Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Toyota nabídne revoluční solid-state baterii do roku 2025, nebude však v elektromobilu

33 komentářů

DonVito
SSB v r 2025 dle planu. :yes😒br />
Ted uz jen cekam komenty o tom, jak se baterky vubec nevyvijeji...

Kazdopadne prohlaseni Toyoty, jako odpurce EV, o nasazeni jen v hybridech bych bral s rezervou (ostatne jako jejich veskere DNESNI vize, treba vodikove...). 😄
Toyota se nechce strelit do vlastni nohy - propracovaneho technicky vyspeleho a spolehliveho hybridu...
S (jejich vlastni - kdyz dokazdou zredukovat vyrobni naklady) SSB prestanou spalovaci motory davat smysl. :-!
Mig_35
neměly být už letos?
Šimpanz
Měly být vloni
https😐/www.auto123.com/…tery-2021/67702/
Slibem nezarmoutíš.
Avatar - xxc
xxc
Volkswagen says it will produce its own solid-state batteries by 2025, and Nissan plans a prototype equipped with this technology in 2028.
DonVito
Ne, vloni mělo být představení konceptu s SSB. Máš to už v nadpisu. 😄
A nestalo se to náhodou???
😁 😁 😁

https😐/www.thedrive.com/…state-battery-ev

https😐/www.youtube.com/watch?…

Toyota neslibuje planě. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Určitě víš, že Solid State Baterie není vůbec žádná revoluce, ale jenom takový malý pokrok v mezích zákona viď?
DonVito
SSB je malý pokrok pro tebe, ale obrovský skok pro obor baterií. 😄

Jak je to obtížné ukazuje Toyota se svými střízlivými odhady např. co se týče ceny.
Avatar - Anonym
Anonym
Až se energetická hustota zvýší na 10tinásobek, pak mluv o obrovském skoku. Nemluv o něm u zvýšení o 30-50 procent.
DonVito
Za prvé - není jen energetická hustota. Ale také výkonová hustota, počet cyklů a životnost, teplotní rozsah atd.

Za druhé - vzhledem k tvému požadavku desetinásobku můj koment 18:26 raději ignoruj 😁
Mig_35
někdy mě trochu udivuješ 😄
IPace
u Toyoty se ten vyvoj opravdu moc nehejbe 😢 mnohem vetsi pokroky delaji mensi spolecnosti typu Our Next Energy, velke Cinske spolecnosti jako BYD a CALT a nove treba i Daimler, mimochodem SSB od "Daimleru" se jiz pouziva v elektrobusech cca 2 roky, a do 2-3 let se ji dockame primo v Mercedesech, proste si to osahaj v mestskych elektrobusech kde to dostava zabrat jak zatezi tak najezdem a cyklovosti nabijeni, tak treba klimatickyma podminkama, ostatne onen koncept Mercedesu EQXX s jakoze dojezdem prez 1000km na nabiti prave takovou baterii ma, tedy dle parametru ktere u baterie v tom konceptu uvadi, protoze to presne sedi na hodnoty SSB baterie ktere se davaji do elektrobusu Mercedes
PowerHouse
a podle dávno uváděného plánu.
Důležité je, že prototypy od Toyoty se solid state již brázdí silnice.

0,5 kWh/kg , později i 1 kWh/kg není špatné, i když čtenáři vyžadují 10x více, tedy alespoň 5 -10 kWh/kg.
DonVito
Souhlasím, jedná se o fantastický pokrok.

EV šetří cca 2/3 emisí CO2. Shodou okolností obdobný poměr jako v nákladech na palivo. 😄
A 100% lokálních emisí.

Kdo teď jezdí za šest jezdí s EV za 2l/100km! :yes:

https😐/www.autobild.de/…ung-3729677.html
Da E-Autos so gut wie keine direkten Schadstoffe beim Fahren erzeugen, werden von Skeptikern vor allem die indirekten Emissionen – der sogenannte CO2-Rucksack – ins Feld geführt.
Eine Studie der Yale School of the Environment (YSE) vom Dezember 2021 sieht jedoch auch in dieser Hinsicht die Elektrofahrzeuge im Vergleich zu Autos mit fossilem Brennstoffantrieb klar vorne.
:yes: :yes: :yes:

Eine Studie der Technischen Universität Eindhoven sah 2020 ebenfalls den Stromer deutlich vorne. Sie ging von einer längeren Akku-Lebensdauer und erstmals von 75 statt wie zuvor oft von 175 Kilogramm CO2-Äquivalent pro Kilowattstunde Batteriekapazität aus. :yes: Zdravíme pana Macka, který bude do smrti používat 175. :no: Ein Tesla Model 3 kam dabei auf 65 Prozent weniger CO2 als ein vergleichbarer Mercedes C 220 d. Bereits nach 30.000 Kilometern sei der Nachteil der energieintensiven Produktion des E-Autos egalisiert, so die niederländischen Forscher.
😲 😲 😲

Už o tom píší dokonce i německá média. :-!

Ale petrolhead věří raději bullshitu od Macka, bo zapadá do jeho reality.
Stejně tak jako článkům o tom, že se neotepluje. Přes kolaps našich smrkových lesů...
https😐/zpravy.aktualne.cz/…fa20cc47ab5f122/
A 99,9% vědcům NAVZDORY.
https😐/www.sciencetimes.com/…99-9-percent.htm
Avatar - MS-sport
MS-sport
Budu jezdit POUZE autem na fosilní paliva.
DonVito
Jezdi si čím chceš. Je svoboda. A je to legální.

Jen nehlásej bludy o oteplování.
A že EV jsou horší (v bilanci CO2) než spalováky.
Nejsou.

A taky nebreč, že to budeš mít čím dál dražší, je to tvoje volba.
Státy chtějí přechod (pokud možno po dobrém 😄 ) na elektromobilitu. 😉
Avatar - MS-sport
MS-sport
Kdo je to ten stát? :-!
DonVito
USA, EU, GB, Norsko, Japonsko atd.

V podstatě všechny vyspělé země? 😁
Avatar - MS-sport
MS-sport
USA jo? A EU je stát?? 😁
Ptám se kdo je to ten stát??
P.S. žádný oteplování není a ani zvyšování CO2. Nic z toho není problém, kterým bychom se měli vůbec seriozně zabývat.
DonVito
https😐/en.wikipedia.org/…il_fuel_vehicles
OK, USA zatím jen nařízená hybridizace. Ale znáš plány třeba GM?
https😐/www.motortrend.com/…engines-by-2035/
''GM Will Phase Out Gas, Diesel Engines by 2035, Build All-Electric Fleet'' :yes:
A Fordu?
https😐/fordauthority.com/…ehicles-by-2040/
''Ford Signs Pledge To Phase Out Fossil Fuel Vehicles By 2040'' :yes:

https😐/www.breakinglatest.news/entertainment/farewell-to-internal-combustion-engines-italy-and-the-others-here-are-dates-and-strategies/

Stačí?

Jinak k tvemu ps viz 19:03. Ale vim, ze co si mysli 99,9 procent vedcu te nezajima a budes hlasat vlastni víru (ano, jinak to nazvat nelze). :no:
Ty jsi jeste ve fazi, ze jsi ani nepochopil, ze se otepluje. To, ze za to muze clovek, nemas sanci pobrat. 😁
Jezdi si svym spalovakem, dokud ti to nezakazou / nezdrazi tak, ze na to nebudes mit. A hlavne nesir sva moudra. 😉
Ale to uz jsem ti psal ve sve prvni reakci 19:18 na tebe.
Zbytecne. :no:

PS Kdyby to nestačilo, tak doslovná odpověď na otázku "stát" (pro žáky prvního stupně ZŠ...) zde: https😐/cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1t
Avatar - MS-sport
MS-sport
😁 😁 2035, 2040
99,9 procent vědců to nezajímá, ale vy máte pravdu 😁
dokud mně to nezakážou?? Kdo ten stát o kterým mluvíš ale nevíš kdo to je? 😁
chlapče chlapče :-!
DonVito
Ty mas jednoduchy zivot...
Avatar - MS-sport
MS-sport
To je super právě :-! zkus to taky :-! :yes:
webpaja
O kolik se prosím zvedla cena elektrické energie za poslední rok a o kolik ceny fosilních paliv? A to zdaleka nejsme u konce.
Moc doufám, že se všichni probudí a vyjma hlásání jediné pravdy nechají fungovat alternativy.

