Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: České registrace Škody loni klesly, objednávky byly však rekordní. Jaký je výhled pro rok 2022?

Registrace nových vozů značky Škoda loni na domácím trhu mírně klesly. Tuzemské zastoupení značky však z trhu vidí řadu pozitivních signálů.
Zpět na článek
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2022 14:51
PR lži kam se podíváš
Tady nehraje opět tolik věcí...

Jestliže objednávky byly vloni tak vysoké ale vozy nedodaly a nešly do registrací, zákonitě by měly být rekordní registrace ty letošní. Ale očekává se jen mírný růst... Proč asi...

Octavia byla nejvíce zasažená nedostatkem čipů?? Co to je za výmysl?? Škoda si sama řídí kam čipy pošle a jestli vyrobí Fabii, Octavii, Karoq nebo Enyaq...

Naopak tady stále máme černý klobouk s překvapením o kterém se nesmí mluvit. Jak tedy Škoda splnila flotilové CO2 limity pro rok 2021???
Rozbalit vlákno
27
22. 1. 2022 15:19
Re: PR lži kam se podíváš
Ty jsi tak evidenětně tak blbý, že je škoda reagovat. Nicméně přečti si znovu ten článek, pak zapoj mozek a dojde ti to.
Letošní registrace by byly rekordní, kdyby byly čipy. Jelikož je situace stále nejistá, a Škodovka jede jen na 2 směny, tak logicky pořád ty těch aut vyrábí míň než normálně a nikdo neví, kdy bude situace stabilní.
Ano Octavia byla nejvíce zasažena, protože na ni chybělo nejvíce dílů a zároveň dostaly přednost ziskovější modely. A Škoda si opravdu 100% sama neřídí kam čipy pošle, je závislá na dodávkách z koncernu. Menší modely zase nebyly tak zasaženy nedostatkem dílů, takže se vyráběly lépe.

Splnila je bez problémů. Má Enyaq Superb a Octavia PHEV. Navíc se počítá celý koncern, ne jen Škoda.
Přestaň už vymýšlet teorie a nesmysly o věcech, o kterých nic nevíš. Každý delaer co prodává VW koncern ti řekne, že má objednávek plnou pr.del, ale nemá co prodávat.
Avatar - petr petrumr
22. 1. 2022 15:58
Re: PR lži kam se podíváš
objedná vůz škoda neboť se nechal od šmejdů přemluvit, čeká a uvidí u souseda novýho hyundaje a u druhýho toyotu a dozví se cenu a co k tomu dostali a tak si koupí co má soused, tu zálohu 20tkč oželí. Emise škoda by splnila, kdyby se ty ID a Enyaq prodávala, nestačí je vyrobit v nepojízdným stavu, oni nemají kupce a jenom to vyrábí, tohle je podvod jak Z-qroup.
22. 1. 2022 16:29
Re: PR lži kam se podíváš
Vidím, že rohypnol má bráchu. K tomu rušení objednávek, samozřejmě se to děje a chápu, že někdo nechce čekat rok na auto, když mu původně slíbili 5 měsíců.
V nepojízdném stavu nebyl žádny vyrobený Enyaq. Koncem roku jich nedokončených bylo pár stovek, zbytek už byl dodělaný.
Žádná automobilka na světě nevyrábí na sklad. Už to konečně pochop, spolu se všemi dalšími, co hlásí tuhle debilní mantru. Každě to vyrobené auo má zákazníka, ať už koncového, nebo dealera, nebo importéra. Emise splní tenhle rok úplně v pohodě.
Avatar - petr petrumr
22. 1. 2022 16:50
Re: PR lži kam se podíváš
manažer škody? Kde bydlíš abych ti ukázal mega odstavný plochy škodovek co už mají majitele a ten majitel si kolem toho vytrhává trávu aby spodek nechytl lišej a rušil kuny a bobry. :D
22. 1. 2022 17:41
Re: PR lži kam se podíváš
:D :D :D bože ty se tak umíš střelit do vlastní nohy. Momentálně má celá Škoda na odstavných plochách pár stovek aut, jinak je vše dodělané. A každé to auto co tam stojí, už má zákazníka.
Avatar - petr petrumr
22. 1. 2022 19:17
Re: PR lži kam se podíváš
manážeři škodovky, ty si jeden co myslí, že nikdo se nemůže podívat na mapy a přepnout satelitní a neumí počítat? Cos podepisovals? Pár stovek je kolik, když za humny ode mně je přes dvatisíce aut, ano bydlím ve zlínským kraji a že by manažéru to zaměstnavatel nesdělil, kde vozí škodovka auta se nezdá. Jo a je tam poměrně vlhko, leží to na šterkopísku.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 00:55
Re: PR lži kam se podíváš
A ten satelit to bere do map online, akorát přes noc je tam poslední snímek za světla, že jo :)
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 07:17
Re: PR lži kam se podíváš
jí píši něco o online? Máš tam datum a kdybys byl hodný, tak tí pošlem online kameru od kámoša z firmy kde vjezd do mega odstavnýho parkoviště je přímo přes cestu. Kdybys uměl jezdit i mimo dálnici, tak si to můžeš vyfotit. Ale lepší je dát na diskuzi keci a ochranovat šmejdy co zadržují v trávě tisíce neprodejných aut.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 13:03
Re: PR lži kam se podíváš
Píšeš, že stačí přepnout mapy na satelit a vidíš to. Což je blbost, na tom satelitu vidíš třeba pár měsíců starý fotky. To je celý.
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 13:40
Re: PR lži kam se podíváš
musím psát stručně?, máš tam turistický mapy, přepneš na letecký, někde je to satelitní, já se dívám na mapy néééé na videa. Je to jasný nebo ti to mám namalovat.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 13:46
Re: PR lži kam se podíváš
Díváš se na satelitní mapy a vidíš tam co? Fotku ze satelitu starou pár měsíců. A podle toho posuzuješ, kolik je teď nedodělanejch aut.
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 19:52
Re: PR lži kam se podíváš
Nejsou to fotky z letadla? jenom se tomu říká satelitní?
23. 1. 2022 14:22
Re: PR lži kam se podíváš
Tak zkus v těch mapách nekdy kouknout na datum toho satelitního/leteckého snímku:)
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2022 17:27
Re: PR lži kam se podíváš
Co kecáš??? Naopak KAŽDÀ (velkosériová) automobilka vyrábí na sklad!!! Jedou vozy z objednávek a aby výroba běžela nepřetržitě tak běžné jedou vozy skladové v běžných poptávaných konfiguracích!!! Ty pak jdou se zvýhodněním do nabídky dealerů.
22. 1. 2022 17:45
Re: PR lži kam se podíváš
Ne nedělá, nevím kolikrát to chceš ještě napsat??!!!
Každé vyrobené auto je dneska na objednávku. Buď si ho objedná FO, firma, nebo samotný dealer/importér jako skladové/předváděcí vozidlo, ale nikdo nevyrábí random auta, v nějaké "běžně poptávané konfiguraci", jak to nazýváš. Jak by to jako tomu dealerovi vnutili??
Avatar - petr petrumr
22. 1. 2022 19:25
Re: PR lži kam se podíváš
pane škodováku, víš, že existují i jiná auta než koncern VW. Kupoval jsem naposledy toyotu a tam vybereš typ, barvu a výbavu , kdyžtak nějaký paket. Nedáváš žádný peníze dopředu, dovezou, zaplatíš-rozumíš jak to chodí jinde? Vlastníš něco nebo jsi otrok zaměstnavatele?
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2022 19:40
Re: PR lži kam se podíváš
Vnutil??? Proč by měl nutit??? Stačí dát zvýhodnění na výbavě a dealer za to je rád že...

