Značka Opel včera na český trh oficiálně uvedla model Astra šesté generace. Naživo jsme tak vůbec poprvé posbírali balík poznatků a dojmů. Kromě toho známe i české ceny všech nyní dostupných variant.
Za mě to má dvě vady
1) ten základ je pokrytý dobře, už ta výchozí 1.2 bude určitě ok, za přijatelných +20 ta 96kW v manuálu nebo automatu... pak tam je ale obrovská díra (v řeči peněz 300t, resp. 250 oproti AT) k tomu PHEV
2) Ta kabina... ach jo, z fotek to na mě působí jak nějakej autobus... https://img.auto.cz/…pbWc/7183445.jpg?…
To je slabá útěcha.
Samozřejmě ergonomie je důležitější než vzhled a ergonomicky bych taky radši klasiku než iCock.
Ale když se podíváš na tu fotku - tobě se to líbí? Nepřijde ti to takový... humpolácký, užitkáčový?
Bavíme se pořád o interiéru, jo?
Mně současná verze celkem vyhovuje https://cdn.xsd.cz/…e=1905,1344_.jpg?…
...umí AGR sedačky, má hezky zabudovanej displej a přiměřený množství tlačítek... budíky jsou stejně "obyč" jako u Insi, ale o třídu níž to není tak zlý.
No dobře, asi si rozumíme... tobě se to nelíbí ale od Opelu bys nic lepšího nečekal, mně se to nelíbí a kdyby to mělo být naživo stejně špatný jako na fotkách, tak by to bylo velký červený mínus.
Velký červený mínus za infotainment má jinak už celej koncern, samozřejmě Peugeot za iCock... takže nám toho až tolik nezbývá :-)
Tak to je trefné - já že co mi to připomíná a on je to městský autobus :yes: Když už tam ale ty displeje musí být, tak za mě pořád lepší takhle, než ještě donedávna trčící tablety z palubek kdečeho, včetně např. nového Tipa https://www.auto.cz/…dely-500x-a-tipo?…
Ono ho ma i "puvodni" Tipo. Teda jako pred tim faceliftem.
Jen mensi.
A je tak zapasovanej do palubky, ze mi nevadi.
Ma na sobe tlacitka, vlastne je na pouzivani prijemnej.
dizajn z von i dnu prvoplanovy, to zostarne za pol roka, a aj mne tam chyba nejaky stred, nejaka benzinova 1.5 s 160k manual, bolo by z coho vyberat. U mna je vsak opel momentalne na ban liste. Mam kontakt so 4mi autami, ktore chodia od nova do servisu, ako na klavir.
Prvoplanovy dizajn? To vazne? Praveze podla mna toto je vyzrety dizajn kde je odzrkadleny vyvoj dizajnu aut od 80tych rokov az po dnes. A tak skoro nezostarne, ak vobec niekedy.
to si povieme o par rokov, ak teda opel prezije vo forme, ako ju pozname teraz. moj tip je, ze stellantis do 10 rokov nutene zareze citroen, opel/vauxhall, lanciu a mozno aj alfu
U Insignie mi pár věcí vadí... asi nejvíc design těch samotných budíků, to mi taky přijde takový laciný. Ale jako celek to na mě působí mnohem hodnotněji.
No nic, kabina se musí zažít, tak až budu příště na servisu, třeba to projedu.
Jako z te tve fotky to je fakt jako z dodavky ci nakladaku, ale obecne mne jsou hrany milejsi, musi se to vyzkouset. Jeste tedy ten volant je zvlastni, ten ma asi aktualni generace hezci. Ale pri pohledu na hranaty interier jsem rad, ze neni volant hranaty :D S tim prijde az Tesla :D
Taky si myslím, že to bude prodejní hit. Originální design, ceny přijatelné - možná časem i zajímavější slevy, tak jak to Opel umí... Diesel (konečně opět čtyřválec) sice není trhač asfaltu, ale stejně je kupují hlavně firmy do fleetů a tam je zajímá spíš poř. cena a spotřeba.
