Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Renault plánuje v Evropě prodávat jen elektrovozy, v roce 2030. Má to ale podmínku

117 komentářů

DonVito
Rozhodnuti Renaultu nebo treba pocty prodeju EV vs Diesel. :yes😒br />https😐/www.ft.com/…4eb-7df716ebf0a9

European sales of electric cars overtake diesel models for first time :-!

A jeste vysvetleni, proc byla zariznuta spalovaci Fabia combi. Ty rozhodnuti nejsou (jen) z Bruselu. Pochazeji predevsim od automobilek.
Ktery si to umi spocitat dopredu a vi, ze kdyz bude za stejnou cenu EV, nikdo spalovak s drahym provozem nebude chtit. :yes:
https😐/www.seznamzpravy.cz/…-skodovky-185842

"Tradiční vozy se už teď kvůli tomu přestávají vyrábět. Jasný příklad je to, že jsme „zabalili“ Fabii Combi. :yes: Do jejího vývoje jsme přitom dali už miliardu, ale zjistili jsme, že to nemá budoucnost. Že se v roce 2026 vyrovná cena spalovací Fabie s cenou elektrické Fabie Combi."
Leta uz se mluvi o cenove parite v r. 2025. Okay, mozna nastane o rok pozdeji.

Shrnovacka😒br /> U vetsiny automobilek uz padlo rozhodnuti o konci spalovaku. :yes: :yes: :yes😒br /> Lisi se jen terminy.
Nicmene zdejsi diskuteri si mysli, ze vedi vic nez VW, Toyota, GM nebo Renault.
Avatar - Anonym
Anonym
Proč si bereš do úst Toyotu? Kde padlo u Toyoty rozhodnutí o koncí spalováků?
DonVito
Mas pravdu, Toyota a 2040 bylo v odkazech z roku 2017. Toyota se zatim nepridala, VW patrne jeste ne celosvetove. Renault se tyka znacky, ne koncernu.

Tady je aktualizace😒br />https😐/www.nytimes.com/…sions-cop26.html

Je to jen otazka casu, kdy to Toyota potvrdi. Mluvi se o tom uz od r. 2017.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Rozhodně bych ty tři roky počkal. Ale už teď je nad slunce jasné, že všichni ti neprozřetelní blázni v passatech a pětkových bávech jistě do tří let změní postoj a nakoupí tesly. A to je jen začátek. Záhy se přidají všichni ostatní, co každé ráno pocukávají ve frontách do Prahy, Brna, Olmíku v ojetých oktávkách a meganech. Ti všichni... my všichni! prozřeme :yes:
DonVito
Neco k "prozreni" ve skodovce o Fabii combi😒br />
"To pak nemá cenu dělat, to proděláme peníze. A prodělat investovanou miliardu je méně než pak dělat celou plytkou sérii těch aut. Náš kontroling to celé propočítal, nechtěl jsem tomu věřit a bylo mi to líto, navíc Fabia Combi je v Česku velmi oblíbená. Když přišla ta zpráva z koncernu, řekli našim lidem, kteří na tom dělali: Položte to nářadí a končíme."

"My to nepredikujeme, my to propočítáváme. Díváme se na trh, na konkurenci. Ceny subdodávek různých surovin rostou. My si můžeme dovolit prodávat nějaké auto pod cenou, ale jen v paketu – to znamená, že jiná auta vydělávají a v průměru vyděláváme."

Rika ti neco pojem kontroling?
A ma to neco spolecneho s tvym prispevkem?
Ne?

Odkaz na seznam.cz mas v puvodnim prispevku.
Pletes si sve dojmy s fakty a ekonomickymi cisly automobilek.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Ale jo. Já souhlasím. Ve Stellantisu na to přišli již letos. Zabít spalovací berlingo a jeho deriváty je určitě to nejlepší, co je mohlo v posledních letech napadnout. Já jen nechápu jednu jedinou věc. Proč tuhle skvělou budoucnost plánují jen v EU, nikoli v Evropě, ale jen v EU? Proč ne v jižní Americe, Africe na Balkánu, v Asii, Rusku...? Vždyť je to tak super. Výhodné pro všechny, tak proč teda nezaříznou spalováky hned a všude. Tak skvělá technologie jako je bateriové auto se přece prosadí samo a hned.
DonVito
https😐/www.nytimes.com/…on-vehicles.html

G.M. Will Sell Only Zero-Emission Vehicles by 2035

https😐/www.weforum.org/…hicles-electric/#…'new%2Denergy'.

By 2035, all new vehicles sold in China must be powered by 'new-energy', the Chinese authorities have said. Half of them must be electric, fuel cell, or plug-in hybrid – the remaining 50%, hybrid vehicles.

Staci?

Jestli ne, tak mi vysvetli vliv EU na G.M.

A co Kanada, ta je take v EU?
https😐/fdrive.cz/…v-roce-2035-7360

Ne EV se neprosadi se samy a hned. Spalovaci auta jsou (zatim) vetsinou ekonomicky vyhodnejsi. Jenze produkuji jedovate karcinogenni emise ve mestech.
A prispivaji k oteplovani planety emisemi CO2.
Provoz bezemisnich dopravnich prostredku je velky prinos pro mesta. :yes:
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
V roce 2035 nebude třeba nic zakazovat. Proboha proč by taky někdo něco musel zakazovat v tržní ekonomice a liberální demokracii. Elektro nepotřebuje faulovat, nepotřebuje pomoc politiků, aktivistů, dotace. To je přece jasné. Já bych si moc přál, a vraťme se k tomu Stellantisu, aby oznámili, že do roku 2025 končí se spalováky. Globálně. Chtěl bych vidět ty rozzářené tváře jejich zaměstnanců, dealerů a zákazníků. Tím že to bezdůvodně odkládají, jen tyhle statisíce, ne-li miliony lidí okrádají o absolutní štěstí. :no:
DonVito
Tve prispevky jsou plne ironie.
Svet neni cernobily.
Pochopil jsem, ze me odkazy ti nestaci.
Psal jsi o EU a ja ti uvedl Cinu, G.M. (nejvetsi automobilku USA) a Kanadu.
Tva VIRA (a publikovane dojmy s ironickymi pseudoargumenty) je silnejsi nez deklarovana fakta.
Odpoved na otazku, jaky ma vliv EU na G.M. neznas. :-!
Hezky den

