Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto dodala loni celosvětově 878.200 vozů, meziročně o 126.600 méně

ČTK
Diskuze (31)

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 878.200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126.600 aut.

Důvodem poklesu je pandemie koronaviru i krize s nedostatkem čipů do palubní elektroniky. Škoda Auto o tom dnes informovala v tiskové zprávě.

Automobilka očekává, že se situace v dodávkách polovodičů bude postupně uvolňovat v druhém pololetí letošního roku. V předloňském roce firma dodala přes milion vozů. Bylo to o 19,1 procenta méně než v roce 2019, kdy dodala 1,242.800 vozidel. Důvodem poklesu byla taktéž pandemie koronaviru.

Video se připravuje ...

Na většině trhů zaznamenala firma pokles počtu dodaných vozů. Například v Číně dodala zákazníkům 71.200 vozů. Odpovídá to poklesu o 58,8 procenta. Naopak v Indii si společnost Škoda Auto po uvedení speciálně pro tento trh vyvinutého modelu Kushaq v roce 2021 výrazně polepšila. Zákazníkům tam dodala 22.800 aut, meziročně o 108,9 procenta více.

"Rok 2021 byl v historii společnosti Škoda Auto jedním z nejnáročnějších. Pandemie covid-19 spolu s nedostatkem polovodičů výrazně zbrzdily náš růst. Díky flexibilitě a nápaditosti zaměstnanců Škoda Auto, ale i úzké spolupráci s naším sociálním partnerem, Odbory KOVO, a dodavateli jsme společnost navzdory všem obtížím provedli uplynulým rokem s dobrým výsledkem," řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.

V západní Evropě dodala společnost v roce 2021 svým zákazníkům 409.000 vozů,což ve srovnání s předchozím rokem představuje pokles o 5,9 procenta. V Německu, na svém největším trhu, zaznamenala automobilka Škoda v uplynulém roce 136.800 dodávek zákazníkům, tedy o 15,4 procenta méně než v předchozím roce.

Ve střední Evropě dodala Škoda Auto loni 164.100 vozů, meziročně o 9,8 procenta méně. Na domácím českém trhu poklesly dodávky zákazníkům v období od ledna do prosince 2021 o čtyři procenta na 79.900 vozů.

Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka zákazníkům 35.800 vozů, o 9,2 procenta méně v porovnání s rokem 2020. V Rusku představuje 90.400 dodaných vozů ve srovnání s předchozím rokem pokles o 4,4 procenta.

Nejprodávanějším modelem byla v loňském roce tradičně Octavia, firma jich dodala 200.800 kusů, meziročně o 22 procent méně. Na druhém místě se umístil Kamiq s 120.700 dodanými kusy, oproti roku 2020 to bylo o 6,1 procenta méně. Nového, plně elektrického SUV Enyaq iV dodala Škoda loni 44.700 kusů.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Během loňského roku musela několikrát výrazně omezit či zcela zastavit výrobu kvůli nedostatku čipů.

ČTK
Diskuze (31)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
13. 1. 2022 16:24
Re: Hrozné PR
Cože???? Jak vlastně nic???

A ten pán byl kdo???
Avatar - Emel
13. 1. 2022 09:50
Re: china
Jo, to je zajímavý obrat. Je ale otázka, jestli v tom není někde zakopaný nějaký pes... možná se jen prostě už naučili co potřebovali a teď si to budou už vyrábět sami... a evropské automobilky tam nechají, aby pochopily, že už je tam nepotřebují.
Avatar - Emel
13. 1. 2022 09:44
Re: Hrozné PR
Co z toho, co tady tak vehementně vyvracíš, tvrdí sama automobilka? Vlastně nic...

Zákazník dneska úplně nevyhrává... ale není to ani kvůli Fabii Combi, o kterou ten zákazník nikdy moc nestál... ani kvůli tomu jednomu tříválci v nabídce... ani kvůli nabídce AWD, které je dnes u Škodovky dostupné v nejvíce modelech v historii. Je to hlavně kvůli cenám a dostupnosti aut. Že mizí manuál, některé motorizace a karoserie je taky pravda.
Avatar - Emel
13. 1. 2022 09:18
Re: Přestávky
Pohřbít kdysi úspěšnou značku umí kde kdo ;-)
13. 1. 2022 00:05
Re: Hrozné PR
Na komoru! :-) :yes: :yes: :yes: