Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Mokrous
Mohl by mít masážní výstupky jako dildo a blikat jako kolotoč.
A až budou brzdy ovládané taky přes display, tak by za příplatek mohla bejt díra v podlaze na brzdění nohou o zem. Řešilo by se to speciální baterií s otvorem na zakázku. Ideálně za mega bez daně.
A až budou brzdy ovládané taky přes display, tak by za příplatek mohla bejt díra v podlaze na brzdění nohou o zem. Řešilo by se to speciální baterií s otvorem na zakázku. Ideálně za mega bez daně.
Ondore
"Nebaví vás knipl místo volantu?" - to bude asi omyl, ja zaznamenávam pozitívne názory tých, ktorí ho vlastnia. "Nebaví" predovšetkým tých, ktorí ho poznajú iba cez monitor.
Tak 90% procent clenu kultu Tezly neni schopno jakkekoliv negativni emoce vuci sve modle…
No, nevím, stačí na YT zadat "yoke is joke" a vyběhnou videa, ve kterých s tím jezdí různí lidé a nemají pro ten volant slova chvály. Někde je i rozhovor s Randy Pobstem, který plaid pro teslu pomáhal ladit a ten, přestože nemůže z principu placeného testera tohle řešení shodit, tak je, mírně řečeno, velmi rezervovaný.
On ten problém není čistě v typu volantu, nevhodném pro silniční auto, protože mu chybí horní část, ale taky v provedení toho designu. Chce se tvářit jako řešení ze závodních aut, jenže jím není. Jde o to, že ta boční část věnce, vedle místa, kde řidič zahákne palce, je malá, je to jen malý výstupek, takže ostatní prsty musejí být níže než by měly, navíc, tím že ten věnec nevede nad palec a netvoří tam otvor, ve kterém se palec opírá jak shora tak zdola, musí se řídit bočním tlakem ruky na volant, ne palci a v tom je zásadní rozdíl mezi závodním volantem a tímto. Volanty tohoto typu, ty závodní, vždy mají tu boční část věnce vytaženou nad palec a tvoří pro palec okýnko, to je naprosto klíčové pro možnost řízení oběma rukama v zatáčce, řídí i ruka (palcem), která je na vnějšku zatáčky. U každého výrobce vypadá ten volant malinko jinak, ale v tomto zásadním jsou všechny stejné např. http😐/www.eurocarnews.com/…lery-detail.html Ten teslí "volant" je prostě nesmysl, jet se s tím dá, ale rozhodně to není ergonomicky dobré řešení pro auto, jedno jestli na silnici nebo na okruhu.
On ten problém není čistě v typu volantu, nevhodném pro silniční auto, protože mu chybí horní část, ale taky v provedení toho designu. Chce se tvářit jako řešení ze závodních aut, jenže jím není. Jde o to, že ta boční část věnce, vedle místa, kde řidič zahákne palce, je malá, je to jen malý výstupek, takže ostatní prsty musejí být níže než by měly, navíc, tím že ten věnec nevede nad palec a netvoří tam otvor, ve kterém se palec opírá jak shora tak zdola, musí se řídit bočním tlakem ruky na volant, ne palci a v tom je zásadní rozdíl mezi závodním volantem a tímto. Volanty tohoto typu, ty závodní, vždy mají tu boční část věnce vytaženou nad palec a tvoří pro palec okýnko, to je naprosto klíčové pro možnost řízení oběma rukama v zatáčce, řídí i ruka (palcem), která je na vnějšku zatáčky. U každého výrobce vypadá ten volant malinko jinak, ale v tomto zásadním jsou všechny stejné např. http😐/www.eurocarnews.com/…lery-detail.html Ten teslí "volant" je prostě nesmysl, jet se s tím dá, ale rozhodně to není ergonomicky dobré řešení pro auto, jedno jestli na silnici nebo na okruhu.
Dinare idem postupne.
- Zadal som na YT "yoke is joke" a vyhodilo mi pár videí, kde ľudia po prvý raz skúšali yoke, nejaké záplavy názorov proti som ale nenašiel, je možné, že mne algoritmus YT vyhadzuje iné videá ako Tebe. Určite to ešte pozriem, ak máš nejaké odkazy, pokojne mi ich pošli. Yoke zrejme mať nebudem, ale už len zo zaujímavosti chcem počuť každý názor po viac ako týždňovej praktickej skúsenosti. Čo chcem povedať - videl som viac ako desiatku videí majiteľov a v podstate sa zhodovali v nasledovnom: bolo to divné na začiatku, ale max. po dvoch týždňoch im to prišlo prirodzené a naopak som tam zachytil pár názorov, že potom im prišiel divný klasický volant. Nechápem, ale na rozdiel odo mňa to boli ľudia, ktorí s tým jazdili.
