Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Passer děkuje bohu za bezpečnost. Jeho rekord se i tak Němcům nelíbil

Německé ministerstvo dopravy podle agentury AP kritizovalo extrémně rychlou jízdu českého miliardáře Radima Passera na německé dálnici, při níž jeho Bugatti jelo až 417 kilometrů v hodině.
Zpět na článek
21. 1. 2022 10:24
21. 1. 2022 18:16
21. 1. 2022 11:37
21. 1. 2022 11:50
21. 1. 2022 13:06
21. 1. 2022 12:40
21. 1. 2022 18:18
21. 1. 2022 19:17
21. 1. 2022 21:53
21. 1. 2022 11:59
21. 1. 2022 12:40
21. 1. 2022 13:35
21. 1. 2022 11:37
21. 1. 2022 12:07
21. 1. 2022 13:13
21. 1. 2022 14:11
21. 1. 2022 15:17
21. 1. 2022 18:21
21. 1. 2022 18:44
21. 1. 2022 19:05
23. 1. 2022 08:13
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 09:17
Když děkuje Bohu
tak si asi moc jistý nebyl, že? Když už měl potřebu si vyzkoušet tu rychlost, nemusel se u toho hned natáčet. Když už se u toho natáčel, nemusel to zveřejňovat. Když už chtěl dělat ostudu, proč ne doma, ale u Helmutů? Zase jsme tam o něco oblíbenější. Vypadá to spíš na léčení mindráku, než cokoli jiného.
Rozbalit vlákno
9
21. 1. 2022 09:33
Re: Když děkuje Bohu
Mindrák to asi nebude ale v ostatním souhlasím. Pod kontrolou to určitě neměl a tím nemyslím samotné řízení auta
21. 1. 2022 10:14
Re: Když děkuje Bohu
nevím jak to jde dohromady, prý je silně věřící, o předvádění se na jútabu v desateru nic není:)
ale von je adventista, tak to možná dělal o adventu ;-)
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 10:14
Re: Když děkuje Bohu
:-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
Zato je tam 1. V jednoho Boha věřiti budeš, no nevím když se někdo předvádí v drahých autech nevkusným způsobem, není to proti tomu? Stačilo málo a mohl mít na krku i 5(6) Nezabiješ! Případně jako sebevrah tak to rovnou šup do pekla.
Avatar - Barry Lyndon
21. 1. 2022 14:00
Re: Když děkuje Bohu
spíš tím naplnil hned několik "smrtelných hříchů" - tuším, že je tam něco o pýše, nestřídmosti atd... :D
21. 1. 2022 10:36
Re: Když děkuje Bohu
Ani na Autobahnu nikdo nepočítá s tím, že někdo pojede 417 km/h.

Kouknu do zrcátka (jak daleko je vidět auto ve zpětném zrcátku ? ), nic tam není, začnu předjíždět a prásk. To se klidně mohlo stát i v neděli ráno ve 4:30. Vpravo dodávka 100, uprostřed 130 a ve třetím 160.

Navíc pod kontrolou to neměl rozhodně, bál se, několikrát znejistěl a povolil nohu z plynu, neudržel auto v jednom jízdním pruhu. Vlivy přírodní, technické ani chování ostatních účastníků nemohl mít pod kontrolou vůbec.

Šlo o naprostou bezohlednost a ještě ke všemu se tím chlubí na internetech. To že si toho všimly německé úřady nakonec taky uškodí všem, jde o další střípek do skládanky, která skončí omezením neomezené rychlosti.
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 11:05
Re: Když děkuje Bohu
To je totiž jeho myšlení. On se svezl a dokonce předvedl. A po ostatních mu je ***.
Avatar - white label
21. 1. 2022 12:56
Re: Když děkuje Bohu
Samozřejmě souhlas...
Avatar - xxc
21. 1. 2022 13:22
Re: Když děkuje Bohu
Na to si uz musime zvykat, ja som vcera pozeral do spatneho zrkadla, nic, pozriem o chvilu a vedla Tesla :-) Celkom sa cudujem, ze riesia rychlost, pritom akceleracia nikomu nevadi.
Avatar - Barry Lyndon
21. 1. 2022 14:02
Re: Když děkuje Bohu
Tak kvůli podobným "exotům z východní Evropy" by stačilo rychlostní omezení na 250 km/h. Pro 99,9 % populace by to stále představovalo neomezenou rychlost...
Avatar - Mokrous
21. 1. 2022 09:44
Tohle patří na uzavřenou trať,
...nebo úsek dálnice.
Těch 250 km/h se dá ještě docela dobře hlídat a ubrzdit podle okolního provozu, ale 400+ si myslím, že už je spíš o štěstí, než o kontrole.
A Ježyšky bych do toho netahal.
Rozbalit vlákno
1
21. 1. 2022 11:56
Re: Tohle patří na uzavřenou trať,
no s polskymi kamionistami v pravom uz tych 250 je o drzku :-)
21. 1. 2022 09:49
Tu jizdu měl pod kontrolou,
pokud se v tom levém pruhu nikdo nevyskytl a ten byl po celou dobu prázdný.
Asi by to mohl přerušit, kdyby v tom 3 pruhu někdo jel.

U nás tak brzy ráno kolem Brna probíhají taky závody. Třeba 3 kamiony vedle sebe, nedávno jeden Turek, Rumun a Slovák.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mikesus
21. 1. 2022 10:23
Re: Tu jizdu měl pod kontrolou,
A taky 400? :-[]
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 10:26
Re: Tu jizdu měl pod kontrolou,
Tak obecně se ví, že na D1 jakmile odbije půlnoci, se dějí nadpřirozené věci.Polske kamiony v levem bez omezovač,závody do vrchu a ukrajinské dodávky stihajici v omezenich jejich Vmax... nějaká pověra u sedmi křížů se může jít bodnut:D
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 11:16
Re: Tu jizdu měl pod kontrolou,
7 křížů neznám, zato jako kluk z Vysočiny znám Devět křížů. Nevím ale, jaká je tam pověra. Byly postaveny na základě skutečné tragické události.
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 12:24
Re: Tu jizdu měl pod kontrolou,
Jo, devět, vidíš, já tam naposledy dostal výhodnou nabídku na koupi parfému:D
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 10:24
Tolik nenavisti
Proč tolik hate ? Když budete googlit pořádně, najdete videa vytunenych aut a motorek, co se prohání rychlostmi nad 300km/h v provozu , dnes a denně potkám magory, co lítají 150 v přeplněné Praze , plne chodců a tady se rozčiluje nad pokusem jízdy v úseku, kde se to smí a snahou odvrátit rizika na minimum (pozorovatele a predvoj). Můžeme si tu namítat, co by kdyby...ale vyšlo to, pro mne jsou hrozbou ti výše zmínění magoři a nebo agresori, co vybrzduji, vytlacuji a ignorují rychlosti.
Rozbalit vlákno
68
21. 1. 2022 10:45
Re: Tolik nenavisti
Jo, v tomhle pripade bych byl taky tolerantnejsi.

Myslim, ze je nebezpecnejsi jet na dvouproudovce v provozu 250, nez na prazdny triproudovce rano s hlidkami na mostech atd. 400.

Na druhou stranu nemecka reakce je pochopitelna...
A ja tam jet v tom pravym pruhu 130, tak si z toho... vsak vis co. :D
Zajimalo by me, jestli se tlakova vlna dostala az do pravyho pruhu, ale myslim, ze jo.....
21. 1. 2022 11:18
Re: Tolik nenavisti
Souhlas. Divim se co je tady na motoristickym webu moralistu a prizdisracu, ktery odsuzuji rychlou jizdu. Za cely video tam neni jedinej rizikovej moment. Za me zajimavej pokus a je z toho pekny video :yes:
Avatar - Mikesus
21. 1. 2022 11:21
Re: Tolik nenavisti
Rizika minimalizovat. Ale pořád to na veřejné silnice nepatří. Odsuzovat není na místě, ale vhodná volba to nebyla.
21. 1. 2022 11:32
Re: Tolik nenavisti
Byla to ta nejvhodnejsi volba. Rovna prehledna dalnice v dobe kdy byl provoz minimalni. Nevim kde jinde a jak bezpecneji by to mohl zkusit.
Avatar - iudex
21. 1. 2022 11:36
Re: Tolik nenavisti
Presne tak. Kde, ak nie na rovnej trojprúdovej diaľnici s neobmedzenou rýchlosťou, a kedy, keď nie za skorého letného rána s minimom premávky? Proste najmenej rizikové miesto a čas, aké sa dajú kde zabezpečiť.
21. 1. 2022 13:09
Re: Tolik nenavisti
Na triproudove dálnici uzavřené jen pro to jedno testované auto
https://m.youtube.com/watch?…
Avatar - iudex
21. 1. 2022 13:23
Re: Tolik nenavisti
Ako si vieš ako súkromná osoba zabezpečiť uzavretie celého úseku diaľnice? Ja o takej možnosti neviem, ale keď vieš, povedz, ako a kde.
21. 1. 2022 14:20
Re: Tolik nenavisti
Ptal ses. Tak jsem odpovedel:) proste tohle je nejlepší způsob jak to zkoušet. A potom ještě solné jezera:)
Jel jsem 280-300, 400 plus je úplný úlet…
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 15:35
Re: Tolik nenavisti
Z meho laickeho usouzeni je mi asi fuk, jestli mne smete passaer 400 a nebo Mig 300 :) Leda by to byl Mig21 :D
Avatar - Barry Lyndon
21. 1. 2022 14:24
Re: Tolik nenavisti
Na uzavřené dálnici už by to ale zase nebyl žádný rekord a o ten rekord šlo především...
21. 1. 2022 16:03
Re: Tolik nenavisti
Ano výbornej teroretickej nápad. Kde takový uzavřený 3. proudový silnice dlouhý několik kilometrů jsou?
21. 1. 2022 15:31
Re: Tolik nenavisti
No jenže ta dálnice neslouží pro překonávání rychlostních rekordů. Patřím k velkým zastáncům rychlosti a svobody. Ale taky bych neřekl, že to byla vhodná volba. Byť byl provoz minimální, tak tam stále byl, v tom videu je vidět i víc aut za sebou a to je ten problém. Když se začnou předjíždět, nejsem si jistý zda mají šanci vidět v zrcátku auto co jede 400+, tj. 111+ metrů za vteřinu. Už u 200+ je to pro spoustu lidí problém a tohle je dvojnásobek.
Avatar - Mikesus
21. 1. 2022 18:05
Re: Tolik nenavisti
Na uzavřené trati. Ne na veřejné komunikaci za provozu
21. 1. 2022 15:23
Re: Tolik nenavisti
Hele já patřím k zastáncům “neomezené” rychlosti, resp. nevidím smysl v plošném limitu mimo město. Sám jezdím po Německu běžně 200 - 250 km/h. Vždy je to o tom, že nelze tou rychlostí ohrožovat ostatní. A jakkoliv chápu majitele Chironu zkusit 400+, já bych se touhle jízdou moc nechlubil. V tom videu zas tak málo aut nemíjel a byť se snažil rizika minimalizovat, už si myslím že by se u soudu o objektivním riziku dalo hovořit a nedivil bych se kdyby ho němci předvolali. A na otázku kde jinde to zkusit je zrovna u “miliardáře” odpověď jasná, najít si nebo zajistit uzavřenou trať :)

