Registrace nových aut na evropských trzích loni klesly o 1,5 %. Dařilo se však koncernu Hyundai-Kia nebo Toyotě, které díky růstu počtu registrovaných vozů významně navýšily svůj tržní podíl.
Tady jsou prodeje bateriových aut v Německu za prosinec (v závorce za rok 2021). I v tak bohatém a dotovaném státu se prodávají (mimo Tesly 3) spíše malá a "levná" auta jako e-up, ForTwo, Kona a z prémiových značek je nahoře pouze "staré" i3. Zdroj: https://insideevs.com/…-car-sales-2021/
Tesla Model 3 - 6,096 (35,262 YTD)
Volkswagen e-up! - 5,343 (30,797 YTD)
Volkswagen ID.3 - 1,492 (26,693 YTD)
Renault ZOE - 4,571 (24,736 YTD)
smart fortwo EQ - 1,648 (17,410 YTD)
Hyundai Kona Electric - 1,171 (17,240 YTD)
Skoda Enyaq iV - 1,148 (13,026 YTD)
Volkswagen ID.4 - 1,350 (12,734 YTD)
Fiat 500 electric - 1,692 (12,516 YTD)
BMW i3 - 1,866 (12,181 YTD)
Prosím spočítej a napiš, kolik to běžné německé daňové poplatníky stálo, aby tato auta bohatě zadotovali cca 20 000 bohatším spoluobčanům.
Ať je prosím informace kompletní. Děkuji.
To je docela lehká matematika - 355 961 x 9 000 (Eur) = 3 203 649 000 Eur, tedy celková dotace pro automobilky vyrábějící (prodělečná) elektroauta byla za rok 2021 a za Německo 78,2 miliardy český korun.
Spalovací auta mě nezajímají. Problém vidím v tom, že ceny elektroaut jsou drženy příliš vysoko ze strany výrobců, kteří spoléhají na dotace ze strany států.
V Německu by to mělo být "flat" tedy stejně, někdy je tam ještě více formou slevy ze strany výrobce či prodejce. Tady je k základní dotaci nějaký článek - https://www.euronews.com/…to-buy-subsidies
Nebyl, neni a nebude to flat, vzdy to bylo odstupnovano. https://www.adac.de/…ng-elektroautos/
Navic i v tom nej priklade, tech 9000E, i tam jde "jen" 6000E z kapes danovych poplatniku.
Doporucuju precist vic nez jen prvni odstavec a zvlast napomocne bude se propracovat az k tabulce: Die Fördersätze im Überblick. :-)
PS: a dobra je i ta cast s leasingama, neb se tech aut hodne bude kupovat prave takhle a i tam, na zaklade delky leasingu, je ta dotace kracena. ;-)
Díky za tu tabulku. Vím, že je to rozdělené 6 stát a 3 dealer a výrobce, ale občas tam je ještě nějaká prémie (od výrobce, místní samospráva). Podle tabulky v tvém odkazu to vypadá, že na dražší auta nad 40 tisíc je dotace menší.
... Toyota připravuje ve spolupráci se společností Denso servisní síť nezávislých majitelů "battery" servisů pro renovace jejich NIMH baterií.
Do 2 let to v EU začne fungovat.
Správná cesta.
Redakce by mohla predvest trochu invence a krom par stripku, kde se zminuji i predkovidove prodeje dat rovnou do tabulek nejen porovnani s 2020, ktery sam vybocoval, ale i s poslednim normalnim rokem 2019. To by ten obrazek, jak si dnes ktera automobilka / koncern stoji, jak se kdo umi poprat nejen s coronou, ale i s cipama vykreslilo mnohem lip.
Re: Porovnání s rokem 2019 - trocha práce za redakci
Dík. Škoda, že stále musia redakciu dopĺňať aktívni diskutéri.
Každopádne zovšeobecniť možno takto:
víťazmi koronovej dvojročnice sú Toyota, Kórejci a BMW. Všetci v prvom koronovom roku klesli len minimálne a v tom druhom dokázali rásť. Toyota logicky ťaží zo svojich dlhodobo presadzovaných hybridov, kde v dnešnej dobe žne plody práce na tomto poli; Kórejci z toho, že držia dobré ceny a že neboli závislí od poklesu produkcie čipov a BMW zo svojej silnej modelovej ofenzívy a silnému marketingu (tiež máte pocit, že BMW je v poslednej dobe všade? Vo všetkých médiách a testujú sa úplne všetky motorizácie každého modelu, viď aj štatistika testov tu na ACZ).
Osobne mi je ľúto pádu Fordu, Opelu a Mazdy, tradičných hráčov. Ford si za to ale môže sám svojím ústupom a obmedzovaním modelov i motorov, Mazda sa však i snaží a nestačí to. U Oplu je to snáď dočasné v dôsledku predaja do Stellantisu.
Naopak ma prekvapuje, že pád VW nie je až taký výrazný, aj s ohľadom na to, ako zúfalo nemá čipy a nemá čo predávať.
Re: Porovnání s rokem 2019 - trocha práce za redakci
mazda zacina od cca 600t Kč - korejci im radi prevezmu zakaznikov co kupuju auta do tejto cenovej hladiny.
A ako jedina automobilka nema cenovo dostupne auta - cx3 konci, kazdy iny sa predbieha v mini a micro SUV, mazda nema ziadne, 2 je prelepeny yaris a podla mna velmi neuspeje.
U mazdy v EU bude vela zalezat ako sa ujmu ich nove premiove SUV so zadnym pohonom, ak by sa neujali, tak bude mat minimalne v EU velky problem.
Re: Porovnání s rokem 2019 - trocha práce za redakci
Myslím, že u Toyoty jsou hybridy jen půlka úspěchu. Ta druhá půlka jsou prostě "evropsky" zajímavé modely... hlavně Corolla se hodně zlepšila.
BMW je hodně vidět, to je pravda... ale nedokážu říct, jestli je to československý fenomén, nebo celoevropský.
Mazda - jak se to vezme. Co se nejvíc prodává? Kompakty (vč. kombíku), subkompakty a SUV v těchto třídách. Mazda 3 nemá kombík, Mazda 2 je podle mě trošku výstřel mimo terč... že by se Mazda mohla přetrhnout aby vyšla evropskému zákazníkovi vstříc se úplně říct nedá.
Re: Porovnání s rokem 2019 - trocha práce za redakci
Hybridy teď Toyotě asi mnozí závidí, ale je fakt, že Corolla, CH-R, Yaris Cross, to jsou všechno dobrá auta.
Mazda ztrácí dech, poslední dobou se moc nepředvedla.
Už delší dobu tady doporučuji právě Hyindai/Kia a Toyota... A hle, světe div se, ono se ukazuje že evropská poptávka je právě skutečně po těchto vozech ...
Tak ty doporučuješ ? Že jde u tebe o bezpohlavi a lacinost a ještě se tim chlubiš mě neudivuje spiš je smutne, že evropsky řidič jde do kopru a to již delši dobu.