Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Odbyt koncernu Volkswagen se loni propadl na desetileté minimum

Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se v loňském roce snížil o 4,5 procenta na desetileté minimum 8,9 milionu vozů.
Zpět na článek
13. 1. 2022 11:14
13. 1. 2022 12:59
Avatar - Tomogo
13. 1. 2022 10:57
Jen můj osobní názor...
... pokud budou vyrábět auta s ovládáním všech oken jen dvěma tlačítky, bezrámová okna dveří, nesmyslné dotykové ovládání všude kam se podíváš, které navíc moc nefunguje a další kraviny jen aby auto bylo "cool", tak za mě ať jdou k čertu.
Ale chápu, že jsem v menšině, protože lidi koupí všechno s logem VW, i kdyby to byl totální krám stejně jako byly obě moje CC.
Rozbalit vlákno
0
13. 1. 2022 11:04
Teď jde o tom, zda..
ten propad znamená, že zákazníci koupili u konkurence a tím jsou nenávratně na roky ztraceni, nebo čekají, až se VW probudí z čipového spánku.
Rozbalit vlákno
10
13. 1. 2022 11:13
Re: Teď jde o tom, zda..
- Soukromí zákazníci už jsou jinde dávno.
- Fleety postupně dost omezují, firmy nemají tolik peněz.

Blbé pro ně je, že marže na fleetu je oproti retailu nízká. Automobilky prodávající koncovým zákazníkům jsoi na tom bilancí o dost lépe, i když mají menší počet prodaných kusů.