Kritizovat ho za to nebudu, nikomu se nic nestalo, o bezpečnost se snažil, tak mě osobně je to asi jedno. Bojím se ale, že tohle video přispěje k zavádění omezení a proto bych podobnými záběry nedráždil…
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 15:33
Re: Tolik nenavisti
Velmi rozumne napsano a ten zaver je bohuzel dost pravdepodobne polinko do ohne pod neomezenou rychlost.
Avatar - iudex
21. 1. 2022 16:11
Re: Tolik nenavisti
Jo, súhlas s posledným odsekom, tým, že to capol verejne len prispeje k rozvíreniu vášní (viď tunajšia debata, prekvapivo kritická v kontexte automobilového webu, čo potom bežná populácia) a volaniu po obmedzení rýchlosti.
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 12:34
Re: Tolik nenavisti
Tak myslím že v tvém málem a lehkém autě by ta tlaková vlna cítit,vím jaké je to v takovém aute, když jedes 130 a prolitne něco 220treba:D
21. 1. 2022 15:40
Re: Tolik nenavisti
1.500kg zase neni tak malo :D
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 15:51
Re: Tolik nenavisti
To ma 1.5 tuny !?? :-O Jo tak to je jina
Avatar - trapid
21. 1. 2022 20:15
Re: Re: Tolik nenavisti
Německá reakce je naprosto pochopitelná, protože to byl český Radim a ne německý Helmut. To je jediný důvod.
Avatar - Mikesus
21. 1. 2022 11:19
Re: Tolik nenavisti
Tak 150 v Praze jsem nepotkal snad nikdy nikoho. Možná 100, ale to už jen na krátkém úseku někde při předjíždění. Ale pokud bereš okruh jako Prahu pak jo.
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 12:23
Re: Tolik nenavisti
Já tedy jo , motorky hlavně ale I auta, co se nahání - magistrála a jižní spojka
Avatar - Barrichello
21. 1. 2022 12:27
Re: Tolik nenavisti
150 sem nepotkal taky, ale 90-100 úplně běžne
Avatar - Mikesus
21. 1. 2022 18:11
Re: Tolik nenavisti
Tak záleží kde. Jižní spojka se 3 pruhy, tam 100 není problém potkat i jet.
Avatar - iudex
21. 1. 2022 11:33
Re: Tolik nenavisti
Presne tak. Takéto odsudzovanie sa mi javí ako čisté pokrytectvo, každý na našich diaľniciach porušil predpisy a nemá teda morálne právo niekoho odsudzovať za podobné konanie (ktoré naviac ani v DE protiprávne nie je, na rozdiel od našich diaľnic). A tí, čo predpisy jakživ neporušili a chodia striktne do 130 sú asi len baterkári (rohor a spol.), ktorí šetria elektrinu zavesení za kamiónom, takže takým sa každý, kto ide rýchlejšie, javí ako zločinec.
A neviem, prečo sa práve obúvať do tohto pána, keď sú na Youtube desiatky možno stovky kanálov, ktoré robia práve toto: maximálnu rýchlosť na diaľnici, námatkou AutoTopNL, CarsonAutobahn a i. Tam bežne jazdia 300-350 kmh, v závislosti od maximálky auta, naviac na rozdiel od toho Passera nie v nedeľu skoro ráno na prázdnej diaľnici, ale v bežnej premávke.
A napokon: ak si niekto kúpi takýto brutálny hyperšport chváliaci sa tým, že je najrýchlejším sériovým autom, tak je len logická snaha raz v živote si to vyskúšať.
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 12:32
Re: Tolik nenavisti
:yes: přesně, ale auto top NL mám rád :-[]
Avatar - Mokrous
21. 1. 2022 13:20
Re: Tolik nenavisti
Řekl bych, že fyzika platí v ČR stejně jako v DE.
Sám jsem porušil mnohokrát, ale není to k chlubení.
Jenže brzdné dráhy ze 100,200,300 a 400+ se poněkud liší. Reakční doby ale zůstávají.
Už jsem to psal, že 250 km/h považuju za mez, kde se dá ještě odhadovat a reagovat.
Sám jsem jel na motorce 290 a vím moc dobře, že jakýkoli drobný problém na cestě by znamenal finále.
Myslím si, že i Auto top NL to často přehání i když se rád podívám.
Avatar - iudex
21. 1. 2022 13:35
Re: Tolik nenavisti
Motorka je úplne iná liga, tam je tá rýchlosť oveľa nebezpečnejšia, jednak z princípu (ne)stability jednostopového vozidla, jednak že ťa pri nehode a páde nič nechráni.
AutoTopNL to preháňa v podstate stále, lebo oni jazdia za normálnej premávky a tiež som videl, že mali viaceré kolízne situácie, ale vždy to ustáli. A bežne jazdia vysoko cez 300, námatkou:
340 kmh: https://www.youtube.com/watch?…
331 kmh: https://www.youtube.com/watch?…
333 kmh: https://www.youtube.com/watch?…
V porovnaní s nimi mi Passerov pokus príde ako oveľa zodpovednejší.
Avatar - white label
21. 1. 2022 14:03
Re: Tolik nenavisti
Proč primárně řešíš bezpečnost řidiče, který přitom podstupuje riziko vědomě a dobrovolně?
Podstatná je bezpečnost ostatních, kteří o tom dopředu nic neví, jinak by třeba raději zůstali doma v bezpečí.
A co je pro ostatní účastníky řádově nebezpečnější, 200 kg motorka ve 300 km/h, nebo dvoutunové auto ve 417 km/h?
Avatar - Ronault.
21. 1. 2022 18:03
Re: Tolik nenavisti
Co je více je asi jasné, ale i ta motorka ve 300 může být a dost pravděpodobně bude pro auto fatální
Avatar - white label
21. 1. 2022 18:05
Re: Tolik nenavisti
To nikde nepopírám, pouze srovnávám.
Kdybych si musel! vybrat, mám celkem jasno.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2022 18:33
Re: Tolik nenavisti
No ale někde jinde si ptal, jestli někdo jede na motorce sám a ohrozí především sebe, tak ti to je buřt, volná citace...ale ono i 250 motorka vs rodinka ve Felicii bude asi jasná pro tu Felinu...
21. 1. 2022 18:48
Re: Tolik nenavisti
jj, jel sem kolem tak 1/4 stoleti nazpet
tahla pravotociva zatacka, kamion, zakaz predjizdeni, krizovatka, z ktery kus pred kamionem bezpecne vyjizdelo auto, a do nej to napral kluk s holkou na motorce asi ve 200, kterej vyjel ze zakamionu.
neprezil nikdo, cast na miste, cast po prevozu ...
Avatar - white label
21. 1. 2022 20:32
Re: Tolik nenavisti
Musíš ty příspěvky číst/volně citovat až do konce a nevytrhávat z kontextu. Přečti si to znovu,tentokrát až do konce:
"Podstatné je potenciální riziko pro ostatní, nikoli pro toho, kdo sám vědomě riskuje...
Když kolem mě nečekaně proletí motorkář 250km/h, neřeším, že se může sám zabít, ale koho přitom může zabít."
Avatar - trapid
21. 1. 2022 20:26
Re: Re: Tolik nenavisti
Co pořád řešíš rychlost přiblížení. Tohle má smysl na omezené rychlosti, kdy na D1 nemusíš předpokládat, že se někdo zezadu přiřítí třístovkou. Ale na neomezené DE dálnici jsi povinen tohle předpokládat a navíc se to tam běžně děje.
22. 1. 2022 14:39
Re: Re: Tolik nenavisti
To ani předpokládat nelze, fyzika.

To jsi vážně tak hloupej?
21. 1. 2022 13:23
Re: Tolik nenavisti
Porušení předpisů ještě neznamená ohrožení bezpečnosti. Když pojedeš po zcela prázdné dálnici 160, jsi přes limit ale neohrožuješ nikoho a reálné nebezpečí nehrozí prakticky žádné (jo vždycky se může něco stát)

