Novinky
......tak a teraz cakat ako to dopadne s Alfickou....kde sa podela ta krasa 😲...nehovoriac o Lancii...
si na podnikatele netroufaji, buzeruji jen soukromé uživatele. Vystoupení z EU je jediná rozumná cesta ke svobodě. Před vstupem do EU jsme e😜ortovali stejny objem do zemí EU, jaky e😜ortujeme dnes. Kecy o tom, že bychom ekonomicky zkrachovaly, jsou na úrovni covidoveho strašení.
a co jsme pred tema 20 lety, par let pote, co jsme byli dezorientovany na vychod, do EU e😜ortovali ty rudej nacku, kdyz to je stejny ??
jen aut, kterych jde vetsina na Zapad, se tehda u nas nevyrobila ani tretina toho co dnes
jen aut, kterych jde vetsina na Zapad, se tehda u nas nevyrobila ani tretina toho co dnes
Moc by mě zajímalo, jaký by byl další postup, kdyby ovčanstvo v r. 2003 neodsouhlasilo ve volbách vstup do EU... Pořádala by se další referenda do zblbnutí dokud by se vstup neodsouhlasil?
Rozumím tomu, že pro výrobce dává větší smysl elektrifikovat primárně vozy s vyššími CO2 (což dodávky oproti např. hatchbackům jsou...), ale o to víc utrpí majitel, kde se baterie v náročnějším autě rychleji vybije - po kratším jízdě.
No nevím, jestli to e😜erti ze Stellantisu dělají dobře, trh ukáže. Ale být např. malířem pokojů - levný provoz, teď nějaká dotace od Fialy, třeba by to i šlo. Tím neříkám, že princip dotací se mi líbí, ale "blbý kdo dává, blbější, kdo nebere" 😁
Rozumím tomu, že pro výrobce dává větší smysl elektrifikovat primárně vozy s vyššími CO2 (což dodávky oproti např. hatchbackům jsou...), ale o to víc utrpí majitel, kde se baterie v náročnějším autě rychleji vybije - po kratším jízdě.
No nevím, jestli to e😜erti ze Stellantisu dělají dobře, trh ukáže. Ale být např. malířem pokojů - levný provoz, teď nějaká dotace od Fialy, třeba by to i šlo. Tím neříkám, že princip dotací se mi líbí, ale "blbý kdo dává, blbější, kdo nebere" 😁
podivej se, jak dopadlo belorusko, ukrajina, moldavsko, kazachstan ..., ktere zustali v ruske sfere vlivu.
a kdyz se ukrajici chteji od rusaku vymanit, tak je rusaci vojensky napadli a mimo jine sestrelili MH17 a zavrazdili tak skoro 300 nevinnych lidi vcetne deti
a kdyz se ukrajici chteji od rusaku vymanit, tak je rusaci vojensky napadli a mimo jine sestrelili MH17 a zavrazdili tak skoro 300 nevinnych lidi vcetne deti
Ľudí z MH17 zabila Ukrajinská vláda, ktorá predala letoví koridor, ktorý nebol bezpečný. Ja osobne neviem, kto vystrelil a nebudem to riešiť podla pochybných videí. Ale je úplne jasné, že Ukrajinská vláda mala odkloniť lety, ale oni radšej inkasovali peniaze za letoví koridor, bez ohľadu na riziko pre ľudí v tých lietadlách.
do uplne stejnyho letovyho koridoru pousteli z druhy strany rusaci.
ukrajinci nepredpokladali, ze rusaci sestrelej civilni letadlo 10km nad zemi.
a nakonec rusaci prisli s asi 10 protichudnejma verzema, coz je klasicka dezinformacni metoda.
predtim ale sestrel oslavovali.
nez zjistili, ze sundali civilni letadlo plny lidi
ukrajinci nepredpokladali, ze rusaci sestrelej civilni letadlo 10km nad zemi.
a nakonec rusaci prisli s asi 10 protichudnejma verzema, coz je klasicka dezinformacni metoda.
predtim ale sestrel oslavovali.
nez zjistili, ze sundali civilni letadlo plny lidi
https😐/www.autoforum.cz/…h-prodal-6-kusu/
Klasický příklad, jak ***ská nařízení EU absurdně deformují zdejší automobilový trh! 😲 😲 😲 :no:
Klasický příklad, jak ***ská nařízení EU absurdně deformují zdejší automobilový trh! 😲 😲 😲 :no:
Ano. Evropa nás stáhne je dnu.
