Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
KANKUNEN
manažer a odborník na to příjde po dvou až deseti letech.
:yes: Přesně.
Ovšem i větu že "Elektromobily mají smysl jen v některých případech" zdejší elektroúderka nerada připouští.
Ovšem i větu že "Elektromobily mají smysl jen v některých případech" zdejší elektroúderka nerada připouští.
Navíc ty "některé případy" opomněl uvést. Celkově mele dost z cesty. Jednou to nejde kvůli polským uhelkám, podruhé kvůli gigafaktory. Přijde mi, že jen hledá výmluvy.
Přesně tak, místní ekofanatici se nyní musí cítit asi tak, jako komouši a koblihy poté, co Zeman jmenoval Fialovou vládu. :-[]
Čekal jsem něco ve smyslu, te EV nedává smysl při dlouhých přesunech. To tam nezaznelo vůbec. Ale placne nějaký nesmysl o tom, ze by musel postavit vic továren, zaskolit personál atd. Do toho kec o nutnosti 100% OZE jinak to nedává smysl to je taky k smíchu. Kdyz si vezmu průměrnou spotřebu 5l nafty nebo 6l benzinu, to máme nějakých 13200g CO2, resp. 14352g CO2. Při českým energetickým mixu 450g CO2/kWh, se započtení ztrát ( a to u benzinu a nafty ignoruji) řekněme 500g CO2/kWh vychází, že EV v našem mixu ma nižší emise CO2 při spotřebě do 26.5kWh a 28.5kWh vůči benzinu. A to zvládá i nedávno popisované mamutí ix60m, jejhož adekvátní spalovaky nemají 5 resp 6l spotřebu, ale minimálně dvojnásobek.
Takze nemusí být jen OZE, aby to dávalo smysl, stačí I horší mix než má ČR, která na tom taky zrovna není nejlépe.
Edit:
Tak koukam, ze uz český mix je nejspis pod 400g/kWh
https://m.tzb-info.cz/…i-stav-v-nemecku
Takze je na tom EV ještě lépe. Kdyz teď vezmu 450g CO2/kWh, máme najednou spotřebu EV aby se vyrovnala nafte/benzinu 29.3kWh/31.9kWh. A takovou spotřebu mají ty nejhorší EV.
https://www.auto.cz/…-srovnani-137599
Takze nemusí být jen OZE, aby to dávalo smysl, stačí I horší mix než má ČR, která na tom taky zrovna není nejlépe.
Edit:
Tak koukam, ze uz český mix je nejspis pod 400g/kWh
https://m.tzb-info.cz/…i-stav-v-nemecku
Takze je na tom EV ještě lépe. Kdyz teď vezmu 450g CO2/kWh, máme najednou spotřebu EV aby se vyrovnala nafte/benzinu 29.3kWh/31.9kWh. A takovou spotřebu mají ty nejhorší EV.
https://www.auto.cz/…-srovnani-137599
Realita je jednoduše taková, že nejekologičtejsi pohony dnešní doby jsou samonabíjecí full hybridy. Nic efektivnějšího není na současném trhu k dispozici.
Jak se to vezme. Ioniq ma spotřebu 15kWh/100km, to je v co2 cca 6750g. V benzinu to jsou cca 2.8l a nafty cca 2.5l. Jaké auto jezdi s takovou spotřebou?
Jenže EV má vyšší stopu při výrobě + máš ztráty ve vedení elektřiny a při nabíjení. Vzhledem k cenovému rozdílu to v českém mixu smysl prakticky nemá.
Co má společného cenový rozdíl mezi ev a ice a energeticky mix ČR?
Proto jsem tam hodil tu ztrátu 10% a u ice zanedbal. Nebo chceš říct, že WTT neznáš?
Kolik myslíš, že jsou přenosové ztráty u elektřiny?
Proto jsem tam hodil tu ztrátu 10% a u ice zanedbal. Nebo chceš říct, že WTT neznáš?
Kolik myslíš, že jsou přenosové ztráty u elektřiny?
To, že se bavíme o politickém rozhodnutí, které má balancovat dostupnou mobilitu lidí a externality. Dokud náš mix vypadá takhle, vychází to rozhodnutí dost jasně.