I ty hybridy s cenovým zvýhodněním mohou být vcelku zajímavé, a po odpočtu DPH, samozřejmě ;-)
v cr ani sr to hit urcite nebude, opel vyklidil pozicie a ludia sa vracat nebudu, a ak, pojdu do suv crossoveru. takze to bude posledna generacia astry ako ju pozname
Psst, mozna mu dojde, ze lidi kupuji z druhe ruky, co je a to byvaji fleety :D Ted mi rikal kolega, ze shani oktavku 3 FL s 1.4 tsi a hezka ojetina atakuje 400 tisic a i vice.. to pak mas jednoduchy a jdes si radsi pro TDI
A pak za pár let ti to tam začne odcházet, protoze si musle vzít diesel a jezdíš s ním krátké trasy. Ještě, že už nabídka dieselů se zmenšuje. V ojetinach pak lidi aspoň budou moct vybrat to, co je vhodnější.
No, jenže když se podíváš dnes na nabídku ojetin, tak ono ti moc jinych možností nezbyde a s tím dieslem to po pár letech začne odcházet, nebo koupíš benzin, kterých je málo a za podobné peníze má pochybný původ a odejde ti to do pul roku :D Tohle si myslím ty jakožto kupec nových aut asi nedokážeš posoudit, protože v ojetinách je nyní stejná krize, jako u nových aut a typ motoru je bohužel, nebo měl by být, až druhotný po stavu auta.
Pak máš v nabídce fleetové auto s turbodieslem (třeba 1.6TDI, vím, že dynamicky je to horší, ale pořád to není litr) a plnou historií, kolikrát divné výbavy, není to výhra, normálně by sis ho nekoupil, ale jsou v nabídce a dá se tam vybrat.
Oproti tomu tam je ta vysněná Ofce TSI, normálně mnohem lepší motor i na ty krátké trasy, ale dovoz, pochybná historie, nedoložitelné a ještě jich je tam mnohem méně na výběr. A nebo jsou za uplně jiné ceny.
Tady ekologie stranou druhokupec prostě musí volit jinak, než nové auto.
p.s. aby nějaké ojetiny vůbec byly, jinak dojezdí to, co mají a to bude horší :D
Úplně bych nepaušalizoval že výběr typu motoru je druhotný. Třeba já najedu málo, ale když jedu, chci mít možnost "se pobavit"...
Ale rozumím tomu, že typický kupec jeté ovce - 40+ letý pantáta už rezignoval na řízení a zajímá ho spotřeba a aby se vše vešlo do auta při cestě na chalupu / do Chorvatska - takže tam to 1.6TDI může dávat smysl.
Krom toho jsem stále přesvědčený, že i moderní turbobenzín nabídne výhodu plánovatelnějších servisních úkonů...
A to ticho + rychlé topení díky svodům v hlavě - turbobenzín je zatím ideální kompromis. Uvidím, jestli se mi bude po něm stýskat, až přejdu na EV...
No, druhotný je v případě malé nabídky ojetin. To není jen o pantátovi, ale pokud pro tebe není auto i něco víc, než auto (takových nás je málo, zkus se pozeptat kolem sebe) a nejsi zrovna vyšinutej a nebo typickej hejl, budeš se snažit minimalizovat dopady překupníků a bazarmistrů tím, že si vybereš auto v co možná nejlepším stavu. Někdy se poštěstí najít něco, co si chtěl, ale dost často koupíš nakonec něco jiného, nebo s jiným motorem.
Oktávka je typické rodinné auto, ale když máš na výběr buď slušné TDI, myslím v slušném stavu, slušné 1.0 TSI a pochybné 1.4/1.5TSI, asi dost lidí radši vezme to TDI, tak to myslím a to si hoď na jakékoliv jiná auta.
Ojetiny prostě někdy relativizujou kvalitu auta.
Obvykle když je nějaký auto profláklý jako dobrá volba, tak se to projeví v jeho cenách... a pak může být lepší sáhnout po nějakém "outsiderovi", který bude za stejný prachy v lepším stavu.
Nemyslím tím teď teda úplně Škodovky, ty u nás mají trošku exkluzivní postavení i z jiných důvodů než jsou kvality auta.
