Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Supra prý přece jen dostane manuální převodovku. A údajně docela brzy

Současná Toyota Supra se světu představila na začátku roku 2019. A od té doby se pravidelně objevují spekulace o verzi s manuální převodovkou.
Zpět na článek
13. 1. 2022 11:43
13. 1. 2022 12:22
13. 1. 2022 13:17
13. 1. 2022 13:32
13. 1. 2022 14:15
13. 1. 2022 14:33
13. 1. 2022 14:55
13. 1. 2022 15:10
13. 1. 2022 15:57
13. 1. 2022 16:02
13. 1. 2022 16:54
13. 1. 2022 15:17
14. 1. 2022 09:29
14. 1. 2022 14:22
14. 1. 2022 15:12
14. 1. 2022 16:27
14. 1. 2022 16:37
14. 1. 2022 16:41
14. 1. 2022 16:54
14. 1. 2022 16:44
14. 1. 2022 17:28
15. 1. 2022 10:42
15. 1. 2022 11:25
15. 1. 2022 13:32
13. 1. 2022 11:50
13. 1. 2022 11:54
13. 1. 2022 12:01
13. 1. 2022 13:45
13. 1. 2022 11:56
13. 1. 2022 12:12
13. 1. 2022 20:40
13. 1. 2022 23:00
13. 1. 2022 23:39
14. 1. 2022 13:11
14. 1. 2022 15:28
13. 1. 2022 11:41
Alfa by si z toho měla..
...co nejrychleji vzít příklad! :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
13. 1. 2022 12:12
Re: Alfa by si z toho měla..
Alfa ti to klidně slíbí taky ;-)
Avatar - iudex
13. 1. 2022 11:43
Manuál
Súhlas, manuál by v takomto športiaku určite zvýšil atraktívnosť u petrolheadov a mohol zdvihnúť predaje. Obávam sa ale, že významnejšou mierou akurát tak v zámorí a nie v EÚ. Takže tento zrejme nízky predpokladaný nárast predajov a najmä emisné limity budú dôvodom, prečo sa Supra s manuálom (ak vôbec bude) do Európy s najväčšou pravdepodobnosťou nedostane.
Inak ak by SUpra s manuálom bola, tak by to bola teoreticky celkom dilema: Supru 2,0, alebo BMW 230i? Zhodný technický základ, rovnaký motor (a teda aj dynamika). 2er je zvonku i zvnútra krajšie auto, Supra ale s manuálom lákavejšia a cenovo dostupnejšia.
Rozbalit vlákno
32
13. 1. 2022 12:22
Re: Manuál
No neviem neviem, supra noe je ziadna krasavica, ale nova 2ka je katastrofa
Avatar - iudex
13. 1. 2022 13:17
Re: Manuál
Absolútne nesúhlasím. Síce mám určité výhrady k niektorým detailom 2er, napr. k zadným svetlám, ale ako celok sa mi páči. Najviac kvitujem (v kontexte posledných BMW) normálne veľké obličky. A celkovo sa mi páčia čisté tvary klasického RWD kupé s krásne dlhou kapotou a krátkym zadkom. http://www.newcarcars.com/…Wallpaper-31.jpg
https://www.netcarshow.com/…2022-1024-0e.jpg
K interiéru potom nemám najmenšie výhrady, to je špička v triede.
Naopak Supra s jej prekombinovanými krivkami, najmä kačacím zadkom a falošnými otvormi má od krásavice ďaleko.
Avatar - Dinar
13. 1. 2022 13:32
Re: Manuál
Souhlas, z hlediska designu je nová 2er vedle supry jako dům od Loose vedle podnikatelského baroka. ;-)
13. 1. 2022 14:15
Re: Re: Manuál
Hadat sa nebudem, nazor respektujem, pre mna dizajnovo najslabsie bmw v portfoliu. Modely x a i neratam.
Avatar - iudex
13. 1. 2022 14:33
Re: Re: Manuál
Rovnako rešpektujem. ;-) U mňa je v rámci BMW z hľadiska dizajnu poradie: 1. 5er sedan, 2. 3er sedan, 3. 2er kupé. A ako tak pozerám, všetky majú normálne masky, tak to asi bude aj tým. :D
Avatar - speedfred
13. 1. 2022 14:45
Re: Re: Manuál
Mám to u BMW s dizajnom rovnako aj keď kupéčka sú pre mňa top. Možno bude potrebovať 2-er trocha času aby sa zapáčila ale až na tie zadné svetlá není tomu čo vytknúť. Technika viac-menej bez debaty až na povinný xd pri 40i 😬
Avatar - iudex
13. 1. 2022 14:55
Re: Re: Manuál
Čítal som zvesti na bimmerposte, že pre US trh by mohla/mala prísť RWD verzia, rovnako ako to je pri M340i, ktorú Amíci majú aj ako zadohrab.
