Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNejčastější mýty o elektromobilech na vlastní kůži a naprosto otevřeně. Aneb Jak jsem se šeredně zmýlil!
499 komentářů
PowerHouse
Číst ty informace o pokroku EV je strhující.
Nyní sledujte CES.
Hodnocení pokroku podle mě
1) Toyota a její prototyp na solid state (jejich 14 mld USD + 20 mld USD od japonské vlády na solid state padá na úrodnou půdu).
2) Foxconn - spolupracuje s mnoha automobilkami a plánuje továrny po celem světe, i v Evropě
3) Dělí se Tesla a VW
Nyní sledujte CES.
Hodnocení pokroku podle mě
1) Toyota a její prototyp na solid state (jejich 14 mld USD + 20 mld USD od japonské vlády na solid state padá na úrodnou půdu).
2) Foxconn - spolupracuje s mnoha automobilkami a plánuje továrny po celem světe, i v Evropě
3) Dělí se Tesla a VW
Neviem, ci az taky pokrok je, pred rokmi sa dalo kupit Citigo, teraz je za tu cenu Spring :-) Tie solid state su v nedohladne a vsetko predstavene bezi na beznych lion baterkach. Tovarni na auta je myslim dost. Mame nejake info o realnom pokroku? Co novy megane? Baterky od lg? Aky pokrok nastal za poslednu dobu? Ze zdrazeli tesla, id3 a id4? Europske Y v nedohladne.
Tycoon
Nebo si pan Půr opravdu pořídil Teslu 3 za vlastně vydělané a zdaněné peníze?
Ozzman
Predne je fajn autorova sebereflexe, jak pristupuje ke koupi auta - je to pro nej spotrebni vec, jako telefon… tam se i ja rozhoduji podle uzite hodnoty.
Co neni pravda - myslim, ze nejedna draha limuzina s osklivym naftakem umi na dalku vychladit stojici auto klimoskou. Navic ja i do spalovaku sedam v triku v zime, vyhrivane sedacky a volant jsou slusna nahrada , nez to zacne topit.
Tankovani - ja vim, ze se to da prezit, ale ja osobne jezdim skoro do prazdna, protoze mne vadi stavet na benzince a odkladam to :D Takze mne by opruzovalo i nutnost zastavit na ceste do Brna, otravuje mne to i se spalovakem, kdyz jsem linej natankovat predem :D
Ostrava - Praha, kdysi za mladsich let jsem to dal s naftovou Lagunou za 2 a trictvrte hodiny a to sem musel i tankovat, protoze sem zapomel vzit v Ostrave :D Holt mladej a divokej..
Ja se jen zeptam na jednu vec, proc bych si mel vzit EV namisto PHEV, ktere nabidne to nejlepsi z obou pohonu :)
Co neni pravda - myslim, ze nejedna draha limuzina s osklivym naftakem umi na dalku vychladit stojici auto klimoskou. Navic ja i do spalovaku sedam v triku v zime, vyhrivane sedacky a volant jsou slusna nahrada , nez to zacne topit.
Tankovani - ja vim, ze se to da prezit, ale ja osobne jezdim skoro do prazdna, protoze mne vadi stavet na benzince a odkladam to :D Takze mne by opruzovalo i nutnost zastavit na ceste do Brna, otravuje mne to i se spalovakem, kdyz jsem linej natankovat predem :D
Ostrava - Praha, kdysi za mladsich let jsem to dal s naftovou Lagunou za 2 a trictvrte hodiny a to sem musel i tankovat, protoze sem zapomel vzit v Ostrave :D Holt mladej a divokej..
Ja se jen zeptam na jednu vec, proc bych si mel vzit EV namisto PHEV, ktere nabidne to nejlepsi z obou pohonu :)
Treba si vyskusat, toto je len take teoretizovanie :-)
Co je teoretizivani ? Muzes byt konkretni, ktery z bodu o kterych pisu je teoreticky ?
Cestoval jsi nekdy elektromobilem?
Nebo jen teoretizujes? ;-)
Teslou Model 3 se da jiste cestovat vyborne...
Nebo jen teoretizujes? ;-)
Teslou Model 3 se da jiste cestovat vyborne...
S Teslou necestujes. S Teslou se teleportujes. To je zážitek vymykající se běžné jízdě autem.
Jezdil, ne dalku, ale jel a jak to prosim souvisi s jakymkoliv bodem, ktery jsem psal ? Muzes prosim rict, ktere me tvrzeni by se zmenilo z tech co jsem napsal ?
Nabijeni s Teslou je naprosto bezproblemove, obzvlast na SC.
Mozna by bylo dobry vycislit tu casovou ztratu vuci vykonani potreby / kave.
Pro to je lepsi vlastni zkusenost...
Nebo musis znat nabijeci vykony.
https://ev-database.org/…Range-Dual-Motor
Ze je rychlost nabijeni 650km/h jsi vedel!??
Mozna by bylo dobry vycislit tu casovou ztratu vuci vykonani potreby / kave.
Pro to je lepsi vlastni zkusenost...
Nebo musis znat nabijeci vykony.
https://ev-database.org/…Range-Dual-Motor
Ze je rychlost nabijeni 650km/h jsi vedel!??
Cetl si co jsem psal ? Nebo zase jedes to sve ?
Pisu, ze odkldam i tankovani spalovaku, pak dojizdim casto na rezervu a diky huste siti cerpacek, kde nabiju auto hned je to pro mne jednodussi. Pocit, ze si tohle musim hlidat je mi neorijemny, jel sem jednou dalku s nasim druhym autem s velkou spotrebou a malou nadrzi a taky mne to vytacelo to tankovani, asi tak.
Pisu, ze odkldam i tankovani spalovaku, pak dojizdim casto na rezervu a diky huste siti cerpacek, kde nabiju auto hned je to pro mne jednodussi. Pocit, ze si tohle musim hlidat je mi neorijemny, jel sem jednou dalku s nasim druhym autem s velkou spotrebou a malou nadrzi a taky mne to vytacelo to tankovani, asi tak.
Je to prioritach.
S tvoji tankofobii (a dieselfilii) nelze jinak. :D
S tvoji tankofobii (a dieselfilii) nelze jinak. :D
Fobie je strach, já se dieslu nebojím :-[]
Bojis se tankovani resp. nabijeni. ;-)
EV je pro racionalnejsi lidi zrejme.
A pro ty co maji vic casu, evidentne.
EV je pro racionalnejsi lidi zrejme.