Jo, to já dělám vlastně celou dobu a vždy jsem měl docela štěstí, ale přiznám se, že i já kdysi chodil několikrát po "pašíku ftédéí", ale nakonec ho nikdy nebral.
Naopak dnes už se snažím jít po těch jiných autech a pročíst si co nejvíce materiálů od odborníků i uživatelů. Příprava je u koupi ojetiny důležitá.
To si nejsem jistej, Mondeo určitě není ta "outsider" kategorie... to by mohla být třeba C5, Optima, Talisman apod. Mondeo má mezi ojetinama docela dobrou pověst... myslím, že v minulé generaci byla trošku lepší, ale pořád je Mondeo přinejhorším "neutrální".
Koukam, ze jsem to napsal blbe dvousmyslne. Ne jako že kdo kupuje diesel je chudák že na nic jiného nemá, ale ze chudák člověk, který vi, ze diesel pro něj nemá smysl kvůli kratkym trasam, chce něco jineho, ale bohužel musí vzít ten diesel i přes brzké servisní náklady, protoze je dostupný z fleetů a to co by potřeboval není k dispozici, nebo je o dost drazsi
Pořád jsou malá auta a kompakty nejprodávanější kategorie, takže pokud je někdo vyřazuje z nabídky, tak jen proto, že to podělal, nebo se snaží obhájit nárůst cen daný urychlenou elektrifikací.
Prodeje Opelu jsou posledních několik let dolů a propad stále zrychluje. Aster se za rok 2021 prodá tolik, kolik se jich kdysi prodávalo za měsíc. Nevidím důvod k optimismu, že se Astra nějak vzchopí. Jak píší i další, na českém trhu nemá vedle Ceedu či i30 šanci.
A to je tiež problém, že to takto soudruzi nechali zakapať. Auto, ktoré jediné konkurovalo Golfu Mk7 po všetkých stránkach nechali predbehnúť marketingovo aj službami kórejským šuntom s neprekonateľným pomerom cena-výbava, ale kde inde ako u nás (SK-CZ) sa predáva toľko Škodovíc a najmä kórejcov? Nikde inde v Európe. Všetko je to o vnímaní značiek a na západe ich nepovažujú za atraktívne ani hodnotné. Otázka znie, ktorá klientela má pravdu, tá miestna u nás, alebo tá na západ od Teplíc...
Ano, Korejci mají nejsilnější pozici tady u nás v Česko-Slovensku, na západ od Teplic jsou na tom hůře.
Ale bídné prodeje Astry jsem měl na mysli za celou Evropu. Přitom Astra má tu výhodu, že ji jako "domácí auto" berou na dvou obrovských trzích, v Německu a Velké Británii. Když jsem v roce 2017 kupoval nové auto, tak jsem měl Astru jako záložní variantu na druhém místě. Dnes se podívám na nabídku motorizací a ceník/katalog už dál nemusím číst. Zajímalo by mě, kdo vymyslel ten tříválcový diesel, někdo si asi spletl rok 2020 s rokem 2000.
To ano, ale spíše jen jako základ. Je tam jen 1,2 PT a nebo 1,5HDI.
To uspokojí asi většinu lidí, ale alespoň 1,6PT bez hybridu by se tam neztratil a 2.0 HDi by na dělší přesuny byl taky super.
ale prostě třívalec do rodinného auta nechci. Kdybych si měl vybrat mezi Astrou a Ceedem, tak jasně volím Ceeda 1.5, hlavně kvůli motoru. Taky otázkou, kolik bude příplatek za kombi...
No vidis, a ja jsem sestivalce mel. Dokonce opakovane. :-)
A nikde jsem nenapsal, ze si i ten ctyrvalec spletu s sestivalcem.
Jen, ze jsem ochotem ho akceptovat.
