no niekde do ruska to fakt nebude, inde v europe uz su myslim nabijacky bezne dostupne, zastavi sa na nejakej pomalej a mozu sa vsetci vyspat v aute :-)
Když slušně poprosí a nabídne úplatu tak klidně. Si myslíš že si opuštěnejch krajích lidi nepomáhaj? Ne každej je závistivej, nepřející omezenec jak ty. Chudí lidé jsou daleko pohostinější, než ty bohatší.
Mimochodem už dávno existuje síť veřejně dostupných soukromých zásuvek, kde si můžeš v připadě nouze pár kWh zdarma cucnout. I takový jsou lidi hodní. Ukaž mi takou dobrovolnickou síť s benzínem nebo naftou. Ha ha ha. :-!
A ako je na tom toyota so solid state? Niekde som cital, ze to odlozili znova :-) Inak to nebudu zle auta, to 800V nabijanie na sucasnych nabijackach funguje nic moc, staci pozriet testy ioniqa 5 a tie nabijacky tu este budu roky fungovat. Tym nechcem povedat, ze nemam rad pokrok.
... taková krabice je ideální pro EV. Bude horší aerodynamika, ale jinak dost prostoru pro vše, baterky, pasažéry i zavazadla. Ale jsem zvědav na cenu, to asi nebude lidovka ;-\
Tak vzhledem k tomu, že se článek odkazuje na iD4 skoro v každém odstavci a je to koncernový elektrospotřebič, tak základ bude stejný včetně kapacity baterek. Vzhledem k tomu, že to je vysoká kysna, tak ani ta 80kWh baterie nebude na 300km + stačit ;-)
Nicméně design busíku je celkem povedený ;-) Asi zatím nejlepší z toho, co VW za poslední rok dva vyplodil…
E spacetourer ma max 75 kwh a e berlingo len 50 kwh bateriu, cize pokial daju cenu porovnatelnu s id4 a 3 isofixy dozadu, tak to moze byt super auto na bezne rodinne cestovanie.
elektrokola, elektroskutry, elektricky letadylka, roboticky vysavace, akunaradi...
pred par lety scifi, dnes bezna soucast kazdodenniho zivota
za par let beznou soucasti kazdodenniho zivota budou EV
pokrok nezastavis
A pak samozrejme Rivian, Hummer a F150 Lightning, ale nevim, zda a kdy se to dostane do Evropy.
A levny to nebude.
A taky myslim, ze poptavka bude prevysovat...
Ne kazdy potrebuje vozit hnuj az do Chorvatska. :D
kterej EUsvazák si ho za svoje vlastní peníze koupí sobě domů......samozřejmě pokud na něj budou dostatečně vysoké DOTACE, pak těch lidí více.....v opačném případě NIKDO.
amici maj tolik ropy, ze jsou cistymi vyvozci, takze je uzrany spalovaky trapit nemusej, EU nema vpodstate nic, takze EV je nutna alternativa.
jen u nas se spotrebuje cca 50mil barelu rocne jen na benzin a naftu, v cenach to je vyhozenych 70-100mld korun za ropu.
kazdy rok.
za 100mld poridis FVE ktery rocne vyrobi 10TWh elektriky, tedy 1/3-1/2 rocni spotreby vsech aut u nas kdyz je prevedes na elektro, tedy za 2-3 roky mas zdroj, kterej pokreje veskerou rocni spotrebu aut.
k tomu samozrejme uchovani energie - zrejme ve forme vodiku - a dospejes k tomu, ze v horizontu 10 let jsme schopni zaplatit zdroj energie na provoz EV a pak uz to jede "zadarmo", bez emisi, bez moznosti vydirani ruskem
tohle samozrejme ruku v ruce s trasformaci zeme na bezemisni energetiku a dospejes k tomu, ze panely osazene na pouhych 160tis ha, tedy na plose, na ktery se pestuje repka jen pro biopaliva ktera tvori jen 5% objemu nafty, budou stacit na zajisteni veskere energie u nas.
jasne, je to dlouhodoma vize, pro mnohy jiste scifi, ale je to smer, kterym se EU bude nejspis ubirat
tohle je ten greendeal, kterej bez vyhrad podepsal babis v brusele pred 2 lety
Podívej se, z kolika % mají posledních pár měsíců soláry využité Němci, a pak mudruj o pokrytí spotřeby. Žádná země nemá postavenou energetiku na solárních panelech, navíc u nás nikdy nebude průchodné zastavět panely zemědělskou půdu. Ukládání do vodíku momentálně nikde ve velkém nefunguje, navíc jsou to další ztráty a dlouhodobé skladování nebude jednoduché. To se spíš použije pro průmysl a syntetická paliva.
energie ze solaru i z vetrniku zatim nemaj tu navaznost ve skladovani energie. at uz ve forme vodiku nebo treba syntetickeho benzinu.
podivej se na jadernou fuzi.
