Záleží jaký diesel máš na mysli, V6/R6 diesel je nesrovnatelně přijatelnější (zejména po zahřátí), než R4 diesel.
R4 diesel se dá pouze dobře utlumit, nic víc...
Ja to klidne posunu jeste dal, aktualni V8 TDI anebo minula A6 s biTDI znely vylozene dobre. Jop, je resp. byla to cista vyfukovina, ale co dnes neni(?).
Akorát, že ten skvělý V8 TDI už bohužel není moc aktuální. Měl jsem štěstí řídit i nové auto s V12 TDI (Q7/4L) a tam byl ten motor mnohem lepší, než "zbytek" auta.
Takze SQ7 nebo SQ8 uz nejsou? To me nejak minulo. Kazdopadne skoda.
A uprimne, ani nevim jestli jsem v aktualni generaci potkal nekdy A6 s BiTDI, teda S6 BiTDI, v provozu... jestli umi znit porad stejne, nebo to audi nejak zmrsilo (u koncernu z posledni doby by me to ani moc neprekvapilo).
O smyslu dieselových SQ7/8 nerozhoduje zákazník, ale emisní limity.
Zákazníci chtějí dieselové SQ7/8 a ještě dnes kupují raději starší skladové diesely, s patřičnou přirážkou!, než nové benzíny. A pokud si chtějí užít to brutální zrychlení, tak od toho je tu RSQ8.
Tohle je v mých očích typ auta, které je dokonalé jedno auto na vše. Velké pro rodinu, projede polňačkou, komfortní a rychlé na dálnici, takže nabrat posádku, plnou a hurá na konec světa :)
Měl jsem zkušenost, byť krátkou, s 55TDI a bylo to skvělé auto, i to dotykové ovládání mi zde nevadilo, jediné nad čím bych váhal je barevná kombinace :D
Ale zajímalo by mne, jak to auto vypadá v základu, protože cena příplatků je lidově řečeno na "jedno ASX" :D Když se podívám na položky, mám pár otázek - má to v základu LED? Statické? Co je komfotní klíč :D ? Jde o to, jak moc je tady připláceno za nějaké "drobné" vylepšení, třeba Vitual Cockpit plus a jestli to auto v základu za 1.8 mega má analog?
Jinak ještě nechápu, že auto s chybujícím infotainmentem, který se seká, dostane 5 z 5ti hvězd, ač jinak jízdně skvělé, tohle je taky součást auta..
Ty musíš být Svedek Horchuv nebo minimálně aspoň Diessuv. Skoro jenom chvalis a prakticky vůbec nekritizujes. Musíš být Svedek. Aspoň u Tesly to takhle funguje. Tak by to mělo fungovat i u Audi. ,:-)
Nejsem koncernista, ale k jistým produktům tohoto výrobce chovám obdiv, jak bych si nekoupil Golfa, tak takovéhle Audi bych vzal jistojistě do výběru, vždyť se podívej, co za to můžeš mít jinde, tady dostaneš dokonalej univerzál. Jse spíšem takzvaný Dieslový kazatel, nafta krásně táhne vodspodu a dá ti pěknou spotřebu, zvláště v takovéhle Audince s náhonem na všechny kola a velkým kufrem, kde odvezu pračku i sušičku :) Dokonce je to fmetle a na hlínách, sesle vepř a určitě by to šlo pořídit i fčipu :)
Nic proti ačkoli bych sám diesel v osobáku nechtěl. Akorát mě tady štve ta nevyváženost diskutérů Petrolheadů. Vychválim Prius a jsem špatnej. Vychválim TM3 a jsem svědek. Na rozdil od eko/elektro posuku typu Hamuny nebo Vita se snažím o objektivitu. Ale to nestačí. Jednou pochválím EV a doživotní nálepka zkratoblba. Ale jsem už zvyklý, ať si pindaji.
Jde o to, že chválíš Prius i u testu Tranzita :D A to stejné s Teslou...
A s tim dieslem v osobáku, dříve jsem ho vyžadoval, dnes už bych bral radši benzín, mimo určitých kategorií aut a motorů, tady to V6 TDI prostě jede pěkně a s takovou velkou "krávou" hýbe bravurně a se slušnou spotřebou.
Romane promiň, že to řeknu na plnou hubu, ale stalo se z tebe opravdu jelito. Ozzman jen vyjmenoval klady auta, respektive této koncepce velkého, silného, úsporného kombi co zvadne i horší cesty a ty reaguješ jak malé ukřivděné dítě. Je smutné, že nevidíš a hlavně nepoznáš rozdíl v tvých absolutně nekritických komentářích, co působí jak uctívání modly a běžné konstatování a normální chválu bez znaků modliteb, jako napsal Ozzman.
