Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odbyt koncernu Volkswagen se loni propadl na desetileté minimum

Diskuze (42)

Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se v loňském roce snížil o 4,5 procenta na desetileté minimum 8,9 milionu vozů.

Vyplývá to z údajů, které dnes firma zveřejnila. Volkswagen se v poslední době podobně jako další výrobci aut potýká s nedostatkem čipů.

Součástí Volkswagenu je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto. Ta již v úterý oznámila, že v loňském roce dodala zákazníkům po celém světě 878.200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126.600 aut, respektive zhruba o 13 procent.

Globální odbyt hlavní značky VW se loni snížil asi o osm procent na 4,9 milionu vozů. "Zaostávající dodávky polovodičů vedly v průběhu roku k omezování produkce, což mělo výrazný dopad na čísla o prodeji," uvedla firma v dnešní tiskové zprávě o odbytu značky VW. Upozornila nicméně, že odbyt elektromobilů značky VW se loni vyšplhal na rekord.

Automobilka v této tiskové zprávě také předpověděla, že podmínky v první polovině letošního roku zůstanou kvůli přetrvávajícím výpadkům v dodávkách polovodičů nestálé a obtížné. Dodala však, že hodlá v průběhu roku stabilizovat výrobu a co nejrychleji snižovat vysoký objem nevyřízených zakázek.

Odbyt elektromobilů značky VW se v loňském roce zvýšil o 73 procent na více než 369.000. Odbyt plně elektrických aut se téměř zdvojnásobil a dosáhl zhruba 263.000, odbyt hybridních vozů umožňujících dobíjení z elektrické sítě pak vzrostl o třetinu zhruba na 106.000.

Koncern Volkswagen v prosinci oznámil, že v příštích pěti letech vynaloží na investice kolem 159 miliard eur (téměř čtyři biliony Kč). Z této sumy bude více než polovina směřovat do elektromobility a digitalizaci. Koncern ve své transformační strategii nazvané New Auto plánuje, že se díky investicím a rozvoji stane do roku 2025 lídrem trhu s elektromobily.

Diskuze (42)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
20. 1. 2022 21:23
není divu
Kdyby namontovali do Cíga (VWUP) 1,6TDI, lidi by jim utrhli ruce...
14. 1. 2022 13:17
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
"Ziadna automobilka okrem Tesly si nevyraba baterie sama"

Zajímavé. Jeden z největších výrobců elektrik BYD si baterie dělá sám. Nabízí i elektrické dodávky a autobusy. Vyrábí i mraky baterií do velkokapacitních úložišť. A baterie nabízí i jiným automobilkám. Ale to ty nevíš, protože asi žiješ kdesi ve snu VW.

Výroba pomalá je. To je boužel fakt, který nejsi schopen pochopit. Tesla vyrobí trojku za 10 hodin, VW se plácá celých 30 hodin. A VW má nový velký plán. Prý to stáhne ideálně na 20 hodin. Tesla chce stáhnout čas na 8 hodin.

A jakože VW prodá nejvíc elektrik z ICE automobilek znamená co? Jako že je nejlepší? Jo, to dává smysl :-D A je to výhra jako prase, když byl největší automobilkou na světě :-D Je to naopak propadák, protože trapný SAIC a BYD ho příští rok předeženou. Kdyby BYD započetl i elektrické dodávky a autobusy, tak by už byl druhý a VW o příčku níž.
Avatar - Ondore
14. 1. 2022 10:04
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Elektromobilita je zásadná zmena pre automobilky a vývoj okrem enormných peňazí vyžaduje svoj čas, teraz sa ukazuje, za čo utrácal a čo Elon robil predošlých 10 rokov. Okrem vývoja priniesol aj opačný koncept, na aký sú automobilky zvyknuté. Tie si vytvorili reťazec just-in-time dodávateľov oproti vertikálnej integrácii Tesly. Výsledkom je, že tam kde potrebuje VW 10 fabrík, aby skompletoval auto, tam Elonovi stačí jedna, 6 fabrík na batérie od VW pokryje jedna Elonova a tak ďalej. Celé je to na dlhšie rozprávanie, ale máme tu narušiteľa trhu, s ktorým musia tradičné automobilky počítať.
Avatar - .StenLi.
14. 1. 2022 10:02
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Vidim ze si stale ides svoje nezmysly, ktore nekoresponduju s realitou.. Ziadna automobilka okrem Tesly si nevyraba baterie sama, VW naopak predava najviac BEV zo vsetkych ICE autmobiliek a samozrejme je nezmysel ze prerabaju kvoli pomalej vyrobe, ta je limitovana obmedzenym mnozstvom baterii, vyroba nie je pomala. Napr. vyvoj Audi e-tronu by bol zaplateny pri predaji 600k kusov, to nie je mozne kvoli baterkam a ani to VW neplanoval mat v pluse lebo jeho vyvoj pomohol aj pri vyrobe ID. a vsetkych dalsich modelov v koncerne.

Nebudem ta presviedcat faktami.. maj svoju alternativnu realitu, v ktorej VW zacina od nuly a uplne zlyhal, tak si uzivaj ;-)
Avatar - .StenLi.
14. 1. 2022 09:41
Re: VAG chce byt do 2025 lidrom na trhu s EV?
Nie len VW ale vlastne ziadna automobilka neocakaval taky rychly rast a tak efektivnu vyrobu aku dosiahla Tesla. Ako nahle to niekto dokaze, poukazuje na neschopnost konkurencie a to je dovod tych rekordnych investicii ktore nemaju v historii automobilizmu obdobu.