urcite, viz srovnani phev Tusconu, Rav a Peugeotu. Toyota sice dojede nejdal ale ani ta neni ochotna jet v mrazu jenom jako EV (BMW ano), je i pres nejvyssi vykon nejpomalejsi a nejmin zabavna. A k tomu sileny rozdily mezi vybitym a nabitym autem. Nez tendle pokus lepsi prisolit a vzit premii..
Toyota jezdí v mrazu jako EV úplně normálně. Ta info z testu byla dost zavádějící. Je teda fakt, že i v EV režimu si spalovák občas někdy zapne, ale je to spíš náhodné... Podle prodejce je to prý normální, prý když se jezdí hodně na EV, tak se spalovák občas potřebuje proběhnout (a neděje se tak nikdy na začátku cesty, takže ho spouští zřejmě už předvyhřátý).
A jako chce to svý, rozhodně není dobrý si úplně vybít baterii a pak jak jet jako HEV (pak je to dost líná lemra, stejně jako každá HEV Ravka a tady je k tomu ještě nějakých 200 kg baterí navíc). Je dobrý si v bateriích nechat alespoň 10-20 km a pak ručně přepnout na HEV režim, auto se pak v tom HEV režimu chová o dost líp. Jinak zábavné to auto není, ale to po něm opravdu nikdo nechce. Cena je šílená, to je fakt.
kdyz zdvojnasobis dojezd na elektriku, musis dat baterku s dvojnasobnou kapacitou a vykon elektromotoru muzes zvednout dvojnasobne, aniz by trpela baterka.
tedy jestlize soucasna klasika 1.4tsi 110kW + elektromotor 85kW ma celkovy vykon 150-180kW, modifikaci se dostanes na 1.5tsi 110kW + elektromotor 150kW s celkovym vykonem minimalne 200kW.
kdyz to porovnas s 2.0tsi 200kW, dostanes auto s o 1/3 az 2/3 nizsi spotrebou v realu podle toho jak s tim budes jezdit, dynamicky +- stejne, hmotnost samozrejme vetsi, ale pri spravnem rozlozeni bys to na jizdnich vlastnostech poznat nemusel, naopak tezsi auto min drnca, tedy zde plusy.
minusem bude mensi dlouhodoba maximalka, kdy s 2.0tsi 200kW das trvale 250km/h, s hybridem tipuju dlouhodobe max 220km/h, kratkodobe s nabitou aku mozna i tech 250km/h. ano, a mozna vyssi spotreba pri tech dlouhodobych 220km/h u hybrida proti 2.0tsi. otazka je, kdo takovymhle autem a kde jezdi trvale po dalnici 220km/h+, aniz by musel treba 2 hodiny sundat nohu z plynu
Nevím co s tím hodlají udělat, ale další přidání hmotnosti pod zadní sedadla už Superb/Passat nedá, už takhle to bylo daleko za hranou rozumnýho chování...
To je fakt. Sup/B8 je solidně ovladatelný (krom extrému a losího testu) s klasickým pohonem a náhonem na předek. Čím víc hmotnosti jde dozadu, tím přetáčivější to je. PHEV už byl dost průser a větší baterie by musela jít jinam. Musela by jít do podlahy na střed vozu.
sup ale nebyl delanej s tim, ze tam jednou daj baterku a kdyz uz ji tam dat potrebovali, tak jinam nez dozadu to neslo
u novyho auta snad neni duvod, aby aku nebyla rozlozena rovnomerna bez vlivu na jizdni vlastnosti
hybrid se 150kW elemotorem se blizi EV, a tam sou ty parametry zase trochu jinde
jestlize u toho soucasnych rs mas max 110kW spalovak + 85kW elmotor. tak poskladat tech 180kW asi moc dobre nepujde, aby to bylo ve vetsim spektru otacek
a jestlize z tyhle kombinace vytahnou 180kW, tak z kombinace 110kW+150kW by meli vytahnout nejakych 220-240 kW. a to s realnou spotrebou 2-5 litru benzinu + elektrika
PHEV mne osobne pripadá ako zmysluplná alternatíva v porovnaní s čistým elektro.Časom si zvykneme, alebo budeme chodiť peši, nepredpokladám, že euro bolševicka únia zmení niečo v súčasnom trende
Napřed Ford zařízl Mondeo a teď VW zařízne Passat. Jsem zvědav, jestli i tady vznikne něco na stejné platformě jako v případě Caddy - Transit. Rozhodně přísun špatných zpráv stále nekončí.
