Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kde všude jsou v autě čipy? Možná vás překvapí, co všechno mají na starost

O čipech pro automobily se v poslední době hodně mluví. A to hlavně kvůli jejich nedostatku, s nímž výrobci vozidel už nějaký čas bojují.
Zpět na článek
14. 1. 2022 23:34
15. 1. 2022 01:18
15. 1. 2022 08:17
15. 1. 2022 21:38
16. 1. 2022 09:14
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 17:19
Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Například ABS bylo vynalezeno v roce 1929. Hádejte, jaké v té době byly čipy? No žádné. Protože i do vynálezu tranzistoru chybělo jestě skoro 20 let. Prostě výmluvy, výmluvy neschopnost, alibismus a zase jen výmluvy.
Rozbalit vlákno
22
14. 1. 2022 18:52
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Jó, souhlas... Prej je to i v každý stahovačce na okno. A to jako proč?
14. 1. 2022 19:14
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Třeba abys neměl v autě dalších X metrů silných kabelů, co ti povedou přes vypínač ve dveřích k motůrku. Z toho vyplývající větší váha, vyšší cena a asi i další negativní faktory.
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 20:19
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Na to nepotřebuješ čip, chápeš?
14. 1. 2022 19:22
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Aby si nemusel tahat miliony kilometrov kablov po celom aute, tak tahas len komunikaciu. Cip si to poriesi lokalne.
14. 1. 2022 19:10
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Taky to ABS tehdy nefungovalo a museli s ním počkat až na rozvoj mikroelektronicky
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 20:16
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Takže podle tebe ABS nefunguje bez mikroelektroniky? A co třeba spalovací motor, ten asi podle tebe taky nefunguje bez elektroniky, protože tam ty čipy všichni dávají viď?
14. 1. 2022 20:29
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Ano, ABS v autech nefunguje bez mikroelektroniky a nikdy dříve nefungovalo. Předpotopní mechanický systém se zkoušel tuším v šedesátých letech ve Fergusonech, ale byl mizerný.
ABS v autech skutečně začalo být funční až s mikroelektronikou

Pokud se ptáš na spalovací motor, tak tam to bylo jiné, ten se kdysi bez elektroniky obešel.
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 20:33
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Hele jak je to vůbec možné, že se bez elektroniky obešel? Asi stal tehdy za hov*no viď? Úplně se divím že mi na chalupě míchá beton míchačka bez čipu. Dokonce i kolečko ho nemá. Kouknu na jaře ještě do krumpáče, třeba tam nějaký čip bude.
14. 1. 2022 20:36
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Ano souhlasím, v porovnání s dnešními motory opravdu stály za ho*no. ale aspoň trochu fungovaly
14. 1. 2022 19:46
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Pravděpodobně nebudeš technický zdatný.
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 20:14
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Když neumíš porozumět problematice, může se ti to tak zdát. Moje kočka taky nechápe spoustu věcí, které dělám.
14. 1. 2022 20:34
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
No já bych řekl že v tomhle tématu jsi opravdu šlápl vedle
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 20:36
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Viz já 20:14
14. 1. 2022 20:39
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
ses mimon romiku
delam podobny veci
bez modernich chipu absolutne nerealizovatelny
ses fakt mimon
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 20:41
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Že to ty neumíš bez čipu neznamená, že to bez nich nejde. Všimnul sis, že spousta strojů a přístrojů co se dnes bez čipu nepohnou, fungovaly dávno před vynálezem vakuové elektronky?
14. 1. 2022 20:45
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Máš úplnou pravdu. Například kladivo, parní lokomotiva, nebo koňský potah fungovaly výborně
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 20:49
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Hodiny, hodinky, telefon, dálnopis, televize, rádio, družice, letadlo, ponorka, pračka, sporák, AUTOMOBIL, vlak, metro, tramvaj, trolejbus, lis, myčka nádobí, pečící trouba, klimatizace, ..., samočinný programovatelný počítač, ..., magnetofon, gramofon
14. 1. 2022 20:58
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Teď jsi fakt pobavil. Opravdu si myslíš že například televize, rádio, družice nebo samočiinný počítač a magnetofon FUNGOVALY dávno před vynálezem vakuové elektronky ? Nemám na mysli prehistorické začátky, říkám FUNGOVALY

A dej i příklad té družice nebo televize

P.S. pro tvoje info, vakuová elektronka byla vynalezena v roce 1904
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 21:11
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Družici jen nevynesli na orbitu, chyběla raketa. Reléový či mechanicky počítač který programovala paní Ada, je dost známý. Mechanická televize byla představena v roce 1884.
14. 1. 2022 21:18
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Vidíš, a tak jako chyběla raketa pro družici, stejně tak chyběla i elektronika pro ABS

