Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh v roce 2021: Ojetin skoro jako nových aut, minimální poptávka po elektrovozech
142 komentářů
Barrichello
Buick – 5
Cadillac – 52
Dodge – 645
Chevrolet – 476*
Chrysler – 485
GMC – 33
Hummer – 21
Jeep – 1094
Lincoln – 22
Mercury – 2
Oldsmobile – 3
Pontiac – 11
RAM – 125
Tesla – 129
Willys – 6
Celkem: 3109 ks + něco bude po Fordem, takže určitě přes 3250 amerik
Cadillac – 52
Dodge – 645
Chevrolet – 476*
Chrysler – 485
GMC – 33
Hummer – 21
Jeep – 1094
Lincoln – 22
Mercury – 2
Oldsmobile – 3
Pontiac – 11
RAM – 125
Tesla – 129
Willys – 6
Celkem: 3109 ks + něco bude po Fordem, takže určitě přes 3250 amerik
WinDiesel
To o těch hybridech je směšné.
Diesely jsou i v hybridních kombinacích, i v PHEV. Ale to by si musel někdo dát práci s vyzobáním čísel, CIA-SDA má sice dost zmatečné záznamy, ale něco by se vyzobat dalo.
Stálo by za zmínku že v ojetinách tvoří diesely podíl přes 55%. A podíl se dále zvyšuje.
Diesely jsou i v hybridních kombinacích, i v PHEV. Ale to by si musel někdo dát práci s vyzobáním čísel, CIA-SDA má sice dost zmatečné záznamy, ale něco by se vyzobat dalo.
Stálo by za zmínku že v ojetinách tvoří diesely podíl přes 55%. A podíl se dále zvyšuje.
Arese
...o elektrozkraty zájem! :-) :yes: :yes: :yes:
Něco málo tady o tebe napsali: http://www.idnes.cz/…ady-na-cestu_tom
Takovými debilními odkazy to dopadá, když elektrofanatik reaguje na nepopíratelným fakt, který se mu nehodí do krámu... :-[] :no:
Dej to na HL stejně jako toho zelenýho usmrkance se dvěma účty :-[] :-[] :-! Je to ztráta času, v normálním životě by taky dostal tečku a letěl by někam do křa aby nekazil tento svět víc než je třeba. :D ... Kdyby to někdo nepochopil, tak to je nadsázka. Prostě by se s tím nikdo nebavil... ;-)
Lépe bude napsat
Češi nemají na elektrozkraty peníze
Češi nemají na elektrozkraty peníze
Njn, to se nevylučuje.
To procento je tak nízké, že platí obojí. Nemají peníze, nemají zájem.
Ale především - i ti co peníze mají zájem nemají...
Investování do nabíječek vidím jako naprosto nehospodárné vynakládání veřejných prostředků.
Ale především - i ti co peníze mají zájem nemají...
Investování do nabíječek vidím jako naprosto nehospodárné vynakládání veřejných prostředků.
Je to implikace, ne ekvivalence. Tohle si spoustu lidí plete. Ale je to obyčejná logika
Nemají na to, proto nemůžou mít zájem
Nemají na to, proto nemůžou mít zájem
Probůh zrovna ty sem s logikou vůně nechoď.
Ano to co myslíš ty je implikace. Problém je v tom že ten vztah že to nikdo nekupuje a to že je mimo jiné nízká kupní síla není ve vztahu žádné implikace. Protože to nekupují ani ti co na to mají že :-!
Ano to co myslíš ty je implikace. Problém je v tom že ten vztah že to nikdo nekupuje a to že je mimo jiné nízká kupní síla není ve vztahu žádné implikace. Protože to nekupují ani ti co na to mají že :-!
Aha. Ty jsi studoval logiku? Ja ji měl 4 semestry. Selský rozum s logikou nemá nic společného víš? A co se zdá jasné, ve výsledku je jinak.
Ty jsi zrovna poslední, kdo by mohl někoho poučovat s tvými neustále chybějících argumenty.
Primárně o EV není zájem, protoze jsou drahé, to tu tvrdíte všichni dokola, že jsou ve srovnání se spalovakem drahé. No a to ekvivalence opravdu není.
Drahé => není zájem
Ovšem
Není zájem => drahé
Vůbec neplatí. Naopak na trhu platí, není zájem zboží zlevňuje nebo mizí z trhu.
Ale chápu, ne každý má na to, aby prošel logikou. To jsem mohl vidět i na škole.
Ty jsi zrovna poslední, kdo by mohl někoho poučovat s tvými neustále chybějících argumenty.
Primárně o EV není zájem, protoze jsou drahé, to tu tvrdíte všichni dokola, že jsou ve srovnání se spalovakem drahé. No a to ekvivalence opravdu není.
Drahé => není zájem
Ovšem
Není zájem => drahé
Vůbec neplatí. Naopak na trhu platí, není zájem zboží zlevňuje nebo mizí z trhu.
Ale chápu, ne každý má na to, aby prošel logikou. To jsem mohl vidět i na škole.
Ano sorry studoval jsem i logiku. Utřel jsi :-[] :-[]
Bohužel nejhorší vždy je když se logikou začne ohánět někdo, kdo neumí používat právě ten selský rozum.
Protože to co píšeš je z pohledu logiky samozřejmě správně. Ale věcné je to totální blbost. A je vidět je jsi vůbec nepochopil co jsem napsal.
Protože to tvoje drahé => není zájem věcně není příčina a následek. Je to pouze jedna z příčin a následek. Prostě platí i mám penize->přesto EV nechci :-! .
Bohužel opět nevím jestli to pochopíš. Logiku jsi možná měl, ale rozum chybí...
P.S. já nikdy nenapsal ani slovo o tom že to má být vztah ekvivalence.!!! Naopak jsem napsal že to jsou dvě nezávislé veličiny.
Bohužel nejhorší vždy je když se logikou začne ohánět někdo, kdo neumí používat právě ten selský rozum.
Protože to co píšeš je z pohledu logiky samozřejmě správně. Ale věcné je to totální blbost. A je vidět je jsi vůbec nepochopil co jsem napsal.
Protože to tvoje drahé => není zájem věcně není příčina a následek. Je to pouze jedna z příčin a následek. Prostě platí i mám penize->přesto EV nechci :-! .
Bohužel opět nevím jestli to pochopíš. Logiku jsi možná měl, ale rozum chybí...
P.S. já nikdy nenapsal ani slovo o tom že to má být vztah ekvivalence.!!! Naopak jsem napsal že to jsou dvě nezávislé veličiny.
To pak michas jablka a hrušky svým "nefunkčním" Selský rozumem. Kolik lidí si může dovolit dnes EV? 10%, 5%?
Nepochybně všechny prodeje, které tvoří vozy 0,8M+, což budou všechny vyšší střední, velká SUV, většina střední SUV, a bohužel dost možná i značná část nižší střední.
Dokonce bych ten limit mohl dát i na 0,5M+. To je co? Ano, ti všichni si můžou dovolit EV!!!
Dokonce bych ten limit mohl dát i na 0,5M+. To je co? Ano, ti všichni si můžou dovolit EV!!!
určitě? za 0,8M máš B segment EV ( corsa, 208 atd. ), to opravdu chceš srovnat, že to koupí místo C/D segmentu nebo SUV C segmentu? Ty auta se kupují i kvůli velikkosti uvnitř a tím to mám jako nahradit? Ukaž mi C segment EV nebo SUV C segmentu EV a jeho cenovku.
Ty jsi o ekvivalenci nenapsal, taky jsem reagoval na twistedTSD, ne na tebe.
Kdyz píšeš co píšeš o logice moc nevíš a Selský rozum nefunguje, protoze to jsou v mnoha případech domněnky, ne fakta. Ale to je jedno. Stačilo vidět jaký nesmysl píšeš o nezdanene elektřině.
