Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Nejčastější mýty o elektromobilech na vlastní kůži a naprosto otevřeně. Aneb Jak jsem se šeredně zmýlil!

499 komentářů

Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Má pravdu. Kdybych byl taky tak prachaty tak bych taky napsal takový článek.
PowerHouse
Ceny EV klesají stejně rychle jako u elektroniky. Dnes si taky můžeš koupit OLED TV.

Vždyť Tesla Model 2 bude od 25 000€ a neznačková konkurence půjde pod 20 000.
Othello
Kdyby ceny EV klesaly stejně rychle jako u elektroniky, Tesla by dnes nestála víc jak 100 USD
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Aha a můžu to klesání cen vidět? Zrovna přišel elektrický Rencek s 60 kWh za mega a Tesla se ke zlevňování nijak prémiového Modelu 3 také moc nemá.
Martin Smolka
A to je málo? Před pár lety jste mohl za milion mit leda tak leaf s 24kWh 😉. Dnes muzete mit za pul mega Spring s 28kWh...
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
A to je jako hodně?
Avatar - Barrichello
Barrichello
Hele, EV fanatik z Facebooku už i zde. Se tu slejzáte jak vosy u shnilé hrušky :-)
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
A vy spiatocnicky zmyslajuci odporcovia vsetkeho noveho, efektivneho a prirode a ludom prospeneho tu stale vysedavate ako muchy na hovne :) Nastastie pocty vas much rapidne klesaju a staci pockat ako na ubytok Meciarovych voliciek :D
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Že jsem si nevšiml, že by se řady elektromobilistů nějak statisticky významně rozrostly. Ale co čekat od komunity, která bude hájit i takový zgerb jako Spring, protože je na baterky.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Spring co má zrychlení jak škoda 105 nebo 45 let starej žigul 1,6 vid :-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Leaf nestál milion.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Elektronika autálně není, třeba Playstation 5 je skoro k nesehnání :-)

A díky neodstatku chipů, přepravních kapacit letadel, lodí a přistavů a nedostatku lidí v čínksých továrnách ještě dlouho nebude, takže nic zlevnovat nebude. Si naprosto mimo.

Navíc se stoupající inflací, cenou potravin a energií bude elektroniku kupovat čím dál méně lidí - jednoduše na to nebudou mít :-)

A v neposlední řadě, stoupá i cena surovin.
Avatar - kuk
kuk
Zrovna nám posílila koruna a elektronika z dovozu zlevňuje. Běž si ty svoje vystrašený bláboly kvákat na hlavní nádraží. :D :-!
Xylo
Tesla 3 je někde na úrovni základnější MB C, A4 nebo BMW 3, takže jo je to elektroprémie. Myslím, že základ Tesly 3 za 1,3 milionu Kč včetně daně, tedy 1,1 bez DPH je dostupný pro řadu i menších podnikatelů.
Avatar - Manhunt.60
Manhunt.60
Bohužel kvalitou provedení hluboko pod těmito konkurenty. Na tom bude muset Tesla ještě hodně zapracovat, pokud chce přesvědčit lidi kteří tomu ještě nevěří.
Avatar - eLzyx
eLzyx
v čem je nekvalitní, konkrétní vady prosím ...
Já Prvni_1
V jakem svete zijes?

Kvalita tesel se tady probirala mockrat.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Ano, donekonečna se zde opakují džouky o kvalitě Tesel před 10 roky. Který kecal se opravdu svezl TM3 z roku 2021?
Avatar - N6600
N6600
Dzoky platne i v roce 2021 - https://youtu.be/yFfgpHkNCOM
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Koukám, taková křeč, aby byla rádoby senzace a tím pádem sledovanost. Ukážu ti můj P406 jak vypadá po 25 letech jo? Promiň, na víc jsem se finančně nezmohl, ale ve své době to jistě bylo zpracováním auto na úrovni.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Probůh vytáhni si tu hlavu z zadku už konečně.

Tesla má mizernou kvalitu materiálů, zpracování. Proč? Především proto, že to neřeší.

Jestli jsou někde výraznější rozdíly, tak ty nejsou až tak v ročnících, ale ve fabrikách. Z Číny je produkce výrazně kvalitnější. Což ani zdaleka neznamená že je blízko úrovni BMW/MB/Audi.

Chceš konkrétní příklad?? Tesla 3 s akusrickými příplatkovými skly je uvnitř při 130 kmh hlučnější než Fabia 3 !!!
Flajzi
Ta poslední věta mě zaujala. Máš zdroj, odkud toto čerpáš nebo jsi to měřil ty sám? Jinak ty vrstvený akustická okna nejsou u Tesly příplatková, ale jsou v sériové výbavě, to jen technická.
Avatar - N6600
N6600
Ptal jsi se, link jsi dostal. Jestli jsem Ti s nim rozkopal Tve babovicky, tak je mi to z hloubky srdce skutecne a uprimne u ***e. Tesla je sunt i v roce 2021.
Avatar - eLzyx
eLzyx
to je auto určené pro US trh, TM3 z Freemontu se do Evropy nedostane
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Jakto? Já jsem přesně takovým z Fremontu jezdil po ČR.
Avatar - eLzyx
eLzyx
protože TM3 a TMY se sem vozí už jen z Číny a čeká se na místní berlínskou produkci. A auta z Číny mají velmi dobrou kvalitu, na rozdíl od USA.
Sám mám TMS z Fremontu a nic moc, nějaké ty nedokonalůstky tam jsou ... ale je to už 6 let staré auto, navíc prvotina Tesly.
Avatar - Barrichello
Barrichello
prvotina Tesly byl Roadster z roku 2008, navíc postavený na základech Lotusu.

Protože Tesla uměla sama postavit tak dětskou tříkolku :-)
Avatar - eLzyx
eLzyx
slovíčkaření. TMS je prvotina auta, které postavili téměř od základů celé sami. Ano, je tam dost dílů z Mercedesů, tuším že i Land Roveru atp.
Roadster byl spíše takový "rebuild" existujícího auta.
Flajzi
TM3 se tu stále vozí i z USA. Kamarád v září přebíral TM3 v Praze a byla z Fremontu, normálně se domluvil s prodejcem. Chtěl v ní baterky od Panasonicu.
Avatar - N6600
N6600
Je to Tesla? Je. Je fuk odkud. Kvalita by mela mit nejakou standardni uroven at je odkudkoliv.
Avatar - eLzyx
eLzyx
v tom případě ostatní evropské automobilky jsou taky křápy, protože na východních trzích prodávají auta s ošizenou bezpečnostní výbavou, ošizenými výztuhami a materiály karoserií.
Avatar - N6600
N6600
Pletes si latrinu s vitrinou. To, ze mas modely pro lokalni trhy je neco uplne jineho, nez ten samy model, ktery je GLOBALNI a v ramci jeho vyroby mas zmetky.

