uveriteľné, je to silne nelogické a neverím tomu. Aktuálne hlavná odlišnosť medzi Passatom a Arteonom je to, že prvý je sedan a druhý liftback. Načo by boli Volkswagenu dva liftbacky v rovnakej triede? Absolútny kanibalizmus a ekonomická samovražda.
Takže nie, tomuto absolútne neverím.
Avatar - Ham.
Ham.
Věř si čemu chceš, žádná dvojkolejnost Arteonu s Passatem lift ve stejné třídě nehrozí, protože Arteon v této generaci končí (to bylo deklarované ze strany VW oficiálně).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je to vůbec nějak oficiálně potvrzeno?
Avatar - iudex
iudex
Čo myslíš, potvrdí automobilka oficiálne dopredu, že hodlá zarezať jeden z najpredávanejších modelov? Asi ťažko. Ale keďže sa to objavuje v renomovaných automobilových médiách, ktoré majú dobré informácie, tak to na 99% bude tak.
Avatar - Emel
Emel
Passat a Superb - otevřeně se mluví o tom, že to bude generace poslední. Jestli bude elektrická verze stejných proporcí - uvidíme.
Avatar - Ham.
Ham.
Seriózní "mluvení" o konci může být tak za 5-6 let, podle mě dnes nikdo neví jak se situace vyvine. O konci se už mluvilo v souvislosti s 8 generací.
Avatar - Emel
Emel
To jsem nezaznamenal... tam se mluvilo o přesunu do ČR, pak nějakou dobu bylo ve hře Turecko, pak se Turecko dalo k ledu... ale nemyslím, že bylo někdy ve hře, že by další generace už nebyla (ať už Passatu nebo Superbu).
Jasně jasně, těžko teď přijde nová generace, aby za dva roky skončila.
Avatar - qwerty99
qwerty99
ale jojo,
minimalne passat by mel koncit alespon ve verzi sedan :-(
resilo se to vice jak pred rokem.
https://europe.autonews.com/…e-us-sources-say
Avatar - idam.i
idam.i
Turecko bolo v hre veľmi vážne.No keď Erdogan ukázal pravú tvár,tak sa zľakli a dali to do Bratislavy. :-|
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Superb třeba neměl dostat druhou generaci, jestli si dobře vzpomínám.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dnes nikdo neví, co bude za 5 let, natož abychom vymýšleli, jestli bude mít Passat přespříští generaci. Do té doby třeba přijde regulace na spotřebu el. aut, nebo syntetická paliva. Kdoví?

Ono je naopak k zamyšlení, že Tesla jako skoro jediná elektroautomobilka prodává výjimečně úsporné sedany, a i u crossoverů hraje prim aerodynamika. Přitom v Evropě odbyt má. Evropští výrobci se spíš snaží vnutit co největší obludnost.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Abych si nakonec nemusel ještě koupit Super Béčko. :-):-):-)
Avatar - chalan66
chalan66
Im to už s tými SUV naozaj hrabe ?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To přejde. Crossoverů je všude jak nasráno, u ICE to zvyšuje emise a u elektra snižuje dojezd.
Aldaa
1. vizualizace hnus
2. Auto Tip 1/22- Insignia- zcela jiná, normální koncepce
Arese
Insi je dnes poslední pravý Opel, zájemci by si měli pospíšit! :-O
Avatar - iudex
iudex
Jo, je to smutná doba, keď sa musíš ponáhľať s kúpou končiaceho modelu. Nie dávno sme sa tešili na každú novú generáciu, ktorá bola takmer vždy lepšia (výkonnejšia, vybavenejšia, lepšie jazdiaca...) ako tá predchádzajúca.
A teraz sme sa dostali do situácie, že sa bojíme, ako okresaná nová generácia príde (motoricky, materiálovo, kvalitatívne) a či vôbec príde. 8-s