ITER prijde na 500mld a jestli se tu umelou hvezdu podari zapalit je ve hvezdach.
naproti tomu technologii FVE, vetru i skladovani energie umime.
veris na technickej pokrok?
jestlize 160tis ha je zneuzitejch na pouhych 5% podilu do nafty, tak nevidim zadnej problem aby tech samejch 160tis ha nebylo vyuzitejch na pokryti cele energeticke potreby zeme. navic to vubec nemusi byt zemedelska puda
Znova. Když říkáš, že tolik a tolik hektarů stačí na pokrytí spotřeby, tak kecáš, protože v reálném čase málokdy vyprodukuješ dostatek elektřiny a vodík (zelený) jako úložiště přebytků je ve hvězdách, momentálně ho sotva umíme vyrábět pro současné potřeby, popř. potřeby neelektrifikovatelné dopravy, a musel bys započítat ztráty v celém procesu transformace té energie. Takže ne, nemůžeme na tom stavět naši energetickou koncepci.
A zadruhé, silně pochybuji, že by ti prošlo obligátní řepková pole nahradit solárními, když naopak musíme transformovat zemědělství do formy, která umožní zadržovat vodu. Tzn. žádná velká pole.
vodik umime vyrobit i skladovat. sice ne ted v takovym mnozstvi jako bude potreba, ale horizont je 20 roku. nemuzes se koukat na budoucnost soucasnym stavem. navic umime vyrobit i syntetickej benzin a ten se skladuje lip. ja si nemyslim, ze nemci jsou takovi idioti, ze kdyz chtej zmenit behem 20 let energetiku, ze by na to nemeli prinejmensim prislib technologii, ktere to umi.
nechapu ten tvuj pesimismus
vodu zadrzis v remizcich, je potreba pole opet rozdelit brehama, zakroutit potoky, vytahat trubky z meliorace a pole orat klasicky do hloubky. pod solarama muses klidne pestovat plodiny, ktery nesnaseji primy slunce, a ve stinu pod nima se udrzi vic vody.
navic u jasne dany struktury pozemku snadno zavedes roboticky hospodareni
A to víš jak, že za 20 roků to půjde? Kdyby to bylo tak jednoduché, Němci by už dávno byli jedna velká vodíková nádrž a nemuseli by teď v zimě jet na uhlí.
Syntetický benzín, to už je úplně absurdní. To je palivo, které chceme používat tam, kde to bude vhodné. Ne z něj dělat elektřinu s účinností 50 %.
Můj pesimismus vychází z toho, že dosavadní snahy OZE pošuků vedou k tomu, že se v zemích bez vhodného potenciálu větru a vodních elektráren vyrábí elektřina uhlím. Jedinou alternativou je jádro, jehož výstavba je otázka desetiletí, a Němci si ho svévolně vypnou.
jednoduchy to neni
doted na to nikdo netlacil, proto to neni
ses jako maly dite, ktery si usmysli, ze chce hracku a to hned a nechape, ze hned to nejde
je to zalezitost na 2 desetileti
vem si jak se mezi svetovymi valkami behem 2 desetileti rozvinula automobilova doprava nebo jak se zmenilo civilni i vojensky letectvi po ww2
pri prebytku energii z FVE a OZE neni nizka ucinnost az tak na prekazku. dulezity je umet tu energii uchovat.
dejme tomu 50% zpetna premena syntetickyho benzinu na elektriku, ale tema zbylejma 50% budes topit, takze vyzijes vse.
standardni kogenerace
Já to nechci, ty to chceš. Já chci energetiku fungující bez výpadků.
Vše nevyužiješ a v době, kdy se chystá rozvoj vodíkového pohonu a syntetických paliv pro dálkovou dopravu, je zcestné uvažovat o tom, že budeš zeleným vodíkem mrhat na elektrickou energii. Navíc silně pochybuji, že tady někdy bude tolik solárů, abys z nich utáhnul zimu.
bohaty zkusenosti s elektrikou mel komunista starej grebenicek, kterej elektrikou mucil politicky vezne.
nejspis byl na skoleni u rusaku, kde dostal instrukce
Mezitím co si v estébákově ivčera dělaj jeho presstituti povinnej elektrohejt, tak si v mrazivým Norsku dělali v Tesle saunu a plácali se z vesela do stehen už před 5 lety. :D:D:D
Bjørn pravidelně ve všech testovanejch EV přenocuje i -25 mrazech. Jojo iVčera a kkotforum jsou pro zabedněný vypatlance nekonečnej zdroj dezinformací. :-!