Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeRenault plánuje v Evropě prodávat jen elektrovozy, v roce 2030. Má to ale podmínku
117 komentářů
brk77
Docela odvážné plány, když zrovna Renault Zoe nedávno dostal v testech EuroNCAP 0 hvězdiček.
traveldrive
Jednoducho marketing. Budeme vyrábať len elektromobily, ale keď na to nebudú podmienky, tak nebudeme vyrábať len elektromobily. Takže Renault ako keby nič nepovedal, ale zároveň ukázal, že tu je a že sa drží najnovšieho trendu. A život ide ďalej.
Já Prvni_1
To jich moc neprodaji.
Keď nebudeš môcť kúpiť nič iného, tak predajú.
Na jednu možnost jsi zapomněl. Nekoupíš nic.
Aj to je možnosť. Ale pokiaľ budeš auto potrebovať, kúpiš len to, čo sa kúpiť dá.
Nikoliv, nekoupím a budu dál jezdit svým normálním dosavadním autem! 😊👍
Nikdy nehovor nikdy. Dnes je možné všetko, takže sa podľa mňa dočkáme zákazu jazdy so spaľovákmi. Zajazdíš si leda tak dvakrát za rok na veteránskych značkách.
Toto si žádná evropská vláda nedovolí, to je naprosto vyloučené - následovaly by obrovské občanské nepokoje a její pád. Není to možné, u dříve homologovaného vozu, retroaktivita zákonů je v civilizovaném státě zcela nepřípustná! 😄
Nekrič hop. Žijeme v takej dobe, že je možné všetko. Aj absurdné nariadenia a zákony. Európske vlády sú malí páni. Nariadi to Únia a väčšina, s výnimkou pár "rebelov" to proste odkývajú.
no tím bych si tak jistý nebyl, tihle eurohujeři jsou schopni prosadit i jiné nesmyslné zákazy
Kolik lidi ma / bude mit milion na maly, mizerny auto?
Ted jsem nekde cetl, ze jen 20% lidi kupuje nova auta.
Zbyvajicich 80% v nekolika vlnach pouziva auta ojeta.
A to platilo, kdyz bylo slusne nove auto za nejakych 300 tisic.
Nova budou stat milion. A ojeta nebudou, EV prezije max dve kola: 3 roky prvni vlastnik, a snad mozna u nekterych + 3 roky druhy vlastnik.
A pak uz nic.
Ted jsem nekde cetl, ze jen 20% lidi kupuje nova auta.
Zbyvajicich 80% v nekolika vlnach pouziva auta ojeta.
A to platilo, kdyz bylo slusne nove auto za nejakych 300 tisic.
Nova budou stat milion. A ojeta nebudou, EV prezije max dve kola: 3 roky prvni vlastnik, a snad mozna u nekterych + 3 roky druhy vlastnik.
A pak uz nic.
Kolik lidi ma novy auto dnes?
Az bude stat EV a spalovak stejne, tak na provozu vyrazne usetris.
Az bude stat EV a spalovak stejne, tak na provozu vyrazne usetris.
Stát bude stejně jen díky výraznému zdražení spalováků. Lidé nebudou mít peníze ani auto. Návrat o 100 let zpět bude asi realitou. Kolik bude stát provoz tohoto dnes nikdo neví.
Až bude toto, až bude tamto... Lenže, dobrý muž, spaľováky končia teraz a elektriky stoja koľko stoja. Nehovorme o tom, čo bude, ale o tom, čo je.
Hovorime o tom co bude, protoze spalovaky teprve skonci.
Baterie maji za sebou desetilety pokles ceny na... jednu desetinu.
A spalovaky taky ted zrovna nejsou nejlevnejsi. A ne vse je vina elektrifikace...
Treba Toyota pokud vim plni emise bez problemu a levna zrovna neni.
Baterie maji za sebou desetilety pokles ceny na... jednu desetinu.
A spalovaky taky ted zrovna nejsou nejlevnejsi. A ne vse je vina elektrifikace...
Treba Toyota pokud vim plni emise bez problemu a levna zrovna neni.
Ten odkaz nerozporuje to, co jsem napsal.
Jestlize ja lzu, uved sve ceny baterii za poslednich deset let.
Jestlize ja lzu, uved sve ceny baterii za poslednich deset let.
Lenže ten pokles cien batérií sa na cenách EV nejak nie a nie prejaviť.
Taky proč by ty EV výrobci zlevňovali, když jich drtivou většinu prodají výhradně na dotovaných trzích, kde jsou spalováky ještě dodatečně zdaněny nad rámec emisních limitů a povolenek. Na takových trzích, po zohlednění výše zmíněného, jsou již v cenové paritě, nebo jsou EV dokonce výhodnější. Zlevňoval by je jen blázen.
edit: cena baterie tudíž nehraje v ceně nového konečného výrobku důležitou roli. a zlevňovat si může jak chce. Jsou to jen další ušetřené náklady pro výrobce. nikoliv pro kupujícího.
edit: cena baterie tudíž nehraje v ceně nového konečného výrobku důležitou roli. a zlevňovat si může jak chce. Jsou to jen další ušetřené náklady pro výrobce. nikoliv pro kupujícího.
A to je ten problém. Tým pádom znižovanie ceny bateriek nie je relevantným argumentom.
