Současný Volkswagen Passat skončí v létě. Nástupce nabídne jen kombi
VW Passat už začíná vyhlížet nástupce. Čekají ho významné změny, nabídnut má být v jediné karosářské verzi.
Volkswagen Passat nadále drží silnou pozici ve své kategorii vozů střední třídy. Jenže zájem evropské klientely o tento typ automobilů dlouhodobě klesá, což se týká dnes už i Passatu. A tak Volkswagen musí reagovat, což se podepisuje i na přípravách nadcházející generace.
Nový Passat s interním označením B9 je připravován pro rok 2023, přičemž dlouhodobě se spekuluje o omezení jeho nabídky na kombi. To nyní ostatně potvrzuje i David Valenta, PR českého zastoupení značky Volkswagen. "Příští generace Passatu už bude jen Variant," říká.
Je to logický krok, protože na evropském trhu ve střední třídě v prodejích jasně převažují vozy s karoserií kombi. Konkrétně na českém trhu Passat Variant tvoří asi 85 % prodejů tohoto modelu.
To však zároveň neznamená, že by Volkswagen zcela opustil segment sedanů střední třídy. V přípravách je totiž nový elektromobil střední třídy přezdívaný ID.Aero, který má být nabízen právě také jako sedan.
Blížící se příchod nové generace Passatu tak logicky znamená i úpravu nabídky stávající generace. Z Británie například zaznívají zprávy o předčasném konci výroby sedanu. Takové zprávy se ale zřejmě týkají jen vozů s pravostranným řízením.
"Nemáme aktuálně žádnou zprávu z výrobního závodu o dřívější ukončení výroby aktuálního modelu Passat Limousine a námi objednaná auta se dále plánují do výroby až do července 2022, kdy je plánováno ukončení výroby této verze," tvrdí Valenta. Sedan už je nicméně na českém trhu dostupný jen ze skladových zásob, kvůli vyčerpání výrobních kvót. Variant zatím nadále lze konfigurovat.
V následujících měsících se tak můžeme již těšit na informace o novém VW Passat. Už dopředu však víme o rozsáhlých změnách.
Výroba automobilu se přesune do Bratislavy, kde se nový Passat bude vyrábět po boku nové Škody Superb využívající shodnou techniku. Stávající výrobní závod Passatu v německém Emdenu totiž bude postupně přebudován na výrobu elektromobilů. Počítá se také s nejnovější technikou. Zákulisní zprávy hovoří například o nasazení nové generace plug-in hybridního pohonu, s 1.5 TSI a výrazně většími bateriemi než dnes. Ty mají poskytnout dojezd až 100 km v čistě elektrickém režimu, navíc mají nabídnout rychlejší dobíjení.