Bohužel pro dnešní svět jsme příliš malý trh, aby jsme to ustáli. Takže zbývá co? Směr východ :-!
Bohužel pro dnešní svět jsme příliš malý trh, aby jsme to ustáli. Takže zbývá co? Směr východ :-!
to by me zajimalo cim si jako pomuze CR v automotive vystoupenim z EU? mozna tak tim ze by se tu postupne zavreli automobilky a presunuli do jine zeme v EU? jo pomohlo by to asi firmam co hledaj pracanty, na trhu prace by pribilo kolik, tak pul milionu lidi? :yes:
a ve finale by tady stejne nesla koupit ICE, neb to za par let stejne automobilky prestanou delat pro nezajem
hele normalne bez delat ministra, budes schopnejsi nez ta sestava co tam byla do nedavna, misto schodku bilion bys nasekal pocitam schodek tak dvojnasobnej a jeste za polovicni cas nez oni :yes:
a ve finale by tady stejne nesla koupit ICE, neb to za par let stejne automobilky prestanou delat pro nezajem
hele normalne bez delat ministra, budes schopnejsi nez ta sestava co tam byla do nedavna, misto schodku bilion bys nasekal pocitam schodek tak dvojnasobnej a jeste za polovicni cas nez oni :yes:
... teda co ? Toyota Proace ,která je sice taky sourozenec Riffteru, ale v seznamu eaut tady není,
Caddy/ Tourneo Connect, který mají ale zmršenej interiér bez tlačítek, a Kango👋Citan ? No, dost ta nabídka prořídla.
Caddy/ Tourneo Connect, který mají ale zmršenej interiér bez tlačítek, a Kango👋Citan ? No, dost ta nabídka prořídla.
.....Značka Citroën měla například ve svém rozhodnutí zmínit, že kvůli nepříliš aerodynamickému designu a vysoké váze jsou tyto typy strojů, tedy MPV a kompaktní/malé dodávky, náročnější na spotřebu paliva, což verze se spalovacími motory činí méně zajímavé.....
Asi nám chtěli říct že u elektromobilů není aerodynamika dak důležitá 😄
Asi nám chtěli říct že u elektromobilů není aerodynamika dak důležitá 😄
U elektromobilů opravdu není aerodynamika důležitá. Tedy ve světě WLTP spotřeby. Vysoké auto s konvenčním pohonem generuje moc CO2, tedy vyšší pokutu pro automobilku. EV je pořád čisté jako lilie, i kdyby mělo na výšku tři metry a design krabice od bot.
V praktickém světě vysoká stavba karoserie u EV samozřejmě zvýší spotřebu a sníží dojezd, ale automobilky už v podstatě až na výjimky nevyrábí auta pro zákazníky, ale primární je splnit limity CO2.
V praktickém světě vysoká stavba karoserie u EV samozřejmě zvýší spotřebu a sníží dojezd, ale automobilky už v podstatě až na výjimky nevyrábí auta pro zákazníky, ale primární je splnit limity CO2.
Kdyby ponechali motory 2,0 HDI, byla by spotřeba OK. 1,5 HDI to opravdu za málo neutáhne.
A s tou aerodynamikou jsou autoři článku opravdu směšní.
A s tou aerodynamikou jsou autoři článku opravdu směšní.