Diesel se pořád vyvíjí a nadále se s ním počítá, v podstatě jediná změna proti současné řadě je 1.5 TSI v PHEV, jinak klasika 1.5 TSI, 2.0 TSI a 2.0 TDI. https://www.autozeitung.de/…aten-128064.html
Otázkou je, jestli to tak zůstane ;-) Trend je jasný (ikdyž nesmyslný), zbavit se manuálu = vytáhnu z lidí víc peněz a stáhnu z flotilových emisí nějaký ten gram CO2…
od pristi roku zdaneni benzinu a nafty podle energie, resp CO2, tedy zvyhodneni nafty skonci a s tim skonci i osobaky v nafte, protoze nebudou davat ekonomickej smysl.
ocekavam vyprodeje naftaku, protoze pristi rok z duvodu nezajmu pujdou ceny dolu
To je zatím jenom návrh EK, který může ještě doznat padesáti změn a dopadnout všelijak. A pokud projde, tak se dotkne hlavně zemí, kde je největší rozdíl mezi zdaněním nafty a benzínu, což ČR ani zdaleka není. Nejvíc budou řvát takové země jako třeba Řecko a vzhledem k jejich chudobě (a dnes i přidané energetické chudobě kvůli cenám elektřiny) se klidně může stát, že se zvedne vlna "žlutých vest" a dopadne to jako ve Francii, kde to chtěl udělat Makrónek a před 3 roky z toho musel bleskem vycouvat a to jsou Frantíci bohatší národ než Řekové.
u nas je benzin zatizenej spotrebni dani o 40% vic nez nafta
jo, v nekterych zemich to je ejste mnohem horsi
myslis, ze to dopadne jako v kazachstanu, kde ten jejich postkomouskej prasedent podporovanej rusakama naridil strilet do lidi ???
Jak to asi nikdo neví, ale je jisté, že EU absolutně postrádá leadership, který by EU smysluplně nasměroval v energetice, v migrační politice, v sociální politice, v obraných zájmech a nakonec i v té ekologií, takže se obávám, že EU bude dál ukrutně ztrácet na USA i na Čínu a když se Putin rozhodne, že zabere Ukrajinu i s Kazachstánem, tak EU bude ten poslední kdo by tomu mohl bránit a když se rozhodne, že obnoví sféru vlivu bývalé SSSR, tak bych se připravoval na nejhorší. Jen pro dokreslení jaký jsme v EU Kocourkov. https://www.novinky.cz/…ch-letu-40383319#…
10 rokov naspäť by ma ani len nenapadlo, že príde deň keď zajásam nad tým, že ešte niekto aspoň vyvíja a plánuje predávať klasické kombi v strednej triede
...že na konci života daného modelu přišly výhodné nabídky a super ceny. Bývávalo...
Kámošovi jsem domlouval na přelomu 2018/2019 B8 předfacelift za neskutečnou cenu.
2.0 TDI 110kW, 4x2, 6st. Man., Highline s nějakou výbavou navíc (Nevím už přesně - kamera, el.kufr, keyless, R-line paket a co já vím...) za bratru 530k bez daně. Na přelomu 20/21 se dalo dostat s TDI EVO 147kW, DSG, 4x2 Elegance plus lepší výbava (Harman&Kardon, DCC, IQ Lights, Comfort a Media paket, el. sedadla, 360° kamerky atd.) těsně pod mega bez daně díky slevám a pobídkám. A dnes už to samé nejde dostat pod 1,2M bez daně. A to je bez velkých kol, bez 4x4, bez tažnýho, nezávislýho, bez kůže a ventilace atd... Furt lze sázet vejš. Masakr.
Normální auta nejsou, slevy nebudou...
No ten se mi celkem líbí, ale za prvé bych nesměl mít nakoupeno a za druhé bych musel brát 2 Toyoty a pak se trefit do té akce. To se zadaří jednou za 10 let, když člověk čeká a čeká a čeká a pak se trefí...
A pak stejně bych musel vzít zase nějakej Prestige, nebo Sport TOP za 1,9, aby to mělo ML audio. Takže bych nakonec měl horší dynamiku, menší kufr, neměl bych matrix světla, spotřebu o fous vyšší a pořizovačku pořád vyšší, než jsem sehnal já a podobnou současné u B8, teda pokud dávají na 350h opravdu těch 600k. Ale asi by mi nevadilo. Za 1,3 s DPH bych to považoval za solidní volbu na dnešní dobu. A komfortem to bude možná dál. To bych musel projet. Mě ten vysavač efekt prostě neseděl ani u Corolly 2.0H.
Mne fascinuje, jak lidi srovnávají chování podle různých motorizaci. Nechtěl bys hodnotit chování rav4 phev, resp nx450h+ podle yarisu hybrid?
Matrix světla to ma, menší kufr záleží co potřebuješ to je jasne.
Ale zase by to fungovalo a jezdilo a nemusel bys řešit nepojizdne auto a skubajici prevodovku.
O čem to mluvíš? Co kdo takhle blbě srovnává?
Jen konstatuju prostý fakt, že dynamikou, maximálkou, spotřebou, kufrem, světly a cenou bych si pohoršil, ale komfortem asi polepšil. Co na tom chceš rozporovat? Není to snad pravda? A od kdy mají Matrixy? Nějak jsem to nezaznamenal.
Jaký nepojízdný auto, jaký škubání? Mě VAG za 20 let zatím nikdy nikde stát nenechal. Uznávám, že HEV systém Toyoty je odolnější pohon, proto jsem ho testoval a zvažoval, ale nakonec jsem si zase vybral klasiku.
Jo tohle. No a co? 2.0L H, nebo 2.5 L H R4. Trochu větší motor, trochu větší a těžší auto, stejná koncepce pohonu = stejný projev. Je možné, že NX bude líp utlumený, ale ani v ES300h není vysavač potlačený a prostě při ostřejší jízdě to je otravný.
Mimochodem NX má horší sedačky, nelze prodloužit sedák, nejdou stavět hlavové opěrky, vzadu je nízko sedák, není průvlak na lyže ani dělení 40/20/40, přiblblý otevírání dveří, není výhřev skla atd. Tak by se dalo pokračovat. Prostě každý má priority jinde. A ty matrixy mě fakt zajímají, nikde jsem nenašel zmínku o tom, že by je měli.
No to je právě ono, ty systémy se chovají jinak. Je vidět, že jsi to ani nezkoušel. Proto píšu, že odnotit chování systému nx podle yarise hybridu je blbost. Ale nebude schovat jako dsgm to uznávám. Skubat při řazení opravdu nebude
Mluvíš o novém nebo starém NX?
No tys začal s novým NX, tak se bavím o tom, o čem jsi začal.
Nevím proč sem furt taháš 3 válcový 1.5 Yaris, když mluvím o dvoulitrový Corolle. A znova opakuju, že i v ES je 2.5 L H, stejný jako v novém NX a i tam to je divný. Nezkoušel jsem to ale v RAVce.
A nemusíš sem pořád vypisovat o tom škubání. Každý ví, že hybrid je hladší, ale DSG nijak neobtěžuje. Mě těsnější spojení s motorem vyhovuje víc.
Sám píšeš že po par dnech máš mrtvé auto. Ale i kdyby to nebylo, píšu z vlastni zkusebosti s B8 alltrack před fl, minulý leon, zbylých krámů jsme se už zbavili. Letos už naštěstí konci i ten leon a ségra už to bere rozumněji a nedává tolik na libivost. Přestalo ji bavit pořád volat asistenci.
Corolla ma matrix, NX ma matrix máš to napsané v ceníku.
Chapu že pro někoho je dynamika důležitější než funkcni auto. Každý má jiné preference. Nicméně pochybuju, ze tvůj passat ma 0-100 za 6.1 jako nx450h+
Nemám mrtvý auto, jen musím vytáhnout klíček z kapsy, čti pořádně. Prostě se deaktivuje po čase Keyless.
PHEV je rychlejší, ale o něm se nebavím, to už je pro mě zcela mimo. Nehodlám nic dobíjet.
Mě to dělá 0-100 tuším za 7.5 plus minus (trakce), ale sprinty nedělám. Max. něco přes 230 a spotřeba okolo 5,6/100. Pro mě je přednější pružný zátah kdykoli bez šíleného vytí a ten mám. Nechci se tu hádat a shazovat odlišné koncepce. Jen mám prostě jiné priority. A přesto se mi NX docela líbí.
Samozřejmě akceptuji. Ten keyless jsem pochopil spatne, ok.
Poslední spolehlivý auto od VAG jsme měli O1. Pak už to byla hrůza. O2, F1, F2, F3, O3, Yeti, Golf, Passat B6-B8, Leon a minule caddy, vše v různých počtech. Je pravda, ze do cíle za svoje působení nedojel jen Yeti, O2, Golf, všichni passati, Leon a F3. A jako bonus, B7 za 200tis km měl 3 motory.
Jako se.re se dnes všechno a ani prémie nemá motory vždy spolehlivý. Nedělám si iluze. Ale to co popisuješ je neuvěřitelný. Že 8 aut klekne a nedojede ani do cíle a B7 udělá 3 motory za 200 tisíc je fakt neskutečný. Já jednou dojel s O2 v nouzáku, jinak vždy jen nějaká kontrolka. A to bylo v dobách, kdy se dělal olej po 50 tisících a já 1.9 honil jako nadmutou kozu a fakt jsem firemní auto nešetřil. Furt podlaha.
Co to bylo za motor, v tom B7 ???
S 2.0 TDI jsou běžný nájezdy 300-400 tis. Stačí nejezdit jako degen a měnit olej. Samozřejmě výrobní vada se projevit může a proto beru vždy záruku na 5 let.
2.0 TDI 125kw. První umřel po 90tis, druhý po 100tis. Přestalo fungovat olejové čerpadlo a zadrely se, žádná hláška, žádná kontrolka. Najednou na německé dalnici auto chciplo a rozsvítil se všemi palubce. Ano smulu mít samozřejmě můžu, statistika spolehlivosti ovšem říká to podobné, I když ne v takové míře. Na druhou stranu, dokud auta byla pojízdná tka se brala za spolehlivá, I když se s tim muselo do servisu. Až po změně značky člověku dojde, že nemusí být ani ty závady. Aby musle jezdit co mesic/týden do servisu s nějakou "drobnosti".
A to si myslím, že stále platí teď. Bavím se s lidmi ze svého okolí, spokojenost s passatem a pak se člověk dozvím z eobcas nefunguje tempomat, bezpečnostní systémy, odemykání, zavírání kufru nohou, olej se musí dolevat před garanckoum atd, ale ze to jsou prý drobnosti, který v servisu vyřeší za chvilku nebo už je vůbec neresi.
Tak to je drsný. 125kW verzi neznám. Ani pravda nevím, zda měla systémovou chybu.
Jinak ta elektronika fakt občas blbne. Často je to teda námrazou, blátem a mouchama, že to hodí chybu a po očištění to zase funguje. Jednou se mi stalo, že to napsalo, že je to nefunkční a po restartu auta už to šlapalo. Do servisu za těma amatérama s tímhle fakt už nejdu. Aby to tam stálo zase 14 dní, něco odřeli a umastili a nahráli tam ten samej doje.banej soft, co tam už byl, nepotřebuju. Ostatně já na ty jejich systémy stejně se.ru. Vypínám co jde a nepoužívám nic ani tempomat. Jen kamery a senzory.
S tím olejem je to těžký. Chytit kus co bere litr na 3000, nebo 5000 fakt nechceš. Ale zase pokud dáš 0,5 l po 10-15 tis. tak to vidím spíš jako menší plus. Motor olej brát musí. Horší je, když olej přibývá. Resp. je ředěn naftou či benzínem. Nový olej dodá aditiva a zlepší odolnost proti usazeninám. Navíc výrobci šetří gramy CO2 právě tím, že omezují tření motoru na minimum, mimo jiné tím, že kroužky moc netěsní. Emise CO2 jim vyjdou líp a přidá se klauzule, že 0,5 litru na 1000 km je OK. Nový motory prostě z principu zase berou víc.
Mám svého leona 6 let, ale v servisu jsem s ním zatím byl jen na pravidelné servisní prohlídky. A to už má za sebou přes 70 000 km každodenního provozu. :-):yes:
Mikesus má asi strašnou smůlu na vadný VAG kusy. Já 3 Golfy a 3 Octavie a nic. Passat taky jezdí, kámoš 3 Octávky a nic, další Golf, Leon, Passat a vše OK.
Tak nevím.
Uznávám, že HSD pohon od Toyoty vydrží asi 3x dýl bez většího servisu, ale i koncern má normálně nájezdy 300, 400 tisíc bez potíží, když s tím člověk jezdí jako člověk.
A já navíc auta po cca 100k posílám dál, takže mě to moc nežere.
Mluvim z vlastní zkušenosti na vice než 20 nových autech v rozmezí od roku 2004. Ale ne všechny byly poruchove až do nepojizdnosti. A jak slýchávám, dokud to pojízdné je, zbytečně se závady prozivaji
Preskákal som x firemných škodoviek, v poslednom zamestnaní bol autopark s cca 50 vozidlami. Boli tam aj zgarby v podobe ranných tsi a dokonca aj tie, a bolo fakt hodne, dali často cez 300k km (áno, kopa sa ich zadrela, kopa mala x krát vymenené rozvody a škrtiace klapky atď, ale že by aj tie kýble boli každý mesiac v servise si nepamätám). Mali sme tam aj kangoo prvej generácie, nenávidená prvá pokusná generácia 1,5dci, putovný chudáci, čo poznali len krátku jazdu po meste alebo plný po diaľnici. Aj tie dožili cez 200000 a čuduj sa svete, motory boli ok, ale už sa rozpadlo všetko okolo.