U mňa je to ale jasné, xdrive, takže mne RWD pri šesťvalci nechýba. Možno ak by som išiel po čo najľahšom hravom kupé, tak pri dvojlitri by som ešte RWD zvažoval (ako bonus je nižšia cena). Ale pri šesťvalci vzhľadom na hmotnosť a cenu z môjho pohľadu niet dôvodu nechcieť xD.
Avatar - Emel
13. 1. 2022 15:10
Re: Re: Manuál
Noo... ono nás BMW tak otupilo těma megaledvinama, že jsme dneska rádi za každý auto s normálním čumákem. Myslím, že kdybych vedle postavil minulou generaci, tak by to ta nová (designově) nevyhrála.
Avatar - speedfred
13. 1. 2022 15:28
Re: Re: Manuál
Áno, pochválim si vlastnú garáž tak F22 bola a je stále pekné auto ako aj E46 ale asi pôjdeme ďalej a teraz tu je toto. Ako som písal vyššie , novej 2er by som dal čas. Niečo sa ti zapáči hneď a inému prídeš na chuť časom.
Supra sa mi na fotkách moc nepáčila ale keď som ju videl na “živo” tak som zmenil názor aj keď budem asi v menšine.
Avatar - Emel
13. 1. 2022 15:57
Re: Re: Manuál
Supra... je kontroverzní. Na můj vkus je to přeplácaný.
Ty tvary někdo geniálně nakreslil a následně vznikl fakt pecka nádhernej koncept FT-1
https://cdn.motor1.com/…hybrid-heart.jpg
Jenže přišel střet s realitou a po aplikaci těch tvarů proporce "normálního" auta to najednou nefunguje... auto je vyšší a užší, přední maska divná... navíc designéři k původně "čistýmu" designu přidali kýbl zbytečných kudrlinek... no a vznikla Supra.
Takže... jo, je to sporťák a nějaká extravagance k tomu patří... ale já se asi nikdy nezbavím té pachuti zkaženýho konceptu.
Avatar - iudex
13. 1. 2022 16:02
Re: Re: Manuál
Presne. Už sme o tom diskutovali viackrát, koncept bol geniálny, tam tie tvary absolútne sedeli. Ale keď sa tie tvary preniesli na proporčne odlišné auto (kratšie, užšie, vyššie), už je to trochu taká karikatúra. Osobne by som Supru i tak asi dokázal prekúsnuť, ale to porovnanie s konceptom, z ktorého vychádza, je tristné.
Avatar - Emel
13. 1. 2022 16:54
Re: Re: Manuál
Taky bych se překonal :-)
Jelikož ale radši manuál než automat a užiju i dvě nouzový místa navíc, tak mi momentálně víc voní GR-86, i přes výkonový deficit.
13. 1. 2022 17:45
Re: Re: Re: Manuál
1. 5 kombi po fl v red aventurine m paket dlho nic, potom 3ka kombi, tam je m paket nutnost a potom dizajnovo uz nic.
13. 1. 2022 23:03
Re: Re: Re: Manuál
Tak nevím, po par úpravách:
https://s1.cdn.autoevolution.com/…eek-137867_1.jpg
mi to přijde jako velmi přitažlivé auto. Hlavně to má kvality, které kupec BMW najde až od 2,5M?
Avatar - iudex
14. 1. 2022 14:28
Re: Re: Re: Manuál
Tak to je naozaj len "pár" úprav, že? Vizuálne úplne iné auto ako základ, takýto obsiahly optický tuning vizuálne pozdvihne akékoľvek auto.
14. 1. 2022 15:08
Re: Re: Re: Manuál
Ano. Stejně jako vypadá základní trojka na 17kach vs M-paket na 20kach.
Sériová edice Jarama vypadá velmi podobne
https://newsroom.toyota.eu/toyota-extends-the-gr-supra-range-with-exclusive-new-jarama-racetrack-edition/
Avatar - iudex
14. 1. 2022 16:40
Re: Re: Re: Manuál
Ťažko debatovať s človekom, ktorý vyhlási, že čierne je ak nie úplne biela, tak stredne šedé a uvedená silne vytunená Supra je to isté ako základ. Proste tá výrazne znížená ospoilerovaná Supra s krídlom a obrovskými diskami vo výsledku pôsobí diametrálne odlišne (lepšie) ako ten základ. Proste asi ako rozdiel medzi základným kompaktom a jeho hot verziou, rovnaký základ, úplne iné vyznenie.