Ostatní příklady tvých "fungujících" přístrojů beru jako legraci. Nevěřím že bys to mohl myslet vážně
14. 1. 2022 21:15
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
To je asi jako porovnávat startér a roztáčení motoru klikou. Ty prehistorické výmysly se nijak neujaly, protože byly spíše nebezpečné. Žádný senzor tam nebyl, jen mechanické kolo. Něco si o tom přečti. ABS jak ho známe dnes se začalo používat až v 70. letech, právě díky zavádění pokročilé elektroniky. Ještě v 90 letech, kdy čipy nebyly v autech úplně všude a byly docela drahé, ABS nefungovalo právě nejlíp a dost protahovalo brzdnou dráhu. Moc dobře si pamatuju články v různých automobilových plátcích, kde věčně u sportovněji laděných aut redaktoři nadávali, že by bylo lepší, kdyby tam ABS nebylo.
Avatar - curwasportiva
14. 1. 2022 22:18
Re: Je to extrémní a tupý alibismus s tím nedostatkem čipů
Clovek musi byt pekne tupy alibista, kdyz si mysli, ze moderni, sofistikovany system ABS, ktery je navic navazan i na jine systemy ESP, TC atd. automobilky jen tak z fleku nahradu nejakym analogovym system jen tak bez vyvoje a homologaci…
Tady si to nekdo predstavuje jak Hurvinek valku…
14. 1. 2022 21:08
Myslím, že to celé je
extrémní a tupá debata o ho*ně.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 21:12
Re: Myslím, že to celé je
Pro tebe.
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 21:20
Tak vidím že jste odkazani
na ojetiny. Všichni jste zaseknutí v bludu, že bez přinejmenším 3nm čipu se auto nedá vyrobit. Většina menydžeru taky, tak holt smůla.
Rozbalit vlákno
6
14. 1. 2022 21:29
Re: Tak vidím že jste odkazani
Dnes se vyrobit skutečně nedá

A není mi jasné proč do toho furt šťouráš. Nepochopil jsi že nemáš žádnou šanci tyhle svoje zmatené názory obhájit ?
až se ráno probereš z delíria a přečteš si co jsi tady naplácal, budeš se chytat za hlavu
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 21:54
Re: Tak vidím že jste odkazani
Jsem ten poslední komu by vadil nedostatek nových aut, takže dnes i zítra se můžu skvěle bavit. Mimo jiné mě baví jak se unisono všichni vztekate když se poukáže na to, co naši předci zvladali bez mikroelektroniky. Člověk 21. Století řekne že není čip - nejde to. Twl to je nihilismus a defetismus jak ***. A nejen to. On se ani Evropan nezamýšlí nad tím ho vyrobit ten čip. Voni ho přece dělají jinde. Vy si nic jiného než úpadek vůbec nezasloužíte.
14. 1. 2022 22:14
Re: Tak vidím že jste odkazani
čipy se vyrábějí i v Evropě
Avatar - Roman Horký
14. 1. 2022 22:25
Re: Tak vidím že jste odkazani
Z brambor, znám.
15. 1. 2022 04:37
Re: Tak vidím že jste odkazani
To toho opravdu moc nevíš
Bosch, Infineon....
15. 1. 2022 09:33
Re: Tak vidím že jste odkazani
romiku, nekdy se s tebou da i souhlasit, ale tady jsi z toho fakt udelal bramboracku
Avatar - Stejsn
14. 1. 2022 23:34
Bez čipů
samozřejmě auto vyrobit jde. Ale ne moderní auto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MS-sport
15. 1. 2022 01:18
Takže....
Budťo jsou čipy nezbytné pro automobilový průmysl, pak není taktické válčit s Čínou......nebo je v EU nepotřebujeme a můžeme vyhrožovat. :-!
P.S. Snaha vyblokovat Rusko kvůli tomu, že EU nemá vlastní naleziště ropy, zemního plynu je iracionální a vystavuje domorodé obyvatele EU riziku žití vlastních životů.......je v podstatě reakce sociopata. Ovšem jsem fakt překvapen jak lehce se obyvatel Evropy nechá obelhat, zotročit.....to jsem nečekal. :no:
Rozbalit vlákno
5
15. 1. 2022 08:17
Re: Takže....
dalsi mimon
china (ta komunisticka) je chipove sobestacna sotva z poloviny
EU vyrabi vic chipu nez 3x lidnatejsi komunisticka china
cca polovinu chipu celosvetove vyrabi taiwanskej TSMC, s kterym mame vyborny vztahy, a dalsi ctvrtinu jihokorejskej samsung. ten zbytek vyrabi zbytek sveta, mimo jine i komunisticka china (cca 6% celosvetove).
jestli si dobre pamatuju, tak koncem roku brecel nejakej skodovackej nakupci, ze jim chybej chipy z malaysie protoze tam radil chinskej mor a tak maj skluz. tam vyrabi TSMC.
me chodej chipy primo z taiwanu, filipin nebo malaysie kdyz beru primo od vyrobce = ten kdo chip vyvinul, vyrabi vetsinou nekdo jinej
ses fakt mimon.