A pro ty co maji vic casu, evidentne.
No bojím… nebaví mne to :D zlaté staré Mondeo s 70litrovou nádrži, ta dojela až na jih Chorvatska :-[]
Ja tiez nerad tankujem a jedno z rieseni je nabit to doma. Minule som tiez siel na doraz, nechcel som s detmi stat niekde na pumpe. To ma vyznam na dlhych trasach, ktore ja robim minimalne. Samozrejme, kto jazdi kazdy tyzden dlhe trasy, tak je asi lepsie natankovat cestou a ist. Ale ist 2x rocne do Chorvatska, aby by som nabil a nebal sa radarov na dialnici :-) A s tym kurenim, to akesi vychladenie auta bez klimatizacie mam aj na bmw, ale nepouzil som to ani raz. V podstate ani chladenie netreba velmi pouzivat, zato vyhrievanie auta pouzivam kazde rano. Urcite sa to da aj s dieselom. Lenze toto som nikdy nepochopil, preco nerobia aj bezne spalovacie auta s konektorom na wallbox, ked si clovek dokaze v mrazoch predhriat motor, dobit baterku a vykurit auto. To by eliminovalo dost vela nevyhod spalovacich aut.
Nemůžu si vynachválit chlazení Priusu solárním panelem v létě. Máš pravdu s tím, že předehřev oleje by se často hodil. Jde doplnit z aftermarketu. Stejně tak jde doplnit remote engine start přes OBD2. Akorát do mého P406 jsem si ho musel dobastlit sám, protože OBD2 ještě nemá.
Musím říct, že nabíjení na superchargeru bylo ze všech to nejdražší a poměrem cena/výkon nejhorší. Zlatej ČEZ u Kaufu. 55kW nabíjecí výkon a za pár korun. A hustá síť po celý republice.
... rychlost nabijeni 650km/h ? ....
To je furt tak pomalé ? Kde je ten obrovský pokrok EV ?
dyť rychlost čerpání energie spalováku je kolem 20 - 30 tis. km/h
To je furt tak pomalé ? Kde je ten obrovský pokrok EV ?
dyť rychlost čerpání energie spalováku je kolem 20 - 30 tis. km/h
Spalovákem se taky cestuje výborně, zvláště tím od střední po luxusní třídu.
Ale chápu, že kdo jel maximálně ve Fabii , protoho je Tesla etalon ticha pohodlí.
Bohužel sou spalováky, které Fabii předčí zhruba 900x :-):-):-):-):-)
Ale chápu, že kdo jel maximálně ve Fabii , protoho je Tesla etalon ticha pohodlí.
Bohužel sou spalováky, které Fabii předčí zhruba 900x :-):-):-):-):-)
S tím tankováním a dobíjením. To je nakonec taková přímočará samozřejmost že prostě když zrovna auto nepotřebuješ nebo si uděláš přestávku tak ho dobijes. Mě to tedy přišlo úplně jednoduché a neobtezujici. Kaufland je na každém rohu, zaparkujes, pripojis a za chvilku (v mém případě okolo 50 minut) máš dobiti do 90 procent a jedeš dál. Prostě no stress. Těch 90 procent je poctivých 550 plus km dojezdu. Nikdy jsem nezažil stres ani z dojezdu ani z dobíjení. Najel jsem během 4 dnů asi 1500 km. To je nasobne víc než jezdím normálně.
To jsou furt stejny kecy.
Auto potrebuju, aby mi slouzilo. Bylo pripravene k jizde kdyz ho potrebuju, a kam potrebuju.
Kava v Humpolci muze byt fajn, jednou, kdyz se mi to hodi.
Prizpusobovat trasy a casy na cestu potrebam baterky proste neni normalni, neni to cesta.
A krome toho: vylez si nekdy na nejaky dalnicni most a sleduj toho hada aut. A ted si predstav, ze kazde z nich potrebuje na cestu z Prahy do Brna 50 minut stat u nabijecky...
Nejak vam to funguje, protoze je vas tak malo.
Auto potrebuju, aby mi slouzilo. Bylo pripravene k jizde kdyz ho potrebuju, a kam potrebuju.
Kava v Humpolci muze byt fajn, jednou, kdyz se mi to hodi.
Prizpusobovat trasy a casy na cestu potrebam baterky proste neni normalni, neni to cesta.
A krome toho: vylez si nekdy na nejaky dalnicni most a sleduj toho hada aut. A ted si predstav, ze kazde z nich potrebuje na cestu z Prahy do Brna 50 minut stat u nabijecky...
Nejak vam to funguje, protoze je vas tak malo.
Já nikoho nebadam ať si koupí EV. Naopak, nekupujte EV. Hlavně ne BEV. Ať z toho zůstane drahá hračka. Protože to je úžasná drahá hračka přinášející potěšení. Až to bude opravdu masovka (já jsem přesvědčen že nikdy nebude) tak se budeme mačkat u nabíječek a v nich bude chybět elektřina.
No tak to je stejne jako s tim spalovakem, obcas je hodim na tyden pred garaz, protoze se mi tam nechce zajizdet (tam bych mel mit nabijecku), u obchodu hledat ev misto taky neni vzdy ideal, tak to dam nekam, kde je volno a letim nakoupit :) Tohle by mne na EV asi vadilo nejvice
A čo keď bude tá nabíjačka pri Kauflande obsadená? Tak pôjdem ku Tescu ?50 min čakať na nabitie aby som došiel domov to čo je za pič...na ?Pán píše že cez noc si auto v pohode nabijem zo zásuvky.A keď bývam v paneláku na štvrtom poschodí tak vyhodím cez noc predlžovačku cez cestu a chodník na parkovisko a celú noc ho budem strážiť aby mi ho volaký magor neprestrihol ?Alebo si musím najprv dať postaviť dom s Wallboxom a až potom si kúpiť elektrospotrebič s dojazdom 600 km za 55 000 € +.Ja chcem počuť motor radiť a baviť sa jazdou a o tom je pre mňa automobil.Je diná alternatíva je HEV ale aj tá Toyote asi nepomôže lebo chcú v EU od roku 2035 zákaz predaja spalovacích motorov a Toyota ich v hybridoch predsa má.Takže 25 rokov niečo vyvíjali a aj tak im to nepomôže.EV je čistá utópia. :-)
Taky sem chodil jeden, co tvrdil, ze moderní auta by měla být jen elektrická a kdo nemá rodinný dům, auto by mít nesměl :-[] Já třeba naštěstí garáž u bytu mám, ale nabijí se tam maximálně dětská Toyota Tundra a té stačí 220 :D To samozřejmě znamená, ze EV není pro vsechny
Mel bys mit dieselovou detskou tundru.