Elone náš, jenž jsi na nebesích,
posvěť se jméno tvé.
Přijď elektrické království tvé.
Buď vůle tvá jako v space X tak i na zemi.
Teslu Model 3 naší vezdejší dej nám dnes.
A odpusť nám naše viny a touhy na dlouhý dojezd,
jako i my odpouštíme našim viníkům.
A neuveď nás ve spalovací pokušení, ale zbav nás od zlého dieslového!.
Amen a po Superbu TDI hoď kámen. "
Já bych tady něco napsal o našem Meganu s keyless z roku 2008, ale pak bych byl jak Roman :-[] Jasné, díky.
I tak bych s tím uměl v základu žít, ale když jsem se podíval na konfigurátor, tak 1,9M + metla a kola a jsem na 2,1M :-[]:-[] Asi to fakt není pro mě :D
Mě překvapuje, že takovej autista jako ty, netuší, jak to chodí u prémie co se výbavy a příplatků týče. To je pak to trapně vtipné, co čtu a slyším každý den (ne od tebe, ale všude), že za cenu Passata, Superbu, Mondea může mít A6, 5-er, E-klasse atd... Jen jaksi zapomínají na kouzelné zaklínadlo "Cena již od"
Bohužel potom často frantík, či korejec má za 1/3 ceny lepší výbavu v základu, nežli ta prémie, která je často solidní holobyt.
U Passata/Superbu to máš na 3-5 stránek A4 a u Audi A6/7 tak na 20 stránek.
Vím, nebo spíš tuším, jak to u prémie chodí (nekupoval jsem ji) a to právě u těch alternativ k mainstreamovému D segmentu, tzn nepřekvapí mne, že A4 za cenu Passata bude holobyt (nebo nějaká ta entry level A6 2.0TDI)., ale překvapí mne, že tohle není rozhodně základní Audi a už vůbec né základní verze ( 210kw TDI Allroad) modelové řady A6 a ta tyhle věci taky nemá, no nic, jsem poučen :)
No u prémie fakt neexistuje nic moc jako "základní verze pro danej motor" a motory v podstatě vůbec nejsou vázaný na výbavu. Takže můžeš mít A6 se 160k naftou a v plný palbě, stejně jako 300k šestivál úplně holej... prostě můžeš cokoliv.
(ne jako že 2.0TSI můžeš v Passatu jen do Highline - kdyby byli jako v Audi, nechají tě dát nejsilnější TSI i do Trendline)
Jedno jaka trida, jedno jaka premie, ale vzdy cekej vse za priplatek :-)
Na druhou stranu az si priplatis dostanez obycejne vyssi kvalitu / vic funkci schovanych za stejnym pojmem. Neni keyless jako keyless, neni HUD jako HUD atd.
Chápu, jen některé takové blbosti bych čekal alespoň v základní verzi už bez příplatku, že to nebude mít v základu Superb, je logické, A3 a A4 dejme tomu taky ne, ale A6 Allroad.... Ok, nebudu to pitvat :D
Som rád že si predsa len nedezertoval a stále uznávaš autá so spalovacím motorom.Ja si myslím že z áut D3 ktorékolvek si vyberieš tak neurobíš chybu lebo je to vrchol automobilovej techniky.To auto to má za 5 oprávnene je super.Ale ja by som si radšej zobral MB E All-Terrain.
Koukal sem, že mají ještě v nabídce TFSI 250kw 3.0. To by mohlo být zajímavé srovnání, spíše tedy se silnějším TDI 55, ale když tohle jezdí za 7,3, jak to bude u benzínu.
Jojo, navzdory nesmyslům v mnoha recenzích, kde si nejsou schopni ani opsat data výrobce a už vůbec ne si všimnout chování převodovky, nebo toho, že to končí na čísle 7, ale do testu napíšou 8 a hydroměnič...
Známej si teď koupil A7 s tímhle pohonem a není nadšenej po přechodu od ZF8. Jako dá se to, ale ZF je ZF.
Az taky univerzal to nie je, na dialnice a vylety do ruska a okolia v pohode, rovnako do terenu, ale po meste a okoli, kde jazdim 90 % by som tym jazdit nechcel :-) Skor taka specialita teraz na lyzovacku, nalozit, odletiet do Tatier, ku vleku, a naspat domov. Len keby nemerali na tych dialniciach. A po dovolenke by auto stalo v garazi.