Ale chapu, sunt, kdyz uz ho mas doma, se musi obhajit za kazdou cenu.
Flajzi
Hele, když si kupuješ auto, zajímá tě, v jaké kvalitě ho automobilka dodává na nějaký trh na druhém konci světa?
Mě tedy zajímá, v jaké kvalitě ho budu mít já, nějaký amík či číňan je mi u zadele, v jak kvalitním autě budou jezdit...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No v čem asi, stačí se podívat na spáry nebo zpracování obložení a tak dále.
Avatar - Manhunt.60
Manhunt.60
I chudák Doug, nadšenec do Tesly musel uznat, kolik vlajková loď Tesly má chyb a nedodělků :-)
Tak se prober ... a nebo ne, hoď mi sem nějakej naprosto zcestnej argument :-)
Kdokoliv kdo jezdil něčím lepším a pak si sedl do Tesly, tak ví, jak průměrnej interiér to má co se z hlediska kvality materiálů týče, jak nejsou schopni slícovat dva plechy správně...ale to tobě nevadí, protože Tesla je nejlepší na světě :-)
https://youtu.be/qen0ZlZM0ZA?t=1536

A tohle mě taky dost pobavilo...ale jo, ty mně budeš argumentovat, že to už má najeto 50tis a že je to vlastně starý a kdesi cosi :-)
https://www.autojournal.cz/…yvedlo-z-miry-2/
Avatar - Barrichello
Barrichello
50 tis je zánovní auto, na kterém nesmí být poznat ani žádné větší opotřebení, pokud to nemělo totál prasátko nebo to není vyrobeno z nekvalitních a ošizených materiálů.
Seděl sem v pár takových autech a byly jak když vyjely včera z fabriky
Avatar - Manhunt.60
Manhunt.60
No zatím žádné vyjádření od zastánců Tesly :D
Avatar - Barrichello
Barrichello
zpracování na úrovni chevy spark za 4-5x takovou cenu :-)
Avatar - kuk
kuk
A přesto jsou na rok až dva dopředu vyprodaný. To nas3r3. Hehe :D :-!
Avatar - Barrichello
Barrichello
blbý co

Tesla v roce 2021 v ČR
253 ks registrovaných aut nových
129 ks ojetých

pro info, ryze fosilní duo Dodge/RAM (dříve jedna značka Dodge)
328 nových
770 ojetých


Zas EV fanatici prohráli s petrolheady, smůůůla.

Tesla navíc meziroční pokles, v 2020 měla 396 ks
Tak nezbývá než si pustit song "když se nedaří, co se dařit má"

Dodge/RAM měli v 2020 138 ks, takže nárůst 190 ks
:-):-):-):-):-):-):-):-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Což je nesmysl, prémiové sedany začínají níže.
jhamil
Známý kupoval na podzim novou Corsu, opravdu holý základ cena 315 000 a byl rád že je rád. Teď je nejlevnější 359 900 (protože se zdražovalo). E-Corsa je za cenu již od 779 000. tak a ted si teda vyber. Pokud někdo má na auto 360, tak asi těžko jen tak vytáhne dalších 420 000. Ale jo pokud na to někdo má, tak to vidí úplně jinak. Těch co řeší aby nějak vyšli je dost a nějaké elektro neřeší.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Jak jde dohromady clovek který nemůže vyjít s někým kdo má 350 litrů na nové malé auto? Já tedy myslím že velmi slušné vyjdu, ale 350 litru na nové auto jsem v životě neměl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže 99% je situace, kdy nemáš ani těch 360t. že.... Máš třeba 150 a zbytek jde na financování...
Adam Grufík
Jenom je jaksi rozdíl splácet 200 tisíc a 600 tisíc. S tím, že zbytková hodnota auta po deseti letech bude spíš na straně benzínu
jhamil
Prostě je důležité na to mít, vydělat na to. Někdo kupuje nové auto co 3 roky, protože si na to vydělá. Jiný si koupí auto nové a má ho klidně 15-20 let. Pokud je někdo nadšenec do elektro aut a má na to - tak si ho taky koupí. Všechno je to o penězích.
jam2015
Presne. U nás napr. Corsa skokom vyletela z 11 190 na 12 990 € a Mokka z 15 790 na 18 290 €!!
A toto je začiatok konca, kde na kare automotive sa zídu bossovia automobiliek a pohlavári z EÚ!
PowerHouse
Číst ty informace o pokroku EV je strhující.

Nyní sledujte CES.

Hodnocení pokroku podle mě
1) Toyota a její prototyp na solid state (jejich 14 mld USD + 20 mld USD od japonské vlády na solid state padá na úrodnou půdu).
2) Foxconn - spolupracuje s mnoha automobilkami a plánuje továrny po celem světe, i v Evropě
3) Dělí se Tesla a VW
Avatar - xxc
xxc
Neviem, ci az taky pokrok je, pred rokmi sa dalo kupit Citigo, teraz je za tu cenu Spring :-) Tie solid state su v nedohladne a vsetko predstavene bezi na beznych lion baterkach. Tovarni na auta je myslim dost. Mame nejake info o realnom pokroku? Co novy megane? Baterky od lg? Aky pokrok nastal za poslednu dobu? Ze zdrazeli tesla, id3 a id4? Europske Y v nedohladne.
Alfonz666
Největší *** co jsem tu za celou dobu četl
Avatar - Tycoon
Tycoon
Nebo si pan Půr opravdu pořídil Teslu 3 za vlastně vydělané a zdaněné peníze?
Othello
a nenabíjet v práci
Vít Ožana
a kdo jiný by to měl platit? Tesla nikomu auta nezapůjčuje a nikomu za reklamní články neplatí..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Predne je fajn autorova sebereflexe, jak pristupuje ke koupi auta - je to pro nej spotrebni vec, jako telefon… tam se i ja rozhoduji podle uzite hodnoty.

Co neni pravda - myslim, ze nejedna draha limuzina s osklivym naftakem umi na dalku vychladit stojici auto klimoskou. Navic ja i do spalovaku sedam v triku v zime, vyhrivane sedacky a volant jsou slusna nahrada , nez to zacne topit.