Mimochodem - ani sestivalec nema na osmivalec! :-)
Nedavno tu byla diskuze, ze sice Kia/Hyndai dela ctyrvalce, ale jezdi mnohem hure. Ja sam ten obligatni 1.4/1.5 tgdi neridil, jen 1.0 tgdi (nic moc) a 1.6Tgdi v Proceedu GT a ten jel hezky. Takze ja bych byl opatrny, jestli ti ten valec navic spis neuskodi :D
To víš, o válec vic, co se může pokazit :-[]
Ono je to ale hod e dnao tím, že dnes 4valce bývají atmosféry a 3valce turba. Takze jízdné bude určitě lepší ten trivalec. I když já mám vlastně taky 4valec atmosféru. a to by trubo trivalec fakt nemohl nahradit a ani by lépe nejel.
Teda astru som dizajnom nejako nikdy nemusel ( snad len okrem 2 generacie ktora na svoju dobu vyzerala fakt vyborne ) ale ta nova je vazne supa.... pride mi ze rovnako ako v pripade mokky aj v pripade astry ziak vyskolil ucitela ( peugeot ) .... astra :yes: ... opel :yes:
Tyjo, místní 'odborník' promluvil :-O tenhle zbastlenej peugeot 308 a "supa" design... je vidět, že máš estetckou laťku proklatě nízko, jako nenáročný zakazník v pořadku.Haló efekt stylem dáme na 308 vyrazný led pruh na světla, trisku hrany, nádechy a dofoukneme blatníky ad absudum = "supa" design.
Mimochodem ten přechod mezi plechy a nárazníky v ploše je slušnej bizár, to jako neumí opel dělat strak? Ten design vyhlazovali někde externě v indii ve firmě, co jede na tři směny na každém počítači, protože opelu z designu v Rüsselsheimu utekli vsichni schopní lidi vedle, do technical center Hyundai? A ten zadek taky mohli od Golfu VIII odlišit víc.
motor diesel a manuální převodvka. Opel míval kdysi problémy s elektrikou jako bylo stahování oken, vyhřívání sedadel.....cena je na hraně, ale pořád se to dá. Určitě tam budou nějaké bonusy, slevy takže se to bude dát kolem 500tis reálně koupit. :yes::yes:
Nic zajimaveho. Astra nikdy neměla viceprvek a na tom se nic nezměnilo, motorově je to prostě špatne, ale takova je doba a co jsem viděl novou mokku tak ani vzhledem mě zřejmě nova astra nepotěši.
Prostě posledni dobou mezi kompakty nic zajimaveho. No ještě jsem zvědavy jak se předvede ne zrovna kompaktni novy civic a zda si u nas zachova pod kapotou 1,5T.
Suhlasim s tebou, je to bieda. novy civic za oceanom chvalia, maju aj verziu vyladenu tesne pod type r. Povozit sa pojdem, ale nebude kombi, takze zase nemam co v nizsej strednej kupit. Chcel som sa povozit na novom leone 2.0 tsi, vliezol som k prvemu dilerovi, tam sa na mna pozerali ako na debila. A ked zistili, ze ma prednostne zaujima 2l benzin, tak ma v podstate vyhodili. Taka snaha nepredat auto ma uz davno nepobavila
Ja si určitě novy civic pujdu jen tak ze zvědavosti projet jen doufam, že 1,5T bude přitomno.
No s prodejci je to kus od kusu, alespoň takova je ma zkušenost. Naštěsti drtiva většina na ty na ktere jsem narazil ja byla v pohodě až da se řict s opravdu vybornym celkovym přistupem. Konkretně u seatu jsem zažil prodejkyni u ktere se nakonec i objednavalo a ta byla velice ochotna a celkově ji vlasně nebylo co vyčist. No s nějakym odstupem jsem jednal ještě se 2 prodejci na stejnem saloně a ti, už byly spiš z toho opačneho konce.
Dnes je docela možné, že dealeři Seatu mají od dovozce kvóty na určité motorizace. Prodejce mohl mít kvótu na 2.0 TSI na celý rok vyprodanou, zatímco potřebuje udat co nejvíce dieselů a plug-in hybridů.
Ten základ a trošku lepší základ je pokrytý dobře, tam ani nutně nevadí absence víceprvku. 1.2PT 96kW za půl míče s ok výbavou, to jde, může to být lepší než nějakej Golf 1.0TSI.