Naproti tomu Passer neporušil předpis ale bezpečnost ohrozil docela výrazně. Možná na to nějaký předpis je i v Německu
Avatar - iudex
21. 1. 2022 13:36
Re: Tolik nenavisti
Kde reálne niekoho ohrozil? Ja to tam nevidím.
Avatar - white label
21. 1. 2022 13:55
Re: Tolik nenavisti
Které odsuzovaní, nebo dokonce nenávist (Ozzman) máte konkrétně na mysli?
Nechce se mi pročítat podrobně celou diskusi, ale ta kritika, která zazněla od rt3 v 10:36 je naprosto racionální a přiměřená. Nic s tak extrémní! rychlostí nepatří na otevřenou dálnici s běžným (byť nízkým) provozem. Sám si tu nedávno přiznal, že si s autem zatím nejel ani 250 km/h, a přitom tady teď obhajuješ rychlost 417 km/h! Je to rychlost, kterou si (pokud si nejel ani 250) zřejmě vůbec nedokážeš představit, rychlost při které takové auto ve zpětném nejdřív vůbec nemusíš vidět, a nebo ho potom uvidíš, až v momentě, kdy už bude pozdě. Představ si, že zrovna předjíždíš (s rodinou) v levém pruhu, někoho v prostředním pruhu, a smete vás něco, co ve 417 km/h prostě nemá šanci bezpečně vyřešit podobnou situaci. Budeš ho obhajovat i potom?
V reálu to prostě není srovnatelné s rychlostmi 250-300 a každých +10 km nad 300 je sakra zatracený rozdíl , a tady je těch +10 km nad 300km/h hned 12x! (bez 3km/h)
Že nebezpečně jezdících lidí je víc (než jeden) je pravda, ale není to argument pro omluvu.
To je obhajoba v principu (nikoli v míře) podobná, jako - vážený soude, žádám o snížení trestu pro mého mandanta, sériového vraha, není to totiž ani první ani poslední sériový vrah a z historie známe i brutálnější sériové vrahy, i sériové vrahy s větším prokázaným počtem obětí.
Avatar - iudex
21. 1. 2022 14:05
Re: Tolik nenavisti
Hm, zrovna od Teba by som moralizovanie čakal najmenej.
Ja nemám auto, aby som mohol ísť 400 a nemám na to ani schopnosti, ale nebudem preto automaticky odsudzovať niekoho, kto na to má (auto aj schopnosti). Som si vedomý svojich limitov a viem, že sú oveľa, oveľa schopnejší vodiči ako ja, len tu na ACZ je ich kopec. Nebudem ich preto odsudzovať, že jazdia na našich okreskách 220 či na diaľniciach 296. ;-)
Pointa je, že jednorazovo skúsil maximálku svojho auta, spravil to v prostredí a čase, kde maximálne obmedzil riziká (eliminovať úplne sa to nikdy nedá), naviac to auto sa javilo ako maximálne stabilné a isté aj pri maximálke. Celkovo som na tom videu nevidel jediné ohrozenie, o ktorom tu mnohí píšu, o nejakej kolíznej situácii ani nehovoriac.
Takže áno, zotrvávam na názore, že tá apušálna kritika je nedôvodná a trochu pokrytecká.
A Tvoja analógia s vrahom je úplne mimo misu, Passer nikoho ani len neobmedzil, nieto ešte ohrozil.
21. 1. 2022 14:21
Re: Tolik nenavisti
Souhlas s WL. Uf to čumím.
Avatar - white label
21. 1. 2022 16:08
Re: Tolik nenavisti
Snad aspoň vidíš, že my tady spolu nemusíme pokaždé souhlasit, i když jsme v osobní rovině přátelé. Ale i když spolu (občas) nesouhlasíme, nesnižujeme se k dětinskému urážení v osobní rovině a jinému okopávání kotníků.
Kontroverze může být velmi dobrým kořením diskuse, pokud ovšem obě strany racionálně argumentují a do jisté míry se respektují i přes jejich názorový nesoulad.
Avatar - iudex
21. 1. 2022 16:15
Re: Tolik nenavisti
Presne tak, môžeme navzájom nesúhlasiť a je to tak OK, o tom je diskusia.
21. 1. 2022 18:25
Re: Tolik nenavisti
Ty bláho. Akademické vysvětlení zajímavého jevu: když se neshodnu s kamarádem, nebudu mu nadávat stejně jako když se neshodnu s někým, koho nemůžu vystát :-) ;-) :-)
Před pár dny jsem si dovolil slušně namítnout, ze když auto mezigeneracne přibere 200 kilo, nenaplnuje me to radostí.
Reakce: “ty jsi jezdil stejně těžkým autem takže bys měl držet hubu” :-)
Úžasné si poslechnout potom od takového jedince, jak bych měl v diskusi správně postupovat :yes:
21. 1. 2022 21:40
Re: Tolik nenavisti
Jsem rad, ze nejsem jediny, kdo si tohle mysli.

V kontextu nasi diskuze nize je toto obzvlast absurdni:
WL dnes 16:08
"Kontroverze může být velmi dobrým kořením diskuse, pokud ovšem obě strany racionálně argumentují a do jisté míry se respektují i přes jejich názorový nesoulad." :yes: :yes: :yes:

WL po 20:00:
"Kdybys uměl číst (a myslet), tak bys už dávno pochopil..."
"Psal jsme tam jasně, že podmínkou (dospělé) diskuse je, že "obě strany racionálně argumentují", Což se ve tvém případě neděje."

Z WL ten respekt uplne strika. :D
Avatar - white label
21. 1. 2022 14:26
Re: Tolik nenavisti
Nikde tu nemoralizuji a v osobní rovině jsem se k tomu člověku vůbec nevyjadřoval.
Nikde tu pro něj a ni nikoho jiného nežádám nějaký konkrétní trest apod.
Pouze se obecně vyjadřuji k nezpochybnitelné nebezpečnosti jízdy po otevřené dálnici rychlostí 417 km/h. A velmi mě překvapuje, že zrovna ty, máš takový problém to pochopit.
To, že sis vědom svých limitů je naprosto v pořádku, ale to obecně při jízdě rychlostí 417 km/h po otevřené dálnici opravdu nestačí, tam už je taky třeba respektovat schopnost auta v tak extrémní rychlosti zabrzdit, jsou totiž fyzikální hranice, které nezmění ani schopnosti řidiče ani schopnosti samotného (super)auta.
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 15:03
Re: Tolik nenavisti
Nikdo nerika, ze je to v poradku a bezpecne, ale ze mel alespon dostatek snahy ta rizika omezit a ja osobne v tom nevidim nejake vytahovani…na rozdil od jinych, kteri toto delaji v provozu a jeste si to obhajuji, ze ridit umi.

Precti si treba par prispevku XXCho … to je takovej jeden za vsechny. Ten mnohem pravdepodobneji sejme neci rodinu :/ Bohuzel
Avatar - iudex
21. 1. 2022 16:06
Re: Tolik nenavisti
Riziko tu je a to nikto nespochybňuje. Ja ale tvrdím, že tou konkrétnou jazdou nikoho neohrozil. Pozri si to video ešte raz, každé auto, ktoré predbiehal (a bolo ich skutočne málo) išlo v krajnom pravom pruhu a on išiel v krajnom ľavom, teda medzi ním a predbiehanými autami bol vždy jeden voľný pruh. Opakujem, ja na tej jeho jazde nevidím nič ohrozujúce. V princípe samozrejme súhlasím, že čím vyššia rýchlosť, tým vyššia miera rizika, ale tu napriek rýchlosti som žiadnu ohrozujúcu, nedajbože krízovú situáciu nevidel.
Avatar - white label
21. 1. 2022 16:30
Re: Tolik nenavisti
Pokud uznáváš, že je to (zbytečné a nemalé) riziko, pak nevím, co ti vadí na mém vyjádření, které je zřetelně psáno v obecné rovině.
To, že konkrétně tento milionář měl štěstí (a šel mu i naproti) je druhá a méně podstatná, věc.
Jen prosím netvrdit, že se vlastně( v tomto případě) nemohlo vůbec nic stát...

P.S. Jen za poslední dva roky jsem na cestách potkal tři usínající řidiče, z toho jednoho v protisměru na okresce a dvakrát právě na tříproudovce. Naštěstí se mi je všechny podařilo probudit okamžitým "stáním" na klaksonu. Ten v protisměru, to bylo o fous i díky tomu že jel jen cca třicítkou (asi po usnutí polevila i noha na plynu).. I tak to ale byl hodně nepříjemný pocit, na který se hned tak nezapomíná..
21. 1. 2022 19:01
Re: Tolik nenavisti
No jeste ze Passer neusnul.
Takovej mikrospanek ve 400 by byl nebezpecnej.
Klimbnes a jsi o 3 kilaky dal...
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 14:43
Re: Tolik nenavisti
No nenavist - “ hate” , proste kritika. Nejde mi ani o to, ze by to nebylo nebezpecne, jiste, ze bylo, ale procti si pozorne, jak k tomu tady nekteri pristupuji, machroval, zvedal si ego, musel se predvadet . To se mi nelibi a myslim, ze idiotu ma silnici je mnohem vice a jezdi mnohem pomaleji a i tak riskuji vic. Sam pokud vim mas taky silna auta, nerikej, ze si nikdy nezkusil Vmax :)
Avatar - white label
21. 1. 2022 17:08
Re: Tolik nenavisti
Zkoušel, ale když jsem se k té Vmax blížil a viděl někoho před sebou (byť ne v mém pruhu), tak jsem to raději vzdal, takže zatím jsem se k té hodnotě ještě úplně nedostal..., a dokážu bez toho žít.
Ale v mém případě je to "jen" 310, 417 je v tomto ohledu jiná dimenze.
Přitom/navic auto, které je konstruováno na 417 má z této rychlosti nesrovnatelně delší brzdnou dráhu, než auto s maximálkou 310, které z této rychlosti brzdí.
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 17:25
Re: Tolik nenavisti
To mas sice pravdu, ale tvuj argument, ze mne sejme s rodinou ve 400 km/h je stejny, ze takhle fatalni by to bylo i v pripade tvych 310 km/h. Ja ho neobjajuji, ze to bylo bezpecne, znovu pisu, ze nebylo, ale riziko se snazil minimalizovat a troufnu si rict, ze tobe asi nejel predvoj co sledoval situaci a nemel si pozorovatele na mostech, nebo ano ? Ja i kdyz jedu tech svych ani ne 250, velmi obezretne se blizim k autum, ktere potkam, tohle delam i v nizsich rychlostech, stejne jako ty a davam nohu z plynu. Ale ja se ptam - opravdu to delal pro zvyseni ega ? Tohle je ten zbytecny hate o kterem pisu prapuvodne.Ma na to auto a zkusil to a neverim, ze tohle neudelalo vice lidi, co ta auta ma ( a ja je chapu k kdyz sam bych se bal) a nebo podobne rychle (viz Auto TopNL) a v mnohdy horsich a nebezpecnejsich podminkach (zrovna nekteri ridici AutoTopu tam delaji slusne prasarny). Ten, kdo si honi to ego jede vetsinou mnohem mene a chova se agresivne. Snad se chapeme.
Avatar - white label
21. 1. 2022 17:34
Re: Tolik nenavisti
Já ho ale doteď vůbec neřešil a je mi jedno jaký hlavní motiv měl k tomu to zkoušet, a když už, tak mnohem "zajímavější" otázkou je, jaký motiv měl to takhle (zbytečně) medializovat...
Já se k tomu od začátku vyjadřuji v obecné rovině, protože nikdo z vás u toho osobně nebyl a viděl maximálně tak tohle video, takže o tom, jak to bylo/nebylo zabezpečeno mohou existovat různé pohádky. Auta velký kus před ním vše nevyřeší, o poznání lepší by bylo spojení s vrtulníkem nebo dronem, ale stopro není nic... a jak zpívá Jarek, co není stopro, to mě dycky smolí... :D
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 18:24
Re: Tolik nenavisti
Vsak to taky puvodne nebyla reakce na tebe, ale na tuhle a minulou diskuzi :D