Tankovani - ja vim, ze se to da prezit, ale ja osobne jezdim skoro do prazdna, protoze mne vadi stavet na benzince a odkladam to :D Takze mne by opruzovalo i nutnost zastavit na ceste do Brna, otravuje mne to i se spalovakem, kdyz jsem linej natankovat predem :D

Ostrava - Praha, kdysi za mladsich let jsem to dal s naftovou Lagunou za 2 a trictvrte hodiny a to sem musel i tankovat, protoze sem zapomel vzit v Ostrave :D Holt mladej a divokej..

Ja se jen zeptam na jednu vec, proc bych si mel vzit EV namisto PHEV, ktere nabidne to nejlepsi z obou pohonu :)
Avatar - xxc
xxc
Treba si vyskusat, toto je len take teoretizovanie :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co je teoretizivani ? Muzes byt konkretni, ktery z bodu o kterych pisu je teoreticky ?
DonVito
Cestoval jsi nekdy elektromobilem?
Nebo jen teoretizujes? ;-)

Teslou Model 3 se da jiste cestovat vyborne...
jirik_kirij
Hlavně na zadních sedadlech. Že?
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
S Teslou necestujes. S Teslou se teleportujes. To je zážitek vymykající se běžné jízdě autem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Zvlášť zad.ní sedadla jsou Skutečný zážitek. I na cestě do kauflandu :D:D:D :-[] :no:
Avatar - Barrichello
Barrichello
:-):-):-):-):-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdil, ne dalku, ale jel a jak to prosim souvisi s jakymkoliv bodem, ktery jsem psal ? Muzes prosim rict, ktere me tvrzeni by se zmenilo z tech co jsem napsal ?
DonVito
Nabijeni s Teslou je naprosto bezproblemove, obzvlast na SC.

Mozna by bylo dobry vycislit tu casovou ztratu vuci vykonani potreby / kave.

Pro to je lepsi vlastni zkusenost...
Nebo musis znat nabijeci vykony.
https://ev-database.org/…Range-Dual-Motor
Ze je rychlost nabijeni 650km/h jsi vedel!??
Avatar - Ozzman
Ozzman
Cetl si co jsem psal ? Nebo zase jedes to sve ?


Pisu, ze odkldam i tankovani spalovaku, pak dojizdim casto na rezervu a diky huste siti cerpacek, kde nabiju auto hned je to pro mne jednodussi. Pocit, ze si tohle musim hlidat je mi neorijemny, jel sem jednou dalku s nasim druhym autem s velkou spotrebou a malou nadrzi a taky mne to vytacelo to tankovani, asi tak.
DonVito
Je to prioritach.

S tvoji tankofobii (a dieselfilii) nelze jinak. :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fobie je strach, já se dieslu nebojím :-[]
DonVito
Bojis se tankovani resp. nabijeni. ;-)

EV je pro racionalnejsi lidi zrejme.

A pro ty co maji vic casu, evidentne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No bojím… nebaví mne to :D zlaté staré Mondeo s 70litrovou nádrži, ta dojela až na jih Chorvatska :-[]
Avatar - xxc
xxc
Ja tiez nerad tankujem a jedno z rieseni je nabit to doma. Minule som tiez siel na doraz, nechcel som s detmi stat niekde na pumpe. To ma vyznam na dlhych trasach, ktore ja robim minimalne. Samozrejme, kto jazdi kazdy tyzden dlhe trasy, tak je asi lepsie natankovat cestou a ist. Ale ist 2x rocne do Chorvatska, aby by som nabil a nebal sa radarov na dialnici :-) A s tym kurenim, to akesi vychladenie auta bez klimatizacie mam aj na bmw, ale nepouzil som to ani raz. V podstate ani chladenie netreba velmi pouzivat, zato vyhrievanie auta pouzivam kazde rano. Urcite sa to da aj s dieselom. Lenze toto som nikdy nepochopil, preco nerobia aj bezne spalovacie auta s konektorom na wallbox, ked si clovek dokaze v mrazoch predhriat motor, dobit baterku a vykurit auto. To by eliminovalo dost vela nevyhod spalovacich aut.
DonVito
Pokud vim, tak ve Finsku to maj.
Avatar - xxc
xxc
Tiez som pocul, ale u nas som to nikde nevidel.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Nemůžu si vynachválit chlazení Priusu solárním panelem v létě. Máš pravdu s tím, že předehřev oleje by se často hodil. Jde doplnit z aftermarketu. Stejně tak jde doplnit remote engine start přes OBD2. Akorát do mého P406 jsem si ho musel dobastlit sám, protože OBD2 ještě nemá.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Musím říct, že nabíjení na superchargeru bylo ze všech to nejdražší a poměrem cena/výkon nejhorší. Zlatej ČEZ u Kaufu. 55kW nabíjecí výkon a za pár korun. A hustá síť po celý republice.
Othello
... rychlost nabijeni 650km/h ? ....

To je furt tak pomalé ? Kde je ten obrovský pokrok EV ?

dyť rychlost čerpání energie spalováku je kolem 20 - 30 tis. km/h
Avatar - Barrichello
Barrichello
Spalovákem se taky cestuje výborně, zvláště tím od střední po luxusní třídu.

Ale chápu, že kdo jel maximálně ve Fabii , protoho je Tesla etalon ticha pohodlí.
Bohužel sou spalováky, které Fabii předčí zhruba 900x :-):-):-):-):-)
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
S tím tankováním a dobíjením. To je nakonec taková přímočará samozřejmost že prostě když zrovna auto nepotřebuješ nebo si uděláš přestávku tak ho dobijes. Mě to tedy přišlo úplně jednoduché a neobtezujici. Kaufland je na každém rohu, zaparkujes, pripojis a za chvilku (v mém případě okolo 50 minut) máš dobiti do 90 procent a jedeš dál. Prostě no stress. Těch 90 procent je poctivých 550 plus km dojezdu. Nikdy jsem nezažil stres ani z dojezdu ani z dobíjení. Najel jsem během 4 dnů asi 1500 km. To je nasobne víc než jezdím normálně.
Já Prvni_1
To jsou furt stejny kecy.