Jeste by dite dychalo vycisteny vzduch.
;-)
Promin, musim si rypnout. ;-)
Jeste by dite dychalo vycisteny vzduch.
;-)
Promin, musim si rypnout. ;-)
Bohuzel to nevyrabi, jinak by to byla jasna volba ;) Hele vis, ze maˇ i benzinove auto zejo ? Nejsem uz primarne jen na naftu
Vim, Renault :yes:
Tak at jezdi.
Hlavne ta elektricka Tundra.
A bacha na pozary. EV casto hori. :-)
Tak at jezdi.
Hlavne ta elektricka Tundra.
A bacha na pozary. EV casto hori. :-)
Taky nabijim jen kdyz to mohu kontrolovat a ne pres noc
Je to asi o zvyku. Moji známi pokojne púšťajú 3D tlačiareň na 40-hodinovú tlač aj na dlhšie. Ja mám pred tým rešpekt a dávam tlačiť radšej menšie veci, aby sa to vyplo, kým pôjdem spať. Ale raz to vyskúšam a postupne si asi tiež zvyknem nechať to pustené celý deň aj noc.
Presne toto su tie teorie, ked je jedna nabijacka obsadena, idem inde. Nepotesi to, ale svet sa nezruti. Inak neviem preco je take rozsirene strihanie kablov. Preco namiesto strihania predlzovaciek ludia radsej nepichaju gumy, alebo nelamu stierace a ini preco si toto celu noc nestrazia :-)
Proč zase lžeš s kecáš???
Dobíjení prostě JE opruz. Praha-Brmo-Ostrava prostě není mýtus.
Dojet z Brna do Prahy a zpět je běžná disciplína v našich podmínkách a do toho ještě řešit kde nabíjet a čekat půl hodiny hodinu je značně omezující.
Že takovéto omezování je pro EV zkratomozky díky jejich víře a zaslepenosti v pohodě, ok. Ale je to absolutně subjektivní.
Dobíjení prostě JE opruz. Praha-Brmo-Ostrava prostě není mýtus.
Dojet z Brna do Prahy a zpět je běžná disciplína v našich podmínkách a do toho ještě řešit kde nabíjet a čekat půl hodiny hodinu je značně omezující.
Že takovéto omezování je pro EV zkratomozky díky jejich víře a zaslepenosti v pohodě, ok. Ale je to absolutně subjektivní.
proč EV a ne PHEV? Pokud kupuješ jezděnky, nebo máš auta dlouho, takže je pak musíš servisovat pozáručně, tak chceš EV. Proč? Po záruce nechceš řešit problematiku dvou pohonů. Tenhle servisák ti řekne, že PHEV nedělá, protože se v elektrice nevyzná, tenhle sice dělá autoelektriku, ale ne 400-800V, tenhle sice umí dělat i 400-800V, ale zase neumí servisovat spalovák. Raději jeden problém.
Zajimavy duvod - beru, ale asi je otazkou casu, kdy se rozjede servis i na hybridy v garazi v horni dolni. Pak bych napsal, ze jako rodinny univerzal ke tu jeste klasicky hybrid a tam je spolehlivost dost vysoka
Ano, tohle vidím stejně. Když vidím ty PHEV kde je všecko natlačené na krev a není přístup k ničemu, tak servisovatelnost bude prostě špatná. A to nehovořím o závadách, kde to bude servisní peklo.
Jediné čemu celkem věřím je Toyota a HSD. S tím problém nemám. Jednak Toyota je kvalitní, jednak ten pohon mají napříč celou modelovou nabídkou a dělají ho desetiletí.
Jediné čemu celkem věřím je Toyota a HSD. S tím problém nemám. Jednak Toyota je kvalitní, jednak ten pohon mají napříč celou modelovou nabídkou a dělají ho desetiletí.
nevěřil bych tomu, že napíšu, že máš pravdu, ale ... máš pravdu. I s tou Toyotou. Za ty roky neznám žádný problém, žádné předčasné selhání hybridního pohonu. Za to s jinými automobilkami je to horší - odchází startérgenerátory, odchází klimakompresory (jsou jiné než na čistém spalováku), odchází baterie, odchází výkonnostně vyhnané a ekologicky svázané motory, které se navíc leckdy ani neohřejí a chce se po nic výkon (právě po 25km došla šťáva v baterce, kdy už letíš po okresce/dálnici a žádné postupné ohřívání motoru se nekoná), odchází dokonce pomocné elektromotory, baterie má extrémní degradaci (vycykluješ ji dříve než u toho full EV) ... kolem 200t km je z toho servisní peklo. I tou fyzickou přístupností k tomu či tamtomu dílu, aneb "ani očko nenasadíš ..."
"právě po 25km došla šťáva v baterce, kdy už letíš po okresce/dálnici a žádné postupné ohřívání motoru se nekoná". Pokud to vyrobce nema udelane uplne blbe, tak se vyhrivani samozrejme kona. Auto dokaze detekovat ze mu dojde stava a zapne spalovak o neco driv, postupne mu zvysuje limit otacek spolu s tim, jak se motor zahriva, zatimco primarnim pohonem zustava elektrika dokud spalovak neni dost zahraty.
Já dal tu trasu Praha - Ostrava - Brno - Praha, plus další ježdění, při pobytu na Moravě, na jednu jedinou nádrž, celkově jsem najel přes 1200km, Audi A4 1,9 TDI. Tankoval jsem opět až v Praze. A to jsem jel svižně, obsazení auta 5 vyžraných dospělých a žádné courání po dálnici devadesátkou.
Cesta do Chorvatska, kde se jede ustálenou rychlostí po lepších dálnicích, Praha - Split, 4,4 litru nafty/100. Možná by to šlo i lépe, kdyby část cesty neřídila manželka. Škoda, že už audinku s tím úsporným TDI nemám, bohužel nic nevydrží věčně. Tohle s žádným EV ještě dlooooooooho nezažijete.
Cesta do Chorvatska, kde se jede ustálenou rychlostí po lepších dálnicích, Praha - Split, 4,4 litru nafty/100. Možná by to šlo i lépe, kdyby část cesty neřídila manželka. Škoda, že už audinku s tím úsporným TDI nemám, bohužel nic nevydrží věčně. Tohle s žádným EV ještě dlooooooooho nezažijete.