Jo, ten vrtulnik si asi zaplatit nekdo jako on mohl, pravda :yes:
21. 1. 2022 17:38
Re: Tolik nenavisti
to, ze mel nekoho na moste tvrdi on, i ten predvoj je pochybnej, aspon podle toho jaky klumpry predjel. pochybuju, ze lidi v tech autech patrili k miliardarove bande.
takze ve skutecnosti jen to modleni se k bohu
brzdna draha ve 400km/h 500 metru
ve 300km/h 280 metru
tedy neco vic nez polovina
hodne podstatnej rozdil
Avatar - Emel
21. 1. 2022 17:44
Re: Tolik nenavisti
Třeba na konci je tam žlutá 911 cabrio, která byla na společných fotkách.
Jasně že to je rozdíl... těch 500m mi přijde až podezřele krátká dráha, to si myslím že může být i víc. Na 1000m na té dálnici vidíš.
21. 1. 2022 17:51
Re: Tolik nenavisti
posledni teoreticky
v nemecku takovych jezdi nepocitane ...
brzdna draha s = 0.5 * v^2 / a
tedy 0.5 * (400/3.6)^2 / 10 = 614 metru - na obycejnejch oktavkovejch gumach
samozrejme lepsi gumy = "a" prinejmensim 12m/s^2, pak to je 511 metru
Avatar - Emel
21. 1. 2022 17:59
Re: Tolik nenavisti
K tomu ale minimálně 1s reakční doba, což při 360km/h = 100m, při 413 o pár procent víc.
Zase ale těch situací, kdy bys na "prázdném" autobahnu potřeboval fakt zastavit na nulu a nebylo se kudy vyhnout je málo a díky "průzkumníkům" se dá to riziko celkem eliminovat.
Avatar - white label
21. 1. 2022 17:54
Re: Tolik nenavisti
To kam vidíš/dohlédneš je jedna věc, druhá je, kdy/kde se něco pos.ere, a to něco se vždycky nepos.ere v momentně/místě, kdy je to až někde na konci tvého dohledu, taky se to může pos.rat těsně před tebou...a pak babo raď.
Avatar - Emel
21. 1. 2022 18:08
Re: Tolik nenavisti
To je jasný, viz ten příspěvek nahoře - úplně všechno nepokreješ, ale je otázka, jestli v tomhle ohledu není nebezpečnější třeba předjíždění 120 na okresce než 414 na šestiproudý dálnici.
Avatar - white label
21. 1. 2022 18:20
Re: Tolik nenavisti
417km/h na otevřené! dálnici mi !obecně! přijde jako zbytečně velké riskování. Tím logicky netvrdím, že jde o ojedinělé riskování na cestách. Tečka. ;-)
Avatar - white label
21. 1. 2022 17:57
Re: Tolik nenavisti
Fotka snese všechno a tahle fakt nic (v tomto ohledu) nedokazuje...
Avatar - Emel
21. 1. 2022 18:07
Re: Tolik nenavisti
Jako pokud Passer předjíždí na videu žlutou 911 Cabrio, pak je žlutá 911 Cabrio na společné fotce a k tomu Passer říká, že měl na dálnici "scouty"... tak se dá asi celkem bezpečně předpokládat, že to byl jeden z těch scoutů.
Jinak ale víš co... není potřeba nic dokazovat.
Avatar - white label
21. 1. 2022 18:16
Re: Tolik nenavisti
Ano, jako poslední ve videu předjíždí žlutou 911 Cabrio.
Nic více, nic méně.
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 18:26
Re: Tolik nenavisti
Nemas nahodou taky 911? :D jen jestli si to nebyl ty :-[]
Avatar - Emel
21. 1. 2022 18:33
Re: Tolik nenavisti
...a pak "nějaká" žlutá 911 Cabrio stojí na parkovišti po akci.
https://youtu.be/7pg1hhW5qhM?t=177
Co myslíš ty, je to ta stejná 911 ;-)?
Osobně myslím, že "scoutovala" všechna auta co tam stojí, jen je Bugatti na videu nepředjelo.
21. 1. 2022 12:54
Re: Tolik nenavisti
Kde si zaregistroval nenávisť? Nič také tu neni.
Avatar - 3_diamanty
21. 1. 2022 11:03
Uz im tam na zapade
V poslednej dobe zacina vadit kde co... cim to asi bude...
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 11:08
Re: Uz im tam
Jako že jim vadí české hovado, které se chová jako hovado, to dokážu pochopit i já, a to celkem Němce nemusím. Zvláštní je, že když za mnou jede Q7 tak i bez pohledu na registračku poznám, jestli je to Čech nebo Němec. České prase se lepí, předjíždí, aby se předvedlo. Němec se prostě přepravuje.
Avatar - 3_diamanty
21. 1. 2022 11:12
Re: Uz im tam
Daju neobmedzenu rychlost na dialnici a potom sa cuduju... aj my sme tam s bratom skusali maximalku... 190 s lancerom 1,6... :-[] ... no neskus to... ;-)
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 11:14
Re: Uz im tam
190 tam je běžná rychlost, kterou se tam jezdí. Neomezenou zavedli v době, kdy se jim tam vypatlaná česká hovada nepředváděla ve čtyřstovce.
Avatar - 3_diamanty
21. 1. 2022 11:16
Re: Uz im tam
Ved preto ten vysmiaty smailik.... tam ta aj pri 190 bezne predbiehaju .. presne.. passaty.. audiny a pod

Ide o princip... daju neobmedzenu maximalku a potom sa cuduju... pritom v chirone aj pri 300vke je to zrejme vacsia pohoda ako 150 v pande
Avatar - Ronault.
21. 1. 2022 18:16
Re: Uz im tam
Vždycky se tam předváděli všichni včetně Němců, nebo třeba výše videa z auto NL atd.
Avatar - iudex
21. 1. 2022 11:37
Re: Uz im tam
Tak to si riskoval presne rovnako ako tento pán, 190 na starom rodinnom kompakte je asi rovnaké, ako 417 na 1500-koňovom hyperšporte, maximálka ako maximálka.
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 11:42
Re: Uz im tam
V tvé logice, když pojedu Priusem 2010 rychlostí 180 v tom stejném místě, taky je to špatně?
Avatar - iudex
21. 1. 2022 11:50
Re: Uz im tam
Mojou logikou to nie je špatne, naopak Tvojou logikou určite je. Prius je konštruovaný na maximálku 180, Chiron na 410.
21. 1. 2022 13:06
Re: Uz im tam
Rozhoduje brzdné dráha, to není o tom, že je auto konstruované na maximalku 190 a ve 200 se stane neovladatelným… a i se spickovyma brzdama bude brzdna draha ze 400 km rychlosti silena
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 12:40
Re: Uz im tam
Bude to špatně tvoji peněženku, protože si zkazis spotřebu :-[]
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 13:05
Re: Uz im tam
Však už tady jednou byl jeden, který mi ji taky pokazil :-) :-) :-) :-)
Rány v peněžence se zahojí, Rány na mé psychice jsou horší :-)
Avatar - Ronault.
21. 1. 2022 18:18
Re: Uz im tam
Ta druhá věta je pravdivá, ty rány tady vidíme každý den
Avatar - Mikesus
21. 1. 2022 19:17
Re: Uz im tam
Stačí si představit, že ozzman se mne snaží na každém rozjezdu z křižovatky držet a jemu to kazí spotřebu mnohem víc než tobě. To by psychiku mohlo uklidnit. :-!
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 21:53
Re: Uz im tam
Jen s Meganem :D Kdybyste mi nebojkotovali diesel, tak tam to tak nebolí :-[] :-!
21. 1. 2022 11:59
Re: Uz im tam
To je zajimava poznamka. Ja to nechci delit podle narodnosti, ale je to presne jak rikas.

Ten rozumny proste jede 200 ale chape, ze ostatni jedou pomaleji - zpomali, necha si odstup, pocka a pak zase jede svych 200.
Samozrejme Nemci jsou na to jednoduse zvykli, je to tam proste normalni. Kdyz nekdo jede v nemecku 200, nehoni si tim svy ego. Proste jen jede svizne :-!
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 12:40
Re: Uz im tam
Když jede někdo c Německu 200,je to Polák:D
Avatar - xxc
21. 1. 2022 13:35
Re: Uz im tam
Lenze to nie je ekologicke, spomalovat a zrychlovat len pre to, ze niekto iny blokuje, co nema.
Velky rozdiel som si vsimol medzi nemcami a rakusanmi, nemci akoby pocitali, ze auto moze ist aj rychlejsie a jazdia normalne, rakusan v pohode vyjde do cesty a ide si svojich 130, okolie ho nezaujima. Ktovie, ci je to dane tymi neobmedzenymi dialnicami v Nemecku.
21. 1. 2022 11:20
Re: Uz im tam na zapade
Lidi jsou tam cim dal tupejsi. Degenerace z blahobytu. Bio-eko jim zatemnilo mozek.
Avatar - 3_diamanty
21. 1. 2022 11:34
Re: Uz im tam na zapade
Bol som tam naposledy v 2018tom ... so svokrom este na jeho vtedajsom golfe 6.... ( dnes uz polroka ma passata kombi ... samo ze opat dizel a manual ) ... a stretnut tam uz mozes kohokolvek ... pre mna zvlastna kultura ... v tomto zlate slovensko... nemenil by som
Avatar - fOE
21. 1. 2022 11:37
Bije se to ve me
Pro bezpecnost udelal maximum. Spousta videii kde se testuje 300+ za hustejsiho provozu, bez hlidek atd jsou ve skutecnosti vic za hranou nez tady tech 400kmph. Verejnej lync je zvlast v tomhle pripade ospravedlnovan jen tou absolutni hodnotou dosazene rychlosti, coz je spatne.
Na druhou stranu ale principy zminene v clanku porusil, a nemam rad kdyz si nekdo z pravniho radu vytrhne tresnicku (neomezena dalnice) a zbytek nerespektuje nebo je to pro nej "seda zona". S pravem prichazi i povinnosti a tady to zcela koser proste nebylo.

