Stellantis v Evropě končí s osobními dodávkami se spalovacím motorem
Kompaktní a středně velké osobní dodávky značek Citroën, Peugeot a Opel by měly letos přejít na čistě elektrický pohon.
Skupina Stellantis oznámila, že v tomto roce plánuje zastavit v Evropě prodej kompaktních a středně velkých osobních dodávek značek Citroën, Peugeot a Opel, pod jejichž kapotou je uložen benzínový či vznětový motor. Zákazníci tak zůstanou odkázáni pouze na elektřinu.
Rozhodnutí skupiny by se mělo podle informací Autonews Europe týkat například modelů Citroën Berlingo, Jumpy a Space Tourer, dále vozů Peugeot Rifter, Expert i Traveller a také vozů Opel Combo, Vivaro a Zafira Live. Pro všechny tyto modely už ale existuje elektrická alternativa.
Omezení prodeje těchto modelů se spalovacími motory se ale naštěstí netýká užitkových verzí pro profesionální či obchodní využití, které budou dostupné jak s elektromotorem, tak i spalovacími motory. Rozhodnutí se navíc nevztahuje ani na státy mimo EU, tedy přinejmenším Velkou Británii, kde není kladen tak vysoký důraz na eliminaci emisí.
Jednotlivé značky v rámci skupiny Stellantis se k rozhodnutí vyjádřily samostatně, obecně však naznačily, že přechod na čistě elektrický pohon má zajistit další budoucnost těchto modelů.
Značka Citroën měla například ve svém rozhodnutí zmínit, že kvůli nepříliš aerodynamickému designu a vysoké váze jsou tyto typy strojů, tedy MPV a kompaktní/malé dodávky, náročnější na spotřebu paliva, což verze se spalovacími motory činí méně zajímavé a důležité. Sluší se však zmínit, že prakticky všechny značky už se připravují na čistě elektrickou mobilitu v rámci Evropy.
Bude přitom velmi zajímavé sledovat, jak se rozhodnutí skupiny podepíše na prodejích. Jak upozornil web CarScoops, podle JATO Dynamics se osobní dodávky skupiny Stellantis těšily v roce 2021 poměrně vysoké popularitě, přičemž většinu prodaných kusů tvořily modely se spalovacími motory.
Ve prospěch klasické koncepce přitom nehraje jen citelně vyšší dojezd a rychlejší tankování, ale také cenový rozdíl. Zatímco klasický Peugeot Rifter stál při vstupu na český trh od 410.000 Kč (v srpnu 2018) a poslední dohledaný ceník (od 1.12.2021) stanovoval základní cenu od 479.000 Kč, model e-Rifter se nyní prodává za cenu od 840.000 Kč.