Kdyz píšeš co píšeš o logice moc nevíš a Selský rozum nefunguje, protoze to jsou v mnoha případech domněnky, ne fakta. Ale to je jedno. Stačilo vidět jaký nesmysl píšeš o nezdanene elektřině.
A tohle napíše někdo kdo ani nevi co je to daň... :D:D:D
Tak napiš rozdil mezi daní a emsini povolenkou?
Ja se nebráním diskuzi a argumentů. Jen bohužel ty jsi za celou diskuzi nenapsal jediný. Což tedy u tebe je normální, ale doufal jsem, že na výpočet pro srovnání zdanění nafty a elektřiny budeš mít aspoň něco smysluplného.
To uz tedy jsi na úrovni toho, ze nafta je dotovana, protote je méně zdaněná.
Ukazuješ jen to, že jsi ten největší diskuzní odpad, který tu diskuzi akorát likviduje. A pak se nedivme, že se tu objevují multinicky, které se chovají stejne jako ty.
Je hezké jak pro hlupáka každý hlupakem a ještě se u toho zasměje.
Taky bych chtěl mít tak krásný a jednoduchý život.
Ja se nebráním diskuzi a argumentů. Jen bohužel ty jsi za celou diskuzi nenapsal jediný. Což tedy u tebe je normální, ale doufal jsem, že na výpočet pro srovnání zdanění nafty a elektřiny budeš mít aspoň něco smysluplného.
To uz tedy jsi na úrovni toho, ze nafta je dotovana, protote je méně zdaněná.
Ukazuješ jen to, že jsi ten největší diskuzní odpad, který tu diskuzi akorát likviduje. A pak se nedivme, že se tu objevují multinicky, které se chovají stejne jako ty.
Je hezké jak pro hlupáka každý hlupakem a ještě se u toho zasměje.
Taky bych chtěl mít tak krásný a jednoduchý život.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To víš. Pracující clovek je vzhůru bez ohledu na den v týdnu. Ne každý chodí do kolbenky na pichacky a pres týden musí jít spát brzy a o víkendu může být vzhůru. Pokud chci mít své lidi efektivní, musím jít příkladem.
Ja vím, že je nafta zvýhodněná a jdou do ní miliardy. Tohle všechno kdyby se zrušilo a podporovalo se přímo dopravce podobně jako zemědělce, tak s tím nemám vubec problém. Ve vyslekdu je to pro koncového uživatele čehokoliv.
Ja vím, že je nafta zvýhodněná a jdou do ní miliardy. Tohle všechno kdyby se zrušilo a podporovalo se přímo dopravce podobně jako zemědělce, tak s tím nemám vubec problém. Ve vyslekdu je to pro koncového uživatele čehokoliv.
To víš, za chvíli tam budou chtít zakázat výrobu elektřiny úplně. Hezky po staru, svíčky, smola, atd :-[]
hugino
Ste bohatý národ keď Mercedes predá viac áut ako Peugeot,Ford,Dacia,Seat...a nakoniec pobavilo 1,28 % podiel na trhu pre elektrospotrebiče.V článku bolo jasne napísané že Česi nemajú záujem o elektrospotrebiče a myslím že robíte dobre lebo pokiaľ nebude záujem tak je zbytočné investovať do nabíjačiek.Najlepšia volba je turbobenzín,potom turbodiesel a nakoniec hybrid / samozrejme aj MHEV môže byť / a predaj nových áut to jasne ukazuje.
Ne. Nejlepší je to, co nejvíc vyhovuje tvému použití a využití vozu.
EV na dálnici je totální nesmysl.
EV do kauflandu může být dobrou volbou...
Bavím se teď čistě o pohonu, ne o přínosu ekologii s hlavně ekonomické stránce. Tam je EV nesmysl absolutně vždy.
Nejvšestrannější je pro naše podmínky benzín s turbem. Na dálnici stále relativně úsporný, stále relativně dostupný.
EV na dálnici je totální nesmysl.
EV do kauflandu může být dobrou volbou...
Bavím se teď čistě o pohonu, ne o přínosu ekologii s hlavně ekonomické stránce. Tam je EV nesmysl absolutně vždy.
Nejvšestrannější je pro naše podmínky benzín s turbem. Na dálnici stále relativně úsporný, stále relativně dostupný.
Ono je to i ceně. Když Passat Alltrack vyjde v lepších výbavách na to samé co Mercedes, tak se není čemu divit ( samozřejmě ceníkových cen ).
Zajímavé je, že na Slovensku je Alltrack o skoro 250.000 Kč levnější.
Ostatně není to jediný model co je u vás výhodnější.
Lépe vybavená Arona o 60.000, Captur o 40.000 atd.
To nebude aktuálně dobrým kurzem koruny.
Zajímavé je, že na Slovensku je Alltrack o skoro 250.000 Kč levnější.
Ostatně není to jediný model co je u vás výhodnější.
Lépe vybavená Arona o 60.000, Captur o 40.000 atd.
To nebude aktuálně dobrým kurzem koruny.
Presne o tom to je.Ja keď som bol na servise tak tam mali vystavený Passat sedan s 2.0 TDI za 42 000 €.Ale veď za to mám BMW 320 i.U nás sú niektoré autá lacnejšie ale napr. konkrétne Mercedes je u nás dosť predražený voči ČR tak mám aj trochu podozrenie že slováci chodia kupovať nové Mercedesy do ČR.Ja som si raz len zo srandy konfiguroval rovnaký Mercedes CLA na Českom a aj Slovenskom webe a pri rovnakom motore a aj výbave bol na SK o krásnych 7 000 € drahší.Seat je vo všeobecnosti u nás zase lacnejší.Pri Leone FR 150 k je to okolo 3 500 € a to je teda dosť.
A kdyz ho koupí v CR tak ho tu i registrují? To asi ne.
Minule to dávali že veľa slovákov preregistrovali svoje firmy do ČR napr. autodopravcovia lebo u vás sú výhodnejšie podmienky.A možno stačí ak má prechodný pobit v ČR napr. pracujúci študent v ČR / synovec v Prahe / a môže si kúpiť a aj prihlásiť auto v ČR alebo môže aj v SR to už závisí čo je pre koho výhodnejšie.Známi pracuje dlhodobo v Nórsku a myslím že prvého pol roka ako dostal povolenie mohol používať auto so slovenskými značkami ale potom už musel ak chcel jazdiť zainvestovať do auta v Nórsku na Nórskych značkách to isté platilo aj vo Švajčiarsku.Neviem či to je akurát prípad Mercedesov ale faktom ostáva že ste ich teda predali dosť.Môže byť aj to ako písal Ozz že sú v tom zahrnuté aj malé užitkače ako MB Citan.
To asi zalezi od auta k autu. Skusal som konfigurator c200 kombi a cena bola skoro rovnaka
Na SK webe.Mercedes C 180 od 47 862 € , na ČR webe Mercedes C 180 od 1 061 170 kč /tj. 43 500 € / rozdiel je viac ako 4 300 € v neprospech kúpi na SK.Pri ďalších motorizáciach je to ešte viac.Predajcovia MB na Slovensku sú dosť nenažraný.To BMW sa začína viac a nie len u nás predávať.Prečo asi ?Veď porovnatelné BMW 318 začína od 34 000 € :yes: tak to je rozdiel oproti MB C krásnych takmer 14 000 €.Za to máš ďalšie auto segmentu B.
Emel
Trh roste o 1,9%, elektromobily o 19% padají a ztrácí tržní podíl... to by byla dost šokující informace...nebýt toho, že si dobře pamatuju, jak Škodovka na konci roku 2020 registrovala Enyaqy ve snaze ušetřit něco na pokutách.
Řečí čísel - Škodovka v prosinci 2020 zaregistrovala 741ks Enyaqu, který se ještě pořádně neprodával... a za celý rok 2021 pak 738ks, tedy méně než za ten prosinec 2020. Takže senzace se nekoná, jen ta čísla jsou pořád zanedbatelná a takovéhle čachry klidně rozhodí celoroční prodeje.