PS To ze o necem nevis neznamena, ze to neexistuje.
https😐/www.energyforgrowth.org/…e-ev-revolution/
HOW CAN WEST AFRICA PREPARE FOR THE ‘EV REVOLUTION’
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Myslím to vážně, zcela bez ironie. Co pak ty si nemyslíš, že elektromobilita je skvělá, všeobecně dostupná, čistá technologie, kterou, ano až na pár zabedněných výjimek, všichni chtějí a kupují? Že nepotřebuje podporu politiků ani dotace a že se v tržní ekonomice prosadila sama?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Máš to marný, lidé se chtějí uregulovat ke zkáze. Slunečníky nestačí ani pokrýt zlomek spotřeby, ale svazáci jima šermují. A uhlíkově neutrální e tron měl na Dakaru největší spotřebu benzínu.
Já Prvni_1
Presne tak.
Vsechno to si nemyslim.
😄
Petr Turecek
The Energy for Growth Hub is comprised of scholars and advocates from leading universities, think tanks, and other organizations around the world.
Vzdyt ty ani nectes ty odkazy co tady davas. Ten clanek je jen takove akademicke cviceni o tom ze Evropa prejde na EV, tak Afrika by mela taky. Jen by me zajimalo, kdyz clanek zminuje ze Afrika je doted smetistem ojetych aut z Evropy, Ameriky a Asie, za co asi budou nakupovat ty nove nablyskane elektromobily. Predpokladam ze spise auta se spalovacim motorem vymeni v ramci pokroku za elektrokola.
Avatar - R32
R32
Svet - teda hlavne EU je chorý a pokrivený dotáciami a reguláciami. Keby sa šlo po starom tak nech sa páči, nech sa nová technológia presadí "sama". Veď takto to bolo aj s "prechodom" z koní na autá. Dotoval to niekto? Autá si mohli dovoliť len veľmi bohatí ľudia ktorí zaplatili cestu mobilizácie a až príchodom Fordu T si mohli kúpiť auto aj ostatní. Takto to malo byť aj s EV, kto na to má alebo je toho veľký fanúšik, nech si to kúpi za normálnu trhovú cenu, bez dotácii a iných výhod... A časom keď sa technológie zaplatia, cena bude adekvátna a ukáže sa táto cesta ako zmysluplná nastúpi masovejšie rozšírenie. Takouto direktívou robíme jeden krok vpred dva vzad... :no:
pogo26
Oni si chtějí kupovat auto nebo fotovoltaiku za peníze, které ukradnou někomu jinému. A nejhorší na tom je, že jim to přijde normální.
Bojkas
Opravdu dáváš za přiklad zaostalé země z jižní Ameriky, Afriky a rusko? 😁 Ti se prostě přizpůsobí, nic jiného jim nezůstane, protože jim nikdo ty spalovací krámy vyrábět nebude, zvlášť pak JA a Afrika, tedy kontinenty, které mají obří sluneční potenciál na to přijdou rychle. Tam bude provoz EV levnější, než když by z těch děr tryskala přímo nafta. A proč pro ně nikdo ty krámy vyrábět nebude? Jedná se u nových aut o malé trhy, takže kvůli těm několika stovkám tisíc si takové VW Group nebude držet výzkum a vývoj spalováků, zvlášť, pokud se tam zjeví africká Gréta a může jim to zaříznout z roku na rok. Rusko si rozeberou okolní státy, jakmile totiž nebudou mít komu prodávat ropu a plyn, tak zanikne, protože nic jiného nemají, to Arab už teď z biliónů dolarů z ropy buduje svou budoucnost, rus jen utrácí prachy v pupcích těch nejnenažranějších a do přípavy na budoucnost nejde vůůůůbec nic.
šofér
Člověče jsi se léčit, Afrika, Jižní Amerika a je spolu s Asií nejdynamičtěji se rozvíjející trh a naopak, Evropa je trh stagnující s prognózou poklesu! A v těch zemích, se díky velkým vzdálenostem spalováky udrží, stejně tak na severu USA. Když to sleduješ tak vidíš, že například v USA je největší prodej elmobiů v Kalifornii a na Floridě. A u levice v Kanadě se uvidí, zda při jejich klimatických podmínkách přejdou ze spolehlivého a skladného benzinu na elektromobilitu.
DonVito
V Kanade se neuvidi.
Uz je rozhodnuto. 😉
šofér
Nech si ty kecy, máme tam rodinu u Toronta a jezdí rááádi oba členové dvěma Forestery kvůli a) sněhu a jízdním vlastnostem a b) kvůli dojezdu do města. Ono totiž když je zima tak občas vypadává i elektřina . Takže ten záložní generátor pohání domácí spotřebiče, natož nabíjení elektroauta. Ty tvé mokré sny jsou prostě utopie!
DonVito
https😐/fdrive.cz/…v-roce-2035-7360

Je mi uplne jedno, jestli mas v Kanade starou nebo tam sam zijes.

https😐/driving.ca/column/motor-mouth/motor-mouth-canada-moves-to-ban-internal-combustion-engines-by-2035
Tady jeden kritictejsi kanadsky clanek. 😉

Tohle je proste FAKT😒br /> "Kanada je nejčerstvějším přírůstkem do seznamu zemí, které už naplánovaly zákaz prodeje nových vozidel se spalovacími motory. Má se tak stát v roce 2035. Tamější provincie Québec už totéž vyhlásila dříve, avšak šlo pouze o regionální záležitost."
I presto, ze tvoje rodina jezdi v Subaru.
😁 😁 😁
Wtf
I kdyby tva rodina jezdila v Kanade v Hellcatu, tak se na tom nic nezmeni.