Mazda vyrábí stejné specifikace. Pokud bys šel na vůz do výroby, tak dodací doba bude nesmysl. Proto vyrábí na sklad.

Je vidět že vůbec netušíš :D :D :-!
Avatar - MS-sport
22. 1. 2022 20:28
Re: PR lži kam se podíváš
Spadnuls odkud? :-O
Avatar - Emel
23. 1. 2022 01:07
Re: PR lži kam se podíváš
Řekli by mu, že pokud si ho nevezme, nedosáhne na obratový bonus a nevydělá si ani na vodu s chlebem, třeba. Co je Vošický pryč, nemají automobilky žádnou fantazii ;)
23. 1. 2022 14:23
Re: PR lži kam se podíváš
Většina evrospkých automobilek rozhodně žádná auta na sklad nedělá a divil bych se, když by to někde bylo jinde.
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2022 17:25
Re: PR lži kam se podíváš
Jak příznačné ze jsi jen opsal omáčky a všeobecné pindy ale naprosto jsi neodpověděl na to o čem pusu já. Hlavně že já si mám přečíst článek... Hezky jsi zahýkal :yes: :yes:
22. 1. 2022 17:47
Re: PR lži kam se podíváš
Jo, to už jsi na mě zkoušel v nějaké minulé diskuzi, kde jsi byl úplně mimo. Odpověděl jsem ti na všechno a jelikož na to nemáš co říct, protože o tom nic nevíš, tak píšeš tyhle srance.
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2022 19:41
Re: PR lži kam se podíváš
Ne neodpověděl. Sorry :no:
Avatar - WinDiesel
22. 1. 2022 20:21
Re: PR lži kam se podíváš
Je to okecávač a prolhaný omáčkář.
22. 1. 2022 18:54
Re: PR lži kam se podíváš
Ešte by som doplnil, že Octavka minulý rok doplatila aj na uvedenie novej Fabie na trh, ktorá logicky dostala prednosť. Momentálne, aspoň teda na Slovensku, prichádzajú zákazníkom Octavie objednané na jar 2021.
Avatar - MS-sport
22. 1. 2022 17:05
Re: PR lži kam se podíváš
:yes: :-!
23. 1. 2022 15:00
Re: PR lži kam se podíváš
"Škoda si sama řídí kam čipy pošle"
a to jako jak? Nějaká představa?
22. 1. 2022 15:18
Čekací lhůty
Má-li Škoda 107 tis. objednávek a letos čeká 73 tis. registrací, tak přes 30 tis. zákazníků se dočká auta až v roce 2023! Situace s čipy se evidentně moc nelepší…
Rozbalit vlákno
27
Avatar - petr petrumr
22. 1. 2022 16:04
Re: Čekací lhůty
když bys lustroval ty zákazníky, tak jeden pobírá dávky na živobití, druhý je veden na uřadu práce pátý roku, další má problém se zákonem ohledně alimentů atd. Ty objednávky jsou falešný aby dosáhli na covid dotace, kdyby ne, tak vyrábí vybavenou fábku jak sandero,
22. 1. 2022 16:31
Re: Čekací lhůty
Až na to, že se platí při objednání zálohy ty chytráku. Většinou kolem 10%, takže běžně je to kolem 60-70t Kč.
Avatar - petr petrumr
22. 1. 2022 16:56
Re: Čekací lhůty
To patíš hotově, když máš učet, tak 20tkč a když přejdou k hyundai, tak ty benefity co dostávají stojí více jak ta záloha a ještě tu zálohu dostanou zpět, neboť i pro škodu platí zákony. Kupovals někdy pro sebe auto?
22. 1. 2022 17:39
Re: Čekací lhůty
Jasně, na to jsi přišel jak? Táta teď platil přes účet a dával zálohu 100k. Takže opět si vymýšlíš nesmysly.
Avatar - Mikesus
22. 1. 2022 19:09
Re: Čekací lhůty
To ho lituji, že musel skodovku.
Avatar - WinDiesel
22. 1. 2022 20:23
Re: Čekací lhůty
VII jistě pracuje ve Fkodofce a tak dostal pro otěcka zaměstnaneckou slevičku, no nekup to ... :-)
Fandové Schadewagenů nemají daleko k Muskovým nohsledům. :-)
Avatar - xxc
22. 1. 2022 20:40
Re: Čekací lhůty
Ja som kupoval skodovku a jeden dealer chcel 10% nevratnu zalohu a druhy 1000 € zalohu s tym, ze keby som auto nezobral, zalohu vratia, az ked to predaju niekomu inemu. Ked som sa nedavno pytal, ci maju co predavat, lebo este par vystavenych aut mali, tak ze su vystavene, ale ze uz vsetky su predane :-)
Avatar - lyon667
23. 1. 2022 09:25
Re: Čekací lhůty
Nevratná záloha bez potvrzení výroby z fabriky? To je nějaká konina, ne?
Avatar - xxc
23. 1. 2022 18:40
Re: Re: Čekací lhůty
Ja som ináč raz objednal opel, zaplatil za to zálohu a o 2 týždne volali, že požadovanú konfiguráciu nevyrobia a vrátili peniaze :-) Škoda im ešte išla dať do výroby, tak som to objednal, zaplatil a asi o mesiac sa šiel pýtať, či vyrobia a že keď je objednaná, tak že vyrobia a nakoniec vyrobili.
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2022 17:30
Re: Čekací lhůty
A pak že já nic nevím... Tvl :D :D :D :D