WinDiesel
... hugo je wůl
a redakce by měla tento "článek" označit jako placenou reklamu
!!!
Hanba redakci Auto cz
a redakce by měla tento "článek" označit jako placenou reklamu
!!!
Hanba redakci Auto cz
Vít Ožana
Už hodně let nemáme v 3fázových zásuvkách 380, ale 400V!
Většinou ano ale já jsem loni naměřil na jedné fázi u nás v Liberci jen mezi 218 a 224 V. No máme to z prvorepublikového trafa 10 kV tak nevím jestli to není tím :D Každopádně v mém okolí má většina garáží sdílené elektroměry a rozpočty se dělají buď prostým vydělením a nebo podle 5A elektroměrů ze 30. let. Tak že v tomto stavu nabíjet elektroauto je utopie.
a ta elektroinstalace nejde v garážích předělat? Nebo to máte památkově chráněné? Ptám se proto, že jsem do garáží na panelovém sídlišti 400V tahal a nebyl problém. Mám tam celkem 4 garáže. V každé z nich bych byl schopen čerpat 3x10A (nejnižší tarif), tedy nějakých 7kW, což na 0,1C dobíjení běžného EV stačí. Šlo by si i příkon navýšit na 3x16A, tedy 11kW.
Ano, jde natahat každému extra hodiny, ale to je investice kolem 25 tisíc plus roční poplatky za hodiny. Navíc máme nízký rezervovaný příkon, na 42 garáží jen 3x 16 A. Takto si podle starých hodin pouze rozpočítáváme náklady podle vyúčtování ročního za všechny garáže.
narona
a málokdo vlastní soláry tak kdo vyrobí těch 15 TWh navíc? Je to cca 25 % současné roční produkce v ČR. A Dukovany rozšířit se nechce :D:D
Je to cca pravda. Jen 15TWh je trochu přitažený za vlasy, i kdyby všechna auta byla na elektřinu, bude to míň. Pak 15 TWh není ani cca 25% výroby ale tak 15-20 podle roku, je to možná 25% současné spotřeby. A pak víc než 15TWh se ročně vyveze.
Argumentace vývozem je přece nesmyslná, zavíráme uhelné elektrárny a máme propojený energetický trh, kdy se vždy nějaké přebytky vyvezou.
Ještě víc nesmyslnější je tak oblíbená fóbická argumentace 10 Temelínama a blekoutama. S naší předimenzovanou páteřní sítí a energetikou jsme za vodou. Lol. :D :-!
Sranda je, že čistý roční vyjít elektřiny je 14TWh. :yes:
Kolik to bude, až vypneš uhelky a doslouží reaktory v Temelína a Dukovanech? Bude chybět 25 TWh?
Počítej, eurosoudruhu, počítej :-)
Počítej, eurosoudruhu, počítej :-)
Až se vypnou uhelky a jaderky, budeš mít tady blackout ať už s elektromobilama nebo spalovákama. Prašť jako uhoď.
S autama se přestane pak jezdit úplně, protože ani spalovací auta se neobejdou bez elektřiny při výrobě a distribuci paliva.
S autama se přestane pak jezdit úplně, protože ani spalovací auta se neobejdou bez elektřiny při výrobě a distribuci paliva.
Freddka
“Elektromobilita je podle mě pragmatická volba a obstojí sama o sobě.”
Moje rec.
Ostatne Elon Musk rika to samy, ze pro Teslu by bylo idealni prostredi bez dotaci, protoze by stejne jako nyni prodali vsechno, co dokazou vyrobit, a dalo by jim to jeste vetsi naskok pred konkurenci.
Moje rec.
Ostatne Elon Musk rika to samy, ze pro Teslu by bylo idealni prostredi bez dotaci, protoze by stejne jako nyni prodali vsechno, co dokazou vyrobit, a dalo by jim to jeste vetsi naskok pred konkurenci.
Nebýt dotací, tak Tesla dávno zbankrotovala. Dávno.
A obří GM nezbankrotoval… eeee počkat von zbankrotoval a stát potažmo daňový poplatníky to stálo několik miliard GM znovu vzkřísit a zachránit. Lol miluju ty kecy vod troubů co vědí totální houno. :D :-!
Pokud Tesla dostává dotace tak dostává úplně stejný dotace jako každá jiná automobilka či firma v USA, takže se ptám kde je ta extra výhoda? Dolož to. :-!
Pokud Tesla dostává dotace tak dostává úplně stejný dotace jako každá jiná automobilka či firma v USA, takže se ptám kde je ta extra výhoda? Dolož to. :-!
Já Prvni_1
A podle toho vypadaji i ty clanky.
A po hrichu i prilehle diskuze.
Ten pan je stizen klasickym prozrenim, jakych jsme tady v 70 letech videli stovky, tisice.
Poucen krizovym vyvojem, prozrel.
A po hrichu i prilehle diskuze.
Ten pan je stizen klasickym prozrenim, jakych jsme tady v 70 letech videli stovky, tisice.
Poucen krizovym vyvojem, prozrel.
Ja tu vidím skôr niekoľko konzervatívnych jedincov, ktorí nie sú schopní vstrebať jednoduchý fakt prechodu zo spaľovacích motorov na elektrické. Niečo ako konskí pohoniči, ktorí nechceli položiť konské opraty a vidly na hnoj. ;-)
No dobře, ale to není důvod vydat takovéhle žvásty jako článek na odborném webu.