Ten tvůj pokles baterek tu omíláš pořád, ale elektriky pořád zdražují... divný 😒] Btw spalováky zdražují proto, že někdo musí zaplatit vývoj elektrik, když se nezaplatí sami normálním prodejem...
Podivej se na muj prispevek dole o e-golfu s 20kwh za €34,900.
Dale se podivej na zakladni id.3 s 58kwh za €35,460.
A pak dej vedet jestli baterie zlevnuje nebo ne.
Mala napoveda (porizovaci cena vozu/instalovana kapacita trakcni baterie)😒br /> Za kwh v golfu jsi v r. 2015 zaplatil 1.745€.
Za kwh v id.3 zaplatis dnes 611€.
😲 😲 😲
Dale se podivej na zakladni id.3 s 58kwh za €35,460.
A pak dej vedet jestli baterie zlevnuje nebo ne.
Mala napoveda (porizovaci cena vozu/instalovana kapacita trakcni baterie)😒br /> Za kwh v golfu jsi v r. 2015 zaplatil 1.745€.
Za kwh v id.3 zaplatis dnes 611€.
😲 😲 😲
Porovnávaš neporovnateľné. To by s pokojne mohol vytiahnuť cenu gelových batérií z elektrifikovaných francúzskych áut spred dekády - a tiež by to žiadny zmysel nedávalo. Naviac cena za EV nie je len cena bateriek alebo dokonca cena za ich kapacitu.
Tak mi uved sve srovnani. Podle ceho urcujes cenu baterii dnes a jaka byla pred deseti lety?
A jestli te skutecne zajima cena clanku a cim je jeji pokles zpusoben precti si toto😒br /> https😐/news.mit.edu/2021/lithium-ion-battery-cost-1122
But what brought about such an astonishing cost decline, of about 97 percent? 😉
A jestli te skutecne zajima cena clanku a cim je jeji pokles zpusoben precti si toto😒br /> https😐/news.mit.edu/2021/lithium-ion-battery-cost-1122
But what brought about such an astonishing cost decline, of about 97 percent? 😉
Jediné, s čím môžeš porovnávať, sú ceny spaľovacích áut. Keď si dnes môžem dovoliť kompaktný model za cenníkových 20-22 tis. €, akú alternatívu v elektrine mám na výber? Leaf? 35 tisíc. ID3? 38 tisíc. I3 - 40 tisíc €, Kona cca 35 tisíc. Za 30 litrov je elektrický C4 alebo Berlingo, prípadne elektrická Corsa. P208 už ide cez, podobne Zoe - ale to už sú autá o triedu dole. Sorry teda ale nech počítam ako počítam, cena EV je vždy minimálne 30% nad cenou spaľováku, a tento stav trvá už pomerne dlho. Keď dopočítam náklady na palivo, cenovo sa to horko-ťažko dorovná p najazdení 100-150 tisíc km. Ako som písal, nemám proti EV nič, ale zatiaľ to nie sú autá pre každého - a tým viac, že dať 20 tisíc za kompakt, ktorý stále pred pár rokmi 15-16 tisíc, je pre veľa ľudí príliš silná káva. Tie lacnejšie baterky pocíti možno výrobca auta, ale nie ja ako užívateľ.
2011: BYD e6, $57.200, range 300km (v r. 2011 nejprodávanější EV v Číně)
2021: BYD Qin, $25.900, range 500km (v r. 2021 druhý nejprodávanější EV v Číně)
Jsou to sice čínské ceny, ale ukazují reálný vývoj.
Cena poloviční, dojezd dvojnásobný.
Asi tak.
Jinými slovy 4x lepší EV po deseti letech?
2021: BYD Qin, $25.900, range 500km (v r. 2021 druhý nejprodávanější EV v Číně)
Jsou to sice čínské ceny, ale ukazují reálný vývoj.
Cena poloviční, dojezd dvojnásobný.
Asi tak.
Jinými slovy 4x lepší EV po deseti letech?
Čínske ceny nechaj v Číne, tamojšie pravidlá sú tak odlišné a vzdialené, že s európskym trhom nemajú nič spoločné.
Väčšina tvojich príspevkov začína legendárnym "keby bolo keby". Zrovna v plebejskej kategórií stojí elektrika šialený cca 2 násobok fosila, takže úsporu neuvidíš nikdy. Samozrejme za predpokladu, že ešte zásadnejšie nezdaníš fosílne palivá, alebo nevymyslíš nejakú extra dotáciu na elektro. Elegantný príklad, zober si auto ako Zoe a postav vedľa neho napríklad captur (ktorý bude o galaxiu univerzálnejším vozidlom) a nebodaj si toho Captura rovno kúp z fabriky s lpg. Máš tu dve podobne (ne)zdanené palivá a počítaj návratnosť tej elektrickej verzie. A poriadne tie čísla ohýbaj, aby si sa dostal k výsledku aký ty potrebuješ a aký tebe vyhovuje. Chápem že to nechápeš, ale časti populácie nestačí jazdiť len okolo komína a veľká časť populácie nekupuje autá za 40000€ a viac
Ty prispevky zacinaji "keby" proto, ze je asi zbytecne popisovat soucasny stav v diskuzi pod clankem:
Renault plánuje v Evropě prodávat jen elektrovozy, v roce 2030. 😉 Má to ale podmínku
Pod takovym clankem je naopak fail porovnavat DNESNI Zoe s DNESNIM Capturem. :-!