Asi nejsi schopny ani pochopit, ze zakaz prodeje neceho v roce 2035 si neodporuje s vlastnictvim/provozovanim tehoz v roce 2022. :-!

PS Pry me "mokre sny". To je plan kanadske vlady, tvl. 😁
Prestan se ztrapnovat a nez se vyjadris, tak si neco precti. Nebo se na to radeji zeptej sve rodiny, ju? 😉
pogo26
Jak myslíš, že dlouho tito bolševici v Kanadě nebo Kalifornii vydrží? Myslíš, že je někdo bude volit až dojde na placení?
Avatar - xxc
xxc
Tu bude dolezite, aby zasiahla EU a ostatne staty. Ked vedia odstavit huawei od technologii, tak vedia rovnako odstavit a sankcionovat automobilky, ktore budu vyrabat dalej znecistujuce spalovacie auta. A argumentacia, ze na Ukrajine su ine normy, neberiem. Planetu mame iba jednu.
traveldrive
A čo má limitované CO2 spoločné so znečistením?
DonVito
Tak co2 je sklenikovy plyn, takze o "znecisteni" by se dalo diskutovat.

Nicmene je jasny, ze auta, ktera maji lokalne nula emisi co2, maji zaroven nulu jedovatych lokalnich emisi. :yes:
Pitizvik
Nemají nulové jedovaté lokální emise, jelikož používají pneumatiky i brzdy. oboje produkuje škodlivé částice při otěru. To jen abychom trochu mírnili ten fanatizmus jak je všechno elektro kytičkové
Avatar - xxc
xxc
Presne tak, oteru pneumatik sa zatial len tak nevyhneme, ale ten oter brzd pri spalovacich autach treba eliminovat. Emisie co kazdy sleduje, ale ze ludia su schopni pred kazdou zatackou, alebo aj len tak na ceste brzdit, aby nahodou neprekrocili rychlost, to uz nikto neriesi. Pri elektrickych to odpada, tam sa to zrekuperuje.
DonVito
Presne, takova Dacia Spring s hmotnosti pod jednu tunu a vykonem 30kw asi nebude mit extremni opotrebeni pneumatik...

A o brzdach uz psal xxc. Zminovat oter z brzd v souvislosti s EV je neznalost/fail. :no:

EV nejsou vubec "kytickova", ostatne jako kazda motorizovana individualni doprava - ABSOLUTNE.
RELATIVNE ve srovnani se spalovakem ale ANO.
Pitizvik
Hmm. Vytáhnout dacii spring ve snaze vyvolat dojem, že takhle bude vypadat typický zástupce EV a tudíž otěr z pneumatik nehraje roli, to je vážně síla. Schválně porovnej hmotnost nejprodávanějších EV s hmotností nejprodávanějších spalováků. Jsem zvědavý s jak trapnou vytáčkou přijdeš pak.
to samé brzdy. v EV se používají méně, takže lokální emise z nich u EV nejsou a zanedbáme je. Geniální. Uznat chybu je ctnost. zapracuj na tom, vrátí se ti to. EV mají lokální emise, jen ne ze spalování paliva.

Nechápu tu snahu glorifikovat EV za každou cenu, i kdybys měl lhát. Vždyť to ani není nutné. EU rozhodla, že EV budou nový mainstream a pokud se něco drasticky nezmění, tak to tak bude. netřeba fanatizmu, netřeba lhát.
DonVito
https😐/www.auto.cz/…ak-dlouho-108207
"Navíc pro zpomalení vozidla ani nemusíte používat brzdy, neboť elektromotor tak silně rekuperuje, že to pro běžnou deceleraci vozidla ve většině případů stačí. Však taky žádný autorizovaný servis v ČR ještě u žádné i3 neměnil brzdové obložení…"

Muzes mi prozradit odkud cerpas informace o opotrebeni brzd u EV? 😁
A jak ho kvantifikujes ty u sveho vozu, kdyz se ti nelibi me zanedbani?
Velkej voter? 😁
Ty nezanedbavas u sveho spalovaku oter z pneumatik?
O kolik je opotrebeni pneumatik u EV vetsi?

Wtf
Jsem zvedavy na odpovedi, ty chybo.
:-!

PS Rozdil v hmotnostech se pohybuje dejme tomu od +10% az +30% u EV? Souhlasis? Zalezi s cim porovnavas. S PHEV? Se stejne vykonnym dieselem?
Pitizvik
Nejradši bych ti na to kopání kolem sebe neodpověděl ale teď už jsem přesvědčen, že by sis to vyložil jako mou neschopnost argumentovat.

K prvnímu odstavci máš odpověď přímo v citaci. Ve většině případů stačí. Takže jakýkoliv nestandardní či krizový případ vede k tomu, že řidič použije brzdy a tedy způsobí otěr. Lokální emise jsou na světě. Ty jsi tvrdil, že nejsou a proto tu rozjíždíme tuto přehlídku trapnosti.

Druhý a třetí odstavec jen snaha vysmívat se, ignoruji. Dočti do konce, než se na tomhle začneš otáčet.

ad ps - rozdíl v hmotnostech proti běžným spalovacím autům se může pohybovat klidně od těch +10 do +30%, pro moji argumentaci nejsou konkrétní čísla důležitá. Váha u EV je vyšší a tudíž generují i vyšší opotřebení u pneumatik a vyšší emise z jejich otěru v porovnání s běžnými spalováky.