PS: rusko ma 6.5x min obyvatel nez staty NATO a 27x mene vykonnou ekonomiku.
a kdyz to vezmu od severu na jihovychod, tak sousedni staty ruska ktere rusko (cccp) okupovalo(okupuje) nebo vuci nim podniklo invazi: Finsko, Estonsko, Lotyssko, Litva, Polsko, Ceskoslovensko, Madarsko, Rumunsko, Moldavsko, Gruzie a samozrejme Ukrajina.
kazdej ruskej soused, kde nevladne diktatura, se ruska boji a hleda nekde ochranu - v pripade evropy v NATO, protoze to je aspon nejaka zaruka, ze k nemu na dvorek nevtrhnou rusti zeleni muzicci na tanku na dovolenou nebo nesestrelej letadlo co leti nad nim a nebudou se ho snazit obelhat, zotrocit.
vubec nechapu, ze maj rusaci tu drzost klast si podminky jake si kladou a nechapu, ze se s nima za techto podminek nekdo vubec bavi
Avatar - MS-sport
15. 1. 2022 20:28
Re: Takže....
Pak je ta informace o nedostatku čipů bouda ty mimoni. Nemáš zač :-!
Rusko je dnes nejsilnější stát na Planetě. :yes:
15. 1. 2022 21:38
Re: Takže....
tomu ze chipy jsou hlavne z chiny (ty komunistiky) verej vetsinou hlupaci

nejvetsi hlupak ve tride ma vetsinou nejsilnejsi kecy
pulka tridy se ho boji a nikdo s nim nechce kamaradit ani sedet v lavici, krome druhyho nejvetsiho hlupaka.
a nakonec skonci na pracaku nebo pod mostem
takze nakonec ho budou zivit ti, ktery terorizoval.
jestli ti to pripomina ruskou risi zla, tak podobnost neni ciste nahodna
Avatar - MS-sport
16. 1. 2022 05:23
Re: Takže....
:D :D panebože to jsou kraviny
16. 1. 2022 09:14
Re: Takže....
ruskochinskej mlok
15. 1. 2022 11:02
Životnosť 5 rokov
No, ako ste si isto všimli, vedúci výroby škodovky povie, že "ich výrobky majú životnosť 5 rokov". Takže nepripadá do úvahy aby som si kupoval škodovku, ak oni takto rozmýšľajú. Auto ma vydržat oveľa dlhšie, ak hovoríme o nejakej ekologickej stope výroby. Ak by každý človek vymenil auto každých 5 rokov, tak zničíme planétu za chvíľu.
Rozbalit vlákno
3
15. 1. 2022 13:30
Re: Životnosť 5 rokov
ja sem si to teda shlidnul, i kdyz to nedelam a rozhovor dobrej
ale o 5 letech sem tam nic neslysel, to naznacoval u mobilu, coz je uplne jina liga
15. 1. 2022 13:43
Re: Re: Životnosť 5 rokov
Čas 10:21.
15. 1. 2022 15:14
Re: Re: Životnosť 5 rokov
snad kazdej pochopi, ze jde o moralni zivotnost
to pak muzes tvrdit, ze zivotnost mobilu je rok, protoze pak prijde novej nebo vylepsenej model
Avatar - MS-sport
15. 1. 2022 20:16
Nedostatek čipů je bouda
Prostě vystrašit ovce, aby kupovaly elektroauta.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Beefcake
16. 1. 2022 09:40
Re: Nedostatek čipů je bouda
A ty si sa tu co za panacka objavil ?
Inak vsetci vedia, ze cipy nie su, lebo sa spotrebovali do vakcin !
Avatar - MS-sport
16. 1. 2022 09:57
Re: Nedostatek čipů je bouda
Nebuď drzej. Toho panáčka si nech pro někoho jinýho. Buďto čipy nejsou, protože je Čína z nějakýho důvodů nedodává nebo na čipy ČÍNA nemá zásadní vliv, protože EU je soběstačná a pak je v tom něco jinýho.
Avatar - Beefcake
16. 1. 2022 10:30
Re: Nedostatek čipů je bouda
Pardon, nie panacek, ale matrioska. Z najmocnejsieho statu sveta.