Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf VW Diess: Elektromobily mají smysl jen v některých případech

David Bureš David Bureš 21. 1. 2022 • 07:47
170
86
Zobrazit náhledy (170)
Volkswagen ID.X Concept Volkswagen ID.X Concept Volkswagen ID.X Concept Volkswagen ID.X Concept Volkswagen ID.X Concept Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Cabrio Volkswagen ID.3 Cabrio Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 už je nejprodávanější elektromobil v Evropě Volkswagen ID.3 už je nejprodávanější elektromobil v Evropě Volkswagen ID.3 už je nejprodávanější elektromobil v Evropě Volkswagen ID.3 už je nejprodávanější elektromobil v Evropě Volkswagen ID.3 už je nejprodávanější elektromobil v Evropě Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Volkswagen chce v následujících letech dále rozšířit nabídku elektroaut a výrazně navýšit jejich prodeje. Koncern VW Group ale nyní přiznává, že je to hodně ambiciózní plán.

Dnešní předseda představenstva automobilky Herbert Diess je velkým milovníkem a propagátorem elektromobility. Právě pod jeho vedením koncern rychle rozšiřuje nabídku bateriových aut, Diess tak několikrát přiznal, jak obdivuje úspěch Elona Muska a jeho značku elektromobilů Tesla. Jak se ale nyní ukazuje, i Diess začíná brát elektromobily rezervovaně, respektive s realističtějším pohledem.

"Myslím, že tento přechod na elektrovozy má určitá omezení. Myslím, že plán dostat se na 50 % elektroaut do roku 2030 je extrémně ambiciózní," přiznal Diess v podcastu pro magazín The Verge na otázku, jak si Volkswagen chce poradit s plánem ukončit v Evropě do roku 2035 prodej aut se spalovacím motorem.

Diess tvrdí, že s ohledem na zhruba pětinový značky Volkswagen na evropském trhu by pro udržení takového tržního zastoupení bylo potřeba šest gigatováren, aby byl zachován plán na to mít polovinu prodejů tvořených elektromobily do konce dekády.

"Tyto továrny by musely být v provozu v roce 2027 nebo 2028, aby splnily naše cíle pro rok 2030," přiznává šéf německého koncernu a dodává: "Velmi si vážím našeho týmu, který čelí výzvě, protože musíte koupit všechny (potřebné) výrobní stroje. Musíte postavit továrny. Musíte najít prostory. Musíte trénovat personál. Musíte se ujistit, že dodávky surovin jsou zajištěny a jsou dobré."

A to pořád mluvíme jen o zvýšení podílu elektromobilů na polovinu prodejů. Ještě větším a náročnějším úkolem bude podle Diesse přejít zcela na elektromobilitu. "Bude to obrovská výzva. Není to jen o tom říct, vypněte auta se spalovacím motorem. Je to téměř nemožné," říká německý manažer.

Zároveň Diess přiznává, že elektromobily nejsou vždy optimální volbou. "Druhá věc je, že elektromobily mají smysl pouze tehdy, pokud je energie obnovitelná – pouze pokud jde o skutečně zelenou energii, která pochází z větru, slunce nebo jádra. Dokud máme země založené na výrobě elektrické energie z uhlí, nemá smysl tam prodávat elektrická vozidla," upozorňuje i sám propagátor elektrického pohonu.

Diess proto tvrdí, že je potřeba vyhradit také čas na přechod k energii z obnovitelných zdrojů. Zatímco třeba v Rakousku, Francii nebo Norsku už je situace podle Diessových slov vcelku dobrá, třeba v Polsku naprostá většina elektrické energie stále vzniká v uhelných elektrárnách. A jejich nahrazení také nějakou dobu potrvá. "Vyrábět elektromobily v továrnách využívajících uhlí je ještě horší než vyrábět benzinová auta," prohlašuje Diess.