Asi to není výmysl autora článku, on jen cituje co tvrdí u Citroenu
Švagr si to pořídil s 8kv. Aisinem a jezdí to za málo i s tím. Zrovna minulý týden jsem mu to trošku načipoval, dlouho jsem čekal, než dodavatel flasheru objeví, jak hacknout antituning ochranu těchto řídících jednotek MD1 montovaných od cca poloviny roku 2020. Když jsem to zkoušel poprvé, chovalo se to tak, že auto na upravený software nastartovalo bez chyby, ale po 20 minutách už nastartovat nešlo. 😄
Nechápem, kam sa tak bezhlavo ženú. Asi vedia niečo, čo my ešte nie.
Přece podnikatelé a firmy si koupí dotované elektromobily. V ČR se stejně cca 80% nových aut prodá na ičo, takže no problem 😄 Nadsázka: Těch 20% soukromých osob je zanedbatelných. Stejně akorát brali Sandera a Dustery - zkrátka levný vozejky. Nově si buď místo nového koupí ojetinu ve stejné cenové relaci (vzhledem ke konstantnímu zdražování) a nebo ti, co jsou extrémně ve vatě, tak dají přes 800tKč za el. vůz. Hotovo, vyřešeno. Kdo nemá kde nabíjet, bude si držet stávající spalovák dokud to pojede (a nebo bude mít na palivo, které bude možná brzy přes 50 Kč / litr).
Myslím že nevedia nič, je to čistě politické rozhodnutí.
ano vedi, vedi moc dobre co jim zpusobylo ze prehlizeli konkurenci z Koree, a ted proste nechtej prehlizet konkurenci z Ciny, protoze ac v soucasnosti neni Cina v Evrope konkurenceschopna, tak ve zbytku sveta jimz acina pomalu zatapet, a zatapi jim ne v ICE, ale v elektromobilite, takze pokud nechtej dopadnout podobne jako Nokie, tak musi reagovat a ty elektromobily prote vyvyjet
mnoho ekonomu i mimo automotive proste upozornuje, ze 95% zakazniku kupujicich automobily (jak firemnich tak soukromich) nezajima na co dane auto jezdi, ale kolik stoji, kolik ma provozni naklady, jakou ma vybavu a konektivitu, a jakou ma barvu a jakoy typ karoserie to je, vyber motorizace se pak deli o 6-7 misto s vyberem pohanene napravy ci naprav, coz je problem, a tak jako se dotahli Korejci a dnes se s nima musi pocitat, tak v elektromobilite se musi pocitat s Cinou, a oneh 95% zakazniku muze za 5-10 let zacit zjistovat ze spousta tech bodu pri vyberu splnuji Cinska auta ktera se kvalitativne zlepsuji kazdym rokem, i diky tomu ze to know-how jim v Cine diky zakonum musi dosatavt automobilky ktere na tamnim trhu chteji vyrabet a prodavat sva auta 😉 a taky moc dobre vedej ze zavedeni CLA na Cinska auta je nesmysl, protoze pokud by se na Cinu uvalili cla, tak Cina muze celkem snadno perzekuovat automobilky prave v Cine, tedy na nejvyznamnejsim automotive trhu, a to bud tak ze jim v horsim pripade proste zabavi tovarny a da je tamnim automobilkam, a nebo v lepsim pripade proste zacne omezovat prodej zahranicnich znacek stejne jako by to udelala Evropa se clem, co zby ale pro Evroepske automobilky znamenal v Cine stejne konec, aneb Evropskym automobilkam jde o neskutecne mnozstvi investic ktere v Cine udelali a mohli by o ne prijit 😉 v neposledni rade Cina si drzi v automotive i velkou pozici coby dodavatele materialu a nekterych dilu pro automotive, takze nejen Evrospke ale i Americke automobilky jsou vesmes v sachu a musi proste jit smerem kterym se vydavaj automobilky Cinske, a to bez ohledu na to co jim hrozi nebo nehrozi v Evrope nebo v USA 😉