To bych mohl. Teda, kdybych chtěl utratit nejmíň 2x tolik co za Variant.
Ale jinak tento koncept považuju za dokonale univerzální auto na všechno.
A opravdu má kufr jen 1130 litrů po sklopení sedaček? Fakticky?
Jak jinak si vysvětlit, že chtěl Allroad zařadit do "best-off". Mám obavu, že pomlčka a jedno "f" jsou ve větě jaksi navíc.
Vyjma dotyku jde o typický Allroad...jemný, pohodlný, konejšivý, na limitu neotáčivý, ať má příplatkový zadní diferenciál nebo ne. Převodovka sametová, fajn sedačky, spousta místa a skoro dokonalý pohon (ano tankovat se bohužel stále musí).
MMI nikdy nedosahovalo kvalit iDrive, takže po něm tak smutno není, škoda je rezignace na tlačítka klimy či ovládání podvozku nebo jízdních režimů. Systém á la Range Rover by mu slušel mnohem lépe. MB se snaží nepříliš úspěšně Allroadu konkurovat s E, BMW vůbec nereagovalo a Volvo při vší úctě k V90CC nemá oproti V6 verzím co nabídnout.
Více než obstojný solitér. ;-):yes:
Taky mi vzdy sedel idrive vic (snad az na jeho uplne prvni generaci, ktera byla v mnohem k vzteku a krmitko pro ptacky by v te extra kaplicce udelalo kolikrat lepsi sluzbu), ale MMI jak ho zname jeste z minule generace je urcitw skoda. Pokud tu byl dalsi vyladeny, premie hodny system, melo ho prave audi.
Prepojiteľný zadok má minimálny vplyv na spotrebu, lebo aj keď rozpojíš spojku, tak všetko železo sa stále točí, len nie je hnané od prevodovky, ale od kolies. Pre reálnu úsporu by si musel odpojiť aj zadné poloosi.
To jsem takhle nemyslel, chtěl jsem ukázat ekvivalent A6 allroad s teoreticky stejným pohonem (horším, protože to není quattro), ale také automat, také 4x4 a také diesel a právě ten R4 2.0 žere stejně, jako tady mnohem výkonější V6TDI.
Reálny rozdiel v spotrebe bude možno deci. Železo stále vozíš zo sebou a stále sa aj točí. Prepojiteľná štvorkolka bude možno o niečo ľahšia, oveľa lacnejšia a hlavne sa ňu ľahšie ladia asistenty. Subaru udávalo kompatibilitu s asistentmi ako hlavný dôvod výmeny diferenciálu za spojku. V USA sú stále dostupné verzie s diferenciálom, ale nemajú eye sign.
a možno aj nie. BMW udává rozdíl ve spotřebě mezi 530d a 530xd 3 deci. u rozpojitelného pohonu všech kol. stálý bude aspoň půl litru až litru.
edit: není těžké najít auto s quattrem a bez ve stejné výkonové verzi, ale já jsem to dokázal:
přední kola průměr 6 https://www.autoweb.cz/…-tdi-150-k-2016/
quattro průměr 7 https://autoroad.cz/…uattro-odchazeni
Snad jeste vic nez spritmonitoru a podobnym verim v tomhle leasingovkam. Cisla co pise pro 5er:
520d 6,0l
520xd 6,2l
530d 6,4l
530xd 6,8l
540xd 7,4l (tu nevidim realny duvod na takovy odskok od 530xd, spis bych si tipnul ze si ridici 40d proste jen vic uzivaji)
Vďaka za čísla, ale téme nebola 4x2 vs 4x4, ale 4x4 cez spojku vs 4x4 s diferenciálom.
Ale keď už si to nadhodil, tak u zadakolky máš principiálne menší nárast spotreby ak z nej spravíš 4x4. Pridáš menej železa, čo musíš voziť a roztáčať, ako u predokolky.
Ano. FWD nebo RWD - spotřeba X
Pripojitelny pohon X plus 3 deci - ne deci - oficiální čísla napr BMW, která uvádí jako normovanou spotřebu - snad si výrobce sám nepíše víc, ne?
Staly pohon všech kol - plus 0,5 litru až 1 litr navíc !
To mi ako chceš tvrdiť, že tým, že sa točí jeden diferenciál navyše(pričom vypadne spojka s hydraulikou) stupne spotreba moderného motora o 0,7 litra. Ale tým, že pridáš ďalší diferenciál a poloosi. Pri predokolke aj kardan. Stúpne spotreba o 0,3 litra. Aj premýšľaš o tom čo píšeš?