Ano, ZA NORMÁLNÍHO STAVU platíš zálohu. Dnes, kdy nikdo není schopný garantovat dobu dodání ani dodržení specifikace v podstatě nikdo žádné zálohy NECHCE!!!
22. 1. 2022 17:38
Re: Čekací lhůty
Jistě, proto 14dní zpátky obejdával tchán Karoqa a dával 70tisíc ;-) To je co? :-O
Avatar - Mikesus
22. 1. 2022 19:11
Re: Čekací lhůty
To ho dobře odiraji. 10% jo? Karoq za 700 to je masakr. Za poslední rok jsme kupovali už 3 auta, teď další 2 nově objednané v prosinci, a protože je/bylo dodání více než 3 měsíce a nejisté, ani na jedno zálohu nechtěli.
Avatar - petr petrumr
22. 1. 2022 19:42
Re: Čekací lhůty
karoq je škodovka, proč nešel do RAV4. Radím, vezmi nohy na ramena a stou rodinkou to skoncuj, víš vůbec co stojí servis škodovek a pojištění?
23. 1. 2022 00:37
Re: Čekací lhůty
Nech si své debilní rady laskavě od cesty, každý si koupí, co se mu líbí a co mu vyhovuje. :-)
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 07:22
Re: Čekací lhůty
majitelé škodovek jsou arogantní v diskuzích i na silnici a já mu radím, nebot tam cítím domácí násilí.
Avatar - rohYpnol
22. 1. 2022 19:44
Re: Čekací lhůty
Jestli jste v současné situaci dávali zálohu tak jste de-menti :-! A ještě se tím budeš chlubit... :D :D
Avatar - WinDiesel
22. 1. 2022 20:24
Re: Čekací lhůty
Ty woe, otec, tchán, co strejda a prababička ? :-) :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
22. 1. 2022 21:58
Re: Čekací lhůty
:-[] :-[] :-[] :-[]
22. 1. 2022 17:39
Akce nejsou ani na Scalu
Škoda nemá akci u žádného modelu, tedy bude se čekat.
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 07:23
Re: Akce nejsou ani na Scalu
scalu ted objednalo vnitro, kus za 700. Někdo napíše podrobnosti.
22. 1. 2022 18:48
Re: Čekací lhůty
Tu si niekto cez koronu prepil mozog. :no:
Avatar - WinDiesel
22. 1. 2022 20:27
Re: Čekací lhůty
Vy Slováci se umíte tak krásně vyjadřovat :*) :*) :*)
Ten mozog s tím G na konci ... nádhera :-[]
Jazdit na autě - taky paráda :-)
To je poklona, ne kritika :*)
22. 1. 2022 19:03
Re: Čekací lhůty
Nelepší. Inak na Slovensku sa úplne zrušilo uvedenie Cupry Born. Nie, že by to niekomu trhalo žily (z ID.3 sa minulý rok v SR aj tak predalo len 59 ks), ale aj tak je zaujímavé, že elektro netlačia za každú cenu. Dôvodom je hlavne cena, ktorá by bola medzi najnižšími na európskych trhoch.
Avatar - WinDiesel
22. 1. 2022 20:29
Re: Čekací lhůty
Mno tady v ČR po oznámení špatných prodejů EV v roce 2021 spustili elektrodrtiči televizní reklamní kampaň jak sviňa. Dnes VW a KIA. Ale skoro každou reklamní přestávku.
23. 1. 2022 00:39
Re: Čekací lhůty
Marné vyhazování peněz za Goeblsovskou elektropropagandu! :-[] :no:
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 13:44
Re: Čekací lhůty
musí, neboť se blíží začátek prodeje bZ4X
22. 1. 2022 17:07
Škodárna je levná
Pokud chcete německé auto, tak je Škodárna levná.

Takže u nás se prodává Škodovka jako rohlíky.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
22. 1. 2022 20:30
Re: Škodárna je levná
Teď momentálně jsou nedopečený.
Avatar - 3_diamanty
22. 1. 2022 19:29
U nas skoda a jej podiel
Opat klesol.... ake tak chvalabohu.... trh je tym opat o cosi zdravsi a vyrovnanejsi :yes:

Su uz nastastie ta tam casy ked skoda u nas predavala 25 tisic aut a mala 40 percent trhu... ale stale mi pride aj dnes jej podiel u nas nadalej neprimerane vysoky... ale tak sikovni korejci ju opat donutia k dalsiemu poklesu aj tento rok verim... ale inak mam skodu rad ... ale jo 8-s :-[]
Rozbalit vlákno
17
Avatar - hugino
22. 1. 2022 20:09
Re: U nas skoda a jej podiel
Ani by som nepovedal.Kolega má akurát problém od nova kupovanou i 20 1.2 atmo 75 k ktorá má 7 rokov a začala mu svietiť kontrolka motora.V originál servise kde kupoval auto bol na diagnostike a tam mu povedali že nevedia čo to môže presne byť môže to byť snímač vačkového hriadela alebo preskočená reťaz....bla bla bla.Že jednoducho má jazdiť pokiaľ to pôjde a potom sa uvidí.No fasa.Jednoducho zaplatil a išiel za známym mechanikom a ten mu povedal že to je ten snímač zaplatil 90 € ale po pár dňoch mu to začalo znovu.Takže ani kórejské auto s atmo motorom nie je 100% istota.To isté som písal minule že do našej firmy pre dílerov kúpili dve Kia Ceed a najprv jedna a už aj druhá majú problémy jedna s elektrikou a druhá so vstrekovačmi.Toto je tá kvalita Made in Korea.Oni síce podlezú cenu aby predali ale tá kvalita či už auta samotného aj servisu je dosť diskutabilná.Aby som sa vrátil ku i 20 kolegu tak ten sa dosť nasr...povedal korejca už nie aj keď bol pozrieť novú i 20 s trojvalcom za 17 500 € / takže už ani cenu nepodliezajú / povedal že im to už s tými cenami dobre je..be kontaktoval dobrého kolegu / čiže mňa / aby som mu pomohol vybrať auto tak som ho poslal pozrieť sa na skladovku novej Fábie a keď sa vrátil so spadnutou sánkou povedal to auto je super a na druhý týždeň ho berie.Je vo výbave Ambition s paketom Ambition + sivá metalíza / zliatiny.pípaky,hmlovky,lakťova opierka atď/ s 1.0 tsi 81 kw.A cena ? 15 200 €.No nekúp to.Pokiaľ sa dá korejca nebrať!
Avatar - Mikesus
22. 1. 2022 20:24
Re: U nas skoda a jej podiel
Takze z bláta do louže. To si moc nepomohl asi.
Avatar - hugino
22. 1. 2022 21:17
Re: U nas skoda a jej podiel
Tam išlo hlavne o cenu.Pôvodne chcel VW Taigo za 19 000 € / 465 000 kč / v základe a čakal by naň cca 6 mesiacov.On potrebuje auto hneď lebo zo súčasnej i 20 je dosť nervózny že či ho niekde nenechá.Tak ja som mu poradil že aj tak dať za auto segmentu B/SUV B okolo 18 - 20 000 € sa mi zdá zbytočne veľa pre takých ako nás nižšiu strednú triedu čiže robošov.Tak poraď čo by si doporučil za 15 200 € / 372 400 kč /.Z môjho pohľadu tým že som sa narodil v už neexistujúcej krajine menom Československo tak ja osobne by som dal skôr zarobiť Čechom ako Turecko/Korejcom.Tak poraď auto do 400 000 kč so 110k,200 Nm,6 stupňový manuál,tempomat,metalíza,hmlovky,zliatiny,pípaky,klíma...a nehovoriac o tom velkom priestore na segment B
Avatar - Mikesus
22. 1. 2022 22:08
Re: U nas skoda a jej podiel
to je skoro jak české výběrové řízení na vozový park. Vyhlídeme auto, které chceme a podle toho dáme požadavky :-[]
Avatar - hugino
23. 1. 2022 04:41
Re: U nas skoda a jej podiel
Tam ale išlo primárne o cenu.Je iné kupovať auto do firmy a iné ako súkromná osoba.Pri skladovke si už moc nenavyberáš ideš po cene a či ti daná konfigurácia vyhovuje.Aby som povedal úplnú story tak s prvým čo prišiel tak bolo že Corolla sedan je za 17 000 € /415 000 kč/v základe a že či to je dobrá cena a majú aj skladovky. Ja mu vravím že na dnešnú dobu a triedu auta je to dobrá cena ale tá nová 1.5 atmo je len trojvalec a parametre sú také povedzme priemerné.0-100 za 12.1s a takisto pružné zrýchlenie voči tomu 1.0 tsi 81 kw bude o dosť horšie.Prečo ten motor volajú 1.5 Dynamic force netuším.Ale nedal si tip na auto do 400 000 kč.