mnoho ekonomu i mimo automotive proste upozornuje, ze 95% zakazniku kupujicich automobily (jak firemnich tak soukromich) nezajima na co dane auto jezdi, ale kolik stoji, kolik ma provozni naklady, jakou ma vybavu a konektivitu, a jakou ma barvu a jakoy typ karoserie to je, vyber motorizace se pak deli o 6-7 misto s vyberem pohanene napravy ci naprav, coz je problem, a tak jako se dotahli Korejci a dnes se s nima musi pocitat, tak v elektromobilite se musi pocitat s Cinou, a oneh 95% zakazniku muze za 5-10 let zacit zjistovat ze spousta tech bodu pri vyberu splnuji Cinska auta ktera se kvalitativne zlepsuji kazdym rokem, i diky tomu ze to know-how jim v Cine diky zakonum musi dosatavt automobilky ktere na tamnim trhu chteji vyrabet a prodavat sva auta 😉 a taky moc dobre vedej ze zavedeni CLA na Cinska auta je nesmysl, protoze pokud by se na Cinu uvalili cla, tak Cina muze celkem snadno perzekuovat automobilky prave v Cine, tedy na nejvyznamnejsim automotive trhu, a to bud tak ze jim v horsim pripade proste zabavi tovarny a da je tamnim automobilkam, a nebo v lepsim pripade proste zacne omezovat prodej zahranicnich znacek stejne jako by to udelala Evropa se clem, co zby ale pro Evroepske automobilky znamenal v Cine stejne konec, aneb Evropskym automobilkam jde o neskutecne mnozstvi investic ktere v Cine udelali a mohli by o ne prijit 😉 v neposledni rade Cina si drzi v automotive i velkou pozici coby dodavatele materialu a nekterych dilu pro automotive, takze nejen Evrospke ale i Americke automobilky jsou vesmes v sachu a musi proste jit smerem kterym se vydavaj automobilky Cinske, a to bez ohledu na to co jim hrozi nebo nehrozi v Evrope nebo v USA 😉
Tahle úvaha má pár chybiček. Především, evropští výrobci jsou v háji ať už přejdou na elektromobily nebo ne. Narozdíl od Číny nemají pod kontrolou celé dodavatelské řetězce od těžby surovin po kompletní produkt. Musí většinu dílů nakupovat za mnohem vyšší cenu. A to je problém hlavně u baterií, které tvoří polovinu ceny auta. Jeden čas Nokia nemohla vyrábět, protože bylo málo displejů a samozřejmě tehdejší výrobce, Samsung, si je raději nchal do svých produktů. Taky v efektivitě výroby už Čína vede. Taky má už dnes paradoxně víc odborníků - část stáhli z Evropy a prostě světa, část už mají z vlastních technických škol. Dřív třeba měla Čína příšerné designy nebo trapné kopie evropských designů. Dnes už jejich auta vypadají solidně, někdy líp než výtvory z EU. Celkový trend je až příliš jasný - my stahujeme do EU ze světa málo vzdělané blbce, kteří nic nevymyslí a jsou spíše zátěží, Čína stahuje inteligentní e😜erty, kteří se o sebe postarají i bez drahé "integrace" a ještě vytvoří vysoký HDP. A proč tam ti e😜erti jdou? Mají tam leší podmínky, vývoj tam není tak sešnerovaný, vše jde rychleji. Je tam klid a pohoda, žádní bezďáci, smažky, kapsáři na ulicích, nikdo tam člověka nepřepadne v parku, všude čisto. Neustálý rozvoj. Tady se topíme v nesmyslech jako je nucená genderová vyváženost ve firmách, green dealy, upozaďování technických studií a stále víc nezaměstnatelných humanitních hňupů kteří můžou tak čerpat v neziskovce.
Neví někdo jestli je tohle vážně problém, nebo je to jen přesun spalováků z kategorie osobních aut do kategorie užitkových aut z důvodu nižších pokut za emise v této kategorii?
Cituji co psali jinde😒br /> "Pro zákazníky, kteří by tento typ auta chtěli hned, existuje také možnost se podívat do nabídky vozidel homologovaných pro (nákladní) kategorii N1. To je příklad třeba Opelu Combo Life, jehož varianta N1 je plnohodnotnou náhradou – je pětimístná a plně prosklená."