Jsi tak zaslepený hájením EV, že ti zřejmě celou diskuzi ani nedochází, že netvrdím, že EV celkově znečišťují víc než konvenční auta. vyhradil jsem se k tvému tvrzení, že lokálně neznečišťují, což prostě není pravda, nehledě na to, jak moc si přeješ opak.
Avatar - xxc
xxc
Brzdy sa opotrebovavaju menej, pneumatiky viac, ked clovek vyuziva vyhody elektromotora. Ci je to lepsie, neviem ci to niekto spocital 😄
traveldrive
Aha, takže keď chceme eliminovať jedovaté emisie, tak budeme postihovať za produkciou CO2? To je logika jak hrom.
DonVito
Ne, to urcite ne.

Myslel jsem, ze hlavni duvod omezovani co2 je jasny.
traveldrive
Tak si myslel zle, priateľu. Dôvod obmedzovania CO2 stojí na hlinených nohách. Sledovanie tzv. uhlíkovej stopy je nezmysel a nemá pre ekológiu žiadny reálny prínos. Je to len bič na ľudí, nič viac. Kedysi k podobnému účelu slúžilo náboženstvo.
DonVito
To je omyl.

Omezovani se deje na zaklade shody 99,9% vedcu.

Veda NENI nabozenstvi.
Veda neni zalozena na vire.
Veda je zalozena na faktech dukazech a... pravdepodobnosti.
Protoze ve vede zridka existuje jistota cili 100%.
TT
S vedou sa dnes oháňa kde-kto. lenže veda nie je nestranná, vždy niekomu slúži. A keď nie, zlikvidujú ju. Viď osud Nikolu Tesly.
Veda nie je náboženstvo, veda je dnes v prvom rade obchod.
DonVito
To je nesmysl.
Pohled cloveka z postkomunistickych zemi...
TT
Nemám sa za čo hanbiť. Môj pohľad je realistickejší, ako ten tvoj naivný idealistický.
pogo26
Ano, budeme bez aut a bez práce.
traveldrive
Ľudí je veľa, treba to preriediť. Paradoxne, keď ľudia nemajú prácu, čo robia? Robia deti. A bude nás ešte viac a budeme ešte chudobnejší. 😉
traveldrive
A čo je na tých správach také dobré? Aj keby si švihnutím prútika všetky autá na svete zmenil na elektrické, s ekológiou a životným prostredím to prakticky nehne, nezbadáš ten rozdiel. Ide stále a len o peniaze a plnenie nezmyselnej legislatívy.
Keby sa EÚ zamerala na prevádzku v mestách, a pomáhalu zavedeniu elektromobilov tam, kde majú opodstatnenie, aby boli dodtatočne dostupné, a človek si ich rád kúpil namiesto spaľováka, potom budem tiež kričať hurá. Ale nateraz je to len nasilu presadzovanie niečoho, čo spôsobuje väčšie problémy a viac ľuďom, než ako by pomohlo. A sorry, to sa dá síce akceptovať, pretože to nedokážeme zmeniť, ale určite nie tlieskať.
pogo26
Pokud by chtěli opravdu pomoci, tak dají tyto peníze do kvalitnější veřejné dopravy. Pro ekologii by tím udělali mnohem víc.
traveldrive
Napríklad. Alebo tiež do záchrany a obnovenia pralesov. Alebo do vývoja železníc namiesto kamiónov.
DonVito
Kdyby penize nesly do EV, tak by sly do subvenci fosilnich paliv a vyvoje spalovaku.
http😐/priceofoil.org/…-fuel-subsidies/
Internationally, governments provide at least $775 billion to $1 trillion annually in subsidies, not including other costs of fossil fuels related to climate change, environmental impacts, military conflicts and spending, and health impacts. This figure varies each year based on oil prices, but it is consistently in the hundreds of billions of dollars. Greater transparency in reporting would allow for more precise figures.
Ale o tom se prilis nemluvi.
Ani o ropnych havariich a katastrofalnim ropnem znecisteni.
Jen o detske praci v Kongu pri tezbe kobaltu. 😲
O tom, ze se kobalt pouziva k odstraneni siry z ropnych paliv vi malokdo. 😁
https😐/www.chargesmart.co.nz/post/cobalt-mining
Stejne tak, jako malo kdo zna energetickou narocnost vyroby litru ropneho paliva.

PS Ja tleskam kazdemu lokalne (a v budoucnosti cim dal vic i globalne) bezemisnimu autu.
pogo26
Kolik dávají evropské státy na subvencování fosilních paliv? Zkus to konkrétně, nejraději odkaz na rozpočet. Já jsem tam našel jen příjmy z fosilních paliv. Tedy opak toho, co píšeš.
traveldrive
Zabúdaš, že ropa neslúži iba na výrobu palív.
Proti EV nič nemám, ale proti politike, v ktorej je to všetko zabalené.
pogo26
Pokud auta se spalovákem v podstatě zakážeš, tak se budou prodávat elektroauta. Víc bych v tom nehledal.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nebudou, zkraty jsou drahé a budou ještě dražší, zvlášť když jim bumážkou zrušíš konkurenci. na zkraty prostě většina populace nemá dost peněz, a zkratované ojetiny jsou k ničemu.
Petr Turecek
Napsal bych, ze se na tu cenovou paritu EV a ICE tesim, ale ona bude dosazena podstatnym zdrazenim aut se spalovacim motorem. Takze se vlastne vubec neni na co tesit. Sprosty plebs uz na auto nedosahne. A to je jiste to, po cem automobilky touzi. Nebo ne?
Avatar - Stejsn
Stejsn
Přesně tak. Cena spalovacího auta dožene cenu elektrického, ne naopak.
traveldrive
To je ten problém. Všetci to vieme, beztak s tým nikto nehne. A to je to smutné.
brk77
Docela odvážné plány, když zrovna Renault Zoe nedávno dostal v testech EuroNCAP 0 hvězdiček.
DonVito
A jakou to ma souvislost s elektrifikaci?
Bojkas
Zkus protáhnout Fabii 2012 dnešním crashtestem, ju? 😉 Nebo to snad už měla středový airbag, systém eCall a multikolizní brzdu a tak?
Avatar - xxc
xxc
Citigo z 2013 pretiahli nedavno testom a ziadna tragedia to nebola. Renault to urobil zamerne. Ale aj zla reklama je reklama 😄
traveldrive
Jednoducho marketing. Budeme vyrábať len elektromobily, ale keď na to nebudú podmienky, tak nebudeme vyrábať len elektromobily. Takže Renault ako keby nič nepovedal, ale zároveň ukázal, že tu je a že sa drží najnovšieho trendu. A život ide ďalej.
Já Prvni_1
To jich moc neprodaji.
traveldrive
Keď nebudeš môcť kúpiť nič iného, tak predajú.
pogo26
Na jednu možnost jsi zapomněl. Nekoupíš nic.
traveldrive
Aj to je možnosť. Ale pokiaľ budeš auto potrebovať, kúpiš len to, čo sa kúpiť dá.
Arese
Nikoliv, nekoupím a budu dál jezdit svým normálním dosavadním autem! 😊👍
ericn
Hele možná je to dobře, když se to nebude prodávat, třeba to automobilkám konečně dojde 😉
traveldrive
Nikdy nehovor nikdy. Dnes je možné všetko, takže sa podľa mňa dočkáme zákazu jazdy so spaľovákmi. Zajazdíš si leda tak dvakrát za rok na veteránskych značkách.
Arese
Toto si žádná evropská vláda nedovolí, to je naprosto vyloučené - následovaly by obrovské občanské nepokoje a její pád. Není to možné, u dříve homologovaného vozu, retroaktivita zákonů je v civilizovaném státě zcela nepřípustná! 😄
traveldrive
Nekrič hop. Žijeme v takej dobe, že je možné všetko. Aj absurdné nariadenia a zákony. Európske vlády sú malí páni. Nariadi to Únia a väčšina, s výnimkou pár "rebelov" to proste odkývajú.
Avatar - del42sa
del42sa
no tím bych si tak jistý nebyl, tihle eurohujeři jsou schopni prosadit i jiné nesmyslné zákazy
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Proč bych měl potřebovat nový zkrat, když mé mladé auto slouží lépe?
šofér
To si na Kubě říkají už 60 roků 😊, a jaké tam mají hezké veterány 😊
traveldrive
Také rakovinomety by si tu vo väčšom meradle určite nechcel.
Já Prvni_1
Kolik lidi ma / bude mit milion na maly, mizerny auto?
Ted jsem nekde cetl, ze jen 20% lidi kupuje nova auta.
Zbyvajicich 80% v nekolika vlnach pouziva auta ojeta.
A to platilo, kdyz bylo slusne nove auto za nejakych 300 tisic.
Nova budou stat milion. A ojeta nebudou, EV prezije max dve kola: 3 roky prvni vlastnik, a snad mozna u nekterych + 3 roky druhy vlastnik.
A pak uz nic.
DonVito
Kolik lidi ma novy auto dnes?
Az bude stat EV a spalovak stejne, tak na provozu vyrazne usetris.
pogo26
Stát bude stejně jen díky výraznému zdražení spalováků. Lidé nebudou mít peníze ani auto. Návrat o 100 let zpět bude asi realitou. Kolik bude stát provoz tohoto dnes nikdo neví.
traveldrive
Až bude toto, až bude tamto... Lenže, dobrý muž, spaľováky končia teraz a elektriky stoja koľko stoja. Nehovorme o tom, čo bude, ale o tom, čo je.
DonVito
Hovorime o tom co bude, protoze spalovaky teprve skonci.
Baterie maji za sebou desetilety pokles ceny na... jednu desetinu.

A spalovaky taky ted zrovna nejsou nejlevnejsi. A ne vse je vina elektrifikace...
Treba Toyota pokud vim plni emise bez problemu a levna zrovna neni.
šofér
DonVito
Ten odkaz nerozporuje to, co jsem napsal.

Jestlize ja lzu, uved sve ceny baterii za poslednich deset let.
traveldrive
Lenže ten pokles cien batérií sa na cenách EV nejak nie a nie prejaviť.
Pitizvik
Taky proč by ty EV výrobci zlevňovali, když jich drtivou většinu prodají výhradně na dotovaných trzích, kde jsou spalováky ještě dodatečně zdaněny nad rámec emisních limitů a povolenek. Na takových trzích, po zohlednění výše zmíněného, jsou již v cenové paritě, nebo jsou EV dokonce výhodnější. Zlevňoval by je jen blázen.

edit: cena baterie tudíž nehraje v ceně nového konečného výrobku důležitou roli. a zlevňovat si může jak chce. Jsou to jen další ušetřené náklady pro výrobce. nikoliv pro kupujícího.
traveldrive
A to je ten problém. Tým pádom znižovanie ceny bateriek nie je relevantným argumentom.
ericn
Ten tvůj pokles baterek tu omíláš pořád, ale elektriky pořád zdražují... divný 😒] Btw spalováky zdražují proto, že někdo musí zaplatit vývoj elektrik, když se nezaplatí sami normálním prodejem...
DonVito
Podivej se na muj prispevek dole o e-golfu s 20kwh za €34,900.
Dale se podivej na zakladni id.3 s 58kwh za €35,460.

A pak dej vedet jestli baterie zlevnuje nebo ne.

Mala napoveda (porizovaci cena vozu/instalovana kapacita trakcni baterie)😒br /> Za kwh v golfu jsi v r. 2015 zaplatil 1.745€.
Za kwh v id.3 zaplatis dnes 611€.
😲 😲 😲
traveldrive
Porovnávaš neporovnateľné. To by s pokojne mohol vytiahnuť cenu gelových batérií z elektrifikovaných francúzskych áut spred dekády - a tiež by to žiadny zmysel nedávalo. Naviac cena za EV nie je len cena bateriek alebo dokonca cena za ich kapacitu.
DonVito
Tak mi uved sve srovnani. Podle ceho urcujes cenu baterii dnes a jaka byla pred deseti lety?

A jestli te skutecne zajima cena clanku a cim je jeji pokles zpusoben precti si toto😒br /> https😐/news.mit.edu/2021/lithium-ion-battery-cost-1122
But what brought about such an astonishing cost decline, of about 97 percent? 😉
traveldrive
Jediné, s čím môžeš porovnávať, sú ceny spaľovacích áut. Keď si dnes môžem dovoliť kompaktný model za cenníkových 20-22 tis. €, akú alternatívu v elektrine mám na výber? Leaf? 35 tisíc. ID3? 38 tisíc. I3 - 40 tisíc €, Kona cca 35 tisíc. Za 30 litrov je elektrický C4 alebo Berlingo, prípadne elektrická Corsa. P208 už ide cez, podobne Zoe - ale to už sú autá o triedu dole. Sorry teda ale nech počítam ako počítam, cena EV je vždy minimálne 30% nad cenou spaľováku, a tento stav trvá už pomerne dlho. Keď dopočítam náklady na palivo, cenovo sa to horko-ťažko dorovná p najazdení 100-150 tisíc km. Ako som písal, nemám proti EV nič, ale zatiaľ to nie sú autá pre každého - a tým viac, že dať 20 tisíc za kompakt, ktorý stále pred pár rokmi 15-16 tisíc, je pre veľa ľudí príliš silná káva. Tie lacnejšie baterky pocíti možno výrobca auta, ale nie ja ako užívateľ.
DonVito
2011: BYD e6, $57.200, range 300km (v r. 2011 nejprodávanější EV v Číně)
2021: BYD Qin, $25.900, range 500km (v r. 2021 druhý nejprodávanější EV v Číně)

Jsou to sice čínské ceny, ale ukazují reálný vývoj.
Cena poloviční, dojezd dvojnásobný.
Asi tak.
Jinými slovy 4x lepší EV po deseti letech?
traveldrive
Čínske ceny nechaj v Číne, tamojšie pravidlá sú tak odlišné a vzdialené, že s európskym trhom nemajú nič spoločné.
Arese
Naivo. 😒]
kyklop
Väčšina tvojich príspevkov začína legendárnym "keby bolo keby". Zrovna v plebejskej kategórií stojí elektrika šialený cca 2 násobok fosila, takže úsporu neuvidíš nikdy. Samozrejme za predpokladu, že ešte zásadnejšie nezdaníš fosílne palivá, alebo nevymyslíš nejakú extra dotáciu na elektro. Elegantný príklad, zober si auto ako Zoe a postav vedľa neho napríklad captur (ktorý bude o galaxiu univerzálnejším vozidlom) a nebodaj si toho Captura rovno kúp z fabriky s lpg. Máš tu dve podobne (ne)zdanené palivá a počítaj návratnosť tej elektrickej verzie. A poriadne tie čísla ohýbaj, aby si sa dostal k výsledku aký ty potrebuješ a aký tebe vyhovuje. Chápem že to nechápeš, ale časti populácie nestačí jazdiť len okolo komína a veľká časť populácie nekupuje autá za 40000€ a viac
traveldrive
Tak nejak. :yes:
DonVito
Ty prispevky zacinaji "keby" proto, ze je asi zbytecne popisovat soucasny stav v diskuzi pod clankem:
Renault plánuje v Evropě prodávat jen elektrovozy, v roce 2030. 😉 Má to ale podmínku

Pod takovym clankem je naopak fail porovnavat DNESNI Zoe s DNESNIM Capturem. :-!
Dnesni Captur je pro trh v roce 2030 relevantni asi jako tlacitkova Nokia z roku 2006 pro trh mobilnimi telefony v roce 2014... To Zoe je jako prvni i-phone, dokonce ta paralela co se tyce dojezdu (vydrze baterii) sedi. 😄
Jak by mohl nekdo vymenit telefon, co se muze nabijet jen jednou tydne vymenit za neco, co se musi nabijet kazdy den. 😁
https😐/www.idnes.cz/…03854_iphone_ada

https😐/www.idnes.cz/…4634_mob_tech_jm

V nizsich tridach jsou EV bez dotaci obtizne prodejne, cena EV je zatim vysoka.
A o jejich dnesnim dojezdu/rychlosti tankovani take netreba diskutovat, alespon trochu rozumny diskuter neopakuje porad dokola, jak rychle naleje benzin do nadrze.
Arese
Hele, to debilní srovnání tlačítkové Nokie s dotykovými mobily je tak profláklé, že může vyvolat jen útrpný usměv. Normální, dobře použitelná auto, totiž nejsou elektrospotřebič, a proto už sem prosím netahej toto absurdní, demagogické a už stokrát opakované elektrofašistické srovnání. 😄
traveldrive
No, tak sa zadĺžiš, alebo budeš brať úvery, alebo platiť leasing 10 rokov namiesto piatich. však o to ide, nie? Plať, alebo neotravuj.
Inak zaujímalo by ma, kde si prišiel na tie "múdrosti" v závere o ojazdených EV. Keď nemáš čo napísať, aspoň si nevymýšľaj hlúposti.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
S těmi ojetými zkraty má pravdu. Dojezd nulas, či baterie porouchané. Takže si jakože koupí kastli za 50 000 a baterii za 250 000? Když může mít dobrou ojetinu se spalovákem za 100 000?
traveldrive
Nemá. Sú to nepodložené výmysly.
ericn
Hele má. Vem si, že si koupíš 7letý eGolf 85kW s 36kWh baterií, reálně stojí kolem 400tis kč. Baterka bude mít tak 80-85%, tj. tak 29-30kwh = dojezd při průměru 16kWh/100km tak 180km s odřenýma ušima 😉 Nebo si za 400tis Kč koupíš benzínový Golf 1.4TSI 92kW ME s roku 2017/18 s nájezdem 80tis km a nádrží 55l se který v pohodě ujedeš 750-800km na jedno natankování a bude sloužit dalších 10let bez problémů a výrazných změn vlastností? Co si vybereš?
DonVito
Takovy e-golf je prakticky tezko pouzitelny.
https😐/ev-database.org/…olkswagen-e-Golf#…
Ma baterku jen 20kWh a dojezd 130km.