Dnesni Captur je pro trh v roce 2030 relevantni asi jako tlacitkova Nokia z roku 2006 pro trh mobilnimi telefony v roce 2014... To Zoe je jako prvni i-phone, dokonce ta paralela co se tyce dojezdu (vydrze baterii) sedi. 😄
Jak by mohl nekdo vymenit telefon, co se muze nabijet jen jednou tydne vymenit za neco, co se musi nabijet kazdy den. 😁
https😐/www.idnes.cz/…03854_iphone_ada
https😐/www.idnes.cz/…4634_mob_tech_jm
V nizsich tridach jsou EV bez dotaci obtizne prodejne, cena EV je zatim vysoka.
A o jejich dnesnim dojezdu/rychlosti tankovani take netreba diskutovat, alespon trochu rozumny diskuter neopakuje porad dokola, jak rychle naleje benzin do nadrze.
Renault plánuje v Evropě prodávat jen elektrovozy, v roce 2030. 😉 Má to ale podmínku
Pod takovym clankem je naopak fail porovnavat DNESNI Zoe s DNESNIM Capturem. :-!
Dnesni Captur je pro trh v roce 2030 relevantni asi jako tlacitkova Nokia z roku 2006 pro trh mobilnimi telefony v roce 2014... To Zoe je jako prvni i-phone, dokonce ta paralela co se tyce dojezdu (vydrze baterii) sedi. 😄
Jak by mohl nekdo vymenit telefon, co se muze nabijet jen jednou tydne vymenit za neco, co se musi nabijet kazdy den. 😁
https😐/www.idnes.cz/…03854_iphone_ada
https😐/www.idnes.cz/…4634_mob_tech_jm
V nizsich tridach jsou EV bez dotaci obtizne prodejne, cena EV je zatim vysoka.
A o jejich dnesnim dojezdu/rychlosti tankovani take netreba diskutovat, alespon trochu rozumny diskuter neopakuje porad dokola, jak rychle naleje benzin do nadrze.
Hele, to debilní srovnání tlačítkové Nokie s dotykovými mobily je tak profláklé, že může vyvolat jen útrpný usměv. Normální, dobře použitelná auto, totiž nejsou elektrospotřebič, a proto už sem prosím netahej toto absurdní, demagogické a už stokrát opakované elektrofašistické srovnání. 😄
No, tak sa zadĺžiš, alebo budeš brať úvery, alebo platiť leasing 10 rokov namiesto piatich. však o to ide, nie? Plať, alebo neotravuj.
Inak zaujímalo by ma, kde si prišiel na tie "múdrosti" v závere o ojazdených EV. Keď nemáš čo napísať, aspoň si nevymýšľaj hlúposti.
Inak zaujímalo by ma, kde si prišiel na tie "múdrosti" v závere o ojazdených EV. Keď nemáš čo napísať, aspoň si nevymýšľaj hlúposti.
S těmi ojetými zkraty má pravdu. Dojezd nulas, či baterie porouchané. Takže si jakože koupí kastli za 50 000 a baterii za 250 000? Když může mít dobrou ojetinu se spalovákem za 100 000?
Nemá. Sú to nepodložené výmysly.
Hele má. Vem si, že si koupíš 7letý eGolf 85kW s 36kWh baterií, reálně stojí kolem 400tis kč. Baterka bude mít tak 80-85%, tj. tak 29-30kwh = dojezd při průměru 16kWh/100km tak 180km s odřenýma ušima 😉 Nebo si za 400tis Kč koupíš benzínový Golf 1.4TSI 92kW ME s roku 2017/18 s nájezdem 80tis km a nádrží 55l se který v pohodě ujedeš 750-800km na jedno natankování a bude sloužit dalších 10let bez problémů a výrazných změn vlastností? Co si vybereš?
Takovy e-golf je prakticky tezko pouzitelny.
https😐/ev-database.org/…olkswagen-e-Golf#…
Ma baterku jen 20kWh a dojezd 130km.
Je to nulta generace EV pro nadsence.
Jinak ale myslim, ze ten e-golf muze taky slouzit dalsich deset let bez problemu a s mnohem nizsimi naklady.
Ale nedojede moc daleko. 😄
Nicmene jako druhe auto do rodiny pro denni kratke trasy, proc ne?
https😐/ev-database.org/…olkswagen-e-Golf#…
Ma baterku jen 20kWh a dojezd 130km.
Je to nulta generace EV pro nadsence.
Jinak ale myslim, ze ten e-golf muze taky slouzit dalsich deset let bez problemu a s mnohem nizsimi naklady.
Ale nedojede moc daleko. 😄
Nicmene jako druhe auto do rodiny pro denni kratke trasy, proc ne?
Protože kdo by ses tím otravoval, když může mít za stejný peníze plně funkční auto 😉
No ma to i svy vyhody.
Oproti benzinovymu golfu muzes s e-golfem vytapet/vyklimatizovat predem, nemusis skrabat okna, netrpi (temer) zadnym opotrebenim na kratke trasy a jezdis skoro zadarmo, udrzba je temer nulova (zadny problemovy DSG, rozvody, turbo ani vstriky nebo zakarbonovani).