Cituji co psali jinde😒br /> "Pro zákazníky, kteří by tento typ auta chtěli hned, existuje také možnost se podívat do nabídky vozidel homologovaných pro (nákladní) kategorii N1. To je příklad třeba Opelu Combo Life, jehož varianta N1 je plnohodnotnou náhradou – je pětimístná a plně prosklená."
Nemá cenu psát že se jedná o osobní dodávky se spalovacím motorem. Protože těch elektrospotřebičů se prodá tolik co na prstech jedné ruky a to ještě bude registrované na dealery.
S těmi parametry co nabízí (například max rychlost 130) kontra cena to je naprosto neprodejné.
S těmi parametry co nabízí (například max rychlost 130) kontra cena to je naprosto neprodejné.
Hlavně tohle se nejčastěji používá jako rodinné přesunovadlo, a kromě mamataxi i na výlety. A to je EV zatím nepoužitelné
Pokud by měli alespoň zajímavé parametry, ale ono to nemá nic. Výkon, rychlost žalostná, dojezd ubohý a to za cenu nesmyslnou. Tohle si cenu neobhájí ničím
Ano, v rodině máme jednoho prodlouženého Citroëna, který vozí na výlety 2 dospělé, jedno dítě, 2 psy a musí být jako jediné auto v rodině vždy k dispozici.
Asi zalezi, ake dlhe su tie vylety. Mozno nie je prave ekologicke sa vozit len tak tisice kilometrov kvoli vyletom 😄 A kratke zvladne aj elektricke.
Jak ekologické je nakupovat přes eshopy, mít vše v 10m2 kartonu a navíc zboží co na cestě za zákazníkem urazilo vzdálenost jak Armstrong při cestě na Měsíc... :-! :-!
Tak nech těch bílých keců na téma ekologie. O tu tady nikomu nejde.
Tak nech těch bílých keců na téma ekologie. O tu tady nikomu nejde.
Mozno aj lepsie je kupovat cez eshop, ako chodit osobne do obchodu. Kurier to naraz donesie elektrickou dodavkou 😁 Samozrejme ekologicke nie je nic, ale ked uz na dlhy vylet, tak elektromobilom.
Dlouhý výlet znamená něco jiného než si myslíš. Dlouhý výlet není dlouhé čekání na nabiječce.
A co znamena dlhy vylet? Ved to ma celkom rychle nabijanie. Ked uz nemozeme len tak pouzivat freony, ktore skodili zivotnemu prostrediu, dokedy budeme moct pouzivat skodlive spalovacie auta? 😄
Freony sice škodily když se jen tak vypustily do vzduchu ale už se nedočtete, že ledničky s nimi byly násobně efektivnější než s moderními chladivy - s dnešními konstrukcemi by lednička s freonem žrala tam polovinu elektřiny jako ta stejná s dnešním chladivem. Zabij chráneného bobra, zachráníš strom. Podobně auta - 1.5 dci v Micře bez DPF jezdí po městě za 3,2 na 100. S DPF, extrémní recyklací výfukových plynů EGR žere v novějším modelu o 2 litry víc. Je to ekologické? A co těžba vzácných kovů do baterek? Třeba lithium louhované rtutí po čemž zůstávají ohromná toxická jezera zamořující podzemní vody. Občas se protrhnou a zamoří i celé řeky. A jinak lithium těžit nejde. Ekofanatik se prsí jak chrání přírodu a přitom díky němu na druhém konci světa lidi umírají na rakovinu. Na Čínu každý plive jak sviní vzduch tepelnými elektrárnami, ale nikdo už neřekne, že ročně zasadí víc stromů než zbytek světa dohromady a úspěšně ozelenila i pouště. Zalesnění zvedli z 5% na 15%, takže zase hodně CO2 uloží zpět do rostlin. My ho raději za dotace budeme tlačit energeticky neefektivně do země (ano, to už se tu zkouší). Takže chovejme se ekologicky ale zase se nechovejme jako pitomci.
dieslovou Toyotu. Jsou to jen kecy, nemohou si dovolit prodávat 20% toho co v roce 2021.