Největší průser koncernu je to zaměření na firemní flotily. Základní výbava a v tom diesel. Už desetiletí se na tom nic nezměnilo. Tohle je moc vpřed neposouvá.
13. 1. 2022 11:50
Re: Teď jde o tom, zda..
z tohoto týdne u nás- měníme po 3/5 letech Octavie 2,0 TDi DSG Style, najeto cca 50- 70 tis., . Nákup pro nás 587 600,- + DPH (711 tis s DPH) v roce 2018. Nyní nabídka Leaseplanu- 517-588 tis Kč. Barva bílá, docela nářez, co?
Avatar - petr petrumr
13. 1. 2022 15:28
Re: Teď jde o tom, zda..
a co budete kupovat místo té octávie? Nebo to bude stejný auto dotovaný státem?
13. 1. 2022 16:57
Re: Teď jde o tom, zda..
Octavie, už jsou rok objednané ,ale nebyly čipy :)
Avatar - petr petrumr
13. 1. 2022 19:30
Re: Teď jde o tom, zda..
joo, tak dotace a uloženky budou z moravy nebo s čech. Radím vyměnit brzdovou kapalinu a vystříkat dutiny, neboť to stojí na vodě a ta tráva tu vlchkost vytahuje.Myslím, že ani motor ABS nebude běhat jak má, ale chtěl bych poznat toho, co má na starosti nákup vozidel a důvod proč vybral octávii.
Avatar - Emel
13. 1. 2022 16:59
Re: Teď jde o tom, zda..
Hm, to je zajímavý... tady se žádnej velkej cenovej skok nekoná.
Avatar - petr petrumr
13. 1. 2022 15:31
Re: Teď jde o tom, zda..
Policie bude zase kupovat SCALA, ale ta zveřejněná cena na jedno auto se nedá spočítat, vychází předraženě. Tak už cenově leze do(nad) octávie a na fleet škodovka pořádně přitvrdila.
13. 1. 2022 11:41
Re: Teď jde o tom, zda..
kurec , tady je ale vymaštěnců, napíšu úvahu k tomu, zda zákazníci čekají, nebo koupili jinde, a ti blbouni mi dají mínusy. Fanatici v zajetí vlastního omezení...
Avatar - Mikesus
13. 1. 2022 11:45
Re: Teď jde o tom, zda..
To vubec neres. Minusy tady lítají normálně od některých individuí. Takze dělej, že to neexistuje. Kdo nesouhlasí, ten ti k tomu napíše svůj názor.
Avatar - Emel
13. 1. 2022 12:11
Re: Teď jde o tom, zda..
Čísla říkají, že trh rostl o 4% a koncern 4% ztratil... takže určitě je tu ztráta tržního podílu.
13. 1. 2022 11:14
Zadotujeme
Nevadí, zadotujeme. Čeští zaměstnanci koncernu by ostatním daňovým poplatníkům mohli poslat alespoň děkovný dopis.
Rozbalit vlákno
1
13. 1. 2022 12:59
Re: Zadotujeme
Nechodíš do práce? Dostaneš přidáno :) Holt, škoda je že ta Škoda tak daleko a nemůžu tam pracovat...
Avatar - .StenLi.
13. 1. 2022 11:19
VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Paci sa mi ze VAG konecne pochopil realitu automobiloveho trhu, nevyhnutnost prechodu na BEV a dolezitost vlastnej vyroby velkeho mnozstva baterii pre dosiahnutie slusneho zisku na nich. Postavenie 6tich fabrik na baterky do 2030 je toho jasny dokaz, ktory chvalim, ale ten kto manazmentu slubil liderstvo na trhu 2025 asi nekalkuloval spravne. VAG planuje vyrobit v roku 2025 1,5 milionva EV (BEV+P/HEV).Tesla vyrobila v 2021 skoro milion BEV a VAG iba tretinu EV (iba 263k BEV) a Tesla rozbehne tento rok vyrobu v novych hotovych fabrikach Giga Berlin a Giga Austin, doterajsi milon dosiahli vyrobou v Giga Fremont a Shanghai (motory a battery packs v Nevade) pricom fabrika v Berline je vacsia ako ta v Shanghaii a Giga Austin je najvacsia aku Tesla postavila a Tesla planuje stavat v nasledujucich rokoch dalsie fabriky v Cine a Indii. Predpoklady objemu buducej vyroby Tesly v 2025 maju velky rozptyl, od 2,5 miliona do 10 milionov, takze nasobky optimistickych planov VAG, takze neviem si predstavit ako by sa mohli stat lidrom na EV trhu, ked uz Toyota predala minuly rok 2 miliony EV (P/HEV).
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Ungalabunga
13. 1. 2022 11:44
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
To asi PR vzkaz pro akcionáře.
13. 1. 2022 11:45
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
tak né všem se tvary Tesly musí líbit, takže ten růst se může i zaseknout. Nicméně souhlasím, že VW ve svých plánech pozapomněl na náskok ostatních automobilek- Tesla, Hyundai/Kia, Toyota a x-desítek čínských firem v čele s BYD.
Avatar - .StenLi.
13. 1. 2022 12:19
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
To uz riesis dopyt, nie vyrobu a dopyt je u Tesly nasobne vyssi ako u vacsiny automobiliek, takze s tym by som sa netrapil, Europa sa uz nevie dockat Made in EU Modelu Y s najpokrocilejsou zlievanou karoseriou na trhu a neskor so 4680 bateriami, tam skor vyrazne utrpi VAG Cross/SUV trh. Ked pride Model 2, dopyt sa este zvysi. VAG ma stale problem s dodavkami baterii a chipov ktore Teslu netrapia a s navysovanim vyroby VAG iba zvacsi svoje problemy suvisiace aj so zastaralym dizajnom BEV a architekturou kabelaze. Marza Tesly je stale vyrazne vyssia ako u VW a na tom musia velmi popracovat (aby neskoncili ako GM a Nissan) a to aj planuju so stovkami miliard eur :yes: ale lidrom nebudu ani v 2025 a ani 2030 si myslim.
Avatar - twistedTSD
13. 1. 2022 23:43
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Tesla umí dvě věci, úsporný pohon a naslibovat hory doly (tentokrát už se fakt auto nerozpadne cestou z showroomu a do roka tu bude dostupný model za 20 000 €, určitě).
Avatar - Ondore
14. 1. 2022 07:35
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Naslibovat hory doly? Nie viac ako iní. Alfa Romeo v 2014 sľúbila 8 nových modelov, aktuálne má plán, že do roku 2026 uvedie každý rok nový model, rád si počkám. VW v roku 2013 sľuboval 14 hybridov, ak dobre počítam, nemajú ich dodnes. Takto môžeme ísť naprieč celým priemyslom, daj Tvoju obľúbenú automobilku, pozrieme sa, ako sa jej darí s plnením vecí, čo sľúbili. Tesla mala na časť termínov meškanie, časť oproti sľubom predbehla, ale pokiaľ si pamätám, tak okrem avizovaného Plaid+ zatiaľ nezrušili žiadne iné modely.
"tentokrát už se fakt auto nerozpadne cestou z showroomu" - povedal by som, že väčšie zmätky padajú Tebe z úst.
13. 1. 2022 12:58
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
"Postavenie 6tich fabrik na baterky do 2030 je toho jasny dokaz"