Auto potrebuju, aby mi slouzilo. Bylo pripravene k jizde kdyz ho potrebuju, a kam potrebuju.
Kava v Humpolci muze byt fajn, jednou, kdyz se mi to hodi.
Prizpusobovat trasy a casy na cestu potrebam baterky proste neni normalni, neni to cesta.
A krome toho: vylez si nekdy na nejaky dalnicni most a sleduj toho hada aut. A ted si predstav, ze kazde z nich potrebuje na cestu z Prahy do Brna 50 minut stat u nabijecky...
Nejak vam to funguje, protoze je vas tak malo.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Já nikoho nebadam ať si koupí EV. Naopak, nekupujte EV. Hlavně ne BEV. Ať z toho zůstane drahá hračka. Protože to je úžasná drahá hračka přinášející potěšení. Až to bude opravdu masovka (já jsem přesvědčen že nikdy nebude) tak se budeme mačkat u nabíječek a v nich bude chybět elektřina.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tak to je stejne jako s tim spalovakem, obcas je hodim na tyden pred garaz, protoze se mi tam nechce zajizdet (tam bych mel mit nabijecku), u obchodu hledat ev misto taky neni vzdy ideal, tak to dam nekam, kde je volno a letim nakoupit :) Tohle by mne na EV asi vadilo nejvice
Avatar - hugino
hugino
A čo keď bude tá nabíjačka pri Kauflande obsadená? Tak pôjdem ku Tescu ?50 min čakať na nabitie aby som došiel domov to čo je za pič...na ?Pán píše že cez noc si auto v pohode nabijem zo zásuvky.A keď bývam v paneláku na štvrtom poschodí tak vyhodím cez noc predlžovačku cez cestu a chodník na parkovisko a celú noc ho budem strážiť aby mi ho volaký magor neprestrihol ?Alebo si musím najprv dať postaviť dom s Wallboxom a až potom si kúpiť elektrospotrebič s dojazdom 600 km za 55 000 € +.Ja chcem počuť motor radiť a baviť sa jazdou a o tom je pre mňa automobil.Je diná alternatíva je HEV ale aj tá Toyote asi nepomôže lebo chcú v EU od roku 2035 zákaz predaja spalovacích motorov a Toyota ich v hybridoch predsa má.Takže 25 rokov niečo vyvíjali a aj tak im to nepomôže.EV je čistá utópia. :-)
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Vaše preference vám pane nikdo nebere.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky sem chodil jeden, co tvrdil, ze moderní auta by měla být jen elektrická a kdo nemá rodinný dům, auto by mít nesměl :-[] Já třeba naštěstí garáž u bytu mám, ale nabijí se tam maximálně dětská Toyota Tundra a té stačí 220 :D To samozřejmě znamená, ze EV není pro vsechny
DonVito
Mel bys mit dieselovou detskou tundru.

Jeste by dite dychalo vycisteny vzduch.
;-)

Promin, musim si rypnout. ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bohuzel to nevyrabi, jinak by to byla jasna volba ;) Hele vis, ze maˇ i benzinove auto zejo ? Nejsem uz primarne jen na naftu
DonVito
Vim, Renault :yes:
Tak at jezdi.

Hlavne ta elektricka Tundra.
A bacha na pozary. EV casto hori. :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky nabijim jen kdyz to mohu kontrolovat a ne pres noc
traveldrive
Je to asi o zvyku. Moji známi pokojne púšťajú 3D tlačiareň na 40-hodinovú tlač aj na dlhšie. Ja mám pred tým rešpekt a dávam tlačiť radšej menšie veci, aby sa to vyplo, kým pôjdem spať. Ale raz to vyskúšam a postupne si asi tiež zvyknem nechať to pustené celý deň aj noc.
Avatar - xxc
xxc
Presne toto su tie teorie, ked je jedna nabijacka obsadena, idem inde. Nepotesi to, ale svet sa nezruti. Inak neviem preco je take rozsirene strihanie kablov. Preco namiesto strihania predlzovaciek ludia radsej nepichaju gumy, alebo nelamu stierace a ini preco si toto celu noc nestrazia :-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To ti jako přijde normální natahovat kabel z okna?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč zase lžeš s kecáš???

Dobíjení prostě JE opruz. Praha-Brmo-Ostrava prostě není mýtus.

Dojet z Brna do Prahy a zpět je běžná disciplína v našich podmínkách a do toho ještě řešit kde nabíjet a čekat půl hodiny hodinu je značně omezující.

Že takovéto omezování je pro EV zkratomozky díky jejich víře a zaslepenosti v pohodě, ok. Ale je to absolutně subjektivní.
Avatar - eLzyx
eLzyx
proč EV a ne PHEV? Pokud kupuješ jezděnky, nebo máš auta dlouho, takže je pak musíš servisovat pozáručně, tak chceš EV. Proč? Po záruce nechceš řešit problematiku dvou pohonů. Tenhle servisák ti řekne, že PHEV nedělá, protože se v elektrice nevyzná, tenhle sice dělá autoelektriku, ale ne 400-800V, tenhle sice umí dělat i 400-800V, ale zase neumí servisovat spalovák. Raději jeden problém.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zajimavy duvod - beru, ale asi je otazkou casu, kdy se rozjede servis i na hybridy v garazi v horni dolni. Pak bych napsal, ze jako rodinny univerzal ke tu jeste klasicky hybrid a tam je spolehlivost dost vysoka
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, tohle vidím stejně. Když vidím ty PHEV kde je všecko natlačené na krev a není přístup k ničemu, tak servisovatelnost bude prostě špatná. A to nehovořím o závadách, kde to bude servisní peklo.