- Riešenie zo závodných áut - to, že Plaid je hodne rýchly z neho nerobí závodné auto, aspoň pre mňa nie. Špeciálne volanty zo závoďákov zrejme majú svoje opodstatnenie a okrem vecí, ktoré vymenúvaš to zrejme bude aj zásadne iné riadenie.
Netuším, ako Yoke vznikol, možno je to len Elonov rozmar, možno je to prvý krok k samoriadiacim autám a hranatý sa im lepšie skladá do palubky, fakt neviem. Ale odmietam zjednodušiť svoje rozhodovanie na signálne "like/dislike" bez toho, aby som sa o veciach dozvedel viac.
- Zadal som na YT "yoke is joke" a vyhodilo mi pár videí, kde ľudia po prvý raz skúšali yoke, nejaké záplavy názorov proti som ale nenašiel, je možné, že mne algoritmus YT vyhadzuje iné videá ako Tebe. Určite to ešte pozriem, ak máš nejaké odkazy, pokojne mi ich pošli. Yoke zrejme mať nebudem, ale už len zo zaujímavosti chcem počuť každý názor po viac ako týždňovej praktickej skúsenosti. Čo chcem povedať - videl som viac ako desiatku videí majiteľov a v podstate sa zhodovali v nasledovnom: bolo to divné na začiatku, ale max. po dvoch týždňoch im to prišlo prirodzené a naopak som tam zachytil pár názorov, že potom im prišiel divný klasický volant. Nechápem, ale na rozdiel odo mňa to boli ľudia, ktorí s tým jazdili.
- Riešenie zo závodných áut - to, že Plaid je hodne rýchly z neho nerobí závodné auto, aspoň pre mňa nie. Špeciálne volanty zo závoďákov zrejme majú svoje opodstatnenie a okrem vecí, ktoré vymenúvaš to zrejme bude aj zásadne iné riadenie.
Netuším, ako Yoke vznikol, možno je to len Elonov rozmar, možno je to prvý krok k samoriadiacim autám a hranatý sa im lepšie skladá do palubky, fakt neviem. Ale odmietam zjednodušiť svoje rozhodovanie na signálne "like/dislike" bez toho, aby som sa o veciach dozvedel viac.
Pokud je to první krok k samořídícím autům, pak to vzali ve špatném pořadí - nejdřív mělo být auto samořídící a pak měli zmršit volant 😉
Někde jsem viděl info, že mezi krajníma polohama je 2,25 otáčky... což je celkem normální hodnota a nevypadá to, že by tím volantem bylo potřeba méně točit třeba při manévrování.
Taky to znamená, že ovládání směrovek na tlačítkách točících se s volantem může být dost problematické, třeba na nějakém malém kruháku... fakticky kdykoli, kdy volant přehmatáváš.
A přehmatávat volant je správný návyk... pak jsi schopný rychlé korekce na obě strany... to jistě znáš.
Někde jsem viděl info, že mezi krajníma polohama je 2,25 otáčky... což je celkem normální hodnota a nevypadá to, že by tím volantem bylo potřeba méně točit třeba při manévrování.
Taky to znamená, že ovládání směrovek na tlačítkách točících se s volantem může být dost problematické, třeba na nějakém malém kruháku... fakticky kdykoli, kdy volant přehmatáváš.
A přehmatávat volant je správný návyk... pak jsi schopný rychlé korekce na obě strany... to jistě znáš.
Súhlasím s nesprávnym poradím 😄 Ale znovu pripomeniem - všetko čo tu píšeme sú len naše domnienky a zámer automobilky môže byť niekde celkom inde. O desať rokov tu možno bude nová generácia TMS, kedy nám to všetko docvakne, alebo časom stiahnu chvost a vrátia sa ku klasike, ja to fakt neviem. Ale rozhodne nerobím závery cez monitor, počúvam ľudí, ktorí mi pripadajú nestranní a tam zachytávam názory, že to nebude také zlé, ako to vidia tunajší špecialisti na volanty.