23. 1. 2022 08:25
Re: U nas skoda a jej podiel
Za 15-tis. je dnes Fabia v pomere ceny, výbavy a priestoru to najlepšie čo mohol kúpiť. Ja osobne by som v tej cene išiel do Swiftu. Má úsporný štvorvalec s mild-hybridom, super sa s ním jazdí a má bohatú výbavu.
Avatar - hugino
23. 1. 2022 08:47
Re: U nas skoda a jej podiel
Swift bude o čosi menší ale jasne každému sa páči niečo iné.On pred i 20 mal Fabiu I tak asi aj preto nemal problém ísť sa pozrieť na novú Fabiu a hlavne to bola skladovka ktorú môžeš zobrať hneď.Teraz keby si ju nakonfiguroval tak ako bola na predajni tak už je o 600 € drahšia a ešte by na ňu čakal pol roka.Za 15 200 € v tej výbave a s tým motorom pri dnešných cenách je to fakt dobrá cena.A myslím že bude ešte drahšie.Ja som mu navrhoval aj Clio s 1.33 Tce 140 Intense za 15 600 € ale to nechcel a asi by aj musel čakať.Aj to je dobrá ponuka.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 14:22
Re: U nas skoda a jej podiel
Zajímavá je i ta 1.5 v Yarisu, za 15t v druhé výbavě...
Avatar - WinDiesel
22. 1. 2022 20:32
Re: U nas skoda a jej podiel
No z Fóbie bude mít brzy noční můry.
Tady v ČR rozdrtil Hyundai s KIA monopol Škody v prodaných vozech soukromým majitelům, děkuji jim za to.
Avatar - hugino
22. 1. 2022 21:29
Re: U nas skoda a jej podiel
Oni podliezajú cenu ale potom si to zaplatíš na servisoch a náhradných dieloch pri záruke 5 alebo 7 rokov.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 01:03
Re: U nas skoda a jej podiel
Ceed je made in Žilina, ne?
Avatar - hugino
23. 1. 2022 04:38
Re: U nas skoda a jej podiel
Ano Ceed síce vyrábajú v Tepličke pri Žiline ale aké komponenty do toho dávajú je otázne keď už pri dvoch nových autách musíš kontaktovať servis.H i 20 ale vyrábajú v Turecku.
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 07:29
Re: U nas skoda a jej podiel
Turecká auta jsou dobrá, jedno mám doma. Do Žiliny se vozí z Nošovic nějaký komponenty a naopak. V turecku jsou samostatní.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 01:00
Re: U nas skoda a jej podiel
Ano ano, není nad poctivou atmosféru od Hyundaie, nějakou turbokosačku od vw by si koupil jen člověk rozumu mdlého :)
Avatar - hugino
23. 1. 2022 04:30
Re: U nas skoda a jej podiel
Ale v dnešnej dobe pokiaľ chceš auto segmentu B tak máš väčšinou v ponuke len trojvalce.Kosačka nekosačka tam si moc nepomôžeš.Dokonca taký Peugeot,Opel alebo Ford aj v segmente C ponúkajú len trojvalcové turbobenzíny.
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 07:53
Re: U nas skoda a jej podiel
i lambo vyrábí trojválce, ale je rozdíl mět trojválec pro okolo komína a jen na dálniční provoz a pro tenhle důvod obyčejní lidé od škody odchází.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 13:04
Re: U nas skoda a jej podiel
To je takový soukromý vtip. Vypadá to, že se Topper opět chystá kupovat auto...
23. 1. 2022 11:12
Superb IV. generace
Nemá někdo zákulisní info, kdy se stoupnou objednávky na Superba? Pokud se už dnes čeká přes rok a v roce 2023 má přijít nová generace, logicky by měla škodovka výhledově stopnout objednávky, tak by mě zajímalo, kdy k tomu dojde..