PS: Spoľahlivosť toyoty tu nikto nespochybňuje, keď pozerám súčasný akčný cenník, tak corolla je cenou na úrovni ako francúzi, sám som na ňu pozeral, nemám problémy už ani s hybridom, nebyť mojej jednej potreby/ požiadavky, tak by bol celkom vážny kandidát kombi s dvojlitom...
Dobre uz bolo... mne predajca vcera pri objednani sa na rocnu prehliadku sa pochvalil novym polom na sklade... s litrom 3 valcom.. a za 17 tisic eur... ani ako vtip to nebolo vhodne... boze ked si predstavim ze moje polo s 4 valcom turbom este zaciatkom roka 2017 som mal za 12 litrov s 1100 eurovym vianocnym bonusom a aj s dalsou sadou pneu na elektronoch tak mi to dnes uz nik neuveri... brutalne jak sa to vsetko po par rokoch uz menilo... z aut sa stava opat zalezitost len pre bohatych ako pred polstorocim
Jo VW uměl kouzlit s cenama :-). Já mám shodou okolností teď vyfasovaného Superba ze stejného období (rok výroby 2018) v podobné konfiguraci (Style, 110 KW nafta, manuál, ale bez kamery a další volitelné výbavy) a cena po fleetových slevách byla 580k bez DPH. To je prostě šílené, že firmy ještě nepřišly na to, že Passat je levnější a lepší auto.. tak se těším, až to za rok vrátím a vezmu něco jiného..
Jinak co píšeš ohledně současných cen mě docela děsí. Já na podzim 2020 řešil auto pro rodinu a nakonec jsem objednal S-Max za 725k bez daně. Taky v silnější naftě 140 kw, automat 8 st, výbava jen slušná (panoramatická střecha, automatické LED světlomety, parkovací kamery vpředu a vzadu, automatické parkování, audio "příplatkové" Sony, všemožné asistenty atd. Takže jasně, ve výbavě je rozdíl, ale v ceně cca 700k vs 1-1,2M taky. A S-Max je zase o kus větší a praktičtější auto. Tak nevím, VW se asi zbláznil a ač to nerad přiznávám, tajně doufám, že zaměstnavatel změní car policy a umožní objednávat i jiné značky, protože dnes s budgetem kolem 1 M včetně DPH se koncern rozumně nakonfigurovat prostě nedá :-(. To už bych snad raději vzal na milost nějakého Korejce, ti začínají dělat celkem zajímavá auta za rozumné ceny..
Oceňme znova geniální myšlenku pana účetního, že Giulii se nevyplatí vyvíjet v karoserii kombi. Patrně s myšlenkou, že ovládne americký trh. Hmm.
Ale zpět k Passerati. Dnes mám z každé nové koncernovky strach. Jestli zase osekají interiér jak u Korejce, narvou všechny ovládací prvky do dotykových plošek a k tomu zvednou cenu o půl mega, ať je z čeho dotovat elektro investice, tak to bude asi taková derniéra mainstreamové střední třídy.
Narvou, prostě nejvyšší člověk zodpovědný za interiéry nesnáší tlačítka a kromě displayů miluje i piano black plasty (ty černé lesklé, které se umatlají pohledem a poškrábou myšlenkou...).
V šílené EU už je možné úplně vše. Viz např. https://www.autoforum.cz/…-prodal-6-kusu/.
Vždyť třeba stačilo, aby vývoj začal o pár měsíců později a Škodovka by prý zařízla i výrobu nové Fabie hatchback! Coz mimo jiné znamená, že žádná její další generace už nebude! :-O:-O:-O:-O:-O:no:
Ved to... budme nakoniec radi aj len za hatch od fabie... ono dnes uz automobilkam je lepsie vyrabat 2,5 tonove elektra za 2 melony ( sice neviem pre koho ) ... a teraz si predstavme taketo nieco do kazdej rodiny... tak planeta sa nam iste podakuje...
samozrejme, ze pro automobilku je vyhodnejsi vyrabet velky a drahy auta, jenze az se lidi co si tyhle auta jsou ochotni koupit vycerpaj, tak budou muset jit do kategorii niz, az se dostanou na uroven fabie.
ja nepochybuju o tom, ze nastupce fabie bude. bude v elektrice. i kdyz se treba bude jmenovat jinak, ale pochybuju, ze by se vzdali takovyho uspesnyho pojmenovani.
nie každý môže bývať v dome a nie každý o to stojí, takže písať o králikárňach je trochu čiernobiele videnie sveta. Ale to je u teba také klasické, takže nič nové