Jediné čemu celkem věřím je Toyota a HSD. S tím problém nemám. Jednak Toyota je kvalitní, jednak ten pohon mají napříč celou modelovou nabídkou a dělají ho desetiletí.
Avatar - eLzyx
eLzyx
nevěřil bych tomu, že napíšu, že máš pravdu, ale ... máš pravdu. I s tou Toyotou. Za ty roky neznám žádný problém, žádné předčasné selhání hybridního pohonu. Za to s jinými automobilkami je to horší - odchází startérgenerátory, odchází klimakompresory (jsou jiné než na čistém spalováku), odchází baterie, odchází výkonnostně vyhnané a ekologicky svázané motory, které se navíc leckdy ani neohřejí a chce se po nic výkon (právě po 25km došla šťáva v baterce, kdy už letíš po okresce/dálnici a žádné postupné ohřívání motoru se nekoná), odchází dokonce pomocné elektromotory, baterie má extrémní degradaci (vycykluješ ji dříve než u toho full EV) ... kolem 200t km je z toho servisní peklo. I tou fyzickou přístupností k tomu či tamtomu dílu, aneb "ani očko nenasadíš ..."
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"právě po 25km došla šťáva v baterce, kdy už letíš po okresce/dálnici a žádné postupné ohřívání motoru se nekoná". Pokud to vyrobce nema udelane uplne blbe, tak se vyhrivani samozrejme kona. Auto dokaze detekovat ze mu dojde stava a zapne spalovak o neco driv, postupne mu zvysuje limit otacek spolu s tim, jak se motor zahriva, zatimco primarnim pohonem zustava elektrika dokud spalovak neni dost zahraty.
DonVito
Je to tak i u koncernovych (VW) hybridu?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Popravde receno, nevim. Snad to nemaji udelane blbe :) Na to by asi dokazali odpovedet treba kesumb nebo Mr.Murphy.
jam2015
Ty ,,skoro do prázdna" si priprav peniažky na zadreté čerpadlo!!
Avatar - Erik
Erik
Já dal tu trasu Praha - Ostrava - Brno - Praha, plus další ježdění, při pobytu na Moravě, na jednu jedinou nádrž, celkově jsem najel přes 1200km, Audi A4 1,9 TDI. Tankoval jsem opět až v Praze. A to jsem jel svižně, obsazení auta 5 vyžraných dospělých a žádné courání po dálnici devadesátkou.
Cesta do Chorvatska, kde se jede ustálenou rychlostí po lepších dálnicích, Praha - Split, 4,4 litru nafty/100. Možná by to šlo i lépe, kdyby část cesty neřídila manželka. Škoda, že už audinku s tím úsporným TDI nemám, bohužel nic nevydrží věčně. Tohle s žádným EV ještě dlooooooooho nezažijete.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... hugo je wůl
a redakce by měla tento "článek" označit jako placenou reklamu
!!!
Hanba redakci Auto cz
Já Prvni_1
A jeste k tomu hloupou reklamu.
traveldrive
Pozri sa do zrkadla. Ale nezľakni sa, lebo tam tiež uvidíš vola. A poriadneho.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
To, že ho tam vidíš ty, neznamená, že ho uvídí i on.
Vít Ožana
Už hodně let nemáme v 3fázových zásuvkách 380, ale 400V!
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
To nevadí.
Avatar - narona
narona
Většinou ano ale já jsem loni naměřil na jedné fázi u nás v Liberci jen mezi 218 a 224 V. No máme to z prvorepublikového trafa 10 kV tak nevím jestli to není tím :D Každopádně v mém okolí má většina garáží sdílené elektroměry a rozpočty se dělají buď prostým vydělením a nebo podle 5A elektroměrů ze 30. let. Tak že v tomto stavu nabíjet elektroauto je utopie.
Avatar - eLzyx
eLzyx
a ta elektroinstalace nejde v garážích předělat? Nebo to máte památkově chráněné? Ptám se proto, že jsem do garáží na panelovém sídlišti 400V tahal a nebyl problém. Mám tam celkem 4 garáže. V každé z nich bych byl schopen čerpat 3x10A (nejnižší tarif), tedy nějakých 7kW, což na 0,1C dobíjení běžného EV stačí. Šlo by si i příkon navýšit na 3x16A, tedy 11kW.
Avatar - narona
narona
Ano, jde natahat každému extra hodiny, ale to je investice kolem 25 tisíc plus roční poplatky za hodiny. Navíc máme nízký rezervovaný příkon, na 42 garáží jen 3x 16 A. Takto si podle starých hodin pouze rozpočítáváme náklady podle vyúčtování ročního za všechny garáže.
Avatar - narona
narona
a málokdo vlastní soláry tak kdo vyrobí těch 15 TWh navíc? Je to cca 25 % současné roční produkce v ČR. A Dukovany rozšířit se nechce :D:D
fahrenaufderautobahn
Je to cca pravda. Jen 15TWh je trochu přitažený za vlasy, i kdyby všechna auta byla na elektřinu, bude to míň. Pak 15 TWh není ani cca 25% výroby ale tak 15-20 podle roku, je to možná 25% současné spotřeby. A pak víc než 15TWh se ročně vyveze.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Argumentace vývozem je přece nesmyslná, zavíráme uhelné elektrárny a máme propojený energetický trh, kdy se vždy nějaké přebytky vyvezou.
Avatar - kuk
kuk
Ještě víc nesmyslnější je tak oblíbená fóbická argumentace 10 Temelínama a blekoutama. S naší předimenzovanou páteřní sítí a energetikou jsme za vodou. Lol. :D :-!
Bojkas
Sranda je, že čistý roční vyjít elektřiny je 14TWh. :yes:
Avatar - Barrichello
Barrichello
Kolik to bude, až vypneš uhelky a doslouží reaktory v Temelína a Dukovanech? Bude chybět 25 TWh?

Počítej, eurosoudruhu, počítej :-)
Flajzi
Až se vypnou uhelky a jaderky, budeš mít tady blackout ať už s elektromobilama nebo spalovákama. Prašť jako uhoď.
S autama se přestane pak jezdit úplně, protože ani spalovací auta se neobejdou bez elektřiny při výrobě a distribuci paliva.
Avatar - kuk
kuk
Počítač kraviny, na celej autopark osobáků v ČR bude stačit jeden Temelín, tedy 15 kWh. Přesně tolik už 20 let s prstem v nose vyvážíme. :D :-!
Avatar - Emel
Emel
15kWh, jo? A jak to vyvážíme, v AAA baterkách?
Avatar - Barrichello
Barrichello
soláry nic nedávaj, jestli ti to ještě nedošlo.

Včera soláry vyrobily 0,451 GW, fosilní zdroje 36,620 GW

Asi takhle :-):-):-):-)
Avatar - narona
narona
Však na to právě poukazuju! Navíc ne všichni žijí v RD že...
Freddka
“Elektromobilita je podle mě pragmatická volba a obstojí sama o sobě.”

Moje rec.

Ostatne Elon Musk rika to samy, ze pro Teslu by bylo idealni prostredi bez dotaci, protoze by stejne jako nyni prodali vsechno, co dokazou vyrobit, a dalo by jim to jeste vetsi naskok pred konkurenci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nebýt dotací, tak Tesla dávno zbankrotovala. Dávno.
Avatar - kuk
kuk
A obří GM nezbankrotoval… eeee počkat von zbankrotoval a stát potažmo daňový poplatníky to stálo několik miliard GM znovu vzkřísit a zachránit. Lol miluju ty kecy vod troubů co vědí totální houno. :D :-!
Pokud Tesla dostává dotace tak dostává úplně stejný dotace jako každá jiná automobilka či firma v USA, takže se ptám kde je ta extra výhoda? Dolož to. :-!
Já Prvni_1
A podle toho vypadaji i ty clanky.