A s Norskem bych byl opatrný, je natolik ojedinělé v rámci EU, že je to liché.
Avatar - MS-sport
MS-sport
v první řadě je nutné si vždy zmapovat situaci, kterou chci dávat za příklad. To drtivá většina lidí nedělá. Norsko je zářnej přiklad. Prostě fanatik řekne Norsko tam jsou elektroauta a hotovo.
DonVito
Tva alternativa je popirani globalniho oteplovani. :no😒br /> A "diskuze" o vecech, ktere jsou dane - o nicem.

Norsko neni v EU. 😄

PS My jsme bohuzel poznamenani nasim bojem za svobodu tak, ze uz nerespektujeme zadnou autoritu. Ani 99,9% vedcu. A jsme chytrejsi. Vid?
Avatar - MS-sport
MS-sport
rozdíl mezi námi dvěma je v tom, že respektuju přírodní zákony a podle toho žiju. Ty seš hysterickej svazák 😉
DonVito
Presne. Ja a sto procent (po zaokrouhleni) vedcu jsme jen takovy "hystericky svazaci".
Kteryma ty opovrhujes, bo vis vsecko nejlip. :no😒br />
https😐/video.aktualne.cz/…cafac1f6b220ee8/

Země se neustále ohřívá a my jsme plně zodpovědní za to, v jakém stavu ji předáme dalším generacím, upozorňuje jaderná fyzička Dana Drábová. Jako další osobnost veřejného dění se zapojila do klimatického speciálu Aktuálně.cz Planeta v nouzi. "Zkusme se zamyslet nad svým životním stylem," vyzývá Drábová ve videu.
Avatar - MS-sport
MS-sport
😁 😁
Jaderný fyzik Jaroslav Novák. „Uhlí se nesmíme vzdát. Společnost neví, jaký katastrofický scénář může nastat,“ varuje.
DonVito
K cemu patri ty smajliky?
Drabove?
Avatar - MS-sport
MS-sport
Smajlíky patří tomu, že Země se neustále ohřívá 😁 Země se totiž i neustále ochlazuje. Říká se tomu přirozený proces 😉 a Drábová je politická nominantka, tu být tebou neberu moc vážně, je celej život závislá na politickým pozadí. :-!
DonVito
A kohopak ty beres vazne?

Klimaticti vedci (100😖 jsou taky zpolitizovany?
Vsichni se proti tobe spikli, vid.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Proti tobě se všichni spikli právě, zejména ty přírodní zákony 😁 😁
IPace
pletes ale 2 veci dohromady, protoze spotova cena elektriny s eprojevuje na 2x, prvne ji pociti zakaznici bez fixace ceny u elektriny, tedy ti co kupuji primo za spotovou cenu, mene skokove ji pak pociti vsichni zakaznici v prubehu let, kdy az jim skonci fixace, tak jim bude cena skokove stoupne (a ze pokud si nekdo zafixoval v listopadu tak mozna bude za 2-3 roky bude sakra prekvapenej, ze mu schodou nahod fixace skonci zase v listopadu a tedy vesmes na vrcholu cen 😒] ) nebo u ac nefixovanych cen, tak zakaznikum velke spolecnosti proste postupne budou zdrazovat, a posledni tu cenu pociti zakaznici s dlouhodobymi kontrakty, a tam spadaji prave i rafinerie, ktere elektrinu kupuji 12-18 mesicu dopredu, takze skok v cenach pohonnych hmot se da ocekavat cca za 12-18 mesicu, kdy rafinerie najedou na kontrakty elektriny z listopadu a procince lonskeho roku 😉 takze ackoliv za tech 12-18 mesicu bude treba elektrina na polovicce nez je treba ted, tak cena paliv naopak muze prudce drazit prave protoze, ze budou mit v te dobe elektrinu za silene ceny, mimochodem 2 z Ceskych rafinerii nakupuji postupne kontrakty na bazi 2 mesicu, tedy vzdy 2 mesicni s predstihem 18 mesicu, u treti netusim jak to maj

takze se da predpokladat ze za rok a pul se tady bude psat presne obracene, elektrina jde dolu a paliva naopak prudce zdrazuji, a mimochodem tohle se da pozorovat opet zpetne kdy vyvoj cen elektriny cca 1-1,5 roku pote kopirovali pri vzestupu cen i ceny paliv vesmes po cele EU, a ze cenu za MWh na spotu prez 80 eur jsme jiz zazili treba v predminulem desetileti 😉