Mezinápravové spojky vládnou trhu
Důvod je prostý. Díky tomuto řešení se výrobcům podařilo snížit třecí ztráty, což má jeden velký benefit v tabulkových emisích a spotřebě paliva. Čtyřkolka s tímto řešením se tak může v některých zemích, kde se daně platí právě podle emisí CO2 (tedy spotřeby paliva), dostat do nižších daňových sazeb než konvenční řešení stálého pohonu všech kol konkurence s vyššími ztrátami a tedy i emisemi.
A4 se stejným motorem, výrobce uvádí spotřebu 3,8 u pohonu předních kol, 4,7 u Torsenu... proč asi? přidává si schválně?
aj premýšlaš o tom co píšeš?
Aktuální model A4 40 TDI:
Druh pohonu: Pohon přední kol
Spotřeba paliva při kombinovaném provozu, v l/ 100 km: 5
Druh pohonu: Permanentní pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem
Spotřeba paliva při kombinovaném provozu, v l/ 100 km: 5,9
výrobce lže? zhoršuje výsledky? aby si zhoršil emise? oficiální čísla z oficiálního webu výrobce!!!
Ale ty stále dávaš porovnanie 4x2 vs 4x4.
A4 je predokolka, takže ak z nej chceš spraviť 4x4, tak pridáš 100kg železa, ktoré sa stále točí. Tam je najväčší dopad na spotrebu, ale to už som hore písal.
Rozdiel v spotrebe pri systéme so spojkou a bez by som bral ako argument u VW, ale nie u prémie. Tam je to len osieranie zákazníka. Audi nemá problém vypýtať si tisícku navyše a pokryť emisnú pokutu. Takto bude pri 4 valcoch pridaná hodnota oproti VW len lepší interiér a odhlučnenie. Ale biznis plán bude zvaliť to na emisie. Zobrať tisícku navyše a ešte ušetriť na výrobe.
Achjo. Četl jsi ten článek? Najdi si kolik udává výrobce spotřebu Oktávka FWD vs haldex a řekni mi, jestli je to taky o litr víc… budou to tři deci tipuju. Torsen litr
Sto kilo železa zvýší spotřebu o litr? Takže plné auto lidi rovna se spotřeba plus 3 litry? Zoufale blábolíš
X-drive váží 70 kg a udělá tři deci !!!
Neviem kde si vyhrabal tie čísla, lebo podla špecifikácii Audi je pri 40TFSI rozdiel v spotrebu 4x2 vs 4x4 0,2 litra podla NDEC a len 0,1 pri WLTP. Ak pozriem podobný motor z roku 2014 u A4 s torsenom, tak rozdiel v spotrebe proti 4x2 je 0,4 litra. https://www.automobile-catalog.com/…_8_tfsi_170.html https://www.automobile-catalog.com/…fsi_quattro.html
Čo jasne potvrdzuje, že prechod na ošialené systémy pohonu 4x4 u Audi je len osieranie zákazníka. 0,1-0,2 litra nadpostreby by sa v cene ľahko stratilo.
A proč bych řešil neaktuální model? Ukazuju ti na příkladu stejné motorizace - jednou model s pohonem předních kol, jednou s Torsenem - tzn prave Quattro - abych do srovnani přidal stejný model s haldexem - to bohužel nesvedu. Ale muzu najít jiný model, FWD vs haldex a tam určitě nebude rozdíl 0,9 litru - ale daleko menší. A protože ten rozdíl se opakuje vícekrát, nejde o náhodu - staly pohon všech kol znamená větší spotřebu paliva.
Prečo predošlí model? Lebo stále tvrdíš ako permanentná štvorkolka zvýši spotrebu. Tak som ti ukázal aktuálny model zo spojkou a predošlí s torsenom. Takže sa dá spraviť dobrý obraz o tom koľko by spravil stáli pohon všetkých kolies. Do 0,2 litra by sa v pohode vošli. Ale ako vidím na tvojom príklade, tak ľudia im tie rozprávky žerú. V dnešnej spoločnosti chýba kritické myslenie a technické znalosti.
A mimochodom tie čísla na audi.cz nesedia.
cituji:
To mi ako chceš tvrdiť, že tým, že sa točí jeden diferenciál navyše(pričom vypadne spojka s hydraulikou) stupne spotreba moderného motora o 0,7 litra. Ale tým, že pridáš ďalší diferenciál a poloosi.