To je dosti chabé předsevzetí... Navíc to není jen tak. Začít prakticky z ničeho je výzva jako prase a i takové Tesle dost dlouho trvalo, než se do výroby vlastních baterií odvážila. VW má zkušenosti nula a CATL resp LG (dvorní dodavatelé baterek VW) mu asi know how, kterak vyrobit baterky, nedají. Tohle je běh na dlouhou trať a obávám se, že to je tak trochu naivní plán. Ostatně bylo by pak podivné, že navazuje další spolupráci se Samsungem, BYD, SK Innovation, apod. Těch bombastických plánů ohledně elektriky slyším z koncernu víc a víc a zatím skutek utek. ID je jeden velký průšvih a moc mi to jak game changer nepřijde.
Avatar - .StenLi.
13. 1. 2022 13:58
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Zmysluplna diskusia si vyzaduje vacsie mnozstvo faktickych informacii. 6 fabrik je velmi vysoke cislo, VW samozrejme nezacina od nuly, roky vyvija baterie, technologiu ich recyklacie, vlastni, alebo investuje do mnohych spolocnosti ktore sa tomu venuju,
Tesle to tiez netrvalo dlho, zalozili s Panasonicom v rekordne kratkom case spolocny podnik. Toyota prakticky nepredava ziadne BEV ale ma dlhe roky vyvoja a vyskumu baterii aj spolu s BMW, niekedy jej BEV vyrabala Tesla, odvtedy si robi vyvoj a vyskum sama a s mnohymi dalsimi spolocnostami, netreba ziadne darovanie know how, bateriovy trh je najrychlejsie rastucim trhom sucasnosti, samozrejme ze donho najvacsie automobilky sveta investuju uz roky, niektore od 1996, ale robili kompromisy alebo big oil ovplyvnene rozhodnutia ktore zamrazili BEV aktivity kym im Nissan s Teslou neukazal ze sa to da, aj ked Nissan sa strelil sam do nohy. To ze VAG ma stale vacsie objednavky od roznych dodavatelov je uplne prirodzene, tak isto ako Tesla nakupuje baterie od CATL a LG, pretoze dopyt po BEV je len na top 3 trhoch vyrazne vyssi ako celosvetova vyroba baterii. Skutky VAG su ocividne, staci porovnat ako rychlo predbehli niekdajsieho najvacsieho vyrobcu BEV Nissan. ID urcite nie je prusvih, ma velky uspech v predajoch v ramci vsetkych koncernov aj ked je to oproti Tesla modelom technicky nepodarok kvoli nezmyselnym kompromisom a kopirovaniu neduhov z ICE ktore Tesla nepozna. Ak spravia dalsiu platformu a modely na nej zalozene spravne a zaroven vo velkom rozbehnu vyrobu baterii, mozu sa v 2030 uchadzat o post najvacsieho vyrobcu BEV na svete, kedze investicie maju zatial najvacsie.
13. 1. 2022 16:26
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Tak já neví, ale oproti Enyaqu je ID fakt "nepodarok" jak prase a divím se, že po tom někdo šáhne, když Enyaq....
Avatar - .StenLi.
13. 1. 2022 16:42
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
EnyaQ aj ID.4 maju rovnaku techniku, rozdiely su male, tak ich vnimam ako jeden typ auta, prave rozdielny dizajn tvori zmysel roznych znaciek pod jednym koncernom takze uspech VAG.
13. 1. 2022 21:05
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
VW začíná od nuly. Vyvíjet může co chce. Investovat může kam chce. To dělají všichni. Jenže postavit si vlastní fabriku a optimalizovat ji tak, aby byla konkurenceschopná, to není jen tak. To je to nejsložitější. Nepovedlo se jim to pořádně ani s elektromobily, na kterých díky pomalé výrobě prodělávají a pak si stěžují. Holt aby taky ne, když konkurence vyrobí jeden kus 3x rychleji... Pošuk s raketama, který začal od nuly a vyrábí auta 10 let, je může učit jak se prodávají elektromobily. A teď se vrhnou na pole neorané, o kterém mají víceméně spíše teoretické znalosti a rozhodně nesahají baterkářům znalostmi a zkušenostmi ani po kotníky. Ti totiž v roce 2030 budou zase úplně někde jinde. VW je pomalý a nepřizpůsobivý.