Za 800 holátko PHEV... no, pár kupců si to možná taky najde, ale už je to specifická cílovka.
Ten zaklad snad i ano, ale celkově prostě za mě ne a vlastně ja bych si určitě nevybral a nic co by mě na salon opla zlakalo v připadě astry.
Jedine pozitivum vidim oproti 308 v interieru. Koukal jsem na SK recky o 308 a tam tvrdi, že u nove 308 je to prostě opět špatenka a horši než u 508, kde to dle nich bylo relativně k přežiti což je i muj poznatek.
Svoje cukříky má... design, AGR, MatrixLED... a slušná cena.
V té kategorii 150k+ jsou jen ty PHEV, takže pro mě osobně jako primární auto tam taky nic není... ne když vedle stojí Insignia 2.0T za míň peněz než ten plugin.
Jo na sladke to ja jsem a to vic než je zdravo, ale ne u aut to mam ty cukřiky na vedlejši koleji byť některe určitě dokažu ocenit vic. Na vzhled mě těžko někdo utahne a tahle astra by to teměř jistě nebyla. V noci toho sice moc nenajezdim, ale ano světla dokažu ocenit a sedačky v některych směrech určitě taky, ale stale tam je podstatny ten zaklad jehož současti ty cukřiky jsou.
Jinak ceniky moc v potaz neberu pokud to neni nějaky extrem a cenu řešim až přijde do tuheho. Realně se dejme tomu 100tkč rozdil mezi kandidaty muže smrsknou na rozdil, ktery již nemusi byt podstatny, ale to určitě viš/znaš.
No já to myslel trošku obecněji, tj. v těch cukříkách mám třeba i motor... prostě jako ty věci pro radost nad rámec toho, co nutně potřebuju (prostor pro 5 lidí a tak)... to, co mě přiměje vůbec to auto zařadit do širšího výběru.
No tak motor to, už je pořadna homole z třtinoveho demerara cukru.
Součast auta, ktera dnes děla zřejmě hodně lidem vrasky na čele a mě osobně vlastně vyhnala od běžnych kompaktu. A jak jsem optimista tak v tomhle připadě jsem realista a v lepši zitřky již nedoufam.
2.0TSI bylo vždycky dobrá volba... já s ním byl hodně spokojený... i mi vcelku stačila ta 220k verze. Ale v té kategorii dvoulitrů v kompaktech se těžko šlápne vedle.
Pro mě je krátký HH out, takže zbývá Ford, Škoda, SEAT... možná Honda (ale spíš ne).
No a nebo se podívat o třídu výš, co jsem minule udělal.
2.0 TSI ach jo jedno ze dvou prozatimnich zklamani u GTI zvlašť po tom co jsem čekal na zakladě zkušenosti majitelu.
Ja pravě nejsem nějak naročny co do vykonu, ale spodni hranici +- mam a manual jasna podminka.
Každopadně, když jsem dřivěji oddělil zrno od plev tak mi zustali Civic, Focus a Mazda 3. Na přichod nove mazdy 3 jsem se hodně těšil, ale 3 bez viceprvku nebyl zrovna magnet, ktery by mě k ni přitahoval a pak ještě nějake dalši ty cukřiky, ktere tu 3 uplně vyřadily. U focuse prakticky zrušeni 1,5EB no a u civicu bylo vice těch podstatnějšich cukřiku přes ktere neprošel a třeba i ta kompaktnost respektive jeji opak byl jeden z duvodu.
Středni třida je pro mě uplně nepřijatelna, ale zde opel ještě s mazdou by byly potencionalnimi kandidaty a bliže mam spiš k tomu B segmentu. A kdyby se mělo pořidit 2 auto tak s největši pravděpodobnosti je to pravě ten B segment.
Slyšel jsem názory, že 2.0TSI otupilo s instalací GPF... já mám důkladně projetou jen tu verzi před GPF, tj. ještě s kombinací přímo/nepřímo. Ale já na HH nekoukám jako na sportovní auta, to může být rozdíl.