Nebo se další generace bude kvůli situaci odkládat?
Rozbalit vlákno
29
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 11:36
Re: Superb IV. generace
A co tak se podívat na Camry v hybridu. Superb je normálně ihned k dodání, není o ně zájem, neboť cenou okolo 1,5mkč je pro někoho nedostupný, druzí si to nekupují, že to má policie.
23. 1. 2022 12:05
Re: Superb IV. generace
Ve všem souhlas a mít svobodnou volbu, klidně běžím pro Toyotu, Škoda za ty peníze fakt nic moc, ale bohužel máme korporátem nařízený koncern a tak trochu doufám, že příští Superb by mohl být lepší auto, tak by mě zajímalo, kdy se cca spustí objednávky. Resp. kdy se stopnou objednávky na současnýho Superba. aby mi ho třeba ještě nechtěli vnutit, protože auto budu měnit na jaře 2023 a pokud by to měl být ještě starej Superb, tak by mi to radost asi neudělalo. To auto je za ty současný peníze fakt tragédie a už to znova nechci..
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 14:01
Re: Superb IV. generace
a jak Vám ten korporát to nařizuje, bije Vás, ponižuje, nedává Vám najíst? To jsi měl hned napsat, že to nebude pro tebe a nebudeš vlastník, tohle patří do fleetové diskuze a neodpovídal bych.
23. 1. 2022 16:47
Re: Superb IV. generace
No já ve svém příspěvku, na který jsi reagoval, ani slůvkem nenaznačil, že mám v plánu Superb objednávat, tak jsem nepovažoval za nutné blíže upřesňovat detaily..

Jen jsem se ptal, jestli někdo neví, jak to bude s objednávkama, takže sorry ale tenhle koment je trochu mimo. Vlastně ani nevím, proč jsi reagoval, když k tématu nic nemáš, měl jsi to napsat rovnou, neodpovídal bych..
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 20:03
Re: Superb IV. generace
Já předvídám a chci zjistit pravdu.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 13:08
Re: Superb IV. generace
...a proto v registracích daleko zaostává za Camry? Ty jsi mudrlant :-)
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 15:40
Re: Superb IV. generace
já jsem myslel, že si to kupuje pro sebe.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 20:02
Re: Superb IV. generace
Však ono růst Toyoty taky táhnou firmy. Ještě 2018 to bylo 50:50, loni už 70:30... a konkrétně Camry bude určitě třeba 90% firemních.
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 20:06
Re: Superb IV. generace
i města. Třeba v ČK koupilo město hybridní C-HR a oproti škodovkám jsou na 50% výdajích za provoz.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 23:41
Re: Superb IV. generace
Pochopil jsem to trošku jinak... měšťáci koupili 2 CHR a počítají s tím, že čistě ve spotřebě budou jezdit za půlku a po centru města jen na elektřinu.
Zajímavý je, že nad firemníma registracema ohrnuješ nos, ale auto pro Policii z veřejných peněz je super :-)
Avatar - Mikesus
23. 1. 2022 22:39
Re: Superb IV. generace
tak ono obecně většina nad C segmentem bude firemní. u C to u nás už je taky dost pro fleet ne? Až B segment bude privát převažovat, odhaduju.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 23:34
Re: Superb IV. generace
Dost jo, ale třeba i30 má nějakých 40% soukromých. SUVka jsou o kousek vejš, Tucson 50+ třeba... Kamiq 31
Pokud teda bereš fleet = firemní tak jak to udává ta statistika.
Moc čísel se k tomu najít nedá, tohle je spíš výjimka:
https://zpravy.aktualne.cz/…13cac1f6b220ee8/
Avatar - Mikesus
23. 1. 2022 17:52
Re: Superb IV. generace
ale camry je jen sedan a to není pro každého.
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 19:57
Re: Superb IV. generace
A není to jedno, stejnak ten řidič to nepostřehne a jezdí sám. Palubky a sekačku vozit nebude.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 13:06
Re: Superb IV. generace
Ne, přes rok ne... dlouhé čekačky jsou skoro na všechno, ale Superb je 5-6 měsíců, resp. před vánocemi byl (a Enyaq 4-5, zbytek spíš k tomu roku).
23. 1. 2022 13:55
Re: Superb IV. generace
Aha díky za info, někdo tu koncem roku psal, že se nyní objednávají auta do výroby v Q1 2023, tak jsem z toho vycházel. Superb u nás teď dlouho nikdo neobjednával, tak právě nemám přehled. V říjnu se u nás do firmy objednával Kodiaq a to byla čekačka 9 měsíců a od té doby výroba docela dost stála, tak by mě nepřekvapilo, kdyby to dnes byl ten skoro rok. Ale pokud Superb má podstatně kratší dobu dodání, tak je to asi v pohodě.. no vlastně by to znamenalo, že bych auto konfiguroval tak v říjnu tohoto roku a to tedy nevím, jestli už budou spuštěné objednávky na nový Superb nebo Passat, spíš asi ne, začínám se bát :-[] :-[] .
Avatar - Emel
23. 1. 2022 14:15
Re: Superb IV. generace
Třeba u Kamiqu asi jo, ale Superb na tom byl líp... ale jestli tě to zajímá, tak asi radši ověřit.