No to nikomu neberu, že EV je tlačeno politicky.
Ale pořád nechápu, co s tím má společného energetický mix. Zkus mi to trochu víc rozepsat.
A napiš jakou má tedy ztrátu přenosová soustava, když nesouhlasíš s mými 10%
Ale pořád nechápu, co s tím má společného energetický mix. Zkus mi to trochu víc rozepsat.
A napiš jakou má tedy ztrátu přenosová soustava, když nesouhlasíš s mými 10%
twistedTSD
Copak, začíná mu téct do bot?
Spíš už ta pohádka o EV lepším světě je neudržitelná a zelená pravda už vyhnila na povrch.
PowerHouse
Tak je třeba vyhodnocovat pokrok a ne stanovit normy na základě dnešních EV, jak to dělají čtenáři a EU.
Tedy nesouhlasím s čtenáři a ani s EU. Jak jsem napsal, ta Norma 7 má přijít až v roce 2008 - 2009. Ne v roce 2005.
A k těm spalovákům. V roce 2030 se spotřebuje 2x více ropy, zvedne se 2x těžba?
Tedy nesouhlasím s čtenáři a ani s EU. Jak jsem napsal, ta Norma 7 má přijít až v roce 2008 - 2009. Ne v roce 2005.
A k těm spalovákům. V roce 2030 se spotřebuje 2x více ropy, zvedne se 2x těžba?
rohYpnol
Co se stalo? Covid už se stal ochranou písničkou, socialistické státy už nejde dál ždímat, a pravda konečně vyhnívá na povrch??
Bravo, gratulace k prozření. Pozdě, ale přece... Politici to možná tak za 10 dalších let pochopí taky :-! .
Jen asi třem až čtyřem pitomcúm tady v diskusích to nedojde nikdy :D:D :-!
Bravo, gratulace k prozření. Pozdě, ale přece... Politici to možná tak za 10 dalších let pochopí taky :-! .
Jen asi třem až čtyřem pitomcúm tady v diskusích to nedojde nikdy :D:D :-!
Zajímavé, na jakém základě stavíš své přesvědčení, že jsi moudřejší než investoři, vedoucí automobilek atd?
Atomas
že pro jejich elektroprodukci nebudou míst buď dostatek, nebo dostatečně levných baterií. K tomu si asi prošel čerstvé statistiky prodejů za rok 2021 :-)
Zdroj k AKU problematice a ceně kovů:
https://www.argusmedia.com/…sing-metal-costs?…
Zdroj k AKU problematice a ceně kovů:
https://www.argusmedia.com/…sing-metal-costs?…
Hezky clanek o tom, co vsechno BY mohl byt problem...
"But LFP batteries are not suitable for longer-range and more powerful vehicles"
Tohle v kontextu s vyuzitim v cinske verzi TM3, porad jeste jednoho z nejvykonnejsich EV na trhu, pobavilo.
Dal jsem necetl.
Clanek o stoupajicich cenach surovin...
Mohl bys mne uvest nejaky obor, kde AKTUALNE ceny klesaji??
https://www.denik.cz/…ou-20210630.html
Ano, nyni se pravdepodobne prechodne zastavi desetilety pokles cen baterii o 97%.
"But LFP batteries are not suitable for longer-range and more powerful vehicles"
Tohle v kontextu s vyuzitim v cinske verzi TM3, porad jeste jednoho z nejvykonnejsich EV na trhu, pobavilo.
Dal jsem necetl.
Clanek o stoupajicich cenach surovin...
Mohl bys mne uvest nejaky obor, kde AKTUALNE ceny klesaji??
https://www.denik.cz/…ou-20210630.html
Ano, nyni se pravdepodobne prechodne zastavi desetilety pokles cen baterii o 97%.
Uvádět pokles cen baterií od roku 2011 je největší demagogie, které se elektrofans pravidelně dopouští.
Jak to? Jak se stane popis situace/historie/vyvoje demagogii?
Nespletl sis cizi slovo?
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Demagogie
Demagogie (z řeckého δημος, démos = „lid“ + αγωγος agógos = „vůdce“) je v moderní době působivé a klamné řečnické vystupování, využívané k získání vlivu, politické podpory a moci, zejména mezi lidmi neschopnými kriticky myslet. :D:D:D
Neber to jako urazku, protoze ja si nemyslim, ze se jedna o demagogii. ;-)
A uz vubec nechapu, v cem je me "vystupovani klamne"..