Řečí čísel - Škodovka v prosinci 2020 zaregistrovala 741ks Enyaqu, který se ještě pořádně neprodával... a za celý rok 2021 pak 738ks, tedy méně než za ten prosinec 2020. Takže senzace se nekoná, jen ta čísla jsou pořád zanedbatelná a takovéhle čachry klidně rozhodí celoroční prodeje.
rohYpnol
Výsledek 100% naplňuje to co jsem psal do diskusí.
Méně než 2% EV.... Tak co vy zkratobezmozci, kde je ten zájem??? V disksich je vášs ak smetí, vždy plná huba keců o tom jak jsou skvělé, ale nikdo je nechce!?!?!
Přechod na ojetimy. Ano. A pokud si necháme vnutit Green deal, což už Andrej vlastně svoji neschopností nejspíš zařídil, tak tenhle trend bude mnohem mnohem silnější.
Důkaz nízké kupní síly a nezdraveho trhu. Jsem země s naprosto nedostatečnou obnovou vozového parku. Téměř chybí soukromé prodeje. Trh, kde prodeje nových vozů realizují téměř jen firmy, je prostě hodně špatný a nezdravý.
Bohužel ano, líp opravdu nebude...
Méně než 2% EV.... Tak co vy zkratobezmozci, kde je ten zájem??? V disksich je vášs ak smetí, vždy plná huba keců o tom jak jsou skvělé, ale nikdo je nechce!?!?!
Přechod na ojetimy. Ano. A pokud si necháme vnutit Green deal, což už Andrej vlastně svoji neschopností nejspíš zařídil, tak tenhle trend bude mnohem mnohem silnější.
Důkaz nízké kupní síly a nezdraveho trhu. Jsem země s naprosto nedostatečnou obnovou vozového parku. Téměř chybí soukromé prodeje. Trh, kde prodeje nových vozů realizují téměř jen firmy, je prostě hodně špatný a nezdravý.
Bohužel ano, líp opravdu nebude...
Katikakus
...nikdo nehce. Ta urvana tlupa nekolika zdejsich elektrobezmozku na tom nic nezmeni. :-!
No u nás zatím ne. Stačí se ale podívat do starých členských zemí EU a tam jsou to jiná čísla.
A vzhledem k tomu, kolik se u nás prodá nových aut, tak je pravda, že na názoru uřvané tlupy z Čech, která si koupí spíše ojetinu z Německa než nové, fakt nezáleží. ;-)
A vzhledem k tomu, kolik se u nás prodá nových aut, tak je pravda, že na názoru uřvané tlupy z Čech, která si koupí spíše ojetinu z Německa než nové, fakt nezáleží. ;-)
Nejsmutnější na tom je, že valná většina těch zkratobezmozků věřím že bude právě v kategorii "majitel dovezené dieselové ojetiny starší 10ti let"... ale tady bude plná huba keců o tom jak je EV o galaxii lepší...
A pak je to druhá kategorie. Ti, co EV mají nebo ji skutečně preferují s tím, že i to kolo je na EV kulatější jak na obyčejném spalováku... A i kdyby nabíjení trvalo týden, tak to nebude problém, protože přece čekat na nabíječce nikdy nikomu nemůže valit... A i kdyby dojezd byl jen 50 km, tak to přeci stačí pro 90% příležitostí... :D:D :-!
Navíc tu jsou ukrutně brutální argumenty jakože ropa dojde :D:D:D Ano ropa dojde, zatímco drahé kovy nedojdou, zatímco Slunce nepřestane svítit a vítr nepřestane foukat :D:D:D
A pak je to druhá kategorie. Ti, co EV mají nebo ji skutečně preferují s tím, že i to kolo je na EV kulatější jak na obyčejném spalováku... A i kdyby nabíjení trvalo týden, tak to nebude problém, protože přece čekat na nabíječce nikdy nikomu nemůže valit... A i kdyby dojezd byl jen 50 km, tak to přeci stačí pro 90% příležitostí... :D:D :-!
Navíc tu jsou ukrutně brutální argumenty jakože ropa dojde :D:D:D Ano ropa dojde, zatímco drahé kovy nedojdou, zatímco Slunce nepřestane svítit a vítr nepřestane foukat :D:D:D
Já si pamatuji dobu kdy se říkalo že mazda má ty nejlepší motory a "autoodbornici" říkali že je to nejlepší volba jednoduchá atmosféra atd. Atd.
A lidi nakonec preferovali něco jiného - viz prodeje Mazdy.
Věřím že podobné je to i s EV. Pokud vyzkouším bez předsudků pravých atmosfér, správných otáček motorů a dalších pseudomouder. Tak najdu spousty vlastností které my na EV budou vyhovovat. Stejně tak pár věcí, které mi budou vadit.
Třeba v mém případě je jedinou překážkou pro elektromobil fakt že zatím nemám kam dát wallbox. Jinak 90% cest je do 200km a na dálnici už dlouho nejezdím přes 125 km/h ... Nic jsem tím nikdy neušetřil. Takže vlastně by mě elektromobil v ničem neomezoval. Když jedu dálku i dnes co cca 150 - 200 km stavím a dávám pauzu. V čem by mě tedy reálné ten EV omezil? Ano EV není pro každého, ale to ani diesel apod. Je to jen další možnost pohonu. Vlastně nechápu ten hate vůči EV.
A lidi nakonec preferovali něco jiného - viz prodeje Mazdy.
Věřím že podobné je to i s EV. Pokud vyzkouším bez předsudků pravých atmosfér, správných otáček motorů a dalších pseudomouder. Tak najdu spousty vlastností které my na EV budou vyhovovat. Stejně tak pár věcí, které mi budou vadit.
Třeba v mém případě je jedinou překážkou pro elektromobil fakt že zatím nemám kam dát wallbox. Jinak 90% cest je do 200km a na dálnici už dlouho nejezdím přes 125 km/h ... Nic jsem tím nikdy neušetřil. Takže vlastně by mě elektromobil v ničem neomezoval. Když jedu dálku i dnes co cca 150 - 200 km stavím a dávám pauzu. V čem by mě tedy reálné ten EV omezil? Ano EV není pro každého, ale to ani diesel apod. Je to jen další možnost pohonu. Vlastně nechápu ten hate vůči EV.
Odpor proti EV je zcela namístě. Důvod je jednoduchý.
EV je politickýy nařízen, diktován a nucen všem jako jediná správná volba. A to je úplně špatně.
EV je politickýy nařízen, diktován a nucen všem jako jediná správná volba. A to je úplně špatně.
Já si kupoval auto 2 měsíce zpět, mohl jsem si vybrat svobodné z libovolného pohonu a naštěstí mě žádný aurourednik nenahanel za Octavii v dieselu. Ale kolega vyprávěl že ho za benzínové BMW řady 3 několik dní naháněl eurourednik s eurodildem. Takže politický tlak je tam zjevný 😁.
Probůh tento pohled na úrovni primitiva hned zahoď protože to je děs.
Samozřejmě že EV diktován je. Je to vidět už na všem. Politické prohlášení, záměry Evropské komise, nové vyhlášky, drastické omezování nabídek běžných motorů a modelů... A jestli nejsi de-ment tak to vidíš.
Samozřejmě že EV diktován je. Je to vidět už na všem. Politické prohlášení, záměry Evropské komise, nové vyhlášky, drastické omezování nabídek běžných motorů a modelů... A jestli nejsi de-ment tak to vidíš.
Dobře tak teď vážněji. Já nejen v ČR vidím zvýhodněnou naftu nižší spotřební dani. Vidím euro normy které čtu už asi 10 let že nejdou splnit a už 10 let jsme psali o tom že eurourednik popírá fyzikální zákony. A kde jsme dnes?
