Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Současný Volkswagen Passat skončí v létě. Nástupce nabídne jen kombi

David Bureš
Diskuze (84)

VW Passat už začíná vyhlížet nástupce. Čekají ho významné změny, nabídnut má být v jediné karosářské verzi.

Volkswagen Passat nadále drží silnou pozici ve své kategorii vozů střední třídy. Jenže zájem evropské klientely o tento typ automobilů dlouhodobě klesá, což se týká dnes už i Passatu. A tak Volkswagen musí reagovat, což se podepisuje i na přípravách nadcházející generace.

Nový Passat s interním označením B9 je připravován pro rok 2023, přičemž dlouhodobě se spekuluje o omezení jeho nabídky na kombi. To nyní ostatně potvrzuje i David Valenta, PR českého zastoupení značky Volkswagen. "Příští generace Passatu už bude jen Variant," říká.

Je to logický krok, protože na evropském trhu ve střední třídě v prodejích jasně převažují vozy s karoserií kombi. Konkrétně na českém trhu Passat Variant  tvoří asi 85 % prodejů tohoto modelu.

To však zároveň neznamená, že by Volkswagen zcela opustil segment sedanů střední třídy. V přípravách je totiž nový elektromobil střední třídy přezdívaný ID.Aero, který má být nabízen právě také jako sedan.

Blížící se příchod nové generace Passatu tak logicky znamená i úpravu nabídky stávající generace. Z Británie například zaznívají zprávy o předčasném konci výroby sedanu. Takové zprávy se ale zřejmě týkají jen vozů s pravostranným řízením.

"Nemáme aktuálně žádnou zprávu z výrobního závodu o dřívější ukončení výroby aktuálního modelu Passat Limousine a námi objednaná auta se dále plánují do výroby až do července 2022, kdy je plánováno ukončení výroby této verze," tvrdí Valenta. Sedan už je nicméně na českém trhu dostupný jen ze skladových zásob, kvůli vyčerpání výrobních kvót. Variant zatím nadále lze konfigurovat.

V následujících měsících se tak můžeme již těšit na informace o novém VW Passat. Už dopředu však víme o rozsáhlých změnách.

Výroba automobilu se přesune do Bratislavy, kde se nový Passat bude vyrábět po boku nové Škody Superb využívající shodnou techniku. Stávající výrobní závod Passatu v německém Emdenu totiž bude postupně přebudován na výrobu elektromobilů. Počítá se také s nejnovější technikou. Zákulisní zprávy hovoří například o nasazení nové generace plug-in hybridního pohonu, s 1.5 TSI a výrazně většími bateriemi než dnes. Ty mají poskytnout dojezd až 100 km v čistě elektrickém režimu, navíc mají nabídnout rychlejší dobíjení.

David Bureš
Diskuze (84)

Doporučujeme

9. 1. 2022 12:05
Re: Druhá otázka
nie každý môže bývať v dome a nie každý o to stojí, takže písať o králikárňach je trochu čiernobiele videnie sveta. Ale to je u teba také klasické, takže nič nové
Avatar - rohYpnol
9. 1. 2022 11:21
Re: Druhá otázka
Tvoje blbost nezná mezí!!!

To jako 5 mil. lidí náhle prodá své byty aby si mohli postavit 5 mil. nových RD???

Tvl... tvoje úvahy to je fakt síla!
9. 1. 2022 09:57
Re: Bejvávalo dobrým zvykem...
Preskákal som x firemných škodoviek, v poslednom zamestnaní bol autopark s cca 50 vozidlami. Boli tam aj zgarby v podobe ranných tsi a dokonca aj tie, a bolo fakt hodne, dali často cez 300k km (áno, kopa sa ich zadrela, kopa mala x krát vymenené rozvody a škrtiace klapky atď, ale že by aj tie kýble boli každý mesiac v servise si nepamätám). Mali sme tam aj kangoo prvej generácie, nenávidená prvá pokusná generácia 1,5dci, putovný chudáci, čo poznali len krátku jazdu po meste alebo plný po diaľnici. Aj tie dožili cez 200000 a čuduj sa svete, motory boli ok, ale už sa rozpadlo všetko okolo.

PS: Spoľahlivosť toyoty tu nikto nespochybňuje, keď pozerám súčasný akčný cenník, tak corolla je cenou na úrovni ako francúzi, sám som na ňu pozeral, nemám problémy už ani s hybridom, nebyť mojej jednej potreby/ požiadavky, tak by bol celkom vážny kandidát kombi s dvojlitom...
Avatar - Mikesus
8. 1. 2022 20:16
Re: Bejvávalo dobrým zvykem...
Mluvim z vlastní zkušenosti na vice než 20 nových autech v rozmezí od roku 2004. Ale ne všechny byly poruchove až do nepojizdnosti. A jak slýchávám, dokud to pojízdné je, zbytečně se závady prozivaji
8. 1. 2022 20:13
Re: Bejvávalo dobrým zvykem...
Moc to so závadami škodoviek prežívaš a preháňaš. Etalón to už roky nie je, ale od tebou popisovaného stavu to má tiež hodne ďaleko