Nespletl sis cizi slovo?
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Demagogie
Demagogie (z řeckého δημος, démos = „lid“ + αγωγος agógos = „vůdce“) je v moderní době působivé a klamné řečnické vystupování, využívané k získání vlivu, politické podpory a moci, zejména mezi lidmi neschopnými kriticky myslet. :D:D:D
Neber to jako urazku, protoze ja si nemyslim, ze se jedna o demagogii. ;-)
A uz vubec nechapu, v cem je me "vystupovani klamne"..
Protože rádi naznačujete, že je to trend, který bude pokračovat, což nebude, protože logicky skončil s nástupem velkosériové výroby. Teď je to o tom, zda se povede snížit obsah vzácných kovů a srazit jednotkové náklady, ale to nebudou desítky procent ročně.
Slovo "logicky'' je samozrejme nesmysl. To by platilo az v okamziku, kdy dochazeji zdroje.
Obvykle cim masovejsi vyroba, tim nizsi cena. To jsou jednoduche ekonomicke poucky.
V tomto pripade je problemem predevsim RYCHLOST narustu spotreby, ktere se nestihaji dodavatele prizpusobovat.
https://en.m.wikipedia.org/…onomies_of_scale
Ale PRAVDEPODOBNE se jedna (u diskutovaneho zastaveni poklesu cen baterii) o docasny trend.
Potencial ve vyjoji je totiz obrovsky.
Ty cerpas (JEN) z ekonomicke teorie, nebo vis o tematu vic?
https://images.app.goo.gl/2eFakPE1RtvwkZjg8
Jaka je tva predikce ceny baterii pro nasledujici tri roky?
Vlastne tvuj prispevek je OK :yes: krome tohoto:
"protože logicky skončil s nástupem velkosériové výroby"
Takze vlastne souhlas, ta krivka poklesu ceny se zplostuje a desitky procent poklesu rucne to skutecne nejspis nebudou.
Obvykle cim masovejsi vyroba, tim nizsi cena. To jsou jednoduche ekonomicke poucky.
V tomto pripade je problemem predevsim RYCHLOST narustu spotreby, ktere se nestihaji dodavatele prizpusobovat.
https://en.m.wikipedia.org/…onomies_of_scale
Ale PRAVDEPODOBNE se jedna (u diskutovaneho zastaveni poklesu cen baterii) o docasny trend.
Potencial ve vyjoji je totiz obrovsky.
Ty cerpas (JEN) z ekonomicke teorie, nebo vis o tematu vic?
https://images.app.goo.gl/2eFakPE1RtvwkZjg8
Jaka je tva predikce ceny baterii pro nasledujici tri roky?
Vlastne tvuj prispevek je OK :yes: krome tohoto:
"protože logicky skončil s nástupem velkosériové výroby"
Takze vlastne souhlas, ta krivka poklesu ceny se zplostuje a desitky procent poklesu rucne to skutecne nejspis nebudou.
Do těch ekonomických počtů jsi jaksi zapomněl započítat rostoucí poptávku, která může v momentě, kdy si evropské země usmyslí stavět energetická úložiště, řádně cenou zahýbat.
Přesně :yes: :yes:
Prostá sekta lhářů pohádkářů :-!
Navíc ty baterie v podstatě ani nijak nezlevnily. Že se zlepšily jejich parametry je pravda. Ale cena dílu je pořád na obdobné úrovni a nikam nepadá. Není to o tom že 80 kWh baterie stála před deseti lety 1M a dnes už jen 0,4 M. Takto to vůbec nestojí a tohle je ta neuvěřitelná lež EV fanatiků. :no:
Prostá sekta lhářů pohádkářů :-!
Navíc ty baterie v podstatě ani nijak nezlevnily. Že se zlepšily jejich parametry je pravda. Ale cena dílu je pořád na obdobné úrovni a nikam nepadá. Není to o tom že 80 kWh baterie stála před deseti lety 1M a dnes už jen 0,4 M. Takto to vůbec nestojí a tohle je ta neuvěřitelná lež EV fanatiků. :no:
Hendly
Je to tak průhledné a přece to tak funguje. Vemem něčí projev, vyberem pár vět, přeházíme je a uděláme z toho článek s uplně jiným vyzněním.