😄
Proste okolo komina jako druhe auto idealni. Obzvlast kdyz si spoctes usetrene opotrebeni sveho prvniho auta, kteremu s kazdym najetym kilometrem klesa hodnota. Dejme tomu takoveho dieseloveho SUV.
A jeste se ve meste nemusis starat o placeni parkovani.
Navic e-golf je v bezkonkurecne komfortnim "automatu", coz muze byt zrovna u VW take vyhoda.
A tech 50km denne (10kwh) nabijes i z jedny faze 10A (obycejny jednofazovy zasuvky) bez problemu za sest hodin.
No a pak uz jen si poridit na strechu solary a nabijet z nich. A clovek muze mit o neco lepsi pocit, nez kdyz by jel dieselem... :yes😒br />
PS U e-golfu lze nastavit strop nabijeni na 80%, takze v pripade koupe kusu s dobrou baterkou (mozne presne diagnostikovat, navic casto v zaruce) a pri pravidelnem pomalem nabijeni vydrzi patrne skutecne dlouho.
Oproti benzinovymu golfu muzes s e-golfem vytapet/vyklimatizovat predem, nemusis skrabat okna, netrpi (temer) zadnym opotrebenim na kratke trasy a jezdis skoro zadarmo, udrzba je temer nulova (zadny problemovy DSG, rozvody, turbo ani vstriky nebo zakarbonovani).
😄
Proste okolo komina jako druhe auto idealni. Obzvlast kdyz si spoctes usetrene opotrebeni sveho prvniho auta, kteremu s kazdym najetym kilometrem klesa hodnota. Dejme tomu takoveho dieseloveho SUV.
A jeste se ve meste nemusis starat o placeni parkovani.
Navic e-golf je v bezkonkurecne komfortnim "automatu", coz muze byt zrovna u VW take vyhoda.
A tech 50km denne (10kwh) nabijes i z jedny faze 10A (obycejny jednofazovy zasuvky) bez problemu za sest hodin.
No a pak uz jen si poridit na strechu solary a nabijet z nich. A clovek muze mit o neco lepsi pocit, nez kdyz by jel dieselem... :yes😒br />
PS U e-golfu lze nastavit strop nabijeni na 80%, takze v pripade koupe kusu s dobrou baterkou (mozne presne diagnostikovat, navic casto v zaruce) a pri pravidelnem pomalem nabijeni vydrzi patrne skutecne dlouho.
Hele ty si vážně úplně mimo realitu 😉
Kdo by se s tim otravoval?
Provoz znamena jen ze to kazdy vecer pripojis k nabijecce.
Kdyz mas doma wall box, tak to trva par sekund.
Vazne nechapu to "otravovani".
Na kratke trasy v zime je to presne naopak a sice ve prospech EV.
https😐/youtu.be/MNkcbjdebm0 :yes:
Narozdil od skutecneho otravovani a servisnich starosti s ojetym primovstrikovym turbobenzinem s dsg.
Mne by to stacilo na minimalne 80% jizd.
Doporucuji ti nekdy EV vyzkouset. 😄
Provoz znamena jen ze to kazdy vecer pripojis k nabijecce.
Kdyz mas doma wall box, tak to trva par sekund.
Vazne nechapu to "otravovani".
Na kratke trasy v zime je to presne naopak a sice ve prospech EV.
https😐/youtu.be/MNkcbjdebm0 :yes:
Narozdil od skutecneho otravovani a servisnich starosti s ojetym primovstrikovym turbobenzinem s dsg.
Mne by to stacilo na minimalne 80% jizd.
Doporucuji ti nekdy EV vyzkouset. 😄
Jenže přesně takhle lidi používat auta nechtějí 😉 Když dáš 50km denně, tak ráno odjedeš, večer přijedeš a neřešíš jestli musíš myslet na nabíjení nebo ne (navíc pokud nemáš barák se stáním nebo garáží). Takhle ti to auto vydrží 3 neděle a pak jednou po cestě za 5 minut dotankuješ a máš klid na další 3 týdny, místo toho aby si každý den večer musel auto strčit na nabíječku jak mobil, aby ses ráno dostal do práce. Když to neuděláš, si v loji a ráno dostaneš “Áčko” čili ten den bez peněz… a to se vyplatí… 😉
Mas pravdu, vetsina lidi takto zatim nepremysli.
Jen z toho delas trochu kovbojku.
Pro lidi, kteri tu moznost dobijeni doma maji (napr. vetsina lidi na vsi), to fakt nemusi byt problem.
Jak jsem psal, doporucuji EV nekdy vyzkouset.
PS Za tu snahu budes samozrejme financne odmenen usetrenymi naklady na palivo, ktere budou u EV v nejhorsim pripade polovicni.
Jen z toho delas trochu kovbojku.
Pro lidi, kteri tu moznost dobijeni doma maji (napr. vetsina lidi na vsi), to fakt nemusi byt problem.
Jak jsem psal, doporucuji EV nekdy vyzkouset.
PS Za tu snahu budes samozrejme financne odmenen usetrenymi naklady na palivo, ktere budou u EV v nejhorsim pripade polovicni.
Nie si trochu mimo? On píše o dvoch vlastníkoch, a dohromady o 3 rokoch. Ty začínaš so 7-ročným autom, s baterkou na 80-85% kapacity - kde je už podľa neho NIČ, mŕtvo. Zbytočná diskusia.