Ma3 je teď za docela zajímavé peníze, sedan se 150k dvoulitrem by mohla být fajn kombinace...kdybych teda nepotřeboval auto pro rodinu. HB se mi tolik nelíbí. Víceprvek je kaňka, ale dal bych tomu šanci... kompromisy jsou všude.
U M3 jsem zaznamenal vylepšeni motorizace ten uvodni SA v nove generaci byl i dle některych majitelu starši generace M3 docela špatenka.
Mě by asi pořad hlodala ta absence viceprvku. A spiš mě mrzi to, že jsem neměl tu čest pravě s předchozi M3.
Ja měl akorat da se řict bezvyznamnou zkušenost s cuprou z r 2016 a tušim to byla 280k verze.
U Evo4 byl dle majitelu odstraněn největši nedostatek v podobě reakce na plyn. S tim, že jeden majitel poznamenal, že teď si neni sice nač stěžovat ale, mohlo to byt ještě o chlup lepši (todle podepisuji) a par majitelu se k němu přidalo. A zavedeni filtru u Evo3 bylo udajně dost znat s tim, že teď jako by tam snad ani nebyl a debata jak je to možne. Žadny zavěr jen domněnky v podobě dodatečně dosazeneho filtru u Evo3 a nasazeni Evo4 kde se již s filtrem počitalo.
Co se však hodně řešilo tak to jak se motor "měnil" s najezdem a docela velky rozdil po několika nadržich tedy par tisicich najetych km. Nejvic asi ve vztahu se spotřebou ze ktere byly někteři až zděšeni pravě ve vztahu s předchozi generaci. Někdo si nic v takove miře u Evo3 nevybavoval a jini si tim byli jisti. Takže novy majitele byli upozorňovani ať nedělaji předčastne zavěry co se některych vlastnosti motoru tyče.
No a pak shoda v tom, že Evo4 je ochotnějši/vybušnějši od vyššiho středniho pasma. Par majitelu poznamenalo, že jim, ale naopak přijde teď o něco ospalejši v nižšich otačkach jen bez upřesněni.
Některe vyčtene vlastnosti pozoruji, ale ja si ještě s nějakym finalnim verdiktem počkam, protože některe věci a nejen co se motoru tyče doznavaji vyraznějšich změn a jsem v začatcich.
Nojo, tak je to něco za něco, jako vždycky.
Nemáš víceprvek, to je fakt... i tak jsou ale hodnocení jízdy vesměs pozitivní, dal bych tomu šanci. Manuál je výbornej, interiér je parádní, sedan je fakt kus pěknýho auta.
150k atmosféra... záleží na úhlu pohledu, žádná raketa to nebude, ale důstojná motorizace i s kousíčkem výkonu pro radost snad ano... na všechny ty 1.0 a 1.2 by to mělo stačit, na 1.5TSI 110kW už logicky ne.
No ja měl možnost si konečně pořadně 3 prohlednout a jak jsem u ni neměl jasno tak teď, už mam. Sedan sice fajn, ale HB jak jsem měl par pochybnosti u zadni časti či předku tak ty tam sice realně vidim, ale jako celek prostě hodně pěkny zajimavě tvarovany HB a sedan zastiněnej a vuči HB pusobi na mě obyčejnějšim či meně zajavym dojmem. No mazda možna doznala změny v kvalitě interieru, ale třeba architektury přistrojovek se mi u mazd nezamlouvaji, ale od počatku kvituji změnu budiku u 3. A jak jsem byl po představeni nadšen z interieru civica a v realu zklamanějši tak se mi určitě zamlouva vic tedy knk palubka.
Méně zajímavý asi ano, ale když já jsem spíš na klasickou eleganci než na extravaganci... a ten zadek u HB je prostě tlustej :-) , nehledě na to, že to vevnitř bude asi trošku jeskyně.
Civic interiér, jo? To já byl naopak dost zklamanej... celý je to takový šedošedý, hlavně vzadu... pozice za volantem dobrá, ale samotný přední sedačky nic moc... vzadu ani nebyly výdechy klimy. A ta roletka nad kufrem, to je taky dílo. Palubka a volant dobrý, ale jako celek... no, maximálně chvalitebný.