Že to nebude fungovat a nikdo na to neskočí když je to tak průhledné? Omyl..
Co místo nadávání v diskuzích (čert vlastně ví kdo ty příspěvky vlastně píše) přemýšlet?
Že to nebude fungovat a nikdo na to neskočí když je to tak průhledné? Omyl..
Co místo nadávání v diskuzích (čert vlastně ví kdo ty příspěvky vlastně píše) přemýšlet?
Přemýšlet zkus ty. Dojde ti, že příštích pár let nebude cenová parita bez masivního zdražování ICE a tím ani odbyt, na jaký si výrobci zvykli.
A to je tvůj pocit a nebo vycházís z dat?
Prani otcem myslenky.
Samozřejmě, stagnující ceny EV za čtyři roky padnou na polovinu.
Je velice pravděpodobné, že ceny EV půjdou dolů.
Celý automotiv to tuší a proto investují do EV.
Změnit celý dodavatelský řetězec je ale zdlouhavé a nákladné a čekat výsledky v řádu měsíců či jednotek let je naivní.
Samozřejmě to sebou ale nese odpor a strach. Vem si na kolik oblastí a lidí to bude mít dopad. Od výrobců věcí jako je součásti motoru, výfuky, oleje přes výrobu a prodej náhradních dílů a servis. To vše má nahradit jeden kompaktní motor a baterie.
Celý automotiv to tuší a proto investují do EV.
Změnit celý dodavatelský řetězec je ale zdlouhavé a nákladné a čekat výsledky v řádu měsíců či jednotek let je naivní.
Samozřejmě to sebou ale nese odpor a strach. Vem si na kolik oblastí a lidí to bude mít dopad. Od výrobců věcí jako je součásti motoru, výfuky, oleje přes výrobu a prodej náhradních dílů a servis. To vše má nahradit jeden kompaktní motor a baterie.
Jaros71
Už mne to ani nebaví číst... :no:
Myslím , že spalovací motory se budou v Evropě prodávat ještě 20-30 let. :-)
Jistě , asi tam budou cpát třeba Hybridy..uvidíme.
Myslím , že spalovací motory se budou v Evropě prodávat ještě 20-30 let. :-)
Jistě , asi tam budou cpát třeba Hybridy..uvidíme.
.StenLi.
Ako moze CEO najvacsieho automobiloveho koncernu byt tak nevzdelany, alebo aspon sa tak bez hanby tvarit? :-(
Diess: "As long as we have nations based on producing electric energy from coal, it doesn’t make sense to sell electric vehicles there. Think about Poland: I believe it’s 100 percent coal currently."
Realita: Polsko vyraba iba 64% elektriny z uhlia.
Fakt: "Electric cars outperform diesels and petrols in all scenarios, even on carbon intensive grids such as Poland, where they are about 30% better than conventional cars."
https://www.transportenvironment.org/…analysis-LCA.pdf
I believe.. veriaci su najvacsi hlupaci a brzda pokroku. I believe je len sposob ako ospravedlnit klamstvo. :no:
Diess: "As long as we have nations based on producing electric energy from coal, it doesn’t make sense to sell electric vehicles there. Think about Poland: I believe it’s 100 percent coal currently."
Realita: Polsko vyraba iba 64% elektriny z uhlia.
Fakt: "Electric cars outperform diesels and petrols in all scenarios, even on carbon intensive grids such as Poland, where they are about 30% better than conventional cars."
https://www.transportenvironment.org/…analysis-LCA.pdf
I believe.. veriaci su najvacsi hlupaci a brzda pokroku. I believe je len sposob ako ospravedlnit klamstvo. :no:
Jo, to jsou ty studie, které pokaždé vyjdou jinak. Posledně iX 40 v nějakém standardním mixu o 36 % čistější než X5, jak nedávno laskavě informoval DonVito. Ovšem uvažme tam Polsko a RAVku v hybridu a uvidíme, co bude "zero emission".