Můžu mít atmosféru, turbo, mild hybrid, fullhybrid, phev, CNG, vodík, LPG, EV, diesel, dieselhybrid, automat, manuál. 4x4 normální. Popravdě mi přijde že dnes je nejširší nabídka pohonu vůbec. Jediné kritérium které dnes je je cena a plnění ekologických limitů, které plní všechny.
Daleko více mne omezují prodejní kvóty automobilek či nedostatek čipů apod.
Eurourednik neomezuje nabídku modelů. Nevolá do VW aby přestali něco prodávat.
Navic přísným euronormam svědčí i průzkumy kde v Evropě volají běžní lidé po ekologičtější dopravě.
Můžu mít atmosféru, turbo, mild hybrid, fullhybrid, phev, CNG, vodík, LPG, EV, diesel, dieselhybrid, automat, manuál. 4x4 normální. Popravdě mi přijde že dnes je nejširší nabídka pohonu vůbec. Jediné kritérium které dnes je je cena a plnění ekologických limitů, které plní všechny.
Daleko více mne omezují prodejní kvóty automobilek či nedostatek čipů apod.
Eurourednik neomezuje nabídku modelů. Nevolá do VW aby přestali něco prodávat.
Navic přísným euronormam svědčí i průzkumy kde v Evropě volají běžní lidé po ekologičtější dopravě.
Aha takže tobě vadí zvýhodnění nafty? Takže jinak přeloženo- chceš zdražit dopravu všeho - potravin, zboží...
Vadí ti korunový rozdíl, ale nevadí a neřešíš že zdanění elektřiny je je řádově násobně nižší... Nechceš vidět kolik peněz jde do budování dobíjecích stanic atd. ...
Jak jsem napsal, pokud to nevidíš, tak ....
A k emisní normám- chápeš že vše je otázkou míry? Euro7 prostě spalovák fyzikálně není schopný splnit. Možná by ji dokázal splnit za 10, 15 let... kdo ví. Ale ne dnes.
Je to úplně stejné jako kdybys řekl že EV musí mít dojezd min. 1000 km aby se mohlo dnes prodávat. Proste utopie, nesmysl.
Vadí ti korunový rozdíl, ale nevadí a neřešíš že zdanění elektřiny je je řádově násobně nižší... Nechceš vidět kolik peněz jde do budování dobíjecích stanic atd. ...
Jak jsem napsal, pokud to nevidíš, tak ....
A k emisní normám- chápeš že vše je otázkou míry? Euro7 prostě spalovák fyzikálně není schopný splnit. Možná by ji dokázal splnit za 10, 15 let... kdo ví. Ale ne dnes.
Je to úplně stejné jako kdybys řekl že EV musí mít dojezd min. 1000 km aby se mohlo dnes prodávat. Proste utopie, nesmysl.
To je takovej nesmysl o tom zdanění elektřiny.m uz ti to tu psali hodnekrat a pořád meles nesmysly několikrát vyvracene. Spotřební daň na naftu je 9.95kc na litr. Litr nafty obsahuje cca 38MJ, což je cca 10kWh. Takze daň nafty je cca 0.99kc/kWh.
Ted elektrika. Emisni povolenka je aktuálně 87EUR za tunu, tedy cca 2130 Kč. Tedy kg CO2 je 2.13kč.
Mix v ČR je cca 450g CO2/kWh. A to vychází na cca 0.95kc/kWh. Takze jsme na tom úplně stejně. A tohle platiš bez ohledu na to, na co jí spotrebuješ.
Ted elektrika. Emisni povolenka je aktuálně 87EUR za tunu, tedy cca 2130 Kč. Tedy kg CO2 je 2.13kč.
Mix v ČR je cca 450g CO2/kWh. A to vychází na cca 0.95kc/kWh. Takze jsme na tom úplně stejně. A tohle platiš bez ohledu na to, na co jí spotrebuješ.
Proč zase meleš hrušky a jabka dohromady??? Ty jsi fakt hlupák. Obrovský. A ten nejnebezpečnější. Protože dokážeš najít informace, ale absolutně neumíš ty informace vyhodnotit a spojit do rozumných celků.
Emisní povolenka NENÍ spotřební daň!!!! Všecko co je dál už nestojí za komentář.
Emisní povolenka NENÍ spotřební daň!!!! Všecko co je dál už nestojí za komentář.
Kdo volá po ekologičtější dopravě? Stádo západních ovci, ovci bez vlastního rozumu. Stádo, které pomůže finálnímu rozkladu západoevropské civilizace.
Waaau, překvapil jsi.
Nejsmutnější je, že EK vůbec neřeší nutnost a důvod přepravy. Než dotovat lidem EV je 100x výhodnější podpořit to, aby lidi vůbec nemuseli tolik jezdit že... Naopak nikomu nevadí že jezdí miliardy balíků zbytečně sem tam, navíc zabalené v kartonech, které vyrobit spotřebuje brutální množství energie, vody... to je v poho..
Nejsmutnější je, že EK vůbec neřeší nutnost a důvod přepravy. Než dotovat lidem EV je 100x výhodnější podpořit to, aby lidi vůbec nemuseli tolik jezdit že... Naopak nikomu nevadí že jezdí miliardy balíků zbytečně sem tam, navíc zabalené v kartonech, které vyrobit spotřebuje brutální množství energie, vody... to je v poho..
Přijde mi nerozumné říkat o lidem kterým nerozumím že jsou ovce bez rozumu. Prostě jim jen záleží na jiných věcech. V Evropě se dělají pravidelně průzkumy na co by se měla Evropa zaměřit. V průzkumu bývá na 500.000 lidech. Není to málo. Chápu že kdyby se zeptali Pepy z hospody nebo Honzy z diskuze tak by to hned věděli, ale to třeba doženou. 😁. Realita bývá barvitá. A lidi k jejich hodnotám dovádí spousty nečekaných zvratů.
Evropu svět využívá jen jako válčiště. Protože tam žijí hloupí lidé. V minulém století 2x a v tomto století to bude veliký mazec
To, že na faktuře nemáš pokutu za CO2, a že si zatím můžeš koupit cokoli jiného, neznamená, že není politický tlak.
Asi jsi nepochopil, že tu nikdo nikomu nenutí ICE, ale většina kritiků pouze odmítá, aby se EV stalo jedinou možnou alternativou,
Tomu rozumím ale jak jsem psal výše, dnes máme nejširší spektrum možností, co si pamatuju. Nevidím to omezení na EV ONLY možností je pořád hodně.
A odmítá aby EV mělo finanční dotace a subvence v nevídané míře. Kdo chce EV, ať si jej koupí za vlastní peníze. Ať si taky zaplatí infrastrukturu k tomu potřebnou. A ať si taky zaplatí hasiče a hasící vany... :-!
Ať si zaplatí infrastrukturu. Mohu prosím vědět kde se dá přispět na novou benzinku na dálnici nám Tere jste jistě taktéž přispíval? Hádám že speciální přípravky na likvidaci ekologických škod po úniku nafty taktéž hradite, když totéž chcete od jiných pohonu. Mimochodem mají hradit i lidé z CNG, LPG či vodíkem? Já jen abych v tom měl pořádek. 😉
Omg... on stát buduje nějaké benzinky nebo dotuje výstavbu soukromých benzinek??? LPG stanic??? CNG stanic??? Tak proč bych na to měl přispívat???
Prober se. :-!
Prober se. :-!
A proč by měl někdo kdo má EV přispívat na infrastrukturu teda?
Většina majitelů EV si vlastní nabíječku koupí, protože nabíjí doma 95% času.
A ve výsledku jezdí po téže silnici jako já s dieselem. Reaguji na Vaši podmínku že když někdo koupí EV ať si zaplatí i i frastrukturu. Pak si myslím že je fér aby když si někdo koupí benzínové auto aby si také zaplatil i frastrukturu že?
Inteligence očividně schází na jiné straně.
Většina majitelů EV si vlastní nabíječku koupí, protože nabíjí doma 95% času.