Spalováky a rakovinomety jsou stará ideologie. Tak je to v pořádku. Stará ideologie jde do hrobu. Sbohem a už se nevracej. :D
rozhodně kecale
Tesla 2021 v ČR
253 ks registrovaných aut nových
129 ks ojetých
pro info, ryze fosilní duo Dodge/RAM (dříve jedna značka Dodge)
328 nových
770 ojetých
Zas EV fanatici prohráli s petrolheady, smůůůla
prodeje mluví o přesném opaku, než cintáš, fanatický elektrožvanile
Tesla navíc meziroční pokles, v 2020 měla 396 ks
Tak nezbývá než si pustit song "když se nedaří, co se dařit má"
Dodge/RAM měli v 2020 138 ks, takže nárůst 190 ks
:-):-):-):-):-):-):-):-)
Tesla 2021 v ČR
253 ks registrovaných aut nových
129 ks ojetých
pro info, ryze fosilní duo Dodge/RAM (dříve jedna značka Dodge)
328 nových
770 ojetých
Zas EV fanatici prohráli s petrolheady, smůůůla
prodeje mluví o přesném opaku, než cintáš, fanatický elektrožvanile
Tesla navíc meziroční pokles, v 2020 měla 396 ks
Tak nezbývá než si pustit song "když se nedaří, co se dařit má"
Dodge/RAM měli v 2020 138 ks, takže nárůst 190 ks
:-):-):-):-):-):-):-):-)
kari.laz
To je hodně silná káva. Asi jak když soudruzi vysvětlovali, jak bude komunismus skvělý. Úplně stejně je pojatý tento článek. "Vsechno" horší ale okecám to tak, že to vlastně vůbec nevadí a ještě z toho udělám výhody. To není popis zkušeností a informace o provozu elektromobilu, to je normální smrduté okecávání toho, co stejně všichni vědí a co je pro toho autora čistě subjektivní. Celkem mě mrzí, že až mají potřebu takovýhle odpad vůbec publikovat.
V tom článku není vůbec nic takového. Jsem možná slepý nebo nechápavý, ale v článku vidím jen popis objektivních faktu. Někomu prostě ta omezení vadí a někomu nevadí. Proti těm omezením je řada výhod. Někdo je jako výhody nemusí vnímat. Ale článek bych opravdu střízlivým pohledem paušálně neodsuzoval.
Tak zaprvé by mne zajímalo, zda to má pan Půr "za své", nebo na firmu INFO.CZ, což ? Pokud se totiž ohání Octavií za 1,2 míče, tak tu snad žádný majitel na RČ v ČR nevlastní. A druhák- už vidím, při dnešních cenách elektřiny jak při dalším rozvoji elektromobility bude zaměstnavatel zadara nechat své zaměstnance dobíjet své soukromé kočáry. Zatím to čtu jako ideologii.
se mi stačí mrknout přes plot k sousedovi. Stojí tam Octa RS, ve fullu, kupovaná jako soukromé auto. Ta přes milion šla.
A není jediný, v ulici má RSko ještě jeden a ten ji taky nemá jako služebák.
A není jediný, v ulici má RSko ještě jeden a ten ji taky nemá jako služebák.
Vidíš, jak máš rozumné sousedy, to oni při pohledu přes plot k tobě říct nemohou :-[] :D:D
vidíš, u nás v ulici je jediná RS, cca 7 let stará.
Jinak samé závnovní BMW, Audi, Hyundai, LandRover, Oktávky, Scaly, Fabie, a ojetý fordy, alfy, seaty, mitsubishi, kia a vw.
A to tam sou domy, jejichž současná trží cena je cca 7-18 mega :-):-):-)
Jinak samé závnovní BMW, Audi, Hyundai, LandRover, Oktávky, Scaly, Fabie, a ojetý fordy, alfy, seaty, mitsubishi, kia a vw.
A to tam sou domy, jejichž současná trží cena je cca 7-18 mega :-):-):-)
A co má být. Dnes kdejaký byt v Praze ma stejnou nebo větší hodnotu. To moc vypovídající není
Za 18 mega je byt pod Hradem ve Sněmovní :-):-):-)
Nebo Staré město a Malá strana, na sreality je tam takových bytů do 20 mega asi 10.
Tak bydlí celá Praha vid a 70% česka, že jo :-):-):-)
Nebo Staré město a Malá strana, na sreality je tam takových bytů do 20 mega asi 10.
Tak bydlí celá Praha vid a 70% česka, že jo :-):-):-)
7 mega stojí i můj barák v cikánově ...
Ale zpátky k příspěvku - moje reakce byla na "Pokud se totiž ohání Octavií za 1,2 míče, tak tu snad žádný majitel na RČ v ČR nevlastní.". Chtěl jsem tohle vyvrátit.
Pokud si tu budeme poměřovat sousedy, tak jeden tu má i Lamborghini Huracán. Kupované soukromě, firmu prodal. Další tu má 911, pravda postarší, ale ...
Olítaných BMW, Audi je tu přehršel.
Ale zpátky k příspěvku - moje reakce byla na "Pokud se totiž ohání Octavií za 1,2 míče, tak tu snad žádný majitel na RČ v ČR nevlastní.". Chtěl jsem tohle vyvrátit.
Pokud si tu budeme poměřovat sousedy, tak jeden tu má i Lamborghini Huracán. Kupované soukromě, firmu prodal. Další tu má 911, pravda postarší, ale ...
Olítaných BMW, Audi je tu přehršel.
Ano jsi slepý. Negativa se relativizují. Když je něco náhodou neprospěch EV tak to je klasicky označeno - tohle nevadí...
Naopak z věcí co problém nejsou se problém dělá. Viz třeba bufík. Jaké krvavé peníze?? Ano, něco to stojí. Ale ve srovnání s předraženými EV?? Tam příplatek v řádu pár desítek tisíc směšný.
Nebo že bufík spaluje palivo... Probůh no a co? Vždyť ta spotřeba je fakt nula nula nic.!!!
Naopak z věcí co problém nejsou se problém dělá. Viz třeba bufík. Jaké krvavé peníze?? Ano, něco to stojí. Ale ve srovnání s předraženými EV?? Tam příplatek v řádu pár desítek tisíc směšný.
Nebo že bufík spaluje palivo... Probůh no a co? Vždyť ta spotřeba je fakt nula nula nic.!!!
Přesně to mám na mysli. Všechno co je horší se zbagatelizuje a nebo se snaží vymluvit že to je vlastně výhoda. Prostě slint, nic více tenhle článek není. Ono topení z bufíku vadí, že spotřebovává palivo, ale Elektro topí asi ze vzduchu. Místo, aby obhájil, proč mu nevadí to či ono, co je stále u leketro horší, tak to otočí naprosto naruby a horší to vlastně není a snaží se nás přesvědčit dokonce o opaku.
Ano. Klasická manipulace a demagogie. A palcovači tady zase jen rozdávají dislike aniž ny měli jediný argument k věci :-[]
Bufík má u mne černý puntík, že když zapomenu vypnout časovač a začne ráno topit v garáži, tak jednak je to nedýchatelný smrad a hlavně ten smrad se dostane do auta a načichne mi interiér na 2 dny. Furt na to vypnutí časovaše musím myslet při parkování v garáži.
U EV je to fuk, tam nezávislé topení může kdekoliv.