Tohle je fatální fail a bude to hodně bolet.
Důkaz zvrácenosti EU, která jde totálně proti zájmu zákazníků a lidí. A pokrytecké značky šlapou brázdu....
Doufám že toho využiji Korejci a přijdou s MPV a malou dodávkou/MPV se spalovákem. V pokrytecké Evropě by to byl prodejní hit. Ale bude záležet jak moc pořiveným se trh v roce 2022 stane...
Důkaz zvrácenosti EU, která jde totálně proti zájmu zákazníků a lidí. A pokrytecké značky šlapou brázdu....
Doufám že toho využiji Korejci a přijdou s MPV a malou dodávkou/MPV se spalovákem. V pokrytecké Evropě by to byl prodejní hit. Ale bude záležet jak moc pořiveným se trh v roce 2022 stane...
Korejci se začínají jevit ještě hůř.
Njn, Stellantis jen v trojice Berling👋Comb👋Rifter v osobní verzi přijde o prodeje 71tis aut (prodej 2021). Dalších 21tis ks za Space Tourer/Zafira/Traveller. Asi jim to nevadí... Hloupé rozhodnutí :no:
Myslíš, že by také rozhodnutie robili, keby nemuseli? Kto decimuje sám seba? (okrem orgánov EÚ?)
Má to vždy 2 strany, chtějí vyhovět regulátorovi, ale prodeje elektrických verzí jim to nezvedne. Osobní dodávky se kupují kvůli prostoru pro rodinu (SUV je nenahradí), aktuálně již slušným jízdním vlastnostem a ještě kvůli rozumné ceně. To vše padlo - těžká baterka + 300kg, nízký dojezd 200-250km a cena "double" (viz článek). V postatě nepoužitelná auta pro fungovaní rodina/živnost.Tak ať si to strčí tam, kde slunce nesvítí... :no:
Pokud sledujete vyvoj nabidky byvale PSA od roku cca 2019, tak by jste se tomuto nedivili. Oni zcela zamerne snizovali dostupnost techto aut v te dobe. A to jak Berlinga (a jeho klonu) tak i Travelleru (a jeho klonu) v prodejni siti PSA (ne v Toyote). Nebylo mozne ty auta chvilema objednavat, snizovali vykony motoru a pod. Vse s cilem snizit celkove flotilove emise protoze se to moc dobre prodavalo. Vysledkem je i nedavno zverejneny clanek (tusim i zde) o autech, ktera zakaznici v roce 2021 "nechteli" == malo se prodavaly. A mezi nima bylo prekvapive i to Berlingo. Logicky, kdyz ho prodejci nehohli poradne uz od 2019 prodavat. Neco o tom vim, protoze jsem v tom roce chtel aut z teto kategorie. Nakonec jsem byl odkazan autorizakem na Toyotu, kde pry nemaji problem objednat a dodat a to vcetne nesnizeneho vykonu motoru. Tak mam Tojku. Jedinne minus je v tom, ze v te dobe Tojka nemela licence na AndroidAuto a tak tato vymozenost je v jejich unifikovanem PSA radiu zakazana a nelze ji zpetne (ted jiz licence maji) aktivovat... holt jsem si poridil externi navigaci v tabletu a mam klid. Pokud ale nekdo nahodou vite, jak do toho radia doplnit Tojkou zakazane funkce, budu rad, kdyz se mi ozvete. Stejne tak bych si rad zapnul ukazatel hodin a venkovni teploty na pristrojovem LCD (nyni to je jen na radiu), kde na to jsou segmentovky, ale nesviti.Nevim ale jak na to.
Tak to je pěkná debilita, zvlášť to vysvětlení. A ukázka naprosté nesmyslnosti evropské politiky v oblasti automotive. E-Traveller jsem jel, váží to jako tank, nejede to, dojezd mizerný a to je bezpečně nejdražší auto, do kterého jsem v životě sednul. Seberou tím možnost lidem s větší rodinou koupit si smysluplné auto pro aktivní život. On ten Multivan bude nakonec možná ještě nejrozumnější dodávka své kategorie.