A ve výsledku jezdí po téže silnici jako já s dieselem. Reaguji na Vaši podmínku že když někdo koupí EV ať si zaplatí i i frastrukturu. Pak si myslím že je fér aby když si někdo koupí benzínové auto aby si také zaplatil i frastrukturu že?
Inteligence očividně schází na jiné straně.
Proč? Protože stát dotuje výstavbu dobijecich stanic. Protože stát má povinnost budovat dobíjecí místa při výstavbě parkováť atd. Tak přesně proto. Stát nemá žádnou povinnost budovat bemzinku. Ale má povinnost budovat dobíjecí místa.
Přitom spotřební daň z PHM jsou desítky procent, spotřební daň elektřiny jsou promile...
Přitom spotřební daň z PHM jsou desítky procent, spotřební daň elektřiny jsou promile...
Protože elektřina je efektivnější a není jí potřeba tolik jako nafty. Jinak je zdaněná úplně stejně jako nafta
Co to lžeš probůh zase? Jak je zdanění elektřina stejně jako nafta??? Co to je za nesmysl totální??
Nějak začíná klopýtat tvoje údajně vzdělání v logice. Jen osobní útoky bez argumentů.Jak schválně děláš, že ten příspěvek nevidíš. Typické u nevzdelanych lidí, to je normální chování.
Své názory pokladat za fakt, nedávat k nim žádné realne argumenty, zdroje, studie a oponenty nalepkovat nebo urážet.
Tak ti ho napíšu znovu.
To je takovej nesmysl o tom zdanění elektřiny. uz ti to tu psali hodnekrat a pořád meles nesmysly několikrát vyvracene
Spotřební daň na naftu je 9.95kc na litr. Litr nafty obsahuje cca 38MJ, což je cca 10kWh. Takze daň nafty je cca 0.99kc/kWh.
Ted elektrika. Emisni povolenka je aktuálně 87EUR za tunu, tedy cca 2130 Kč. Tedy kg CO2 je 2.13kč.
Mix v ČR je cca 450g CO2/kWh. A to vychází na cca 0.95kc/kWh. Takze jsme na tom úplně stejně. A tohle platiš bez ohledu na to, na co jí spotrebuješ.
Své názory pokladat za fakt, nedávat k nim žádné realne argumenty, zdroje, studie a oponenty nalepkovat nebo urážet.
Tak ti ho napíšu znovu.
To je takovej nesmysl o tom zdanění elektřiny. uz ti to tu psali hodnekrat a pořád meles nesmysly několikrát vyvracene
Spotřební daň na naftu je 9.95kc na litr. Litr nafty obsahuje cca 38MJ, což je cca 10kWh. Takze daň nafty je cca 0.99kc/kWh.
Ted elektrika. Emisni povolenka je aktuálně 87EUR za tunu, tedy cca 2130 Kč. Tedy kg CO2 je 2.13kč.
Mix v ČR je cca 450g CO2/kWh. A to vychází na cca 0.95kc/kWh. Takze jsme na tom úplně stejně. A tohle platiš bez ohledu na to, na co jí spotrebuješ.
Klopytáš jen ty. Jednoznačně jsem ti vyvrátil ty tvoje rádoby argumenty.
Proč zase pleteš hrušky a jabka?? Emisní povolenka NENÍ spotřební daň. Tečka. Ty asi ani nevíš co je to daň vůbec. Všecko co je dál nestojí ani za komentář.
Proč zase pleteš hrušky a jabka?? Emisní povolenka NENÍ spotřební daň. Tečka. Ty asi ani nevíš co je to daň vůbec. Všecko co je dál nestojí ani za komentář.
Lol. Jsi fakt k smíchu. Takze protože se to nejmenuje spotřební daň, tak to není zdaněné. Tedy DPH taky není daň. Daň z příjmů taktéž ne atd. Ok díky za osvětu. :-[]
Ale co čekat od člověka, který nenapsal jediný argument a ve světle faktů označuje ostatní za lhare a hlupáky.
Tak to vyvrať, že elektrika není zdaněná.
Ukazuješ jen to, že pro hlupáka každý hlupákem.
Ale co čekat od člověka, který nenapsal jediný argument a ve světle faktů označuje ostatní za lhare a hlupáky.
Tak to vyvrať, že elektrika není zdaněná.
Ukazuješ jen to, že pro hlupáka každý hlupákem.
Neuvěřitelný hlupák jsi. Fakt.
Proč by DPH nebyla daň?? Proč mi toto vůbec podsouváš??
ANO, EMISNÍ POVOLENKA FAKT NENI DAŇ!!! To je co???
Proč bych měl dokazovat že elektřina není zdaněná když jsem tohle nikdy nenapsal???!!!! Hlupák. Korunovaný hlupák. To jsi.
Proč by DPH nebyla daň?? Proč mi toto vůbec podsouváš??
ANO, EMISNÍ POVOLENKA FAKT NENI DAŇ!!! To je co???
Proč bych měl dokazovat že elektřina není zdaněná když jsem tohle nikdy nenapsal???!!!! Hlupák. Korunovaný hlupák. To jsi.
Co je tedy emisni povolenka, kdyz než daň?
Napsal jsi :
"Vadí ti korunový rozdíl, ale nevadí a neřešíš že zdanění elektřiny je je řádově násobně nižší..."
Ukázal jsem ti, že je zdanena stejně.
Klidně ať se tedy zavede spotřební daň na elektřinu, pak emisni povolenka je zbytečná a jsme na stejné částce. Co tam máš dál.
Pro hlupaka každý hlupakem. Chapu. Argumenty na svůj vymysl nemáš, proto musíš utocit.
Napsal jsi :
"Vadí ti korunový rozdíl, ale nevadí a neřešíš že zdanění elektřiny je je řádově násobně nižší..."
Ukázal jsem ti, že je zdanena stejně.
Klidně ať se tedy zavede spotřební daň na elektřinu, pak emisni povolenka je zbytečná a jsme na stejné částce. Co tam máš dál.
Pro hlupaka každý hlupakem. Chapu. Argumenty na svůj vymysl nemáš, proto musíš utocit.
Ano číst umíš. Ale to je tak vše. Přesně to jsem napsal a přesně za tím si stojím.
Naopak jsi prokázal, že zdanění je nesrovnatelně odlišné. Bohužel vůbec nevíš co je to daň, co je emisní povolenka.
Takže znovu zdanění PHM je řádově kolem 30%. Zdanění elektřiny je řádově někde v promlích. Takhle to je, nevyvrátil jsi to VŮBEC NIKDE. Smůla.
Ano, jsi hlupák, hlupákem tě budu nazývat. Není to totiž žádná urážka, jen smutný fakt.
Naopak jsi prokázal, že zdanění je nesrovnatelně odlišné. Bohužel vůbec nevíš co je to daň, co je emisní povolenka.
Takže znovu zdanění PHM je řádově kolem 30%. Zdanění elektřiny je řádově někde v promlích. Takhle to je, nevyvrátil jsi to VŮBEC NIKDE. Smůla.
Ano, jsi hlupák, hlupákem tě budu nazývat. Není to totiž žádná urážka, jen smutný fakt.
emisní povolenka je forma zdanění, daň jako daň, bez ohledu na to jak se pojmenuje.
Procentuelně je jinde, to souhlasím. Nafta je zatížena spotřební daní cca 33%, elektřina při ceně cca 5Kč/kWh cca 23%, to jsou tedy promile jak vyšité. Ta matematika ti nějak nejde. A na kWh je to shodně.
Mně to nevadí, je to kompliment.
Pro hlupáka každý hloupý
Procentuelně je jinde, to souhlasím. Nafta je zatížena spotřební daní cca 33%, elektřina při ceně cca 5Kč/kWh cca 23%, to jsou tedy promile jak vyšité. Ta matematika ti nějak nejde. A na kWh je to shodně.
Mně to nevadí, je to kompliment.