Otázka je, jestli tak prahnout po novém Superbu... bude hezčí, s intuitivnějším interiérem a lepšími motory? Ještě k tomu z prvního roku výroby v nové továrně... až bude tak uvidíme, ale že bych na něj třeba schválně čekal, to bych nečekal.
23. 1. 2022 15:39
Re: Superb IV. generace
Záleží na situaci :-). Moje je taková, že máme na výběr Passat/Superb/Kodiaq. SUV moc nechci. A před domem mi stojí můj soukromý Passat B8 a vedle vyfasovaný Superb. Takže této generace už jsem se nasytil a rád bych nějakou změnu, i kdyby to bylo za cenu nějakých kompromisů nebo dokonce horšího auta. Divný, vím.. A potom mít jeden z posledních Superbů aktuální generace a pak 4 roky koukat na nové Superby.. nevím, prostě nerad kupuju auto na konci generačního cyklu. To dává někdy smysl pro soukromé osoby, které se tak můžou dostat k zajímavé ceně. Ale firma stejně vždycky dostane fleetovou slevu bez ohledu na model, tak mi přijde nesmysl za ty samé peníze brát starý model.

Nicméně já stejně asi nebudu schopen toto ovlivnit, prostě budu vyzván, ať si něco vyberu a nejsem si jistý, jak moc půjde zdržovat :). Každopádně u nás se ještě brzy bude měnit car policy, tak uvidíme, co z toho vypadne.. třeba bude možnost vybrat si i jiné značky, to bych přivítal. A taky se zvažuje možnost používat vlastní auto. To by bylo ideální, prodal bych Passat a koupil bych si auto dle vlastních představ. A koncern by to pravděpodobně nebyl.. No uvidí se časem..
23. 1. 2022 19:12
Re: Superb IV. generace
Passat B8 soukromě, Superba nafasovat a Arteona jako víkendovku.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 19:52
Re: Superb IV. generace
Tomu se říká správwné řešení :-)
Avatar - Emel
23. 1. 2022 19:59
Re: Superb IV. generace
Jo to chápu... pak to vypadá, že máš starý auto. Jen říkám, že se trošku bojím, že to dopadne jako u Octavie 4 - po počáteční spokojenosti s designem auta převládá dojem, že to je spíš přešlápnutí na místě než nějaký progress. Ale třeba se koncern vytáhne, uvidíme.
U nás je car policy volná... ze současný nabídky Insignia + Focus ST Combi, možná zkusit nějakou base prémiovku... zajímalo by mě, s čím přijde Mazda 6.
23. 1. 2022 20:24
Re: Superb IV. generace
Já věřím tomu, že Golf/Octa byly pro VW obrovskou lekcí a taky slibují, že ten samý fail nezopakují. A slibují i návrat mechanických tlačítek, takže jim celkem věřím. Minimálně čekám posun v akustické pohodě a komfortu, tam si myslím nová okta nezklamala. Ale obecně mě ten koncern nějak začíná nudit a mít možnost volby, jdu do úplně něčeho jiného. Base prémiovka není pro mě, jednou jsem to zkoušel a bylo to strašný.. přišlo mi to strašně laciný a neútulný, každý to vnímá asi jinak, ale já vždycky budu radši preferovat dobře vybavený mainstream před holou prémií, ty základní displaye, sedačky, plasty atd., to je prostě děs.. a nemít tam dnes základní věci jako vyhřívaný sedačky a volant, parkovací kameru atd., to prostě nejde, to byl u mainstreamu standard už před 10 rokama. takže k čemu mi je, že budu sousedy dráždit znakem prémie na kapotě, když to denní soužití je tragický a každé chladné ráno nebo při každém parkování na to budu nadávat...

