Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

BMW loni vystřídalo Mercedes v čele trhu s luxusními vozy

16 komentářů

Avatar - xxc
xxc
myslim, ze to je dolezitejsie, ako objem predajov 😄
webpaja
A jak podle zisku oddělíš kdo více nebo naopak méně investoval do budoucích projektů, R&D atp?
Avatar - xxc
xxc
nechcem oddelovat, chcem vediet koho akcionari su spokojnejsi 😄 Ci je lepsie chrlit lacne auta, alebo predavat menej, ale drahsie a ekologickejsie.
webpaja
A to poznáš podle ukazatele ročního zisku?
Šimpanz
Výdaje na R&D jsou u společností kótovaných na burze veřejné, není problém si je zjistit, Daimler necelých 10 mld. usd, BMW necelých 7 mld. usd.
https😐/spendmenot.com/…d-spenders-1.png
webpaja
Za 2021? 😉
Šimpanz
za 2020, za 2021 budou logicky ve výročních zprávách kolem dubna. Nicméně u obou jsou známé výsledky po 3Q a celorok lze snadno odhadnout, Daimler něco přes 10, BMW cca 7 mld. Stejně tak se může xxc podívat na zisk, ten je k 3Q u obou automobilek také známý.
Avatar - Dinar
Dinar
Já v tom tvém odkazu čtu 2019, za 20 a 21 by mě data docela zajímala, máš odkaz někde na ten Q3 21, jak píšeš?
Avatar - xxc
xxc
Zase až tak ma to nezaujíma, aké sú presné čísla, aby som to študoval. Jediné, čo ma zaujíma, komu sa lepšie darí a či väčší predaj áut znamená výhodu.
webpaja
Možná ještě jednou. Poměřovat podle zisku i podle pouhého zisku na jednom autě bez znalosti dalších souvislostí nic nevypoví.
Avatar - fOE
fOE
Jsi akcionar?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... nebo je to jinak?
scadar
Obě automobilky mají strašnej směr vývoje... patlací interiéry v mercedesech, šílené exteriéry v bmw. Můj dojem z toho, jak se u nás ve firmě objednávaly a dodávaly služební auta, je hlavně takovej, že Mercedes má pravděpodobně větší problémy s dodávkama komponent. S pár lidma jsem se bavil, a BMW se zřejmě celkem daří dodávat třeba za 9 měsíců, na mercedesy spousta lidí čeká i přes rok... zrovna můj šéfík před vánocema přebíral E300de po 13 měsících čekání... a šéfík mýho šéfíka na A250e čeká už 15 měsíců a furt neni...
Arese
Za první větu: :yes:
kesumb
5er pořád v V8, pěkný naftě, několika hybridech a k tomu normální ovládání infotaimentu. V 3er pořád R6 nafta i benzín, 760 jde mimo EU pořád zadat do výroby, k tomu opět možná nejlepší PHEV na trhu pro EU. Mají široký výběr, nechali klasický ovládání, zůstaly super sedačky.. No a ten design, to je sice samej výstřelek, ale řekněme si to narovinu, ošklivý auta jsou okrajovky. 3er, 5er, X3/5/7 jsou dost konrezrvativně pojatý auta, jako by tak "pro jistotu"..
Avatar - Dinar
Dinar
S tímhle souhlas, v mb mi říkali, že už s faceliftovaným éčkem a cls mají problém, prodeje oproti preface nejsou dle očekávání a ani novinkové céčko netrhá rekordy. Drží je áčka, plus v této gen. povedené CLA a pak GLC s GLE, které jsou dobře naceněné. Esko je jiný svět, to neztratí, ani když bude objektivně horší než konkurence. Každopádně za nižšími prodeji stojí od céčka nahoru motorizace omezené na R4 a infotainmentový guláš, ve kterém se nevyznají ani majitelé mercedesů posledních generací. Nejvíc si zákazníci stěžují na ty nové volanty.

Bohužel s bmw to nedopadne lépe, už facelift trojky bude ergonomické infotainment peklo a všechny nové modely stejně tak. A s přechodem na elektro moc nevidím důvod řešit premie/nepremie, resp. držet se značky, která umí jízdu, protože z jídních atributů "vyhrazených" klasickým koncepcím bmw nezůstane nic a lepší design dnes umí kde kdo.