Tesle netrvá nic dlouho. Za pár let udělala tolik, co VW celá desetiletí. A jsou to pořád ty stejné fráze. Tamten sdílí vývoj kdesi, onen plánuje do roku XY cosi, všichni budou vyrábět mraky a mraky baterií, ale je to pořád bude bude bude bude bude.

"bateriovy trh je najrychlejsie rastucim trhom sucasnosti"

To je právě ten problém. Baterkáři a elektromobiloví giganti, kteří jsou daleko napřed, si patenty pokryli hromady možností a na automobilky zbyde buď kupovat od baterkářů a nebo vyvíjet něco jiného. Varianta B se pak zaobalí do frází "vyvíjíme/spojili jsme se s XY, plánujeme, bude,..." a kdo neumí číst mezi řádky, ten se dostane do klamu, kdy to vypadá, že stávající evropská produkce je na tom vlastně v pohodě a ještě to těm nulám z výhodu a USA dá pořádně sežrat.
To VW měl být ten, kdo určuje trend. To VW je největší automobilka na světě. Tam měli vznikat ty nejlepší baterie a pohony. A teď nejsou schopni ani nabídnout do levných modelů LFP baterku. Protože sami nemají a nemá jim ji kdo dodat. Tak šoupaj nohama po zemi a koukají jak jim ujíždí vlak. ID.3 by měl s levnější s slabší LFP v základu docela šanci. Takhle má kulový.
Avatar - .StenLi.
14. 1. 2022 10:02
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Vidim ze si stale ides svoje nezmysly, ktore nekoresponduju s realitou.. Ziadna automobilka okrem Tesly si nevyraba baterie sama, VW naopak predava najviac BEV zo vsetkych ICE autmobiliek a samozrejme je nezmysel ze prerabaju kvoli pomalej vyrobe, ta je limitovana obmedzenym mnozstvom baterii, vyroba nie je pomala. Napr. vyvoj Audi e-tronu by bol zaplateny pri predaji 600k kusov, to nie je mozne kvoli baterkam a ani to VW neplanoval mat v pluse lebo jeho vyvoj pomohol aj pri vyrobe ID. a vsetkych dalsich modelov v koncerne.

Nebudem ta presviedcat faktami.. maj svoju alternativnu realitu, v ktorej VW zacina od nuly a uplne zlyhal, tak si uzivaj ;-)
14. 1. 2022 13:17
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
"Ziadna automobilka okrem Tesly si nevyraba baterie sama"

Zajímavé. Jeden z největších výrobců elektrik BYD si baterie dělá sám. Nabízí i elektrické dodávky a autobusy. Vyrábí i mraky baterií do velkokapacitních úložišť. A baterie nabízí i jiným automobilkám. Ale to ty nevíš, protože asi žiješ kdesi ve snu VW.

Výroba pomalá je. To je boužel fakt, který nejsi schopen pochopit. Tesla vyrobí trojku za 10 hodin, VW se plácá celých 30 hodin. A VW má nový velký plán. Prý to stáhne ideálně na 20 hodin. Tesla chce stáhnout čas na 8 hodin.