A v téhle studii spotřeba 6,6 litru/100 km u malých aut (hybrid tedy ignorován), zato EV příznivých 16 kWh, vyrovnání emisí mnohem dřív než ve studii Volva v minulém roce a předpoklad, že baterie vydrží déle než spalovací auto, protože to vyšlo z vynásobení cyklů. Vskutku zajímavé.
A v téhle studii spotřeba 6,6 litru/100 km u malých aut (hybrid tedy ignorován), zato EV příznivých 16 kWh, vyrovnání emisí mnohem dřív než ve studii Volva v minulém roce a předpoklad, že baterie vydrží déle než spalovací auto, protože to vyšlo z vynásobení cyklů. Vskutku zajímavé.
Skoda sa vyjadrovat..
Videl si aj studiu ktora hovori ze Polsko ma 100% energie z uhlia ci na to iba veris ako Diess aj ked fakty hovoria nieco ine? Ak zamerne klamalv v tomto, je uplne nepodstatne riesit prepocty emisii.. VW islo stale radsej cestou klamania a podvadzania, takze vsetko po starom.
Videl si aj studiu ktora hovori ze Polsko ma 100% energie z uhlia ci na to iba veris ako Diess aj ked fakty hovoria nieco ine? Ak zamerne klamalv v tomto, je uplne nepodstatne riesit prepocty emisii.. VW islo stale radsej cestou klamania a podvadzania, takze vsetko po starom.
Nejsem mluvčí Diesse.
Diky, ze jsi me/BMW citoval. :yes:
https://www.bmwgroup.com/…richt_BMW-iX.pdf
Jsem rad, ze uz se vi, ze EV je cistejsi nez diesel. :yes: :yes: :yes:
U nas na emisnim prumeru EU kazdopadne.
A i to Polsko se pomerne brzy nahradi vetsi cast uhli.
S tim, ze ma Polak s elektromobilem na strese svyho baraku solary (tak jako temer kazdy majitel Tesly) asi nepocitas vubec...
A ta mnou uvadena studie od BMW pocitala s zivotnosti iX jen 200.000km.
Kdyby se pocitala skutecna zivotnost EV (ale to by se BMW strelilo do vlastni nohy), tak by ten rozdil uz byl dost propastny.
A to nemluvim o tom, ze ten energeticky mix EU se bude rychle zlepsovat, tudiz rozdil nebude 36% na 200.000km, ale tech 66%.
Takze kdyz najedes s iX 400.000km (dejme tomu za 15 let), tak i s energetickym mixem EU budes pravdepodobne tak na tretinovych emisich oproti dieselu. :-!
Jinymi slovy, kdyz si dnes koupis EV (a nemas vlastni energii OZE), tak te budou provozni emise klesat. :yes:
Coz se o spalovaku rict uplne neda.
Tomu obvykle po letech predevsim stoupaji lokalni emise... :no:
https://www.bmwgroup.com/…richt_BMW-iX.pdf
Jsem rad, ze uz se vi, ze EV je cistejsi nez diesel. :yes: :yes: :yes:
U nas na emisnim prumeru EU kazdopadne.
A i to Polsko se pomerne brzy nahradi vetsi cast uhli.
S tim, ze ma Polak s elektromobilem na strese svyho baraku solary (tak jako temer kazdy majitel Tesly) asi nepocitas vubec...
A ta mnou uvadena studie od BMW pocitala s zivotnosti iX jen 200.000km.
Kdyby se pocitala skutecna zivotnost EV (ale to by se BMW strelilo do vlastni nohy), tak by ten rozdil uz byl dost propastny.
A to nemluvim o tom, ze ten energeticky mix EU se bude rychle zlepsovat, tudiz rozdil nebude 36% na 200.000km, ale tech 66%.
Takze kdyz najedes s iX 400.000km (dejme tomu za 15 let), tak i s energetickym mixem EU budes pravdepodobne tak na tretinovych emisich oproti dieselu. :-!
Jinymi slovy, kdyz si dnes koupis EV (a nemas vlastni energii OZE), tak te budou provozni emise klesat. :yes:
Coz se o spalovaku rict uplne neda.