.
Rozbalit vlákno
54
Avatar - iudex
21. 1. 2022 11:45
Re: Bije se to ve me
U mňa sa to nebije, 1500 koňový hyperšport priamo stavaný za týmto účelom, pôsobí to na ceste absolútne stabilne a isto, plus majiteľ si vybral najvhodnejšie podmienky, miesto a čas. Proste raz za život si to skúsiť, nevidím problém a keď, tak práve takto ako Passer.
A to píšem ako človek ktorý práve prišiel z cesty, kde som po diaľnici išiel tachometrových 135 kmh.
Avatar - 3_diamanty
21. 1. 2022 12:44
Re: Bije se to ve me
Som na tom myslienkovo podobne... a tiez pritom jazdim relativne kludne. . :yes: no neskus to... presne tak
Avatar - fOE
21. 1. 2022 13:30
Re: Bije se to ve me
Ja par krizovek na autobahne zazil, a obcas je to o hubu i ve 200kmph. Nejde o to na co je stavene ktere auto, my, lidi nejsme staveni na to reagovat 3x rychleji jen protoze sedime ve 3x tak rychlem aute + fyzika je fyzika. Schopnost reagovat na nejakeho dobraka, ktery ti to tam posle ze stredniho pruhu je v tehle rychlosti limitne se blizici nule (vlastne, je fajn ze je pan verici, to jedine mu v tom bode taky zustane). A o tom to je, v nemecku neplati "neomezit, neohrozit", v nemecku plati jen neohrozit a pokud je nekdo za tebou 1km, vazne nemusis predpovidat, ze jede rychlosti z ktere ani nemusi dobrzdit, a ze si tak sam sobe zadelavas na spektakularni konec ve forme ohnove koule.
Avatar - iudex
21. 1. 2022 13:44
Re: Bije se to ve me
Ale bežná premávka je niečo iné ako podmienky v tom videu. Nehovor mi, že ak niekoho obiehaš, tak ho automaticky ohrozuješ. A argument, že niekto sa nemusí poriadne pozrieť dozadu a nadrbe sa ti do ľavého pruhu, čo na to povedať, samozrejme, môže sa to stať, ale to nie je predsa ohrozenie spôsobené tým, kto predbieha, ale tým, kto je predbiehaný. Proste zvaľovať na toho vodiča všetky nepredvídané okolnosti, ktoré môžu nastať mimo jeho vôle je to isté ako argumentovať, že pri 200vke riskuješ, že Ti praskne guma a auto neudržíš na ceste alebo že Ti v 150ke skočí do cesty srnka, na ktorú nemáš najmenšiu šancu zareagovať.
Avatar - fOE
21. 1. 2022 14:02
Re: Bije se to ve me
I u nas (v CR, SR) uz soudy nekolikrat rozhodly, ze jde vina za obema. Za tim, ktery to poslal kam nemel (nedal prednost) tak i za tim, ktery jel tam kde je 80 treba 200 a tu moznost rozeznat nebezpeci tomu prvnimu notne snizil. A to jsou u nas pravidla nastavena vice ve prospech tech "co vali". V nasich koncinach kdyz ti to nekdo posle do leveho pruhu a prinuti te zpomalit, porusil predpisy. V Nemecku ne, tam je tohle bezne a v souladu s literou zakona. Co nesmi udelat ani nemec je te ohrozit, je to ale skutecne jeho vina kdyz na dalnici kde je rekneme bezne jezdit 200kmph (a ty jedes rychlosti treba 160, tedy rozdil 40kmph) nekdo jede skoro 420, tedy rozdil 260kmph a v kufru ho budes mit 6x rychleji nez to co je v miste bezne? No minimalne castecne neni, a nedivil bych se kdyby v takto extremnim pripade to soud nehodil zcela na ridice bugatti.
No a kdyz mame tohle zcesty muzeme se bavit o tom jaka je sance, ze ti to tam nekdo v tuhle hodinu, na tomhle useku a s timhle doprovodem posle. Nekdo nebo neco, neb i kdyz jsou nemecke dalnice oplocene, zver si cestu najit umi. Souhlasim ze bude hodne nizka, nebude ale nulova. Sam jsem si zasil kdyz si clovek takhle jede v nedeli odpoledne "blbejch 180" po A17 mezi Ustim a Drazdanama, obycejne krasne prazdna dalnice i v pracovni den, v nedeli liduprazdna, kde v tom se daji 2 auta napajet, prvni do praveho a to druhe, v asi 80kmph rovnou do leveho. Otisky nehtu budou po me v tom volantu zarazene do dnes. K dobru mi zustaly jednotky metru, jinak by me ta baba mela v kufru, a jestli neco jsem dekoval bohu, ze jsem nikdy nesetril na gumach. To jen jak rychle se clovek dostane z "tady neni zive duse, vidim na kilometry, tady se mi nemuze nic stat" do "a kua".

Tenhle autobahnovej pokus pak hodnotim stejne, tedy ne v rezimu cerna (kdyz nekoho obiham, automaticky ho ohrozuju) nebo bila (kdyz nekoho obiham, automaticky ho neohrozuju). On na jednu stranu udelal maximum pro bezpeci a to ho slechti. Na druhou stranu tim, ze citil potrebu testovat maximalku na verejne komunikaci a v provozu riziko jednoduse vytvoril.
Avatar - iudex
21. 1. 2022 14:08
Re: Bije se to ve me
OK, s takýmto pohľadom sa už dá súhlasiť.
Avatar - white label
21. 1. 2022 15:51
Re: Bije se to ve me
Souhlas se všemi tvými příspěvky ve vláknu...
Avatar - Emel
21. 1. 2022 17:07
Re: Bije se to ve me
Co jsem koukal na video, tak ani jednou nepředjíždí auto v sousedním pruhu, vždycky tam má ten jeden jízdní pruh rezervy, jen parkrát tam je víc než jedno auto vpravo současně. Rychlost je to šílená, ale pokud člověk vidí třeba na kilometr dopředu, tak je to pořád relativně ok - co se týče aut.
Zvěř může být problém... ale ruku na srdce - kdo z nás jezdí tak, že tohle nebezpečí nikde neriskuje? Myslím, že často riskuju víc při noční jízdě po státovce, než tady pilot za světla v levém pruhu autobahnu.
Avatar - white label
21. 1. 2022 17:15
Re: Bije se to ve me
Podstatné je potenciální riziko pro ostatní, nikoli pro toho, kdo sám vědomě riskuje...
Když kolem mě nečekaně proletí motorkář 250km/h, neřeším, že se může sám zabít, ale koho přitom může zabít.
Avatar - Emel
21. 1. 2022 17:39
Re: Bije se to ve me
No však mám ten příspěvek rozdělený - vůči autům odstavec jedna, vůči jiným nepředvídatelnostem (třeba zvěři) odstavec dva. A ohrožení ostatních spadá do odstavce jedna... pokud vidím v kteroukoli chvíli dva volné pruhy, tak mám ještě ten jeden pruh rezervu na to ustát něco nepředvídatelného... za mě akceptovatelné riziko. Kamion jedoucí 80 přes obec je často mnohem větší hazard.

Jo, viděl jsem třeba video, jak se na D8 převrátil kamion přes svodidla... při speedingu musíš myslet za ostatní, ale úplně všechno za ně nevymyslíš, to se nedá nic dělat, úplně bezpečný to samozřejmě nebylo a kdyby se to blbě sešlo, mohlo to skončit špatně. Ale zase - pokud předjíždím na státovce víc aut najednou, tak je to potenciálně možná nebezpečnější.
Avatar - white label
21. 1. 2022 17:50
Re: Bije se to ve me
Při té rychlosti (a brzdné dráze) nemusí stačit ani ta rezerva jednoho pruhu.
Vždycky je riziko, že někdo za volantem usne, dostane infarkt..., nebo "jen" rychlý defekt apod.
Ve 200-250 máš pořád ještě nějakou šanci s tím něco udělat, ve 417 už prakticky ne.
Avatar - Emel
21. 1. 2022 17:56
Re: Bije se to ve me
Ano jistě... a pokud ten infarkt dostane řidič v protisměru na okresce v blbou chvíli, tak je taky po tobě, nebo po vás obou. To máš pořád větší šanci s tím něco "vymyslet" na tom autobahnu v rámci 2-3 volných pruhů, i navzdory extrémní rychlosti.
Neříkám že tam není riziko, ale že při jedné cestě Praha - Olomouc zažiju v průměru třeba deset nebezpečnějších situací, takže možná není potřeba to tak hrotit.
Avatar - white label
21. 1. 2022 18:00
Re: Bije se to ve me
Jak hrotit? Konkrétně?
Taky to není nutno bagatelizovat.
Souhlasím s tebou, že na cestách je dost problémů i bez aut řítících se po dálnici 417 km/h.
I na té okresce bude hodně záležet na rychlosti obou aut, viz já 16:30.
Avatar - Emel
21. 1. 2022 18:49
Re: Bije se to ve me
Psát, že šlo o naprostou bezohlednost a tak.
Pokud jezdíš po silnici, tak vidíš denně mnohem víc bezohlednosti.
Tady to auto řítící se 417 žádnej problém nezpůsobilo, nikdo nebyl ani omezen... jasně, každej si o tom může myslet co chce... já si myslím, že to bylo rozumně pod kontrolou - ne 100%... ale zase víc, než když jsme třeba jeli s Golfem do kopce ;-)
Avatar - white label
21. 1. 2022 19:06
Re: Bije se to ve me
Tak to si nemyslím, do kopce je to bezpečnější, větší stoupání totiž výrazně snižuje brzdnou dráhu... a jel jsem tam s GTI minimálně po stopadesáté.
Ale u těch těch 417 km/h si naopak na místě spolujezdce neseděl a garantuji ti, že kdybys z té naší jízdy do vrchu viděl taky jen onboard video, řekl bys, že to byla nuda. Mám to už párkrát ověřeno, když jsme naposledy jeli s woodym s 911 trasu Makov Bumbálka a pak tu samou trasu viděl na videu, bylo to nebe a dudy, nebo spíš zážitek vs nuda. Nejvíc nebezpečně se to vždycky jeví naživo, ze sedačky spolujezdce a poprvé.
Avatar - Emel
21. 1. 2022 19:10
Re: Bije se to ve me
Jasně, ale pak tam taky byli motorkáři, co jeli po čáře a helmu měli až v protisměru třeba. A to je přesně ono - bylo to celkem pod kontrolou v tom smyslu, že nehodu nezpůsobíš... ale pokud ti někdo něco provede, protože třeba viděl kus prázdný silnice a ty se tam objevíš rychleji než čeká, tak s tím v té rychlosti nic neuděláš - protože tam ty rezervy nemáš. Což je to co říkám - můžeš myslet za ostatní, ale jen do nějaké míry.
A totéž s tím Bugatti - měl tam nějakou rozumnou jistotu v tom co dělal sám + rozumnou rezervu reagovat na chyby ostatních... ale ne neomezenou a něco se stát mohlo.
PS: jak někteří jezdili s ježkometem přes vesnice byla kapitola sama pro sebe :-)
PPS: že to je nejhorší z místa spolujezdce a poprvé, to můžu podepsat :-)
Avatar - white label
21. 1. 2022 20:39
Re: Bije se to ve me
Ten ježkomet tam bylo co? Něco mi to říká, ale už nevím přesně.
Když mě WalteR svezl a jeli jsme po vnitřním okruhu Porsche v Lipsku, tak mi to první kolo hrozně lepilo, byly tam takové zvláštní "šikany", přes které nebylo dobře vidět, první kolo jsem měl hrozné bobky, ale ty další už jsem si užíval..., to už jsem věděl, do čeho jedeme.
Avatar - Emel
21. 1. 2022 22:40
Re: Bije se to ve me
Ježkomet Silverline :-)
Podle mě jsi zbytečně zaujatej... viz třeba ta 911... máš ji na videu při jízdě a pak na videu na parkingu po jízdě - ale možná to byla úplně jiná žlutá 911 Cabrio co tam náhodou jela a Passer kecá a žádný skauty neměl... nepřijde ti to přehnaný?
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 22:47
Re: Bije se to ve me
I v tom videu mluví, že budou míjet hlídky na mostech, tak snad je tam měl :D
Avatar - white label
22. 1. 2022 03:00
Re: Bije se to ve me
Přesně, snad... a o tom to je. ;-)
Avatar - white label
22. 1. 2022 02:58
Re: Bije se to ve me
Jo, Silverline!
Proč se vracíš k něčemu, co už jsme dávno opustili. Netvrdím, že to nemůže být stejné auto. Je mi to jedno, od začátku se k tomu vyjadřuji v obecné rovině, protože jsem u toho nebyl a z principu nevěřím detailům, které si sám nemohu nijak ověřit.
Avatar - Emel
22. 1. 2022 22:28
Re: Bije se to ve me
Asi mi přijde, že v tom hledáš problémy za každou cenu... a zpochybňování těch skautů vs. ta 911 mi přijde jako nejkřiklavější příklad.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2022 08:15
Re: Bije se to ve me
Ježkomet silverline ?To je Ronaultova esemce 90tek od Bertoneho ?
Avatar - Ronault.
22. 1. 2022 21:50
Re: Bije se to ve me
Tak tady se musím notně ohradit, máš dvojí metr a zařaď zpátečku.