Pro hlupáka každý hloupý
Ale, už zase ustupuješ potichu se staženým ocasem??? A snažíš se překroutit vlastní nesmysly v něco smysluplnějšího?? :-! :D
Ale jo, ten směr je správný, za to máš ode mě :yes:
Ale jo, ten směr je správný, za to máš ode mě :yes:
Ja neustupuju nikam. Jen jsem zopakoval to co jsem psal na začátku a jen přepočítal na procenta oboje jak jsi chtěl. Takze elektrika je poměrem celkove ceny méně zdaněná, 23 vs 33%, na kWh to je téměř identické, 0,95 vs 0,99 Kč.
To jen ukazuje to, ze výroba elektřiny je levnější než výroba nafty.
To jen ukazuje to, ze výroba elektřiny je levnější než výroba nafty.
To je fakt fascinující jak jsi hloupý a jak si opravdu nedokážeš fakta poskládat do smysluplného celku.
Jsi ukázkový člověk hlupáka :-! Který se jen dokáže utěšovat jednou větou z filmu... :no:
Jsi ukázkový člověk hlupáka :-! Který se jen dokáže utěšovat jednou větou z filmu... :no:
U rohypnola ji nehledej. Benzinky přeci už stojí, proc by měl infrastrukturu pro naftu/benzin platit. Ale infrastrukturu něčeho jiného ať si zaplatí každý sám.
To je stejné jako říct, že když nejsi očkovaný, tak si zaplať léčení.
To je stejné jako říct, že když nejsi očkovaný, tak si zaplať léčení.
Jsi vážně hlupák. Přečti si 100x co jsem napsal. Ale ty to nepochopíš ani tak.
Jen tak mimochodem, benzinky stojí??? Aha, ono se nebudují nové cesty??? Ha, to je co?? No jo, zase chybí ten rozum... :no:
Jen tak mimochodem, benzinky stojí??? Aha, ono se nebudují nové cesty??? Ha, to je co?? No jo, zase chybí ten rozum... :no:
A to se dotuji všechny nabíječky? Ha to je překvapení co?
Dotuje se nabíječky?? Dotují. Tečka.
Dotuji se benzinky? Nedotují. Tečka.
Jestli se dotuje 100% nebo jen 10% nabíječek je naprosto nepodstatné.
To je co? Jsi hlupák :no:
Dotuji se benzinky? Nedotují. Tečka.
Jestli se dotuje 100% nebo jen 10% nabíječek je naprosto nepodstatné.
To je co? Jsi hlupák :no:
V EU i u nás prakticky všechny veřejné, ČEZ, PRE, Ionity, všichni čerpají dotace z programu CEF-T (Connecting Europe Facility for Transport) a leckde je to na těch stanicích i napsané. A z jiných titulů se čerpají i dotace na běžné wallboxy v areálech firem, v bytových domech etc..
Asi tak... ale vzhledem k tomu o čem byla řeč tak tohle už je jen takový detail, který ukazuje jaký je Mikesus hlupák....
Pro hlupáka každý hlupákem. Ještě jsi nenapsal co je tedy emsini povolenka, kdyz to není poplatek/daň
Haha, takže už couváš? Už netvrdíš že to je dań, náhle už je to poplatek/daň... bože ty jsi tak ubohý!!!
Výš jsem ti psal, že ti nebudu vysvětlovat rozdíl mezi daní a mezi emisní povolenkou. Napsal jsem ti i důvod proč to nebudu dělat. Jestli to nevíš tak se vrať do ZŠ :-!
Výš jsem ti psal, že ti nebudu vysvětlovat rozdíl mezi daní a mezi emisní povolenkou. Napsal jsem ti i důvod proč to nebudu dělat. Jestli to nevíš tak se vrať do ZŠ :-!
necouvám nikam. je to daň, poplatek, nebo jakékoliv synonymum.
Ok, a do které třídy, kde se učí daň?
Ok, a do které třídy, kde se učí daň?
Nějaký zdroj by nebyl? Prakticky každá benzinka je dotovaná můžeme říct taky, a má to stejnou váhu jako tvůj příspěvek. Dotace na dalnice ti nevadí, dotace do zemědělství taky ne?
https://fdrive.cz/…cni-podporu-4093
https://fdrive.cz/…bilu-zdarma-6178
https://www.hybrid.cz/…u-evropske-unie/
A teď sem hoď ty dotace do benzínek.
Nikde jsem nepsal nic o tom, že mi nevadí dotace, tak nepřekrucuj a nelži.
https://fdrive.cz/…bilu-zdarma-6178
https://www.hybrid.cz/…u-evropske-unie/
A teď sem hoď ty dotace do benzínek.
Nikde jsem nepsal nic o tom, že mi nevadí dotace, tak nepřekrucuj a nelži.
Konečně dokážeš dát někdy zdroj. To musím psat do extrému, abys byl schopen argumentovat vecne? Nicméně k jádru pudla od kterého jsme se vzdálili, já jsem snad psal, ze na nabíječky nejsou dotace? Nepsal, ale rozporuju to, ze na všechny nabíječky jsou dotace. Nejsou.
Dle mého nejvíce křičí proti EV právě ta skupina kolenovrtů, co pro 1 korunu u stojanu bude trávit své okolí nastartovanym motorem na parkovišti, dovezených z Německa, Francie nebo Belgie, ještě pokud možno bez dpf, protoze je to drahe na opravu.
To dává hrozný smysl ... když někdo je kolenovrt, tak určitě bude na parkovišti zbytečně nechávat běžet motor... OMG to jsou fakt názory...
Ano, protože nebude přeci ráno mrznout v autě. Tech nastartovanych dieselů, co vidim, kdyz jdou skrabat okno...
A proč si tedy někdo koupí olítaný diesel, aby s ním mohl jezdit po městě?
A proč si tedy někdo koupí olítaný diesel, aby s ním mohl jezdit po městě?
Protože EV je totální ekonomický nesmysl. Na tom není vůbec co vymýšlet. To není o nějakém ukrutném neúměrném šetření vůbec.
Je to úplně stejné jako když se zeptáš proč netopíš elektřinou. Proč asi... Protože to je ekonomický nesmysl. A považuješ za ok začít nařizovat lidem topit elektřinou??? Běž a nařiđ to v Ostravě... Živý z toho města neodejdeš :-! A vyřešilo by to mnohem víc než EV mobilita co se týká emisí... :-!
Je to úplně stejné jako když se zeptáš proč netopíš elektřinou. Proč asi... Protože to je ekonomický nesmysl. A považuješ za ok začít nařizovat lidem topit elektřinou??? Běž a nařiđ to v Ostravě... Živý z toho města neodejdeš :-! A vyřešilo by to mnohem víc než EV mobilita co se týká emisí... :-!
Asi nechápu korelaci mezi tím, že vidíš zbytečně nastartované diesely (což dělají lidé, kteří o autech nic neví), a názorem na EV.
Protože E-Golf za 400 jako ojetina co zimě najede na baterku 160 km je fakt výhra.
Nebo obdobný Nissan Leaf atd.
A vše ostatní co trošku má aspon dojezd je mega +
Za mega jde koupit zánovní V8, to už je trošku jiná kategorie :-)
https://www.sauto.cz/…harger/160780421
Nebo obdobný Nissan Leaf atd.
