Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ID.Buzz zná už datum premiéry. Nový elektromobil nabídne různorodé verze

David Bureš
Diskuze (59)

Elektrická rodina Volkswagenu ID. se letos rozšíří o velkoprostorový model ID.Buzz. Premiéra je už za dveřmi.

Volkswagen postupně rozšiřuje svoji rodinu elektromobilů ID. Po kompaktním hatchbacku ID.4 dorazilo na evropské trhy kompaktní SUV ID.4, po němž následovalo odvozené SUV-kupé ID.5. Rok 2022 pak bude ve znamení příchodu napjatě očekávaného Volkswagenu ID.Buzz.

Půjde o elektřinou poháněný velkoprostorový automobil, který svým designem vzpomene na legendární "busík", Volkswagen Typ 2, alias úplně původní Transporter. Doplní řadu T, která bude do budoucna tvořit různorodou směsici modelů, s odlišným technickým základem. Transporter si uchová užitkový původ, když nová generace bude sdílet techniku s budoucím Fordem Transit Custom. Naopak Multivan se v generaci T7 dále přiblížil MPV díky použití platformy MQB z osobních aut, zatímco ID.Buzz bude čistě elektrické vozidlo s platformou pro tento typ aut, MEB.

Volkswagen ID.Buzz se přitom představí už opravdu co nevidět. Šéf koncernu Volkswagen Group Herbert Diess na svém Twitteru oznámil, že k premiéře dojde 9. března 2022.

Oznámení doprovodil krátkým videem, které opět naznačilo vzhled budoucího automobilu. Ten bude vycházet z konceptu ID.Buzz představeného již v roce 2017, řada detailů však bude konvenčnějších. Základní proporce ale budou zachovány, stejně jako posuvné zadní boční dveře.

Volkswagen také již potvrdil příchod různých derivátů. Vedle osobní verze ID.Buzz se počítá také s elektrickou dodávkou nazývanou ID.Buzz Cargo a také obytnou variantou ID.California.

O přesných technických parametrech se zatím spíše spekuluje. Očekává se však příchod obdobných verzí jako u ID.4. To by znamenalo provedení s pohonem zadní nápravy a výkonem 150 kW nebo čtyřkolky s kombinovaným výkonem 220 kW.

Nový Volkswagen ID.Buzz se bude vyrábět v německé továrně v Hannoveru, dnes stavějící vozidla divize VW Užitkové vozy. Pro americký trh má ale vznikat v tamějším závodu značky Chattanooga.

David Bureš
Diskuze (59)

Doporučujeme

Avatar - xxc
10. 1. 2022 15:56
Re: Re: Mě to dává smysl...
Neviem, nikdy som v aute nebýval. Na obytnú expedíciu do Ruska je to problém, ale ísť spoznať európske mestá a dediny si to predstaviť viem.
Avatar - kari.laz
10. 1. 2022 09:55
Re: Mě to dává smysl...
Což je u obytňáku, od kterého se to tak nějak předpokládá, trochu problém, nemyslíš?
Avatar - twistedTSD
10. 1. 2022 09:19
Re: To jsem fakt zvědavej,
Já to nechci, ty to chceš. Já chci energetiku fungující bez výpadků.

Vše nevyužiješ a v době, kdy se chystá rozvoj vodíkového pohonu a syntetických paliv pro dálkovou dopravu, je zcestné uvažovat o tom, že budeš zeleným vodíkem mrhat na elektrickou energii. Navíc silně pochybuji, že tady někdy bude tolik solárů, abys z nich utáhnul zimu.
10. 1. 2022 08:28
Re: To jsem fakt zvědavej,
jednoduchy to neni
doted na to nikdo netlacil, proto to neni
ses jako maly dite, ktery si usmysli, ze chce hracku a to hned a nechape, ze hned to nejde
je to zalezitost na 2 desetileti
vem si jak se mezi svetovymi valkami behem 2 desetileti rozvinula automobilova doprava nebo jak se zmenilo civilni i vojensky letectvi po ww2
pri prebytku energii z FVE a OZE neni nizka ucinnost az tak na prekazku. dulezity je umet tu energii uchovat.
dejme tomu 50% zpetna premena syntetickyho benzinu na elektriku, ale tema zbylejma 50% budes topit, takze vyzijes vse.
standardni kogenerace
Avatar - KANKUNEN
10. 1. 2022 08:10
Re: To jsem fakt zvědavej,
To co říkáš má hlavu patu, ale v současné době je to spíše pohádka. A hlavně by bylo fajň pokrýt napřed současnou spotřebu .