A také bufík neumí chladit, u EV tohle velmi oceňuji, že sedám v hicech do vychlazeného interiéru a o nic se nepálím.
U EV je to fuk, tam nezávislé topení může kdekoliv.
A také bufík neumí chladit, u EV tohle velmi oceňuji, že sedám v hicech do vychlazeného interiéru a o nic se nepálím.
Objektivní to určitě není. Ani jsem to nedočetl, to se nedá. Abych byl konkrétní, níže jsem vypsal dva nesmysly, po kterých tomu článku nehodlám dávat více času a pozornosti…
Nevidím to tak tragicky, ale vesměs to na mne taky působilo tak, že ty negativa vlastně tak moc nevadí... jasné, já to chápu, když si kupujeme auto, tak jsme si taky vědomi negativ a před kamarády je málokdo z nás řekne a nebo řekne, ale to auto s těmi negativy akceptujeme, je to taková soukromá cost X benefit analýza :D
Pokud by toto bylo napsáno na blogu, nemám s tím žádný problém, takhle to trochu vypadá jako zdejší test Škodovky, která i když je dražší, má horší podvozek a odhlučnění, tak je vlastně lepší, protože má větší kufr a škrabku... :D
Pokud by toto bylo napsáno na blogu, nemám s tím žádný problém, takhle to trochu vypadá jako zdejší test Škodovky, která i když je dražší, má horší podvozek a odhlučnění, tak je vlastně lepší, protože má větší kufr a škrabku... :D
Asi tak nějak, tohle mělo být na mojeauto.
Zajímalo by mě, jesi by takhle vzala redakce článek z mojeauto třeba od nějakého zarytého "staromilce " kde by opěvoval své spalovací auto a ideálně s manuálem a to vše naprosto nekriticky, protože on to tak cítí, stejně jako tenhle elektromaniak
Zajímalo by mě, jesi by takhle vzala redakce článek z mojeauto třeba od nějakého zarytého "staromilce " kde by opěvoval své spalovací auto a ideálně s manuálem a to vše naprosto nekriticky, protože on to tak cítí, stejně jako tenhle elektromaniak
Jo, byl tu Barikův Rolls, ale na rozdíl od jeho vystupování v diskuzích tak recenze má solidní :)
Jenže to je takové raritní auto
TM3 je čistá masovka. Asi jako kdyby vzali recenzi Octavia 2.0 TDI 110kW T a autor všechny přesvědčil, proč je diesel v každé situaci lepší, proč MT vždycky lepší a podobně a ještě by t byl nadpis "nejčastější mýty o dieselech s manuálním řazením, aneb jakmjs se šeredně zmýlil"
TM3 je čistá masovka. Asi jako kdyby vzali recenzi Octavia 2.0 TDI 110kW T a autor všechny přesvědčil, proč je diesel v každé situaci lepší, proč MT vždycky lepší a podobně a ještě by t byl nadpis "nejčastější mýty o dieselech s manuálním řazením, aneb jakmjs se šeredně zmýlil"
Taky to byla jediná recenze z mojeauto.cz na titulce za roky 2020/2021.
Tak kdo má na serveru čtenářskou recenzi Rollsky vid.
Filip Turek sem nechodí a ostatní majitelé mimo ty co to půjčují na svatby a do filmů s tím prakticky nejezdí. Já už s tím najel stejně jako s BMW 650 :-)
Jinak díky za uznání, články psát umím, vzhledem k tomu že už sem jich pro různé weby a nejen automobilové napsal tak cca 150, tak bych to asi trošku umět měl.
Tak kdo má na serveru čtenářskou recenzi Rollsky vid.
Filip Turek sem nechodí a ostatní majitelé mimo ty co to půjčují na svatby a do filmů s tím prakticky nejezdí. Já už s tím najel stejně jako s BMW 650 :-)
Jinak díky za uznání, články psát umím, vzhledem k tomu že už sem jich pro různé weby a nejen automobilové napsal tak cca 150, tak bych to asi trošku umět měl.
Dyt GreenDeal není nic jiného než zelená nebolševická ideologie, pracující s těmi samými principy, co rudí stalinističtí bolševici.
Vše spasí pavěda, nad tu není, poručíme větru dešti, uděláme novou, lepší společnost a změníme svět. I když o to nestojí, tak důležité je co si myslíme my - strana, vláda, pavědci - tady německé, francouzské a další neobolševické vlády, co si tak stydí říkat a maskují se za liberály a piráty, pavědci - dotování samozřejmě a vlemi dobře dotování - takže zpívaj jak brusel a aktivisti žádaj, a samopzřejmě pomatení aktivisti bez technického vzdělání
Vše spasí pavěda, nad tu není, poručíme větru dešti, uděláme novou, lepší společnost a změníme svět. I když o to nestojí, tak důležité je co si myslíme my - strana, vláda, pavědci - tady německé, francouzské a další neobolševické vlády, co si tak stydí říkat a maskují se za liberály a piráty, pavědci - dotování samozřejmě a vlemi dobře dotování - takže zpívaj jak brusel a aktivisti žádaj, a samopzřejmě pomatení aktivisti bez technického vzdělání
Green Deal v jeho podstatě není nic špatného, je to soubor obecných myšlenek, které nejsou vlastně vůbec špatné, horší je to, jak to někteří berou a implementují. To bude průser....
Já jsem osobně byl na uzavírání Green Deal přítomen, většinou se tam akcentovalo menší plýtvání potravinami, kratší dodavatelské řetězce (farm to fork), snížení chemie do půdy v návaznosti na udržitelnost a kvalitní potraviny - tady jen říkám, na to si vzpomeň, až Andrejko bude zase vystupovat proti GreenDealu, jakožto jeden z největších výrobců zemědělských umělých hnojiv :D Ale jemu jde o občany :D
Já jsem osobně byl na uzavírání Green Deal přítomen, většinou se tam akcentovalo menší plýtvání potravinami, kratší dodavatelské řetězce (farm to fork), snížení chemie do půdy v návaznosti na udržitelnost a kvalitní potraviny - tady jen říkám, na to si vzpomeň, až Andrejko bude zase vystupovat proti GreenDealu, jakožto jeden z největších výrobců zemědělských umělých hnojiv :D Ale jemu jde o občany :D
To sou miliony stran kydů o ochraně přírody a reformě zemědělství, realit aje že sou dál megalány, bez hnojení ani ránu, protože by padly výnosy z půdy o 40-60% (bez hnojiv), kolik kde zrušili meliorací, kolik revitalizovali rybníků, mokřadů, kolik rozbourali betonových koryt a umělé manipulace vodních toků, kolik zbourali skladů a odvezli vybetonovaných ploch aby se mohla vsakovat voda atd atd
Nikde nic není vidět.