14. 1. 2022 17:11
Re: Re: Re: Manuál
A trojka v M paketu na 20” kolech vypadá daleko lip, než obyčejná 320d na 17kách. Nebe je modré, tráva je zelená, ženský mají tajemství. Ještě nějaké zopakovani zjevných faktů?
protože je vážně legrační, když tady píšeš, jak strašné zklamání to je, po konceptu, sníženém, na velkých kolech, načančaném, přišla sériová verze, která už tak nevypadá, na konceptu to nevadilo, že to bylo vyladěné k dokonalosti, ale teď, když je to naopak, je z toho strašný problém :-) :-) :-)
Avatar - iudex
13. 1. 2022 15:17
Re: Manuál
Asi budem musieť poopraviť ten záver o cenovej dostupnosti. Ak vychádzam z cien Supry 3,0 v porovnaní s M240i, tak Supra je o 10t eur (!) drahšia, stojí 64t, kdežto bavorák stojí 54t (a to má už xdrive a výkonnejšiu verziu trojlitra o 34k).
Takže aj dvojlitrový bavorák (230i, keď príde na trh) bude zrejme o dosť lacnejší ako dvojlitrová Supra (49t eur), takže zrejme ani manuál (čo môže byť tak -2000 eur) by to moc neovplyvnil.
14. 1. 2022 09:29
Re: Manuál
menší vadou na kráse je, že ta Supra s šestiválcem váží 1570 kg a M240i 1765 kg. ale kdo by to řešil, 200 kilo je nic... horší je, že M240i přibrala 200 kilo mezigeneračně ;-) a to už bolí víc než to, že auto vypadá jak kdyby ho designoval Viktor Frankenstein, že vypadá poskládané ze tří aut...
Avatar - iudex
14. 1. 2022 14:22
Re: Manuál
Ja som k týmto údajom o váhe trochu skeptický. Dobre vieš, že dakedy sa hmotnosť veľmi riešila a súčasne výrobcovia neboli nijak sakncionovaní, ak skutočná hmotnosť bola vyššia. .Preto sa bežné stávalo, že auto, ktoré podľa papierov malo 1500 kíl, navážilo reálne 1,7 tony.
Medzičasom sa situácia zmenila a emisné pokuty spôsobili, že nie je finančne výhodné mať veľmi ľahké autá, naopak pre ťažšie autá sú limity vyššie. Takže zrazu všetky autá radikálne priberajú. Ale je tomu tak aj v skutočnosti? Podľa mňa sa len priznáva to, čo tu už v minulosti bolo, teda údaje výrobcu aspoň viac zodpovedajú realite.
A tomu by zodpovedali aj merania, práve som videl porovnanie zrýchlenia M240i s M2 aj s M2Competition. A povedz mi, ako je možné, že (oficiálne) oveľa ťažšie auto s nižším výkonom nielenže porazí M2C minulej generácie na stovke (to sa dá ešte logicky vysvetliť štvorkolkou), ale je na 250ke rýchlejšie? Sú len dve vysvetlenia: buď tá predošlá M2 v skutočnosti vážil viac ako mala písané, alebo má M240i reálne vyšší ako písaný výkon. Nech je to ako chce, pre kupujúceho je to len pozitívum.
14. 1. 2022 15:12
Re: Manuál
Já nejsem. Stačí se podívat na hmotnost Z4 M40i, ze které Supra vychází a která není zprzněna ani x-drivem, ani hybridem. Je velmi podobná.
Jen taková drobnost - 740i z roku 2020 váží stejně jako současná 240i coupe.
Avatar - iudex
14. 1. 2022 16:27
Re: Manuál
Tak nie som si istý, či máš pravdu s tým 7er, aktuálne už 740i nie je a všetky dostupné modely majú cez 2 tony, takže sa mi to moc nezdá. Notabene keď o triedu menšia 540i váži 1760 kg (s xdrive 1820 kg).
Naviac keď sa nad tým zamyslíš, príde Ti to logické a uveriteľné? Že 5-metrová lux limuzína by mala vážiť rovnako, ako o pol metra kratšie kompaktné kupé, keď sú obe od rovnakého výrobcu a obe s tým istým trojlitrom? Jediný rozdiel je len ten pohon 4x4 (ktorý však pri 5er pridáva len 60 kg)?