Tak on ten teoretický dojezd skoro prakticky nula je, vyjedeš na D1 a skončíš v Humpolci (90km), kde strávíš hodinu abys mohl jet k Devíti křížům, v případě toho starého eGolfu nebo Leafu 😉 Tomu neříkám použitelný auto…
Na cestovani z Prahy do Brna by si ojetyho e-golfa 20kwh koupil dnes jen blazen.
Proc vubec tohle vytahujes?
To je jako koupe Ferarri na nakupy do Ikey.
A pak dokazovat, jak se tam nic nevejde.
Wtf
Proc vubec tohle vytahujes?
To je jako koupe Ferarri na nakupy do Ikey.
A pak dokazovat, jak se tam nic nevejde.
Wtf
Protože porovnávám 2 Golfy za stejnou cenu, jeden použitelný na všechno a druhý je jen na cestu kolem komína. Spousta lidí má peníze a prostor jen na jedno auto. Proto ti říkám, že tvoje názory jsou mimo realitu. Až to pochopíš, tak něco piš 😉
Ale ja tohle prece vubec nerozporuju (krome te vety o mych nazorech...).
😁
Prijde mi ze spis ty asi presne nechapes nebo nectes, co pisu.
Psal jsem vyse napr.😒br /> "Proste okolo komina jako druhe auto idealni. Obzvlast kdyz si spoctes usetrene opotrebeni sveho prvniho auta, kteremu s kazdym najetym kilometrem klesa hodnota. Dejme tomu takoveho dieseloveho SUV."
Tohle rozhodne nebylo o te spouste lidi, kterou zminujes v poslednim prispevku. 😉
Ja sam bych si e-golfa 20kwh kvuli jeho omezenemu pouziti nekoupil.
Ale psal jsem, ze i pri sve nepouzitelnosti 😄 ma e-golf sve vyhody. Ktere by mohly treba 1% uzivetelu postacovat k preferenci pred spalovakem.
😁
Prijde mi ze spis ty asi presne nechapes nebo nectes, co pisu.
Psal jsem vyse napr.😒br /> "Proste okolo komina jako druhe auto idealni. Obzvlast kdyz si spoctes usetrene opotrebeni sveho prvniho auta, kteremu s kazdym najetym kilometrem klesa hodnota. Dejme tomu takoveho dieseloveho SUV."
Tohle rozhodne nebylo o te spouste lidi, kterou zminujes v poslednim prispevku. 😉
Ja sam bych si e-golfa 20kwh kvuli jeho omezenemu pouziti nekoupil.
Ale psal jsem, ze i pri sve nepouzitelnosti 😄 ma e-golf sve vyhody. Ktere by mohly treba 1% uzivetelu postacovat k preferenci pred spalovakem.
Done,preco nie?
Aj s Ferrari sa da ist na nakupy do Ikey :-!
https😐/www.youtube.com/watch?…
P.S Vidiet,ze si vacsim fanusikom EV ako ICE aut,kedze nevies poriadne ani ako sa po spravnosti Ferrari pise 😉
Aj s Ferrari sa da ist na nakupy do Ikey :-!
https😐/www.youtube.com/watch?…
P.S Vidiet,ze si vacsim fanusikom EV ako ICE aut,kedze nevies poriadne ani ako sa po spravnosti Ferrari pise 😉
Muzu uplne stejne poskytnout video, jak se cestuje s 20kwh e-golfem.
😁
Diky za diskuzi, hosi :yes:
😁
Diky za diskuzi, hosi :yes:
Vieš, kámo,toto je problém viacerých tunajších odporcov elektromobility - ťaháte argumenty bezhlavo a bez rozmyslu, čo vás napadne. Ja argumentujem voči tvrdeniu o použiteľnosti EV najviac na dve trojročné dekády, ty na to vytiahneš 7-ročného elektrického Golfa. Potom do toho zapletieš použiteľnosť a teoretický dojazd p odiaľnici, a keby som s tebou ďalej diskutoval, ktovie kam by si sa až dostal - hoci o tých veciach vôbec nebola reč. Sorry, ale toto nie je diskusia, toto je len blábolenie, pretože chceš mať za každú cenu pravdu a nasilu dokázať, že ten EV je úplne na nič. Sorry, ale toto nemá cenu.
Tak to se celkem mýlíš, nejde o to, dokázat, že elektro je k ničemu. Jde o to, že jsme si zvykli používat auto jako multifunkční věc. Se spalovacím motorem můžeš i se základním autem kamkoliv - město, okresky, dálnice, dlouhé štreky bez omezení, dojede kamkoliv s minimálním úsilím pří doplňování paliva a náročnosti na čas mimo samotné jízdy. Když při elektru z toho musíš hodně slevit, vlastně úplně změnit svoje návyky. Místo aby technologie sloužila tobě, ty sloužíš jí. Takže za mě patří elektro do města, taxiky, rozvozove služby a pod. V individuální dopravě jako druhé/třetí auto do rodiny, viz eCitig👋eUp, třeba na cesty do 20km vzdalené práce, když na to máš. Jedno auto na všechno elektro prostě nenahradí. Spolehnout se na něj jednoduše nelze. A pak je tu nezanedbatelná otázka ceny, co za své peníze dostanu? A tady elektro prohrává na celé čáře… Jak nové, tak ojeté…Jak použitelné auto dostanu s rozpočtem třeba právě 400tis Kč? 😉
Nemýlim sa. Nejde o to, že máš vo väčšine vecí pravdu. Píšem len o tom, že vyťahuješ argumenty, ktoré nemajú čo robiť s tým, čo som písal. A to sa nedá nazvať nezaujatosťou.