Rýchla kontra - jazdím viac ako 30 rokov, za mladi celkom divoko, ani dnes nenosím za volantom klobúk a situácie, kedy som ju využil v bežnej premávke by som spočítal na prstoch ruky drevorubača. Uznávam, že mať tam Yoke, tak to by som tu už asi nebol a preto sám hlasujem za klasiku.
Doplnené: "mezi krajníma polohama je 2,25 otáčky" - tiež som počul názor, že Tesly všeobecne, na to, že sú to EVs by mohli mať lepší polomer zatáčania (a súhlasím), ale keď som si pozrel BMW 7 alebo nové S-Classe, tak ten rádius mali o 30, resp. 80 cm väčší (asi bez riadenia zadnej nápravy, neviem). Taktiež som si teraz znovu pozrel video, v ktorom vraj sériový Plaid mal na Nordschleife rekordné kolo a sústredil som sa len a len na volant. Na celom Nürburgringu som zachytil len dve zákruty, kde šofér otočil volantom mierne nad 90°. Pozri, ak sa budú robiť preteky cez Transfagarasan, tak tam ten Plaid s Yoke asi pohorí, ale ak to pôjdeš v rámci výletu, tak by som tipoval, že nebudeš mať žiadny problém 😉
Rýchla kontra - jazdím viac ako 30 rokov, za mladi celkom divoko, ani dnes nenosím za volantom klobúk a situácie, kedy som ju využil v bežnej premávke by som spočítal na prstoch ruky drevorubača. Uznávam, že mať tam Yoke, tak to by som tu už asi nebol a preto sám hlasujem za klasiku.
Doplnené: "mezi krajníma polohama je 2,25 otáčky" - tiež som počul názor, že Tesly všeobecne, na to, že sú to EVs by mohli mať lepší polomer zatáčania (a súhlasím), ale keď som si pozrel BMW 7 alebo nové S-Classe, tak ten rádius mali o 30, resp. 80 cm väčší (asi bez riadenia zadnej nápravy, neviem). Taktiež som si teraz znovu pozrel video, v ktorom vraj sériový Plaid mal na Nordschleife rekordné kolo a sústredil som sa len a len na volant. Na celom Nürburgringu som zachytil len dve zákruty, kde šofér otočil volantom mierne nad 90°. Pozri, ak sa budú robiť preteky cez Transfagarasan, tak tam ten Plaid s Yoke asi pohorí, ale ak to pôjdeš v rámci výletu, tak by som tipoval, že nebudeš mať žiadny problém 😉
Hovorí sa, že zvyk je železná košeľa, takže čo je nezvyklé, je automaticky zlé, notabene keď je to Tesla, ktorá je pre mnohých zlá bez ohľadu na to, či má okrúhly volant, hranatý alebo akýkoľvek iný.
Inak mne sa tiež veľmi nepáči. Polovicu alebo viac km robím po meste a niekedy mi prekáža aj zarovnanie spodnej časti volantu, aby menej prekážal pri nastupovaní. Na dlhšie trasy asi vpohode, po meste to už také terno nebude. Vec preferancií.
Inak mne sa tiež veľmi nepáči. Polovicu alebo viac km robím po meste a niekedy mi prekáža aj zarovnanie spodnej časti volantu, aby menej prekážal pri nastupovaní. Na dlhšie trasy asi vpohode, po meste to už také terno nebude. Vec preferancií.
Presne. Mnohí si moje slová vysvetľujú tak, že bojujem za Yoke, čo nie je pravda. Ja len pripúšťam možnosť, že ak sme niečo používali 100 rokov, tak to nemusí hneď znamenať, že iné riešenie je automaticky zlé, hlavne ak tento názor majú ľudia bez osobnej skúsenosti.
"Tesla, ktorá je pre mnohých zlá bez ohľadu na..." - ďalšia veľká pravda. Mám pocit, že nie tak dávno sme dokázali spolu komunikovať aj keď sme mali opačné názory, používali sme argumenty, nemuseli sme sa škatuľkovať ani robiť osobné útoky. Dnes akoby ľudia prepli na prvú signálnu sústavu a všetko nad tým je ťažký nadštandard. Vyhranené názory populácie na EV a očkovanie sú toho pekným príkladom.
"Tesla, ktorá je pre mnohých zlá bez ohľadu na..." - ďalšia veľká pravda. Mám pocit, že nie tak dávno sme dokázali spolu komunikovať aj keď sme mali opačné názory, používali sme argumenty, nemuseli sme sa škatuľkovať ani robiť osobné útoky. Dnes akoby ľudia prepli na prvú signálnu sústavu a všetko nad tým je ťažký nadštandard. Vyhranené názory populácie na EV a očkovanie sú toho pekným príkladom.