...a jako důkaz svého tvrzení dáváš motor z roku 2014 :-):-):-)
těžko můžu najít a to už se opakuju stejný motor v provedení haldex, quattro fwd, ale můžu najít
A6 se stejným dvoulitrem a pohonem předních kol vs haldex nebo co je to zač, prostě připojitelný pohon všech kol:
A6 40 TDI FWD 150 kw - spotřeba 4,3 - 4,7
A6 40 TDI quattro ultra 150 kx - spotřeba 4,7 - 5,0
což jsou zmiňované 3 deci u připojitelného pohonu všech kol
a rozdíl mezi poctivým Torsenem a FWD u zmiňované A4, protože nevím o jiném autě, kam by se to dávalo. čemu máš věřit? klidně věř tomu, co píšou na Audi SK, že pohon všech kol spotřebu snižuje, hodí se ti to do karet, ne?
a tady ještě jeden z mnoha článků, kde se opakuje totéž: stálý pohon všech kol zvyšuje spotřebu paliva a to více, než připojitelný pohon všech kol https://www.cebia.cz/…-pohon-vsech-kol
ale už fakt končím, protože tvoje kritické myšlení zjevně nemám šanci změnit, protože boj s lidskou blbostí nemá nikdy vítěze...
Ty tuším nevieš ani čítať. Ja som nepísal, že 4x4 má nižšiu spotrebu len som uviedol reálne rozdiely spotreby pre aktuálnu A4 a predošlu A4.
A to, že sem budeš postovať X všeobecných článkov bez reálnych dát nemení nič na tom, že si Audi zo svojich zákazníkov robí srandu. Predáva im horši systém pohonu za to, aby ušetril max 2000 EUR na pokute. Základ je len dobre zblbnúť ľudí. aby si mysleli, že to výrobca robí pre ich dobro a koľko vďaka tomu ušetrí na spotrebe.
opakuju co jsem psal výše - výrobci hledají každou desetinu litru, viz start stop systém, který reálně ušetří opravdové minimum. že je systém zapojující čtyři kola přerušovaně úspornější než systém pohánějící čtyři kola stále o něco úspornější než známý fakt. a můžeš nad tím kroutit hlavou jak chceš, je to tak. představa, že Audi se zříká svého rodinného stříbra kvůli vydělaným pár tisícům je naprosto směšná, kdyby to tak bylo, přestali by ten systém užívat úplně. nechávají si ho pro vrcholné modely.
To ultra quattro je limitováno max. kroutícím momentem (motoru), stejně jako S-tronic se kterým se zpravidla kombinuje. Proto ho relativně silné (V6) diesely a vrcholné benzíny (RS) ani mít nemohou.
Vzhledem k tomu, že se ultra quattro nekombinuje s tiptronicem (hdm), tak je celkem jedno, jestli je ten limit (500Nm) primárně (jen) k vůli převodovce, nebo i kvůli samotnému ultra quattru.
Každopádně konkrétně u A6 allroadu má u.q. jen 40TDI(400Nm), 45TDI(500Nm) a 55TFSI(500Nm), naopak 50TDI(620Nm) a 55TDI(700Nm) jej nemá.
U vrcholné RS6(800Nm) by byl případně navíc problém s tím, že u.q. neumožňuje kombinaci se zadním sportovním "difem".
A6 Allroad to má trošku inak a ešte komplikovanejšie. Beznín má naozaj quattro ultra (t.j. haldex), ale nafta podľa výkonu, základ 40TDI má lacnejšie quattro ultra a od 45TDI vyššie je už plnotučné quattro, t.j. stály pohon všetkých kolies quattro so samosvorom.
A popravde mi tú logiku hlava neberie, tak 180 kW dízel už má plnotučné quattro, ale 250 kW benzínový šesťvalec má len lacnejší Haldex. ;-\
ne, ultra odpojuje kardan z obou stran a to velmi komplikovaným - a proto i pomalejším - způsobem. Navíc jsou jeho přínosy diskutabilní (diplomaticky řečeno) protože jedna část pohonu se sice zastaví, ale druhá se roztočí a ještě k tomu opačně
Aha! Tak to díky za odkaz. Já byl celou dobu přesvědčený a mnoho "odborníků" to tak prezentovalo, že Ultra je to samý co Haldex, ale teď vidím, že to mají u Audi o hodně víc sofistikovaný a že neměli pravdu a já to blbě papouškoval.
To zpětně roztočení plyne z principu diferenciálu a je závislé na otáčení hlavního kardanu a má nepatrné setrvačné hmoty ve srovnání se vším okolo, že to asi nebude problém. Jakmile se kardan připojí, tak se ten chod zase plynule synchronizuje se zadní poloosou.