twistedTSD
Renault aspoň na rovinu přizná, že je to takové nezávazné přání, a pokud to nepůjde, tak to prostě nepůjde. Zároveň říká, že elektromobilita se v příštích 13 letech vylučuje s existencí low-cost automobilky. Jo, a tomu fanatikovi, který tu blábolí o paritě (nějakým nedopatřením se mi to zase zobrazilo) bych vzkázal, že se těším, až se mu vysměju, až za tři roky bude Renault 5 za 750 tisíc Kč.
Cha cha cha
Kdo ze se komu vysmeje?
Ja uz se tobe vysmivam ted.
Ty a tve predpovedi.
https😐/www.auto.cz/diskuse/53613/1#…
"Podle odhadu společnosti Continental se ještě v roce 2025 bude vyrábět více osobních a lehkých užitkových aut poháněných dieselovým motorem než elektromotorem."
A tva reakce?
"Takže díky za tento článek, konečně něco střízlivého a více realistického."
😁 😁 😁
Uz dnes prekonaly v Evrope EV diesely. 😉
PS To je skvely, jak je mozne vsechny blaboly zdejsich diskuteru z minulosti dohledat. :yes😒br /> Presto budou dal predpovidat konec Tesly nebo rozkvet dieselovych pohonu.
Atp.
Kdo ze se komu vysmeje?
Ja uz se tobe vysmivam ted.
Ty a tve predpovedi.
https😐/www.auto.cz/diskuse/53613/1#…
"Podle odhadu společnosti Continental se ještě v roce 2025 bude vyrábět více osobních a lehkých užitkových aut poháněných dieselovým motorem než elektromotorem."
A tva reakce?
"Takže díky za tento článek, konečně něco střízlivého a více realistického."
😁 😁 😁
Uz dnes prekonaly v Evrope EV diesely. 😉
PS To je skvely, jak je mozne vsechny blaboly zdejsich diskuteru z minulosti dohledat. :yes😒br /> Presto budou dal predpovidat konec Tesly nebo rozkvet dieselovych pohonu.
Atp.
V článku se mluví o globálním trhu. Ale co jiného než demagogii od tebe čekat.
A kolik dieselu se prodava ve zbytku sveta?
Dnes?
:-!
Ty demagogu.
Vazne si porad myslis, ze ta cisla jsou realisticka??
😁
Mrkni na svy predpovedi zpetne, nez zacnes plodit dalsi. 😉
A tvrdit, ze se nekomu vysmejes...
Ale ted vazne, je mozne, ze se cenova parita (coz je dost obecny pojem) v segmentu malych aut zpozdi. Skodovka mluvi az o roce 2026.
A Renault 5 urcite nebude za 300.000...
PS Predpovedi jsou obtizne a neni dobre se kvuli nim nekomu vysmivat. Beru tvuj nazor jako protivahu ke svemu. Realita (treba u Renaultu 5) bude patrne nekde mezi paritou a 750.000Kc. Ale bylo by fajn se nevysmivat a neoznacovat se demagogy. 😉
Dnes?
:-!
Ty demagogu.
Vazne si porad myslis, ze ta cisla jsou realisticka??
😁
Mrkni na svy predpovedi zpetne, nez zacnes plodit dalsi. 😉
A tvrdit, ze se nekomu vysmejes...
Ale ted vazne, je mozne, ze se cenova parita (coz je dost obecny pojem) v segmentu malych aut zpozdi. Skodovka mluvi az o roce 2026.
A Renault 5 urcite nebude za 300.000...
PS Predpovedi jsou obtizne a neni dobre se kvuli nim nekomu vysmivat. Beru tvuj nazor jako protivahu ke svemu. Realita (treba u Renaultu 5) bude patrne nekde mezi paritou a 750.000Kc. Ale bylo by fajn se nevysmivat a neoznacovat se demagogy. 😉
Ty ovšem zapomínáš na takovou drobnost, že díky flotilovým emisím a Euro 7 leze nahoru cena té Fabie. A VW nemá hybridní pohon, kterým by Euro 7 splnil. Myslet si, že za 4 roky klesne cena na polovinu, je naivita.
Jo, a model ohlášený na rok 2025 nebo 2026 je id.2, což bude městský gazík se základní baterií pod 40 kWh. Tedy žádný nástupce Fabie kombi.
Jo, a model ohlášený na rok 2025 nebo 2026 je id.2, což bude městský gazík se základní baterií pod 40 kWh. Tedy žádný nástupce Fabie kombi.
European sales of electric cars overtake diesel models for first time :-!
A jeste vysvetleni, proc byla zariznuta spalovaci Fabia combi. Ty rozhodnuti nejsou (jen) z Bruselu. Pochazeji predevsim od automobilek.