Nikde nic není vidět.
Jojo, kecy a kecy, ale my si to tady v ČR stejně děláme po svém... to se shodneme, opatření na udržení vody minimální, ale dotace na nové traktory, to je fajn :) Proč se taky snažit, když velká část pozemků je jen v nájmu a po nás potopa? :D Smutný ,ale pravdivý obraz...
hugino
Tak ten volant je totálna katastrofa to je z ktorého storočia.To auto je celkovo dosť škaredé a drahé.Za tie prachy mám nový Mercedes C v AMG pakete alebo BMW 3 v M pakete to sú autá za 55 000 € a nie tento ELEKTROSPOTREBIČ.
Tak potom vyhoď ten vysávač, mixér, vŕtačku a všetky ostatné elektrospotrebiče doma a prejdi kompletne na benzín, keď ti tá elektrina tak strašne vadí.
Nešikovný návrh. Je přece obrovský rozdíl jestli elektromotor napájíš z baterek anebo z rozvodné sítě
Elektrika na pohon domácnosti nebo i topení je v pohodě.
Na pohon aut mimo město není v pohodě.
zejména, když ty auta nejsou z čeho nabíjet, nebot vadí plyn, jádro a uhlí a OZE jsou úsměvné šmejdy pro neobolševické utopisty, které v zimě absolutně nefungují a JSOU NAPROSTO ZCELA ZAVISLE NA VYKVECH POCASI!!!!!!!!
ALE NAPROSTO.
Takže spoléhat se na ně jako na páteřní zdroj energie může jen naprostý idi*t!!!!
Na pohon aut mimo město není v pohodě.
zejména, když ty auta nejsou z čeho nabíjet, nebot vadí plyn, jádro a uhlí a OZE jsou úsměvné šmejdy pro neobolševické utopisty, které v zimě absolutně nefungují a JSOU NAPROSTO ZCELA ZAVISLE NA VYKVECH POCASI!!!!!!!!
ALE NAPROSTO.
Takže spoléhat se na ně jako na páteřní zdroj energie může jen naprostý idi*t!!!!
V pohode len na to, čo sa ti hodí? Kto zaviedol také pravidlá? Ty si mi iný frajer...
Jen na to, kde to dává smysl. A ut je to výhradně přeprava ve městě, tj busy, rozvážkové dodávky, taxíky jezdící výhradně město a městská autíčka pro barbínky co nevystrčí nos z prahy.
Ostatní užití je nesmysl.
Ostatní užití je nesmysl.
A ten M paket je naco dobry? Minule sused pristavil, pozeram, pekne, kupil Mkove BMW a pozeram lepsie a mal tam 2.0 diesel :-) Aspon oznacenie mohol odstranit.
také považuji tahle "M, AMG, RS, ST, EVO ... ) cinkrlátka na socka motorech za trapné. To je ještě trapnější jak jezdit v Dacii.
A kdyby se to nejmenovalo Mpaket, ale třeba... ja nevim sport paket a dostal by si za to Mnárazníky, prahy a kola, protože se ti to prostě líbí, tak ti to vadit nebude ? Je rozdíl M paket a M model...je to marketing automobilky, nic víc.
To těžko vysvětlíš někomu, kdo je schopnej si splést sousedovic Mpaket 320d s M3 :D
to záleží na tom s jakým motorem je to spjaté. Rozhodně bych z toho vyškrtal všechny ty základní diesely. Ale byl bych asi i tvrdší. Nic, co má pod 2/3 výkonu vrcholového modelu by nemělo mít nárok na "sport paket". Proto mi 320d M paket přijde ... no, raději fakt jezdit v té Dacii. V té si aspoň na nic nehraješ
Tak já nevidím problém, když chci hezčí nárazník na 320d, ale lepit na to znáček M3 je jiná liga.
Proč by sis nemohl udělat hezčí auto, když to automobilka oficiálně nabízí? Ano Mpaket dělá daleko hezčí auto, ale rozhodně si to nehraje na M3. Pokud máš aspoň trochu přehled o těchhle autech, tak víš, jaký je v nich exteriérový rozdíl.
To že si někdo nalepí na 320d GT M3 badge a Mková zrcátka, je samozřejmě úsměvné :-)
Nicméně ani na ježdění v Dacii nevidím nic trapného. Pokud někdo nemá dostatečný finanční příjem a chce nové auto, tak je to jasná volba. Naopak mi přijde trapné to takto prvoplánově odsuzovat ;-)
To že si někdo nalepí na 320d GT M3 badge a Mková zrcátka, je samozřejmě úsměvné :-)
Nicméně ani na ježdění v Dacii nevidím nic trapného. Pokud někdo nemá dostatečný finanční příjem a chce nové auto, tak je to jasná volba. Naopak mi přijde trapné to takto prvoplánově odsuzovat ;-)
to je právě to, vizuálně to auto vypadá na 600PS, ale pod kapotou klepe 150PS diesel. A je jedno jestli jde o BMW, Mercedes, nebo třeba Volvo, které pro jistotu "R" modely zrušilo úplně a tak ta cinkrlátka lepí na cokoliv.
Hezčí nárazník a hned to vypadá na 600PS ? I když to má jednu schovanou koncovku výfuku a malé brzdy ? Tak dobře ...
fakt nejsem chodící auto-encyklopedie a 95% lidí také ne. Prostě když to vypadá sportovně a pak tam klepe diesel, je to trapné.
Sorry ale třeba u BMW s výjimkou dejme tomu sedmickove rady nevím o žádné, kde by M paket nebyl prakticky nutností. A M paket je geniální v tom, že vypadá dynamicky ale ne pubertálně. Třeba nová M3/4 je ba můj vkus fakt přehnaná. To by na 320D vypadalo opravdu trapne. Ale normální M paket je v pohodě…
rohYpnol
Opět jen sepsána pohádka 1000 a 1 noci o lepším světě :no: :no: :no:
Neustálé omlouvání negativ. Pořád dokola...
Běžně jedu a přestávky dělám po ca 300 km. Půl hodiny čekat na nabíječe prostě JE opruz. Je to omezující. Je to otravné. A ne že není.