Já jel stejně rychle jako vy ostatní, vyjížděl jsem z náměstí hned jako druhý za WL, který vedl kolonu, pak jste mě nutně museli předjíždět jako malí, obec neobec, v nepřehledných zatáčkách, i když jsem jel hodně svižně a nad předpisy abych vůbec WL stíhal. A to, že se vám to leckdy vůbec nedařilo, Ji/Ri by s 911 mohl vyprávět, je jen chybou vás, že jste rychlí se silným motorem. Pak že jsem vám to vrátil, když jste čekali na ostatní vzadu a stáli, nebo jeli 10 km/h, to rozhodně nebyl hazard.
To, že jste nebyli se svými supersporty, hothatchi a auty s násobky výkonu mě ujet neznamená, že jsem jel rychleji než vy, dokonce jsem přijel do cíle daleko za vámi a sám si mě předjel. Prosím zamette si před vlastním prahem.

A ještě bych dodal, že třeba technický stav mého auta, když dáme stranou ony "ježky", což bylo jen vypalování katalyzátoru a vyfuku, který 20 let jen popojížděl, jsem měl auto třeba v lepším stavu než ty ;-)
Avatar - Emel
22. 1. 2022 22:41
Re: Bije se to ve me
To je ten správný soutěžácký duch, jako Macík na Dakaru :-D

No já vás rozhodně nehonil... a jestli jsi s Favoritem cestou tam stíhal WL a odolával Jirkovi v 911, tak jsem rád, že jsem u toho nebyl :-) . Předjížděl jsem tě až cestou zpátky, protože jsem se bál, co na mě ještě vyletí :-) .

Nevím v jakém stavu jsi měl Fáčko (kromě již zmíněných ježků), ty asi zase nevíš v jakém stavu byla 8... ale... jak bych to řekl... perla socialistického inženýrství, to je něco jako premiant ze zvláštní :-)

PS: jak ty legendy žijou... :-)
21. 1. 2022 19:16
Re: Bije se to ve me
Takze ty jezdis po dalnici 310 a je to ok.
Bez zapezpeceni, jen tak.

A Passer ma na kazdym moste hlidku, jede pred nim x-aut, aby ho pripadne varovali a jede 417. Ale to uz ok neni. :-O

Kde prosim te lezi ta hranice bezohlednosti?
Na vmax tvyho auta? 8-s

Chci to vedet, abych nebyl v diskuzich pranyrovan.
I kdyz s mym vozovym parkem to asi nehrozi. Spis byvam jako jedno z tech aut v pravem pruhu, z toho videa. :D
Avatar - white label
21. 1. 2022 20:37
Re: Bije se to ve me
Nauč se nejdřív pořádně číst, a pak na mě můžeš zkusit reagovat...
21. 1. 2022 20:48
Re: Bije se to ve me
'' Zkoušel, ale když jsem se k té Vmax blížil a viděl někoho před sebou (byť ne v mém pruhu), tak jsem to raději vzdal, takže zatím jsem se k té hodnotě ještě úplně nedostal..., a dokážu bez toho žít.
Ale v mém případě je to "jen" 310''

Jak presne mam chapat toto?
Ty sectely moralisto.
Tebe je tady mezi nami co neumime ani poradne cist skoda. :D

Beru to jako potvrzeni, ze bezohlednost je od 310.
V tvem pripade, bo tvy auto neni Chiron si zustal pod hranici.
Avatar - white label
21. 1. 2022 20:51
Re: Bije se to ve me
Pokud ti to nedošlo ani napodruhé, tak to bohužel nebude pouze problém se čtením...
21. 1. 2022 20:52
Re: Bije se to ve me
Nedoslo. Jaka je tedy pro tebe maximalni bezpecna rychlost?
417 je moc. To jsem pochopil.
Promin, neumim cist mezi radky tveho jedinecneho brilantniho textu.
Umis odpovedet, nebo se budes dal naparovat?

Jeste neco:
"Ale i když spolu (občas) nesouhlasíme, nesnižujeme se k dětinskému urážení v osobní rovině a jinému okopávání kotníků."
white label dnes 16:08
:D :D :D
Bylo by fajn, kdybys mne prestal okopavat kotniky. ;-)
Avatar - white label
21. 1. 2022 21:07
Re: Bije se to ve me
Píšu v tom příspěvku, že jsem těch 310 jel, nebo že naopak nejel?
Píšu tam vůbec někde kolik jsem konkrétně jel?
A píšu tam snad jasně, že jsem nechtěl nikoho v tak vysokých rychlostech předjíždět, protože to považuji za nebezpečné (pro všechny zúčastněné).
Kdybys uměl číst (a myslet), tak bys už dávno pochopil, že já jsem té Vmax 310 (která má do 417km/h nekonečně daleko) vůbec nedosáhl a ani jsem přitom pokusu nikoho nepředjel. Prostě jsem to jen zkusil, pokud bude přede mnou dostatečně dlouho úplně prázdno, což nakonec nebylo. Za každou cenu si to nutně dokázat nepotřebuji...
A nikoho tady nemoralizuji, od začátku se k tomu vyjadřuji v obecné rovině.
21. 1. 2022 21:12
Re: Bije se to ve me
Ne, nepises v tom prispevku, ze jsi jel 310.
Pises, ze jsi se te rychlosti blizil.

Ale kolik jsi jel jsi uz nenapsal, nebo jsem to prehledl.
Proto se ptam: Ktera nejvyssi rychlost je pro tebe bezpecna?
Predpokladam, ze vyssi nez kterou jsi chtel sam dosahnout.
Je ta otazka tak nepochopitelna nebo odpoved na ni prilis slozita?

Jinak bys mel asi moralni dilema.
:D
Avatar - white label
21. 1. 2022 21:23
Re: Bije se to ve me
Tohle si tady napsal TY v 19:16:
"Takze ty jezdis po dalnici 310 a je to ok."
Takže se začni chovat jako normální chlap a nekličkuj tu jak zajíc při honu!
Jen ztráta času s tebou, jdu si raději zaplavat, sbohem...
21. 1. 2022 21:30
Re: Bije se to ve me
Mas pravdu, byl jsem nepresny a mel napsat: ty jsi chtel jet po dalnici 310....

Resp. "jeste" jsi se k te rychlosti nedostal.

Wtf
Avatar - white label
21. 1. 2022 21:17
Re: Bije se to ve me
Kde tě urážím v osobní rovině?
Vytrháváš z kontextu co se ti hodí.
Psal jsme tam jasně, že podmínkou (dospělé) diskuse je, že "obě strany racionálně argumentují", Což se ve tvém případě neděje. Tvrdíš, že jsem napsal něco, co jsem prokazatelně nenapsal , takže buď neumíš číst, nebo chápat psaný text, nebo si vymýšlíš záměrně. to je prostý fakt, nikoli urážka v osobní rovině.
21. 1. 2022 21:24
Re: Bije se to ve me
Nechme toho.

Kdyz nechces odpovedet a radeji okopavas kotniky. :-)

Hezky vecer
Avatar - Ozzman
21. 1. 2022 22:02
Re: Bije se to ve me
Já bych Labela nepranýřoval, jsou tu mezi námi tací, co jezdí 180 někde po Košicích, či co tu psal... a taky jeden, co jezdí klobouk a pak se prožene Teslou dvě kila po okresce v lese.... zlatej Label :D
21. 1. 2022 22:06
Re: Bije se to ve me
Ale ja ho vubec nepranyruju.
Ja nepranyruju ani 417.

Ale clovek, ktery se chce priblizit v provozu 310, ma problem se 417. :-O
A timto se mu omlouvam, ze jsem napsal, ze jezdi 310. Presto ze on 310 jeste nejel a te rychlosti se jen snazil priblizit.
Tak me zajima, kde podle takoveho cloveka konci bezpecna rychlost.