Ktery si to umi spocitat dopredu a vi, ze kdyz bude za stejnou cenu EV, nikdo spalovak s drahym provozem nebude chtit. :yes:
https😐/www.seznamzpravy.cz/…-skodovky-185842
"Tradiční vozy se už teď kvůli tomu přestávají vyrábět. Jasný příklad je to, že jsme „zabalili“ Fabii Combi. :yes: Do jejího vývoje jsme přitom dali už miliardu, ale zjistili jsme, že to nemá budoucnost. Že se v roce 2026 vyrovná cena spalovací Fabie s cenou elektrické Fabie Combi."
Leta uz se mluvi o cenove parite v r. 2025. Okay, mozna nastane o rok pozdeji.
Shrnovacka😒br /> U vetsiny automobilek uz padlo rozhodnuti o konci spalovaku. :yes: :yes: :yes😒br /> Lisi se jen terminy.
Nicmene zdejsi diskuteri si mysli, ze vedi vic nez VW, Toyota, GM nebo Renault.
Tady je aktualizace😒br />https😐/www.nytimes.com/…sions-cop26.html
Je to jen otazka casu, kdy to Toyota potvrdi. Mluvi se o tom uz od r. 2017.
"To pak nemá cenu dělat, to proděláme peníze. A prodělat investovanou miliardu je méně než pak dělat celou plytkou sérii těch aut. Náš kontroling to celé propočítal, nechtěl jsem tomu věřit a bylo mi to líto, navíc Fabia Combi je v Česku velmi oblíbená. Když přišla ta zpráva z koncernu, řekli našim lidem, kteří na tom dělali: Položte to nářadí a končíme."
"My to nepredikujeme, my to propočítáváme. Díváme se na trh, na konkurenci. Ceny subdodávek různých surovin rostou. My si můžeme dovolit prodávat nějaké auto pod cenou, ale jen v paketu – to znamená, že jiná auta vydělávají a v průměru vyděláváme."
Rika ti neco pojem kontroling?
A ma to neco spolecneho s tvym prispevkem?
Ne?
Odkaz na seznam.cz mas v puvodnim prispevku.
Pletes si sve dojmy s fakty a ekonomickymi cisly automobilek.
G.M. Will Sell Only Zero-Emission Vehicles by 2035
https😐/www.weforum.org/…hicles-electric/#…'new%2Denergy'.
By 2035, all new vehicles sold in China must be powered by 'new-energy', the Chinese authorities have said. Half of them must be electric, fuel cell, or plug-in hybrid – the remaining 50%, hybrid vehicles.
Staci?
Jestli ne, tak mi vysvetli vliv EU na G.M.
A co Kanada, ta je take v EU?
https😐/fdrive.cz/…v-roce-2035-7360
Ne EV se neprosadi se samy a hned. Spalovaci auta jsou (zatim) vetsinou ekonomicky vyhodnejsi. Jenze produkuji jedovate karcinogenni emise ve mestech.
A prispivaji k oteplovani planety emisemi CO2.
Provoz bezemisnich dopravnich prostredku je velky prinos pro mesta. :yes:
Svet neni cernobily.
Pochopil jsem, ze me odkazy ti nestaci.
Psal jsi o EU a ja ti uvedl Cinu, G.M. (nejvetsi automobilku USA) a Kanadu.
Tva VIRA (a publikovane dojmy s ironickymi pseudoargumenty) je silnejsi nez deklarovana fakta.
Odpoved na otazku, jaky ma vliv EU na G.M. neznas. :-!
Hezky den
PS To ze o necem nevis neznamena, ze to neexistuje.
https😐/www.energyforgrowth.org/…e-ev-revolution/
HOW CAN WEST AFRICA PREPARE FOR THE ‘EV REVOLUTION’
Vsechno to si nemyslim.
😄
Vzdyt ty ani nectes ty odkazy co tady davas. Ten clanek je jen takove akademicke cviceni o tom ze Evropa prejde na EV, tak Afrika by mela taky. Jen by me zajimalo, kdyz clanek zminuje ze Afrika je doted smetistem ojetych aut z Evropy, Ameriky a Asie, za co asi budou nakupovat ty nove nablyskane elektromobily. Predpokladam ze spise auta se spalovacim motorem vymeni v ramci pokroku za elektrokola.
Uz je rozhodnuto. 😉
Je mi uplne jedno, jestli mas v Kanade starou nebo tam sam zijes.
https😐/driving.ca/column/motor-mouth/motor-mouth-canada-moves-to-ban-internal-combustion-engines-by-2035
Tady jeden kritictejsi kanadsky clanek. 😉
Tohle je proste FAKT😒br /> "Kanada je nejčerstvějším přírůstkem do seznamu zemí, které už naplánovaly zákaz prodeje nových vozidel se spalovacími motory. Má se tak stát v roce 2035. Tamější provincie Québec už totéž vyhlásila dříve, avšak šlo pouze o regionální záležitost."
I presto, ze tvoje rodina jezdi v Subaru.
😁 😁 😁
Wtf
I kdyby tva rodina jezdila v Kanade v Hellcatu, tak se na tom nic nezmeni.
Asi nejsi schopny ani pochopit, ze zakaz prodeje neceho v roce 2035 si neodporuje s vlastnictvim/provozovanim tehoz v roce 2022. :-!