Zmenilo sa obsadenie. Namiesto solídnych ľudí, ktorí sa padajúcou úrovňou serveru začali postupne vytrácať, sa sem nasúkalo zopár živočíchov bez rozumu, ale zato s vyhranenými názormi. No a sme tam kde sme. Nastupujúca generácia je vždy trochu iná, ale toto sa pomaly začína podobať apokalypse.
S těmi 2,25 - mířil jsem k tomu, že to zřejmě nebude tak, že bys nemusel ručkovat, zřejmě bude ručkovat srovnatelně s normálním autem - asi ne na okruhu, ale ve městě. Jasně, pokud by to auto mělo na těch 2,25 zásadně větší rejd, tak by to mělo vliv.
A s tím rychlým kontra - psal jsem korekce, ne kontra. Když si uděláš z rukou vánočku, abys nemusel ručkovat, tak kontra ještě dáš, prostě tu vánočku trošku rozmotáš... ale zatočit ještě víc do zatáčky je pak problém. Co by ti na to řekl nějaký instruktor bezpečné jízdy je asi jasné (bez ohledu na značku auta).
A s tím rychlým kontra - psal jsem korekce, ne kontra. Když si uděláš z rukou vánočku, abys nemusel ručkovat, tak kontra ještě dáš, prostě tu vánočku trošku rozmotáš... ale zatočit ještě víc do zatáčky je pak problém. Co by ti na to řekl nějaký instruktor bezpečné jízdy je asi jasné (bez ohledu na značku auta).
2,25 - pochopil som, moje zmienky o možnom vylepšení rádiusu boli pre EV ako také, konštrukčne by to mohlo byť ľahšie riešiteľné ako pri spaľovákoch. Ale video z Nürburgringu som si schválne pozrel vyslovene z pohľadu ako moc na tejto trati točí Yoke volantom (https😐/www.youtube.com/watch?…), rúčkovať nemusel ani raz, takže len z videa súdim, že strmosť aj pre ostrejšiu jazdu na zatáčkovej trati by mohla byť ok. Teoretická pretekárska trať so 180° vracačkami (ako Transfagarasan) by už problém zrejme bola.
Kontra vs korekcie - asi rozdiel v jazyku, ja chápem korekcie ako súhrn všetkého čo robíš, od práce s volantom až po prácu s plynom a brzdami. Kontra je len jedna z korekcií, ale práve pri nej najčastejšie tú vianočku s rukami upletieš. Pointa zostáva, za 30 rokov som v bežnej premávke vianočky neplietol prakticky vôbec.
Kontra vs korekcie - asi rozdiel v jazyku, ja chápem korekcie ako súhrn všetkého čo robíš, od práce s volantom až po prácu s plynom a brzdami. Kontra je len jedna z korekcií, ale práve pri nej najčastejšie tú vianočku s rukami upletieš. Pointa zostáva, za 30 rokov som v bežnej premávke vianočky neplietol prakticky vôbec.
Kontra chápu jako zatočení do opačného směru, než máš volant. Pokud zatáčíš doleva a nepřehmátneš, pak korekce je pootočení doprava... a s tím zrovna problém nebude, problém by byl, pokud bys najednou potřeboval ještě víc doleva.
Vybavuješ si niekde takú cestu, kde máš zákrutu, v ktorej musíš robiť korekciu volantom do rovnakého smeru tak, aby si prekrížil ruky? V uvedenom videu na severnej slučke nikde prekrížiť ruky nemusel napriek tomu, že mal Yoke a tam pár hodne ostrých zákrut nájdeš😒br />https😐/en.wikipedia.org/…N%C3%BCrburgring#…
Uznávam, že tam môžeš tú zákrutu strihnúť a ísť ideálnu stopu bez ohľadu na to, že apex leží "v protismere", na druhú stranu na bežnej ceste tú zákrutu nestriháš stošestdesiatkou. Ja len, či fakt jazdíš cez zákruty, ktoré ten Yoke nedá, alebo riešime neexistujúci problém.
Uznávam, že tam môžeš tú zákrutu strihnúť a ísť ideálnu stopu bez ohľadu na to, že apex leží "v protismere", na druhú stranu na bežnej ceste tú zákrutu nestriháš stošestdesiatkou. Ja len, či fakt jazdíš cez zákruty, ktoré ten Yoke nedá, alebo riešime neexistujúci problém.