Tomu obvykle po letech predevsim stoupaji lokalni emise... :no:
Čekal jsem, že konečně někdo řekl, že EV ma význam na krátké a střední vzdálenosti a místo toho on tam placa takové blbosti.
Je smutne ze obdivuje Muska, uznal ze klucom k masovym BEV su velke dodavky baterii, odklepol historicky najvyssie investicie v automobilizme do fabrik s bateriami, ale ked zistil realitu ich vyroby a vyvoja a vidi ze to nestihne, tak takto bohapusto klame/placa :no:
No musim ta opravit, BEV nedava zmysel podla vzdialenosti, ale podla pristupu k nabijacke. 90% vodicov neprejde denne ani 100km, takze ak maju cez noc zaparkovane BEV aspon pri 230V zasuvke, tych >100km nie je najmensi problem pre akekolvek BEV aj v mrazoch pre drivivu vacsinu vodicov, dokonca uplne bezny realny dojazd 250km staci na 98% jazd vsetkych vodicov, ale ide prave o ten pristup k nabijacke. Aj ked diskuteri horekuju ze kde budu vsetci ludia z panelakov nabijat a z kade vezmeme tolko elektriny a infrastrkturu, realnym limitom je uz dekadu nedostatocna vyroba nepokryvajuca dopyt - toto by mal najvacsi koncern riesit a nie vymyslat si hluposti ktore si overi kazdy jednym klikom na electricity map, obzvlast ak su v procese zehlenia si dieselgate pruseru.
No musim ta opravit, BEV nedava zmysel podla vzdialenosti, ale podla pristupu k nabijacke. 90% vodicov neprejde denne ani 100km, takze ak maju cez noc zaparkovane BEV aspon pri 230V zasuvke, tych >100km nie je najmensi problem pre akekolvek BEV aj v mrazoch pre drivivu vacsinu vodicov, dokonca uplne bezny realny dojazd 250km staci na 98% jazd vsetkych vodicov, ale ide prave o ten pristup k nabijacke. Aj ked diskuteri horekuju ze kde budu vsetci ludia z panelakov nabijat a z kade vezmeme tolko elektriny a infrastrkturu, realnym limitom je uz dekadu nedostatocna vyroba nepokryvajuca dopyt - toto by mal najvacsi koncern riesit a nie vymyslat si hluposti ktore si overi kazdy jednym klikom na electricity map, obzvlast ak su v procese zehlenia si dieselgate pruseru.
Jediné co zatím utlumili je (a to je komické) jádro neprodukující skoro žádné CO2.
Jediné co se v Německu zvedá je spalování uhlí.
Helmuti jsou k smíchu.
Stačí se podívat na Windy a kvalitu ovzduší... ;-)
Že ten zbytek je zatím bez náhrady a prim v něm hraje uhlí, to je další věc... ale OZE nepochybně vyrostly.
poměr mezi OZE a ostatními alternativami musí být 1:1, jinak blackout.
Takže mohou zvyšovat OZE ale zároveň musí být k dispozici spalovací alternativy a jádro.
Jádro již není, takže hurá do uhlí a plynu, a proto zvyšují "výrobu" CO2 až je to Helmutům Emile nemilé .... :-[] :-[] :-[]
Není OZE jako OZE. Třeba voda je zdroj víceméně spolehlivej, vítr ne. Norsko má z OZE 98% třeba, jenže většina je voda... Můžeš to různě namixovat, můžeš mít rezervy... můžeš to vykrývat ze zahraničí... žádný jednoduchý poučky typu 1:1 neplatěj.
Že je lepší vítr než uhlí se asi shodneme.
Že je škoda vypínat jaderky když už je máš postavené se shodneme taky.
Jestli se vyplatí stavět nové nebo ne, tím si sám nejsem jistý.
Německo bude chtít navyšovat podíl OZE a s tím bude muset řešit stabilitu... to není nic nového, nějaké nástroje na to jsou. Říkat, že ten podíl OZE nesmí vylézt nad 50%, jinak bude zle... to je podle mě hodně omezené tvrzení.
spoléhat se na sousedy nepůjde věčně - jednou do toho půjdeme taky a pak bude muset někdo nebo něco zachraňovat i naše nespolehlivé oze. nehledě na to, že za bezvětří v noci jim celou spotřebu asi nepokryjeme ani teď. plyn to asi taky nespasí.. nebo?
a co se bude dělat s tím šíleným kvantem přebytku za větrných, slunečných dní? už teď to ládujou všude kam to jde a to jen proto, že jejich sousedi mají flexibilní energetiku. až budeme všichni oze pozitivní, kam to budeme všichni cpát?