PS Uznavam, ze jak jsem to napsal, tak to znelo trochu posmesne... Ale proste je tam rozpor ve vnimani nebezpeci ve vztahu k sobe a k ostatnim.
Avatar - white label
22. 1. 2022 03:13
Re: Bije se to ve me
Respekt není nic samozřejmého, ten si musí každý zasloužit..., a pokusit se začít (nadřazeně) diskusi něčím nepodloženým, nebo překrouceným, to není nejlepší cesta, jak si ho získat.
Mimochodem nikde není napsáno, že tady musím(e) diskutovat s každým, kdo si o to řekne, ve tvém případě spíš stěkne. Je tady (mimo jiné) spousta nicků, se kterými by to byla pouhá ztráta času (pro obě strany).
Avatar - Mikesus
22. 1. 2022 07:06
Re: Bije se to ve me
Z příspěvků WL čtu, že je pro něj 310 v pořádku, pokud na silnici nikdo jiny není. Z toho mi vychází, že 300 v provozu s jinými auty už bezpečné neni.
Pak tedy 417 by bylo v pořádku, kdyby tam nejela žádná jiná auta, ale to se nestalo a jiná auta predjizdel. S tím souhlasím úplně stejně, možná jen chci v textu číst, co je i můj názor, ale já to tak chapu.
22. 1. 2022 08:11
Re: Bije se to ve me
:yes:

No a ja se chtel dobrat k tomu, jaka rychlost je tedy jeste "bezpecna" v provozu s jinymi auty...
Ale to uz jsem se nedozvedel.

Ja svuj nazor vyjadril vcera v 10:45.

PS Byvaly casy, kdy jsem pravidelne jezdil v (nejen..) Nemecku 200+. Asi takto:
https://youtu.be/dKjkcA51lEU
A bezpecny to uplne nebylo.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2022 08:47
Re: Bije se to ve me
530d ? Ty se nezdáš :-[] :-[] A takoví nám tu budou kázat o ekologii ! :D
22. 1. 2022 08:49
Re: Bije se to ve me
V ty dobe jeste EV nebyly :-)
To bylo usporny eko auto, s vybornym R6. :D

Jde ale o to, ze ja za "bezpecnou" povazuju treba 160.
A 180 uz je dost.
Kdyz jedes pres 200, tak se uz musis dost soustredit, realne zadny cas neusetris a jsi z toho akorat unavenej.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2022 09:13
Re: Bije se to ve me
Hele, jako s tím eko si snad děláš srandu, ale Mikesus tu jednou napsal, že dříve mu bylo vštípeno, že diesel je eko.. to jsem už jako náctiletý věděl, že to rozhodně eko není :D I tak jsem po mocném zátahu vodspodu toužil ! :D

Jinak samozřejmě souhlas, já tedy na jednom úseku tady u Prahy, kde to dobře znám a je tam dlouhá rovina, těch 200 občas jezdím, samozřejmě nesmí být provoz a podobně, jenže to je krátkodobé.
22. 1. 2022 09:19
Re: Bije se to ve me
Jasne ze diesel neni eko.
Jsem rad ze to vis. :yes:
Je tam jen vyhoda nizsi spotreby.
Usporny to fakt bylo, relativne.
Jezdil jsem vetsinou za devet. :D

PS 300 jezdim radeji vlakem, elektricky. ;-) Treba s ICE super cestovani. Skoda ze to u nas bude tak nejdriv za dvacet let.
https://inside.bahn.de/ice-baureihen/
Ale to sem do diskuze uplne nepatri. :D
Avatar - Ozzman
22. 1. 2022 10:04
Re: Bije se to ve me
Já takhle rychle cestoval jen v letadlech :D Ty maj taky dobrej zítah vodspodu :D
22. 1. 2022 10:15
Re: Bije se to ve me
Startovani letadla si zacnes uzivat, kdyz litas casteji a opusti te strach. Aspon ja se ze zacatku bal. :-)

Kdyz jedes tim vlakem takhle kolem Frankfurtu, tak vedle tebe pristava letadlo skoro stejnou rychlosti...

Btw. timhle vlakem jsem jel do Kolina. Hadej kam. :D
No nebudu te napinat, do Fordu. ;-)
https://www.ford.de/…tandorte-anfahrt
Tvl tam maji open-space snad velikosti Vaclavaku. Neskutecny.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2022 11:48
Re: Bije se to ve me
Já byl jen ve Wolfsburgu a pak jsem míjel tu továrnu u Fr. Hranic, Saarněco, nechci to googlit a to sou monstra slušná :)
Avatar - white label
21. 1. 2022 16:57
Re: Bije se to ve me
Přesně tak.
Avatar - Plautus
21. 1. 2022 13:37
Re: Bije se to ve me
Vidím to podobne a zrejme aj v horšom svetle. Reálne sa môže stať to, že si teraz z nemeckej diaľnice začnú robiť testovacie/závodné polygóny novodobí rýchlozbohatlíci, ktorí sa nevedia vpratať do kože, a začnú medzi sebou nepriame závody dokazovania si, kto ho má väčšieho. Čo to môže prinesieť pre ostatných? Kľudne obmedzenie rýchlosti na všetkých úsekoch nemeckých diaľnic. Ak si niekto myslí, že pomodlením sa pred takýmto pokusom eliminuje riziká, príp. zmierni možné následky, tak to pre mňa šialenec je, nech už predtým urobil akékoľvek kroky pre domnelú bezpečnosť premávky.
Avatar - iudex
21. 1. 2022 13:49
Re: Bije se to ve me
Aj Ty, Brutus? 8-s
Ako netvárme sa, že až po tomto videu objavia nemecký Autobahn majitelia rýchlych áut. Na nemecké diaľnice predsta už desaťročia chodia skúšať rýchlosť majitelia rýchlych áut z okolitých krajín. Holandský kanál AutoTopNL si na tom založil celé podnikanie a dlhé roky chodí skúšať maximálku testovaných áut na nemeckú diaľnicu, a to za normálnej bežnej premávky.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Btw horšie je to v skutočnosti u nás, kde máš rýchlosť všade obmedzenú a vieme o ľuďoch, čo tu jazdia hodne cez 250, teda fakticky dvojnásobok limitu.
Proste trocha moc moralizovania na môj vkus.
Avatar - Plautus
21. 1. 2022 14:09
Re: Bije se to ve me
Osobne nie som žiadna brzda premávky, skôr naopak, ale toto mi príde dosť za hranou. Od 58-ročného “páprdu”, ktorého reflexy už nemusia byť zrovna v top stave, oproti jeho autu, ktoré však ľudské chyby nevyžehlí, je to mimo. Ale to si skôr uvedomí rallye jazdec alebo pilot F1, ktorý tieto rýchlosti dosahuje často, ako takýto nabubrelý jedinec, ktorý si potrebuje len niečo dokázať. V tom vidím ten hlavný problém a mal vlastne veľké šťastie, že sa nikomu nič nestalo.
Avatar - fOE
21. 1. 2022 14:27
Re: Bije se to ve me
Rychlost nebude zvysovat cetnost vyskytu krizovky (resp. alespon ne umerne), ale bude predevsim zhorsovat pripadne nasledky. Takze z toho zase nedelejme jakoby pan hral ruskou ruletu s pistoli (a ne revolverem) :D . Nehral. Ta sance ze se neco stane byla pomerne mala. Jde jen o to, ze v tehle rychlosti by to byl vicemene ortel smrti pro nej (jeho volba) a s velkou pravdepodobnosti i pro ty nestastniky co by se mu tam pripletli. No a tady nekde zacina byt s tim jeho (a vsemi podobnymi!) pokusem problem.
Avatar - Plautus
21. 1. 2022 15:23
Re: Bije se to ve me
Pomerne malá je v tomto prípade príliš relatívne. Pretože tou šialenou rýchlosťou - bavíme sa stále o verejnej komunikácii - tú pravdepodobnosť/šancu dosť zvyšoval. Stačí i malé riziko výskytu, ktoré v bežnej premávke jednoducho nikdy nevieš odstrániť, a stretávame sa s ním na komunikáciách všetci, a aj preto dochádza k nehodám, nech je už ich dôvodom čokoľvek. Niekedy netreba veľa, tobôž v rýchlostiach nad 300 km/h, a následky môžu byť / sú fatálne. Že riziko podstupoval on sám, je jeho voľba a proti tomu nenamietam ani popel. Keďže to skúšal na verejnej komunikácii, aj keď sa jednalo o trojprúdovú diaľnicu, tak vystavil riziku ostatných. To mi vadí z princípu. Nech sa hrá so zápalkami keď chce, ale nech ten knot k dynamitu neťahá popri iných, nič netušiacich ;-)
21. 1. 2022 12:07
Smutne...
...ked sa zbohatlik nudi a este sa tym potrebuje vsade pochvalit.... uz to vyskakuje vsade ako reklama z ufoncom...
Chcel by som vidiet ako by zareagoval keby tam niekto zazmetkoval s tych aut co obiehal...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
21. 1. 2022 13:13
Re: Smutne...
Keby zazmätkoval a mal nehodu, bude to rovnako všade na webe, to by vyskakovalo ešte častejšie ako Alzák. :D
21. 1. 2022 14:11
pitomec
Jestli to nezvladnou zeleni, tak tihle high-profile pitomci jako je Passer nakonec "neomezenou" rychlost v nemecku pohrbi urcite. Uz takhle je spousta lidi nabrucena na vsechny ty svycary, rakusaky, atd, kteri vubec netusi, co jizda ve vysoky rychlosti obnasi, ale hned po prekroceni hranic okamzite nasazujou olovenou nohu. Kdo obcas jezdi A5, A81, A7, tak ma casto moznost videt veci, nad kterejma rozum stoji. (inb4 ano, taky jezdim 200+, ale ne 3 metry od toho prede mnou a ne v odpoledni spicce...)

Jet 400km/h na verejny silnici je donebevolajici p*covina...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 14:15
Nevím co je na tom pravdy papouškuju z diskuse na idnes
Mojmir Peřina 6806
Jenom na okraj. V Německu je sice na jistých úsecích dálnic neomezená rychlost, ale celkově platí tzv. cílová rychlost (Richtgeschwindigkeit)130 km/h.

Pokud dojde k nehodě, je i ten, který jel rychleji než 130 kmh, spoluviníkem. Od rychlosti ca. 200 kmh je VŽDY viníkem, bez ohledu na zavinění.

Kdyby při těch 417 došlo k usmrcení někoho, soudili by ho za vraždu.