To co zmiňuješ u toho civicu s tim se ztotožňuji. Jen mi jde čistě o vzhled/architekturu těch palubek a tedy toho co mam před sebou po usednuti.
Jinak se tě zeptam na jednu věc ohledně 2,0TSI pokud tedy viš.
Chod plyn. pedalu ma na konci doraz po kterem přijde dost značny odpor po jehož překonani jde ještě pedal domačknout, ale už jen velmi kratce možna je to vic, ale přijde mi že je to snad jen pul cenťaku. Každopadně nepozoruji rozdil mezi plyn na doraz s/bez domačknuti, čekal bych nějaky boost a možna na stopkach pujde rozdil poznat . Každopadně nikde jsem o tom u 2,0TSI nečetl nebo neslyšel a to ani od majitelu. Vybavuješ si něco takoveho u te starši generace ?
Tohle ma třeba civic s CVT, kde je ten chod po překonani odporu jednak delši a navic přijde po velke prodlevě kickdown což je docela něco jineho.
Jo, pracoviště řidiče dobrý, teda až na ty sedačky. Ale v tuhle chvíli už je to vlastně minulá generace, tak uvidíme co bude.
Ten "práh" u plynu jsem neměl. Vybavuju si úplně drobounkej, sotva postřehnutelnej odpor při položení nohy na plyn... to bylo asi nějaký čidlo.
Jo sedačky jeden z duvodu proč civic vypadl a u mě to bylo vyloženě o přislovi, nevstoupiš dvakrat do stejne řeky.
Takže zřejmě něco noveho a vic se na to zaměřim.
No divne, že to nikdo z majitelu ještě nezminil nebo jsem to nezaregistroval a asi to někde zkusim zminit.
U focuse jsem třeba zjistil, že spojkovy pedal ma z počatku mrtvy chod při opravdu citlivem zachazeni, udajně ochrana proti zlozvyku stat na spojce. Když jsem to na foru zminil tak jsem byl tak trochu za mimoně tedy prvni reakce. No pak se ukazalo, že to tak opravdu je a že u forda je to celkem běžne.
Ono to rčení s řekou ale znamená něco trošku jiného, než jak se běžně používá ;-) ... tak aby ses nedivil :-D
Mám pocit, že spousta řidičů tolik plynu nikdy v životě nedalo. Vzpomínám si, jak za náma kdysi přijel pro radu jeden týpek s RX-7 a jeli jsme to s ním projet... a chlápek voči na vrch hlavy, že teda taky řadí na 4000... ale nahoru, ne dolu :-)
Mimochodem - zajímavý chování plynu měl táta v A5 (3.0TDI)... tam jsi na tom prahu musel chviličku počkat, než to šlo domáčknout do konce... a pak už se teda taky nic tak zázračnýho nedělo.
No prostě nejdu naproti sedačkam, ktere jsou teměř bez bočni opory toho jsem si dost užil v jedničkovem focusu.
Řekl bych pocit, ktery nebude mit daleko k realitě. Ja už dostal dost zpětne vazby z mista spolujezde ať už z vlastnich aut či pujčenych na předvaděčkach apod.
Ale zas to neznamena, že bych na plynu stal permanentně jak na ryči.
Navic teď diky vykonu/krouťaku je potřeba trošku vic rozmyšlet nad tim jak s plynem zachazet.
No tak to bude asi zase trošku jine. U GTI se sice nemusi čekat( ještě dukladněji prověřim), ale ten odpor je dost velky takže hned po prvnich jizdach jsem o tom netušil. Navic tam byla nějaka opatrnost z me strany kvuli zajeti.
No skočil jsem si pro něco na zub na večer a nedalo mi to.
A jak jsem psal, že některe věci doznavaji změn tak tohle je dalši.
