Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Auto dodala loni celosvětově 878.200 vozů, meziročně o 126.600 méně

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 878.200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126.600 aut.
Zpět na článek
12. 1. 2022 09:26
12. 1. 2022 09:40
12. 1. 2022 09:47
12. 1. 2022 10:06
12. 1. 2022 10:40
12. 1. 2022 11:41
13. 1. 2022 09:18
12. 1. 2022 09:35
12. 1. 2022 09:56
12. 1. 2022 10:18
12. 1. 2022 10:48
12. 1. 2022 10:52
12. 1. 2022 11:10
12. 1. 2022 11:29
12. 1. 2022 12:46
12. 1. 2022 10:40
12. 1. 2022 10:53
12. 1. 2022 11:45
12. 1. 2022 12:37
12. 1. 2022 12:38
12. 1. 2022 16:59
13. 1. 2022 09:50
12. 1. 2022 13:51
12. 1. 2022 15:01
12. 1. 2022 15:08
13. 1. 2022 00:05
13. 1. 2022 09:44
12. 1. 2022 09:26
Přestávky
Tomu nějak nerozumím. Zprávy plné katastrofických zpráv o nedostatkových součástkách, nucených zastaveních výroby a výsledkem je 13% pokles produkce? Myslel jsem, že to bude alespoň 70 % dolů :-) .
Rozbalit vlákno
6
12. 1. 2022 09:40
Re: Přestávky
jj
z toho podle cisel pokles v cine o 102tis, tedy pokles ve zbytku sveta jen o 25tis ...
Avatar - Emel
12. 1. 2022 09:47
Re: Přestávky
Tak je to pokles proti roku 2020, který byl taky špatný. 2019 to bylo 1,25M... takže za dva roky je to -30%... u automobilky, která jinak byla zvyklá na každoroční růst.
12. 1. 2022 10:06
Re: Přestávky
Tak snad najdou nějaké dobré zprávy pro akcionáře. Zvedli ceny, zruší nějaké smlouvy, vyhodí pár přebytečných zaměstnanců a mají zase na rok pokoj :-)
Avatar - Emel
12. 1. 2022 10:40
Re: Přestávky
Akcionář je VW a cílem není mazat někomu med kolem huby, cílem je budovat úspěšnou automobilku... a to neznamená jen ziskovou.
12. 1. 2022 11:41
Re: Přestávky
Automobilku už vybudovali, možná je na čase optimalizovat a přizpůsobit se novým podmínkám ;-)
Avatar - Emel
13. 1. 2022 09:18
Re: Přestávky
Pohřbít kdysi úspěšnou značku umí kde kdo ;-)
12. 1. 2022 09:35
china
nemyslim si, ze pokles prodeju aut o vic jak polovinu v chine je zejmena dusledkem nedostatku chipu, ale je to spis dusledkem blbosti Zapadu, kterej do chiny vyvez technologie, nechal si je ukrast, a ted nam chinsti komunisti ukazuji fakace.
zopakovala se situace mezi valkami, kdy Zapad pomoh s industrializaci bolsevickeho CCCP, coz se nakonec proti Zapadu obratilo.
pomahat komunistum je cesta do pekel
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Emel
12. 1. 2022 09:56
Re: china
Ty historické exkurzy máš dost zkratkovité...
Proti Německu se industrializované SSSR obrátilo ve chvíli, kdy Německo porušilo jejich dohodu... proti Francii a Anglii poté, co odvedlo zásadní kus práce proti tomu Německu.
Četl jsem zajímavý rozhovor s bývalým ředitelem CIA... ptali se ho, jestli zpětně vidí jako chybu podporu Talibanu. A on říkal, že to je těžká otázka. Že taky podporovali Stalina proti Hitlerovi i když věděli, co je zač... a taky za to později zaplatili... jenže v tu dobu byl Hitler větší problém a bylo potřeba ho vyřešit, tak to udělali.
12. 1. 2022 10:18
Re: china
nacisticke nemecko nebyl Zapad
rozlisuj mezi Zapadem a zapadem

Zapadem vezi valkami industrializovany CCCP nejprve pomahal svemu spojenci na zapade - nacistickemu nemecku - proti Zapadu (zejmena belgie, francie, velka britanie) dodavkami ropy, nerostnych surovin a obili, pote co Zapadem industrializovany CCCP napadl jeho zapadni spojenec hitler, Zapad CCCP pomahal zejmena materialne a dodavkami potravin, a nakonec po valce se Zapadem industralizovany CCCP proti Zapadu opet otocil.
a tahle otocka trva dodnes