Korekce je něco nečekanýho. Třeba když si najedu serpentýnu a najednou se tam zjeví motorkář s kolama na čáře a hlavou v mým pruhu a já potřebuju utáhnout stopu.
Ale jinak myslím, že větší problém to bude v menších rychlostech... křižovatky a kruháče ve městech a tak, kde u běžnýho auta celkem běžně máš volant vzhůru nohama... do toho budeš pouštět blinkr podržením tlačítka...
Ale jinak myslím, že větší problém to bude v menších rychlostech... křižovatky a kruháče ve městech a tak, kde u běžnýho auta celkem běžně máš volant vzhůru nohama... do toho budeš pouštět blinkr podržením tlačítka...
Keď som sa pýtal na také zákruty, tak som sa zamýšľal, či si ja na nejakú spomeniem. Mám tu pár takých ciest, kde sa chodím občas prevetrať, na niektorých sa robia preteky, ale úprimne si nevybavujem, či musím rúčkovať, skôr by som povedal, že nie. To samozrejme neznamená, že také neexistujú, ale napríklad môj bežný mix je 70 % diaľnice, 20 % mesto a 10 % okresky a nikde na mojich bežných trasách nepotrebujem ani len pevné bočné vedenie sedačky, ja Ti človeče z nej nejako nevypadávam 😄 A fakt si myslím, že zrovna pomaly nejazdím.
Yoke - osobne tipujem, že v EU ho nepovolia, predsa len tu máme iné cesty ako amíci. Ale z videí, ktoré som videl by som povedal, že obavy ľudí sú viac v ich hlavách, ako na skutočných cestách.
Yoke - osobne tipujem, že v EU ho nepovolia, predsa len tu máme iné cesty ako amíci. Ale z videí, ktoré som videl by som povedal, že obavy ľudí sú viac v ich hlavách, ako na skutočných cestách.
Možná to v reálu nebude tak strašnej problém. Na druhou stranu - má to řešení nějakou výhodu, kvůli který bys to tak chtěl mít?
Keby si predo mňa postavil jeden Plaid s Yoke a jeden bez, tak si vyberiem ten s klasickým volantom. Ale keby Yoke bola jediná možnosť, tak by som s tým nemal problém.
3_diamanty
Pridu v technicky slabsej automobilke s hranatymi kolesami... nejako im to trva .. amaterom
Tímto stupněm vývoje už prošli.
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
to jsi nevěděl ? 😄
Tesla provedení je absurdní a nebezpečný nesmysl.
Svezl jsi se jednou s TM3 a máš z toho naprosto vymazáno? 😉
https😐/www.youtube.com/watch?…
A Teslou se někdy svez, abys mohl porovnat vlastní zážitek a nepapouškovat nesmysly, jako to tady jistá parta dělá.
Nesmysl jako denní svícení, namísto zákazu je přikázán. Co troubů večer nebo v mlze potom ani nerozsvítí potkávačky.
P.s. a co dodávky? Ty neva? Ty taky svítí a nákladní auta taky, ty ti nevadí ?
Mnoho let vyzkoušeno na SUV VW, Audi, BMW, MB.
Jen u těch, kteří jezdí se světly i na dálnici v automatickém režimu může být problém. Hlavně pro protijedoucí řidiče kamionů, které senzory nezachytí kvůli svodidlům a ta je zase přirozeně nekryjí proti dálkovým světlům. To je však již o hlouposti řidičů (nejen SUV).
A pokud i zezadu v koloně ve městě do zrcátek, tak jestli to není tím, že nejlepšímu autu planety nechybí samostmívací zrcátka. To třeba ten hnusnej koncern má běžně a pak se cestuje o 100% líp.
Čo také zjednodušujem?
Píšeš nesmysly o trhu, berany u Tesly jsou okrajová a naprosto zcestná nebezpečná věc. Jde o to, aby je Tesla nezačala používat i u dalších modelů.
Druhá věc jsou auta protijedoucí, či ty, co potkáváš, tam zase vidím největší nešvar v SAMO-DOMO xenonech, či autech, kde chybí údržba a jeden světlomet to pálí přímo do očí. Obecně světelného smogu je přehršel a ještě do toho výrobci dělají takové kraviny, jako svítící lištu u VW Golfu, či ledvinky u BMW... Pak stačí tma + déšť a je o zábavu postaráno a je fuk v čem jedeš a jak dobré oči máš 😊