A vše ostatní co trošku má aspon dojezd je mega +
Za mega jde koupit zánovní V8, to už je trošku jiná kategorie :-)
https://www.sauto.cz/…harger/160780421
3_diamanty
Za mna je prekvapenim ten masivny pokles renaultu... stratit za rok vyse 2000 aut ... pritom je tu novy captur .. nove clio... a od leta "vypomahala" uz aj novinka arkana ... zvlastne... a napriklad nekupitelny pezo s i cocpitom a s 3 valcami je v pohode jasne pred renaultom.. pritom urcite za mna radsej clio ako p208 .. aj skor captur ako p2008... a tak mozeme pokracovat dalej.... a este ked skonci klasicky megane a nahradi ho ten elektricky tak sa kludne moze stat ze uz nebude len mimo to 10 ale aj mimo top 15.... vidiet seat pred renaultom ( ktory je zaroven uz aj mimo top 10 ) ... to je snad historicky okamih cz trhu... take nieco este nebolo nikdy 8-s
Cullinan ... 1ks :yes: 8-s
Cullinan ... 1ks :yes: 8-s
Se divíš? Já teda vůbec. Ze skvělých nabídek Renault brutálně zdražil. Navíc jeho zacílení na EV a PHEV za totálně utopické ceny... Je mi to líto. Ale má co si zasloužil.
A to ked si este odratame tych vyse 550ks arkany ktora mu uz od leta frci tak by bol este nizsie... nove kangoo uz ani nespominam... nejako mu to skratka u vas uz nejde... a este ked vidim akou "oku lahodiacou" el splacaninou idu nahradit klasicky megane tak ... tak je to tak jak vravis... tak mu treba... jedine clia mi je u renault luto... o neho sa do buducna fakt bojim....
Mě to samozřejmě mrzí, Renault u mě byl a je stále TOP mainstream dnes. Ale za ty ceny.... prostě NE.
Captur tu je, ale základní motor nepoužitelný a musíš tedy připlatit za 1.3, která je pro někoho overkill. Cenová politika Renaultu od doby, co mají problémy, je retardovaná a podle mě budou dál klesat.
3_diamanty
Cipy necipy... po dlhom case si zobrala naspat prve miesto ... drzal som jej v tomto palce... :yes:
Problém je v tom že to není úspěch Fabie, ale rozklad trhu. :'-( :'-(
Napriek vsetkemu mala fabia solidne cislo... dokonca aj ta "neuspesna" scala sa celkom dobre drzala v porovnani s r 2020..... skoda celkovo este ok... aj vw a seat... no a klobuk dole pred korejcami... ti su jasni vitazi celej tejto cipovej krizy...
Korejci se s tím dokázali vypořádat nejlíp.
Za mě kdybych musel dnes kupovat nové auto, bude to na 99% korejec :-!
Za mě kdybych musel dnes kupovat nové auto, bude to na 99% korejec :-!
No ja uvazujem o niecom kusok vacsom uz... realne to ale asi bude az o rok niekedy... a na koncern uz tentokrat velmi nepozeram... nie je na co.... cenovo vsetko je to tam uz mimo realitu bezneho spotrebitela... snad mozno scala.... po facelifte bude urcite opat fajn len sa obavam opat vyssej ceny.... cakam aj na facelift corsy ( aj ta je dnes uz viditelne vacsia ako moje polo ) ... ak sa ponesie maskou v duchu mokky... tak to budem mat tazke ... ale casu este dost... aj dosporit treba.. kazdopadne vw dnes uz nema pre mna nic co by sa mi pacilo aj cenovo vyhovovalo... ci sa to zmeni uvidime... ale pochybujem
No,ak chceš nové auto o rok,to je najvyšší čas sa začať obzerať . Ja som objednával začiatkom novembra ( nemali ani auto na skúšobnú jazdu ) ,auto malo byť koncom marca,už mi volali,že to bude koncom mája a je možné ,že aj neskôr . Skladovky nie sú ,respektíve keď aj sú ,tak vo výbave ktorá mi nevyhovovala ,alebo na druhom konci republiky . Je pravda,že dosť záleží aj od značky ,ale viac menej je to dnes asi všade rovnaké . A to som objednával Daciu Sandero Comfort 1,0 Tce LPG + vyhrievané sedačky ,aut.klíma a parkovanie plus .
Nejaka skladovka sa vzdy niekde najde.. nie som zase narocny... aj teraz uz viem najst skladovku corsu s 1,2 turbom za 14-15... ale nemam este tolko... plus cakam tu uz rovno na facelift ... takisto aj u scaly.... nepotrpim si na konkretnu farbu auta ani uplne idealnu vybavu... kupim to co bude proste dostupne... tak to bolo aj s polom.. prisiel som ...videl som... kupil som... ziadna veda
Po facelifte čakaj tak o 1000€ viac . 15k€ je už pre mňa dosť, na stále malé auto a 100 koní (Leon pred piatimi rokmi stál 15600,-) Inak pár tích Cors tu fakt ešte je . https://www.noveauta.sk/opel-corsa/ Fakt to vypadá,že do 2025 budú malé autá stáť od 20k € .Dorovnavajú elektromobili .
Aj ceed s gdi 1,6 sa dal kedysi kupit za 14 tisic... alebo sx4 v 4kolke za 12... casy sa bohuzial ale zmenili.... dnes mi predajca s usmevom na tvari ponuka nove polo s 1,0tsi za 17 litrov ( moje so 4 valcom 1,2tsi stalo v januari 2017 nejakych 12 tisic!!!! ) ... a tak som sa tej ponuke uz len zasmial... dat za male auto s 3 valcami 17 tisic ... az taky debil zase tiez nie som... presne jak vravis... je to uz moc... kazdy mame iste hranice... ale do 15 litrov som este ochotny ist do tych dnesnych akoze malych aut ktore v reale zase az tak male uz nie su... su to uz vcelku dospele a masivne kusky.... no uvidime... ale vw je uz u mna asi pase.. ich ceny uz prestavaju byt ludove aj nejak logicky obhajitelne... o tyzden idem na dalsiu rocnu prehliadku s autom ( uz bude mat 5 rokov ) ... tak mozno sa co to opytam na ich aktualnu novorocnu ponuku a pripadne "akcie" ... to sa zase zasmejem.. alebo mozno uz skor poplacem 8-s
Majitelia ceedov s 1,6gdi to vyhrali... alebo sx4 v 4kolke... a aj ja som este celkom dobre obstal .... lenze dnes mas za 14 litrov 3 valcove yarisy na plechacoch ... s kasnou kratsou aj ako moje "stare" polo.... no nekup to... 8-s
Majitelia ceedov s 1,6gdi to vyhrali... alebo sx4 v 4kolke... a aj ja som este celkom dobre obstal .... lenze dnes mas za 14 litrov 3 valcove yarisy na plechacoch ... s kasnou kratsou aj ako moje "stare" polo.... no nekup to... 8-s
To máš úplnú pravdu.Autá segmentu B ktoré stáli pred 4-5 rokmi okolo 13 000 € so štvorválcovými motormi teraz výjdu s litrovými R3 okolo 17 000 € a segment C išiel zo 16 000 € na 20 000 € +.Takže dobre už bolo.
Speje to cele k tomu ze auta zacinaju byt opat luxusom... pritom by clovek cakal ze budu v dnesnej vyspelej civilizacii coraz jednoduchsie a dostupnejsie.. opak je pravdou... a zase na vsetko doplaca len ten bezny poctivy zakaznik... zatial co milionari sa smeju dalej
MS-sport
O co těm globalistickým grázlům jde. Škodovka, která měla jednoznačně nejúspěšnější model Fabia, tak ten nevyrábí a u oktavky pro jistotu zhoršili kvalitu a protáhli dodací lhůty.
Hm?
U Škodovky je dlouhodobě nejúspěšnější model Octavia, Fabia se vyrábí...
U Škodovky je dlouhodobě nejúspěšnější model Octavia, Fabia se vyrábí...
kombi ne. Nejvíce prodaných vozů je u Fabie.
Kombi se vyrábí taky, na bázi F3.
Tak snad máš nějaký obecný přehled, nejen tu tabulku... abys věděl, že nejúspěšnější model Škodovky není Fabia, ale Octavia - dlouhodobě, u nás i v Evropě i ve světě.