A jakože VW prodá nejvíc elektrik z ICE automobilek znamená co? Jako že je nejlepší? Jo, to dává smysl :-D A je to výhra jako prase, když byl největší automobilkou na světě :-D Je to naopak propadák, protože trapný SAIC a BYD ho příští rok předeženou. Kdyby BYD započetl i elektrické dodávky a autobusy, tak by už byl druhý a VW o příčku níž.
13. 1. 2022 13:44
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Krááásně jsi to celé napsal:

"Paci sa mi ze VAG konecne pochopil realitu automobiloveho trhu..."

Velmi pěkně se to hodí pod článek s titulkem "Odbyt koncernu Volkswagen se loni propadl na desetileté minimum", pokud jsi to ovšem nemyslel jako černý humor.
Avatar - .StenLi.
13. 1. 2022 14:15
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Ak si pozries vysoky narast predajov BEV a odstavenie vyroby ICE modelov kvoli nedostatku komponentov, pochopis preco je to konstatovanie dobrej dlhodobej strategie a nema to nic spolocne s prechodom na BEV. Praveze bez nich by boli predajne cisla este horsie. Podiel EV na globalnych predajoch aut prudko rastie, posledny rok sa zdvojnasobil - toto je realita automobiloveho trhu dnes a na dlhe roky dopredu.
Avatar - Emel
13. 1. 2022 17:04
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Jako... čtvrt milionu elektromobilů z devíti milionů aut, to ta prodejní čísla fakt nevytrhne.
Navíc v situaci loňského roku, kdy by všechny značky koncernu byly schopné prodat auta navíc... kdyby je ovšem byly schopné vyrobit.
Strategie orientace na EV je správná, protože politické elity svorně říkají, že spalováky mají posledních třeba patnáct let... a pokud jim to věříš, no tak jakékoli investice do budoucnosti budou holt investice do EV.
A čím víc do toho automobilky nainvestují, tím víc budou následně tenhle směr samy bránit, ať už si o tom soukromě myslí cokoli.
13. 1. 2022 17:51
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Njn jen ty všechny EV musí automobilky prodat a pokud jim to nepůjde, mají smůlu (a my pak taky). Ty politické elity je klidně obětují. Pro jejich zelený cíl není žádné překážky ;-)
Avatar - Emel
13. 1. 2022 18:34
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Politické elity jsou v tomhle poměrně fatalistické - prostě to bude muset jít... a kolik těch EV prodají, tolik jich prodají... a po roce 2035 to bude to jediné, co prodají. A automobilky... jakmile na tuhle kartu vsadí dost peněz... budou táhnout za stejný provaz.