Napokon Z4 M40i, ktorý tu uvádzaš ako protiklad k ťažkej M240i, váži 1630 kg. Keby si prirátal tých 60 kíl xdrivu, si na 1690 kg, teda len o 75 kg menej (čo je jeden podvyživený vodič). A to pri dvojmiestnom a menšom aute ako je 2er kupé.
14. 1. 2022 16:37
Re: Manuál
Tak ještě jeden pokus: současná 740i s hybridem má 1845 kg. A nemá x-drive.
Jestli nějakému údaji nevěříš, potom BMW v oficiálních údajích některým modelům kila přidává a jinému ubírá :-)
Supra a Z4 nemají mild hybrid. V tom je to tajemství

Kde není co není? Pořád je.
Avatar - iudex
14. 1. 2022 16:41
Re: Manuál
Ako pozerám, tak pozerám, najľahší model 7er tu vidím 730d s 1950 kg: https://www.bmw.de/…d-limousine.html
14. 1. 2022 16:54
Re: Manuál
Nežiju v Německu, v českém i slovenském konfiguratoru je 740i, nyní s MHEV vážící 1845 kg, bez něho měla 1770 kg.
Jestli nová M240i nemá mild hybrid tak to moc nedává smysl - ale pokud skutečně nemá, pak je to trapas ještě větší:)

a ještě jedna taková drobnost, když jsi dřív psal, že nevidíš důvod, proč připlácet za osmičku proti čtverce - osmička stejně jako sedma má "carbon core" - uhlíkový skelet, který jednak stojí ranec, druhak se nedá při bouračce opravit - a je tam kvůli tomu, že auto velmi znatelně odlehčí.
Avatar - iudex
14. 1. 2022 16:44
Re: Manuál
A mildhybrid predsa nemá ani 2er.
14. 1. 2022 17:28
Re: Manuál
máš pravdu. M240i nemá ani hybrid a váží 1765 kg
https://www.bmw.sk/…Drive-Coupe.html
zdá se, že platí logika známá např. u jízdních kol - platí se za kila, které tam nejsou:)
Avatar - speedfred
15. 1. 2022 10:42
Re: Manuál
QV manual mala tuším reálne na váhe 1680kg
15. 1. 2022 11:25
Re: Manuál
a to je o třídu větší auto.
Avatar - speedfred
15. 1. 2022 13:32
Re: Manuál
To ja viem, len som to tak dodal. 240i ale tiež pekne narástla.
Avatar - kari.laz
13. 1. 2022 11:50
manuál
Evidentně jim vyšlo, že o manuál bude dostaečný zajíme na to, aby takovou verzi uvedli do prodeje, což je potěšující. Lidí mající stále zájem o "ryzí" řízení ještě nebude tak málo.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
13. 1. 2022 11:54
Re: manuál
Ja ako fanúšik manuálu by som bol najradšej, aby to tak bolo, ale som skeptický.
Za tri kvartály roka 2021 predala Toyota v USA 5825 ks Supry, tak hrubý odhad za celý rok nech je 7700 ks.
Kdežto v EU sa predalo za 2021 len 979 ks (je to druhý najhoršie predávaný model Toyoty, hneď za vodíkovým Miraiom).
Takže ak manuál bude, tak podľa mňa len v USA. ;-\
Avatar - speedfred
13. 1. 2022 12:01
Re: manuál
Keby už človek moc chcel a nebola by ofiko v EU tak sa to dá riešiť “šedím” dovozom a niekedy sa k tomu vie aj díler postaviť čelom. Mne sa to auto celkom páči.
Avatar - Dinar
13. 1. 2022 13:45
Re: manuál
Taky myslím, pokud man bude, tak pro us trh, je to takový poslední pokus, jak supru prodejně trochu vzpružit, protože až se začne prodávat nový "datsun", bude mít ještě větší problém než teď.
13. 1. 2022 11:56
manual
je to definitivní, manuální převodovka se stává přežitkem
Rozbalit vlákno
4
13. 1. 2022 12:12
Re: manual
To bude jednou i řidič
Avatar - twistedTSD
13. 1. 2022 20:40
Re: manual
Tak určitě. V US manuál = synonymum petrolheadského auta. Čtyřková Supra je v tamní car culture zcela nekriticky adorována, ale zásadně s manuálem.