Ale jo, mít možnost vzít časem Mazdu 6 s šestiválcem, to bych neváhal, ale to se nestane, protože si hrajeme na ekologickou firmu, to je dnes moderní.. :'-( :'-(
Avatar - hugino
23. 1. 2022 20:40
Re: Superb IV. generace
Ja to vidím na Volvo V 60.
Avatar - Emel
23. 1. 2022 21:25
Re: Superb IV. generace
Ona se ta prémie v mezičase zlepšila... třeba LED světla jsou v základu... akorát třeba ty základní 16" u 3er jsou pekelný a trošku koukatelný 17" jsou 40t... a pak to už člověka motivuje vzít rovnou třeba mPaket. Ale v tom smyslu jak říkáš že nechceš vstoupit znova do stejný řeky, tohle by mohla bejt cesta jak zkusit zase něco jinýho... nebo Giulii 2.0, to je fuk.
Ještě teda takhle... kdybych měl doma zánovního Passata a potřeboval služebák sám pro sebe, tak bych si normálně okouknul GR-86 :-)
24. 1. 2022 09:55
Re: Superb IV. generace
To je možný, ale bavíme se o rozpočtu, za který se nechá pořídit slušně vybavenej mainstream, takže se bavíme o nižších modelech prémie (což už samo sobě je spíš poloprémie než prémie) a na příplatky moc nezbyde, takže jak říkáš kola za 40t už je celkem problém :-). A i třeba u té trojky se připlácí všechno včetně těch výhřevů sedaček, kamery atd. a bez toho dneska auto fakt nechci. Tím spíš, že to mají v těch packetech, takže tyhle naprosto základní věci cenu vyženou o dalších víc jak 100 tis. Takže prémie prostě není řešení.. tedy s mým rozpočtem :-).

Passata mám jen kvůli tomu, že se v téhle podivné zvrácené době nevyplatí ho prodat, to auto vůbec nepotřebuju a doma jen stojí, normálně bych ho už dávno prodal. A celou dobu jsem doufal, že mi v práci umožní ho používat, v takovém případě bych s radostí vrátil Superba a vrátil se ke svému Passatu a výhledově začal pokukovat po nějaké náhradě. Passat dřív sloužil jako hlavní rodinné auto, když to bylo jediné auto v rodině, ale manželka už má své MPV, takže pro sebe už kombi nepotřebuju, takže bych to nahradil něčím menším a zábavnějším.. Ta GR-86 by určitě stála za hřích :-! . Ale pokud nám v práci potvrdí, že vlastní auto používat nesmíme a firma mi prostě vnutí služebák, tak Passata stejně prodám, nemá smysl, aby tu roky stál, stejně by mi pak ten nájezd nikdo nevěřil :D :D .
Avatar - Emel
24. 1. 2022 12:38
Re: Superb IV. generace
Je mi jasný, že to je něco za něco. Řešil jsem to před čtyřma rokama a dopadlo to taky jasně pro mainstream, protože ty kompromisy (vč. výkonových) by byly u prémie moc velký. V mezičase mám ale dojem, že víc zdražil ten Superb než ta 3er... třeba by to stálo za zkoušku.

Pokud ale píšeš, že nepotřebuješ ten prostor, no tak bych koukal po něčem záživnějším - GTI nebo R od "správného" koncernu, 2er může být zajímavá alternativa... konec konců, za 1.1M je i TTčko - to auto jsem nikdy moc rád neměl (protože FWD sporťák), ale jako auto na každý den pro jednoho...
24. 1. 2022 13:34
Re: Superb IV. generace
Jasně Superb je za aktuální peníze neprodejnej. Jsem koukal, že za 2.0 TSI chtěj přes milion. Za ty samý peníze je v Německu rok stará 330i s nájezdem v řádech jednotek tisíc kilometrů, takže tady fakt asi není o čem..

Ale o Golfu GTI jsem taky přemýšlel, ten se ještě nedávno nechal sehnat na operák za slušný peníze. Ale jak říkám, dokud se u nás ve firmě nerozhodnou, jestli nám to vůbec dovolí a kolik nám na to přispějí, žádné další kroky nemá smysl podnikat..

TT mě moc nebere. A hlavně myslím, že firmy mají často v podmínkách, že to musí mít 4 dveře.. co kdyby člověk někdy musel dělat taxi nějaké vážené návštěvě..
Avatar - Emel
24. 1. 2022 13:46
Re: Superb IV. generace
Taky mě TT moc nebere, určitě by mě víc zajímala ta GR-86 - RWD samosvor. Ale zase záleží na co to má sloužit, s budgetem 1M u koncernu by mohlo překvapit... vevnitř je přece jen trošku jinde než Superb.
24. 1. 2022 16:41
Re: Superb IV. generace
Až/jestli to bude aktuální, určitě na to mrknu, díky za tip :*)