Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault plánuje v Evropě prodávat jen elektrovozy, v roce 2030. Má to ale podmínku

David Bureš David Bureš 17. 1. 2022 • 20:59
18
117
Zobrazit náhledy (18)
Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype Renault 5 Prototype

Renault je další značkou, která oznamuje svůj přechod k čisté elektromobilitě. Dceřiná značka Dacia je ale v jiné pozici.

V uplynulých měsících mnoho automobilek představilo své plány na přechod k čisté elektromobilitě, a to alespoň na evropských trzích, kde jsou elektrovozy hojně propagovány kvůli přísným emisním normám. Nyní se k těmto výrobcům přidává Renault, který chce v Evropě prodávat jen elektromobily do konce desetiletí.

„Renault bude v Evropě v rice 2030 100% elektrický,“ oznámil generální ředitel Renaultu Luca de Meo na nedávné prezentaci. Jde tak o urychlení plánů na elektrifikaci značky, ještě nedávno vedení automobilky tvrdilo, že do konce desetiletí budou elektromobily tvořit v Evropě 90 % jeho prodejů.

Luca de Meo však zároveň přiznává, že Renault má i „plán B“, pro případ, že by cíl značky neumožnila situace na trhu. Francouzská automobilka má tak být připravena i na situaci, kdy podmínky v Evropě přechod k čisté elektromobilitě neumožní. Řeč je třeba o nedostatku nabíjecích stanic nebo vysoké ceně elektrické energie. V takovém případě by Renault prodával auta se spalovacím motorem na evropských trzích i po roce 2030, podobně jako to nadále plánuje na mimoevropských trzích. Ty na elektromobilitu zatím připraveny nejsou a do konce desetiletí ani nebudou.

Se strategií Renaultu samozřejmě souvisí i další rozšíření nabídky elektřinou poháněných automobilů. Už dříve vyšlo najevo, že vznikne novodobý Renault 5 jako elektrický malý hatchback, který nahradí dnešní Zoe. Počítá se také s novodobým Renaultem 4 jako městským SUV s elektropohonem, který má být alternativou ke Capturu. Už letos se pak začne prodávat elektrický crossover Renault Mégane E-Tech Electric.

Pod hlavičku Renaultu patří i Dacia, u níž je přechod k elektromobilitě složitější. Rumunský výrobce se orientuje na cenově dostupné automobily, což s elektropohonem zatím stále nejde moc dobře zajistit. Vždyť elektrická Dacia Spring se sice prezentuje jako nejdostupnější elektroauto na starém kontinentu, ve srovnání s konkurenty s konvenčním spalovacím motorem je však pořád o dost dražší.

I proto jsou plány Dacie jiné než u mateřské značky. „Dacia bude elektrifikována až v nejzazším možném termínu, a to způsobem, který bude respektovat nabídku značky v duchu hodnoty za peníze,“ říká de Meo. I proto se v jejím případě zatím o dalším elektromobilu po boku Springu nehovoří. Letos uvedený crossover Jogger každopádně bude od roku 2023 dostupný rovněž jako hybrid.

Renault je přitom už několikátým výrobcem, který plánuje v Evropě ukončení prodeje aut se spalovacím motorem do roku 2030. Nedávno takový plán oznámil konkurenční Peugeot, už dříve takovou strategii prezentoval Ford nebo Volvo. Do konce desetiletí na elektrovozy přejdou i Bentley a Rolls-Royce. Souvisí to i s tím, že výrobci chtějí být připraveni na dobu, kdy by Evropská unie zakázala prodej aut se spalovacím motorem, což by se mohlo stát do roku 2035.

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2022 19:57
Re: Chytrá horákyně
Ty ovšem zapomínáš na takovou drobnost, že díky flotilovým emisím a Euro 7 leze nahoru cena té Fabie. A VW nemá hybridní pohon, kterým by Euro 7 splnil. Myslet si, že za 4 roky klesne cena na polovinu, je naivita.

Jo, a model ohlášený na rok 2025 nebo 2026 je id.2, což bude městský gazík se základní baterií pod 40 kWh. Tedy žádný nástupce Fabie kombi.
18. 1. 2022 19:12
Re: Hmm. Tak to je mi jich lito.
Čínske ceny nechaj v Číne, tamojšie pravidlá sú tak odlišné a vzdialené, že s európskym trhom nemajú nič spoločné.
18. 1. 2022 19:04
Re: Same dobre zpravy
Nemám sa za čo hanbiť. Môj pohľad je realistickejší, ako ten tvoj naivný idealistický.
18. 1. 2022 17:10
Re: Hmm. Tak to je mi jich lito.
2011: BYD e6, $57.200, range 300km (v r. 2011 nejprodávanější EV v Číně)
2021: BYD Qin, $25.900, range 500km (v r. 2021 druhý nejprodávanější EV v Číně)

Jsou to sice čínské ceny, ale ukazují reálný vývoj.
Cena poloviční, dojezd dvojnásobný.
Asi tak.
Jinými slovy 4x lepší EV po deseti letech?
18. 1. 2022 17:07
Re: Same dobre zpravy
To je nesmysl.
Pohled cloveka z postkomunistickych zemi...
Články odjinud