I proto Volkswagen zatím nemá tak rozsáhlé plány na elektrifikaci své nabídky mimo Evropu, třeba v Indii nebo Amerikách. Tamější zákazníci na to nejsou ještě připraveni, stejně jako nabíjecí infrastruktura, natožpak elektrárny, které minimálně využívají obnovitelné zdroje. "Nedává smysl elektrifikovat svět mobility, pokud nejprve neuděláme primární sektor CO2 neutrálním," říká proto Diess.

Související články

Témata
23. 1. 2022 08:49
Diess - nejlepsi CEO hned po Muskovi
Diky, ze jsi me/BMW citoval. :yes:
https://www.bmwgroup.com/…richt_BMW-iX.pdf
Jsem rad, ze uz se vi, ze EV je cistejsi nez diesel. :yes: :yes: :yes:

U nas na emisnim prumeru EU kazdopadne.
A i to Polsko se pomerne brzy nahradi vetsi cast uhli.
S tim, ze ma Polak s elektromobilem na strese svyho baraku solary (tak jako temer kazdy majitel Tesly) asi nepocitas vubec...

A ta mnou uvadena studie od BMW pocitala s zivotnosti iX jen 200.000km.
Kdyby se pocitala skutecna zivotnost EV (ale to by se BMW strelilo do vlastni nohy), tak by ten rozdil uz byl dost propastny.
A to nemluvim o tom, ze ten energeticky mix EU se bude rychle zlepsovat, tudiz rozdil nebude 36% na 200.000km, ale tech 66%.
Takze kdyz najedes s iX 400.000km (dejme tomu za 15 let), tak i s energetickym mixem EU budes pravdepodobne tak na tretinovych emisich oproti dieselu. :-!

Jinymi slovy, kdyz si dnes koupis EV (a nemas vlastni energii OZE), tak te budou provozni emise klesat. :yes:
Coz se o spalovaku rict uplne neda.
Tomu obvykle po letech predevsim stoupaji lokalni emise... :no:
23. 1. 2022 08:31
Re: Chlapec mluví o Polsku ...
Když ten problém má mnoho rovin a nelze jej posuzovat zjednodušeně.

Například, jakou spotřebu mají v noci domácnosti?
Avatar - .StenLi.
22. 1. 2022 23:04
Re: Diess stale neovlada fakty :(
Je smutne ze obdivuje Muska, uznal ze klucom k masovym BEV su velke dodavky baterii, odklepol historicky najvyssie investicie v automobilizme do fabrik s bateriami, ale ked zistil realitu ich vyroby a vyvoja a vidi ze to nestihne, tak takto bohapusto klame/placa :no:

No musim ta opravit, BEV nedava zmysel podla vzdialenosti, ale podla pristupu k nabijacke. 90% vodicov neprejde denne ani 100km, takze ak maju cez noc zaparkovane BEV aspon pri 230V zasuvke, tych >100km nie je najmensi problem pre akekolvek BEV aj v mrazoch pre drivivu vacsinu vodicov, dokonca uplne bezny realny dojazd 250km staci na 98% jazd vsetkych vodicov, ale ide prave o ten pristup k nabijacke. Aj ked diskuteri horekuju ze kde budu vsetci ludia z panelakov nabijat a z kade vezmeme tolko elektriny a infrastrkturu, realnym limitom je uz dekadu nedostatocna vyroba nepokryvajuca dopyt - toto by mal najvacsi koncern riesit a nie vymyslat si hluposti ktore si overi kazdy jednym klikom na electricity map, obzvlast ak su v procese zehlenia si dieselgate pruseru.
Avatar - Mikesus
22. 1. 2022 22:11
Re: To co ví obyčejný člověk hned,
No to nikomu neberu, že EV je tlačeno politicky.
Ale pořád nechápu, co s tím má společného energetický mix. Zkus mi to trochu víc rozepsat.
A napiš jakou má tedy ztrátu přenosová soustava, když nesouhlasíš s mými 10%
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2022 21:09
Re: To co ví obyčejný člověk hned,
To, že se bavíme o politickém rozhodnutí, které má balancovat dostupnou mobilitu lidí a externality. Dokud náš mix vypadá takhle, vychází to rozhodnutí dost jasně.
Články odjinud