Stejně jako řeči o tom že život s EV je v zimě příjemnější. Ne, není. Má to své výhody. Ale taky nevýhody. Spalovák se prostě prohřeje. Teplo si drží. Je to stejné jako teplo z elektrického přímotopu nebo z krbu. Ano, přímotopy topí hned. Ale tam výhody končí.
Prostě samé kecy a neustálé pohádky... :no: :no: :no:
P.S. Jen palcujte vy chudáci bez argumentů :-[] :-[]
Neustálé omlouvání negativ. Pořád dokola...
Běžně jedu a přestávky dělám po ca 300 km. Půl hodiny čekat na nabíječe prostě JE opruz. Je to omezující. Je to otravné. A ne že není.
Stejně jako řeči o tom že život s EV je v zimě příjemnější. Ne, není. Má to své výhody. Ale taky nevýhody. Spalovák se prostě prohřeje. Teplo si drží. Je to stejné jako teplo z elektrického přímotopu nebo z krbu. Ano, přímotopy topí hned. Ale tam výhody končí.
Prostě samé kecy a neustálé pohádky... :no: :no: :no:
P.S. Jen palcujte vy chudáci bez argumentů :-[] :-[]
adamzprahy
Rychle jsem to prolétl a ač mám větší zkušenosti pouze s PHEV, tak tohle je jen provokativní extremismus. :no: :no:
Shrnu to na dvě velmi zkreslené informace v článku:
1) Zima s EV není problém za předpokladu, že má auto tepelné čerpadlo a má na parkovišti přístup k dobíjení. Ani BEV zatím standardně tepelné čerpadlo nemají, takže spotřeba je v mrazu o desítky procent vyšší než při +15 C.
2) Dobíječky v ČR. Přepočet na EV je nevypovídající, když jich tu jezdí nejmíň z EU. Dobíječek je tu zoufale málo. V největším OC v ČR (OC Chodov) jsou dvě místa po dvou nabíječkách. Směšné. Zkuste dobíjet někde v centru Prahy na veřejném místě…poradím, nenabijete. Jediná venkovní nabíječka je snad na Karlově na místě kde permanentně stojí ignoranti se spalováky. Otevřete si mapu dobíječek na západ od nás a pak porovnejte ČR. Nikdo soudný nemůže říct, že jich je tu hodně.
Zbytečně polarizační článek, teď se tu budou všichni akorát hádat. :no:
Shrnu to na dvě velmi zkreslené informace v článku:
1) Zima s EV není problém za předpokladu, že má auto tepelné čerpadlo a má na parkovišti přístup k dobíjení. Ani BEV zatím standardně tepelné čerpadlo nemají, takže spotřeba je v mrazu o desítky procent vyšší než při +15 C.
2) Dobíječky v ČR. Přepočet na EV je nevypovídající, když jich tu jezdí nejmíň z EU. Dobíječek je tu zoufale málo. V největším OC v ČR (OC Chodov) jsou dvě místa po dvou nabíječkách. Směšné. Zkuste dobíjet někde v centru Prahy na veřejném místě…poradím, nenabijete. Jediná venkovní nabíječka je snad na Karlově na místě kde permanentně stojí ignoranti se spalováky. Otevřete si mapu dobíječek na západ od nás a pak porovnejte ČR. Nikdo soudný nemůže říct, že jich je tu hodně.
Zbytečně polarizační článek, teď se tu budou všichni akorát hádat. :no:
hobit
Vždyť Tesla Model 2 bude od 25 000€ a neznačková konkurence půjde pod 20 000.
A díky neodstatku chipů, přepravních kapacit letadel, lodí a přistavů a nedostatku lidí v čínksých továrnách ještě dlouho nebude, takže nic zlevnovat nebude. Si naprosto mimo.
Navíc se stoupající inflací, cenou potravin a energií bude elektroniku kupovat čím dál méně lidí - jednoduše na to nebudou mít :-)
A v neposlední řadě, stoupá i cena surovin.
Kvalita tesel se tady probirala mockrat.
Tesla má mizernou kvalitu materiálů, zpracování. Proč? Především proto, že to neřeší.
Jestli jsou někde výraznější rozdíly, tak ty nejsou až tak v ročnících, ale ve fabrikách. Z Číny je produkce výrazně kvalitnější. Což ani zdaleka neznamená že je blízko úrovni BMW/MB/Audi.
Chceš konkrétní příklad?? Tesla 3 s akusrickými příplatkovými skly je uvnitř při 130 kmh hlučnější než Fabia 3 !!!
Sám mám TMS z Fremontu a nic moc, nějaké ty nedokonalůstky tam jsou ... ale je to už 6 let staré auto, navíc prvotina Tesly.
Protože Tesla uměla sama postavit tak dětskou tříkolku :-)
Roadster byl spíše takový "rebuild" existujícího auta.
Ale chapu, sunt, kdyz uz ho mas doma, se musi obhajit za kazdou cenu.
Mě tedy zajímá, v jaké kvalitě ho budu mít já, nějaký amík či číňan je mi u zadele, v jak kvalitním autě budou jezdit...
Tak se prober ... a nebo ne, hoď mi sem nějakej naprosto zcestnej argument :-)
Kdokoliv kdo jezdil něčím lepším a pak si sedl do Tesly, tak ví, jak průměrnej interiér to má co se z hlediska kvality materiálů týče, jak nejsou schopni slícovat dva plechy správně...ale to tobě nevadí, protože Tesla je nejlepší na světě :-)
https://youtu.be/qen0ZlZM0ZA?t=1536
A tohle mě taky dost pobavilo...ale jo, ty mně budeš argumentovat, že to už má najeto 50tis a že je to vlastně starý a kdesi cosi :-)
https://www.autojournal.cz/…yvedlo-z-miry-2/
Seděl sem v pár takových autech a byly jak když vyjely včera z fabriky
Tesla v roce 2021 v ČR
253 ks registrovaných aut nových
129 ks ojetých
pro info, ryze fosilní duo Dodge/RAM (dříve jedna značka Dodge)
328 nových
770 ojetých
Zas EV fanatici prohráli s petrolheady, smůůůla.
Tesla navíc meziroční pokles, v 2020 měla 396 ks
Tak nezbývá než si pustit song "když se nedaří, co se dařit má"
Dodge/RAM měli v 2020 138 ks, takže nárůst 190 ks
:-):-):-):-):-):-):-):-)
A toto je začiatok konca, kde na kare automotive sa zídu bossovia automobiliek a pohlavári z EÚ!