Je to nulta generace EV pro nadsence.

Jinak ale myslim, ze ten e-golf muze taky slouzit dalsich deset let bez problemu a s mnohem nizsimi naklady.
Ale nedojede moc daleko. 😄
Nicmene jako druhe auto do rodiny pro denni kratke trasy, proc ne?
ericn
Protože kdo by ses tím otravoval, když může mít za stejný peníze plně funkční auto 😉
DonVito
No ma to i svy vyhody.
Oproti benzinovymu golfu muzes s e-golfem vytapet/vyklimatizovat predem, nemusis skrabat okna, netrpi (temer) zadnym opotrebenim na kratke trasy a jezdis skoro zadarmo, udrzba je temer nulova (zadny problemovy DSG, rozvody, turbo ani vstriky nebo zakarbonovani).
😄

Proste okolo komina jako druhe auto idealni. Obzvlast kdyz si spoctes usetrene opotrebeni sveho prvniho auta, kteremu s kazdym najetym kilometrem klesa hodnota. Dejme tomu takoveho dieseloveho SUV.
A jeste se ve meste nemusis starat o placeni parkovani.
Navic e-golf je v bezkonkurecne komfortnim "automatu", coz muze byt zrovna u VW take vyhoda.

A tech 50km denne (10kwh) nabijes i z jedny faze 10A (obycejny jednofazovy zasuvky) bez problemu za sest hodin.
No a pak uz jen si poridit na strechu solary a nabijet z nich. A clovek muze mit o neco lepsi pocit, nez kdyz by jel dieselem... :yes😒br />
PS U e-golfu lze nastavit strop nabijeni na 80%, takze v pripade koupe kusu s dobrou baterkou (mozne presne diagnostikovat, navic casto v zaruce) a pri pravidelnem pomalem nabijeni vydrzi patrne skutecne dlouho.
ericn
Hele ty si vážně úplně mimo realitu 😉
DonVito
Kdo by se s tim otravoval?
Provoz znamena jen ze to kazdy vecer pripojis k nabijecce.
Kdyz mas doma wall box, tak to trva par sekund.
Vazne nechapu to "otravovani".
Na kratke trasy v zime je to presne naopak a sice ve prospech EV.
https😐/youtu.be/MNkcbjdebm0 :yes:

Narozdil od skutecneho otravovani a servisnich starosti s ojetym primovstrikovym turbobenzinem s dsg.

Mne by to stacilo na minimalne 80% jizd.
Doporucuji ti nekdy EV vyzkouset. 😄
ericn
Jenže přesně takhle lidi používat auta nechtějí 😉 Když dáš 50km denně, tak ráno odjedeš, večer přijedeš a neřešíš jestli musíš myslet na nabíjení nebo ne (navíc pokud nemáš barák se stáním nebo garáží). Takhle ti to auto vydrží 3 neděle a pak jednou po cestě za 5 minut dotankuješ a máš klid na další 3 týdny, místo toho aby si každý den večer musel auto strčit na nabíječku jak mobil, aby ses ráno dostal do práce. Když to neuděláš, si v loji a ráno dostaneš “Áčko” čili ten den bez peněz… a to se vyplatí… 😉
DonVito
Mas pravdu, vetsina lidi takto zatim nepremysli.

Jen z toho delas trochu kovbojku.
Pro lidi, kteri tu moznost dobijeni doma maji (napr. vetsina lidi na vsi), to fakt nemusi byt problem.

Jak jsem psal, doporucuji EV nekdy vyzkouset.

PS Za tu snahu budes samozrejme financne odmenen usetrenymi naklady na palivo, ktere budou u EV v nejhorsim pripade polovicni.
traveldrive
Nie si trochu mimo? On píše o dvoch vlastníkoch, a dohromady o 3 rokoch. Ty začínaš so 7-ročným autom, s baterkou na 80-85% kapacity - kde je už podľa neho NIČ, mŕtvo. Zbytočná diskusia.
ericn
Tak on ten teoretický dojezd skoro prakticky nula je, vyjedeš na D1 a skončíš v Humpolci (90km), kde strávíš hodinu abys mohl jet k Devíti křížům, v případě toho starého eGolfu nebo Leafu 😉 Tomu neříkám použitelný auto…
DonVito
Na cestovani z Prahy do Brna by si ojetyho e-golfa 20kwh koupil dnes jen blazen.
Proc vubec tohle vytahujes?
To je jako koupe Ferarri na nakupy do Ikey.
A pak dokazovat, jak se tam nic nevejde.
Wtf
ericn
Protože porovnávám 2 Golfy za stejnou cenu, jeden použitelný na všechno a druhý je jen na cestu kolem komína. Spousta lidí má peníze a prostor jen na jedno auto. Proto ti říkám, že tvoje názory jsou mimo realitu. Až to pochopíš, tak něco piš 😉
DonVito
Ale ja tohle prece vubec nerozporuju (krome te vety o mych nazorech...).
😁
Prijde mi ze spis ty asi presne nechapes nebo nectes, co pisu.

Psal jsem vyse napr.😒br /> "Proste okolo komina jako druhe auto idealni. Obzvlast kdyz si spoctes usetrene opotrebeni sveho prvniho auta, kteremu s kazdym najetym kilometrem klesa hodnota. Dejme tomu takoveho dieseloveho SUV."