Osobně si myslím, že spolu s tím bude muset přijít utažení šroubů pro ojetiny, aby si náhodou lid neusmyslel, že místo předražených EV bude jezdit starýma spalovákama.
Avatar - .StenLi.
14. 1. 2022 09:38
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Ja napriklad vobec nechapem preco sa tolki z vas tvaria ze s nevyhnutnymi ekologickymi opatreniami prisli politici a je to nejaky ich vymysleny ekoteror nas chudakov obcanov. Oni su ludmi voleni populisti ktori sa chcu zapacit ludom ktorym je uplne jedno v akom zlom stave je nasa planeta, pretoze su nevzdelani a neinformovani a teda neschopni uvedomit zi alarmujuci stav a co to v buducnost sposobi, hlaavne ze je dnes dobre bez ohladu na nasledky. Politici su prave ti co zdrzuju a oddialuju odporucania vedcov a najvacsich odbornikov z roznych oborov a robia opatrenia akceptovatelnejsimi a miernejsimi aby sa co najmenej narusila plynulost chodu svojich statnych a ekonomickych systemov bez hrozby vaznych protestov tej nevzdelanej vacsiny a mnohi odbornici sa zhoduju ze tieto opatrenia uz nemusia stacit na zvratenie klimatickych zmien alebo nicenia zivota v oceanoch. Preto musime cakat tak dlho kym nehorazne neefektivne a neudrzatelne spalovaky nahradime nasobne efektivnejsimi EV u ktorych je mozna bezemisna a udrzatelna prevadza - to je nie len ciel ale aj nevyhnutnost fungovania na tejto planete a to je iba jeden z potrebnych cielov, velku transformaciu potrebuje energetika a priemysle, ale aj ked sa vam zda dotovanie EV a tieto "prisne" nariadenia proti ICE, je to fakticky najlacnejsia cesta k realnemu znizeniu vsetkych vyfukovych emisii, ale mnohi diskuteri tu snivaju o sadeni stromov bez toho aby si uvedomovali ze to drvivu vacsinu emisii neodstranuje, nie je to mozne. Jedina cesta je neprodukovat ich. Potom su tu taki co spochybnuju ekologickost EV lebo neovladaju cisla ze aj EV napajane zo 100% uholnej elektriny (nikde na svete) je ekologickejsie ako spalovaky. Nevedomost velmi deformuje diskusie, stracaju zmysel a menia sa na priestor na nadavky a osobne osocovanie :-(
Avatar - Ondore
14. 1. 2022 00:39
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Počkaj, čo to píšeš? Veď oni sa stali lídrami už v roku 2018, tu je jasne rozpísané, ako to dosiahnu, oops, už dosiahli: https://www.greencarreports.com/…-in-2018-it-says
Avatar - .StenLi.
14. 1. 2022 09:41
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Nie len VW ale vlastne ziadna automobilka neocakaval taky rychly rast a tak efektivnu vyrobu aku dosiahla Tesla. Ako nahle to niekto dokaze, poukazuje na neschopnost konkurencie a to je dovod tych rekordnych investicii ktore nemaju v historii automobilizmu obdobu.
Avatar - Ondore
14. 1. 2022 10:04
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Elektromobilita je zásadná zmena pre automobilky a vývoj okrem enormných peňazí vyžaduje svoj čas, teraz sa ukazuje, za čo utrácal a čo Elon robil predošlých 10 rokov. Okrem vývoja priniesol aj opačný koncept, na aký sú automobilky zvyknuté. Tie si vytvorili reťazec just-in-time dodávateľov oproti vertikálnej integrácii Tesly. Výsledkom je, že tam kde potrebuje VW 10 fabrík, aby skompletoval auto, tam Elonovi stačí jedna, 6 fabrík na batérie od VW pokryje jedna Elonova a tak ďalej. Celé je to na dlhšie rozprávanie, ale máme tu narušiteľa trhu, s ktorým musia tradičné automobilky počítať.
Avatar - del42sa
13. 1. 2022 11:49
Odbyt koncernu Volkswagen se loni propadl na desetileté mini
heh, proč asi ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MS-sport
13. 1. 2022 12:30
Vůbec nejsem překvapenej.
Jen tak dál....voda do kopce prostě neteče. Než to zjistí bude po nich. Vždycky rozhoduje ekonomická stránka věci, tenhle aktivismus jim zlomí vaz.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
13. 1. 2022 17:05
Re: Vůbec nejsem překvapenej.
Jen pro jistotu - nijak to nesouvisí s elektromobilitou.
Avatar - MS-sport
13. 1. 2022 20:41
Re: Vůbec nejsem překvapenej.
Proč ne?
Avatar - Emel
13. 1. 2022 22:52
Re: Vůbec nejsem překvapenej.
Protože loni sis mohl koupit pořád komplet plejádu spalovacích aut, od Up!ky až po Bentaygu, ta nabídka nástupem elektrické doby zatím nijak zvlášť neutrpěla. Taky ten mix je zatím pořád v poměru 1:35 ve prospěch spalováků nebo něco takovýho.

Problém byl v tom, že díky nedostatku komponent nebyl VW schopen těch spalováků vyrobit dost. Že se v dané situaci rozhodne vyrobit raději Enyaq než Fabii, to už je jen minimalizace ztrát. A že se rozhodl jít s cenou nahoru když stejně prodá všechno co vyrobí, to bylo samo o sobě racionální... jen se uvidí, jestli si tím nepopudí zákazníky.
Avatar - Ada je zase tady
20. 1. 2022 21:23
není divu
Kdyby namontovali do Cíga (VWUP) 1,6TDI, lidi by jim utrhli ruce...
Rozbalit vlákno
0