A po hrichu i prilehle diskuze.

Ten pan je stizen klasickym prozrenim, jakych jsme tady v 70 letech videli stovky, tisice.
Poucen krizovym vyvojem, prozrel.
traveldrive
Ja tu vidím skôr niekoľko konzervatívnych jedincov, ktorí nie sú schopní vstrebať jednoduchý fakt prechodu zo spaľovacích motorov na elektrické. Niečo ako konskí pohoniči, ktorí nechceli položiť konské opraty a vidly na hnoj. ;-)
adamzprahy
No dobře, ale to není důvod vydat takovéhle žvásty jako článek na odborném webu.
DonVito
A jsou mistni redaktori schopni napsat neco smysluplnejsiho o EV?
Ti co vybiraji clanky o cenach nahradni baterie?
hobit
Divil abych se zasmál :-):-):-)
Naštvat auto.cz odborným webem je nejlepší vtip co jsem slyšel.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přecházej, na co chceš. Já přejdu podle toho, jestli to pro mě bude výhodné. Což není.
Avatar - kuk
kuk
Spalováky a rakovinomety jsou stará ideologie. Tak je to v pořádku. Stará ideologie jde do hrobu. Sbohem a už se nevracej. :D
Avatar - Barrichello
Barrichello
rozhodně kecale

Tesla 2021 v ČR
253 ks registrovaných aut nových
129 ks ojetých

pro info, ryze fosilní duo Dodge/RAM (dříve jedna značka Dodge)
328 nových
770 ojetých


Zas EV fanatici prohráli s petrolheady, smůůůla

prodeje mluví o přesném opaku, než cintáš, fanatický elektrožvanile

Tesla navíc meziroční pokles, v 2020 měla 396 ks
Tak nezbývá než si pustit song "když se nedaří, co se dařit má"

Dodge/RAM měli v 2020 138 ks, takže nárůst 190 ks
:-):-):-):-):-):-):-):-)
Avatar - kari.laz
kari.laz
To je hodně silná káva. Asi jak když soudruzi vysvětlovali, jak bude komunismus skvělý. Úplně stejně je pojatý tento článek. "Vsechno" horší ale okecám to tak, že to vlastně vůbec nevadí a ještě z toho udělám výhody. To není popis zkušeností a informace o provozu elektromobilu, to je normální smrduté okecávání toho, co stejně všichni vědí a co je pro toho autora čistě subjektivní. Celkem mě mrzí, že až mají potřebu takovýhle odpad vůbec publikovat.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
V tom článku není vůbec nic takového. Jsem možná slepý nebo nechápavý, ale v článku vidím jen popis objektivních faktu. Někomu prostě ta omezení vadí a někomu nevadí. Proti těm omezením je řada výhod. Někdo je jako výhody nemusí vnímat. Ale článek bych opravdu střízlivým pohledem paušálně neodsuzoval.
šofér
Tak zaprvé by mne zajímalo, zda to má pan Půr "za své", nebo na firmu INFO.CZ, což ? Pokud se totiž ohání Octavií za 1,2 míče, tak tu snad žádný majitel na RČ v ČR nevlastní. A druhák- už vidím, při dnešních cenách elektřiny jak při dalším rozvoji elektromobility bude zaměstnavatel zadara nechat své zaměstnance dobíjet své soukromé kočáry. Zatím to čtu jako ideologii.
Avatar - eLzyx
eLzyx
se mi stačí mrknout přes plot k sousedovi. Stojí tam Octa RS, ve fullu, kupovaná jako soukromé auto. Ta přes milion šla.
A není jediný, v ulici má RSko ještě jeden a ten ji taky nemá jako služebák.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Vidíš, jak máš rozumné sousedy, to oni při pohledu přes plot k tobě říct nemohou :-[] :D:D
Avatar - Barrichello
Barrichello
vidíš, u nás v ulici je jediná RS, cca 7 let stará.

Jinak samé závnovní BMW, Audi, Hyundai, LandRover, Oktávky, Scaly, Fabie, a ojetý fordy, alfy, seaty, mitsubishi, kia a vw.

A to tam sou domy, jejichž současná trží cena je cca 7-18 mega :-):-):-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
A co má být. Dnes kdejaký byt v Praze ma stejnou nebo větší hodnotu. To moc vypovídající není
Avatar - Barrichello
Barrichello
Za 18 mega je byt pod Hradem ve Sněmovní :-):-):-)
Nebo Staré město a Malá strana, na sreality je tam takových bytů do 20 mega asi 10.

Tak bydlí celá Praha vid a 70% česka, že jo :-):-):-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Psal jsi 7 až 18M. Já bydlím na okraji Prahy a ceny tu jsou aktuálně 10M za 3kk. Takze do intervalu 7-18M se v pohodě vejde naprostá většina Prahy
Avatar - Barrichello
Barrichello
Tady sou ty vily za 18 hned 3 a dalších cca 5-6 baráků za cca 9-11 :-)
Avatar - eLzyx
eLzyx
7 mega stojí i můj barák v cikánově ...
Ale zpátky k příspěvku - moje reakce byla na "Pokud se totiž ohání Octavií za 1,2 míče, tak tu snad žádný majitel na RČ v ČR nevlastní.". Chtěl jsem tohle vyvrátit.

Pokud si tu budeme poměřovat sousedy, tak jeden tu má i Lamborghini Huracán. Kupované soukromě, firmu prodal. Další tu má 911, pravda postarší, ale ...
Olítaných BMW, Audi je tu přehršel.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano jsi slepý. Negativa se relativizují. Když je něco náhodou neprospěch EV tak to je klasicky označeno - tohle nevadí...

Naopak z věcí co problém nejsou se problém dělá. Viz třeba bufík. Jaké krvavé peníze?? Ano, něco to stojí. Ale ve srovnání s předraženými EV?? Tam příplatek v řádu pár desítek tisíc směšný.