Pedal šel k podlaze doskrat na 2st a 3st a teď musim poupravit tvrzeni o značnem odporu, ktery mi přišel až zbytečně velky. Teď je ten odpor značně menši a tak nějak akoratni, když už to tam ma byt. Prostě ten odpor evidentně povolil. Jen ten rozdil s a bez došlapu mi pořad pocitově nic nepřinaši. Teď jsou na řadě stopky. :D
Osobne pokladam diesel za uplne zbytocnu a drahu motorizaciu, nevhodnu do mesta, obzvlast v zime a na krizenie Europy po dialniciach, kde by spotreba mala aj tak problem ospravedlnit priplatok, nie je Astra urcena. Elektricka verzia by mna oproti e-2008 s pohodlnejsim nastupovanim a lepsim vyhladom nicim neoslovila.
Nechápu, proč by Astra nebyla určená na křižování dálnic. Výhled a nastupování mě nezajímá, naopak mi vadí neefektivní oplastovaná kastle, nevhodná pro EV.
Nevadi, skus si precitat viac o roznych triedach aut, na co su urcene, je to vysvetlene celkom jasne na co su urcene kompakty.
Nezaujima ta to co zaujima vacsinu kupujucich a sposobuje velky uspech SUV, crossoverov a sposobuje zanik sedanov a liftbackov ktore sa transformuju na skorej spomenute, takze si mimo zaujmu automobiliek.
Je celkem jedno na co jsou podle tebe určeny nějaké třídy, protože ve výsledku je to hlavně o tom, co si zákazník může dovolit, a D segment to často není, ten jde do firem k manažerským pozicím. Segment C je dlouhodobě považován za univerzální řešení a přebírá funkci dřívějšího D segmentu, který se začíná prolínat s E segmentem.
Nejprodávanější karoserie v Evropě je hatchback.
Za mňa stále Leon na druhé miesto by som posunul Focus po fl / aj keď by som musel prekúsnuť r 3 / a na treťom by bola Mazda 3.Táto Astra na obrázkoch nevyzerá zle ale je tam prezentovaná v top výbave Ultimate a tam už je cena okolo 28 000 € +.V základe to bude asi fakt nič moc a aj tam cena je od 20 000 € + takže ten základ je dosť drahý.Nepáči sa mi na tejto Astre predok a volant.
Finančne max.ten diesel ale popravde nemal by som s tým až taký problém ale iba v ST-line.Vraj tie 1.5 HDI sú dobré a aj dokonca PDF nie je naň až tak drahý.Napíš aká je momentálne tvoja top 3 v segmente C / nevadí ak tam napíšeš aj elektro prežijem to/. :-O
A k tomu C segmentu, já asi nemám jednoho vítěze, protože v každé cenové a v každém zaměření to bude trochu něco jiného.
Fokus bych dal na první místo, ale díky zoufalé nabídce motorizací nemohu, nýbrž kdybych si měl vybrat jeden kompakt, kterej BYCH si koupil, bude to Focus ST kombi
Golf má sice ještě Rko, ale auto, kterému nefunguje polovina funkcí je taky naprda pro mne už asi i zbytečně silné a rychlé :) Jinak tohle je docela zásadní problém třídního etalonu.
Leon se mi líbí taky, ještě jsem ho nezkoušel, ale jsou za zajímavé peníze s 1.5TSI, takže s velkým otazníkem ohledně infotainmentu, ale value x money asi není špatné
Hybrid dělá nejlepší Toyota a Corolla 2.0 kombi je skvělá, bohužel špatně odhlučněná (tedy jen v hybridu, co jsem jel s 1.2T tak to bylo komfortní a tichíé auto), to je asi za mne největší fail, ale pokud chceš hybrid, přežil bych to.
A jinak s ohledem na co nejnižší cenu asi Megane 1.33TCE, sice nejezdí tak jako Ford, ale zase ten motor to kompenzuje a cena i když vylezla, pořád to je přijatelnější, než někteří konkurenti. Já osobně bych mu dal přednost i před Kia/Hyundai, Renault je mi sympatičtější. Bohužel Renault zařízl veškeré lepší motorizace a to je opravdu škoda :/
Astra asi možná v základu, ale za ty peníze už u Renaultu defakto skladově dostanu tu 1,33 TCE, byť možná v menší výbavě.
Mazda 3 - krásná, hezky jezdí, krásný interiér, ale já bych si tam u sebe neobhájil cenu. Pro mne navíc absence kombi, takže k ničemu :D