jen poznamka k jednani mezi NATO a ruskem - rusko ma 6.5x mene obyvatel nez zeme NATO a 27x mensi HDP nez zeme NATO
rusko je v pomeru k zemim NATO poctem obyvatel a ekonomikou asi jako sri-lanka v pomeru k rusku.
tedy uplny prd
Avatar - Emel
12. 1. 2022 10:48
Re: china
Dnešní Západ je i to Německo.
Co píšeš zhruba nějak sedí, ale úplně vypouštíš boj SSSR proti Hitlerovi. Tak si zkus položit hypotetickou otázku - pokud by Západ nepomáhal SSSR, byl by Hitler poražen?
Podle mě ne (ono to i tak bylo poměrně těsné)... no a pak by vypadalo celé uspořádání Evropy jinak.
12. 1. 2022 10:52
Re: china
souhlas
a mam jinou hypotetickou otazku
byla by ww2, kdyz by se stalin nedohod s hitlerem o rozdeleni polska a evropy ?
Avatar - Emel
12. 1. 2022 11:10
Re: china
Byla.
Vem si, že ta dohoda byla až rok po Mnichovu, po obsazení Rakouska atd.
I kdyby SSSR zůstalo stranou a prostě si hledělo svého, Německo by normálně jelo svou expanzi na západní frontě. Možná by Německo bylo opatrné v Polsku... spíš ale ne.
A dokonce i kdyby - teoreticky - Stalin nezištně vyrazil Evropě na pomoc - tak by to nestačilo. Stalin Hitlera odrazil díky tomu, že se Hitler vydal daleko do zimního Ruska, kde bojoval i proti přírodě a proti logistickým problémům.
Možná by Německu chyběly suroviny... nevím, to už na můj vkus moc teoretizujeme a zase tak dobře se v tom neorientuju.
12. 1. 2022 11:29
Re: china
je to coby kdyby
anslusem rakouska ani ceskoslovenska zadna valka nevypukla
valcit se zacalo az tyden po podpisu spojenectvi mezi nacistickym nemeckem a komunistickym CCCP napadnutim polska hitlerem
a pak to rozjel stalin - polsko, finsko v 1939
hitlera politicky i hospodarsky posililo spojenectvi se stalinem
je otazka, jestli by hitler na jare 1940 zahajil ofenzivu na Zapad, kdyby nemel dodavky ropy, nerostnych surovin a obili z CCCP, kdyz Zapad prisun po mori blokoval
na hitlera taky probehla spousta atentatu, ktere na cas utichly, neco se mohlo povest
...
Avatar - Emel
12. 1. 2022 12:46
Re: china
No dobře dobře, dost spekulací...
Moje pointa je, že jestli se podpora SSSR v období před a během druhé světové obrátila proti Západu je minimálně sporné... protože ve finále industrializovaný SSSR zásadně pomohl tu válku vyhrát (a že to byla trošku z nouze ctnost apod., to je jiná diskuse).
Avatar - kruskar
12. 1. 2022 10:40
Re: china
V Číně to určitě není kvůli čipům, ale kvůli tomu, že absolutně nedokáží cenově konkurovat domácí produkci, která už dokáže nabízet srovnatelná auta o statisíce levněji.
12. 1. 2022 10:53
Re: china
a cim to asi bude?
ze bychom jim nase technologie prinesli na zlatym podnose az pod nos ??
12. 1. 2022 11:45
Re: china
A copak se proti tomu dalo nějak bránit? Nene my k vám nic dovážet nebudem, vy jste zloději, co nás okopírujou. Čína se otevřela, vyrostla a pro všechny automobilky světa představovala obrovský miliardový koláč, kam nešlo nevstoupit.
Kdyby si nějaká automobilka řekla, že tam dovážet nebude, tak by akorát sledovala, jak místo jejich stovek tisíc aut ročně ty stovky tisíc aut ročně dodává někdo jiný.
Avatar - Barry Lyndon
12. 1. 2022 12:37
Re: china
Tak jasně, kdo má miliardu a půl obyvatel, ten prostě tahá za delší konec provazu. Ono hlavně nešlo o dovoz, západní automobilky vyráběli v Číně a navíc ne ve svých, ale v pouze menšinově spoluvlastněných čínských firmách. Dobře s nima (náma) Číňani vyjebali.
12. 1. 2022 12:38
Re: china
Import aut do Číny je absolutně minoritní, drtivá většina 95% je lokální produkce. Kdo chce v Číně prodávat, nutně potřebuje tam i vyrábět :-!
Avatar - rohYpnol
12. 1. 2022 16:59
Re: china
Dnes už ale může mít fabrika 100% zahraniční vlastnictví a nemusí být spoluvlastněna Číňany.
Avatar - Emel
13. 1. 2022 09:50
Re: china
Jo, to je zajímavý obrat. Je ale otázka, jestli v tom není někde zakopaný nějaký pes... možná se jen prostě už naučili co potřebovali a teď si to budou už vyrábět sami... a evropské automobilky tam nechají, aby pochopily, že už je tam nepotřebují.
12. 1. 2022 13:51
Re: china
Část pravdy na tom je. Chybí tam ale ještě jeden a zcela zásadní faktor, který odepíše západní automobilky v Číně a udělá jim peklo i na jiných trzích. A především evropské automobilky budou bojovat o přežití.
Ten důvod je fakt, že čínské auto nejsou už tak špatné a tak se vláda rozhodla, že je třeba šířit osvětu. Asi jako když u nás by si patriot měl koupit Škodovku, tak něco takové je nyní v Číně, ale samozřejmě v trochu jiné síle. K tomu je třeba přičíst fakt, že kdo u nás chce být "patriot", tak si koupí max tu Škodárnu a nic jinýho mu nezbyde. To v Číně má takových hafo od levných sraček přes luxusní až po hromady elektrik. Samozřejmě užitkáčů je tam taky hafo. Takže když Čína hraje na nacionální strunu, vystrnadí západní automobilky řádově v letech. Toto už začalo před krizí. Čipy to jen maskují.
A ale tímto to nekončí. Vstupují na západní trhy a poškodí výrobu i zde. EU je na tom o to hůř, že třeba v Německu by dělala vláda a tamější automobilky různé problémy možné výstavbě čínských automobilek. Jenže třeba v Rumunsku nebo Bulharsku jim je to buřt.
Avatar - rohYpnol
12. 1. 2022 15:01
Re: china
Pro Čínu platí stále to srejne - A teď si vás koupím všecky!!!
Evropské automobilky upřednostnili rychlý snadný růst proti dlouhodobým cílům, udržení vlastního know-how. Evripské automobilky zkrátka prohospodařily budovnost. Žádná pomoc Číne se nekonala. Šlo jen a pouze o hamižnost evropských automobilek.
Avatar - rohYpnol
12. 1. 2022 15:08
Hrozné PR
Ty PR žvásty jsou vysloveně odporné. Jedna věc je dělat dobré PR. Druhá je dělat z lidí blbce. Dnes (nejen) Škoda čím dál víc dělá právě to druhé :no: :no: :no:

Konec Fabie kombi překroutit na tom, že přece rok je ještě ta stará takže je to fajn??? Překroutit nezájem o Enyaq u nás na tom, že jsme pozadu a že těch 1000ks je fajn? Překroutit že RS vlastně není třeba protože 1,5 TSI je dokonalost sama???

Dnes vyhrává zákazník?? Opravdu? Vyhrává když přišel o Fabii kombi, když přišel o 4válce pod kapotou? Když přichází o AWD? Když přichází o manuál?? Vyhrává když přichází o rodinná MPV se spalováky????

A proč lžete když vytváříte dojem že všichni můžou servisovat Enyaq když hned souběžně dodáváte to zásadní, že vlastně trakční okruh zvládne jen specializované centrum??? Tedy NAOPAK, plný servis Enyaqu zvládne málokdo že...A vyměnit lišty na stěračích Enyaqu zvládne opravdu každý....

Naopak - po celou dobu je nám do hlavy vtrloukan kkin o tom, jak je EV na servisu superlevný a nestojí to nic. Ale hák jde o servisy, tak náhle platí opak a práce a úkonů bídě takřka stejně a nic se nezmění?!? Aha... takže platí zároveň úplně opačné věci?!?

Nehorázně ubohé :no:

A stále mám tu neodpovězenou otázku - proč ten výrazný nárůst provozního zisku?? Kde se vzal, když výroba šla do kytek??
Rozbalit vlákno
3
13. 1. 2022 00:05
Re: Hrozné PR
Na komoru! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
13. 1. 2022 09:44
Re: Hrozné PR
Co z toho, co tady tak vehementně vyvracíš, tvrdí sama automobilka? Vlastně nic...

Zákazník dneska úplně nevyhrává... ale není to ani kvůli Fabii Combi, o kterou ten zákazník nikdy moc nestál... ani kvůli tomu jednomu tříválci v nabídce... ani kvůli nabídce AWD, které je dnes u Škodovky dostupné v nejvíce modelech v historii. Je to hlavně kvůli cenám a dostupnosti aut. Že mizí manuál, některé motorizace a karoserie je taky pravda.
Avatar - rohYpnol
13. 1. 2022 16:24
Re: Hrozné PR
Cože???? Jak vlastně nic???

A ten pán byl kdo???
Avatar - MS-sport
12. 1. 2022 15:27
Němci tu naši českou značku chtějí zničit!
Ten co tam teď přišel do vedení do čela z té JAR to je novodobej Reinhard Heydrich :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
12. 1. 2022 16:55
Pravda o Škodě v roce 2021
https://www.autoforum.cz/…se-vsim-a-vsude/
Rozbalit vlákno
1
Avatar - MS-sport
12. 1. 2022 18:29
Re: Pravda o Škodě v roce 2021
Hotovo.