Omlazovací procedura Tipa přinesla novou, outdoorově zaměřenou a oplastovanou verzi Cross. Bohužel pro českého chalupáře však pouze v karoserii hatchback, což Italové s lehkým zpožděním vynahrazují.
Uz tu mohol byt zdvihnuty tipo kombik davno ale lepsie neskoro ako nikdy... pochvalit treba aj viditelny narast svetlej vysky voci beznej verzii... toto fiat zvlada urcite lepsie ako povedzme porovnatelna zdvihnuta oplastovana dvojkolka corolla kombi.... skoda len chybajucej 4kolky... ale tak octavka scout je stejne uz inde vo vsetkom nielen pohonom... takze bohudik v dnesnych tazkych automobilovych casoch aj za takyto zdvihnuty a nadalej celkom jednoduchy a snad aj dostupny a prakticky kombik... nejako fiat zvlast nemusim.. ale uz dlhodobo sa netajim tym ze suv 500X sa mi paci aj mala 500vka... a tentokrat k nim uz mozem pridat aj toto zdvihnute tipo kombi... vyzera paradne :yes:
Tak na rozbité východní okresky a možná venkov tenhle zemědělský plastový paket určitě parádní je, jinak to působí už lehce out, v době rozšíření (pseudo) SUV. Trochu tomu čouhá sláma z bot.
Ač je to s podivem, se od těchto scout/offroad verzí dle marketingových průzkumů u zákazníků ryzích osobáků ustupuje, nemají o ně takový zájem. Jsem velmi zvědav, jestli se ukáže, že je to pravda, FIAT tak nějak s odchodem Gianni Agnelli moc trendy nevnímá a už vícekrát si nechal ujet vlak.
A tak displej bude trend teď všude, to není výmysl zákazníků až tak.. výrobně je levnější jak budíky a tlačítový rádio a tlačítkový ovládání topení, brzdí to možná ještě nedostatek čipů. Stejný jak s telefonama.
Súhlas, potvrdzujú to aj predajné výsledky verzie Cross hatchback a čo je ďalší rez konára, na ktorom Fiat sedí, že Crossy majú čoskoro prevziať výrobnú kapacitu továrne na úkor karosérie sedan. ;-\
Ta mentální bariéra platí pro více značek :D
Tipo si u nás většinou kupující soukromí zákazníci, spíše šetřílci, takže většina jich je v benzínu a nižších výbavách. Vzhledem k tomu, že kombíků vidivám málo, budou Tipo asi kupovat spíše senioři.
Znám spoustu lidí, co jezdí ve čtyřkové Oktávce. Ale neznám jediného člověka, který by si ji koupil. Je to prostě firemní auto, cílí úplně na jiný segment trhu. A 1.6 TDI už se nedělá, místo něho je podladěný 2.0 TDI, což je velká výhoda oproti konkurentům. Ani já odkojený benzínem jsem s ním neměl problém, holt objem ničím nenahradíš :D
Souhlas.
To ale neznamena, ze si ho nemuzes objednat hezky.
Mam sedana, a vubec se neni za co stydet.
Jedine omezeni byl ten osamocenej benzinovej motor 1.4.
Byt v naabidce 1.6 e-torq, tak to vyhral on.
Byt uz na trhu 1.5 firefly, tak jsem zkousnul i hybrida.
Tim ale nerikam, ze ten motor neni dobrej. Je. Jen mu obcas chybi tocivej moment.
Asi budes zklamanej. Ten elektromotor je v dvouspojkove prevodovce. :-(
Jedine, ze by nabidli i "holou" 1.5 s manualem.
A to nevim nevim, protoze blaznivy emise.
Zato tá atmosféra bola vhodná do mesta a pre prímestskú premávku. Navyše, ak si očakával lepšiu dynamiku, tak treba viac tlačiť na plynový pedál a používať páku na stredovom tuneli. Samozrejme, že to po stránke dynamiky neišlo a nejde porovnávať s oturbenými motormi, ale spoľahlivosťou a dlhovekosťou ich určite porazí, najmä v tom režime mestského/prímestského poskakovania. Pre ostatných bol v ponuke 1,4 T-Jet, ktorý bol po FL nahradený doteraz len trojvalcovým jednolitrom. Takže 1,5 bude zase o niečom inom, aj keď by tam mohli dať verziu naladenú aspoň na 150 koní.
Ten motor, kterej byl v tom autě co jsem měl půjčené já nebyl vhodnej do městského provozu.....nulová akcelerace. Trošku to bylo cítit až v maximálních otáčkách. Jsem fanoušek atmosferických benzinových motorů. Turbo u benzínovém motoru rád nemám.
Popravde na konci uz nebyl.
Predelali motormanagement protoze emise, a tim to cele zabili.
Pripustili to, a prestali nabizet.
Radeji rok s jedinym motorem, nez se spatnym.
Ceka se na 1.5 firefly.
U Firů je taky nesmírně důležité správnè zajetí s postupným pořádaným vytáčením. A do špičkové formy se pak takto zajeté motory dostávají až po nájezdu 15-20 000 km. :-)