Je to nezmyselné z nášho pohľadu - ako užívateľa a prípadného zákazníka. Z pohľadu automobilky to určite zmysel dáva, dá sa predpokladať, že ide o perspektívu a ďalšiu existenciu, aj keď je to sakra drahá záležitosť. A z pohľadu tých, čo to majú celé pod palcom, to dáva zmysel, o ktorom sa môžeme len dohadovať.
Problém asi je, že nás je (ľudí) už príliš veľa a všetci sa chceme mať dobre.
Problém asi je, že nás je (ľudí) už príliš veľa a všetci sa chceme mať dobre.
Já rozhodně nevolil tak, aby někdo snižoval mou životní úroveň, zatímco v Číně probíhá velkolepý mejdan.
Takže radši natahnu ruku a prožeru budoucnost?o tomhle kroku si nyslim své, ale stále tu jsou ještě jiná auta, která si můžu koupit. Kdyz nechteji, nechtějí.
Stačilo by třeba naprosto pateticky nelikvidovat segment dostupných rodinných aut s dieselem, protože chceme předstírat, že automotive nemá jiné než tailpipe emise. Nebo naopak malých beznínových aut, protože nahnat populaci do obludných crossoverů je prý ekologie. Jsou tady tisíckrát efektivnější kroky, které je potřeba udělat, a které nemusí drasticky snižovat životní úroveň, když se udělají chytře.
takze vyladene motory s niekolko-stupnovym cistenim splodin vymenime za nedozrete baterie? 😊 Parada, to ma logiku, hlavne ked sa mnozia spravy o tom ako sa nedaju ekologicky vyrobit a ani recyklovat baterie z e-aut. A kedze elektriny tiez nieje vela, tak kludne ju budeme kupovat z polska z uholnych elektrarni 😊)) eko-demental
Je to jen ukázka toho jak jsi hloupý :-!
Pro hloupého každý hloupý.
To že elektro žádné celosvětové emise nesníží a celosvětově je tenhle trend spíše opak díky potřebě vhodných surovin, nových továren, zpracování a těžba kovů, nehledě na recyklaci kterou nikdo pořádně ještě nemá naplánovanou a zvladnutou, do toho další mraky emergii a surovin do obnovitelných zdrojů energie, které stejně jsou pořád víceméně okrajová záležitost a ještě honosné dlouho to nebude.
Ale k tvému výplodu. Podle mě by se mělo zdanit každé zvíře. Třeba takový pes. Dýchá, žere... navíc pokud není k pracovním účelům, je vlastně zbytečný. A naopak dát dotaci na nákup nějaké pěkné velké kytky. A to nemluvím o hospodářských zvířatech, žádné dotace, ale daně a pořádně. Co třeba taková kráva vydýchá a vyprdí. Neskutečné a dát jim místo toho dotace na soju a mandle. Ať dělají mandlové mléko a sójové náhražky. Co na tom, že to je ve všem horší, skoro nikdo to nechce a je to o hodně dražší. Stejně jako u elektroaut. Prostě to nařídíme a bude. Jakpak s tím okolky.
Vidění světa vás zelených je úsměvné.
Videnie sveta vas hlucnych nevzdelancov je naopak velmi znepokojujuce 😒
Ale aspon si zacal komunikovat ako dospely, mozno bude dalsi krok nastudovanie si vedomosti, ktore motivovali najskusenejsich odbornikov z odboru navrhnut politikom dotacie a museli si ich obhajit podpornymi faktami. Potom ti to da zmysel.
Jedina skutocna redukcia emisii zacina redukciou ich produkcie a tam je najefektivnejsia cesta transformacia cestnej dopravy. V energetike sa transformacia deje inymi nastrojmi, ale v prepocte nie su tak efektivne hlavne v kratkom horizonte.