PS Pry me "mokre sny". To je plan kanadske vlady, tvl. 😁
Prestan se ztrapnovat a nez se vyjadris, tak si neco precti. Nebo se na to radeji zeptej sve rodiny, ju? 😉
Nicmene je jasny, ze auta, ktera maji lokalne nula emisi co2, maji zaroven nulu jedovatych lokalnich emisi. :yes:
A o brzdach uz psal xxc. Zminovat oter z brzd v souvislosti s EV je neznalost/fail. :no:
EV nejsou vubec "kytickova", ostatne jako kazda motorizovana individualni doprava - ABSOLUTNE.
RELATIVNE ve srovnani se spalovakem ale ANO.
to samé brzdy. v EV se používají méně, takže lokální emise z nich u EV nejsou a zanedbáme je. Geniální. Uznat chybu je ctnost. zapracuj na tom, vrátí se ti to. EV mají lokální emise, jen ne ze spalování paliva.
Nechápu tu snahu glorifikovat EV za každou cenu, i kdybys měl lhát. Vždyť to ani není nutné. EU rozhodla, že EV budou nový mainstream a pokud se něco drasticky nezmění, tak to tak bude. netřeba fanatizmu, netřeba lhát.
"Navíc pro zpomalení vozidla ani nemusíte používat brzdy, neboť elektromotor tak silně rekuperuje, že to pro běžnou deceleraci vozidla ve většině případů stačí. Však taky žádný autorizovaný servis v ČR ještě u žádné i3 neměnil brzdové obložení…"
Muzes mi prozradit odkud cerpas informace o opotrebeni brzd u EV? 😁
A jak ho kvantifikujes ty u sveho vozu, kdyz se ti nelibi me zanedbani?
Velkej voter? 😁
Ty nezanedbavas u sveho spalovaku oter z pneumatik?
O kolik je opotrebeni pneumatik u EV vetsi?
Wtf
Jsem zvedavy na odpovedi, ty chybo.
:-!
PS Rozdil v hmotnostech se pohybuje dejme tomu od +10% az +30% u EV? Souhlasis? Zalezi s cim porovnavas. S PHEV? Se stejne vykonnym dieselem?
K prvnímu odstavci máš odpověď přímo v citaci. Ve většině případů stačí. Takže jakýkoliv nestandardní či krizový případ vede k tomu, že řidič použije brzdy a tedy způsobí otěr. Lokální emise jsou na světě. Ty jsi tvrdil, že nejsou a proto tu rozjíždíme tuto přehlídku trapnosti.
Druhý a třetí odstavec jen snaha vysmívat se, ignoruji. Dočti do konce, než se na tomhle začneš otáčet.
ad ps - rozdíl v hmotnostech proti běžným spalovacím autům se může pohybovat klidně od těch +10 do +30%, pro moji argumentaci nejsou konkrétní čísla důležitá. Váha u EV je vyšší a tudíž generují i vyšší opotřebení u pneumatik a vyšší emise z jejich otěru v porovnání s běžnými spalováky.
Jsi tak zaslepený hájením EV, že ti zřejmě celou diskuzi ani nedochází, že netvrdím, že EV celkově znečišťují víc než konvenční auta. vyhradil jsem se k tvému tvrzení, že lokálně neznečišťují, což prostě není pravda, nehledě na to, jak moc si přeješ opak.
Myslel jsem, ze hlavni duvod omezovani co2 je jasny.
Omezovani se deje na zaklade shody 99,9% vedcu.
Veda NENI nabozenstvi.
Veda neni zalozena na vire.
Veda je zalozena na faktech dukazech a... pravdepodobnosti.
Protoze ve vede zridka existuje jistota cili 100%.
Veda nie je náboženstvo, veda je dnes v prvom rade obchod.
Pohled cloveka z postkomunistickych zemi...
Keby sa EÚ zamerala na prevádzku v mestách, a pomáhalu zavedeniu elektromobilov tam, kde majú opodstatnenie, aby boli dodtatočne dostupné, a človek si ich rád kúpil namiesto spaľováka, potom budem tiež kričať hurá. Ale nateraz je to len nasilu presadzovanie niečoho, čo spôsobuje väčšie problémy a viac ľuďom, než ako by pomohlo. A sorry, to sa dá síce akceptovať, pretože to nedokážeme zmeniť, ale určite nie tlieskať.
http😐/priceofoil.org/…-fuel-subsidies/
Internationally, governments provide at least $775 billion to $1 trillion annually in subsidies, not including other costs of fossil fuels related to climate change, environmental impacts, military conflicts and spending, and health impacts. This figure varies each year based on oil prices, but it is consistently in the hundreds of billions of dollars. Greater transparency in reporting would allow for more precise figures.
Ale o tom se prilis nemluvi.
Ani o ropnych havariich a katastrofalnim ropnem znecisteni.
Jen o detske praci v Kongu pri tezbe kobaltu. 😲
O tom, ze se kobalt pouziva k odstraneni siry z ropnych paliv vi malokdo. 😁
https😐/www.chargesmart.co.nz/post/cobalt-mining
Stejne tak, jako malo kdo zna energetickou narocnost vyroby litru ropneho paliva.
PS Ja tleskam kazdemu lokalne (a v budoucnosti cim dal vic i globalne) bezemisnimu autu.
Proti EV nič nemám, ale proti politike, v ktorej je to všetko zabalené.