13. 1. 2022 23:00
Re: manual
Sám jsi přežitek! :'-( :no:
Avatar - miromen
13. 1. 2022 23:39
Re: manual
To bude tim, že řidiču ubyva a misto nich přichazi lopaty vyžadujici krabice a manual je pro ně sproste slovo.
Avatar - MS-sport
13. 1. 2022 12:33
Atmosferický motor+manuální převodovka
To by probudilo můj zájem :-) :yes:
Rozbalit vlákno
13
13. 1. 2022 12:41
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
hele, psals “Nemám problém jezdit LADA NIVA” tak u ni zůstaň
Avatar - MS-sport
13. 1. 2022 12:59
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
Neříkej mně co mám dělat, seš pomocná stráž veřejné bezpečnosti nebo co?
Avatar - kari.laz
13. 1. 2022 13:09
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
Atmo tady nemá šanci. Berou motory od BMW. To jedině Toyobaru
Avatar - iudex
13. 1. 2022 13:21
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
Nemusíš chodiť ďaleko, presne také kupé Toyota robí. Volá sa GR86. ;-)
Avatar - MS-sport
13. 1. 2022 13:24
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
ano :-) :yes:
Avatar - Dinar
13. 1. 2022 13:26
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
Ony i ty diskuse pod zajímavými auty upadají, jako koment k autu, supra, které je proslulé právě díky turbu, po tři generace, strčit větu o atmosféře, navíc v roce 2022. Co na to říct... :-[]
Avatar - MS-sport
13. 1. 2022 13:37
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
Napsal jsem tam podmiňovací způsob....a to z důvodu, že se jedná o BMW motor v té Supře a ne originál motor Toyoty.....zdá se Ti to nelegitimní?
Avatar - Dinar
13. 1. 2022 13:40
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
Legitimně si piš, co chceš, já stejně legitimně říkám, že na podobných komentech je vidět, jak diskuse upadají.
Avatar - MS-sport
13. 1. 2022 13:51
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
subjektivní názor....ok.
Avatar - kari.laz
13. 1. 2022 14:05
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
Popravdě když upadají články, respektive ono v nich není moc o čem psát, tak se není čemu divit. Spoustu dobrých diskutérů odešlo.
Když se podíváš na články za poslední dobu, tak se řeší co lze připojit, jaké nové asistenty auto má, že k němu můžeš připojit konvici... ale nějaké informace, jako bývalo "motor točí až 9000, výkon kraduje nad 5500, podvozek dává informaci o kolech, .... píše se tu o autech jak o domácí pekárně.
Avatar - twistedTSD
13. 1. 2022 20:42
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
A když je tu zpráva o nějaké novince na trhu, tak se o motorech radši pomlčí, protože všichni ví, že to bude stát za lejno.
Avatar - pradeda777
13. 1. 2022 23:42
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
Tak tak....tento neblahý trend je s námi už nějaký ten rok.... :-(
Avatar - kari.laz
14. 1. 2022 08:15
Re: Atmosferický motor+manuální převodovka
Ještě jeden nešvar se tu šíří. SPousta článků o tom, které auto, nebo motor končí, případně která automobilka s čím končí, viz Mercedes s kombíky, nebo Stellantis s motory v osobních dodávkách. A u elektro se jen budeš dovídat, co všechno to má za vychytávky v autonomitě, co všechno to umí dělat samo, někde na konci informace kolit to spotřebuje elektřiny a tím to skončí. Jak popis chytré lednice. Nebude v tom rozdíl.
14. 1. 2022 13:11
Automat
Automat v Supře je skvělej, zájemců o ruční zaření budou jednotky procent ... jediný smysl může být v tom, nabídnout nějakou verzi s cenou "od".
Rozbalit vlákno
1
14. 1. 2022 15:28
Re: Automat
Jozífku :-|
Napis k tomu “já si myslím”
Protože by si někdo mohl myslet, že je to tvrzení - a nedejboze i pravdivé :yes:
Protože pro kupce “už od” je tady dvoulitr. Když si někdo pořídí silnější verzi s manuálem, určitě to nebude kvůli tomu, že by chtěl šetřit :-)
15. 1. 2022 10:25
Dvě nejlepší BMW jsou
- v kategorii sportovních vozů Z4 kupé prodávané pod obchodním názvem Supra:)
- v kategorii terénních vozů
https://www.youtube.com/watch?…
navíc skvělá šance mít BMW a nebýt okolím považován za de.bila
Rozbalit vlákno
0