Ale k tomu je dlouhá cesta... realistický je třeba dostat se z 50% OZE na 65% během pěti let v Německu... a takový nárůst je podle mě zvládnutelný.
Co s přebytky - větrník se dá přinejhorším "vypnout" ne? Jinak se sice řeší různé formy akumulace, ale zatím nevím o ničem, co by bylo víc než "doplňkové" řešení.
Väčší problém je ale v tom, že paušálne platby nie sú dosť vysoké plus je tam veľmi nestabilné politické prostredie(stále sa menia pravidla), takže záujem o prevádzku tých elektrárni klesá a budovať nové sa nik neodváži, lebo do najbližších volieb sa mu nezaplatí.
S akumuláciou by práve BEV mohli pomôcť ak by ich bolo dosť, jazdili málo a boli stále pripojené. Ale mňa by sa nepáčilo keby niekto bezplatne využíval najdrahšiu časť môjho auta. Ale možno majiteľov týchto aut nejak zmasírujú.
Dá se čekat, že jak německá vláda, tak EU, budou do zelené energetiky dál pumpovat peníze... a kde jsou peníze, tam se najdou i řešení. Ne k nějaké super revoluci, ale k postupnému navyšování z těch 50% dneska třeba na 60% za 5 let nebo tak.
Když si vydělíš ty GW výkonu kapacitou baterie třeba 70kWh... a řekneš si, že bys dal k dispozici třeba půlku... vyjde ti, že bys potřeboval miliony aut v tomhle režimu, aby to k něčemu bylo.
Na margo EV. Súčasná Nemecká vláda ma ambicióznosť plán na 10M EV aut na ich cestách do roku 2030. Pri takom objeme by to už bola relevantná kapacita.
Například, jakou spotřebu mají v noci domácnosti?
Ale zase těch 50% OZE je pořád solidní hodnota...
https://www.osel.cz/popisek.php?…
Proste beží všetko, čo je k dispozícii a ešte dovážajú šťavu zvonku. Ak by chceli byť v zime sebestačný, tak by to zamávalo aj s ročným priemerom. A ešte viac peňazí by išlo do paušálnych platieb za pol roka nevyužívané elektrárne.
Alebo si pri súčasnej situácii vo Francúzku povedia, že aj ony odstavia jadro a idú na OZE. Odkiaľ budú Nemci dovážať energiu?
Teraz keď už je aj jadro zelené a mi konečne spustíme tretí blok Mochoviec, tak budeme mať jednu z najčistejších energetík v únii. Len peniaze na EV medzi ľudmi stále chýbajú :-)
Navíc OZE je sakra drahé a má nějakou životnost. Takže to není jen že vybudujem brutální kapacity a houpem nohama. Naopak.
Jasně, Německo to chce alespoň částečně řešit a už řeší pomocí paroplynek, což mi moc jako CO2 neutrální řešení nepřijde. A nebo v horším případě pálí v uhelných elektrárnách plyn s mizernou účinností. Systém v uhelné elektrárně neumí fungovat v paroplynovém cyklu.
A krom toho, někdo si je šílených nápadů v Německu vědom a sídlí v Rusku. Putin má aktuálně Německo zcela v hrsti a může si s ním dělat co chce. Zima na krku, zásobníky v Evropě poloprázdné nebo prázdné.... Německo bez plynu je asi jako Porsche bez benzínu. Je k ničemu. A Němci to ví a lezou Kremlu do prd..e. Viz situace na Ukrajině. Kdyby měli plyn odjinud nebo vlastní a nebo ho nepotřebovali, tak dnes polovina německé armády stojí u hranic s Ukrajinou připravena pomoci. Teď ale stačí když Putin zahrozí u kohoutku a Němci jen sklopí uši jak psisko na obojku.
První část zas je o tom, že existuje něco jako my a oni, ale tak to úplně neni.