Nebo že bufík spaluje palivo... Probůh no a co? Vždyť ta spotřeba je fakt nula nula nic.!!!
Avatar - kari.laz
kari.laz
Přesně to mám na mysli. Všechno co je horší se zbagatelizuje a nebo se snaží vymluvit že to je vlastně výhoda. Prostě slint, nic více tenhle článek není. Ono topení z bufíku vadí, že spotřebovává palivo, ale Elektro topí asi ze vzduchu. Místo, aby obhájil, proč mu nevadí to či ono, co je stále u leketro horší, tak to otočí naprosto naruby a horší to vlastně není a snaží se nás přesvědčit dokonce o opaku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Klasická manipulace a demagogie. A palcovači tady zase jen rozdávají dislike aniž ny měli jediný argument k věci :-[]
Flajzi
Bufík má u mne černý puntík, že když zapomenu vypnout časovač a začne ráno topit v garáži, tak jednak je to nedýchatelný smrad a hlavně ten smrad se dostane do auta a načichne mi interiér na 2 dny. Furt na to vypnutí časovaše musím myslet při parkování v garáži.
U EV je to fuk, tam nezávislé topení může kdekoliv.
A také bufík neumí chladit, u EV tohle velmi oceňuji, že sedám v hicech do vychlazeného interiéru a o nic se nepálím.
adamzprahy
Objektivní to určitě není. Ani jsem to nedočetl, to se nedá. Abych byl konkrétní, níže jsem vypsal dva nesmysly, po kterých tomu článku nehodlám dávat více času a pozornosti…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak fakt to není popis objektivních faktů, prostě klasická obhajoba své garáže.
traveldrive
Vidíš iba to, čo chceš vidieť.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevidím to tak tragicky, ale vesměs to na mne taky působilo tak, že ty negativa vlastně tak moc nevadí... jasné, já to chápu, když si kupujeme auto, tak jsme si taky vědomi negativ a před kamarády je málokdo z nás řekne a nebo řekne, ale to auto s těmi negativy akceptujeme, je to taková soukromá cost X benefit analýza :D

Pokud by toto bylo napsáno na blogu, nemám s tím žádný problém, takhle to trochu vypadá jako zdejší test Škodovky, která i když je dražší, má horší podvozek a odhlučnění, tak je vlastně lepší, protože má větší kufr a škrabku... :D
Avatar - kari.laz
kari.laz
Asi tak nějak, tohle mělo být na mojeauto.
Zajímalo by mě, jesi by takhle vzala redakce článek z mojeauto třeba od nějakého zarytého "staromilce " kde by opěvoval své spalovací auto a ideálně s manuálem a to vše naprosto nekriticky, protože on to tak cítí, stejně jako tenhle elektromaniak
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, byl tu Barikův Rolls, ale na rozdíl od jeho vystupování v diskuzích tak recenze má solidní :)
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jenže to je takové raritní auto
TM3 je čistá masovka. Asi jako kdyby vzali recenzi Octavia 2.0 TDI 110kW T a autor všechny přesvědčil, proč je diesel v každé situaci lepší, proč MT vždycky lepší a podobně a ještě by t byl nadpis "nejčastější mýty o dieselech s manuálním řazením, aneb jakmjs se šeredně zmýlil"
Avatar - Barrichello
Barrichello
Taky to byla jediná recenze z mojeauto.cz na titulce za roky 2020/2021.

Tak kdo má na serveru čtenářskou recenzi Rollsky vid.

Filip Turek sem nechodí a ostatní majitelé mimo ty co to půjčují na svatby a do filmů s tím prakticky nejezdí. Já už s tím najel stejně jako s BMW 650 :-)

Jinak díky za uznání, články psát umím, vzhledem k tomu že už sem jich pro různé weby a nejen automobilové napsal tak cca 150, tak bych to asi trošku umět měl.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Dyt GreenDeal není nic jiného než zelená nebolševická ideologie, pracující s těmi samými principy, co rudí stalinističtí bolševici.

Vše spasí pavěda, nad tu není, poručíme větru dešti, uděláme novou, lepší společnost a změníme svět. I když o to nestojí, tak důležité je co si myslíme my - strana, vláda, pavědci - tady německé, francouzské a další neobolševické vlády, co si tak stydí říkat a maskují se za liberály a piráty, pavědci - dotování samozřejmě a vlemi dobře dotování - takže zpívaj jak brusel a aktivisti žádaj, a samopzřejmě pomatení aktivisti bez technického vzdělání
Avatar - Ozzman
Ozzman
Green Deal v jeho podstatě není nic špatného, je to soubor obecných myšlenek, které nejsou vlastně vůbec špatné, horší je to, jak to někteří berou a implementují. To bude průser....

Já jsem osobně byl na uzavírání Green Deal přítomen, většinou se tam akcentovalo menší plýtvání potravinami, kratší dodavatelské řetězce (farm to fork), snížení chemie do půdy v návaznosti na udržitelnost a kvalitní potraviny - tady jen říkám, na to si vzpomeň, až Andrejko bude zase vystupovat proti GreenDealu, jakožto jeden z největších výrobců zemědělských umělých hnojiv :D Ale jemu jde o občany :D
Avatar - Barrichello
Barrichello
To sou miliony stran kydů o ochraně přírody a reformě zemědělství, realit aje že sou dál megalány, bez hnojení ani ránu, protože by padly výnosy z půdy o 40-60% (bez hnojiv), kolik kde zrušili meliorací, kolik revitalizovali rybníků, mokřadů, kolik rozbourali betonových koryt a umělé manipulace vodních toků, kolik zbourali skladů a odvezli vybetonovaných ploch aby se mohla vsakovat voda atd atd

Nikde nic není vidět.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo, kecy a kecy, ale my si to tady v ČR stejně děláme po svém... to se shodneme, opatření na udržení vody minimální, ale dotace na nové traktory, to je fajn :) Proč se taky snažit, když velká část pozemků je jen v nájmu a po nás potopa? :D Smutný ,ale pravdivý obraz...
Avatar - hugino
hugino
Tak ten volant je totálna katastrofa to je z ktorého storočia.To auto je celkovo dosť škaredé a drahé.Za tie prachy mám nový Mercedes C v AMG pakete alebo BMW 3 v M pakete to sú autá za 55 000 € a nie tento ELEKTROSPOTREBIČ.
traveldrive
Tak potom vyhoď ten vysávač, mixér, vŕtačku a všetky ostatné elektrospotrebiče doma a prejdi kompletne na benzín, keď ti tá elektrina tak strašne vadí.
Othello
Nešikovný návrh. Je přece obrovský rozdíl jestli elektromotor napájíš z baterek anebo z rozvodné sítě
traveldrive
Ty nemáš vysávač na baterky, aku vŕtačku a tak ďalej? Si 100 rokov za opicami, kámo. ;-)
Othello
Mám, na menší práce.
Ale když potřebuju výkon řeší to jen 230 V, nebo ještě lépe 3f 400
Avatar - Barrichello
Barrichello
Elektrika na pohon domácnosti nebo i topení je v pohodě.