Fabia na prvním místě je výjimka... a úplně nevím, jak chceš z jejího prvního místa vyvozovat, že se nejprodávanější model nevyrábí - kdyby se nevyráběl, tak není nejprodávanější, ne? ;-)
Tak snad máš nějaký obecný přehled, nejen tu tabulku... abys věděl, že nejúspěšnější model Škodovky není Fabia, ale Octavia - dlouhodobě, u nás i v Evropě i ve světě.
Fabia na prvním místě je výjimka... a úplně nevím, jak chceš z jejího prvního místa vyvozovat, že se nejprodávanější model nevyrábí - kdyby se nevyráběl, tak není nejprodávanější, ne? ;-)
Fabia kombi se u nejnovejšího-posledního jejího modelu už nevyrabí.
2020 Škodovka dodala 39t Fabií... z milionu aut. To jsou 4%. Fabií pak celkem 105t.
Octavií celkem čtvrt milionu.
2019 jako poslední normální rok to bylo 57t kombíků, 173t Fabií... a 364t Octavií. Celkové prodeje 1,243M... tj. opět je ta Fabia Combi někde kolem 4,5%.
Prostě - Fabia nikdy bestseller nebyla, Fabia Combi už vůbec ne...
Octavií celkem čtvrt milionu.
2019 jako poslední normální rok to bylo 57t kombíků, 173t Fabií... a 364t Octavií. Celkové prodeje 1,243M... tj. opět je ta Fabia Combi někde kolem 4,5%.
Prostě - Fabia nikdy bestseller nebyla, Fabia Combi už vůbec ne...
to nejsou data z CZ....mně zajímá CZ. Českej člověk na víc jak Fabii(kombi výhodnější užitná varianta) nemá.
I u nás je Octavia dlouhodobě prodávanější než Fabia.
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n
Český trh v roce 2021 podle segmentů:
Fabia přes 15tis
Oktávia přes 14tis
viz dnešní článek tady na auto.cz
Fabia přes 15tis
Oktávia přes 14tis
viz dnešní článek tady na auto.cz
Jo, rok 2021 je anomálie, mimo jiné kvůli nedostatku čipů. Podívej se na 2020, 2019, 2018, 2017... dle libosti.
Ty říkáš, že tabulka, ve které je poprvé po mnoha letech Fabia před Octavií, je důkazem toho, že globalisti nechtějí vyrábět Fabii? Tak to jsi úplně mimo, sorry.
Ty říkáš, že tabulka, ve které je poprvé po mnoha letech Fabia před Octavií, je důkazem toho, že globalisti nechtějí vyrábět Fabii? Tak to jsi úplně mimo, sorry.
Ano to tvrdím, to je důkaz a zdůvodňuji to tím, že průměrný český člověk prostě navíc jak na Škodu Fabii, a nejpraktičtější je verze Kombi, nemá. Tím, že přestanou vyrábět toto auto v podstatě určené ryze(nejen) pro české lidi, a racionální důvod neexistuje proč ho přestat vyrábět, nutí a předělávají(způsobem "proti přírodě") tuto většinu lidí ke změně myšlení. Škodovka padá dolů a Hyundai/Kia v(nejen) Česku roste. A další věc je, že jak Downsizing tak pravidla silničního provozu(zejména omezování rychlosti) jsou od nich "Globalisti" součástí celkového útoku. 6-8ti válcové motory by se totiž těma elektrovozítkama z pouti těžko doháněli, prodávali porovnávali. Škoda Fabia Kombi s cenovkou někde 350-400tis je v rámci užitkovosti a racionality nepřekonatelný auto.
Pokud chceš auto pro průměrného českého člověka, tak je to spíš ta Fabia 3 Combi, než by to byla dražší Fabia 4 Combi ;-) - takže vše v pořádku, ne?
Zapamatuj si ta 4-4,5%... to jsou tvrdá čísla, přesně tak je Fabia Combi pro automobilku důležitá... a že to není model s nejlepší marží není potřeba zdůrazňovat. Mně je to auto taky sympatický, ale prodá se jich relativně málo a na Kamiqu je lepší marže, to je celý.
PS: jeden píše "v zadu" zvlášť, ty zase "nemá navíc" dohromady... já se z vás picnu :-)
Zapamatuj si ta 4-4,5%... to jsou tvrdá čísla, přesně tak je Fabia Combi pro automobilku důležitá... a že to není model s nejlepší marží není potřeba zdůrazňovat. Mně je to auto taky sympatický, ale prodá se jich relativně málo a na Kamiqu je lepší marže, to je celý.
PS: jeden píše "v zadu" zvlášť, ty zase "nemá navíc" dohromady... já se z vás picnu :-)
Pointa je v tom, že Škodovka zhoršuje kvalitu i dostupnost a to z důvodu dnešni iracionality.
Zhoršuje kvalitu - asi ano, tolik problémů, jako bylo s infotainmentem třeba v Octavii 4, nikdy dřív nebylo. Na druhou stranu ale teď netrpí na žádné vážnější technické problémy... třeba ve srovnání s první generací TSI.
Dostupnost zhoršuje z důvodu nedostatku čipů, jinak by byly Škodovky dostupné. Za vyšší ceny než dřív - což je ale z pohledu automobilky racionální.
A proč zhoršuje kvalitu... nevím, já moc nevěřím na spiknutí, asi se to prostě nepovedlo... beru to jako takovou ochutnávku IT projektů v automotive světě :-)
Dostupnost zhoršuje z důvodu nedostatku čipů, jinak by byly Škodovky dostupné. Za vyšší ceny než dřív - což je ale z pohledu automobilky racionální.
A proč zhoršuje kvalitu... nevím, já moc nevěřím na spiknutí, asi se to prostě nepovedlo... beru to jako takovou ochutnávku IT projektů v automotive světě :-)
Xylo
Mám poměrně velkou radost, že podobných lidí jako já bylo v loňském roce více. Zatímco české zastoupení prodalo/registrovalo tři kusy Smarta, ojetin do 5 let stáří bylo dovozeno 90 kusů, což by měly být převážně elektromobily. 39 kusů bylo do třech let stáří, což jsou 100% elektromobily.
Mna potesil space star... 340 kusov a skvele 4 miesto v minisegmente za r 2021 som fakt necakal... rovnako eclipse pekne rastol ( 219ks ) ... z toho 43 kuskov teraz za prosinec.... :yes:
Pokud by byl za podobné peníze jako jsem koupil Smarta, SpaceStar s pohonem elektřinou z baterie(i méně načančaný než můj ForTwo), tak bych určitě dal přednost značce Mitsubishi.
Tento rok bude ale pre mitsu hodne tazky... uz bez tahuna asx aj stalice outlanderu.... a tak budem rad ked preda u vas v r 2022 aspon 700 aut ... este aj ten eclipse uz je len v plugin hybride ( aj ked stale este budu nejake predfaceliftovane skladovky s 1,5T ) .. bude to proste velmi tazke obdobie a cakam brutalny pokles mitsu v eu za r 2022... treba tento rok nejako cim skor prezit a uz buduci rok pridu 2 nove mitsu modely odvodene od clia a capturu ( nastastie s vlastnym mitsu dizajnom by japan .... ) co by znacke malo predajne konecne pomoct v eu k opatovnemu rastu ..... tento rok ale bude drsny... inak kto by to pritom povedal ze lacny nezmar space star z thajska urceny hlavne pre juhovychodnu aziu dnes bude najpredavanejsie mitsu v eu ( za r 2021 ) a aj celkovy "zachranca" aspon akych takych predajov mitsu v eu.... svita ale na lepsie casy... a to je fajn... nakoniec mozno aj ten novy outlander aspon v plugine do eu pride.... som v tomto optimista... len nech to vyjde... mitsu go :yes:
Dodge – 143
Chevrolet – 42
Chrysler – 10
Ford Explorer – 78
Ford Mustang – 142
GMC – 20
Jeep – 940
Lincoln – 9
RAM – 185
Tesla – 253
Celkem: 1822
+ něco bude pod Fordem, takže přes 1900 amerik