+48/−3 19.1.2022 19:03

Asi na tom něco bude
https://de.wikipedia.org/…tgeschwindigkeit

a že je 130 na dálnici v Německu plošně DOPORUČENÁ rychlost, je nadmíru patrné z té "hraniční cedule", tedy dopravní značky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
21. 1. 2022 14:35
Re: Nevím co je na tom pravdy papouškuju z diskuse na idnes
Zase sa niekto vyjadruje k niečomu, čomu nerozumie.
Vražda je úmyselné usmrtenie ("kto niekoho úmyselne usmrtí"), teda chcem vedome a úmyselne niekoho zabiť a aj ho zabijem.
Toto by nebolo ani len zabitie, pretože tam sa vyžaduje úmysel niekomu spôsobiť ťažkú ujmu na zdraví, teda niekoho chcem dobiť a skončí to smrťou ("Kto v úmysle spôsobiť ťažkú ujmu na zdraví inému z nedbanlivosti spôsobí smrť").
Tu by sa jednalo o trestný čin usmrtenia, teda nechcem nikoho zabiť ani mu ublížiť, ale z nedbanlivosti to spravím ("Kto inému z nedbanlivosti spôsobí smrť").
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 14:37
Re: Nevím co je na tom pravdy papouškuju z diskuse na idnes
Taky si myslím, že je to spíše zabití z nedbalosti. No ale mrtvému to život nevrátí, toho mrtvého jeho blízkým taky ne a sémanticky je v tom nakonec jen malý právnický rozdíl. Samozřejmě rozdíl v trestní sazbě, kdybys mě chtěl chytat za slovíčko.
Avatar - MS-sport
21. 1. 2022 14:32
Konkrétně tomuhle autu
by neměl chybět ve výbavě povinný radar/detekce aut před sebou, kdy jeho citlivost by se upravovala dle aktuální rychlosti.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 14:36
Re: Konkrétně tomuhle autu
V této rychlosti prolétneš skoro 100m aniž bys ještě stihnul začít reagovat. Tak daleko by s ohledem na terénní překážky radar těžko viděl.
Avatar - MS-sport
21. 1. 2022 15:01
Re: Konkrétně tomuhle autu
tak jako nejsem odborník na IT, ale že by neexistoval radar, kterej zvládne fungovat v rychlosti 400km/h to se mně nezdá.....
Avatar - Roman Horký
21. 1. 2022 15:06
Re: Konkrétně tomuhle autu
Fungovat ano, ale překvapilo by mě, kdyby viděl do zatáčky za kopcem. Což podle mě potřebuješ, aby to k něčemu bylo.
Avatar - MS-sport
21. 1. 2022 15:35
Re: Konkrétně tomuhle autu
do zatáčky za kopcem jedeš 400 km/h?? Bavíme se snad o tom co je v článku a na videu jel rovně 416 km/h.....na předním skle se mu zobrazí symbol blikající překážka a vzdálenost, hotovo vyřešeno.
Avatar - petr petrumr
21. 1. 2022 15:20
Re: Konkrétně tomuhle autu
a ještě se ti zuží zorný uhel vidění, při té rychlosti už nevidíš pruhy natož svodidla.
Avatar - MS-sport
21. 1. 2022 15:41
Re: Konkrétně tomuhle autu
ježišmarjáááá co tě zajímají svodidla a pruhy vnímáš jako bílou vodící čáru/čáry. Zorný úhel je furt jeden a to bod kam až dané lidské oko dohlédne + rychlost a rychlost reakce je pak další údaj/údaje. Když tam bude radar, tak dokáže lidské oko nahradit a hlavně to, že řidič ví, že se může věnovat o jedné činnosti méně, protože zrovna při tomhle kaskadérským kousku máš na první místě to aby ti tam někdo nevjel......když budeš mít radar, tak snižuješ riziko havárie a můžeš být koncentrovanější na vlastní řízení volantem, plyn a kontrolu a případné reakce.
Avatar - petr petrumr
21. 1. 2022 19:19
Re: Konkrétně tomuhle autu
zorný uhel není stejný, ale při vzrůstající rychlosti se ti zmenšuje, kdybys chodil na školení, tak tam by ti to i ikázali, napíši to jednodušeji, při 100 vidíš tři jízdní pruhy a nehýbeš ani hlavou natož očima, Při dvoustovce vidíš jen jeden a ten radar bys nepostřehl, musel by mít helmu jak mají stíhači.
Avatar - MS-sport
21. 1. 2022 20:21
Re: Konkrétně tomuhle autu
ufff.....samozřejmě že se zmenšuje při vzrůstající rychlosti PROTO TEN RADAR!!!! Ten radar postřehneš když se ti promítne přímo na sklo před tebou upozornění....seš natvrdlej?
Avatar - petr petrumr
22. 1. 2022 13:18
Re: Konkrétně tomuhle autu
už ti to tady psali, radar v zatáčce a při horizontu ti nepomůže a spočitej si na jakou vzdálenost by musel ukazovat abys mohl reagovat, propočty tady máš.Tohle není počítačová hra aby nad autem lítal dron.
Avatar - MS-sport
22. 1. 2022 23:52
Re: Konkrétně tomuhle autu
ty seš fakt retardovanej, už s tebou nebudu komunikovat.
21. 1. 2022 15:07
Ego je protiklad pokory
Dám ještě jeden pohed. Kdyby mu šlo o rychlost samotnou, pronajme si od VW dráhu, na které ty Bugatky testují. Nebo si zajede do Utahu. Možná i to uzavření dálnice by šlo nakonec koupit.

Ale jemu šlo o překonání jeho vlastního rychlostního rekordu na veřejné silnici. Protože tím, že zajede na uzavřené trati 417 nikoho neohromí a do Guinessovky se taky nezapíše. Takže celá tahle taškařice byla jenom kvůli masírování ega.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petr petrumr
21. 1. 2022 15:17
bojkot
Chce to odvahu, ale i němci můžou bojkotovat koncern VW, že do toho auta nenamontovali omezovač rychlosti, jak to mají běžný auta i vlastně policejní. Nakonec vyšetřování se zjistí, že VW podváděl s emisema i u toho chirona. Možná po tomhle dost němců se přidá k sortě, co od koncernu odchází.
Rozbalit vlákno
0
21. 1. 2022 18:14
slovni uloha ze zakladni skoly
jedu si to v poklidu 150 po nemecky A2, predemnou v pravym kamion kterej prostrednim predjizdi jinej kamion a zezadu v zrcatku v dali vidim nejaky svetylka..
jak daleko ty svetylka musej bejt, by to stihly ubrzdit na mych 150 kdyz to soupnu do levyho abych nemusel brzdit a svetylka se blizi 417km/h ???

me to vychazi na 229 metru a za 6.2 sec ho budu mit prilepenyho na kufru kdyz bude stat na brzde, nebudu uvazovat reakcni dobu ridice ani technickou prodlevu brzd a bude mit dobry gumy. ja za tech 6.2sec ujedu 258 metru
ve skutecnosti reakcni doba pul sec kdyz je hodne ve strehu (u staryho dedka spis vic), takze +58 metru
tedy 287 metru.

kdyz mu tam vlitnu kdyz bude bliz, tak jeho modleni nezafungovalo a oba skoncime v nebicku, nebo v pekle, nebo jeden z nas v nebicku a druhej v pekle
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
21. 1. 2022 18:21
Re: slovni uloha
Tak to je. Proto je potřeba sundat nohu z plynu už v situaci, že tam někde daleko vpředu jsou tři auta pohromadě a nebo nejpozději když jedno z nich začne najíždět do prostředního. Při trošku normálnějším provozu by to vůbec nešlo. Tady není žádnej kamion, většinou je dálnice prázdná... občas jedno auto, zcela výjimečně dvě v pravém pruhu. Takže z mýho pohledu je tam ta rezerva v každou chvíli přijatelná.
21. 1. 2022 18:30
Re: slovni uloha
nikdy nevis, co ti ten pred tebou udela i kdyz jede po krajnici, nebo kdo ti tam odkud vlitne
doba na zastaveni ze 417 10 sec
tech 10 sec ses v rukou boha ...
pri 150 to jsou 4 sec v normalnim aute na normalnich gumach
pri brzdeni ze 417 na dobrych gumach mas po 5 sekundach na tacho jeste 220 ..

kdo nekdy nouzove brzdil z vysoky rychlosti, tak si mozna pamatuje, ze to je vecnost nez auto zastavi
Avatar - Emel
21. 1. 2022 18:44
Re: slovni uloha
Pokud to bude jeden osobák, tak mám pořád slušnou šanci, že se mu na volné šestiproudé dálnici zvládnu někudy vyhnout, mám na to 10s a nemusím přece nutně zastavit na 0. Že ti někdo odněkud vlítne do cesty tak, že nestihneš zastavit a nebude kam uhnout, hrozí daleko víc mimo dálnici... a nejen od aut.
Určitě ta rychlost je riziko sama o sobě... ale v daný situaci mi ta jízda přijde poměrně bezpečná.
21. 1. 2022 18:52
Re: slovni uloha
no, ale ze stovky za 1 sec zpomalis na 65 (bez reakcni doby) a to bys mel dat bez zraneni i kdybys trefil strom...

mozna by ten priklad byl dobrej jako maturitni otazka z matiky, by me zajimalo kdo by to spocital ...
Avatar - Emel
21. 1. 2022 19:05
Re: slovni uloha
Reakční doba tam ale je. A ta auta se na okresce běžně míjí rychlostí 100+100 třeba. A kolem té silnice jsou místa, kam není vidět. A není kam uhnout.
Zkus si třeba takhle jet nějaký úsek mimo dálnici a až pojede auto proti tak si říct... co kdyby teď vjel půlkou do mýho pruhu? Myslím, že zjistíš, že během jedné cesty zažiješ "potenciálních smrťáků" víc než dost...
21. 1. 2022 19:58
Re: slovni uloha
100+100 neni jako naraz 200 do stromu, ale porad jako naraz ve 100 do stromu
aspon pokud jde o podobny auta
v realu toho do 2 sekund (s reakcni dobou) moc nenadelas kdyz na te nekdo vybafne, maximalne to posles do toho stromu, v lepsim pripade do pole
ale v pripade 417 se blizis k 10 sekundam
Avatar - Ronault.
21. 1. 2022 18:29
Re: slovni uloha ze zakladni skoly
On se pomodlil a poděkoval Bohu, takže ty v pekle :-[]
21. 1. 2022 18:32
Re: slovni uloha ze zakladni skoly
vetsina typickejch ceskejch ateistu v urne ..
21. 1. 2022 19:40
Re: slovni uloha ze zakladni skoly
:D :D
Avatar - speedfred
23. 1. 2022 08:13
Je tam toho
Pán sa isiel pomodliť na "auto kirche" trošku viac chvátal a tu s neho robíte pomaly zločinca.
Mať jeho prostriedky a auto tak to skúsim aj ja, akurát by som to nedal na YT.
Rozbalit vlákno
0