Na pohon aut mimo město není v pohodě.

zejména, když ty auta nejsou z čeho nabíjet, nebot vadí plyn, jádro a uhlí a OZE jsou úsměvné šmejdy pro neobolševické utopisty, které v zimě absolutně nefungují a JSOU NAPROSTO ZCELA ZAVISLE NA VYKVECH POCASI!!!!!!!!

ALE NAPROSTO.

Takže spoléhat se na ně jako na páteřní zdroj energie může jen naprostý idi*t!!!!
traveldrive
V pohode len na to, čo sa ti hodí? Kto zaviedol také pravidlá? Ty si mi iný frajer...
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jen na to, kde to dává smysl. A ut je to výhradně přeprava ve městě, tj busy, rozvážkové dodávky, taxíky jezdící výhradně město a městská autíčka pro barbínky co nevystrčí nos z prahy.

Ostatní užití je nesmysl.
Avatar - xxc
xxc
A ten M paket je naco dobry? Minule sused pristavil, pozeram, pekne, kupil Mkove BMW a pozeram lepsie a mal tam 2.0 diesel :-) Aspon oznacenie mohol odstranit.
Avatar - eLzyx
eLzyx
také považuji tahle "M, AMG, RS, ST, EVO ... ) cinkrlátka na socka motorech za trapné. To je ještě trapnější jak jezdit v Dacii.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A kdyby se to nejmenovalo Mpaket, ale třeba... ja nevim sport paket a dostal by si za to Mnárazníky, prahy a kola, protože se ti to prostě líbí, tak ti to vadit nebude ? Je rozdíl M paket a M model...je to marketing automobilky, nic víc.
Avatar - Manhunt.60
Manhunt.60
To těžko vysvětlíš někomu, kdo je schopnej si splést sousedovic Mpaket 320d s M3 :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to psal vlastně XXC, to mi nedošlo...:D
Avatar - xxc
xxc
Veď keď sa mu to páči, nech si to dá, ale nejak to ospevovať, nechápem. M model je drahší a to už fakt radšej teslu na bežné jazdenie za tie peniaze.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tak to já radši M3
Avatar - eLzyx
eLzyx
to záleží na tom s jakým motorem je to spjaté. Rozhodně bych z toho vyškrtal všechny ty základní diesely. Ale byl bych asi i tvrdší. Nic, co má pod 2/3 výkonu vrcholového modelu by nemělo mít nárok na "sport paket". Proto mi 320d M paket přijde ... no, raději fakt jezdit v té Dacii. V té si aspoň na nic nehraješ
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak já nevidím problém, když chci hezčí nárazník na 320d, ale lepit na to znáček M3 je jiná liga.
Avatar - Manhunt.60
Manhunt.60
Proč by sis nemohl udělat hezčí auto, když to automobilka oficiálně nabízí? Ano Mpaket dělá daleko hezčí auto, ale rozhodně si to nehraje na M3. Pokud máš aspoň trochu přehled o těchhle autech, tak víš, jaký je v nich exteriérový rozdíl.
To že si někdo nalepí na 320d GT M3 badge a Mková zrcátka, je samozřejmě úsměvné :-)
Nicméně ani na ježdění v Dacii nevidím nic trapného. Pokud někdo nemá dostatečný finanční příjem a chce nové auto, tak je to jasná volba. Naopak mi přijde trapné to takto prvoplánově odsuzovat ;-)
Avatar - eLzyx
eLzyx
to je právě to, vizuálně to auto vypadá na 600PS, ale pod kapotou klepe 150PS diesel. A je jedno jestli jde o BMW, Mercedes, nebo třeba Volvo, které pro jistotu "R" modely zrušilo úplně a tak ta cinkrlátka lepí na cokoliv.
Avatar - Manhunt.60
Manhunt.60
Hezčí nárazník a hned to vypadá na 600PS ? I když to má jednu schovanou koncovku výfuku a malé brzdy ? Tak dobře ...
Avatar - eLzyx
eLzyx
fakt nejsem chodící auto-encyklopedie a 95% lidí také ne. Prostě když to vypadá sportovně a pak tam klepe diesel, je to trapné.
Mig_35
Sorry ale třeba u BMW s výjimkou dejme tomu sedmickove rady nevím o žádné, kde by M paket nebyl prakticky nutností. A M paket je geniální v tom, že vypadá dynamicky ale ne pubertálně. Třeba nová M3/4 je ba můj vkus fakt přehnaná. To by na 320D vypadalo opravdu trapne. Ale normální M paket je v pohodě…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět jen sepsána pohádka 1000 a 1 noci o lepším světě :no: :no: :no:

Neustálé omlouvání negativ. Pořád dokola...

Běžně jedu a přestávky dělám po ca 300 km. Půl hodiny čekat na nabíječe prostě JE opruz. Je to omezující. Je to otravné. A ne že není.

Stejně jako řeči o tom že život s EV je v zimě příjemnější. Ne, není. Má to své výhody. Ale taky nevýhody. Spalovák se prostě prohřeje. Teplo si drží. Je to stejné jako teplo z elektrického přímotopu nebo z krbu. Ano, přímotopy topí hned. Ale tam výhody končí.

Prostě samé kecy a neustálé pohádky... :no: :no: :no:


P.S. Jen palcujte vy chudáci bez argumentů :-[] :-[]
Avatar - kuk
kuk
Lol, ty už slušně blouzníš. Zoufalství se stupňuje. :-!
adamzprahy
Rychle jsem to prolétl a ač mám větší zkušenosti pouze s PHEV, tak tohle je jen provokativní extremismus. :no: :no:

Shrnu to na dvě velmi zkreslené informace v článku:

1) Zima s EV není problém za předpokladu, že má auto tepelné čerpadlo a má na parkovišti přístup k dobíjení. Ani BEV zatím standardně tepelné čerpadlo nemají, takže spotřeba je v mrazu o desítky procent vyšší než při +15 C.

2) Dobíječky v ČR. Přepočet na EV je nevypovídající, když jich tu jezdí nejmíň z EU. Dobíječek je tu zoufale málo. V největším OC v ČR (OC Chodov) jsou dvě místa po dvou nabíječkách. Směšné. Zkuste dobíjet někde v centru Prahy na veřejném místě…poradím, nenabijete. Jediná venkovní nabíječka je snad na Karlově na místě kde permanentně stojí ignoranti se spalováky. Otevřete si mapu dobíječek na západ od nás a pak porovnejte ČR. Nikdo soudný nemůže říct, že jich je tu hodně.

Zbytečně polarizační článek, teď se tu budou všichni akorát hádat. :no:
hobit