Tohle rozhodne nebylo o te spouste lidi, kterou zminujes v poslednim prispevku. 😉
Ja sam bych si e-golfa 20kwh kvuli jeho omezenemu pouziti nekoupil.

Ale psal jsem, ze i pri sve nepouzitelnosti 😄 ma e-golf sve vyhody. Ktere by mohly treba 1% uzivetelu postacovat k preferenci pred spalovakem.
evocolt
Done,preco nie?
Aj s Ferrari sa da ist na nakupy do Ikey :-!

https😐/www.youtube.com/watch?…


P.S Vidiet,ze si vacsim fanusikom EV ako ICE aut,kedze nevies poriadne ani ako sa po spravnosti Ferrari pise 😉
DonVito
Muzu uplne stejne poskytnout video, jak se cestuje s 20kwh e-golfem.
😁

Diky za diskuzi, hosi :yes:
traveldrive
Vieš, kámo,toto je problém viacerých tunajších odporcov elektromobility - ťaháte argumenty bezhlavo a bez rozmyslu, čo vás napadne. Ja argumentujem voči tvrdeniu o použiteľnosti EV najviac na dve trojročné dekády, ty na to vytiahneš 7-ročného elektrického Golfa. Potom do toho zapletieš použiteľnosť a teoretický dojazd p odiaľnici, a keby som s tebou ďalej diskutoval, ktovie kam by si sa až dostal - hoci o tých veciach vôbec nebola reč. Sorry, ale toto nie je diskusia, toto je len blábolenie, pretože chceš mať za každú cenu pravdu a nasilu dokázať, že ten EV je úplne na nič. Sorry, ale toto nemá cenu.
ericn
Tak to se celkem mýlíš, nejde o to, dokázat, že elektro je k ničemu. Jde o to, že jsme si zvykli používat auto jako multifunkční věc. Se spalovacím motorem můžeš i se základním autem kamkoliv - město, okresky, dálnice, dlouhé štreky bez omezení, dojede kamkoliv s minimálním úsilím pří doplňování paliva a náročnosti na čas mimo samotné jízdy. Když při elektru z toho musíš hodně slevit, vlastně úplně změnit svoje návyky. Místo aby technologie sloužila tobě, ty sloužíš jí. Takže za mě patří elektro do města, taxiky, rozvozove služby a pod. V individuální dopravě jako druhé/třetí auto do rodiny, viz eCitig👋eUp, třeba na cesty do 20km vzdalené práce, když na to máš. Jedno auto na všechno elektro prostě nenahradí. Spolehnout se na něj jednoduše nelze. A pak je tu nezanedbatelná otázka ceny, co za své peníze dostanu? A tady elektro prohrává na celé čáře… Jak nové, tak ojeté…Jak použitelné auto dostanu s rozpočtem třeba právě 400tis Kč? 😉
traveldrive
Nemýlim sa. Nejde o to, že máš vo väčšine vecí pravdu. Píšem len o tom, že vyťahuješ argumenty, ktoré nemajú čo robiť s tým, čo som písal. A to sa nedá nazvať nezaujatosťou.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Renault aspoň na rovinu přizná, že je to takové nezávazné přání, a pokud to nepůjde, tak to prostě nepůjde. Zároveň říká, že elektromobilita se v příštích 13 letech vylučuje s existencí low-cost automobilky. Jo, a tomu fanatikovi, který tu blábolí o paritě (nějakým nedopatřením se mi to zase zobrazilo) bych vzkázal, že se těším, až se mu vysměju, až za tři roky bude Renault 5 za 750 tisíc Kč.
DonVito
Cha cha cha
Kdo ze se komu vysmeje?
Ja uz se tobe vysmivam ted.
Ty a tve predpovedi.
https😐/www.auto.cz/diskuse/53613/1#…

"Podle odhadu společnosti Continental se ještě v roce 2025 bude vyrábět více osobních a lehkých užitkových aut poháněných dieselovým motorem než elektromotorem."
A tva reakce?
"Takže díky za tento článek, konečně něco střízlivého a více realistického."
😁 😁 😁

Uz dnes prekonaly v Evrope EV diesely. 😉

PS To je skvely, jak je mozne vsechny blaboly zdejsich diskuteru z minulosti dohledat. :yes😒br /> Presto budou dal predpovidat konec Tesly nebo rozkvet dieselovych pohonu.
Atp.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V článku se mluví o globálním trhu. Ale co jiného než demagogii od tebe čekat.
DonVito
A kolik dieselu se prodava ve zbytku sveta?
Dnes?
:-!
Ty demagogu.

Vazne si porad myslis, ze ta cisla jsou realisticka??
😁

Mrkni na svy predpovedi zpetne, nez zacnes plodit dalsi. 😉
A tvrdit, ze se nekomu vysmejes...

Ale ted vazne, je mozne, ze se cenova parita (coz je dost obecny pojem) v segmentu malych aut zpozdi. Skodovka mluvi az o roce 2026.
A Renault 5 urcite nebude za 300.000...

PS Predpovedi jsou obtizne a neni dobre se kvuli nim nekomu vysmivat. Beru tvuj nazor jako protivahu ke svemu. Realita (treba u Renaultu 5) bude patrne nekde mezi paritou a 750.000Kc. Ale bylo by fajn se nevysmivat a neoznacovat se demagogy. 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ty ovšem zapomínáš na takovou drobnost, že díky flotilovým emisím a Euro 7 leze nahoru cena té Fabie. A VW nemá hybridní pohon, kterým by Euro 7 splnil. Myslet si, že za 4 roky klesne cena na polovinu, je naivita.

Jo, a model ohlášený na rok 2025 nebo 2026 je id.2, což bude městský gazík se základní baterií pod 40 kWh. Tedy žádný nástupce Fabie kombi.